Герб України

Ухвала від 30.04.2025 по справі 380/8190/25

Львівський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

30 квітня 2025 рокусправа № 380/8190/25Суддя Львівського окружного адміністративного суду Москаль Р.М. перевірив матеріали позовної заяви Департаменту природних ресурсів та будівництва Львівської міської ради до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, Західного офісу Держаудитслужби про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Департамент природних ресурсів та будівництва Львівської міської ради (далі позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області (далі відповідач-1), Західного офісу Держаудитслужби (далі відповідач-2), в якому просить:

1. визнати протиправними дії Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області щодо внесення в Акт ревізії від 04.11.2024 №002000-24/27 таких висновків:

- під час ревізії стану використання коштів, виділених на здійснення заходів і завдань державних цільових програм та/або місцевих програм встановлено, що кошти бюджету розвитку міського бюджету профінансовані у 2021-2023 роки на виконання Програми: здійснення Львівською міською радою внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, установ та організацій у 2017-2025 роках по КПКВ 1617670 (2817670) «Внески до статутного капіталу суб`єктів господарювання» за кодом економічної класифікації видатків 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)», використано всупереч напрямам визначених Програмою здійснення Львівською міською радою внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, установ та організацій та Паспортами бюджетної програми місцевого бюджету на 2021-2023 роки і Звітів про виконання паспорта бюджетної програми місцевого бюджету на 2021-2023 роки і, відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 119 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ (із змінами) є нецільовим використанням бюджетних коштів та згідно з пунктом 24 частини 1 статті 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства на загальну суму 121 232 571,60 гривень;

- під час ревізії Департаменту з питання штатної дисципліни, видатків на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату встановлено, що в період з 01.01.2021 по 31.12.2022 на порушення підпункту 2 пункту 2 Постанови № 268, пунктів 2.5, 3.5 Положення № 558 директором Департаменту не встановлювались та не подавались на затвердження виконавчому комітету Львівської міської ради основні показники і відсоткові коефіцієнти преміювання своїх працівників, а їх преміювання здійснювалося лише на підставі наказів директора, що призвело до безпідставного нарахування та виплати працівникам Департаменту премій, відпускних та компенсацій за невикористану відпустку на загальну суму 4 230 874,89 грн та, як наслідок, зайво проведено нарахування та виплату відпускних і компенсацій за невикористану відпустку на суму 121 029,28 грн та перерахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) на суму 888 633,50 гривень;

- ревізією встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 2 Постанови № 268, пункту 3.1 Положення № 558, пункту 1.2 Положення № 800, частини 3 статті 1 Регламенту, посадовій особі номенклатури посад міського голови - директору Департаменту Кубаю Т.Є. без рішення виконавчого комітету в період з 01.03.2022 по 30.08.2023 здійснювалося преміювання лише на підставі розпорядження міського голови, внаслідок чого ОСОБА_1 безпідставно нараховано та виплачено щомісячних та разових премій на загальну суму 449 556,59 грн та, як наслідок, зайво проведено нарахувань на заробітну плату та перерахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) на суму 98902,45 гривень;

- під час ревізії Департаменту з питань взяття та облік зобов`язань, в т.ч. відповідність взятих бюджетних зобов`язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми, стан розрахунково-платіжної дисципліни та виконання господарських договорів, правильність відображення дебіторської та кредиторської заборгованості, стан претензійно-позовної роботи, встановлено наступне:

- на порушення вимог п.п.287.3, 287.4 ст.287, п.288.7 ст.288 Податкового кодексу, ч.1ст.193 Господарського кодексу, ч.1 ст.526, ч.1 ст.629 Цивільного кодексу, абз.6 ч.2 ст.25 Закону України від 06.10.1998 № 161-XIV «Про оренду землі», п.9.1 договорів оренди, до бюджету Львівської міської територіальної громади, упродовж 2021-2023 років та січня-червня 2024 року, не надійшло орендної плати за землю (без урахування заборгованості, по якій проведено позовну роботу та сум, відображених як податковий борг в Головному управлінні ДПС в Львівській області) на загальну суму 10 288 150,11 гривень;

- на порушення вимог статей 692, 695 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (із змінами), п. п. 4 - 5, Постанови №381 та п.п. 2.3, 8.1-8.2 Договору від 18.08.2022 року № 293 Департаментом не вжито заходів щодо вчасного надходження коштів від ТзОВ «Монді Груп» за продаж земельної ділянки, що призвело до недоотримання бюджетом Львівської міської територіальної громади доходів за період з 18.08.2022 по 18.06.2024 року у сумі 2442499,71 грн., зокрема 261905,55 грн - сума боргу за продаж земельної ділянки, з врахуванням індексу інфляції, 2180594,16 грн - сума штрафних санкцій у вигляді пені;

- у 2021-2024 роках на порушення вимог частини 2 статті 7, статті 10 Закону України № 1559-VI проведено викуп 9 земельних ділянок несільськогосподарського призначення приватної власності загальною площею 2,0172 га на загальну суму 920 62 897,0 грн шляхом міни та внаслідок чого в порушення вимог ст. 135 Земельного кодексу України безпідставно відчужено 6 земельних ділянок несільськогосподарського призначення комунальної власності загальною площею 2,4131 га на загальну суму 91478535,0 грн без проведення земельних торгів у формі аукціону;

- на порушення частини 1 статті 1214 Цивільного кодексу України, статті 206 Земельного кодексу України до бюджету громади, протягом 2021-2023 років та січня-червня 2024 року, 53 суб`єктами господарювання не сплачено безпідставно збережені кошти у розмірі недоотриманої орендної плати за землю (по яких не направлялись вимоги про сплату коштів та не проводилась претензійно-позовна робота) на загальну суму 20 446 539,30 грн та 11 суб`єктами господарювання не сплачено втрати від недоотримання коштів за фактичне землекористування (по яких не направлялись вимоги про сплату коштів та не проводилась претензійно-позовна робота) на загальну суму 2 130 617,17 грн, внаслідок чого бюджетом Львівської міської територіальної громади недоотримано доходів на вказані суми.

2. зобов`язати Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області вилучити з Акту ревізії від 04.11.2024 №002000-24/27 наступні висновки:

- під час ревізії стану використання коштів, виділених на здійснення заходів і завдань державних цільових програм та/або місцевих програм встановлено, що кошти бюджету розвитку міського бюджету профінансовані у 2021-2023 роки на виконання Програми: здійснення Львівською міською радою внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, установ та організацій у 2017-2025 роках по КПКВ 1617670 (2817670) «Внески до статутного капіталу суб`єктів господарювання» за кодом економічної класифікації видатків 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)», використано всупереч напрямам визначених Програмою здійснення Львівською міською радою внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, установ та організацій та Паспортами бюджетної програми місцевого бюджету на 2021-2023 роки і Звітів про виконання паспорта бюджетної програми місцевого бюджету на 2021-2023 роки і, відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 119 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ (із змінами) є нецільовим використанням бюджетних коштів та згідно з пунктом 24 частини 1 статті 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства на загальну суму 121 232 571,60 гривень;

- під час ревізії Департаменту з питання штатної дисципліни, видатків на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату встановлено, що в період з 01.01.2021 по 31.12.2022 на порушення підпункту 2 пункту 2 Постанови № 268, пунктів 2.5, 3.5 Положення № 558 директором Департаменту не встановлювались та не подавались на затвердження виконавчому комітету Львівської міської ради основні показники і відсоткові коефіцієнти преміювання своїх працівників, а їх преміювання здійснювалося лише на підставі наказів директора, що призвело до безпідставного нарахування та виплати працівникам Департаменту премій, відпускних та компенсацій за невикористану відпустку на загальну суму 4 230 874,89 грн та, як наслідок, зайво проведено нарахування та виплату відпускних і компенсацій за невикористану відпустку на суму 121 029,28 грн та перерахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) на суму 888 633,50 гривень;

- ревізією встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 2 Постанови № 268, пункту 3.1 Положення № 558, пункту 1.2 Положення № 800, частини 3 статті 1 Регламенту, посадовій особі номенклатури посад міського голови - директору Департаменту Кубаю Т.Є. без рішення виконавчого комітету в період з 01.03.2022 по 30.08.2023 здійснювалося преміювання лише на підставі розпорядження міського голови, внаслідок чого ОСОБА_1 безпідставно нараховано та виплачено щомісячних та разових премій на загальну суму 449 556,59 грн та, як наслідок, зайво проведено нарахувань на заробітну плату та перерахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) на суму 98902,45 гривень;

- під час ревізії Департаменту з питань взяття та облік зобов`язань, в т.ч. відповідність взятих бюджетних зобов`язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми, стан розрахунково-платіжної дисципліни та виконання господарських договорів, правильність відображення дебіторської та кредиторської заборгованості, стан претензійно-позовної роботи, встановлено наступне:

- на порушення вимог п.п.287.3, 287.4 ст.287, п.288.7 ст.288 Податкового кодексу, ч.1ст.193 Господарського кодексу, ч.1 ст.526, ч.1 ст.629 Цивільного кодексу, абз.6 ч.2 ст.25 Закону України від 06.10.1998 № 161-XIV «Про оренду землі», п.9.1 договорів оренди, до бюджету Львівської міської територіальної громади, упродовж 2021-2023 років та січня-червня 2024 року, не надійшло орендної плати за землю (без урахування заборгованості, по якій проведено позовну роботу та сум, відображених як податковий борг в Головному управлінні ДПС в Львівській області) на загальну суму 10 288 150,11 гривень;

- на порушення вимог статей 692, 695 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (із змінами), п. п. 4 - 5, Постанови №381 та п.п. 2.3, 8.1-8.2 Договору від 18.08.2022 року № 293 Департаментом не вжито заходів щодо вчасного надходження коштів від ТзОВ «Монді Груп» за продаж земельної ділянки, що призвело до недоотримання бюджетом Львівської міської територіальної громади доходів за період з 18.08.2022 по 18.06.2024 року у сумі 2442499,71 грн., зокрема 261905,55 грн - сума боргу за продаж земельної ділянки, з врахуванням індексу інфляції, 2180594,16 грн - сума штрафних санкцій у вигляді пені;

- у 2021-2024 роках на порушення вимог частини 2 статті 7, статті 10 Закону України № 1559-VI проведено викуп 9 земельних ділянок несільськогосподарського призначення приватної власності загальною площею 2,0172 га на загальну суму 920 62 897,0 грн шляхом міни та внаслідок чого в порушення вимог ст. 135 Земельного кодексу України безпідставно відчужено 6 земельних ділянок несільськогосподарського призначення комунальної власності загальною площею 2,4131 га на загальну суму 91478535,0 грн без проведення земельних торгів у формі аукціону;

- на порушення частини 1 статті 1214 Цивільного кодексу України, статті 206 Земельного кодексу України до бюджету громади, протягом 2021-2023 років та січня-червня 2024 року, 53 суб`єктами господарювання не сплачено безпідставно збережені кошти у розмірі недоотриманої орендної плати за землю (по яких не направлялись вимоги про сплату коштів та не проводилась претензійно-позовна робота) на загальну суму 20 446 539,30 грн та 11 суб`єктами господарювання не сплачено втрати від недоотримання коштів за фактичне землекористування (по яких не направлялись вимоги про сплату коштів та не проводилась претензійно-позовна робота) на загальну суму 2 130 617,17 грн, внаслідок чого бюджетом Львівської міської територіальної громади недоотримано доходів на вказані суми.

3. зобов`язати Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області внести в Акт ревізії від 04.11.2024 №002000-24/27 наступні висновки:

- під час ревізії стану використання коштів, виділених на здійснення заходів і завдань державних цільових програм та/або місцевих програм порушень не встановлено;

- під час ревізії Департаменту з питання штатної дисципліни, видатків на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату порушень не встановлено;

- під час ревізії Департаменту з питань взяття та облік зобов`язань, в т.ч. відповідність взятих бюджетних зобов`язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми, стан розрахунково-платіжної дисципліни та виконання господарських договорів, правильність відображення дебіторської та кредиторської заборгованості, стан претензійно-позовної роботи, порушень не встановлено.

Відповідно до вимог статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви у тому числі з`ясовує, чи:

- відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу;

- немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Частиною другою цієї статті визначено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Позовна заява Департаменту природних ресурсів та будівництва Львівської міської ради не відповідає вимогам, встановленим КАС України, з огляду на таке:

1) відповідно до статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Відповідно до пунктів 2, 4 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається:

- повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) відповідача, його місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), поштовий індекс, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб), за його наявності, або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв`язку, офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти, за наявності;

- зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Відповідно до статті 172 КАС України в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.

Так, позивач визначив двох відповідачів у справі: Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області та Західний офіс Держаудитслужби. При цьому, відповідно до прохальної частини позову позивач оскаржує дії Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області щодо внесення в Акт ревізії від 04.11.2024 №002000-24/27 певних висновків. Таким чином, позивач заявив вимоги лише до одного відповідача - Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, а вимоги до Західного офісу Держаудитслужби - відсутні.

Тому позивачу належить подати до суду належно оформлену позовну заяву, в якій вказати найменування та інші обов`язкові реквізити належного відповідача та зміст позовних вимог до нього, а в разі подання позову до кількох відповідачів - чітко сформулювати позовні вимоги щодо кожного з відповідачів;

2) відповідно до пунктів 5,8 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: - виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; - зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; - перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; - зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви. Позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (стаття 161 КАС України).

Відповідно до частини сьомої статті 161 КАС України до заяви про визнання індивідуального акта протиправним чи адміністративного договору недійсним додається також оригінал або копія оспорюваного акта чи договору або засвідчений витяг з нього, а у разі відсутності акта чи договору у позивача - клопотання про його витребування.

Департамент природних ресурсів та будівництва Львівської міської ради оскаржує акт ревізії Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 04.11.2024 № 002000-24/27 в частині зроблених у акті висновків. При цьому, долучений до позовної заяви, поданої через підсистему ЄСІТС «Електронний суд», pdf-файл із назвою «Акт ревізії» недоступний до перегляду судом. Тому позивачу слід повторно надати суду оскаржуваний акт ревізії від 04.11.2024 № 002000-24/27, який є основним доказом у справі.

Відповідно до вимог частини першої, другої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись ст.ст. 169, 248, 256, 294 КАС України, суддя

У Х В А Л И В:

Залишити без руху позовну заяву Департаменту природних ресурсів та будівництва Львівської міської ради до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, Західного офісу Держаудитслужби про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.

Позивачу слід усунути недоліки позовної заяви у десятиденний строк з дня одержання цієї ухвали у такий спосіб - скерувати суду шляхом подання через Єдину судову інформаційну-телекомунікаційну систему, підсистема «Електронний суд» заяву про усунення недоліків позовної заяви (вказати номер справи та прізвище судді), до якої долучити:

- належно оформлену позовну заяву, складену за наслідками усунення наведених в цій ухвалі недоліків оформлення позову (чітко визначити зміст позовних вимог та відповідача/відповідачів за такими вимогами);

- акт ревізії Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 04.11.2024 № 002000-24/27.

Ухвала про залишення позовної заяви без руху набирає законної сили з моменту її підписання та не оскаржується.

СуддяМоскаль Ростислав Миколайович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2025
Оприлюднено05.05.2025
Номер документу127023816
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —380/8190/25

Ухвала від 13.05.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 30.04.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні