Герб України

Постанова від 30.04.2025 по справі 320/12830/23

Шостий апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/12830/23 Суддя (судді) першої інстанції: Колеснікова І.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2025 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача: Ключковича В.Ю.

Суддів: Вівдиченко Т.Р., Кузьмишиної О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_1 ) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, стягнення моральної шкоди,-

В С Т А Н О В И В :

19 квітня 2023 року до Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач, апелянт) з адміністративним позовом до 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_1 ) (далі - відповідач), в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_1 ) щодо нарахування та виплати додаткової винагороди за безпосередню участь в бойових діях (забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки оборони, відсічі і стримування збройної агресії), встановлену постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28 лютого 2022 року, за період з 01 серпня 2022 року по 12 жовтня 2022 року;

- зобов`язати 130 головний центр зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_1 ) здійснити нарахування та виплату додаткової винагороди за безпосередню участь в бойових діях (забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки оборони, відсічі і стримування збройної агресії), встановлену постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28 лютого 2022 року, за період з 01 серпня 2022 року по 12 жовтня 2022 року, з урахуванням виплачених сум;

- стягнути з 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_1 ) моральну шкоду у розмірі 50 000, 00 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у спірний період ОСОБА_1 приймав безпосередню участь у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії на території Сумської області, в зв`язку з чим набув право на виплату додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану». Однак, грошове забезпечення позивачеві у спірний період виплачено не в повному обсязі.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Позиція суду мотивована тим, що у відповідача не виникало визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 обов`язку щодо здійснення нарахування та виплати позивачу додаткової винагороди за безпосередню участь в бойових діях (забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки оборони, відсічі і стримування збройної агресії), встановлену постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 за період з 01 серпня 2022 року по 12 жовтня 2022 року; у матеріалах справи відсутні докази звернення позивача з позовом до Військової частини НОМЕР_2 та, відповідно, ухвалення судового рішення щодо її зобов`язання направити відповідачу відповідні списки, передбачені додатком 2 наказу №392-АГ, до яких включені відомості щодо позивача; відсутні докази щодо неврахування відповідачем таких списків у своїй роботі. Таким чином, наведене не дає суду підстав для встановлення протиправності дій або бездіяльності відповідача у спірних правовідносинах, що, в свою чергу, свідчить про безпідставність заявлених позовних вимог. Зазначене стосується і похідних вимог про стягнення моральної шкоди.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове рішення, яким адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Ухвалами колегії Шостого апеляційного адміністративного суду від 22 липня 2024 року та 13 березня 2025 року відкрито провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_1 та призначено справу до розгляду в порядку письмового провадження.

12 серпня 2024 року та 24 березня 2025 року представником 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України (Військова частина № НОМЕР_1 ) подано відзив на апеляційну скаргу.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів справи, 05 травня 2022 року ОСОБА_1 зараховано у списки особового складу та на всі види забезпечення, в тому числі грошового, до 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України, відповідно до наказу № 154-ОС (Військова частина НОМЕР_1 ).

24 червня 2022 року старшого солдата ОСОБА_1 на підставі розпорядження Адміністрації Державної прикордонної служби України від 22 червня 2022 року №Ш/25-1301-Е було відряджено до м. Хмельницький до ІНФОРМАЦІЯ_1 (Військова частина НОМЕР_3 ), у зв`язку із чим йому було видано посвідчення про відрядження № 229 та проставлені відповідні відмітки.

Відповідно до бойового розпорядження Адміністрації Державної прикордонної служби України від 27.06.2022 № 106/гриф, солдата ОСОБА_1 у складі зведеного загону відділу прикордонної служби (тип С) від ІНФОРМАЦІЯ_1 було направлено в оперативне підпорядкування ІНФОРМАЦІЯ_2 та в підпорядкування першого заступника начальника загону-коменданта прикордонної комендатури швидкого реагування ІНФОРМАЦІЯ_3 (Військова частина НОМЕР_4 ).

Солдат ОСОБА_1 виконував бойові завдання у складі бойового відділення ІПС 4 прикордонної застави зведеного загону ВПС тип «С».

На виконання бойового розпорядження Головнокомандувача Збройних Сил України від 23 червня 2022 року № 4346, бойового наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 27.06.2022 № 106/гриф та згідно з витягу з журналу бойових дій від 03 липня 2022 року, зведений загін ВПС тип « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у повному складі здійснив марш за маршрутом Хмельницький - Київ- Глухів - Есмань для подальшого виконання бойових завдань.

Починаючи з 04 липня 2022 року по 12 жовтня 2022 року солдат ОСОБА_1 брав безпосередню участь в бойових діях та забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, що підтверджується довідкою № 2861 від 14 жовтня 2022 року за підписом командира Військової частини НОМЕР_2 полковника ОСОБА_2 .

Есманською селищною радою Шосткинського району Сумської області солдату ОСОБА_1 була видана довідка № 07-38/1338 від 08 серпня 2022 року про те, що він з 03 липня 2022 року перебував на території Есманської селищної ради.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75 Есманська селищна рада Шосткинського району Сумської області включена до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій.

Командиром зведеного загону ВПС типу «С» полковником ОСОБА_3 складались та подавались рапорти з поіменним списком військовослужбовців, які безпосередньо приймали участь у бойових діях, заходах з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів до командування 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України, зокрема:

- рапорт начальника зведеного загону ВПС типу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » полковника ОСОБА_3 за період з 01 серпня 2022 року по 30 вересня 2022 року з додатком №1 - довідка про безпосередню участь військовослужбовців Зведеного загону від НАДПСУ у виконанні бойових(спеціальних) завдань в районах виконання бойових дій з 01 серпня 2022 року по 30 вересня 2022 року для виплати додаткової винагороди;

- рапорт начальника зведеного загону ВПС типу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » полковника ОСОБА_3 від 17 жовтня 2022 року за період з 01 жовтня 2022 року по 11 жовтня 2022 року з додатком №1 -довідка про безпосередню участь військовослужбовців Зведеного загону від НАДПСУ у виконанні бойових(спеціальних) завдань в районах виконання бойових дій з 01 жовтня 2022 року по 11 жовтня 2022 року для виплати додаткової винагороди.

Разом з тим, починаючи з серпня 2022 року по 11 жовтня 2022 року ОСОБА_1 на підставі поданих рапортів ОСОБА_3 до 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації ДПСУ не нарахували та не виплатили додаткову грошову винагороду до 100 000, 00 грн за безпосередню участь в бойових діях, що передбачена постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28 лютого 2022 року, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.

За змістом частини першої статті 6, частини першої статті 14 Закону України від 03.04.2003 № 661-IV «Про Державну прикордонну службу України» Державна прикордонна служба України є правоохоронним органом спеціального призначення, до особового складу якої входять військовослужбовці та працівники Державної прикордонної служби України.

Згідно зі статтею 16 цього Закону умови грошового забезпечення військовослужбовців та оплати праці працівників Державної прикордонної служби України визначаються законодавством.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України від 20.12.1991 № 2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», дія якого, в силу приписів пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, поширюється в тому числі на військовослужбовців правоохоронних органів спеціального призначення, держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

У частині другій статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» установлено, що до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Згідно з абзацами першим і другим частини четвертої статті 9 цього Закону грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.

Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України.

На виконання Указів Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» та №69 «Про загальну мобілізацію» Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в пункті 1 якої установив, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі 30 000 гривень щомісячно (крім військовослужбовців строкової служби), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах. Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2022 №793 в абзаці першому пункту 1 постанови №168 слова і цифри «додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно» замінено словами і цифрами «додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць».

У решті зміст пункту 1 цієї постанови в частині, що стосується виплати додаткової винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби, на час виникнення спірних правовідносин не змінювався.

Таким чином, на підставі аналізу наведених норм чинного законодавства України, встановлена постановою Кабінету Міністрів України № 168 додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень на місяць є складовою грошового забезпечення військовослужбовців Державної прикордонної служби, що виплачується їм на період дії воєнного стану та підлягає збільшенню до 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу їх безпосередньої участі у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії під час перебування безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів.

Водночас реалізація зазначених приписів постанови Кабінету Міністрів України №168 вимагала визначення порядку й умов виплати додаткової винагороди з метою встановлення переліку бойових дій та заходів, передбачених абзацом першим пункту 1 цієї постанови, а також визначення документів, які підтверджують безпосередню участь військовослужбовця у таких діях і заходах, враховуючи, що Інструкція про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Державної прикордонної служби України, затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 25.06.2018 № 558, не врегульовувала цих питань.

Про необхідність визначення керівниками відповідних міністерств та державних органів порядку і умов виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених постановою Кабінету Міністрів України № 168, вказано і в пункті 21 цієї постанови, доповненому згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2022 №793, що підлягала застосуванню з 24 лютого 2022 року.

30 липня 2022 року Адміністрація Держприкордонслужби, посилаючись на пункт 21 постанови Кабінету Міністрів України № 168, видала наказ № 392/0/81-22-АГ «Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168», який був уведений в дію з 01 серпня 2022 року.

Пункт 2 цього наказу визначав вичерпний перелік бойових дій і заходів, передбачених пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України №168, виконання яких у відповідні дні давало військовослужбовцю право на збільшення додаткової винагороди до 100 000 гривень пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

У пункті 4 наказу №392-/0/81-22-АГ встановлено, що підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу, здійснюється на підставі сукупності наявної інформації у таких документах:

1) бойового наказу (бойового розпорядження);

2) журналу бойових дій (службово-бойових дій, вахтового, навігаційно-вахтового, навігаційного журналу), журналу ведення оперативної обстановки, бойового донесення (підсумкового, термінового, позатермінового) або постової відомості (під час охорони об`єкта, на який було здійснено збройний напад;

3) рапорту (донесення) начальника (командира) підрозділу (тимчасово створеної групи військовослужбовців, зведеного загону, катерів і кораблів Морської охорони, екіпажу літака, вертольоту тощо) про участь кожного військовослужбовця (у тому числі з доданих або оперативно підпорядкованих підрозділів) у бойових діях, у виконанні бойових (спеціальних) завдань, із зазначенням військових звань, прізвищ, імен та по батькові, а також кількості днів участі військовослужбовців у таких діях та заходах.

Згідно з пунктом 5 наказу № 392/0/81-22-АГ для військовослужбовців, відряджених до органів військового управління Держприкордонслужби, окрім документів, зазначених у пункті 4 цього наказу, безпосередня участь у бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу, додатково підтверджується довідкою за формою, наведеною у додатку 1 до цього наказу, що видається начальником органу Держприкордонслужби, який веде (вів) бойові дії та до якого для виконання завдань відряджені військовослужбовці, із зазначенням періоду (кількості днів) такої участі (абзац перший пункту 5 наказу).

Для військовослужбовців Держприкордонслужби, які відряджені до органів військового управління (штабів угрупувань військ (сил) або штабів тактичних груп), включених до складу діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави, у підпорядкування яких вони передані, безпосередня участь у бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу, підтверджується довідкою, виданою керівником відповідного органу військового управління, з відображенням у ній термінів безпосередньої участі у бойових діях або заходах кожного військовослужбовця (абзац другий пункту 5 наказу).

У довідках, передбачених цих пунктом, обов`язково мають зазначатися відомості про підтверджувальні документи, передбачені пунктом 4 цього наказу (абзац третій пункту 5 наказу).

Відповідно до пункту 10 наказу №392-/0/81-22-АГ облік військовослужбовців, які беруть безпосередню участь в бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу та підготовку проєкту наказу про виплату додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 цього наказу, в органах Держприкордонслужби покладено на штаб органу, а у випадку відсутності штабу - на підрозділ (посадову особу), який веде облік бойових дій.

Надання військовослужбовцям довідок про участь у зазначених заходах здійснює підрозділ, який веде облік особового складу.

Відповідно до пункту 11 наказу №392/0/81-22-АГ інформація про військовослужбовців, відряджених з інших органів та підрозділів Держприкордонслужби, дні їх безпосередньої участі у бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу, подаються начальниками органів Держприкордонслужби (органів військового управління (штабів угрупувань військ (сил) або штабів тактичних груп), включених до складу діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави, до 5 числа щомісячно (у поточному місяці за попередній) в органи, в яких ці військовослужбовці проходять службу, за формою, наведеною у додатку 2 до цього наказу.

Згідно з пунктом 12 наказу №392-/0/81-22-АГ виплата військовослужбовцям додаткової винагороди здійснюється щомісяця (у поточному місяці за попередній) на підставі наказів начальника (командира) органу Держприкордонслужби, а начальникам (командирам) органів Держприкордонслужби - на підставі наказів вищих начальників (командирів).

До наказу про виплату додаткової винагороди, виходячи з розміру до 100 тисяч гривень на місяць, в обов`язковому порядку додаються узагальнені дані, отримані з документів, передбачених пунктами 4-6 цього наказу.

Так, з огляду на приписи наказу Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ, факт безпосередньої участі позивача у бойових діях або заходах у спірному випадку мав бути підтверджений начальником НОМЕР_5 прикордонного загону (Військової частини НОМЕР_2 ), до якого для виконання завдань був відряджений позивач.

Інформацію щодо участі позивача у бойових діях або заходах начальник НОМЕР_5 прикордонного загону мав щомісячно, до 5 числа (у поточному місяці за попередній) подавати до 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України (Військова частина № НОМЕР_1 ) (за місцем проходження позивачем служби) шляхом складання довідки встановленої форми із зазначенням періоду (кількості днів) такої участі та посиланням на підтверджуючі документи (у їх сукупності): бойовий наказ (бойове розпорядження); журнал бойових дій; рапорт (донесення) начальника (командира) підрозділу про участь військовослужбовця у бойових діях, у виконанні бойових (спеціальних) завдань, із зазначенням військового звання, прізвища, імені та по батькові, а також кількості днів участі військовослужбовця у таких діях та заходах.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до довідки за підписом начальника НОМЕР_5 прикордонного загону (Військової частини НОМЕР_2 ) від 13.09.2022 №22/3077-22, підтверджено участь позивача у бойових діях 12.08.2022 та 28.08.2022 (підстава ЖБД №401). На підставі наведеного позивачу було здійснено нарахування та виплату додаткової винагороди за дні безпосередньої участі у бойових діях у розмірі 4516,13 грн (а.с. 90-93).

Надалі, за підписом начальника НОМЕР_5 прикордонного загону (Військової частини НОМЕР_2 ) до 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_1 ) надіслано лист від 27.10.2022 №22/4128-22, відповідно до якого інформація про участь позивача у бойових діях або заходах за вересень 2022 року не підтверджено, оскільки у довідці про військовослужбовців Військових частин НОМЕР_1 , 9960, 1492, які брали участь у бойових діях або заходах за вересень 2022 року у складі Військової частини НОМЕР_2 інформація про ОСОБА_1 відсутня (а.с.103-109).

Відповідно до листа начальника НОМЕР_5 прикордонного загону (Військової частини НОМЕР_2 ) від 07.11.2022 №22/4299-22 підтверджуюча інформація, відповідно до вимог пункту 2 підпунктів 1-8 наказу Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ, щодо рапорту начальника зведеного загону ВПС типу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » полковника ОСОБА_3 від 17.10.2022 відсутня (а.с.110-116).

З наведеного вбачається, що на виконання вимог приписів наказу Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ факт безпосередньої участі позивача у бойових діях або заходах підтверджений начальником НОМЕР_5 прикордонного загону (Військової частини НОМЕР_2 ) лише стосовно двох дат - 12.08.2022 та 28.08.2022.

Поряд з цим, виникненню відповідного зобов`язання 130 головного центру зв`язку, автоматизації та захисту інформації Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_1 ) здійснити нарахування та виплату позивачу додаткової винагороди за безпосередню участь в бойових діях (забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки оборони, відсічі і стримування збройної агресії), встановлену постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28 лютого 2022 року, за період з 01 серпня 2022 року по 12 жовтня 2022 року, з урахуванням виплачених сум має передувати направлення йому списків, передбачених додатками 2 до наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 30.07.2022 № 392/0/81-22-АГ «Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168» начальником НОМЕР_5 прикордонного загону (Військової частини НОМЕР_2 ).

Як вбачається з фактичних обставин справи, списки, передбачені додатком 2 наказу Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ, на адресу Військової частини НОМЕР_1 від НОМЕР_5 прикордонного загону (Військової частини НОМЕР_2 ) (за підписом безпосереднього начальника) не направлялись та відповідні докази у матеріалах справи відсутні.

Таким чином, твердження апелянта про те, що Військова частина НОМЕР_2 передала до відповідача усі документи, що передбачені наказом Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ не є спроможними.

У контексті покликань апелянта на рапорти начальника зведеного загону ВПС типу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » полковника ОСОБА_3 , колегія суддів зауважує, що відповідно до приписів наказу Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ факт безпосередньої участі позивача у бойових діях або заходах у спірному випадку мав бути підтверджений лише начальником НОМЕР_5 прикордонного загону (Військової частини НОМЕР_2 ), до якого для виконання завдань був відряджений позивач.

Втім, начальник НОМЕР_5 прикордонного загону (Військової частини НОМЕР_2 ) у порядку та строки, встановленому наказом Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ, відповідної інформації та підтверджуючих документів до відповідача не надіслав (ні самостійно, ні за письмовою вимогою Військової частини НОМЕР_1 ).

Таким чином, відповідачем на стадії виниклих між сторонами спірних правовідносин не було допущено протиправної бездіяльності (та/або вчинено протиправних дій) у відношенні позивача щодо нарахування і виплати йому спірної додаткової винагороди.

В частині посилань апелянта на видання ІНФОРМАЦІЯ_2 (Військова частина НОМЕР_2 ) довідки №2861 від 14.10.2022, суд зауважує наступне.

Відповідач у письмових поясненнях від 03.01.2024 стверджував, що вказана довідка не є довідкою про підтвердження безпосередньої участі позивача у бойових діях або заходах, які складаються з метою визначення права військовослужбовця на отримання додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022, оскільки вона була видана на підставі бойового наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України, за яким позивача було направлено у службове відрядження в оперативне підпорядкування до ІНФОРМАЦІЯ_2 та наведена довідка не містить в собі жодних відомостей щодо наявності бойових наказів (бойових розпоряджень); журналів бойових дій (вахтових журналів), журналів ведення оперативної обстановки; списків особового складу, який залучався для виконання бойових (спеціальних) завдань; бойових донесень; рапортів (донесень) командира підрозділу (групи) про участь позивача у бойових діях, у виконанні бойових (спеціальних завдань) тощо, а отже не відповідає формі, визначеній додатком 2 до наказу Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ (а.с.154-164).

За таких обставин вказана довідка не може бути належним доказом участі позивача у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, його безпосереднього перебування в районах у період здійснення зазначених заходів.

Надаючи оцінку доводам апелянта про регулювання спірних правовідносин лише постановою Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022, яка не містить вказівок на необхідність надання будь-яких додаткових документів, крім наказу командира (начальника), колегія суддів зазначає наступне.

На виконання Указів Президента України від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні» та № 69 «Про загальну мобілізацію» Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану».

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2022 №793 в абзаці першому пункту 1 постанови №168 слова і цифри «додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно» замінено словами і цифрами «додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць».

У решті зміст пункту 1 цієї постанови в частині, що стосується виплати додаткової винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби, на час виникнення спірних правовідносин (з 01.08.2022 по 12.10.2022) не змінювався.

Реалізація зазначених приписів постанови Кабінету Міністрів України № 168 вимагала визначення порядку й умов виплати додаткової винагороди з метою встановлення переліку бойових дій та заходів, передбачених абзацом першим пункту 1 цієї постанови, а також визначення документів, які підтверджують безпосередню участь військовослужбовця у таких діях і заходах.

Про необхідність визначення керівниками відповідних міністерств та державних органів порядку і умов виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених постановою Кабінету Міністрів України № 168, вказано в пункті 21 цієї постанови, доповненому згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2022 №793, що підлягала застосуванню з 24 лютого 2022 року.

30 липня 2022 року Адміністрація Держприкордонслужби, посилаючись на пункт 21 постанови Кабінету Міністрів України № 168, видала наказ № 392/0/81-22-АГ «Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168», який був уведений в дію з 01 серпня 2022 року.

Пункт 2 цього наказу визначав вичерпний перелік бойових дій і заходів, передбачених пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України №168, виконання яких у відповідні дні давало військовослужбовцю право на збільшення додаткової винагороди до 100 000 гривень пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Відповідно до висновку Верховного Суду у постанові від 18 грудня 2024 року у справі №360/462/23, у спірний період виключно наказ Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ визначав механізм реалізації постанови Кабінету Міністрів України №168 щодо виплати додаткової винагороди військовослужбовцям Держприкордонслужби під час дії воєнного стану. Крім того, документування (фіксація) протягом 2022 року органами Держприкордонслужби безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях і заходах та фактична виплата їм додаткової винагороди до 100 000 гривень відповідно до приписів наказів Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ і від 09.12.2022 №628/0/81-22-АГ унеможливлює застосування іншого механізму реалізації постанови Кабінету Міністрів України №168 до правовідносин, що вже відбулися.

Таким чином, колегія суддів Верховного Суду у постанові від 18 грудня 2024 року у справі №360/462/23 дійшла висновку про застосування у спірний період для визначення порядку та умов виплати позивачу додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України №168, наказів Адміністрації Держприкордонслужби від 30.07.2022 №392/0/81-22-АГ і від 09.12.2022 № 628/0/81-22-АГ, що відповідає висновку щодо застосування відповідних норм права у подібних правовідносинах, висловленому Верховним Судом у постанові від 21 грудня 2023 року у справі № 200/193/23.

Відтак, законодавством, чинним на час виникнення спірних правовідносин, був чітко визначений алгоритм дій органів Держприкордонслужби щодо підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців Держприкордонслужби у бойових діях або забезпеченні здійсненні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії з метою виплати їм додаткової винагороди в розмірі до 100 000 гривень відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №168.

Підсумовуючи вищенаведене у сукупності судова колегія висновує, що заявлені ОСОБА_1 у цій справі позовні вимоги до відповідача на стадії виниклих спірних правовідносин, виходячи із завдань адміністративного судочинства, визначених у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є передчасними, а тому задоволенню не підлягають.

З огляду на наведене, колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення у відповідності до норм матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 висновків суду не спростовують, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону, та не підлягає скасуванню.

За правилами статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 242, 250, 308, 310, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її ухвалення та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та строки, визначені статтями 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя доповідач: В.Ю. Ключкович

Судді: Т.Р. Вівдиченко

О.М. Кузьмишина

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2025
Оприлюднено05.05.2025
Номер документу126997508
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —320/12830/23

Постанова від 30.04.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 13.03.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Голяшкін Олег Володимирович

Рішення від 13.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 26.04.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні