Герб України

Рішення від 01.05.2025 по справі 280/1425/25

Запорізький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

01 травня 2025 року о/об 16 год. 00 хв.Справа № 280/1425/25 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Махунові В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Запорізький тепловозоремонтний завод" (вул.Демократична, буд.73, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69067; код ЄДРПОУ 40297125)

до 1.Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ 43005393); 2.Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663)

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Запорізький тепловозоремонтний завод" (надалі позивач, ТОВ "ЗТРЗ") звернувся до суду з позовом до Держаної податкової служби України (надалі відповідач-1, ДПС України), Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі відповідач-2, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №12523808/40297125 від 19.02.2025 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 19.09.2024; 2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному державному реєстрі податкових накладних надіслану засобами електронного зв`язку - податкову накладну №8 від 19.09.2024.

У позовній заяві зазначено: «… Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПКУ ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ТЕПЛОВОЗОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» була складена податкова накладна №8 від 19.09.2024р. покупець ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДНІПРОВСЬКИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЗАВОД» (код ЄДРПОУ: 05393056) та направлена 15.10.2024р. до органу ДПС для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. 15.10.2024р. до вказаної податкової накладної була отримана квитанція, згідно якої: - «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА». Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 19.09.2024 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=6.1572%, "Рпоточ"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. … На виконання п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України Позивачем було подано до комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області Повідомлення №3 від 10.02.2025р. про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого долучено детальні письмові пояснення стосовно господарської операції та вичерпний перелік підтверджуючих документів в кількості 75 шт. Отже, було надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №8 від 19.09.2024р. Регіональною комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у відповідності до вимог пункту 9 Додатку 2 до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції Наказу Міністерства фінансів №19 від 12.01.2023) направлено позивачу Повідомлення №12500840/40297125 від 13.02.2025р. про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування у якому запропоновано Позивачу надати додатково письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. В графі додаткова інформація зазначено: Відповідно до пп.3.5 п.3 договору №219/204 від 20.03.2024 - відсутня інформація та підтверджуючі документи; відсутня калькуляція, кошторис з визначенням найменування сировини матеріалів. Купівельних та комплектуючих виробів для викогання робіт, відсутнє оборотно-сальдова відомість по рахунку; рахунок обліку ТМЦ використаних при виконанні робіт, 10, 11. Позивач скористався правом надати додаткові пояснення (повідомлення про подання додаткових пояснень №3 від 14.02.2025 з додатками кількістю 5 штук) не зважаючи на те що, за результатом розгляду наданих первинних документів регіональною комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято оскаржене в межах даної справи рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Однак рішенням комісії ДПС №12523808/40297125 від 19.02.2025р., було відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 19.09.2024p, з посиланням: «ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. В графі додаткова інформація (зазначити конкретні документи) не вказано жодної інформації. При цьому про які саме документи йде мова, комісія ДПС не зазначає. Вважаємо дії комісії ГУ ДПС у Запорізькій області при винесенні рішення №12523809/40297125 від 19.02.2025 року про відмову реєстрації податкової накладної №8 від 19.09.2024 року протиправним, вказане рішення необґрунтованим як нормативно так і документально …».

Позивач підтримав позовну заяву.

Представником відповідачів-1,2 подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено: «… Реєстрація податкової накладної №8 від 19.09.2024, виписаної ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ТЕПЛОВОЗОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» на адресу ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДНІПРОВСЬКИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЗАВОД» щодо виконання капітального ремонту в об`ємі КР2 тепловозу серії ТЕМ2УМ зав.№1030 на загальну суму 6 207 165,06 грн, ПДВ 1 034 527,51 грн була зупинена відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України. У квитанції від 15.10.2024 про зупинення податкової накладної №8 від 19.09.2024, міститься детальне та чітке посилання на критерій ризиковості платника податку, якому відповідала зупинена податкова накладна та який відповідає п.8 «Критеріїв ризиковості платника податку» (додаток 1). Згідно інформації, зазначеної у Квитанції реєстрації ПН, реєстрація ПН №8 від 19.09.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних, була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомлено показник «D» = 6.1572%, «Р» = 0. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних. … Позивач скористався своїм правом та надав на розгляд Комісії Повідомлення вих. №10/02/3 від 10.02.2025 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з документами, у поясненні ним було зазначено, що між підприємствами ТОВ «ЗТрЗ» та ПАТ «ДНІПРОВСЬКИЙ МЕТАЛУРГІНИЙ ЗАВОД» укладено Договір №219/2024 від 20.03.2024р. Предметом договору згідно п.1.1 є: «3амовник» доручає, а «Виконавець» бере на себе зобов`язання виконати роботи з капітального ремонту в o6'ємі КР2 тепловозу cepії ТЕМ2УМ зав. №1030, згідно з умовами Договору, вiдомiстю дефектів та планової калькуляції (Додаток № 3 до Договору. Виконавець гарантує надання послуг в погоджений сторонами строк, а Замовник в свою чергу зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи. Згідно п.3.6 Договору оплата робіт 3амовником виконується шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Виконавця, зазначений в Договорі, а саме: - 40(сорок)% - протягом 20 (двадцяти) календарних днів після повної розборки та підписання Акту дефектації ; - 60(шістдесят)% - протягом 20 (двадцяти) календарних днів від дати підписання Акту здачi-приймання виконаних робот та проведення випробувань на території Виконавця (реостатні випробування). Згідно п. 3.1Договору вартість робот складає 8 460 000,00 гривень (Вісім мільйонів чотириста шістдесят тисяч грн. 00 коп.) в тому числі ПДВ 1 410 000,00 грн. Згідно Договору №219/2024 від 20.03.2024р. проведення робот з ремонту тепловозу в o6'ємі КР2 повинні проводитися на території Виконавця, а саме: м. Запоріжжя, провулок Вологодьский,30, де і розташована виробнича база ТОВ «ЗТЗ». Відповідно до пункту 1.2 Договору транспортування тепловоза на ремонтну базу Виконавця та послуги по прийманню об`єкта здійснюються Замовником власними силами. Тому, тепловоз ТЕМ2У №1030 доставлявся на територію Виконавця коліями АТ «Укрзалізниця» в холодному стані на власних колісних парах. Локомотивні бригади-Замовника, про що свідчить накладна від 16.04.2024 року. Об`єкт приймається в ремонт за зовнішнім оглядом зі складанням Акту прийманняпередачі тепловоза, відповідно був оформлений та підписаний з обох сторін Акт приймання-передачі тепловоза ТЕМ2У №1030 № б/н від 17.04.2024р. Відповідно до п 3.3 Договору, термін виконання розбирання та дефектування складає не більше 35 робочих днів з дати підписання Акту прийому-передачi об`єкта в ремонт на території Підрядника. На виконання даних умов, після прибуття тепловозу, Підрядник провів розбирання та дефектування вузлів та агрегатів тепловоза з оформленням відповідного Акту дефектації № 1 від 15.05.2024р. , який був оформлений та підписаний з обох Сторін. Отже, на виконання умов договору, після проведення повної розборки та підписання Акту дефектації №1 від 15.05.2024 р , Виконавцем був виписаний рахунок № 48 від 15.05.2024 р. на суму 3 384 000,00 грн., в тому числі ПДВ 564 000,00 грн., та наданий Замовнику для проведення оплати. 30.05.2024р. на розрахунковий рахунок №UA883348510000000002600119819, відкритий в Запорізькому ПУМБ "РЦ ЦЕНТРАЛЬНИЙ" на ім`я ТОВ «ЗТЗ», по рахунку фактурі № 48 від 15.05.2024р. від Замовника ПАТ "Дніпровський металургійний завод " надійшли грошові кошти в якості передоплати в сумі 3 384 000,00 грн., в тому числі ПДВ 564 000,00 грн., про що свідчить інформаційне повідомлення про зарахування коштів № 387821. Надходження коштів на розрахунковий рахунок відображено в картці рахунка 6811. Під час проведення розбирання та дефектування вузлів, а також після отримання технічного рішення №18-Т від 03.06.2024р., були виявлені вузли та запчастин, які потребують відновлення, заміни або ремонту, та не увійшли до вартості робот, які були визначені в п.3.1 Договору. Тому, після узгодження з Замовником, була підписана Додаткова угода №1 від 20.06.2024р. до Договору №219/2024 від 20.03.2024р.,згідно з якою додаткова вартість робіт склала 1 512 000,00 грн (один мільйон п`ятсот дванадцять тисяч грн. 00 коп),в тому числі ПДВ - 252 000,00 грн. Згідно п.7 Додаткової угоди оплата робот 3амовником виконується шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця в такій послідовності: - 40 (сорок)% - протягом 20 (двадцяти) календарних днів після повної розборки та підписання Акту дефектації , а також підписання Додаткової угоди ; - 60 (шістдесят)% - протягом 20 (двадцяти) календарних днів від дати підписання Акту здачi-приймання виконаних робот та проведення випробувань на території Виконавця (реостатні випробування). Виконуючі умови додаткової угоди, Виконавцем був виписаний рахунок-фактура №84 від 05.07.2024 р. на суму 604 800,00 грн., в тому числі ПДВ- 100 800,00 грн., та наданий Замовнику для проведення оплати. 11.07.2024р. на розрахунковий рахунок №UA883348510000000002600119819, відкритий в Запорізькому ПУМБ «РЦ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» на ім`я ТОВ «ЗТЗ», по рахунку фактурі №84 від 05.07.2024р. від Замовника ПАТ «Дніпровський металургійний завод» надійшли грошові кошти в якості передоплати в сумі 604 800,00 грн., в тому числі ПДВ 100 800,00 грн., про що свідчить інформаційне повідомлення про зарахування коштів №389630. Надходження коштів на розрахунковий рахунок відображено в картці рахунка 6811 Для проведення ремонтних робіт використовувався товар придбаний у наступних постачальників: - Дєдік Дмитро Володимирович ФОП (ЄДРПОУ 3199521230) - турбокомпресор ТК-23С-01, згідно Видаткової накладної № 00000182 від 28.02.2024р. на суму 135 000,00 грн., без ПДВ, оплата за даний товар була здійснена 28.02.2024р. (платіжна інструкція №570 від 28.02.2024р. на суму 135 000,00грн., без ПДВ.) Оприбуткування товару відбулося за прибутковим ордером (М-4) №427. - Проммонтажналадка ТОВ (ЄДРПОУ 20473835) - товар, згідно Видаткової накладної №52 від 28.09.2023р. на суму 3 354,00 грн., в тому числі ПДВ 559,00 грн., оплата за даний товар була здійснена 23.09.2023р. (платіжна інструкція №2792 від 23.09.2023р. на суму 3 354,00 грн., в тому числі ПДВ 559,00 грн.). Оприбуткування товару відбулося за прибутковим ордером (М-4) №2708 від 28.09.2023. - Науково-виробниче підприємство"ПРОМТЕХСНАБ" (ЄДРПОУ 30235387) - датчикреле тиску РД1-ОМ5-2, згідно Видаткової накладної №170 від 15.03.2024 р.. на суму 7 560,00 грн., в тому числі ПДВ 1 260,00 грн., оплата за даний товар була здійснена 15.03.2024р. (платіжна інструкція №719 від 15.03.2024р. на суму 7 560,00 грн., в тому числі ПДВ 1 260,00 грн.). Оприбуткування товару відбулося за прибутковим ордером (М-4) №538 від 15.03.2024. - УКРТРАНСІНВЕСТ ТОВ (ЄДРПОУ 36689854) - колеса суцільнокатані діаметр по колу катання 1055мм з чорновим отвором в ступиці діаметром 190-4мм, згідно Видаткової накладної №52 від 25.06.2024р. на суму 720 000,00грн., в тому числі ПДВ 120 000,00 грн., оплата за даний товар була здійснена 22.04.2024р. (платіжна інструкція №1072 від 22.04.2024р. на суму 320 000,00 грн., в тому числі ПДВ 53 333,33 грн.), 22.05.2024 р.(платіжна інструкція №1298 від 22.05.2024р. на суму 200 000,00 грн., в тому числі ПДВ 33 333,33 грн.) та 24.05.2024 р.(платіжна інструкція №1333 від 24.05.2024р. на суму 200 000,00 грн., в тому числі ПДВ 33 333,33 грн.). Оприбуткування товару відбулося за прибутковим ордером (М-4) № 1397 від 25.06.2024. Про доставку свідчить товарно-транспортна накладна №Р52 від 25.06.2024. - КРАН-ТЕХНОЛОГІЯ ЗПТО ТОВ (ЄДРПОУ 36712055) крісла оператора, згідно Видаткової накладної № РН-0000016 від 14.06.2023р. на суму 162 000,00 грн., в тому числі ПДВ 27 000,00 грн., оплата за даний товар була здійснена 07.04.2023р. (платіжна інструкція №1036 від 07.04.2023р. на суму 102 000,00 грн., в тому числі ПДВ 17 000,00грн.) та 12.06.2023 (платіжна інструкція №1769 від 12.06.2023р. на суму 60 000,00 грн., в тому числі ПДВ 10 000,00грн.). Оприбуткування товару відбулося за прибутковим ордером (М-4) №1720 від 14.06.2023. Згідно додаткової угоди № 2 до договору № 219/2024 від 20.03.2024р, яка була підписана 29.07.2024 р. обумовлено проведення додаткових робіт та зазначена їх вартість, яка склала 223 965,06 грн. (Двісті двадцять три тисячi дев`ятсот шiстдесят п`ять грн. 06 коп.), у т.ч. ПДВ 37327,51 грн.). Отже загальна вартість всіх робіт за договором склала 10 195 965,06 (Десять мільйонів сто дев`яносто п`ять тисяч дев`ятсот шістдесят п`ять гривень 06 коп.) в т.ч. ПДВ 1 699 327,51 грн. Відповідно до п.п. 6.З Договору після закінчення ремонтних робіт Виконавець викликав представників Замовника для огляду тепловоза, проведення приймальноздавальних, реостатних, обкатувальних випробувань, в наслідок чого був підписаний Акт випробувань від 15.08.2024р. з зазначенням недоліків та зауважень, які підлягають усуненню та акт реостатних випробувань від 15.08.2024. Наступне проведення приймально-здавальних, реостатних, обкатувальних випробувань відбулося 22.08.2024р. з підписанням відповідного акту від 22.08.2024, також з зауваженнями, які підлягали усуненню. 02.09.2024 відбулися ще одні обкатувальні випробування в наслідок чого підписаний акт від 02.09.2024 р. Остаточне приймання виконаних робіт тепловозу з підписанням відповідного акту відбулося 19.09.2024, в якому зазначалося, що капітальний ремонт в o6'ємі КР2 тепловозу cepії ТЕМ2УМ зав. №1030 виконано в повному обсязі, зауваження відсутні та тепловоз придатний для використання, після чого було проведення опломбування перевірених вузлів, що зазначено в акті. На вимогу п.п.6.4. Договору після виконання робіт Виконавець надав Замовнику підписаний зі свого боку акт здачi-приймання виконаних робіт №104 від 19.09.2024р. на суму 10 195 965,06 (Десять мільйонів сто дев`яносто п`ять тисяч дев`ятсот шістдесят п`ять гривень 06 коп.) в т.ч. ПДВ 1 699 327,51 грн, а Замовник прийняв виконані роботи та підписав зазначений акт. Відповідно до додаткової угоди №3 до договору №219/2024 від 20.03.2024р, яка була підписана 08.10.2024р. оплата в розмірі 4 507 837,55(чотири мільйони п`ятсот сім тисяч вісімсот тридцять сім гривень 55 коп.) в тому числі ПДВ 751 306,26 грн. здійснюється після проведення випробувань на території Виконавця, підписанням акту приймання здавання виконаних робіт №104 від 19.09.2024 та надання рахункафактури №98 від 19.09.2024р. Отже, після проведення випробувань на території Виконавця, підписання акту приймання здавання виконаних робіт №104 від 19.09.2024 та отримання рахункафактури №98 від 19.09.2024р. «Замовником» 29.10.2024р. на розрахунковий рахунок №UA883348510000000002600119819, відкритий в Запорізькому ПУМБ «РЦ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» на ім`я ТОВ «ЗТЗ», здійснено оплату на суму 4 507 837,55грн., в тому числі ПДВ 751 306,26 грн, про що свідчить інформаційне повідомлення про зарахування коштів №393777. На виконання вимог ПКУ, по факту підписання акту здачі-приймання робіт, була виписана податкова накладна №8 від 19.09.2024р. на суму 6 207 165,06 грн., в тому числі ПДВ 1 034 527,51 грн., яка була відправлена на реєстрацію в ЄРПН, яка оскаржується по справі. Так, позивачем були надані наступні документи: 1. Прибутковий ордер №538; 2. ТТН №Р52 від 25 червня 2024 року; 3. ПН №11 від 22.04.2024; 4. ПН №5 від 07.04.2023; 5. Штатний розпис від 01.01.2024; 6. Лист ДСНС; 7. Видаткова накладна №РН-0000016 від 14 червня 2023; 8. Додаткова угода №2 до Договору 219/2024 від 20.03.2024; 9. ОСВ 361 за 14 листопада 2024; 10. ПН №7 від 22.05.2024; 11. Договір №219/2024 від 20.03.2024; 12. ПІ №1036 від 07 квітня 2023; 13. Дозвіл №140.22.23; 14. Пояснення до ПН №8 від 19.09.2024; 15. Протокол №1 від 24.02.2016; 16. Договор №1 от 26 июня 2021 имущественного найма; 17. Витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань; 18. Акт про пожежу від 25.09.2022; 19. Квитанція від 15.10.2024 про зупинення ПН; 20. Рахунок №84 від 05 липня 2024; 21. Рахунок №98 від 19 вересня 2024; 22. Дефектовочный акт №1 на ремонт тепловоза ТЭМ2УМ №1030 в объеме КР2 после полной разборки и дефектовки от 15 мая 2024; 23. Акт прийому-здавання тепловоза ТЕМ 2 УМ зав. №1030 після проведення капітального ремонту в обсязі КР-2 за договором №219/2024 від 20.03.2024 від 05 листопада 2024; 24. Акт реостатных испытаний тепловоза ТЕМ 2 УМ №1030 после капитального ремонта в объеме КР2 от 15 августа 2024г.; 25. Технічне рішення №18-Т від 03.06.2024 щодо продовження терміну служби маневрового тепловоза серії ТЕМ2УМ зав №1030 власності ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДНІПРОВЬСКИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ» (договір №39-24 від 26.03.2024); 26. Акт проведения обкат очних и реостатних испитаний тепловоза ТЕМ 2 УМ №1030 после капитального ремонта от 22 августа 2024; 27. Прибутковий ордер №427; 28. Накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів; 29. ПІ №2792 від 27 вересня 2023; 30. Перелік №20241106 від 06.11.2024; 31. Прибутковий ордер №1397; 32. ПН №5 від 27.09.2023; 33. ПІ №1333 від 24 травня 2024; 34. Видаткова накладна №170 від 15 березня 2024; 35. Прибутковий ордер №1720; 36. Протокол №1/07-2017 від 18 липня 2017; 37. Відомості про об`єкти оподаткування; 38. Накладна з ремонту; 39. Додаткова угода №3 до Договору 219/2024 від 20.03.2024; 40. Акт приемки тепловоза ТЕМ 2 УМ №1030 после капитального ремонта в обеме КР2; 41. ІПЗК №393777 від 29 жовтня 2024; 42. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осібпідприємців та громадських формувань; 43. Дозвіл №141.22.23; 44. Протокол №2 від 28 березня 2016; 45. Акт приймання у ремонт тепловоза в обсязі КР-2 ТЕМ2УМ №1030 (1993 р.в.); 46. Атестат виробництва; 47. Договір №09-22 Оренда площі виробничих приміщень, який знаходитьсяя у власності орендодавця від 26 весерня 2022р; 48. Звіт про заборгованість з оплати праці; 49. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці; 50. ПН №8 від 19.09.2024; 51. Накладна з ремонту; 52. ІПЗК №387821 від 30 травня 2024; 53. Рахунок на оплату №№48 від 15 травня 2024; 54. Додаткова угода №1 до Договору 219/2024 від 20.03.2024; 55. Акт перевірки технічного стану локомотива, моторвагонного поїзда (секції) призначених для пересилки у недіючому стану; 56. ПІ №2433 від 29 жовтня 2024; 57. Акт проведения обкаточних испитаний от 2 сентября 2024; 58. Акт проведения обкаточних испитаний от 15 августа 2024; 59. Видаткова накладна №00000182 від 28 лютого 2024; 60. ПІ №570 від 28 лютого 2024; 61. ПІ №1072 від 22 квітня 2024; 62. ПІ №719 від 15 березня 2024; 63. Видаткова накладна №52 від 25 червня 2024; 64. ПН №11 від 24.05.2024; 65. ПІ №1796 від 12.06.2023; 66. Податкова накладна №1 від 12.06.2023; 67. Сертифікат СУЯ НААУ 2022; 68. Наказ БН від 11.10.2017; 69. ЗТЗ витяг свідоцтво; 70. Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №104 від 19 вересня 2024; 71. Видаткова накладна №РН-00000052 від 28 вересня 2023; 72. Прибутковий ордер 2708; 73. Акт приймання-передачі від 05.11.2024; 74. ПН №22 від 15.03.2024; 75. ІПЗК №389630 від 11 липня 2024. … 13.02.2025р. за результатом розгляду, наданих Позивачем пояснення та копій докуметів, Комісією ГУ ДПС у Запорізькій області, відповідно додатку 2 до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (пункт 9), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (зі змінами), направлено Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН за №12500840/40297125, в якому зазначено, що для розгляду питання прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі ПН/РК) в ЄРПН №8 від 19.09.2024 пропонується надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування: «письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; Додаткова інформація: Відповідно до пп.3.5 п.3 договору №129/2024 від 20.03.2024 відстутня інформація та підтверджуючі документи; відстутня калькуляція, кошторис з визначенням наймнувань сировини, матеріалів, купівельних та комплектуавальних виробів для виконання робіт; відсутне оборотно-сальдова відомість по рахунку: рахунок обліку ТМЦ використаних при виконанні робіт 10, 11. … Позивач скористався своїм правом та надав вих.. №14-02/25-3 від 14.02.2025 року додаткові пояснення та копії первинних документів, де зазначив, що відповідно до пп 3.5 Договору №219/2024 від 20.03.2024 вартість робіт зменшується на вартість фактичного отриманого брухту замінених запасних частин згідно остаточної дефектної відомості за домовленістю та погодженням ціни різних видів брухту. Під час складання калькуляції на додаткові роботи до договору №219/2024 від 20.03.2024 року сума лому в грошовому еквіваленті закладалася в статтю витрат «Лом після ремонту тепловозу» в сумі 184 422,45 грн. Тобто, вартість додаткових робіт була фактично зменшена на зазначену суму. Внаслідок чого була погоджена та підписана додаткова угода №2 від 29.07.2024 року. Так, позивачем були додані до додаткових пояснень наступні документи: 1. ОСВ 11; 2. ОСВ 10; 3. ОСВ КТ 281 ДТ 231; 4. Додаткова угода №2 з плановою калькуляцією. Рішеннями №12523808/40297125 від 19.02.20245 було відмовлено в реєстрації ПН №8 від 19.09.2024р. в ЄРПН у зв`язку з «ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отримані повідомлення про необхідність для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку» Обставини, які стали підставою для відмови у реєстрації зазначеної ПН є наступними: Пунктом 3.5. Договору 219/2024 від 20.03.2024 зазначено: «Вартість зменшується на вартість фактичного отриманого брухту замінених запасних частин згідно остаточної дефектної відомості за домовленістю та погодженням ціни різних видів брухту», проте Позивачем не надано документів, які б регулювали ціну різних видів брухту, як вказано у пункті 3.5. Договору, також відстутні калькуляція, кошторис з визначенням наймнувань сировини, матеріалів, купівельних та комплектуавальних виробів для виконання робіт, як це було зазначено у Повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень від 13.02.2025. Отже, відповідачем визнано перелік документів, які є достатні для реєстрації податкової накладної в ЄРПН, однак позивачем така вимога була проігнорована, а тому, в межах дискреції, Комісією було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 19.09.2024 року. … Враховуючи встановлені обставини справи та виходячи з наведених вище норм, в даному випадку, зобов`язання покладені на Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені податкові накладні є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання Державної податкової служби України повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ТЕПЛОВОЗОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД». …».

Представник відповідачів-1,2 проти позовної заяви заперечував.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 03.03.2025 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно доЗакону України"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності (підрядники та субпідрядники) можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту14.1.266пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу. (…).

Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У Додатку №1 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, наведені «Критерії ризиковості платника податку на додану вартість»: «1.Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 2.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 3.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами. 4.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками. 5.Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банку/небанківського надавача платіжних послуг, крім рахунків у Казначействі (крім бюджетних установ). 6.Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормампідпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 таабзацу першогопункту 49.2 іпункту 49.18статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з урахуванням вимогпідпункту 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу. 7.Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормампідпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 тапункту 46.2статті 46 Кодексу, з урахуванням вимогпідпункту 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу. 8.У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстраціїподатковій накладній/розрахунку коригування. Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС».

У Додатку №3 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, наведені «Критерії ризиковості здійснення операцій»: «1.Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодомУКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений уподатковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку. 2.Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначенимипідпунктами 215.3.1і215.3.2пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку вподатковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення. 3.Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно зУКТЗЕДвідповідно допідпункту 215.3.4пункту 215.3 статті 215 Кодексу. 4.Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг доподаткової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно зУКТЗЕД- зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно доДержавного класифікатора продукції та послуг- перших двох цифр кодів, за умовними кодами такого товару - перших п`яти цифр кодів), за відсутності у врахованій таблиці даних платника податку товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару, на який здійснюється зміна номенклатури товару/послуги. 5.Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданого отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, над величиною залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстріподаткових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зменшеного у 1,5 раза та зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги. 6.Подання для реєстрації в Реєстрі розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань доподаткової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, у строк, що перевищує 30 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановленихКодексом, крім розрахунку коригування до податкової накладної, у якій відображені операції з постачання електричної енергії (товарна підпозиція2716 згідно з УКТЗЕД), постачання природного газу (товарні підпозиції 2705, 2709 та 2711 11 згідно з УКТЗЕД), постачання теплової енергії (умовний код товару 00401)».

Належної мотивації підстав та причин віднесення операцій ТОВ "ЗТРЗ" до ризикових відповідно до п.8 «Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість» (які є Додатком №1 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165) Рішення ГУ ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №12523808/40297125 від 19.02.2025 не містить.

Відповідно до п.25 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п.30 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісія контролюючого органу складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше семи членів.

У п.40, п.42-п.46 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, зазначено: «40. Голова, заступник голови, секретар та члени комісії контролюючого органу беруть участь у засіданні особисто та не мають права делегувати своїх представників для участі в її засіданні. Засідання комісії контролюючого органу є правоможним за умови присутності на ньому не менше двох третин її затвердженого персонального складу. Засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. У разі потреби член комісії контролюючого органу подає голові комісії пропозиції щодо проведення додаткового засідання. Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови, секретарем та членами комісії, які брали участь у засіданні. Ведення обліку матеріалів щодо роботи комісії контролюючого органу здійснюється секретарем такої комісії. Присутній на засіданні комісії контролюючого органу член комісії, який не згоден з рішенням комісії або утримався від голосування, повинен викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до матеріалів засідання такої комісії. … 42. Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС. 43. Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років. 44. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). 45. Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. 46. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення».

Відповідачем-1,2 не надано до суду доказів додержання вимог п.44 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Також, відповідачем-1,2 не надано до суду копії протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №12523808/40297125 від 19.02.2025, матеріалів щодо роботи комісії, тощо.

Відтак, відповідачем-1,2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

Відповідно до п.19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі «Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних»), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п.20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду копії: Договорів; Штатного розпису; оборотно-сальдової відомості по рахунку 361; накладних; рахунків на оплату; Акту здачі-приймання робіт (надання послуг); Платіжних інструкцій; Видаткових накладних; Податкових накладних; товарно-транспортних накладних; оборотно-сальдової відомості по рахунку 11; оборотно-сальдової відомості по рахунку 10; пояснення; інших документів.

У Рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №12523808/40297125 від 19.02.2025 підставою відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: «Прийнято рішення про: … відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з: ненаданням/часткових наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку; …».

Позивачем надсилалось до контролюючого органу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.

Відповідачі-1,2 не висловили жодних зауважень щодо поданих позивачем до контролюючого органу документів та способу їх направлення.

У чому саме полягає: «… ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D»=6.1572%, «Рпоточ»=0 …», як то зазначено у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідач-1,2 документально суду не довів.

Звідси, пропозиції відповідачів-1,2 надати позивачу «пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», як то зазначено у вказаній Квитанції, на думку суду, є необґрунтованими.

Судом з`ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.

Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.

Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації відповідачі-1,2 суду не довели.

Відповідачами-1,2 не обґрунтовано, що необхідно розуміти під «достатністю» пояснень та копій документів.

Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.

Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України є необґрунтованою.

Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкової накладної складеної ТОВ "ЗТРЗ"

Оскільки наведена комісія ГУ ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, функціонує у складі ГУ ДПС у Запорізькій області, то відповідачем у справі, на думку суду, має бути ГУ ДПС у Запорізькій області і розглядатись, відповідно, має рішення цього суб`єкта владних повноважень.

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №12523808/40297125 від 19.02.2025 прийняте комісією ГУ ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірним і підлягає скасуванню.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).

Водночас, з урахуванням приписів п.19, п.20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» та з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача Державна податкова служба України повинна бути зобов`язана зареєструвати податкову накладну ТОВ "ЗТРЗ", яка є предметом спору, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її надходження до контролюючого органу.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ "ЗТРЗ" є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідачів-1,2 не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №12523808/40297125 від 19.02.2025 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 19.09.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати у Єдиному державному реєстрі податкових накладних надіслану засобами електронного зв`язку податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Запорізький тепловозоремонтний завод" (вул.Демократична, буд.73, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69067; код ЄДРПОУ 40297125) №8 від 19.09.2024 датою її надходження до контролюючого органу.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Запорізький тепловозоремонтний завод" (вул.Демократична, буд.73, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69067; код ЄДРПОУ 40297125) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 1514 грн. 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Запорізький тепловозоремонтний завод" (вул.Демократична, буд.73, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69067; код ЄДРПОУ 40297125) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ 43005393) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 1514 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 01.05.2025.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.05.2025
Оприлюднено05.05.2025
Номер документу127054462
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/1425/25

Ухвала від 30.05.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 01.05.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 03.03.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні