Герб України

Рішення від 02.05.2025 по справі 200/839/25

Донецький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 травня 2025 року Справа№200/839/25

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зінченка О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Комунального комерційного підприємства МАРІУПОЛЬАВТОДОР (юридична адреса: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пров. Банний, будинок 5, код ЄДРПОУ 40940113) до Головного управління ДПС у Донецькій області (ВП код ЄДРПОУ 44070187, юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

06 лютого 2025 року Комунальне комерційне підприємство МАРІУПОЛЬАВТОДОР (далі-позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі- відповідач), в якій просить суд:

- скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 15 січня 2025 року щодо можливості своєчасного виконання Комунальним комерційним підприємством МАРІУПОЛЬАВТОДОР як платником податків свого податкового обов`язку № 3 /05-99-04-09;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання Комунальним комерційним підприємством МАРІУПОЛЬАВТОДОР як платником податків, свого податкового обов`язку.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 25 грудня 2024 р. від Головного управління ДПС у Донецькій області надійшло попереднє рішення № 101/05-99-04-09 щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, в якому відповідач запропонував надати додаткові документи згідно пункту 1 розділу III Порядку N 225.

Позивач надав всі наявні в нього документи відповідачу, проте відповідач направив позивачу рішення щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку № 3 /05-99-04-09 від 15.01.2025.

Позивач вважає таке рішення протиправним, зазначає, що факт перебування територіальної громади м. Маріуполь Донецької області під окупацією, починаючи з 24 лютого 2022 року до цього часу, підтверджується наказом Мінінтеграції від 22.12.2022 № 309. Тому, починаючи з 24 лютого 2022 року, позивач своєї господарської діяльності не веде і безперервно знаходиться в простої.

На думку позивача, відповідач не виконав свого обов`язку щодо належного встановлення можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок та прийняв невмотивоване рішення, яким визначив можливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, за наявності копій документів, наданих позивачем разом із заявами, які свідчать про право позивача як платника податків на прийняття рішення щодо неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок за його заявою.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2025 року відкрито провадження в адміністративній справі за позовною заявою Комунального комерційного підприємства МАРІУПОЛЬАВТОДОР до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін (у письмовому провадженні).

Відповідач позов не визнав, у наданому відзиві зазначив, що приписами Порядку №225 визначена конкретна процедура подання відповідної заяви платником податків разом із доданими до неї документами, прийняття контролюючим органом попереднього рішення (у разі недостатності документів) та в подальшому вмотивованого та обґрунтованого рішення щодо можливості чи не можливості своєчасного виконання платником свого податкового обов`язку.

Визнання ж недостатніми поданих платником податків документів на підтвердження неможливості виконання платником податкових обов`язків зумовлює направлення контролюючим органом у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II ПК України, попереднього рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку за формою згідно з додатком до Порядку №225 з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків.

Як вбачається з фактичних обставин справи контролюючим органом була додержана процедура щодо прийняття попереднього та остаточного рішення, відповіді підприємству надавались своєчасно та обґрунтовано, перелік документів, які були необхідні для прийняття позитивного рішення зазначався повно та зрозуміло, але підприємством не було надано достатнього та повного пакету документів, що унеможливило прийняття Головним управлінням ДПС рішення щодо неможливості своєчасного виконання Комунальним комерційним підприємством «МАРІУПОЛЬАВТОДОР» як платником податків, свого податкового обов`язку. Доказів подання таких документів (відповідно до попереднього рішенні) до матеріалів справи також не надано.

Представником Головного управління ДПС у Донецькій області до суду надано клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження. В обґрунтування клопотання зазначив, що для повного та всебічного встановлення обставин по справі є необхідність розгляду справи у загальному позовному провадженні.

Ухвалою суду від 05 березня 2025 року заяву Головного управління ДПС у Донецькій області про розгляд справи № 200/839/25 за позовом Комунального комерційного підприємства МАРІУПОЛЬАВТОДОР до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії за правилами загального позовного провадження - залишено без задоволення.

Частиною 6 статті 120 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) встановлено, що якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

З 04 квітня 2025 року по 15 квітня 2025 року суддя Зінченко О.В. перебував у відрядженні, з 16 квітня 2025 року по 30 квітня 2025 року включно перебував у щорічній відпустці згідно наказу ДОАС, тому розгляд справи вирішено 02 травня 2025 року, тобто на наступний день після першого робочого дня.

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.

Комунальне комерційне підприємство «МАРІУПОЛЬАВТОДОР» (код ЄДРПОУ 40940113), юридична адреса: Україна, 87500, Донецька обл., м. Маріуполь, Лівобережний р-н, пров. Банний, буд. 5, перебуває на обліку за основним місцем обліку у Головному управлінню ДПС У Донецькій області, Лівобережна державна податкова інспекція (Лівобережний район м. Маріуполь) з 4 листопада 2016 року. Свідоцтво про державну реєстрацію: 12741020000012863 від 4 листопада 2016 року, засноване Маріупольською міською радою та є унітарним підприємством в розумінні 78 ГК України, яке утворено компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління

26 вересня 2022 року Комунальне комерційне підприємство «МАРІУПОЛЬАВТОДОР» зі свого власного електронного кабінету платника податків звернувся до ГУ ДПС у Донецькій області із заявою (б/н) про відсутність можливості виконання ним, як платником податків податкового обов`язку із наданням до заяви певного пакету документів.

10 травня 2023 року, за результатами розгляду заяви підприємства (за вхідним до Головного управління ДПС у Донецькій області №3505/6 від 25 квітня 2023 року), Головним управлінням ДПС у Вінницькій області (на підставі тимчасово переданих повноважень у зв`язку із простоєм ГУ ДПС у Донецькій області), з огляду на недостатність документів, що підтверджують неможливість виконання платником податків податкових обов`язків, було прийнято попереднє Рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку № 177/02-32-04, з пропозицією надати додаткові документи на підтвердження зазначених у заяві підстав неможливості виконання платником податкових зобов`язань, а саме надати: витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення у разі викрадення основних засобів або руйнування або втрати майна; документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків; копію наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили; документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях , тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ.

6 червня 2023 року Головним управлінням ДПС у Вінницькій області, з огляду на ненадання контролюючому органу вказаних документів, прийнято рішення щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку № 321/02-32-04.

9 грудня 2024 року ККП «МАРІУПОЛЬАВТОДОР» вдруге звернулось до ГУ ДПС у Донецькій області із заявою № 107 (вх. 18677/6) про неможливість своєчасного виконання податкових обов`язків.

Так, зазначаючи, серед іншого, про руйнування, у зв`язку з обстрілами, офісної будівлі, розташованої за адресою: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пров. Банний, буд, 5, виробничих приміщень, споруди, спеціальної автомобільної та іншої техніки, а також про захоплення кадрової, податкової, бухгалтерської (фінансової) і технічної документації підприємства, яка зберігалась в офісному приміщенні за вказаною юр. адресою ворожими військами, та разом із цим, припускаючи вірогідність знаходження усієї первинної документації, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів у незаконному володінні військових РФ, що здійснили захоплення адміністративної будівлі підприємства, підприємство просило прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання ККП «Маріупольавтодор» податкових зобов`язань, зокрема, але не виключно:

- надання податкової звітності з податку на прибуток, розрахунку частки чистого прибутку, екологічного податку, земельного податку, рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, граничні строки надання якої припадають на податкові періоди з 24 лютого 2022 року до відновлення можливостей її подання;

- надання фінансової звітності, а саме: баланс (звіт про фінансовий стан), звіт про рух грошових коштів (за прямим методом), звіт про фінансові результати ( звіт про сукупний дохід), звіт про власний капітал, примітки до річної фінансової звітності;

- сплати податків і зборів, а саме: податку на прибуток, частки чистого прибутку, екологічного податку, земельного податку, податку на додану вартість, рентну плату за користування надрами для видобування корисних копалин, граничні строки сплати яких припадають на податкові періоди з 24 лютого 2022 року до відновлення можливостей сплати податків, з причин перебування підприємства (фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей) на території, яка тимчасово окупована збройними формуваннями Російської Федерації.

12 грудня 2024, за наслідком аналізу заяви та доданої до неї документації, Головним управлінням ДПС у Донецькій області, у зв`язку з недостатністю документів, що підтверджують неможливість виконання платником податків податкових обов`язків, відповідно до абз.4 пункту1 розділу III «Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX» Перехідних положень» Податкового кодексу України, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225, складено попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку № 101/05-99-04-09 з пропозицією надати такі додаткові документи на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків, з пропозицією надати такі додаткові документи на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків:

1. Підтвердження дати набуття можливості для надання заяви та відповідних документів (копії документів), інформації про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, відповідно до п.4 Порядку затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225.

2. Інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 599);

3. Вказати дату релокації підприємства на території України чи договір оренди приміщення (станом на поточну дату відсутні відомості про об`єкти оподаткування платника податків на підконтрольній території України);

4. Інші документи щодо обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів.

Вказане рішення направлено 26 грудня 2024 року листом вих. №15093/6/05-99-04-09 підприємству.

30 грудня 2024 року (вх. ГУ ДПС у Донецькій області № 19993/6 від 30 грудня 2024 року) ККП «МАРІУПОЛЬАВТОДОР» була надана відповідь, де останній, на виконання попереднього рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 6 червня 2023 року № 321/02-32-04 було надано всі документи, вказані у даному рішенні (витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення у разі викрадення основних засобів або руйнування або втрати майна; документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків; копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили; документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ).

15 січня 2025 року, за наслідком аналізу наданої ККП «Маріупольавтодор» заяви від 9 грудня 2024 року № 107 та від 30 грудня 2024 року № 112, у зв`язку із ненаданням документів, запропонованих контролюючим органом Головним управлінням ДПС у Донецькій області у попередньому рішенні від 12 грудня 2024 року, прийнято Рішення № 3/05-99-04-09 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану від 12.05.2022 №2260-IX (далі - Закон №2260-IX), який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни, зокрема, до пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості справляння податків і зборів.

Так, згідно з підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України (у редакції Закону №2260-IX), у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Підпунктом 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України визначено, що за період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Починаючи з 1 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

06.09.2022 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225, яким затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження (далі - Порядок №225).

Пунктом 3 розділу ІІ Порядку №225 передбачено подання заяви та підтверджуючих документів для прийняття рішення про неможливість виконання платником податків своїх податкових обов`язків.

Згідно з частиною 1 розділу ІІ Порядку №225 підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків;

5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:

посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;

юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;

7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

У спірному випадку позивачем до відповідача подано заяву про неможливість виконання платником податків своїх податкових обов`язків, при цьому, підставами неможливості виконання податкових зобов`язань позивачем визначено обставини, передбачені пунктами 6, 7 частини 1 розділу ІІ Порядку №225.

Відповідно до частини 1 розділу ІІІ Порядку №225 обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі Рішення) за формою, що додається.

Таким чином, ураховуючи подану позивачем заяву, в якій конкретно визначено підстави неможливості виконання платником податків податкових обов`язків, саме відповідач був зобов`язаний встановити наявність чи відсутність причинно-наслідкового зв`язку між обставинами, які на думку позивача унеможливлюють виконання ним податкових обов`язків, що сталися в результаті збройної агресії та можливістю позивача виконувати свої податкові зобов`язання. При цьому, обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості позивачем своєчасно виконати свій податковий обов`язок також покладено на відповідача.

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню відповідача, на предмет його обґрунтованості, як одного із критеріїв правомірності, що пред`являють до рішень суб`єктів владних повноважень, суд вважає за необхідне зазначити таке.

З приводу висновку контролюючого органу слід зазначити те, що він не містить обґрунтувань та мотивів щодо відсутності причинно-наслідкового зв`язку, відносно усіх наведених позивачем підстав неможливості виконання ним податкових обов`язків.

Так, зміст поданої позивачем заяви щодо неможливості виконання податкових зобов`язань, стосувався того, що підприємство перебуває (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації.

Жодних мотивів відхилення такої підстави неможливості виконання позивачем податкових обов`язків, оскаржуване рішення не містить.

Не містить оскаржуване рішення і мотивів відхилення відповідачем визначеної позивачем підстави неможливості виконання податкових обов`язків, передбаченої пунктом 6 частини 1 розділу ІІ Порядку №225. При цьому, у поданій заяві позивач обґрунтовував зазначену підставу.

Крім цього, слід звернути увагу на те, що приймаючи оскаржуване рішення, відповідач не врахував, що згідно наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 (чинним на момент прийняття оскаржуваного рішення) Маріупольській район за винятком с. Заїченко, с.Пікузи визначено як територія тимчасово окупована Російською Федерацією з 5 березня 2022 року .

При цьому, як встановлено судом і не заперечується сторонами, юридична адреса позивача: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пров. Банний, буд, 5.

З приводу таких мотивів прийняття оскаржуваного рішення слід зазначити те, що перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації, є окремою підставою неможливості виконання платником податкових обов`язків, що передбачена п.6 частини 1 розділу ІІ Порядку №225.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України у адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Підсумовуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що оскаржуване рішення відповідача є необґрунтованим, а отже таке рішення не відповідає критеріям правомірності, які пред`являються до рішень суб`єкта владних повноважень та які визначені ч. 2 ст. 2 КАС України, що є підставою для його скасування.

З цих підстав суд приходить до висновку про те, що у розглядуваному випадку мало місце порушення відповідачем прав та законних інтересів позивача.

Отже, в розглядуваному випадку позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 15 січня 2025 року щодо можливості своєчасного виконання Комунальним комерційним підприємством МАРІУПОЛЬАВТОДОР як платником податків свого податкового обов`язку № 3 /05-99-04-09 та зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області повторно розглянути заяву Комунального комерційного підприємства МАРІУПОЛЬАВТОДОР про відсутність можливості своєчасно виконувати податкові зобов`язання під час воєнного стану від 09.12.2024, з урахуванням висновків суду.

Зважаючи на те, що позивачем при поданні позову сплачено судовий збір у сумі 6056,00 грн, судовий збір у сумі 3028,00 грн відповідно до положень частин 1, 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача.

Керуючись статтями 2-17, 19, 20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги позовом Комунального комерційного підприємства МАРІУПОЛЬАВТОДОР (юридична адреса: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пров. Банний, будинок 5, код ЄДРПОУ 40940113) до Головного управління ДПС у Донецькій області (ВП код ЄДРПОУ 44070187, юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 15 січня 2025 року щодо можливості своєчасного виконання Комунальним комерційним підприємством МАРІУПОЛЬАВТОДОР як платником податків свого податкового обов`язку № 3 /05-99-04-09.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області (юридична адреса: Донецька область, Маріуполь вул. Італійська 59, код ЄДРПОУ 44070187) повторно розглянути заяву Комунального комерційного підприємства МАРІУПОЛЬАВТОДОР (юридична адреса: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пров. Банний, будинок 5, код ЄДРПОУ 40940113) про відсутність можливості своєчасно виконувати податкові зобов`язання під час воєнного стану від 09.12.2024, з урахуванням висновків суду.

В іншій частині позовних вимог, - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області (ВП код ЄДРПОУ 44070187, юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59) на користь Комунального комерційного підприємства МАРІУПОЛЬАВТОДОР (юридична адреса: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пров. Банний, будинок 5, код ЄДРПОУ 40940113) судовий збір у сумі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).

Повний текст рішення складено та підписано 02 травня 2025 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.В. Зінченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.05.2025
Оприлюднено07.05.2025
Номер документу127088841
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —200/839/25

Ухвала від 02.06.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 02.06.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 02.05.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Ухвала від 05.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Ухвала від 10.02.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні