Справа № 560/13008/24
РІШЕННЯ
іменем України
07 травня 2025 рокум. ХмельницькийХмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Печеного Є.В., розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМАГО - УКРАЇНА" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Хмельницького окружного адміністративного суду 06.09.2024 надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Імаго - Україна" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, у якому просить суд:
"- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11121219/32179911 від 28.05.2024 р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 19.10.2022 року.
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №17 від 19.10.2022 року".
В обґрунтування позовних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМАГО - УКРАЇНА" зазначає, що до відповідача - 1 надано документи, які є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної №17 від 19.10.2022 року, проте відповідач 1 протиправно відмовив в її реєстрації.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.09.2024 позовну заяву залишено без руху.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Імаго - Україна" подано до суду клопотання від 18.09.2024 року, відповідного до якого, позивач просив збільшити строк для усунення недоліків позовної заяви в частині надання додатків з їх автентичним перекладом на українську мову до 20.09.2024 включно.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 20.09.2024 позивачу продовжено процесуальний строк для усунення недоліків позовної заяви на 10 днів з дня вручення йому ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2024 відкрито провадження в адміністративній справі; постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Від відповідача - Головного управління ДПС у Хмельницькій області надійшов відзив 16.10.2024 року, згідно із яким, останній просить відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Зазначає, що квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної №17 від 19.10.2022 містить усю необхідну та визначену Порядком №1165 інформацію, а зупинення реєстрації ПН відбувалось відповідно до чинного законодавства.
Також вказує, що за результатом розгляду поданих позивачем пояснень та документів комісією ГУ ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №111212119/3217 від 28.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 19.10.2022 у якому відповідно до форми рішення, встановленої Порядком №520, зазначено, що платнику податку відмовлено в реєстрації податкових накладних у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Зазначає, що у розділі рішення №111212119/3217 від 28.05.2024 «додаткова інформація» вказано, що платником не надано пояснення та первинні документи щодо походження товару Розчинник етилацетат ( код УКТЗЕД 3814009090) станом на 26.05.2022 в кількості 1220 кг. За даними ЄРПН відсутня реєстрація податкових накладних на ТОВ «Імаго- Україна» по номенклатурі товару: Розчинник етилацетат (код УКТЗЕД 3814009090).
Відповідач 2- правом на подачу відзиву не скористався.
Від позивача 24.10.2024 надійшов відповідь на відзив, у якому останній просить задоволити позовні вимоги з підстав викладених у позовній заяві.
Вирішуючи публічно-правовий спір, що виник між сторонами, суд виходить з такого.
ТОВ «Імаго-Україна» є належним чином створеною та зареєстрованою у відповідності до чинного законодавства України юридичною особою, що підтверджується відомостями з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, дата реєстрації 29.10.2002 р., номер запису 16731200000000077 від 11.08.2004 року.
Для здійснення підприємницької діяльності товариство має поточний рахунок НОМЕР_1 в АТ КБ «Приватбанк», МФО 305299 та користується печаткою.
Основним видом діяльності ТОВ «Імаго-Україна», згідно КВЕД-2010 для досягнення мети здійснення господарської діяльності, є неспеціалізована оптова торгівля (КВЕД 46.90).
Допоміжними видами діяльності є Виробництво паперової маси (КВЕД 17.11); Виробництво паперу та картону (КВЕД 17.12); Виробництво гофрованого паперу та картону, паперової та картонної тари (КВЕД 17.21); Виробництво паперових виробів господарсько-побутового та санітарно-гігієнічного призначення (КВЕД 17.22); Виробництво інших виробів з паперу та картону (КВЕД 17.29), Оптова торгівля іншими проміжними продуктами (КВЕД 46.76) та інші.
У тимчасовому платному володінні та користуванні ТОВ «Імаго-Україна» перебувають виробничо-складські приміщення площею 739,30 кв.м, у відповідності до укладеного Договору оренди приміщення б/н від 19.12.2019 року.
ТОВ «Імаго-Україна» (Продавець) укладено з ТОВ «СНЕ.Т» (Покупець) Договір №748 купівлі-продажу від 01 березня 2014 року (далі по тексту - Договір).
У жовтні 2022 року Товариством на адресу ТОВ «СНЕ.Т» поставлено товар на загальну суму 113 588,40 грн., у т.ч. ПДВ 18 931,40 грн., що підтверджується видатковою накладною №293 від 19 жовтня 2022 р.
На виконання вимог пп. «б» п.187.1 ст.187, ст.201 Податкового Кодексу України, згідно правила «першої події», ТОВ «Імаго-Україна» було складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №17 від 19.10.2022 р.
Позивачем отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН з таким змістом: «ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН від 19.10.2022 №17 в ЄРПН зупинена. Коди УКТЗЕД товару/послуг 3814, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Позивачем на адресу контролюючого органу направлено Повідомлення про реєстрацію податкових накладних/ розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 21 травня 2022 року із копіями підтверджуючих документів щодо реєстрації податкової накладної №17 від 19.10.2022 року щодо поставки товару на користь ТОВ «СНЕ.Т», а саме: розчинник етилацетат на суму 113 588,40 грн., у т.ч. ПДВ 18 931,40 грн.
ТОВ «Імаго-Україна» отримано Повідомлення №11105724/32179911 від 24.05.2024 р. про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у якому у графі «Додаткова інформація» вказано: «платником не надано картку рахунку 281 за травень 2022 де відображено придбання в кількісному виразі, рух та залишок на момент реалізації товару Розчинника етилацитату. Також платником надано картку рахунку 281 за жовтень 2022 по номенклатурі товару Розчинник етилацетат в кількісному виразі де залишок саном на 19.10.2022 становить 2060 кг, реалізовано 19.10.2022 в кількості 2060 кг, однак згідно наданої ВМД №UA400040 від 26.05.2022 придбано Розчинник Octan E в кількості 1700 кг. Платником надано товарно-транспорту накладну №ІУ000081 від 19.10.2022, в якій зазначено: автомобільний перевізник, замовник, вантажовідправник ТОВ «Імаго 2014», водій ОСОБА_1 , вантажоодержувач ТОВ «СНЕ.Т», однак згідно звіту 4ДФ за 4 квартал 2022 року доходи/виплати вищезазначеному водієві не проводилось».
ТОВ «Імаго-Україна» надано до контролюючого органу додаткове пояснення №1 від 27 травня 2024 року із копіями підтверджуючих документів, а саме: карта рахунку 281 за період 01.05.2022 -31.10.2022 р., відомість руху товару і залишків на дату відвантаження, договір №62 від 01 лютого 2016 про надання послуг перевезення та акт наданих послуг №1496 від 19.10.2022 р.
ТОВ «Імаго-Україна» отримано рішення Комісії регіонального рівня за №11121219/32179911 від 28.05.2024 р. яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 21 вересня 2023 з причин: «- ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку; - платником не надано пояснення та первинні документи щодо походження товару Розчинник етилацетат (код УКТЗЕД 3814009090) станом на 26.05.2022 в кількості 1220 кг. За даними ЄРПН відсутня реєстрація податкових накладних на ТОВ «Імаго- Україна» по номенклатурі товару: Розчинник етилацетат (код УКТЗЕД 3814009090)
Не погоджуючись із вищезазначеними Рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних, ТОВ «Імаго» подано до ДПС України скаргу від 29 травня 2024 року на рішення комісії про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11121219/32179911 від 28.05.2024 року.
Позивачем отримано Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №35217/32179911/2 від 10.06.2024 р., згідно яких, скарги Товариства було залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН без змін з підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладних».
ТОВ «Імаго-Україна» вважає неправомірними вказані вище Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11121219/32179911 від 28.05.2024 р., а також Рішення про результати розгляду скарг №35217/32179911/2 від 10.06.2024 р, а тому, звернулося до суду за захистом порушених прав.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 7 Порядку №1165, у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Згідно отриманої платником податків квитанції, реєстрація ПН зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно квитанції про зупинення реєстрації ПН, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН / РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Згідно пункту 10 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації. Проте комісія регіонального рівня фактично не досліджувала наданих позивачем документів, а лише вказала на неподання ним окремих документів.
У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.
Суд зазначає, що позивачем надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.
Зокрема, позивачем направлено до контролюючого органу пояснення від 21 травня 2024 року вказано, що придбання товару Розчинник етилацетат (код УКТЗЕД 3814009090) здійснено у нерезидента IMAGO s.c. Dariusz Kaliszuk. Marcin Domagata. Rafat Biesaga.
Відтак, у розпорядженні контролюючого органу в електронному вигляді перебувають всі митні декларації пов`язані з імпортом товарів від нерезидента IMAGO s.c. Dariusz Kaliszuk. Marcin Domagata. Rafat Biesaga за період з дати укладення контракту, в т.ч. за період 2020-2022 р. зокрема, але не виключено і митні декларації: UA400040/2021/000326 від 05.07.2021 року, UA400040/2021/017886 від 18.11.2021 р., №UA400040/2022/014358 від 26.05.2022 р.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної в оскаржуваному рішенні відповідач зазначив "ненаданням платником податків первинних документів щодо постачсння/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявості певних типових форм та галузевої специфіки накладних.
Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Щодо посилання відповідача 1 про те, що платником не надано пояснень щодо походження товару, то суд враховує, що у податковій накладній №17 від 19.10.2022 р. в графі 3.2 «ознака імпортованого товару», вказано про те, що такий товар є імпортований, що підтверджується митними декларацяями.
Також суд зауважує, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача чи правильності складення податкової накладної, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Отже, відповідачем - Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області - як суб`єктом владних повноважень, не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваного рішення, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.
Відтак, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №17 від 19.10.2022 року.
Отже, оскаржуване рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.05.2024 № 11121219/32179911 є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає таке.
Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.
За таких обставин і правових підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За подання до суду вказаного позову товариством сплачено судовий збір у сумі 3028, 00 грн.
Враховуючи приписи ч. 1 ст. 139 КАС України, слід присудити на користь позивача 3028,00 грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 28.05.2024 № 11121219/32179911.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 19.10.2022 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМАГО - УКРАЇНА" судовий збір у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМАГО - УКРАЇНА" (вул. Пасічна, 15,м. Хмельницький,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,29011 , код ЄДРПОУ - 32179911) Відповідач-1: Відповідач-2:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя Є.В. Печений
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2025 |
Оприлюднено | 09.05.2025 |
Номер документу | 127166283 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Печений Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні