Кіровоградський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяКІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 квітня 2025 року м. Кропивницький Справа № 340/7852/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кравчук О.В. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу
до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486; адреса: вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006)
про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.
Приватне підприємство «АНТАРІО» звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2177 від 19.03.2024 про відповідність Приватного підприємство «АНТАРІО» (код ЄДРПОУ 32816975) критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку па додану вартість;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Кіровоградській області виключити Приватне підприємство «Антаріо» (код ЄДРПОУ 32816975) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржуване рішення є протиправним та необґрунтованим, оскільки не містить конкретних підстав (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів для його прийняття. Податковим органом не було зазначено документи, які мав надати позивач для підтвердження невідповідності критеріям ризиковості платника податку. Крім того, позивачем було надано пояснення та документи стосовно господарських операцій, які належним чином підтверджують спроможність позивача здійснювати господарську діяльність, однак відповідачем надані документи не були вивчені.
Від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що спірне рішення прийняте відповідно до пункту 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі по тексту Порядок №1165). Підставою прийняття оскаржуваного рішення слугував факт господарських відносин із суб`єктами господарювання, які на день прийняття рішення включені до переліку ризикових. На адресу позивача встановлено постачання та придбання товару від суб`єктів господарювання, які включені до переліку ризикових. Подані позивачем документи не спростували у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливило прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості, що стало підставою для прийняття рішень про відповідність позивача п.8 Критеріїв.
Судом вчинені такі процесуальні дії та розглянуті заяви і клопотання сторін у справі:
- ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 16 грудня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі; справу вирішено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, додані до них документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно і неупереджено оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
У С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство «АНТАРІО» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 14.04.2004 р. Керівником Підприємства є Головченко Василь Васильович. Підприємство перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області та є платником податку на додану вартість з 01.08.2022 року.
Основним видом господарської діяльності Підприємства є:
46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Також відповідно до відомостей, які наявні в Єдиному державному реєстрі підприємств та організації України, зареєстровано такі види діяльності:
46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням;
46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;
49.20 Вантажний залізничний транспорт;
52.10 Складське господарство;
68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Контролюючим органом щодо Підприємтсва неодноразово приймалися рішення про його відповідність критеріям ризиковості платника податку.
Однак, рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду у справі №340/3072/24 від 16 червня 2024 року(набрало законної сили) визнано протиправними та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1491 від 22.02.2024 про відповідність ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМТСВА «АНТАРІО» (код ЄДРПОУ 32816975) критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість та №1964 від 07.03.2024 про відповідність ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМТСВА «АНТАРІО» (код ЄДРПОУ 32816975) критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
В ході подальшого проведеного аналізу Єдиного реєстру податкових накладних відповідач встановив, що ПП «АНТАРІО» протягом 2023-2024 сформувало податковий кредит (обсяги придбання становлять 114 011,00 грн, з них ризикові операції становлять 1 842, 00 грн) за рахунок придбання ТМЦ з номенклатурою бензин автомобільний, дизпаливо, в т. ч. за рахунок ризикового суб`єкта господарювання, а саме: ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРГАЛ» (ЄДРПОУ 33672442).
Обсяги реалізації протягом 2023-2024 становлять 112 137, 00 грн, з них ризикові операції становлять 3 707, 00 грн, а саме ТОВ «УКР-БУР» (ЄДРПОУ 42739766) та ТОВ ТД «ІНТЕРГАЛ» (ЄДРПОУ 33672442) - реалізація бензину та дизпалива.
Податкове навантаження 0 відсотків.
ПП «АНТАРІО» здійснює імпортні операції, а саме імпортує легкі дистиляти в обсягах 1 781,70 грн (Республіка Молдова).
В ході подальшого дослідження діяльності підприємства встановлено, що відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних ПП «АНТАРІО» протягом 2023 року придбало бензин автомобільний А-95-Єро5-Е0 в кількості 53,01 т, при цьому, реалізувало бензин автомобільний А-95-Єро5-Е0 в кількості 99,13 т, чим перевищило обсяги придбання.
Товариством надано пакет документів до повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку:
- пояснення;
- договір оренди (ТОВ ФІРМА «АЛЬЯНС ІМПЕКС»),
- договір на перевезення вантажів автомобільним транспортом у місцевому та міжміському сполученні (ФОП ОСОБА_1 ),
- договори поставки,
- видаткові накладні,
- акцизні накладні,
- товарно-транспортні накладні,
- паспорти якості та сертифікати відповідності (ТОВ «ТД «ІНТЕРГАЛ»),
- ліцензію на право оптової торгівлі пальним,
- за відсутності місць оптової торгівлі та ін.
За наслідком аналізу наданих документів встановлено відсутність копій документів щодо формування податкового кредиту з наступними контрагентами:
- ТОВ «ТД «ІНТЕРГАЛ» (код ЄДРПОУ 33672442) платіжні доручення надано не в повному обсязі; неможливо встановити автентичність товарно-транспортної накладної від 30.10.2023;
- IES INDUSTRIAL INVEST відсутні контракт, рахунки-фактури, інвойси, товарно- транспортні накладні або CMR, сертифікати якості та копії розрахункових документів (завірені належним чином платіжні доручення, банківські виписки тощо);
- ТОВ ФІРМА «АЛЬЯНС ІМПЕКС» (код ЄДРПОУ 23090721) відсутні акт приймання-передачі; рахунки-фактури, акти виконаних робіт та копії розрахункових документів (завірені належним чином платіжні доручення, банківські виписки тощо) надано не в повному обсязі.
Також, встановлено відсутність копій документів щодо формування податкового зобов`язання з наступними контрагентами:
- ТОВ «ТД «ІНТЕРГАЛ» (код ЄДРПОУ 33672442) відсутні копії розрахункових документів (завірені належним чином платіжні доручення, банківські виписки тощо);
- ТОВ «УКР-БУР» (код ЄДРПОУ 42739766) відсутній повний пакет документів, а саме: договір, рахунки-фактури, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні та копії розрахункових документів (завірені належним чином платіжні доручення, банківські виписки тощо).
Комісією ГУ ДПС у Кіровоградській області в результаті розгляду зазначеного повідомлення, копій поданих документів та здійсненого аналізу інформації ІАС ДПС України 19.03.2024 року прийнято рішення про те, що на даний час суб`єкт господарювання відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 та не підлягає виключенню з переліку ризикових платників. Складено Протокол засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 52 від 19.03.2024. (Рішення про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №2177 від 19.03.2024).
В рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 2177 від 19.03.2024 було зазначено, що з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 11.03.2024 р. № 5, ПП «АНТАРІО» відповідає критеріям ризиковості платника податку за відповідними кодами (класифікатора), а саме:
« 01» - постачання товару походження якого не прослідковується за ланцюгом постачання;
« 03» - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутності відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
« 12» - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
« 13» - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
Вважаючи вказане рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).
Нормами пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Згідно з пунктом 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.
При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:
актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;
інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.
У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Суд звертає увагу на те, що критерії ризиковості платника податків на додану вартість викладено у Додатку 1 до Порядку №1165, відповідно до яких таким критерієм є, зокрема:
"пункт 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС".
Додатком 4 до Порядку №1165 затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
У разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначається код (коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Так, з метою реалізації вимог абзацу другого пункту 8 додатка 1 до Порядку №1165 наказом Державної податкової служби України від 11.01.2023 №17 затверджено довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, зокрема:
12 постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
13 придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
Суд встановив, що підставою для прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Кіровоградській області оскаржуваного рішення, що оскаржується, слугувала відповідність позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку із наявністю наступної податкової інформації: 1, 3, 12 та 13.
Так, в ході проведеного аналізу Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що ПП «АНТАРІО» протягом 2023-2024 сформувало податковий кредит (обсяги придбання становлять 114 011,00 грн, з них ризикові операції становлять 1 842, 00 грн) за рахунок придбання ТМЦ з номенклатурою бензин автомобільний, дизпаливо, в т. ч. за рахунок ризикового суб`єкта господарювання, а саме: ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРГАЛ» (ЄДРПОУ 33672442).
Обсяги реалізації протягом 2023-2024 становлять 112 137, 00 грн, з них ризикові операції становлять 3 707, 00 грн, а саме ТОВ «УКР-БУР» (ЄДРПОУ 42739766) та ТОВ ТД «ІНТЕРГАЛ» (ЄДРПОУ 33672442) - реалізація бензину та дизпалива.
В ході подальшого дослідження діяльності підприємства встановлено, що відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних ПП «АНТАРІО» протягом 2023 року придбало бензин автомобільний А-95-Єро5-Е0 в кількості 53,01 т, при цьому, реалізувало бензин автомобільний А-95-Єро5-Е0 в кількості 99,13 т, чим перевищило обсяги придбання.
Слід зазначити, що в рамках господарських відносин позивача із контрагентами, відповідачу разом із поясненнями були надані копії відповідних документів, які складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, що засвідчують факт реального виконання Позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань, а саме: договір поставки № ТД-128 від 19.12.2022, Постачальник -Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРГАЛ» зобов`язується передати у власність Покупця - Приватного підприємства «АНТАРІО» нафтопродукти, надалі Товар, а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити Товар відповідно до умов Договору. Виконання Договору № ТД-128 від 19.12.2022 в період з 20.10.2023 по 30.10.2023 підтверджується: Видатковою накладною № ТД2010/01 від 20.10.2023 на суму 1 447 786, 00 у тому числі ПДВ 241 297, 67 грн., Товарно-транспортна накладна ТД2020/01 від 20.10.2023, транспортування автопідприсмством ФОН «Уханов О.С», Паспортом якості № 478 від 16.08.2023, Паспортом якості № 430, зареєстрована № 24 від 20.10.2023, зареєстровано АН форма «П» з ЄРАН № 201004 від 20,10.2023 та № 201003 від 20.10.2023., акцизною накладною форми «П» від 20.10.2023; видатковою накладною № ТД3010/02 від 30.10.2023 на суму 308 080, 50 грн у тому числі ПДВ 51 346, 75 грн, Товарно-транспортною накладною.; Податковою накладною №44 від 30.10.2023, акцизна накладна форми «II» № 301004 від 30.10.2023, Паспортом якості № 562 від 03.10.2023, паспортом якості №1008 від 22.08.2023, договір па перевезення вантажів автомобільним транспортом у місцевому та міжміському сполученні № 07/12-1 від 07.12.2022, Перевізник ФОП ОСОБА_2 зобов`язаний виконати перевезення, а Замовник Приватне підприємство «АНТАРІО» має забезпечити приймання та відпуск вантажів у строки обумовлені сторонами. Виконання Договору № 07/12-1 від 07.12.2022 в період з 20.10.2023 по 30.10.2023 підтверджується: Актом здачі-приймання робіт № 2 від 20.10.2023, Актом здачі-приймання робіт № 3 від 30.10.2023, Платіжною інструкцією №432 від 31.10.2023.
Разом з тим, суд зауважує, що у ході розгляду справи відповідачем не надано жодних доказів, які б досліджувалися на засіданні комісії та які слугували підставою для прийняття оскаржуваного рішення про включення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Жодних пояснень з даного приводу, як і доказів прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості таких платників податків відповідачем суду надано не було.
При цьому, в матеріалах справи наявні первинні документи, які оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані відповідачу разом із поясненнями для прийняття рішення, та які складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, що засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань.
Належність та допустимість таких первинних документів відповідачем під сумнів не ставилась.
Поряд із цим, суд зауважує, що при розгляді питання виключення платника податку з переліку платників на підставі поданої інформації та копій документів контролюючий орган не може здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.
Також слід зазначити, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення не містить достатнього обґрунтування підстав віднесення позивача до ризикових платників відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, а тому рішення відповідача від 19.03.2024 №2177 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, якими позивача віднесено до ризикових є необґрунтованим та протиправним.
Щодо вимоги про зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, то така вимога підлягає задоволенню, оскільки пункт 6 Порядку № 1165 передбачає, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Таким чином, оскільки рішення про визнання Позивача таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, визнано протиправним та скасовано, тому зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, є належним та достатнім способом захисту порушеного права позивача.
Відповідно до статей 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно зі статтею 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
При цьому в силу положень частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій, та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що за наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на задоволення позовних вимог, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача 3028,00 грн сплаченого ним судового збору з Головного управління ДПС у Кіровоградській області.
Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 261, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства "АНТАРІО" (вул.Франка Івана, 1А, м.Світловодськ, Кіровоградська область, 27500, код ЄДРПОУ 32816975) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486; адреса: вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2177 від 19.03.2024 про відповідність Приватного підприємство «АНТАРІО» (код ЄДРПОУ 32816975) критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Кіровоградській області виключити Приватне підприємство «Антаріо» (код ЄДРПОУ 32816975) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області на користь Приватного підприємства "АНТАРІО" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3028,00 грн.
Копію рішення надіслати учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтями 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржене у 30-денний строк з дня його складення до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду О.В. КРАВЧУК
| Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 30.04.2025 |
| Оприлюднено | 07.05.2025 |
| Номер документу | 127090159 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.В. КРАВЧУК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні