Рішення
від 06.05.2025 по справі 360/395/25
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

06 травня 2025 рокум. ДніпроСправа № 360/395/25

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) справи за позовом адвоката Чумаса Григорія Григорійовича в інтересах Аудиторської компанії товариства з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.» до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду з Київського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа № 640/12740/20 за позовом адвоката Чумаса Григорія Григорійовича в інтересах Аудиторської компанії товариства з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.» (далі - позивач) до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі 1 відповідач, ГУ ДПС у м. Києві), Державної податкової служби України (далі 2 відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язати вчинити дії.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.06.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 25.02.2025 у справі № 640/12740/20 роз`єднано позовні вимоги адвоката Чумаса Григорія Григорійовича в інтересах Аудиторської компанії товариства з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.» до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України в самостійні провадження.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 27.02.2025 прийнято до провадження адміністративну справу № 360/395/25 за позовом адвоката Чумаса Григорія Григорійовича в інтересах Аудиторської компанії товариства з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.» до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України в частині позовних вимог:

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у м. Києві від 05.03.2020 № 1478258/30674018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 14.02.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 14.02.2020, складену Аудиторською компанією - Товариством з обмеженою відповідальністю «УПК-АУДИТ ЛТД.», датою її фактичного направлення для реєстрації - 28.02.2020.

В обґрунтування вимог зазначено, що в рамках здійснення основної діяльності у сфері бухгалтерського обліку та аудиту; консультування з питань оподаткування (код КВЕД 69.20) АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» уклало з Товариством з обмеженою відповідальністю «Аутсорсинг Бізнес Груп» Договір № 20-3213 від 20.03.2019 про надання супутніх послуг.

Відповідно до п. 5.3. Договору № 20-3213 від 20.03.2019 послуги Виконавця вважаються оплаченими з моменту списання грошей з розрахункового рахунку Замовника. Допускається авансування та оплата послуг частинами.

АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» виставило ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» рахунок №02-3213 від 13.02.2020 на оплату аудиторських консультаційних послуг з ведення кадрової документації, на суму 1212000,00 гри утому числі 202000,00 грн ПДВ.

Платіжним дорученням № 139586 від 14.02.2020 ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» перерахувало па користь АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» 60000,00 грн за аудиторські консультаційні послуги, у тому числі 10000,00 гри ПДВ.

Платіжним дорученням №139585 від 14.02.2020 ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» перерахувало на користь АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» 312000,00 грн за аудиторські консультаційні послуги, у тому числі 52000,00 грн ПДВ.

Платіжним дорученням № 139583 від 14.02.2020 ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» перерахувало на користь АК-ГОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» 315000,00 грн за аудиторські консультаційні послуги, у тому числі 52500,00 грн ПДВ.

Платіжним дорученням №139583 від 14.02.2020 ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» перерахувало на користь АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» 321000,00 грн за аудиторські консультаційні послуги, у тому числі 53500,00 грн ПДВ.

Виконуючи вимоги п. 187.1, ст. 187. п. 201.1.. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України. АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» отримавши від ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» за аудиторські консультаційні послуги передоплату у сумі:

60000,00 гри. платіжним дорученням № 139586 від 14.02.2020 за аудиторські консультаційні послуги, у тому числі 10000,00 грн ПДВ, склало податкову накладну № 6 від 14.02.2020;

312000,00 грн платіжним дорученням № 139585 від 14.02.2020 за аудиторські консультаційні послуги, у тому числі 52000,00 грн ПДВ, склало податкову накладну № 7 від 14.02.2020;

315000,00 грн платіжним дорученням № 139583 від 14.02.2020 за аудиторські консультаційні послуги, у тому числі 52500,00 грн ПДВ, склало податкову накладну № 8 від 14.02.2020;

321000,00 грн платіжним дорученням № 139583 за аудиторські консультаційні послуги, у тому числі 53500,00 грн ПДВ склало податкову накладне № 9 від 14.02.2020.

Позивачем отримано квитанції до податкових накладних №№ 6, 7, 8, 9 від 13 14.02.2020 в яких вказано: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН РК від 06.02.2020 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена Платник податку, яким подано для реєстрації ПН РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

При цьому, через те, що в квитанціях від 28.02.2020 про зупинення реєстрації податкових накладних №№ 6, 7, 8, 9 від 14.02.2020 відповідач 1 не вказав необхідного йому чітко визначеного перелік) документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, позивач не мав можливості надали відповідачу 1 всі потрібні йому документи для реєстрації податкової накладної, оскільки відповідач 1 не визначив такого вичерпного переліку документів.

Позивач декілька разів направляв відповідачу 1 листи з поясненнями та копіями документів, у яких обґрунтовував безпідставність віднесення Позивача до переліку ризикових підприємств та просив виключити підприємство з переліку ризикових платників, у тому числі лист вих. № 2020-230.3 від 23.03.2020, на підставі якого відповідачем 1 прийняте рішення №118055 від 30.03.2020 про невідповідність АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» п.8 Критеріїв ризиковості платника податків, про що детально було описано в и. 1.1. цієї позовної заяви. Отже, відпала і підстава, яка слугувала для прийняття відповідачем 1 оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних №№ 6, 7, 8, 9 від 14.02.2020.

Через те, що в квитанціях від 28.02.2020 про зупинення реєстрації податкових накладних №№ 6, 7, 8, 9 від 14.02.2020 р. контролюючий орган не вказав необхідного йому переліку документів та не навів конкретних ознак (обставин), у зв`язку з якими контролюючий орган зробив висновок про відповідність АК-ТОВ "УПК-АУДИТ ЛТД." п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. АК-ТОВ "УПК-АУДИТ ЛТД." склало на свій розсуд пояснення щодо господарської операції між позивачем та контрагентом по заблокованим податковим накладним та на свій вибір додало до пояснень копії певних підтверджуючих документів, у тому числі договір про надання аудиторських послуг, виписку банку з підтвердженням попередньої оплати, свідоцтво АПУ, штатний розпис, договір оренди офісу.

Не зважаючи на надання пояснень та підтверджуючих документів по податковим накладним відповідач 1 прийняв рішення №1478257/30674018 від 05.03.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 14.02.2020 , №1478258/30674018 від 05.03.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 14.02.2020, № 1478259/30674018 від 05.03.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 14.02.2020, №1478260/30674018 від 05.03.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 14.02.2020.

Головне управління ДПС у м. Києві надіслало відзив на позов в якому заперечує проти позовних вимог позивача зазначаючи наступне.

За рішеннями Комісії ГУ ДПС у м. Києві відмовлено у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Підставою для відмови є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та / або не є достатніми для прийняття комісією контролюючого органу рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Комісією ГУ ДПС у м. Києві, в ході опрацювання документів, надісланих повідомленнями встановлено, що позивачем виписано податкові накладні/розрахунки коригування. Первинні документи повинні відповідати умовам договору у межах, якого здійснюється господарська операція. Контролюючим органом не було отримано достатніх доказів для визнання реальності господарської операції, а тому Головним управлінням ДПС у м. Києві було прийнято відповідні рішення , що відповідають чинному законодавству.

ДПС України через підсистему «Електронний суд» наслало відзив на позов в якому заперечує проти позовних вимог позивача з підстав зазначених у відзиві 1 відповідача.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей72-76,90 Кодексу адміністративного судочинства України(далі -КАС України), судом встановлено наступне.

Аудиторська компанія - товариство з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.» (місцезнаходження: Оболонська набережна, буд. 7, корп. 2, офісне, м. Київ, ідентифікаційний код 30674018) має статус юридичної особи відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є платником податку на додану вартість; основний вид діяльності: 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування уклало з Товариством з обмеженою відповідальністю «Аутсорсинг Бізнес Груп» Договір №20-3213 від 20.03.2019 про надання супутніх послуг.

Відповідно до п. 5.3. Договору № 20-3213 від 20.03.2019 послуги Виконавця вважаються оплаченими з моменту списання грошей з розрахункового рахунку Замовника. Допускається авансування та оплата послуг частинами.

Відповідно до Оборотно-сальдової відомості 361 (картка рахунку) позивачу сплачено кошти в сумі 1068000,00 грн Аутсорсинг Бізнес Груп ТОВ, а саме: 31.01.2020 в сумі 6000,00 грн, 31.01.2020 в сумі 54000,00 грн, 14.02.2020 в сумі 60000,00 грн, 14.02.2020 в сумі 312000,00 грн, 315000,00 грн та 321000,00 грн.

АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» виставило ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» рахунок №02-3213 від 13.02.2020 на оплату аудиторських консультаційних послуг з ведення кадрової документації, на суму 1212000,00 гри у тому числі 202000,00 грн ПДВ.

Платіжним дорученням № 139586 від 14.02.2020 ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» перерахувало па користь АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» 60000,00 грн за аудиторські консультаційні послуги.

Платіжним дорученням № 139585 від 14.02.2020 ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» перерахувало на користь АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» 312000,00 грн за аудиторські консультаційні послуги.

Платіжним дорученням № 139583 від 14.02.2020 ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» перерахувало на користь АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» 315000,00 грн за аудиторські консультаційні послуги.

Платіжним дорученням № 139583 від 14.02.2020 ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп» перерахувало на користь АК-ТОВ «УПК - АУДИТ ЛТД.» 321000,00 грн за аудиторські консультаційні послуги.

Згідно з актом наданих послуг від 28.02.2020 № 02-3213 позивачем надано аудиторські консультаційні послуги на суму 1212000,00 грн в тому числі 202000,00 грн ПДВ.

Позивачем складно звіт за лютий 2020 року для ТОВ «Аутсорсинг Бізнес Груп».

Позивачем подано податкову накладну № 7 від 14.02.2020 на суму 312000,00 грн в тому числі ПДВ 52000,00 грн, яку відправило 28.02.2020 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції від 28.02.2020 № 9038494307 до податкової накладної № 7 від 14.02.2020 Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК № 7 від 14.02.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=4.6900%, "Р"=475277.5.

Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 03.03.2020 № 5 до податкових накладних від 14.02.2020 №№ 6-9 надано додатки в кількості 13, яке збережено на центральному рівні 03.03.2020.

Позивач направив 1 відповідачу лист від 03.03.2020 у якому надав інформацію щодо реєстрації податкової накладної.

Відповідно до рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.03.2020 №1478258/30674018 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 7 від 14.02.2020 з підстав не надання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

07.02.2020 позивач уклав з ТОВ «Сервіс В» договір оренди № С0702/2-20 яким орендовано приміщення з 01.03.2020.

Відповідно до рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 17.02.2020 № 66537 позивач відповідає критеріям ризиковості платника податку п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Вході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію: бензин (код УКТЗЕД 2710124194), дизельне паливо (код УКТЗЕД 2710194300), консультаційні послуги (код ДКПП 69.20), придбані у суб`єктів господарювання, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ "НАФТОТРЕИДИНГІНВЕСТ" (код 40985657), ТОВ "Стратегічний партнер" (код 33147220), ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ КРЕЙС" (код 42421910), ТОВ "АЛЬТЕР-ПРОМ" (код 41709882), ТОВ "ВАРТРО" (код 42005522), ТОВ "АЙС ІТРОМ" (код 41329697), ТОВ "АВЕРСБРЕЙ" (код 41232734), ТОВ "РЕДАУТ ЛТД" (код 41889231), ТОВ "ВИДАВНИЦТВО ЛАСТІВКА" (код 41434845).

Листом від 23.03.2020 № 2020-2303 позивач повідомив 1 відповідача про реальність господарських операцій з контрагентами.

Рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 30.03.2020 № 118055 визнано не відповідність позивача критеріям ризиковості.

Розглядаючи спірні правовідносини по суді суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Податковий кодекс Україниє спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно пунктами «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу Українивважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Згіднозпунктом201.1 статті 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:а) порядковий номер податкової накладної;б) дата складання податкової накладної;в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;є) ціна постачання без урахування податку;ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;і) код товару згідно зУКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно зУКТ ЗЕДабо код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;й) індивідуальний податковий номер.

Пунктом201.10 статті 201 Податкового кодексу Українипередбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Згідно з пунктом201.2.статті 201 ПК Україниформатапорядокзаповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 2Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимогПодаткового кодексу Українив електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідно до приписів пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019№1165затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок №1165та Порядок розгляду скарги, відповідно).

Згідно з пунктами 10, 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Пунктом 25 Порядку №1165встановлено, що Комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Зі змісту Квитанцій вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Положеннями пункту 5 Порядку №1165визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

Додатками № 1 та № 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.

Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої позивачем податкових накладних до категорії ризиковості здійснення операцій 1 відповідачем ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.

Також,наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019№ 520затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 9-11 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку №1165вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Отже, суд вказує, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

З системного аналізу викладених положень слідує, що умовою для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі, які за результатами автоматизованого моніторингу були визнані такими, що відповідають критеріям ризиковості платника податку, є подання платником податків документів, перелік яких визначений у пункті 5 Порядку № 520.

Отже, можливість надання платником податків письмових пояснень та копій документів на підтвердження невідповідності критеріям ризиковості платника податку, а також необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі прямо залежить від чіткого зазначення/розшифрування контролюючим органом у квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН та рішенні про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку податкової інформації, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як свідчать обставини справи, в оскаржуваних рішеннях підставами для відмови у реєстрації податкових накладних вказано ненадання платником податку копій первинних документів, при цьому не наведено конкретизованого переліку документів, яких не достатньо для реєстрації податкових накладних.

Суд акцентує, що оскаржувані рішення не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містять загальну фразу.

Судом встановлено, що товариством у передбачений законодавством спосіб надано до відповідача разом із письмовими поясненнями до податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, належні документи на підтвердження правомірності складання, що відповідачами не спростовано.

Так, господарська операція за податковою накладною підтверджується, зокрема, Договором про надання професійних аудиторських послуг та додатком до нього, оборотно-сальдовою відомістю 361, рахунком на оплату та платіжним дорученням.

Позивач скористався правом на надання таких пояснень та документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, та надав контролюючому органу копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарської операції із контрагентом.

Водночас слід відмітити, що у даній справі суд не надає оцінку реальності здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, на підставі яких складено спірні накладні, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимогПодаткового кодексу України, а тому не є предметом судового розгляду у справах щодо оскарження рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, які стосуються наявності чи відсутності підстав для зупинення та відмови у реєстрації податкових накладних згідно виключних підстав для вчинення податковим органом таких дій та прийняття рішень, що передбачені податковим законодавством, до числа яких не відноситься встановлення ані контролюючим органом, ані судом реальності господарських операцій поза межами податкового контролю та прийнятими за такими заходами контролю рішеннями.

Отже, позиція 2 відповідача щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п.201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, є необґрунтованою, а в оскаржуваному рішенні не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної, складених позивачем.

Суд зазначає, щоприймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПодаткового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Подібна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 12.03.2025 у справі № 420/35189/23.

Можливість же надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

У постанові від 21.02.2023усправі № 2240/3271/18 Верховний Суд зауважив на тому, що предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання податкового органу зареєструвати податкову накладну (у разі скасування рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної) мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації.

Такий же підхід продемонстровано Верховним Судом і у постанові від 27.04.2023 у справі № 460/8040/20, у якій Суд висловився про те, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Як підтверджено доказами в матеріалах справи на виконання вимоги податкового органу у цій справі позивачем було надано відповідні пояснення, до яких додано ті первинні документи, які на його переконання є належними та достатніми для підтвердження здійснення ним господарської операції, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати. Обов`язок податкового органу для цілей визначення наявності підстав для реєстрації податкової накладеної зводиться до встановлення належного та достатнього підтвердження поданими документами даних податкової накладної. При цьому за відсутності чіткого переліку документів, достатніх у розумінні контролюючого органу для реєстрації податкової накладної, стверджувати щодо неналежного обсягу поданих платником податків документів для реєстрації податкової накладної, недостатньо.

Подібна правова позиція висловлена в постанові Верховного Суду від 12.02.2025у справі № 140/5463/23.

Приймаючи до уваги викладене у сукупності, суд вважає, що оскаржувані рішення є необґрунтованим, безпідставним та такими, що підлягають скасуванню.

За вказаних обставин, в контексті наведених норм, суд вважає, що для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних№№ 3, 4 від 31.01.2020 виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення у даному випадку не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Так, Європейський суд з прав людини у п. 50 рішення від 13.01.2011(остаточне) по справі «Чуйкіна проти України» (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює «право на суд», в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21.02.1975у справі «Голдер проти Сполученого Королівства» (Golder v. the United Kingdom), пп.2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог п. 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати «вирішення» спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах «Мултіплекс проти Хорватії» (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10.07.2003, та «Кутіч проти Хорватії» (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR2002-II).

В даному випадку, задоволення позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Водночас, варто зазначити про наслідки відсутності реєстрації у ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, або реєстрації їх із порушенням встановленогоПК Українистроку.

Так, у разі порушення строку реєстрації, застосовуються штрафні санкції, передбачені статтею 120-1ПК України, а згідно з п.201.10 статті 201 ПК Українивідсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Також, у разі порушення продавцем/покупцем граничних строків реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування, покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

Згідно з пунктом 20 Порядку №1246, внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

З огляду на викладене, а також з метою ефективного, повного та належного захисту порушених прав позивача, суд вважає за необхідне захистити порушені права позивача шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати вказану вище податкову накладну в ЄРПН датою її фактичного подання.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу оскаржуваного рішення на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку, суд вважає, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Частинами першою та другоюстатті 6 КАС Українивстановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Аналізуючи оскаржуване рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до частини другоїстатті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч. 1статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10.02.2010у справі «Серявін та інші проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинні ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само, недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Відповідно до ч.ч. 1, 2статті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам 2 відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності винесення оскаржуваного рішення.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволеннюповністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Згідно з частиною першою статті 139КАС України призадоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі29428,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 430 від 09.06.2020.

Тобто, позивач заявивши 14 самостійних вимог не майнового характеру сплати за кожну вимогу 2102,00 грн, які роз`єднано в самостійні провадження.

З огляду на те, що позовні вимоги носять немайновий характер і позов підлягає задоволенню, відповідно до приписів частини першоїстатті 139 КАС Українисуд присуджує позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів понесені ним і документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору порівну в сумі по2102,00 грн.

Керуючись статтями2,8,9,19,20,32,72,77,90,94,132,241-246,250,255,262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Аудиторської компанії - товариства з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.» (місцезнаходження: Оболонська набережна, буд. 7, корп. 2, офісне, м. Київ, ідентифікаційний код 30674018) до Головного управління ДПС у м. Києві (місцезнаходження: вул. Шолуденка, буд 33/19, м. Київ, ідентифікаційний код 44116011) до Державної податкової служби України (місцезнаходження: Львівська площа, буд. 8, м. Київ, ідентифікаційний код 43005393)про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити діїзадовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.03.2020 № 1478258/30674018 про відмову в реєстрації Аудиторській компанії - товариству з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.» податкової накладної № 7 від 14.02.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 14.02.2020 складену Аудиторською компанією - товариством з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.», днем направлення електронними засобами зв`язку.

Стягнути на користь Аудиторської компанії - товариства з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Києві понесені витрати зі сплати судового збору у розмірі 2102,00 (дві тисячі сто дві) гривні.

Стягнути на користь Аудиторської компанії - товариства з обмеженою відповідальністю "УПК-Аудит ЛТД.» за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України понесені витрати зі сплати судового збору у розмірі2102,00 (дві тисячі сто дві) гривні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленогостаттею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається доШостого апеляційного адміністративного судупротягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2025
Оприлюднено08.05.2025
Номер документу127127545
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —360/395/25

Рішення від 06.05.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 27.02.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні