УХВАЛА
30 квітня 2025 р.Справа № 520/28832/24 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Перцової Т.С.,
Суддів: Жигилія С.П. , Макаренко Я.М. ,
розглянувши клопотання Віницької митниці про відстрочення сплати судового збору у справі за апеляційною скаргою Вінницької митниці на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 26.02.2025 року по справі № 520/28832/24
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мега Пак ЛТД"
до Вінницької митниці Державної митної служби України
про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 26.02.2025 задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Мега Пак ЛТД" до Вінницької митниці Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішення.
На зазначене рішення суду Вінницькою митницею подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 16.04.2025 апеляційну скаргу Вінницької митниці на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 26.02.2025 по справі № 520/28832/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мега Пак ЛТД" до Вінницької митниці Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішення - залишено без руху.
Надано апелянту строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги - протягом десяти днів з моменту отримання копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
Роз`яснено відповідачу, що недоліки апеляційної скарги можуть бути усунуті шляхом направлення до Другого апеляційного адміністративного суду квитанції або оригіналу іншого документу про сплату судового збору у розмірі 7305,56 грн та уточнену апеляційну скаргу із зазначенням позивача по справі (Товариство з обмеженою відповідальністю "Мега Пак ЛТД") та його даних разом з доказами надсилання листом з описом вкладення позивачу копії апеляційної скарги з додатками (опис вкладення до цінного листа з відміткою календарного штемпеля пошти про направлення та фіскальний чек пошти).
23.04.2025 від апелянта надійшло клопотання про відстрочення сплати судового збору, в обґрунтування якого відповідач зазначив, що на виконання ухвали від 16.04.2025 Віницька митниця звернулась до управління фінансового забезпечення та бухгалтерского обліку щодо сплати судового збору, на що було отримано відповідь, що у зв`язку із відсутністю достатнього фінансування коштів на сплату судового збору немає.
Посилаючись на приписи ст. 133 КАС України, просить суд відстрочити Вінницькій митниці сплату судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 26.02.2025 у справі № 520/28832/24.
Надаючи оцінку поданій заяві, слід зазначити наступне.
Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Разом з тим, у розумінні ст.133 КАС України єдиною підставою для відстрочення сплати судового збору є врахування судом майнового стану особи, яка, у свою чергу, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджає сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі. В іншому ж випадку, як зазначено в рішенні Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 р. у справі «Креуз проти Польщі», вимога сплатити судовий збір не обмежує право заявників на доступ до правосуддя.
Майновий стан сторони (належні стороні майнові права та обов`язки) має визначатися судом у світлі конкретних обставин певної справи, включаючи спроможність заявника сплатити судовий збір. Отже, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони.
Таким чином, надання апелянтом належних та допустимих доказів відсутності матеріальних ресурсів на момент звернення з апеляційною скаргою є визначальним для прийняття судом рішення у відповідності до ст.133 КАС України.
Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати належні і допустимі, у розумінні ст.ст. 73, 74 КАС України, докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.
Так, апелянтом, не надано жодного доказу на підтвердження незадовільного майнового стану.
Відтак суд приходить до висновку, що положеннями ст. 8 Закону України «Про судовий збір» не передбачено можливість відстрочення сплати судового збору суб`єкту владних повноважень.
За таких обставин, відсутні підстави для відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги за заявою відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні клопотання про відстрочення сплати судового збору.
Керуючись ст.ст. 118, 119, 121, ч. 2 ст. 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ
У задоволенні клопотання Вінницької митниці про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 26.02.2025 по справі № 520/28832/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мега Пак ЛТД" до Вінницької митниці Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.
Роз`яснити апелянту, що спосіб усунення недоліків поданої апеляційної скарги визначений в ухвалі суду від 16.04.2025.
Надати строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги протягом 5 днів з дня отримання копії даної ухвали.
Роз`яснити апелянту, що у разі неусунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України скарга буде повернута скаржнику.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Перцова Т.С.Судді Жигилій С.П. Макаренко Я.М.
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2025 |
Оприлюднено | 02.05.2025 |
Номер документу | 126995979 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Перцова Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні