Ухвала
від 30.04.2025 по справі 758/5908/25
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ШІ аналіз судового документа

Для доступу до отримання ШІ аналізу судового документа необхідно зареєструватися або увійти в систему.

Реєстрація

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/5908/25

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2025 року місто Київ

Слідча суддя Подільського районного суду міста Києва ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

підозрюваного ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчої СВ Подільського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_5 , погоджене прокурором Подільської окружної прокуратури ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні №42023102070000345, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.12.2023 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 367 КК України, відносно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання,

ВСТАНОВИЛА:

Слідча СВ Подільського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_5 за погодженням із прокурором Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , звернулася до суду з клопотанням про застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання у кримінальному провадженні № 42023102070000345, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.12.2023 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 367 КК України, відносно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Клопотання обґрунтоване тим, що 24.04.2025 у зазначеному кримінальному провадженні повідомлено про підозру ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю Німеччини, громадянину України, одруженого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого на посаді заступника директора ТОВ «Спеціалізоване підприємство технічного нагляду», раніше не судимого.

Досудовим розслідуванням встановлено, 18.10.2023 на веб-сайті електронної системи публічних закупівель «Prozorro» (режим доступу: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-18-000494-a) управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації оприлюднено оголошення UA-2023-10-18-000494-a про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт - Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку за адресою: вулиця Виговського, 20-А у Подільському районі міста Києва з очікуваною вартістю закупівлі 2 004 373,20 грн.

За результатами проведеної процедури закупівлі переможцем визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (код ЄДРПОУ 44668048) з ціновою пропозицією 1 947 435,00 грн. Після того, 17.11.2023 між Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації в особі начальника управління ОСОБА_6 («Замовник») та ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» в особі директора ОСОБА_7 («Підрядник») укладено договір підряду № 135 (далі - Договір №135).

Згідно з пунктами 1.1.-1.2 Договору № 135 - Замовник доручає, а Підрядник забезпечує в межах кошторисної документації та умов Договору на виконання робіт з капітального ремонту підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва за адресою: вулиця Виговського, 20А, ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.

Пунктом 3.1. Договору № 135 передбачено, що ціна цього Договору є твердою та відповідно до Договірної ціни та Протоколу узгодження цін на матеріальні ресурси складає 1 947 435,00 гривень (один мільйон дев`ятсот сорок сім тисяч чотириста тридцять п`ять гривень 00 копійок), в тому числі ПДВ 20% 324 572,50 грн.

Відповідно до положень пунктів 8.9, 8.12, 8.14, 8.16 Договору № 135 встановлено, що роботи і матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати державним стандартам, будівельним нормам, іншим нормативним документам, згідно чинного законодавства. З метою забезпечення контролю за відповідністю робіт, матеріальних ресурсів установленим вимогам Замовник здійснює технічний нагляд та контроль якості за виконанням робіт. У разі виявлення невідповідності виконаних робіт встановленим вимогам Замовник приймає рішення про усунення Підрядником допущених недоліків за рахунок та силами Підрядника або про зупинення виконання робіт. При наявності суттєвих недоліків на одному з етапів робіт, які ведуть до неможливості виконання робіт, визначених Договором згідно з вимогами діючого законодавства, будівельних норм, стандартів, інших нормативно-правових актів в галузі будівництва, проектно-кошторисної, технічної та іншої документації, Замовник має право відмовитись від Договору в односторонньому порядку без оплати виконаних Підрядником робіт. Не допускається кількісне чи якісне погіршення умов предмету договору за винятком зменшення обсягів закупівлі та суми договору в залежності від реального фінансування видатків Замовника.

Пунктами 9.1-9.2 Договору № 135 визначено, що фінансування будівельних робіт здійснюється за рахунок бюджетних коштів. Розрахунки за отримані товари, роботи і послуги здійснюються відповідно до статті 48 Бюджетного кодексу України.

Згідно з пунктом 10.1 Договору № 135 - розрахунки за виконані роботи здійснюються на підставі актів приймання виконаних будівельних робіт і довідок про вартість виконаних будівельних робіт.

Відповідно до пункту 13.2. Договору № 135 Замовник, серед іншого, має право:

- відмовитися від прийняття закінчених будівельних робіт у разі виявлення дефектів (недоліків), які виключають можливість їх використання відповідно до мети, зазначеної у проектно-кошторисній документації та Договорі, і не усунені або не можуть бути усунені;

- здійснювати у будь-який час, не втручаючись у господарську діяльність Підрядника, технічний нагляд і контроль за відповідністю виконуваних будівельних робіт проектно-кошторисній документації та обсягів виконаних будівельних робіт;

- делегувати в установленому законодавством порядку повноваження щодо здійснення технічного нагляду і контролю третім особам. Делегування Замовником своїх повноважень не звільняє його від відповідальності перед Підрядником за невиконання або неналежне виконання договірних зобов`язань, а також не позбавляє права здійснювати контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконаних будівельних робіт згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт;

- вимагати безплатного виправлення дефектів (недоліків), що виникли внаслідок допущених Підрядником порушень, або виправити їх своїми силами, якщо інше не передбачено Договором. У такому разі збитки, завдані Замовнику, відшкодовуються Підрядником, у тому числі за рахунок відповідного зниження Договірної ціни;

- у разі порушення Календарного графіку робіт та/або виконання робіт неналежної якості, або з відхиленнями від проектно-кошторисної документації чи умов Договору, Замовник не сплачує Підряднику виконану частину робіт та в односторонньому порядку розриває Договір;

- ініціювати внесення змін у Договір, вимагати розірвання Договору та відшкодування збитків за наявності істотних порушень Підрядником умов Договору.

Пунктами 18.1-18.2 Договору передбачено, що Уповноваженим представником Замовника на час виконання Договору є особа, яка здійснює технічний нагляд за виконанням будівельних робіт відповідно до цього Договору. Уповноважений представник від імені Замовника має право виконувати такі дії: проводити контрольні заміри обсягів виконаних будівельних робіт; перевіряти відповідність виконаних будівельних робіт проектній документації; перевіряти відповідність норм і розцінок, які будуть визначені у виконавчій документації, на предмет відповідності проектно-кошторисній документації і будівельним нормам та розцінкам.

Після того, 27.11.2023 між Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації в особі начальника управління ОСОБА_6 та ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» в особі директора ОСОБА_7 укладено додаткову угоду № 1 до договору підряду № 135, якою зменшено суму Договору на 322,74 гривень з ПДВ та встановлено, що ціна Договору складає 1 947 112,26 (один мільйон дев`ятсот сорок сім тисяч сто дванадцять грн 26 коп.), в тому числі ПДВ 20% - 324 518,71 грн.

Також у ході досудового розслідування встановлено, що 26.04.2012 на території України зареєстровано товариство з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване підприємство технічного нагляду» (код ЄДРПОУ 38214267, далі - ТОВ «СПТН», розташовано за адресою: місто Київ, проспект Відрадний, будинок 97), яке здійснює власну господарську діяльність за наступними видами діяльності (КВЕД): Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; будівництво житлових і нежитлових будівель; будівництво інших споруд; консультування з питань комерційної діяльності й керування; діяльність у сфері архітектури; технічні випробування та дослідження; інша професійна, наукова та технічна діяльність.

В ході виконання Договору № 135 управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації з ТОВ «Спеціалізоване підприємство технічного нагляду» укладено Договір № 135/1 від 05.12.2023 на здійснення технічного нагляду за якістю виконуваних робіт з капітального ремонту (надалі - Договір № 135/1), а саме їх приймання відповідно до вимог ДБН, СНіП, ТУ, ГОСТ, Державних стандартів України і проектно-кошторисної документації на об`єкті: «Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку за адресою: вулиця Виговського, 20-А у Подільському районі міста Києва» (надалі - «Об`єкт»).

Відповідно до пункту 2.1 Договору № 135/1 - роботи, передбачені цим Договором, проводяться Виконавцем згідно Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єктів архітектури, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 року № 903.

Згідно з пунктами 3.1.1-3.1.9 Договору № 135/1 Виконавець зобов`язується:

- здійснювати технічний нагляд за проведенням робіт з капітального ремонту на Об`єкті Замовника;

- забезпечувати нагляд за відповідністю робіт, що виконуються на Об`єкті, проектно-кошторисній документації, робочим кресленням, будівельним нормам та правилам;

- здійснювати нагляд за якістю виробів, матеріалів та обладнання, що застосовується на Об`єкті під час проведення робіт з капітального ремонту та їх відповідністю вимогам державних стандартів;

- інформувати Замовника про стан та якість проведення робіт з капітального ремонту на Об`єкті;

- за погодженням із Замовником, приймати необхідні рішення та вживати заходів, спрямованих на ліквідацію виявлених порушень нормативної і робочої проектної документації під час проведення робіт з капітального ремонту на Об`єкті, так і протягом гарантійного строку його експлуатації;

- вживати заходи щодо усунення виявлених прихованих дефектів у роботах з капітального ремонту після введення Об`єкта в експлуатацію;

- підписувати від імені Замовника акти на закриття прихованих робіт та візувати за дорученням Замовника акти виконаних робіт (форма КБ-2в) на Об`єкті протягом строку дії цього Договору;

- забезпечувати разом із підрядною організацією проведення вхідного контролю будівельних конструкцій, виробів і матеріалів, що застосовуються при виконанні робіт з капітального ремонту на Об`єкті;

- на початковій стадії проведення робіт з капітального ремонту Об`єкта, разом із Замовником, брати участь у підготовці та формуванні комплекту документації на право виконання робіт, а на стадії завершення робіт - підготувати комплект документів, необхідних для забезпечення порядку введення в експлуатацію закінченого капітальним ремонтом Об`єкта.

Також відповідно до пунктів 3.2.1-3.2.3 Договору № 135/1 Виконавець має право: здійснювати нагляд за виконанням робіт підрядними організаціями, залученими Замовником до капітального ремонту Об`єкта, щодо їх відповідності проектній документації та іншим нормативним документам стосовно порядку виконання та приймання; вимагати від Замовника та/або підрядних організацій зупинення проведення робіт з капітального ремонту на Об`єкті у випадках використання матеріалів, конструкцій та виробів неналежної якості, які не відповідають державним стандартам та сертифікатам якості; ініціювати проведення експертних оцінок щодо якості матеріалів, конструкцій та виробів, які використовуються при проведенні робіт з капітального ремонту Об`єкта.

Наказом директора ТОВ «Спеціалізоване підприємство технічного нагляду» від 03.09.2012 № 13-к «Про переукладання договору» ОСОБА_4 призначено на посаду заступника директора ТОВ «СПТН». Таким чином, ОСОБА_4 з 03.09.2012 обіймає посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, на момент вчинення кримінального правопорушення мав статус службової особи.

Разом з тим, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді заступника директора ТОВ «СПТН», та, будучи службовою особою, наділеною повноваженнями зі здійснення технічного нагляду на об`єктах замовників, маючи кваліфікаційний сертифікат виконання окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури серії АТ № 009711 від 29.12.2021, неналежно виконав свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом громадським інтересам за наступних обставин.

Пунктом 5 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єктів архітектури, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 року № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури», яким в роботі згідно з умовами Договору №135/1 мав керуватись ОСОБА_4 , передбачено, що особи, які здійснюють технічний нагляд:

1) проводять перевірку:

наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;

відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;

відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації;

виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;

2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;

3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;

4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;

5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;

6) беруть участь у проведенні перевірки:

робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам;

органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;

7) виконують інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідному об`єкті.

За результатами проведених робіт на виконання умов Договору № 135 між Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» 25.12.2023 підписано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат, а також акт № 01 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року форми №КБ-2в, відповідно до яких загальна вартість виконаних робіт по об`єкту будівництва становить 1 614 594,04 грн без ПДВ та 1 937 512,85 грн з ПДВ.

На підтвердження обсягів та якості виконаних робіт вказаний акт № 01 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року від 25.12.2023 форми № КБ-2в від імені ТОВ «СПТН», які здійснювали технічний нагляд за якістю виконання робіт з капітального ремонту, зокрема їх приймання відповідно до вимог ДБН, СНіП, ТУ, ГОСТ, Державних стандартів України і проектно-кошторисної документації на Об`єкті, підписано заступником директора ТОВ «СПТН» ОСОБА_4 .

Крім того, ОСОБА_4 як безпосереднім виконавцем технічного нагляду за якістю виконання робіт на Об`єкті: Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку за адресою: вулиця Виговського, 20-А у Подільському районі міста Києва» підписано «загальний журнал робіт» та акти на закриття прихованих робіт, зокрема акт на закриття прихованих робіт з відбивання штукатурки зі стін по цеглі та бетону в осях 1-23/А-В від 25.11.2023; акт на закриття прихованих робіт з поліпшеного штукатурення стін в осях1-23/А-В від 11.12.2023; акт на закриття прихованих робіт зі штукатурення поверхонь стін цементно-вапняним розчином в осях 1-23/А-В від 12.12.2023; акт на закриття прихованих робіт з поліпшеного фарбування стін в осях 1-23/А-В від 12.12.2023, згідно з якими вказані роботи виконані відповідно до проектної документації, стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов і відповідають вимогам їх прийняття.

У подальшому на підставі платіжного доручення від 25.12.2023 № 377 Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації 27.12.2023 року з рахунку НОМЕР_2, відкритому в Державній казначейській службі України проведена оплата на рахунок ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» № НОМЕР_1 , відкритий в АТ КБ «Приватбанк», по Договору підряду від 17.11.2023 № 135 за виконання робіт з «Капітального ремонту підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва» в загальній сумі 1 937 512,85 грн.

Однак ОСОБА_4 , в силу покладених на нього організаційно-розпорядчих і адміністративно-господарських функцій, будучи службовою особою, допустив службову недбалість, тобто неналежно виконав свої службові обов`язки інженера з технічного нагляду, через несумлінне ставлення до них, що спричинило істотну шкоду територіальній громаді міста Києва, які виразились у завищенні обсягу виконаних робіт та використаних матеріалів під час виконання будівельних робіт з «Капітального ремонту підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва, за адресою: м. Київ, вул. Виговського 20-А».

Згідно з висновком судової будівельно-технічної експертизи обсяги та вартість фактично виконаних робіт у межах виконання договору підряду № 135 від 17.11.2023 «Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва за адресою: вул. Виговського, 20А», укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», не відповідають обсягам та вартості визначеними проектно-кошторисною або первинною звітною документацією з будівництва за вказаним об`єктом в частині демонтажу штукатурки, нових штукатурних робіт та поліпшеного фарбування (в частині другого шару).

Вартість невідповідностей становить: 195 851, 39 грн без ПДВ-20% та 234 781,67 грн з ПДВ-20% відповідно.

З урахуванням висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи територіальній громаді міста Києва в особі Управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, внаслідок завищення обсягу виконаних робіт та невикористані матеріали під час виконання будівельних робіт з «Капітального ремонту підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва, за адресою: м. Київ, вул. Виговського, 20-А», виконаних внаслідок укладення та виконання умов договору підряду № 135 від 17.11.2023, укладеного між Управлінням житлово- комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «ТЕП- КЕПІТАЛ.» завдано збитку у розмірі 234 781,67 грн.

Враховуючи викладене, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків під час здійснення технічного нагляду за якістю виконання робіт на Об`єкті: Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку за адресою: вулиця Виговського, будинок 20-А у Подільському районі міста Києва», ОСОБА_4 , перебуваючи за місцем виконання робіт за адресою: вулиця Виговського, 20-А у Подільському районі міста Києва, в порушення вимог Договору підряду № 135/1, посадової інструкції заступника директора ТОВ «СПТН», Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єктів архітектури, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 року № 903, підписано акт № 01 приймання виконаних будівельних робіт від 25.12.2023 № КБ-2в, загальний журнал робіт, акти на закриття прихованих робіт, виконаних на Об`єкті, при цьому належним чином не забезпечено належну перевірку обсягів проведених будівельних робіт, допущено завищення обсягу виконаних робіт та невикористаних матеріалів під час виконання будівельних робіт, що призвело до надмірно сплачених грошових коштів Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації на користь ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», у зв`язку з чим інтересам територіальної громади в особі Управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації завдано матеріальної шкоди у розмірі 234 781,67 грн, яка в сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на час вчинення кримінального правопорушення та згідно з приміткою до ст. 364 КК України, вважається істотною шкодою.

Таким чином, ОСОБА_4 , підозрюється у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом громадським інтересам, тобто вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Також, як зазначено у клопотанні, під час досудового слідства на момент обрання запобіжного заходу встановлено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: підозрюваний може вчинити спроби переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду та незаконно впливати на свідків, експертів у цьому кримінальному провадженні.

На думку органу досудового розслідування, відносно підозрюваного ОСОБА_4 , необхідно застосувати запобіжний захід у виді особистого зобов`язання, що зможе забезпечити нормальну процесуальну поведінку підозрюваного та безперешкодне розслідування кримінального провадження.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав та просив його задовольнити з підстав, викладених в ньому.

Підозрюваний ОСОБА_4 в судовому засіданні не заперечив щодо задоволення клопотання прокурора.

Заслухавши прокурора та підозрюваного, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідча суддя дійшла наступних висновків.

Розділ ІІ КПК України визначає, що з метою досягнення дієвості кримінального провадження застосовуються заходи його забезпечення, до яких зокрема віднесені запобіжні заходи (п. 9 ч. 2 ст. 131 КПК України).

Метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання ризикам, передбаченим ч. 1 ст. 177 КПК України.

За змістом п. 1 ч. 1 ст. 176 та ч. 1 ст. 179 КПК України особисте зобов`язання є одним із видів запобіжних заходів та полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 КПК України. Згідно з вимогами ч. 3 ст. 176 КПК України особисте зобов`язання є найбільш м`яким запобіжним заходом.

Відповідно до ч. 7 ст. 194 КПК України обов`язки, передбачені частинами п`ятою та шостою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовується.

У судовому засіданні встановлено, що слідчим відділом Подільського УП ГУНП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023102070000345 від 05.12.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 367 КК України.

Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у даному кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Подільської окружної прокуратури міста Києва.

24.04.2025 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 367 КК України є нетяжким злочином, санкція якого передбачає максимальне покарання у вигляді обмеження волі на строк до 3 років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років.

При цьому, клопотання прокурора та матеріали, якими обґрунтовується необхідність застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання підозрюваний ОСОБА_4 отримав у встановлений ч. 2 ст. 184 КПК України строк.

Слідча суддя перевірила наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, що підтверджується наступними доказами:

- рапортом та матеріалами управління стратегічних розслідувань в м. Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України в порядку ст. 214 КПК України щодо ймовірного вчинення кримінального правопорушення;

- документами, отриманими від управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації щодо проведеної процедури закупівлі та виконання договору підряду № 135 від 17.11.2023 «Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва за адресою: вул. Виговського, 20А»;

- показаннями ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 ;

- висновком експерта № 24-72/СЕС від 05.07.2024 за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи, відповідно до якого обсяги та вартість фактично виконаних робіт у межах виконання договору підряду №135 від 17.11.2023, не відповідають обсягам та вартості визначеними проектно-кошторисною або первинною звітною документацією з будівництва за вказаним об`єктом в частині демонтажу штукатурки, нових штукатурних робіт та поліпшеного фарбування (в частині другого шару). Вартість невідповідностей становить 234 781,67 грн з ПДВ-20%;

- висновком експерта № СЕ-19/111-24/44553-ЕК від 26.09.2024 за результатами проведеної судової економічної експертизи, відповідно до якого територіальній громаді міста Києва в особі Управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, внаслідок завищення обсягу виконаних робіт та невикористані матеріали під час виконання будівельних робіт завдано збитку у розмірі 234 781,07 грн.

Оцінка критерію обґрунтованості підозри здійснюється слідчою суддею з урахуванням позиції Європейського суду з прав людини, яка відображена у пункті 48 рішення від 13.11.2007 року у справі «Чеботарь проти Молдови», а також у пункті 175 рішення від 21.04.2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», відповідно до якої термін «обґрунтована підозра» означає наявність фактів чи інформації, які могли б переконати стороннього об`єктивного спостерігача, що особа, можливо, вчинила злочин.

Таким чином, оцінюючи наведені прокурором докази обґрунтованості підозри, слідча суддя дійшла висновку, що стороною обвинувачення зібрані у встановленому законом порядку достатні фактичні дані, які свідчать про наявність ознак кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, та про причетність ОСОБА_4 до його вчинення.

Оцінюючи наявність на даний час ризиків у кримінальному провадженні, передбачених частиною першою статті 177 КПК України, слідча суддя встановила наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Як зазначено у клопотанні про обрання запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання, стороною обвинувачення встановлено наявність наступних ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, зокрема підозрюваний ОСОБА_4 , може:

- переховуватися від органів досудового розслідування та суду;

- незаконно впливати на свідків та експертів у кримінальному провадженні.

Щодо наявності ризику переховуватися від органів досудового розслідування та суду.

Як вже зазначалось вище, інкриміноване ОСОБА_4 кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 367 КК України, відноситься до нетяжких злочинів, санкція якого передбачає покарання у вигляді обмеження волі на строк до 3 років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років.

Зазначена обставина вже сама по собі може бути мотивом та підставою для підозрюваного переховуватися від органів слідства та суду. Це твердження узгоджується із позицією Європейського суду з прав людини, означеною у рішенні по справі «Ілійков проти Болгарії» («Ilijkov v. Bulgaria»), заява № 33977/96 від 26.07.2001 року, §80, зокрема суворість можливого вироку є відповідним елементом в оцінці ризику ухилення, а погляд на серйозність обвинувачення проти заявника дає уповноваженим органам можливість обґрунтовано вважати, що такий початковий ризик був встановлений; також у рішенні по справі «Пунцельт проти Чехії» («Punzelt v. Czech Republic») № 31315/96 від 25.04.2000, § 76, визначено, що при оцінці ризику переховування від правосуддя може братися до уваги (поряд з іншими обставинами) і загроза відносно суворого покарання.

З врахуванням викладеного, на думку слідчої судді, тяжкість інкримінованого підозрюваному кримінального правопорушення та суворість призначення покарання за його вчинення у випадку визнання особи винуватою, може свідчити про наявність ризику переховування підозрюваного від органів досудового розслідування чи суду.

Враховуючи викладене, ОСОБА_4 з метою уникнення покарання, яке йому загрожує у разі визнання його вини, може здійснити спроби переховуватися від органів досудового розслідування чи суду, тобто існує реальний ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Щодо наявності ризику незаконного впливу на свідків у кримінальному провадженні.

Перевіряючи наявність ризику впливу підозрюваного ОСОБА_4 на свідків, слідча суддя враховує встановлену КПК процедуру отримання показань від осіб, які є свідками у кримінальному провадженні, а саме: спочатку на стадії досудового розслідування показання отримуються шляхом допиту слідчим чи прокурором, а після направлення обвинувального акта до суду на стадії судового розгляду - усно, шляхом допиту особи в судовому засіданні (частини 1, 2 ст. 23, ст. 224 КПК). Водночас, суд зможе обґрунтовувати свої висновки лише на показаннях, які він безпосередньо сприймав під час судового засідання або отриманими у порядку, передбаченому ст. 225 КПК, тобто, якщо свідки допитувалися на стадії досудового розслідування слідчим суддею.

Цей незаконний вплив може стосуватись як свідків, які безпосередньо вказують на підозрюваного як на особу, причетну до вчинення кримінального правопорушення, так і свідків, які можуть надати показання щодо інших важливих обставин кримінального провадження, які не інкримінуються підозрюваному та не мають безпосереднього зв`язку із його особою.

Отже, при встановленні наявності ризику впливу на свідків у кримінальному провадженні, слідча суддя враховує те, що вказаний ризик існує не лише на початковому етапі кримінального провадження при збиранні доказів, а й на стадії судового розгляду до моменту безпосереднього отримання судом показань від свідків, та дослідження їх судом.

Враховуючи викладене, слідча суддя вважає, що на даній стадії досудового розслідування ризик незаконного впливу на свідків у кримінальному провадженні є підтвердженим та обставин, які б вказували на зменшення зазначеного ризику, не встановлено.

Також, відповідно до вимог ст. 178 КПК України, слідча суддя враховує відомості щодо особи підозрюваного ОСОБА_4 , який є громадянином України, має постійне місце проживання та місце реєстрації у м. Києві, працює на посаді заступника директора ТОВ «СПТН», раніше не судимий, одружений.

За таких обставин, враховуючи те, що стороною обвинувачення доведено обґрунтованість підозри та наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, з метою забезпечення дієвості відповідного кримінального провадження та запобігання вказаних ризиків, слідча суддя приходить до переконання, що на даному етапі досудового розслідування застосування відносно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання є об`єктивно необхідним.

Відповідно до ч. 7 ст. 194 КПК України обов`язки, передбачені частинами п`ятою та шостою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

В силу положень ч. 3 ст. 179 КПК України контроль за виконанням особистого зобов`язання здійснює слідчий, а якщо справа перебуває у провадженні суду - прокурор.

Керуючись ст. 176 - 178, 183, 193 - 194, 196 - 197, 199, 309 - 310 КПК України, слідча суддя

УХВАЛИЛА:

Клопотання слідчої СВ Подільського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_5 у кримінальному провадженні № 42023102070000345 від 05.12.2023 року про застосування відносно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання - задовольнити.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у виді особистого зобов`язання, поклавши на нього строком до 24.06.2025 року наступні обов`язки:

- прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора або суду;

- не відлучатися з міста Києва без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця проходження служби (роботи);

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну;

- утримуватись від спілкування зі свідками у даному кримінальному провадженні, а саме: ОСОБА_11 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 .

Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_4 , що в разі невиконання покладених обов`язків може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого, уповноваженого здійснювати досудове розслідування у цьому кримінальному провадженні.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та окремому оскарженню не підлягає.

Слідча суддя ОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.04.2025
Оприлюднено08.05.2025
Номер документу127133834
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —758/5908/25

Ухвала від 30.04.2025

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Левицька Я. К.

Ухвала від 30.04.2025

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Левицька Я. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні