Справа № 420/4006/25
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 травня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А, розглянувши в спрощеному позовному провадженні в приміщені суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НОВАТЕК ЕНЕРДЖИ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся з вищевказаним позовом до суду у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Головного Управління ДПС в Одеській області (далі відповідач-1) від 07.10.2024 №1590/15-32-04-03-03 про анулювання реєстрації платником ТОВ «НОВАТЕК ЕНЕРДЖИ» за індивідуальним податковим номером 426479326541; зобов`язати Державну податкову службу України (далі відповідача-2) поновити реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ «НОВАТЕК ЕНЕРДЖИ» шляхом внесення відповідного запису до Реєстру платників податку на додану вартість із збереженням індивідуального податкового номеру 426479326541; зобов`язати відповідача-2 поновити облікові дані, записи та стан рахунків інтегрованої картки ТОВ «НОВАТЕК ЕНЕРДЖИ» в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які були наявні до прийняття рішення від 07.10.2024 №1590/15-32-04-03-03 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість мотивуючи це тим, що підставою для прийняття рішення Головним управлінням ДПС в Одеській області № 1590/15-32-04-03-03 від 07.10.2024р., стало подання Позивачем податкової звітності з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців в період з 01.09.2023 по 01.09.2024рр. з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та подання Позивачем декларацій зі сплати податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців за період з 01.09.2023 по 01.09.2024 р., які свідчать про відсутністьпостачай ня/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, відбулося не внаслідок пасивної поведінки платника податків щодо ведення господарської діяльності, а внаслідок збройної агресії і впровадження воєнного стану, тобто з незалежних від Позивача обставин. Вказує, що держава не передбачила правового регулювання і фактичних умов, за яких господарська діяльність Позивача у спірний період могла б бути можливою та безпечною. Аналізуючи податкову звітність з податку на додану вартість Позивача в період з 01.09.2023р. по 01.09.2024р., вбачається, що показники діяльності Позивача не є незмінними, а саме: у розділі «III. Розрахунки за звітний період» Податкової декларації з податку на додану вартість за лютий в рядку 20.1 містить інформацію, що витрати Позивача за лютий 2024р. склали суму у розмірі 333 582,00 грн., з огляду на що сума податкового кредиту TOB «НОВАТЕК ЕНЕРДЖИ» було зменшено з 1 113 567,00 грн. до 779855,00 грн. Тобто, податкова звітність з податку на додану вартість Позивача у вказаний період не має ознак тотожно нульовим. З огляду на викладене, прийняття рішення щодо анулювання реєстрації ТОВ "НОВАТЕК ЕНЕРДЖИ" як платника податку на додану вартість відповідно до пп. «г» п. 184.1 ст.184 Податкового кодексу України є протиправним. Господарська діяльність Позивача була зупинена у зв`язку із військовою агресією, відсутністю працівників та постійною небезпекою життю.
Ухвалою судді від 03.03.2025 року відкрито позовне провадження в адміністративній справі за позовною заявою та вирішено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
18.03.2025 року від представника відповідача -1 надійшов відзив у якому він вимоги не визнає, з підстав того, що через те, що підприємство протягом 12 послідовних податкових місяців (вересень 2023 - серпень 2024) подавало податкові декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів (послуг), здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту відділом адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС в Одеській області складено довідку від 01.10.2024 № 1590/15-32-04- 03-03-02. На підставі довідки та відповідно до підпункту «г» пункту 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, Головним управління ДПС в Одеській області прийнято рішення від 07.10.2024 № 1590/15-32-04- 03-03 про анулювання реєстрації платника ПДВ. Дата рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ - 07.10.2024. Однак контролюючий орган звертає увагу, що відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України підприємство не подавало заяву про неможливість виконання податкового обов`язку , а тому воно не звільнено від відповідальності.
08.04.2025 року від відповідача-2 надійшов відзив на позов у якому він вимоги не визнає з підстав того, що згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) за період з 01.09.2023 по 31.08.2024 ТОВ «Новатек Енерджи» не здійснювало реєстрацію в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування щодо постачання товарів(послуг).
Водночас, в ЄРПН за вказаний період не зареєстровано податкові накладні/ розрахунки коригування щодо придбання ТОВ «Новатек Енерджи» товарів(послуг) за період з 01.09.2023 по 31.08.2024. В зв`язку з тим, що згідно даних ЄРПН, відсутні зареєстровані податкові накладні/ розрахунки коригування щодо постачання платнику ТОВ «Новатек Енерджи» (товарів/послуг) за період з 01.09.2023 по 31.08.2024, у платника відсутні показники для декларування обсягів придбання рядки: 10.1; 10.2; 10.3; 11.1; 11.2; 11.3; 12; 13.1; 13.2; 14 податкової декларації з ПДВ. Разом з цим, ТОВ «Новатек Енерджи» в деклараціях з ПДВ за податкові періоди вересень - грудень 2023 року та січень - серпень 2024 року задекларовано показники рядків 16, 16.1, 17, 19, 20, 20.1, 20.3 та рядка 21. По декларації за вересень 2023 року ТОВ «Новатек Енерджи» задекларовано суму від`ємного значення у розмірі 1 113 567,0 грн, що включається до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, яку сформовано за результатами поданих податкових декларацій з ПДВ за попередні (податкові) періоди та переноситься до рядка 16.1 декларації з ПДВ (від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду) наступних звітних періодів до повного погашення. Згідно з наданим до декларацій з ПДВ Додатком 2 «Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» за вересень 2023 року сума від`ємного значення сформована ТОВ «Новатек Енерджи» за податковий період січень 2022 року у розмірі 1 113 437,0 грн та серпень 2023 року у розмірі 130,0 грн, вказані податкові періоди не відносяться до 12 послідовних податкових (звітних) місяців (за період з 01.09.2023 по 31.08.2024).
В позовні заяві ТОВ «Новатек Енерджи» зазначає, що задекларовані показники податкових декларацій за податкові періоди вересень-грудень 2023 року та січень - серпень 2024 року змінювались, зокрема рядок 21 декларації з ПДВ зменшено з 1 113 567,0 грн (декларація з ПДВ за січень 2023 року) до 779 955,0 грн (декларація з ПДВ за лютий 2024 року).
Згідно з декларацією з ПДВ за лютий 2024 року ТОВ «Новатек Енерджи» задекларовано рядок 20.1 «Сума від`ємного значення, що не перевищує, суму обчислену відповідно до пункту 200-1 .3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації та зараховується у зменшення податкового боргу з податку на додану вартість» у розмірі 333 582,0 грн. Відповідно до даних інтегрованої картки платника податків по податку на додану вартість станом на 01.02.2024 та на дату подачі декларації 20.03.2024 обліковувалась сума податкового боргу у розмірі 333 581,21 грн. Суму податкового боргу частково було погашено, залишок непогашеного податкового боргу складав 482,11 грн (на 21.03.2024).
Податковий борг виник в результаті незабезпечення сплати узгодженого податкового зобов`язання нарахованого згідно податкового повідомлення - рішення (форма «Н») № 25328/15-32-04-06 від 04.10.2023 в сумі 327 999,1 грн. по терміну сплати 22.11.2023. З огляду на наведене, декларування суми залишку від`ємного значення у рахунок погашення податкового боргу не є обставинами, які можуть свідчити наявність операцій з постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, протягом 12 послідовних податкових місяців. За таких обставин, конструкція норми п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Кодексу надавало контролюючому органу законних підстав для анулювання статусу платника ПДВ ТОВ «Новатек Енерджи».
Дослідивши заяви по суті справи, інші письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом під час розгляду справи встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Новатек енерджи» було зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.01.2019 року та перебуває на облік як платник податку в ГУ ДПС в Одеській області.
Відділом адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС в Одеській області складено довідку від 01.10.2024 № 1590/15-32-04- 03-03-02 про те, що ТОВ «Новатек енерджи» протягом 12 податкових послідовних місяців подає органу податкової служби декларації з податку на додану вартість що свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
На підставі вказаної довідки Головним управління ДПС в Одеській області прийнято рішення від 07.10.2024 № 1590/15-32-04- 03-03 про анулювання реєстрації платника ПДВ . Дата рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ - 07.10.2024.
Вказане рішення було відправлено на адресу позивача засобами поштового зв`язку.
Позивач не погодився з даним рішенням та звернувся до суд з позовом.
Джерела права та висновки суду.
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини регулюються приписами Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин).
Відповідно до підпунктів 49.2, 49.4 статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Статтею 184 ПК України визначено порядок та підстави анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Відповідно до пункту 184.1 статті 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов`язань у випадках, визначених цим розділом; б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов`язань із податку у випадках, визначених цим розділом; в) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість; г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту; ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник податку, визнані рішенням суду недійсними; д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута; е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб`єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду; є) фізична особа, зареєстрована як платник податку, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність; з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників податку, зазначених у підпунктах 4, 5 і 8 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку.
Згідно з пунктом 184.2 статті 184 ПК України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а» пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Анулювання реєстрації здійснюється на дату, зокрема, прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації.
Відповідно до пункту 184.3 статті 184 ПК України контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника податку, що подав заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що він відповідає вимогам пункту 184.1 цієї статті.
Пунктом 184.10 статті 184 ПК України встановлено, що про анулювання реєстрації платника податку контролюючий орган зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.
Пунктами 184.5-184.6 статті 184 ПК України передбачено, що з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, складання податкових накладних. У разі анулювання реєстрації особи як платника податку останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.
Аналогічні за змістом приписи закріплені у Положенні про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1130 від 14 листопада 2014 року (далі - Положення № 1130), яке розроблене відповідно до розділів I, II, V, XIV, XVIII Податкового кодексу України та інших нормативно-правових актів, визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.
Згідно з пунктом 5.5 Положення № 1130 контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей).
Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку) (підпункт 3 абзацу 3 пункту 5.5. Наказу №1130).
Відповідно до пункту 5.6 Наказу № 1130 за наявності зазначених підтверджуючих документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Отже, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 ПК України можливе за таких обставин: неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.
Окремо слід звернути увагу на те, що Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.
З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року № 2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року.
Законом № 2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 69.
Відповідно до підпункту 69.1. пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (зі змінами, внесеними Законом від 12 травня 2022 року № 2260-IX) у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема, подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року.
Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо дотримання термінів подання звітності.
Позивач посилався у позові на воєнний стан, що перешкоджає веденню господарської діяльності, проте діюче законодавство не ставить наявність статусу платника ПДВ до воєнного стану, позивач не обгрунтував яким чином военний стан вплинув на повну відсутність проведення господарських операцій, також він не звертався до податкових органів із заявою відповідно до підпункту 69.1. пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (зі змінами, внесеними Законом від 12 травня 2022 року № 2260-IX) матеріали справи не містять та позивач, про це в позові не зазначає, а тому суд відхиляє цей аргумент, як безпідставний.
Щодо посилання позивача на постанову Верховного суду від 19.11.2020 р. по справі №805/4460/18-а, то в цій справі підприємство не подавала звітність з ПДВ так як перебувало в населеному пункту, на території якого здійснювалася антитерористична операція та який був включений до переліку Розпорядженням КМУ від 02 грудня 2015 р. № 1275, тоді як позивач ТОВ «Новатек енерджи» не проводив господарську діяльність на тимчасово окупованих територіях, та подавав звітність з ПДВ, а тому обставини по справі не є релевантними та судом не враховуються.
Щодо відображення у розділі «III. Розрахунки за звітний період» Податкової декларації з податку на додану вартість за лютий в рядку 20.1 містить інформацію, що витрати Позивача за лютий 2024р. склали суму у розмірі 333 582,00 грн., з огляду на що сума податкового кредиту TOB «НОВАТЕК ЕНЕРДЖИ» було зменшено з 1 113 567,00 грн. до 779855,00 грн. то як сам вказує позивач у позові з цього приводу -податкова звітність у вказаний період не має ознак тотожно нульовим.
Проте в Єдиному реєстрі податкових накладених за період з вересня 2013 року по серпень 2024 року ТОВ не зареєстровано податкові накладні/ розрахунки коригування щодо придбання товарів(послуг) за період з 01.09.2023 по 31.08.2024.
В зв`язку з відсутністю зареєстрованих податкових накладних/ розрахунків коригування щодо постачання платнику ТОВ «Новатек Енерджи» (товарів/послуг) за період з 01.09.2023 по 31.08.2024, у позивача в податкових деклараціях з ПДВ відсутні показники для декларування обсягів придбання рядки: 10.1; 10.2; 10.3; 11.1; 11.2; 11.3; 12; 13.1; 13.2; 14.
Разом з цим, ТОВ «Новатек Енерджи» в деклараціях з ПДВ за податкові періоди вересень - грудень 2023 року та січень - серпень 2024 року задекларовано показники рядків 16, 16.1, 17, 19, 20, 20.1, 20.3 та рядка 21. По декларації за вересень 2023 року ТОВ «Новатек Енерджи» задекларовано суму від`ємного значення у розмірі 1 113 567,0 грн, що включається до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, яку сформовано за результатами поданих податкових декларацій з ПДВ за попередні (податкові) періоди та переноситься до рядка 16.1 декларації з ПДВ (від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду) наступних звітних періодів до повного погашення.
Згідно з наданим до декларацій з ПДВ Додатком 2 «Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» за вересень 2023 року сума від`ємного значення сформована ТОВ «Новатек Енерджи» за податковий період січень 2022 року у розмірі 1 113 437,0 грн та серпень 2023 року у розмірі 130,0 грн, вказані податкові періоди не відносяться до 12 послідовних податкових (звітних) місяців (за період з 01.09.2023 по 31.08.2024).
В позовні заяві ТОВ «Новатек Енерджи» зазначає, що задекларовані показники податкової декларації за лютий 2024 року змінювались, зокрема рядок 20-1 декларації з ПДВ зменшено з 1 113 567,0 грн (декларація з ПДВ за січень 2023 року) до 779 955,0 грн.
Згідно з декларацією з ПДВ за лютий 2024 року ТОВ «Новатек Енерджи» задекларовано рядок 20.1 «Сума від`ємного значення, що не перевищує, суму обчислену відповідно до пункту 200-1 .3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації та зараховується у зменшення податкового боргу з податку на додану вартість» у розмірі 333 582,0 грн.
Та як зазначає відповідач-2 відповідно до даних інтегрованої картки платника податків по податку на додану вартість станом на 01.02.2024 та на дату подачі декларації 20.03.2024 обліковувалась сума податкового боргу у розмірі 333 581,21 грн. Суму податкового боргу частково було погашено, залишок непогашеного податкового боргу складав 482,11 грн (на 21.03.2024).
Податковий борг виник в результаті незабезпечення сплати узгодженого податкового зобов`язання нарахованого згідно податкового повідомлення - рішення (форма «Н») № 25328/15-32-04-06 від 04.10.2023 в сумі 327 999,1 грн. по терміну сплати 22.11.2023.
Враховуючи вищенаведене суд погоджується з відповідачем-2, що декларування ТОВ суми залишку від`ємного значення у рахунок погашення податкового боргу не є обставинами, які можуть свідчити наявність операцій з постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, протягом 12 послідовних податкових місяців.
За наведених обставин, суд вважає, що відповідач-1 при застосуванні до позивача норми п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 ПКУ щодо для анулювання статусу платника ПДВ ТОВ «Новатек Енерджи» діяло правомірно та у відповідності до положень законодавства, а тому відсутні підстави для задоволення позову.
У контексті оцінки інших доводів сторін звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах "Проніна проти України" (пункт 23) та " Серявін та інші проти України" (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Згідно із ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі (ч. 2 ст. 77 КАС України).
Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, які містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Оскільки суд дійшов до висновку що позов не підлягає задоволенню а відповідачі судові витрати не понесли, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст.77, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю НОВАТЕК ЕНЕРДЖИ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Позовач: Товариство з обмеженою відповідальністю «НОВАТЕК ЕНЕРДЖИ» ( м. Одеса, Французький бульвар 66/1 офіс 604б) код ЄДРПОУ 42647932.
Відповідач-1: Головне управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), код ЄДРПОУ ВП 44069166.
Відповідач-2: Державна податкова служба України (04053, м. Київ, Львівська площа 8) код ЄДРПОУ 43005393.
Суддя Е.А.Іванов
.
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2025 |
Оприлюднено | 08.05.2025 |
Номер документу | 127128156 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні