Герб України

Ухвала від 30.04.2025 по справі 910/3817/25

Господарський суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

30.04.2025Справа № 910/3817/25

Господарський суд міста Києва у складі: головуючого судді Князькова В.В. за участю секретаря судового засідання Жалоби С.Р., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Заступника керівника Київської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України, Державної аудиторської служби України, м.Київ

до відповідача 1: Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області, м. Київ

до відповідача 2: Приватного акціонерного товариства «Мостобудівне управління -3», м.Київ

про припинення правовідношення, -

За участю представників сторін:

Від прокурора: Постемський А.В.

Від позивача 1: не з`явився

Від позивача 2: Родич М.В.

Від відповідача 1: не з`явився

Від відповідача 2: не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Київської обласної прокуратури звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом в інтересах держави в особі Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України, Державної аудиторської служби України до Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області, Приватного акціонерного товариства «Мостобудівне управління -3» про припинення правовідносин між Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області та Приватним акціонерним товариством «Мостобудівне управління-3», пов`язані із виконанням робіт з капітального ремонту мосту через річку Ірпінь на км 11+818 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-04 Київ - Фастів - Біла Церква - Тараща - Звенигородка, Київська область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), що виникли на підставі договору № 310-21 від 26.05.2021 та додаткових угод № 1 від 27.05.2021, № 3 від 23.12.2021, № 4 від 15.02.2022, № 5 від 15.08.2022, № 7 від 17.04.2023 та№ 8 від 31.12.2024 до договору.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилався на те, що враховуючи специфіку бюджетного законодавства та особливості фінансування державних та комунальних установ, закладів і організацій (ст.ст. 23, 48 БК України) необхідною передумовою для взяття будь-якого бюджетного зобов`язання та здійснення платежів з бюджету, як і укладення договору про закупівлю, є наявність відповідного бюджетного призначення. Недотримання цих вимог під час укладення договору про закупівлю (у т.ч. для забезпечення потреб наступного бюджетного періоду), на думку прокурора, призводить до недійсності таких зобов`язань і вважається порушенням бюджетного законодавства. Замовником за спірним правочином визначено, що джерелом фінансування закупівлі є кошти Державного бюджету України у розмірі 70 407 973 грн (КЕКВ: 3210 - Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям), класифікатор ДК021-20І5: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), які виділяються виключно на закупівлю робіт з капітального ремонту мосту через річку Ірпінь на км П+818 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-04 Київ - Фастів - Біла Церква - Тараща - Звенигородка, Київська область. Укладення договору про закупівлю з обсягом фінансування, що недостатній для його виконання, має на меті не стільки забезпечення капітального ремонту мосту, а створення формальних підстав для того, щоб вимагати в подальшому виділення додаткових бюджетних асигнувань Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області на суму, визначену договором. Одержувачем бюджетних коштів - Службою взято зобов`язання за договором №310-21 від 26.05.2021 без визначення джерела їх фінансування за відсутності відповідних бюджетних призначень та асигнувань, у зв`язку з чим за вказаним договором не виникають бюджетні зобов`язання та не утворюється бюджетна заборгованість. Взяття такого зобов`язання Замовником є порушенням бюджетного законодавства. Оспорюваний договір № 310-21 від 26.05.2021 та додаткові угоди № 1 від 27.05.2021, № 3 від 23.12.2021, № 4 від 15.02.2022, № 5 від 15.08.2022, № 7 від 17.04.2023 та № 8 від 31.12.2024 укладені між відповідачами в порушення бюджетного законодавства всупереч вимог ст.ст. 2, 23, 46, 48, 116 БК України та ст.ст. 203, 204 ЦК України, Закону України «Про публічні закупівлі» у зв`язку з чим ці правочини є недійсними у силу прямої вказівки закону (нікчемними) та не потребують додаткового встановлення їх недійсності судом.

Ухвалою від 31.03.2025 відкрито провадження у справі; постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 30.04.2025.

14.04.2025 до суду надійшла заява Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області про закриття провадження у справі у зв`язку із відсутністю предмету спору.

В обґрунтування означеної заяви відповідач 1 посилався на те, що станом на теперішній час правовідносин сторін за договором № 310-21 від 26.05.2021 є припиненими, оскільки після відкриття провадження у справі, а саме 31.03.2025 сторонами було укладено додаткову угоду №10 до договору № 310-21 від 26.05.2021, якою сторони вирішили розірвати договір.

У судовому засіданні 30.04.2025 прокурором було підтримано заяву відповідача 1 та вказано на її обґрунтованість. Також прокурором заявлено про повернення суми судового збору сплаченого при поданні позовної заяви з державного бюджету.

Представником позивача 2 також було наголошено на відсутності станом на теперішній час предмету спору, а отже, і наявності підстав для закриття провадження у справі.

Розглянувши заяву Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області про закриття провадження у справі, суд дійшов висновку щодо її задоволення з урахуванням такого.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.231 Господарського процесуального кодексу України господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору. Зокрема, у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань.

Як вказувалось предметом позовних вимог було припинення правовідносин між Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області та Приватним акціонерним товариством «Мостобудівне управління-3», пов`язані із виконанням робіт з капітального ремонту мосту через річку Ірпінь на км 11+818 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-04 Київ - Фастів - Біла Церква - Тараща - Звенигородка, Київська область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), що виникли на підставі договору № 310-21 від 26.05.2021 та додаткових угод № 1 від 27.05.2021, № 3 від 23.12.2021, № 4 від 15.02.2022, № 5 від 15.08.2022, № 7 від 17.04.2023 та№ 8 від 31.12.2024 до договору.

Як вбачається з наданих відповідачем 1 доказів, 31.03.2025 між Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області та Приватним акціонерним товариством «Мостобудівне управління-3» було укладено додаткову угоду №10 до договору № 310-21 від 26.05.2021.

Згідно змісту п.1 додаткової угоди №10 від 31.03.2025 відповідно до п.3.2, 3.3 та п. 17.5, п. 17.8 договору, враховуючи фактичний обсяг виконаних робіт за договором, сторони домовилися зменшити ціну договору на суму: 61 547 000,00 грн (Шістдесят один мільйон п`ятсот сорок сім тисяч гривень 00 копійок), у т.ч. ПДВ: 10 257 833,33 грн, та викласти абз. 1 п. 3.1. у такій редакції:

«Ціна цього Договору становить 5 230 000,00 грн (П`ять мільйонів двісті тридцять тисяч гривень 00 копійок), у т.ч. ПДВ: 871 666,66 грн».

У п.2 додаткової угоди №10 від 31.03.2025 вказано, що відповідно до п. 17.8 договору, у зв`язку зі змінами обставин, якими сторони керувалися при укладанні договору, сторони домовились розірвати цей договір за взаємною згодою.

Згідно п.п.3, 4 додаткової угоди №10 від 31.03.2025 замовник не має жодних претензій до підрядника щодо виконання умов договору та стверджує, що підрядник не має жодних заборгованостей в тому числі і матеріальних. Підрядник не має жодних претензій до замовника щодо виконання умов договору та стверджує, що замовник не має жодних заборгованостей до підрядника, в тому числі і матеріальних.

Пунктом 5 додаткової угоди визначено, що з моменту набрання чинності цією додатковою угодою зобов`язання сторін, що виникли з договору, припиняються і сторони не вважають себе пов`язаними будь-якими правами та обов`язками, що виникли із договору. Сторони не мають права вимагати повернення того, що було виконане ними за Договором, до моменту його розірвання.

Ця угода набирає чинності з моменту підписання її сторонами (п.7 додаткової угоди №10 від 31.03.2025 до договору № 310-21 від 26.05.2021).

Отже, виходячи з наведеного у сукупності, суд дійшов висновку, що після відкриття провадження у справі, спір між сторонами припинив своє існування, з огляду на укладення відповідачами додаткової угоди №10 від 31.03.2025 до договору № 310-21 від 26.05.2021 в редакції, визначеній вище.

За таких обставин, провадження у справі підлягає закриттю.

За приписами ч.4 ст.231 Господарського процесуального кодексу України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 7 Закону України «Про судовий збір» у разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила, за ухвалою суду.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку щодо наявності достатніх підстав для повернення Київській обласній прокуратурі (01601, Україна, місто Київ, бульвар Лесі Українки, будинок, 27/2, ЄДРПОУ 02909996) з Державного бюджету України судового збору, сплаченого при поданні позовної заяви згідно платіжної інструкції №770 від 24.03.2025.

Керуючись ст.ст. 130, п. 2 ч. 1 ст. 231, ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, -

УХВАЛИВ:

1. Задовольнити заяву Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області про закриття провадження у справі.

2. Закрити провадження у справі № 910/3817/25 за позовом Заступника керівника Київської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України, Державної аудиторської служби України до Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області, Приватного акціонерного товариства «Мостобудівне управління -3» про припинення правовідносин між Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області та Приватним акціонерним товариством «Мостобудівне управління-3», пов`язані із виконанням робіт з капітального ремонту мосту через річку Ірпінь на км 11+818 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-04 Київ - Фастів - Біла Церква - Тараща - Звенигородка, Київська область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), що виникли на підставі договору № 310-21 від 26.05.2021 та додаткових угод № 1 від 27.05.2021, № 3 від 23.12.2021, № 4 від 15.02.2022, № 5 від 15.08.2022, № 7 від 17.04.2023 та № 8 від 31.12.2024 до договору.

3. Повернути Київській обласній прокуратурі (01601, Україна, місто Київ, бульвар Лесі Українки, будинок, 27/2, ЄДРПОУ 02909996) з Державного бюджету України судовий збір в сумі 3028 грн, сплачений згідно платіжної інструкції №770 від 24.03.2025.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали складено 30.04.2025.

Суддя В. В. Князьков

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.04.2025
Оприлюднено02.05.2025
Номер документу126972297
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі підряду, з них

Судовий реєстр по справі —910/3817/25

Ухвала від 30.04.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Князьков В.В.

Ухвала від 31.03.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Князьков В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні