Закарпатський апеляційний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 308/17620/24
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23.04.2025 м. Ужгород
Суддя Закарпатськогоапеляційного судуБисага Т.Ю., за участі представника Закарпатської митниці Селеша О.Я. розглянувшиу відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу адвоката Дадим Ю.М., в інтересах ОСОБА_1 на постанову Ужгородськогоміськрайонного суду Закарпатської області від 16 січня 2025 року,
В С Т А Н О В И В:
Постановою Ужгородськогоміськрайонного суду Закарпатської області від 16 січня 2025 року ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 Митного кодексу Українита накладенона ньогоадміністративне стягненняу видіштрафу врозмірі 50відсотків вартостітоварів безпосередніхпредметів порушення митних правил, що становить833 392 (вісімсот тридцять три тисячі триста дев`яносто дві) гривні 89 коп.
Стягнуто із ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь держави судовий збір в розмірі 605,60 грн.
Відповідно до постанови та протоколу про порушення митних правил, встановлено, що 24.07.2024 року в Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Закарпатської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 23.07.2024 №26/26-04/7/1728, яким направлено відповідь митних органів Словацької Республіки від 09.07.2024 №347520/2024-2000106, на запит від 27.03.24 №7.7-3/20-06/4/2366 ініційований Закарпатською митницею, щодо митного оформлення товару «шини та шино комплекти» в митних органах Словацької Республіки від словацької компанії «Ing Tech s.r.o.» на адресу ТОВ «Сеат Україна» (код ЄДРПОУ 44404510) та його експорту з території ЄС на митну територію України.
Проведеною перевіркою, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що 20.09.2023 року о 14 год. 36 хв. в пункт пропуску «Чоп-Захонь» митного поста «Тиса» Закарпатської митниці прибув транспортний засіб комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 під керуванням водія ОСОБА_2 (паспорт НОМЕР_3 ).
Вказаним транспортним засобом на митну територію України, в митному режимі «імпорт» за попередньою митною декларацією ІМ 40 ЕА від 20.09.2023 №23UA807200012614U9 був переміщений товар: «шини та шино комплекти гумові для транспортних засобів» в кількості 110 шт., загальною вагою 10 776 кг (брутто).
Як підставу для переміщення через митний кордон України вищевказаних товарів водієм до митного контролю були подані товаросупровідні документи, а саме книжка карнет TIR PX85186166 від 20.09.2023, CMR 20092023/1 від 20.09.2023 та інвойс 20230009 від 19.09.2023 року.
Відповідно до поданих документів відправником/продавцем товару виступала словацька компанія «Ing Tech s.r.o.» (Zuzany Chalupovej 4029/9 SK 851 01 Bratislava-mestska cast Petrzalka), отримувачем/покупцем - ТОВ «Сеат Україна», (Україна, 43023, м.Житомир , вул.. Київська, 20, код ЄДРПОУ 44404510), а вартість товару становила 28 723.26 євро, що згідно курсу НБУ станом на 20.09.2023 складало 1 124 630.52 грн.
Зазначена імпортна операція здійснювалась на підставі зовнішньоекономічного контракту від 17.03.2023 року №1703 укладеного між покупцем ТОВ «Сеат Україна» в особі директора ОСОБА_1 та продавцем - словацькою компанією «Ing Tech s.r.o.» в особі ОСОБА_3 .
Після проведення митного оформлення товару, транспортний засіб р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 був пропущений на митну територію України та 22.09.2023 виїхав із зони митного контролю митного поста «Тиса» та товар випущений у вільний обіг.
В ході попередньої перевірки було встановлені можливі ризики підміни товаросупровідних документів під час експорту товару з території Словаччини на Україну, оскільки товар на підставі експортних документів із Словаччини був доставлений автомобільним транспортом на склад угорського підприємства Trans-Gate Kft. На вказаний товар, який на території Угорщини не вивантажувався, угорськими митними органами було оформлено книжку Carnet TIR та він був відправлений в Україну згідно з Carnet TIR, накладними CMR та рахунком словацького підприємства «Ing Tech s.r.o.». При переміщені товару в Україну експортна декларація не надавалась. Тобто були виявлені ознаки, які можуть вказувати на те, що відомості про фактичного одержувача чи вартості товару, які вказані в рахунках, наданих митним органам України при імпорті товару, не відповідають даним, заявленим при їх експорті з території Євросоюзу.
У зв`язку з чим на адресу митних органів Угорщини був направлений запит від 13.10.2023 № 7.7-20-06/17/7710 з метою перевірки автентичності поданих до митного контролю та митного оформлення документів на митному посту «Тиса», а також отримання копій документів, які подавались митним органам Угорщини до оформлення книжки Carnet TIR та копій експортної декларацій митних органів Словаччини.
12.01.2024 Закарпатською митницею від митних органів Угорщини отримана відповідь №2645071652, в якій зазначено, що до оформлення книжки Carnet TIR надавався рахунок автентичний тому, що був поданий митним органам України, а також попередньо для митного оформлення товару в режимі експорт надавались ще два словацьких рахунки. До листа додані копії документів, які подавались до оформлення книжки Carnet TIR№ PX 85186166 від 20.09.2023, а саме експортна декларації митних органів Словаччини № 23SK5265EX33177400 від 19.09.2023 року та три інвойси під одним номером № 20230009 від 19.09.2023 року але різні за змістом. Згідно даних документів встановлено наступне:
- відповідно до інвойсу 20230009 від 19.09.2023, який ідентичний інвойсу поданому до митного контролю митним органам України, продавцем товару є словацька компанія «Ing Tech s.r.o.», покупцем - українське ТОВ «Сеат Україна» (вул.Київська, 20, 10014 Житомир, Україна), а вартість товару складає 28 723.26 євро;
- відповідно до експортної декларації митних органів Словаччини № 23SK5265EX33177400 від 19.09.2023 року, яка до митного контролю та оформлення митним органам України не подавалась, товар експортований із Словаччини на митну територію Україну вартістю 42570,00 євро, що згідно курсу НБУ станом на день переміщення (20.09.2023) складало 1 666 785.78 грн. Відправником товару є словацька компанія «Ing Tech s.r.o.», а одержувачем українське ТОВ «ГК Євротех» (вул.Київська, 20, 10014 Житомир, Україна);
- відповідно до інвойсу №20230009 від 19.09.2023року, який до митного контролю та оформлення митним органам України не подавався, продавцем товару зазначена словацька компанія «Ing Tech s.r.o.», а покупцем українське ТОВ «ГК Євротех» та вартість товару зазначена 42570,00 євро, ;
- відповідно до інвойсу №20230009 від 19.09.2023 року, який до митного контролю та оформлення митним органам України не подавався, продавцем товару зазначено українське ТОВ «ГК Євротех» (вул.Київська, 20, 10014 Житомир, Україна), покупцем - словацька компанія «Ing Tech s.r.o.», а вартість товару становить -21464,00 євро.
Згідно протоколу про порушення митних правил вказано, що товар на території Угорщини протягом дня - 06.09.2023 року був перепроданий два рази між різними підприємствами на підставі одного контракту № 1703 від 17.03.2023 року.
Вищезазначене стало підставою для ініціювання та направлення запиту на адресу митних органів Словацької Республіки.
У відповіді митних органів Словацької Республіки від 09.07.2024 №347520/2024-2000106, зазначено, що продавець експортував товари з митної території ЄС на територію України. Товари були випущені у митний режим експорту у відповідності до митної декларації.
Продавець одержав оплату за товар на підставі контракту №1703, укладеного між компанією ТОВ «ГК Євротех» (вул.. Київська, 20, 10014 Житомир, Україна) та продавцем. В умовах оплати за вищевказаним контрактом є клаузула (у міжнародному праві означає - доповнення, особливо важливе положення в договорі, юридичному документі), що дозволяє ТОВ «ГК Євротех» делегувати оплату за товар третій стороні, а саме покупцеві. Цей факт був доведений наданням на розгляд свідоцтв з банківського рахунку.
За даними компетентної митниці, жоден з рахунків, згаданих у запиті (це рахунки, надані на розгляд в ході митного оформлення імпорту в Україні) не був занесений до бухгалтерії продавця. Виконавчий директор продавця заявив: «Я не розумію, що це за документи).
До листа митних органів Словацької Республіки додана копія зовнішньоекономічного контракту № 1703 від 17.03.2023 укладеного між українським підприємством - покупцем ТОВ «ГК Євротех» (вул.Київська, 20, 10014 Житомир, Україна) та словацькою компанією продавцем «Ing Tech s.r.o.».
За результатами його вивчення та аналізу встановлено, що зовнішньоекономічний контракт № 1703 від 17.03.2023, наданий митними органами Словацької Республіки, на підставі якого проводилась зовнішньоекономічна експортна операція з території Євросоюзу, укладений між українським підприємством - покупцем ТОВ «ГК Євротех» (вул.Київська, 20, 10014 Житомир, Україна) та словацькою компанією продавцем «Ing Tech s.r.o.». В розділі 5 пункті 6 контракту зазначено - «Також Покупець може передоручити оплату за товар третій стороні, а саме ТОВ «Сеат Україна» код 44404510».
Разом з тим, митним органам України, як підставу для здійснення вищевказаної імпортної операції та митного оформлення товару, наданий зовнішньоекономічний контракт № 1703 від 17.03.2023, укладений між українським підприємством - покупцем ТОВ «Сеат Україна» в особі директора ОСОБА_1 та словацькою компанією - продавцем «Ing Tech s.r.o.» в особі ОСОБА_3 . Також, у розділі 5, зазначеного контракті, пункт 6 відсутній.
З метою з`ясування обставин здійснення митного оформлення вищевказаних товарів на території Євросоюзу, на адресу керівника ТОВ «ГК Євротех» (код ЄДРПОУ 42793755) Закарпатською митницею направлений лист запит від 21.08.24 № 7.7-20/20-02/13/4059.
Станом на 09.10.2024 року відповіді не отримано.
На неодноразові виклики в митницю, для з`ясування всіх обставин, директор «ТОВ «Сеат-Україна» ОСОБА_1 не прибув, про причини неявки не повідомив.
Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , який станом на 20.09.2023 року займав посаду директора ТОВ «Сеат Україна» (код ЄДРПОУ 44404510), вчинив дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «шини та шино комплекти гумові для транспортних засобів» в кількості 110 шт., загальною вагою 10 776 кг (брутто)», з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення підроблених документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товару.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ст.483 ч.1 МК України.
Не погоджуючисьз даноюпостановою адвокатДадим Ю.М. в інтересах ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду та закрити провадження в справі за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення. Зазначає, що суд першої інстанції не дослідив всі обставини справи, не надав належної оцінки доказам по справі та порушив норми процесуального права. Стверджує, що матеріали справи не містять доказів того, що будь-яку із зазначених дій, які охоплюються поняттям «декларування», здійснював громадянин ОСОБА_1 , отже митним органом не надано беззаперечних доказів того, що саме гр. ОСОБА_1 були вчинені дії, які направлені на переміщення через державний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, на що суд першої інстанції уваги не звернув. Зазначає, що як на підставу для притягнення ОСОБА_1 до адмінвідповідальності за порушення митних правил, митний орган посилається на інформацію та копії документів, надані митними органами Словацької Республіки та Угорської Республіки, які складені іноземною (англійською) мовою, наявний у матеріалах справи переклад здійснений невстановленою особою, документи не містять апостилю для посвідчення автентичності, отже долучені документи є неналежними доказами. Звертає увагу, що до протоколу про порушення митних правил митним органом не долучено жодного належного доказу на підтвердження обставин, викладених в доводах, а тому висновки митного органу ґрунтуються на припущеннях, що є неприпустимим з огляду на вимоги чинного законодавства. Зазначає, що судом першої інстанції порушено право на захист, оскільки не надано матеріали справи в електронному вигляді для ознайомлення, тобто фактично позбавив ОСОБА_1 гарантованого ст.59 Конституції України права на правову допомогу.
Справа про адміністративне правопорушення розглядається за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,йогозахисника-адвоката Дадим Ю.М., та представник Закарпатської митниці Держмитслужби, неявка яких із урахуванням положень ч. 6 ст. 294 КУпАП не перешкоджає її розгляду. При цьому, враховується те, що останні належним чином повідомлялися про час та місце розгляду справи, а розгляд справи вже відкладався із-за неявки учасників судового процесу.
У цьому контексті, суд апеляційної інстанції враховує практику Європейського Суду з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України», у якому зазначено, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатися про стан судового провадження. Отже, будь-яких підстав, що унеможливлюють проведення судового розгляду за відсутності учасників судовогопроцесу, апеляційний суд не вбачає.
Заслухавши пояснення представника митниці Селеша О.Я., який заперечив щодо доводів апеляційної скарги та просив залишити її без задоволення, перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дослідивши зібрані в справі докази, апеляційний суд дійшов до наступного висновку.
Відповідно до вимог ст. ст. 486, 489 МК України суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, дослідити в судовому засіданні наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і, в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.
Апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції, дотримавшись вищезазначених вимог закону, об`єктивно з`ясував та дослідив всі обставини справи і докази у ній.
Так,ч.1ст.483МК Українипередбачає відповідальністьза переміщенняабо дії,спрямовані напереміщення товарівчерез митнийкордон Україниз приховуваннямвід митногоконтролю,тобто звикористанням спеціальновиготовлених сховищ(тайників)та іншихзасобів абоспособів,що утруднюютьвиявлення такихтоварів,або шляхомнадання однимтоварам виглядуінших,або зподанням органудоходів ізборів якпідстави дляпереміщення товарівпідроблених документівчи документів,одержаних незаконнимшляхом,або таких,що містятьнеправдиві відомостіщодо найменуваннятоварів,їх ваги(з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Основним безпосереднім об`єктом правопорушення за даною нормою закону є встановлений національним законодавством порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною вказаного адміністративного правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України.
Суб`єктивна сторона, враховуючи приписи ч. 1 ст. 458 МК України, передбачає наявність умислу чи необережності. При цьому, для кваліфікації дій заст. 483 МКУ не мають значення мотив і мета їх учинення, а також те, чи настали від цього шкідливі наслідки.
Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові ПленумуВерховного СудуУкраїни від03червня 2005року №8«Про судовупрактику усправах проконтрабанду тапорушення митнихправил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.
Згідно з п.4 постанови судам необхiдно враховувати, що документами, що мiстять неправдивi данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.
Щодо доводів апеляційної скарги про те, що матеріали справи не містять доказів того, що будь-яку із зазначених дій, які охоплюються поняттям «декларування», здійснював громадянин ОСОБА_1 , апеляційний суд звертає увагу на таке.
Відповідно до ч. 2 ст.459МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з п. 8 та п. 63 ст.4МК України декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування; уповноважена особа (представник) - особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.
Відповідно до ч. 1 ст.266МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Згідно з правилами ст.257МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Апеляційним судом встановлено, що між Товариством з обмеженою відповідальністю «АРТА 2022» в особі директора ОСОБА_4 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Сеат Україна» в особі директора ОСОБА_1 укладено договір №09/06/1 про надання митно-брокерських послуг від 09.06.2022.
Отже, громадянин України ОСОБА_1 , який станом на 31.07.2023 року займав посаду директора ТОВ «Сеат Україна» (код ЄДРПОУ 44404510), вчинив дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «шини та шино комплекти гумові для транспортних засобів» в кількості 110 шт., загальною вагою 10776 кг (брутто)», з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення підроблених документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товару.
Тобто у відповідності до ч. 2 ст.459МК України ОСОБА_1 є посадовою особою підприємства та являється суб`єктом адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
Згідно зі ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Викладений у судовому рішенні висновок про наявність у діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, підтверджується сукупністю зібраних і перевірених у судовому засіданні доказів, а саме: протоколом про порушення митних правил № 0681/30500/24 від 09.10.2024 року, повідомлення від 09.10.2024 року №7.7-20/20-07/10/4724, повідомлення від 16.10.2024 року №7.7-20/20-02/10/4845, повідомлення від 22.10.2024 року №7.7-20/20-04/10/4991, повідомлення від 27.03.2024 року №7.7-3/20-06/4/2366, повідомлення №7.7-3/20-06/4/2366, повідомленням за вих. 347520/2024-2000106, зовнішньо-економічний контракт №1703 від 17.03.2023 між ТОВ ГК Євротех» та «Ing Tech s.r.o»,, листом начальника митниці №7.7-20-06/17/7710 від 13.10.2023, повідомленням, листом про відповідь митних органів Угорщини №264571651 від 05.01.2024 з додатками, експортною декларацією митних органів Словаччини №23SK5265EX33177400 від 19.09.2023, МДП РХ 85186166 від 20.09.2023, копіями інвойсів №20230009 від 19.09.2023, доповідною запискою від 03.09.2024 №20/20-02/14191, листом начальника митниці №20/20-01/12907 від 09.08.2024, відповіддю МП «Тиса» від 12.08.24 №7.7-28-11/25-1013, МД №23UA807200012614U9 від 20.09.2023, контрольним талоном за документами №23UA807200012614U9, МДП РХ 85186166 від 20.09.2023, CMR №20092023/1 від 20.09.23, інвойсом №20230009 від 19.09.2023, зовнішньо-економічний контракт №1703 від 17.03.2023 між ТОВ «Сеат Україна» та «Ing Tech s.r.o», листом від 15.08.2024 №7.7-20/20-01/14/3970, відповіддю ТОВ «АРТА 2022» від 27.08.2024 №27, договором про надання митно-брокерських послуг №09/0611 від 09.06.2022, листом від 21.08.2024 №7.7-20/20-02/10/4064, відповіддю на лист від 23.08.2024 №7.7-20/20-02/10/4064, листом від 21.08.2024 №7.7-20/20-02/13/4059, листом 28.08.2024 №7.7-20/20-02/10/4134, листом від 28.08.2024 №7.7-20/20-02/13/4135, листом від 05.09.2024 №7.7-20/20-02/15/4225, листом від 05.05.2024 №7.7-20/20-02/10/4228, листом від 05.09.2024 №7.7-20/20-02/13/4227, листом від 04.09.2024 №7.7-4/20-02/7/7369, листом 04.09.2024 №20/20-02/7/7370, доповідною запискою головного державного інспектора Р.Стецюнича від 09.10.2024, обліковою карткою суб`єкта ЗЕД №141/2021/5655, обліковою карткою суб`єкта ЗЕД №500/2019/15976, повідомленням № 183 від 09.10.2024 року про протиправне діяння, що містить ознаки злочину та іншими матеріалами справи, яким дана належна правова оцінка з чим погоджується і апеляційний суд, та наведене спростовує доводи апеляційної скарги.
На переконання апеляційного суду, наведені вище докази є послідовними, логічними та взаємоузгоджуються між собою, яким суддя місцевого суду дала оцінку на підставі всебічного, повного та об`єктивного дослідження з позиції належності, допустимості й достатності.
Всупереч доводам апеляційної скарги захисника протокол про порушення митних правил відповідає вимогам ст. 494 МК України.
Як такі, що не спростовують висновку суду першої інстанції про наявність у діях ОСОБА_1 складу передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України адміністративного правопорушення, апеляційний суд не приймає до уваги й доводи апеляційної скарги щодо перекладу на українську мову наданих на запит компетентними митними органами Словацької Республіки та Угорської Республіки документів не додано доказів, які б підтверджували кваліфікацію перекладача, що в свою чергу свідчить про неналежність та недопустимість указаних доказів (документів).
При оцінці вказаних доводів, апеляційний суд враховує те, що в ході апеляційного перегляду справи суду не надано будь-яких доказів про недостовірність перекладу документів, які надійшли від митних органів Угорської Республіки та Словацької Республіки, доводи апелянта про те, що цей переклад здійснений невстановленою особою, документи не містять апостилю для посвідчення автентичності, не можуть вплинути на законність оскаржуваного рішення.
Документи, які надійшли від вказаних іноземних митних органів є офіційними документами, отриманими на запит митних органів України. Суду не надано доказів про те, що ці документи містять недостовірну інформацію, а тому суд не приймає до уваги доводи апеляції, про те, що вони є неналежними доказами. Водночас, викладені у цих документах відомості дозволяють встановити такі необхідні дані, як найменування відправника та постачальника, виду товару, його кількості та ціни, відомостей про перевізника та транспортного засобу, у якому здійснювалося відповідне перевезення товару, складених експертних декларацій тощо.
При цьому, під час проведення перевірки Закарпатською митницею Держмитслужби, ОСОБА_1 неодноразово викликався для надання пояснень в рамках проведення митної перевірки, та мав можливість знайомитися з матеріалами справи та заявляти клопотання, а також не позбавлений був можливості особисто та через свого захисника надати суду такі пояснення та спростувати достовірність здійсненого працівниками митниці перекладу документів, чим у свою чергу не скористався.
Апеляційний суд погоджується з висновком судді першої інстанції, що всі вищезазначені докази є належними, допустимими та достовірними, та такі є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять винуватість ОСОБА_1 у вчиненні митного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а саме останній вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товару.
Вказані висновки суду відповідають зібраним у справі доказам, яким судом надана належна оцінка, правильно визначена юридична природа правовідносин, що виникли, і закон, який їх регулює, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, обґрунтовано викладених в мотивувальній частині оскаржуваного рішення.
При цьому, посилання апелянта на неповноту дослідження усіх доказів, незаконність та необґрунтованість оскаржуваної постанови зводяться до його незгоди з висновками суду, особистого тлумачення норм матеріального і процесуального права та не впливають на фактичні обставини справи, які встановлені судом відповідно до законодавства та на законність судового рішення.
Суд апеляційної інстанції враховує положення практики Європейського Суду з прав людини про те, що право на обґрунтоване рішення не вимагає детальної відповіді судового рішення на всі доводи висловлені сторонами. Крім того, воно дозволяє вищим судам просто підтверджувати мотиви, надані нижчими судами, не повторюючи їх (справа «Гірвісаарі проти Фінляндії», п.32).
Істотних порушень законодавства, що тягнуть зміну чи скасування постанови судді першої інстанції, при розгляді апеляційної скарги не встановлено.
Адміністративне стягнення на ОСОБА_1 судом першої інстанції накладено у відповідності з вимогами ст. 23, 33 КУпАП та в межах санкції, передбаченої ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
За таких обставин, апеляційний суд за наслідками перегляду справи, не вбачає законних підстав для задоволення апеляційної скарги сторони захисту поданої в інтересах ОСОБА_1 , оскільки вона не містить у собі законних підстав для скасування оскаржуваного судового рішення та закриття провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях останнього складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Отже, перевіривши доводи вищевказаної апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає необхідним за наслідками перегляду справи залишити зазначену апеляційну скаргу без задоволення, а постанову судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 16 січня 2025 року щодо ОСОБА_1 без змін.
Керуючись ст. 527-530 МК України, ст. 294 КУпАП, апеляційний суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу адвоката Дадим Ю.М. в інтересах ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Постанову судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 16 січня 2025 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, залишити без змін.
Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя Т.Ю. Бисага
Суд | Закарпатський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2025 |
Оприлюднено | 02.05.2025 |
Номер документу | 127006486 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Закарпатський апеляційний суд
Бисага Т. Ю.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Шумило Н. Б.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Шумило Н. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні