Герб України

Ухвала від 01.05.2025 по справі 640/28883/21

Донецький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

01 травня 2025 року Справа №640/28883/21

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Абдукадирова К.Е., перевіривши матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «ФЛАРМ» (01054, м. Київ, вул. Олеся Гончара, буд. 74Б, кв. 22, код ЄДРПОУ 40007855) до Київської митниці (03124, м. Київ, бул. Вацлава Гавела, буд. 8А, код ЄДРПОУ 43997555) про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києві звернулося Товариства з обмеженою відповідальністю «ФЛАРМ`з позовом до Київської митниці, в якому просить суд:

- визнати протиправними дії (рішення) Київської митниці (в тому числі її службових та посадових осіб, структурних та територіальних підрозділів) щодо взяття проб (зразків) товарів поданих на митне оформлення згідно з митними деклараціями №UA100290/2021/314059 та №UA100290/2021/314060;

- визнати протиправною бездіяльність Київської митниці (в тому числі її службових та посадових осіб, структурних та територіальних підрозділів) у вигляді неприйняття рішень за митними деклараціями №UA100290/2021/314059 та №UA100290/2021/314060 в строк, визначений ст. 255 МКУ та зобов`язати Київську митницю (в тому числі її службових та посадових осіб, структурних та територіальних підрозділів) завершити митне оформлення товару, поданого для митного оформлення відповідно до митних декларацій №UA100290/2021/314059 та №UA100290/2021/314060.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.10.2021 відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

13 грудня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України № 2825-ІХ «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі Закон № 2825), який набрав чинності 15 грудня 2022 року.

На підставі ст. 1 Закону № 2825 Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідований.

П. 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2825 (в редакції Закону України від 16 липня 2024 року № 3863-ІХ Про внесення змін до пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ» (далі Закон № 3863), який набрав чинності 26 вересня 2024 року), установлено, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя.

До початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом, крім випадку, передбаченого абз. 4 цього пункту.

Не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративні справи, які були передані до Київського окружного адміністративного суду та розподілені між суддями до набрання чинності Законом № 3863, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом № 3863, але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена ч. 1 ст. 27, ч. 3 ст. 276, ст. ст. 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена ч. 1 ст. 27, ч. 3 ст. 276, ст. ст. 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

Після початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду Київський окружний адміністративний суд та інші окружні адміністративні суди України завершують розгляд та вирішення переданих їм справ.

Судом апеляційної інстанції щодо всіх справ, підсудних окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, та переданих на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України відповідно до цього Закону, є Шостий апеляційний адміністративний суд.

До початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду вирішення процесуальних питань, пов`язаних з виконанням судових рішень у справах, розглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, здійснює Київський окружний адміністративний суд.

На підставі п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2825 (в редакції Закону № 3863) проведений автоматизований розподіл адміністративних справ, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, між окружними адміністративними судами України з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженому наказом Державної судової адміністрації України від 16 вересня 2024 року № 399.

За результатами автоматизованого розподілу адміністративних справ, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, між окружними адміністративними судами України, ця справа передана на розгляд та вирішення Донецькому окружному адміністративному суду.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано для розгляду суддіАбдукадировій К.Е.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2025 року адміністративну справу № 640/28883/21прийнято до спровадження судді Абдукадирової К.Е.

Дослідивши матеріали справи, суддя встановила, що подана позивачем позовна заява та додані до неї документи не відповідають приписам ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Відповідно до пунктів 4, 5 частини п`ятоїстатті 160 КАС Українив позовній заяві, зокрема, зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Частиною четвертоюстатті 161 КАС Українивстановлено, що позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Згідно з частиною другоюстатті 94 КАС Україниписьмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

В порушення вказаних вимог, позивачем до матеріалів справи надано неналежної якості копії: митних декларацій №UA100290/2021/314059 та №UA100290/2021/314060.

Відповідно до п. 2 ч. 5ст. 160 КАС Українив позовній заяві зазначається […] місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України, відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Згідно із ч. 6 цієї ж статті якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості, визначені у п. 2 ч. 5 цієї статті стосовно представника.

Як вбачається із адміністративного позову, у його вступній частині не зазначено місце проживання чи перебування, поштовий індекс, реєстраційний номер облікової картки платника податків представника позивача, також не вказано його номери засобів зв`язку, електронну пошту (або офіційну електронну адресу).

Суддя вважає за необхідне зазначити, що згідно з ч.ч. 1, 4 ст. 18 КАС України у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система (далі - ЄСІТС), яка забезпечує обмін документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, між судом та учасниками судового процесу, а також фіксування судового процесу.

Відповідно до ч. 7 зазначеної статті особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, в и к л ю ч н о в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21 затверджене Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) ЄСІТС, яке визначає порядок функціонування в судах та органах системи правосуддя окремих підсистем (модулів) ЄСІТС, зокрема підсистем «Електронний кабінет», «Електронний суд» та підсистеми відеоконференцзв`язку; порядок вчинення процесуальних дій в електронній формі з використанням таких підсистем; особливості використання в судах та органах системи правосуддя іншого програмного забезпечення в перехідний період до початку функціонування ЄСІТС у складі всіх підсистем (модулів).

Згідно із п. 8 Положення підсистема «Електронний кабінет» - це підсистема ЄСІТС, захищений вебсервіс, що має офіційну адресу в інтернеті (https://cabinet.court.gov.ua), який забезпечує процедуру реєстрації користувачів в ЄСІТС, а також подальшу автентифікацію таких осіб з метою їх доступу до підсистем (модулів) ЄСІТС у межах наданих прав.

Приписами ч. 6 ст. 18 КАС України встановлено, що адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи та органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в ЄСІТС в обов`язковому порядку.

Таким чином, представник позивача, будучи адвокатом, станом на час звернення до Окружного адміністративного суду міста Києва із даним позовом мав бути зареєстрованим в ЄСІТС, що, у свою чергу, надало б суду можливість направляти всі процесуальні документи в Електронний кабінет представника.

Враховуючи, що відомостей про наявність у адвоката Уразгільдєєва Т.Н. Електронного кабінету позовна заява не містить, а також не містить відомостей про ідентифікаційний номер Уразгільдєєва Т.Н. (що надало би суду можливість самостійно встановити наявність у представника Електронного кабінету в ЄСІТС), суд позбавлений можливості направляти процесуальні документи в Електронний кабінет представника позивача.

Згідно з ч. 13 ст. 171 КАС України, суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.

Враховуючи вищевикладені обставини суд вважає, що наявні підстави для залишення позовної заяви без руху та надання позивачу строку для усунення недоліків останньої, шляхом подання до суду:

- уточненої позовної заяви із зазначенням місця проживання / перебування / зареєстрованого місцезнаходження, поштового індексу представника позивача, реєстраційного номеру облікової картки платника податків представника позивача, номерів засобів зв`язку та електронну адресу/адресу електронної пошти представника позивача;

- читабельних копій митних декларацій №UA100290/2021/314059 та №UA100290/2021/314060.

Керуючись ст.ст. 169, 171, 241, 248, 256 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ФЛАРМ» (01054, м. Київ, вул. Олеся Гончара, буд. 74Б, кв. 22, код ЄДРПОУ 40007855) до Київської митниці (03124, м. Київ, бул. Вацлава Гавела, буд. 8А, код ЄДРПОУ 43997555) про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії - залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів після отримання даної ухвали шляхом надання суду:

- уточненої позовної заяви із зазначенням місця проживання / перебування / зареєстрованого місцезнаходження, поштового індексу представника позивача, реєстраційного номеру облікової картки платника податків представника позивача, номерів засобів зв`язку та електронну адресу/адресу електронної пошти представника позивача;

- читабельних копій митних декларацій №UA100290/2021/314059 та №UA100290/2021/314060.

Роз`яснити позивачу, що згідно з п. 15 ст. 171 КАС України, якщо позивач не усуне недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, позовна заява залишається без розгляду.

Копію ухвали надіслати позивачу.

Звернути увагу учасників справи на те, що режим роботи суду, на період воєнного стану, передбачає направлення всіх процесуальних документів через особистий кабінет в підсистемі Електронний суд.

У разі неможливості користування підсистемою Електронний суд процесуальні документи необхідно надсилати на офіційну електронну адресу суду:inbox@adm.dn.court.gov.ua (з обов`язковим підписанням всіх документів кваліфікованим електронним підписом).

Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://adm.dn.court.gov.ua/sud0570.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання.

Суддя К.Е. Абдукадирова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.05.2025
Оприлюднено05.05.2025
Номер документу127022211
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —640/28883/21

Ухвала від 27.05.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 01.05.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 15.04.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 13.10.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні