Рішення
від 30.04.2025 по справі 640/7886/22
НЕ ВКАЗАНО

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 квітня 2025 року Справа№640/7886/22

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Стойки В.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом за адміністративним Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАРОГ УКРАЇНА" (01042, м. Київ, бул. Марії Приймаченко, буд. 1/27, оф. 304, ЄДРПОУ 42445596) до Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ЄДРПОУ 43141267), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "СВАРОГ УКРАЇНА" з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби в місті Києві, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у м. Києві про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних І розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3545915/42445596 від 20.12.2021 р., про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 18.11.2021 р.

Обґрунтовує позовні вимоги тим, що не погоджується з рішеннями Комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. На виконання господарської діяльності укладено договір з «СПЕЦМЕХБУД 21» (Замовник) на виконання будівельних робіт, згідно з яким були складено податкову накладну, та своєчасно направлено для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних. Втім позивачу надійшла квитанція про прийняття зазначеної накладної, але реєстрація зупинена та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Після подачі всіх необхідних документів та пояснень відповідачем все ж таки були прийнято спірне рішення про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Просить суд скасувати спірне рішення про відмову у в реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної та зобов`язати зареєструвати їх.

Відповідач 1 просить суд відмовити у задоволенні позову з підстав зазначених у відзиві. Зазначає, що згідно з квитанцією зупинена реєстрація спірної податкової накладної, відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначає, що підприємством не було надано документи в достатньому обсязі для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної. ТОВ «БК «Сварог Україна» не було надано документи, які підтверджують транспортування продукції, яка необхідна для виконання робіт по влаштуванню навісних вентильованих фасадів (НВФ) з граніту на об`єкті, а саме товарно-транспортні накладні, а також документи які підтверджують зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції необхідної для виконання робіт та складські документи.

Наданими позивачем копіями документів та поясненнями неможливо встановити реальність здійсненої господарської операції, що знайшла відображення в спірної податкової накладної.

Вказує, що рішеннями комісії ГУ ДПС у м. Києві № 3545915/42445596 від 20.12.2021 р., про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 18.11.2021 р. прийнято в межах чинного законодавства, а твердження позивача щодо його протиправності є необґрунтованим та недоведеним належними та допустимими доказами.

Відповідач 2 у своєму відзиві зазначив, що Податкова служба діяла у межах та у спосіб визначений Податковим кодексом України, за для забезпечення адміністрування та справляння обов`язкових платежів на території України. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.06.2022 відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалою Донецького адміністративного суду від 17.03.2025 року справу було прийнято до провадження.

Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАРОГ УКРАЇНА" (01042, м. Київ, бул. Марії Приймаченко, буд. 1/27, оф. 304, ЄДРПОУ 42445596), пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, є юридичною особою та згідно ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.

Відповідачі, Державної податкової служби України , Головне управління ДПС у м.Києві, є суб`єктами владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані їм Податковим кодексом України повноваження, згідно ст. 43 КАС України здатні здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.

19.10.2021 року Генпідрядником в особі Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦМЕХБУД 21» (код за ЄДРПОУ 34424723) та Підрядником в особі Позивача укладено договір підрядних робіт №19/10/2021/ГРАНІТ, відповідно до якого Підрядник зобов`язується за завданням Генпідрядника на свій ризик виконати та здати йому в установлений договором строк закінчені роботи по влаштуванню навісних вентильованих фасадів (НВФ) з граніту на об`єкті: «Будівництво багатофункціонального комплексу по вул. Щекавицькій, 46 в Подільському районі м. Києва» згідно договірної ціни (додаток № 1 до договору), яка є невід`ємною частиною договору, а Генпідрядник зобов`язується надати Підряднику фронт робіт, а також затверджену в установленому порядку проектну документацію, прийняти від Підрядника закінчені роботи на об`єкті будівництва, та оплатити їх.

18.11.2021 року Позивачем від Генпідрядника (ТОВ «СПЕЦМЕХБУД 21») згідно з платіжним дорученням від 18.11.2021р. № 1 отримана часткова попередня оплата в сумі 2 676 969,00 грн.. в тому числі ПДВ (20%) 446 161,50 грн., яка була направлена на виконання договору підряда) № 19/10/2021/ГРАНІТ від 19.10.2021 р,, зокрема 22.11.2021 р згідно з платіжним дорученням № 305 проведена попередня оплата за виготовлення та поставку виробів з керамогранітної плити фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) в сумі 2 568 707,90 грн., в тому числі ПДВ (20%) 428 117,98 грн,, за договором поставки від 25.10.2021 р. № 25/10/2021/ГРАНІТ.

За результатами зазначених взаємовідносин з ТОВ «СПЕЦМЕХБУД 21» Позивачем на виконання приписів п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України (далі також - ПК України) було складено податкову накладну № 6 від 18 листопада 2021 року на суму ПДВ у розмірі 446 161,50 гривень.

14.12.2021 р. за допомогою системи електронного документообігу податкова накладна була направлена до контролюючого органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Реєстр), але її реєстрацію було зупинено.

Відповідно до п.201.16 ст.2()1 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.11.2021 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник 'П^'=1.5287%, "Р"=957916.17».

14.12.2021р. Позивач, керуючись пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ від 11.12.2019 р. №1165, за допомогою системи електронного документообігу надіслав на адресу Головного управління ДПЄ у м. Києві (далі також - Відповідач 1, ГУ ДПЄ у м, Києві) Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 (реєстраційний № 9382039316), з наданням пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції, на підставі якої була складена податкова накладна №6 від 18.11.2021 р.

Разом із Повідомленням були надані пояснення та документи, що підтверджують реальність здійснення операції по зазначеній вище податковій накладній, зокрема наявність трудових ресурсів та матеріальної бази, а саме:

(1)ліцензія 72-Л від 28.11.2018р. з переліком видів робот та витягом з державно архітектурно-будівельної інспекції України;

(2)дозвіл №3993.19.32 на підйомники та колиски для підіймання працівників : 20.11.2019 по 20.11.2024;

(3)договір оренди №ОС/СУ від 14.08.2019р. з ПрАТ БМУ "Будторгсервіс" /05415585/, 450 кв.м.;

(4)договір оренди №1 з ФОП ОСОБА_2 /1518912081/ від 17.09.2020,191,4 кв.м.;

(5)ф. 20-ОПП від 30.06.2021 р. 4 штуки (орендовані автомобілі КІа Сеед НОМЕР_2 , Рено Мастер бортовий НОМЕР_3 , Ренго Кангу малотоннажний НОМЕР_4 );

(6)оборотно-сальдову відомість по рахунку 10 та 11;

(7)фінансова-звітність за 9міс.2021р.;

(8)штатний розклад затверджений станом на 01,12.2021 №18/ОД;

(9)об`єднана звітність за Зкв.2021р. реєстр. № 9326157297;

(10)дипломи фахівців;

(11)наказ на відповідальну особу № 29-ОП на об`єкті вул. Щекавицькій, 46 в Подільському районі м. Києва;

(12)довіреність на відповідальну особу ! Фірсов 0,0./;

(13)договір підряду №19/10/2021/Граніт від 19.10.2021р.;

(14)банківська виписка із зазначенням надходження «СПЕЦМЕХБУД 21» в сумі 2 676 969.00 грн.;

(15)договір поставки №25/10/2021/ГРАНІТ від 25,10.2021р. з специфікацією з ФОП ОСОБА_1 / НОМЕР_1 / на суму З 824 131,19 грн.;

(16)рахунок №37 від 22.11.2021 ФОП ОСОБА_1 ;

(17)платіжне доручення №305 від 22.11.2021 на суму 2 568 707,90 грн.

За результатами розгляду наданих Позивачем пояснень та документів комісією Відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ГУ ДПС в м. Києві (далі також - комісія регіонального рівня), прийнято рішення від 20.11.2021 р. №3545915/42445596 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 18.11.2021 р.

В реєстрації податкової накладної №6 від 18.11.2021 р. було відмовлено з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/ інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. При цьому документи, які не надано, не підкреслені як того вимагає форма рішення згідно Додатком до Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних І розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 10), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520.

30.12.2021 р. Позивач, не погоджуючись з рішенням комісії Відповідача 1 від 20.12.2021 р. №3545915/42445596, оскаржив його, надіславши за допомогою системи електронного документообігу на адресу Державної податкової служби України (далі також - Відповідач 2, ДПС України) скаргу (зареєстрована за №9401423932 від 30.12.2021), керуючись нормами Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12,2019 р. № 1165.

Разом із скаргою були надані пояснення та документи, що підтверджують реальність здійснення операції по зазначеній вище податковій накладній, а саме ті, що були подані разом із Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено .

За результатами розгляду скарги, а також наданих Позивачем пояснень та документів, комісією Відповідача 2 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС (далі також - комісія центрального рівня), прийнято рішення від 06 січня 2022 р. № 605/42445596/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії ГУ ДПС у м, Києві від 20.12.21 № 3545915/42445596 без змін з підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

За приписами пункту 74.3. зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Згідно підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.1. ст.201 Податкового кодексу України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.9. ст.201 Податкового кодексу України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (п.201.10 ст.210 ПК України)

Відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 (далі іменується Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

Постановою Кабінету міністрів України від 11.12.2019 № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі Постанова № 1165), якою затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Відповідно до абзацу 2 пункту 5 Порядку № 1165, податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до абзацу 3 пункту 6 Порядку № 1165, у разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Абзацом 5 та 6 пункту 6 Порядку № 1165, встановлено, що платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Пунктом 7 Порядку № 1165, передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.10 та п.11 Порядку 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як вже зазначалось судом , реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена, про що Товариством отримано відповідні квитанції., відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.

Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Крім того, слід зазначити, що Наказом № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинена, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинена в Реєстрі, може включати: 1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

ТОВ "СВАРОГ УКРАЇНА" відповідно до п. 4 Порядку прийняття рішень були подані пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Як вже зазначалось судом раніше, рішенням Комісії регіонального рівня від 20.11.2021р. №3545915/42445596 реєстрація податкової накладної № 6 від 18.11.2021 року відмовлено з підстави "ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання i транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (iнвентаризацiйнi описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачi товарiв (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Проте, в рішенні не зазначено які саме документи з наданих позивачем складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Отже, оскаржуване рішення не містить чіткого визначення підстав для його прийняття Комісією.

Разом з цим, як вбачається з матеріалів справи позивачем були надані всі необхідні первинні документи та пояснення на підтвердження господарських правовідносин на підставі яких була виписана спірна податкова накладна.

Що стосується посилання відповідачів на те, що підставою зупинення реєстрації податкової накладної стало те, що Позивач відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку та було рекомендовано останньому надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість 6 Порядку № 1165 у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстраціїподатковій накладній/розрахунку коригування.

При цьому суд зазначає , що відповідачами не було надано суду жодного доказу на підтвердження наявності податкової інформації , яка стала підставою для віднесення позивача п.8 критеріїв ризиковості та зупинення податкової вимоги .

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі відповідні первинні документи в підтвердження реальності здійсненої господарської операції, на виконання якої складені спірні податкові накладні.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та ТОВ «СПЕЦМЕХБУД 21» на виконання договору на виконання підрядних робіт, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, у зв`язку з чим спірне рішення № 3545915/42445596 від 20.12.2021 р. є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єктом владних повноважень доказів правомірності висновків про порушення позивачем норм законодавства з питань оподаткування не надано.

Вказане свідчить про необґрунтованість його висновків.

Отже, контролюючий орган прийшов до помилкового висновку про те, що господарські операції по договорам, що укладені між позивачем та контрагентами, не мали реального характеру, і про порушення позивачем податкового законодавства в частині декларування податку на додану вартість.

Вказане призвело до помилкового винесення спірного рішення.

З огляду на наведене прийняте контролюючим органом рішення не можна вважати законним та обґрунтованим , у зв`язку з чим воно підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, понесені позивачем судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2481.00 грн. підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м.Києві та Державної податкової служби України на користь позивача.

Керуючись ст. ст. 2, 5, 6, 90, 132, 139, 193, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАРОГ УКРАЇНА" (01042, м. Київ, бул. Марії Приймаченко, буд. 1/27, оф. 304, ЄДРПОУ 42445596) до Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ЄДРПОУ 43141267), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у м. Києві про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3545915/42445596 від 20.12.2021 р., про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 18.11.2021 р.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СВАРОГ УКРАЇНА» (місцезнаходження: 01042, м. Київ, бул. Марії Приймаченко, буд. 1/27, оф. 304, код ЄДРПОУ 42445596) податкову накладну № 6 від 18.11.2021 р., датою її первинного подання платником податків на реєстрацію, тобто 14.12.2021р.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м.Києві (код ЄДРПОУ 43141267, 04116, м. Київ, вул.Шолуденка , буд. 33/19) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю «СВАРОГ УКРАЇНА» (місцезнаходження: 01042, м. Київ, бул. Марії Приймаченко, буд. 1/27, оф. 304, код ЄДРПОУ 42445596) судові витрати з сплати судового збору у розмірі 1240,50 грн. (тисяча двісті сорок гривні 50 копійок).

Стягнути з Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СВАРОГ УКРАЇНА» (місцезнаходження: 01042, м. Київ, бул. Марії Приймаченко, буд. 1/27, оф. 304, код ЄДРПОУ 42445596) судові витрати з сплати судового збору у розмірі 1240,50 грн. (тисяча двісті сорок гривні 50 копійок).

Рішення складено та підписано 30.04.2025 року.

Рішення суду першої інстанції може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.В. Стойка

СудНе вказано
Дата ухвалення рішення30.04.2025
Оприлюднено05.05.2025
Номер документу127060393
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —640/7886/22

Рішення від 30.04.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 17.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 31.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні