ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
07 травня 2025 року м. Житомир Справа № 240/13141/20
категорія 112030300
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
судді Семенюка М.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження звіт Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області про виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області , про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 03.03.2021 по справі № 240/13141/20 зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації Житомирської області провести ОСОБА_1 з 17 липня 2018 року нарахування та виплату щомісячної грошової допомоги у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства, встановленої статтею 37 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", в розмірі, що дорівнює 40% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня календарного року.
Органом ДВС 23.08.2022 відкрито виконавче провадження № 69698689 з виконання вказаного рішення суду, яке на даний час перебуває на виконанні.
Ухвалою від 18.10.2021 замінено сторону виконавчого провадження (боржника) по адміністративній справі № 240/13141/20, - Управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації, його правонаступником - Управлінням соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області (вул. Франка, 5, м. Коростень, Житомирська обл., 11500, код 03192690).
Ухвалою від 12.03.2025 суд замінив відповідача по адміністративній справі № 240/13141/20, - Управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації, його правонаступником - Управлінням соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області (вул. Франка,5, м. Коростень, Житомирська обл., 11500, код 03192690).
Ухвалою від 12.03.2025 суд зобов`язав Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області (вул. Франка, 5, м. Коростень, Житомирська обл., 11500, код 03192690) подати суду у строк три місяці з дня отримання копії ухвали звіт, оформлений відповідно до вимог частин 2,3 ст. 282-2 КАС України, про виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 03.03.2021 по справі № 240/13141/20.
Ухвалою від 14.04.2025 суд відмовив в прийнятті звіту від 02.04.2025 (вх. від 04.04.2025) Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області про виконання судового рішення в адміністративній справі № 240/13141/20 та встановив новий строк подання звіту два місяця з дня отримання ухвали.
Відповідачем був поданий звіт від 18.04.2025 (вх. від 23.04.2025) про виконання вказаного рішення суду, в якому вказує, що в якому вказує, що рішення суду виконано частково шляхом нарахування позивачу коштів у сумі 75820,23 грн; бюджетних призначень на виконання судових рішень за програмами соціального захисту населення державним бюджетом України на 2021-2025 роки Мінсоцполітики не передбачено, тому не передбачаються відповідні видатки у кошторисах розпорядників бюджетних коштів та відповідних паспортах бюджетних програм; відповідач звертався до Департаменту соціального захисту населення Житомирської ОДА з проханням вжити заходів та звернутися до міністерства соціальної політики України щодо передбачення відповідних видатків для забезпечення виконання судових рішень; фактична невиплата нарахованої позивачу щомісячної грошової допомоги у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства, передбаченої статтею 37 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", зумовлена відсутністю відповідних бюджетних призначень.
Розглянувши звіт про виконання вказаного рішення суду, який подано з додержання вимог частин другої та третьої статті 382-2 КАС України, суд приходить до висновку про його прийняття з наступних підстав.
Зазначені у звіті відомості про виконання судового рішення, строк, порядок та спосіб його виконання, про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення підтверджуються наявними у справі документами (розрахунком відповідача від 25.03.2025 № 14/127, кошторисами відповідача за бюджетною програмою 2501200 "Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" на 2021-2025 роки, паспортам бюджетної програми 2501200 "Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", затвердженими 2501200 "Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", на 2021-2025 роки, листами відповідача від 19.12.2022, від 01.04.2025 Департаменту соціального захисту населення Житомирської ОДА, листом вказаного департаменту від 20.12.2022).
Згідно зі статтями 23, 116 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом. Взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України є порушенням бюджетного законодавства.
Таким чином, виплата нарахованих позивачу на виконання рішення суду коштів (заборгованості) залежить не від дій відповідача, а від його фінансування відповідними органами для здійснення таких виплат.
Верховний Суд у постановах від 28 лютого 2019 року по справі №822/1080/17, від 13 червня 2018 року по справі №757/29541/14-а зазначив, що невиконання судового рішення управлінням ПФУ в частині виплати грошових коштів за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин.
Частиною 2 ст. 382-3 КАС України передбачено, що суд відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення.
Оскільки за наслідками розгляду звіту встановлено, що рішення суду після набрання ним законної сили виконується, а виплата нарахованої на його виконання відповідачем заборгованості, для чого ним вживаються відповідні заходи, ускладнюється відсутністю відповідних бюджетних призначень, суд не вбачає підстав для відмови в прийнятті звіту.
На підставі викладеного, керуючись статтями 243, 248, 382-2, 382-3 КАС України, суд
ухвалив:
Прийняти звіт Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області про виконання судового рішення в адміністративній справі № 240/13141/20.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
СуддяМ.М. Семенюк
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2025 |
Оприлюднено | 12.05.2025 |
Номер документу | 127197324 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні