Герб України

Ухвала від 06.05.2025 по справі 320/16322/25

Київський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про забезпечення позову

06 травня 2025 року м.Київ № 320/16322/25

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши в електронній формі у порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕЛІТ-УКРАЇНА" про забезпечення позову, яка подана одночасно з пред`явленням позовної заяви ТОВ "ЕЛІТ-УКРАЇНА" до Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду через підсистему "Електронний суд" звернулось ТОВ "ЕЛІТ-УКРАЇНА" з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті, у якому просить суд :

- визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу в сумі 34 000 грн. від 27.03.2025 № СВ003/45/25/ПС;

- визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу в сумі 34 000 грн. від 27.03.2025 № СВ002/45/25/ПС;

- визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу в сумі 34 000 грн від 27.03.2025 № СВ001/45/25/ПС;

- визнати протиправним та скасувати рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 14.03.2025 №004/45/25/001/ТЗ;

- визнати протиправним та скасувати рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 14.03.2025 №004/45/25/003/ТЗ;

- визнати протиправним та скасувати рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 14.03.2025 №004/45/25/005/ТЗ.

Ухвалою суду від 13.01.2025 відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін.

05.05.2025 до Київського окружного адміністративного суду надійшла заява ТОВ "ЕЛІТ-УКРАЇНА" про забезпечення позову, в якій позивач просить суд забезпечити позов шляхом зупинення дії постанови про накладення штрафу від 27.03.2025р. № СВ003/45/25/ПС, постанови про накладення штрафу від 27.03.2025р. № СВ002/45/25/ПС, постанови про накладення штрафу від 27.03.2025р. № СВ001/45/25/ПС до набрання законної сили рішення Київського окружного адміністративного суду по цій справі; зупинення стягнення у виконавчому провадженні ВП № 77961287 Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), відкритому на підставі постанови Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті № СВ002/45/25/ПС від 27.03.2025р. про стягнення штрафу, до набрання законної сили рішення Київського окружного адміністративного суду по справі; зупинення стягнення у виконавчому провадженні ВП № 77961104 Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), відкритому на підставі постанови Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті № СВ003/45/25/ПС від 27.03.2025р. про стягнення штрафу, до набрання законної сили рішення Київського окружного адміністративного суду по справі; зупинення стягнення у виконавчому провадженні ВП № 77961399 Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), відкритому на підставі постанови Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті №СВ001/45/25/ПС від 27.03.2025р. про стягнення штрафу, до набрання законної сили рішення Київського окружного адміністративного суду по справі.

В обґрунтуванні заяви про забезпечення позову зазначено, що спірними постановами до позивача застосовано адміністративно-господарські штрафи у розмірі 34000,00 грн, відповідальність за яке передбачено абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт". Позивач вважає вказані постанови протиправними та такими, що підлягають скасуванню. 02.05.2025 позивач дізнався через систему "Електронний суд" про відкриття виконавчих проваджень ВП № 77961287, ВП № 77961104, ВП № 77961399 щодо примусового виконання зазначених постанов, що за відсутності рішення суду, яке вступило в законну силу може призвести до безпідставного списання коштів до винесення судом рішення по цій справі, що, в свою чергу, може призвести до значних збитків позивача і потребувати значних зусиль та витрат для відновлення прав позивача у майбутньому.

Розглянувши заяву про забезпечення позову, дослідивши матеріали заяви, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Згідно п.п. 1,2 ч. 2 ст. 150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

В силу норм ч. 4 ст. 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Вирішуючи питання про доцільність вжиття заходів про забезпечення позову суд виходить з того, що умовою застосування заходів до забезпечення позову є достатньо обґрунтоване припущення, що майнові інтереси та/або права позивача будуть погіршені, порушені і на момент виконання рішення суду, у разі задоволення позову, їх слід буде відновити шляхом вчинення певних дій.

Крім того, у межах спору який виник між сторонами, суд вважає недопустимою ситуацію, при якій одночасно здійснюється судовий розгляд справи про оскарження постанови про накладення штрафу та її примусове виконання органами ДВС з відповідними негативними наслідками для позивача, які можуть мати місце.

Зі змісту заяви позивача про забезпечення позову вбачається, що на виконання постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про накладення штрафу №СВ003/45/25ПС від 27.03.2025 відкрито виконавче провадження ВП №77961104 від 02.05.2025; на виконання постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про накладення штрафу №СВ002/45/25ПС від 27.03.2025 відкрито виконавче провадження ВП №77961287 від 02.05.2025; на виконання постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про накладення штрафу №СВ001/45/25ПС від 27.03.2025 відкрито виконавче провадження ВП №77961399 від 02.05.2025

На підтвердження викладеного, заявником додано копію постанови головного державного виконавця Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) від 02.05.2025 про відкриття виконавчих проваджень №77961399, 77961104, 77961287.

На переконання заявника, подальше вчинення державним виконавцем будь-яких дій в рамках виконавчих проваджень може істотно ускладнити або унеможливити поновлення його порушених прав у випадку задоволення заявленого ним позову про визнання протиправною та скасування оскаржуваних постанов Державної служби України з безпеки на транспорті.

Крім того, виконання стягнення до судового рішення спричинить порушення конституційного права позивача володіти і розпоряджатись власністю, яка йому належить.

Враховуючи з`ясовані обставини, суд приходить до висновку, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам заявника до ухвалення рішення в адміністративній справі за позовом, а також, оскільки, на думку суду, в даному випадку невжиття заходів забезпечення позову може призвести до того, що намір заявника захистити свої права та інтереси, які позивач вважає порушеними, в даному провадженні не буде реалізовано, у разі реалізації його майна з метою стягнення відповідних коштів, що не відповідатиме завданню адміністративного судочинства та порушить право позивача на судовий захист.

Також, наявність відкритого виконавчого провадження та загроза можливості проведення державним виконавцем виконавчих дій, створює реальну очевидну небезпеку та складність у подальшому, без вжиття таких заходів, відновити права, свободи та інтереси позивача.

При цьому суд зауважує, що згідно положень ч. 1 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено:1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії;4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Частиною 2 ст. 151 КАС України передбачено, що заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

Адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється судом, зокрема, з урахуванням співвідношення права (інтересу), про захист яких просить заявник, з майновими наслідками заборони відповідачеві вчиняти певні дії ( правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 24.04.2019 року в справі № 826/10936/18 (провадження № К/9901/728/19).

В силу вимог п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України Про виконавче провадження виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа.

Отже, законом визначено порядок виконання судового рішення про зупинення стягнення на підставі виконавчого документа та встановлено обов`язок державного виконавця зупинити вчинення виконавчих дій в разі прийняття судом відповідного рішення.

Відтак вжиття судом заходів забезпечення позову у спосіб зупинення стягнення на підставі постанов Державної служби України з безпеки на транспорті, які є предметом оскарження в даній адміністративній справі, унеможливить подальше вчинення виконавчих дій.

Ухвала суду про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення стягнення на підставі виконавчого документа не скасовує оскаржувані постанови Державної служби України з безпеки на транспорті, не змінює обсягу прав та обов`язків сторін у спорі та зацікавлених осіб, а лише тимчасово забороняє стягнення на підставі оскаржуваних виконавчих документів до вирішення спору.

Застосовуючи заходи забезпечення позову, судом не розглядається питання правомірності заявлених позовних вимог і наявності обставин, як підстав для задоволення позову. У даному випадку судом встановлюється саме існування спору та обрання адекватних заходів для забезпечення позову, які будуть діяти до моменту вступу у законну силу судового рішення.

Відтак, вжиті судом заходи забезпечення позову відповідають меті застосування інституту забезпечення адміністративного позову, та є ефективним засобом до набрання законної сили рішенням прийнятим по цій справі.

Враховуючи встановлені обставини, які підтверджуються доказами, що містяться в поданих матеріалах, суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав для часткового задоволення заяви та вжиття заходів забезпечення позову у належний та достатній спосіб зупинення стягнення у виконавчих провадженнях:

- ВП №77961399, відкритому головним державним виконавцем Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Яблонською Дарією Вікторівною 02.05.2025 на підставі постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №СВ001/45/25/ПС від 27.03.2025 в сумі 34000,00 грн. до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі;

- ВП №77961104, відкритому головним державним виконавцем Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Яблонською Дарією Вікторівною 02.05.2025 на підставі постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №СВ003/45/25/ПС від 27.03.2025 в сумі 34000,00 грн. до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі;

- ВП №77961287, відкритому головним державним виконавцем Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Яковенко Тетяною Ігорівною 01.05.2025 на підставі постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №СВ002/45/25/ПС від 27.03.2025 в сумі 34000,00 грн. до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі.

З огляду на викладене, керуючись ст.ст. 150, 151, 154, 156, 243, 248, 256 КАС України, суд

у х в а л и в:

Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕЛІТ-Україна" про забезпечення позову, - задовольнити частково.

Зупинити стягнення у виконавчому провадженні №77961399, відкритому головним державним виконавцем Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Яблонською Дарією Вікторівною 02.05.2025 на підставі постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №СВ001/45/25/ПС від 27.03.2025 в сумі 34000,00 грн. до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі.

Зупинити стягнення у виконавчому провадженні №77961104, відкритому головним державним виконавцем Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Яблонською Дарією Вікторівною 02.05.2025 на підставі постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №СВ003/45/25/ПС від 27.03.2025 в сумі 34000,00 грн. до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі.

Зупинити стягнення у виконавчому провадженні №77961104, відкритому головним державним виконавцем Голосіївського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Яблонською Дарією Вікторівною 02.05.2025 на підставі постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №СВ003/45/25/ПС від 27.03.2025 в сумі 34000,00 грн. до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі.

Копію ухвали про забезпечення позову негайно надіслати учасникам справи та Голосіївському відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ).

Стягувач: Державна служби України з безпеки на транспорті Чернігівської області (код ЄДРПОУ - 39816845, вул.П`ятницька, 39, м.Чернігів).

Боржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Еліт-Україна" (код ЄДРПОУ - 20454393, вул.Пирогівський Шлях, буд.135, 03026).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвалу може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2025
Оприлюднено12.05.2025
Номер документу127197953
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів

Судовий реєстр по справі —320/16322/25

Ухвала від 06.05.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 10.04.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 09.04.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні