ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну позивача
08 травня 2025 рокум. ПолтаваСправа № 640/6752/21Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Ясиновського І.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу № 640/6752/21 за позовом Управління Держпраці у Миколаївській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Метро Кеш енд Кері Україна" про застосування заходів реагування,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва надійшла позовна заява Управління Держпраці у Миколаївській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Метро Кеш енд Кері Україна" про застосування заходів реагування шляхом повної заборони виконання робіт та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на Філії товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ Україна в м. Миколаїв», за адресою: м. Миколаїв, проспект Героїв Сталінграда, буд. 9-д, а саме:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
- експлуатацію обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) в потенційно вибухонебезпечному середовищі, а саме: система освітлення в приміщенні котельної;
- газонебезпечні роботи;
- експлуатацію об`єктів систем газопостачання.
Підставою позову зазначає порушення спірним рішенням своїх прав у сфері публічно-правових відносин.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.03.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та провадження у справі відкрито. Вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Статтями 1-2 Закону України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі Закон №2825-ІХ) постановлено ліквідувати Окружний адміністративний суд міста Києва та утворити Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до частини третьої статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ліквідації або припинення роботи адміністративного суду справи, що перебували у його провадженні, невідкладно передаються до суду, визначеного відповідним законом або рішенням про припинення роботи адміністративного суду, а якщо такий суд не визначено - до суду, що найбільш територіально наближений до суду, який ліквідовано або роботу якого припинено.
Абзацами 2, 4 пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2825-ІХ (в редакції Закону України від 16.07.2024 № 3863-IX «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ») визначено, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399, на виконання вимог Закону України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ" (далі - Закон), який визначає порядок передачі нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративних судових справ іншим окружним адміністративним судам України, затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (далі Порядок №399).
Пунктами 4-7 Порядку № 399 визначено, що на розгляд та вирішення судам підлягають передачі судові справи, які нерозглянуті ОАСК та передані до КОАС, але до набрання чинності Законом, не розподілені між суддями. Матеріали щодо розгляду та вирішення окремих процесуальних питань у межах нерозглянутих судових справ підлягають передачі до судів, визначених у результаті автоматизованого розподілу судових справ між судами, проведеного відповідно до правил, установлених цим Порядком. Судові справи, вказані у переліку, які підлягають передачі судам, мають бути зареєстровані в базі даних. Перелік складається відповідальною особою протягом семи робочих днів після опублікування цього Порядку за формою, визначеною у додатку 1 до Порядку, та формується в електронній формі із застосуванням КЕП.
Відповідно до пункту 19 Порядку № 399 відповідальною особою протягом семи робочих днів після отримання результатів автоматизованого розподілу судових справ на підставі протоколу формується перелік судових справ у електронній формі із застосуванням КЕП за формою, визначеною у додатку 3 до Порядку, про визначені суди із зазначенням єдиних унікальних номерів судових справ.
За наслідками автоматизованого розподілу судових справ між судами визначено суд для розгляду справи №640/6752/21 Полтавський окружний адміністративний суд.
Матеріали справи №640/6752/21 було направлено до Полтавського окружного адміністративного суду та зареєстровано судом 04.03.2025.
Протоколом автоматизованого розподілу справи між суддями від 04.03.2025 визначено суддю для розгляду справи Ясиновського І.Г.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 10 березня 2025 року прийнято позовну заяву до розгляду. Вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Розглянувши матеріали справи суд зазначає наступне.
Разом з цим, відповідно до ч.1 ст. 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2022 № 14 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці» (далі Постанова № 14) постановлено ліквідувати згідно з додатком 1 до Постанови № 14, зокрема, Головне управління Держпраці в Одеській області, Управління Держпраці у Миколаївській області та Головне управління Держпраці у Херсонській області, та утворити як юридичну особу публічного права, зокрема, Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, яке згідно підпункту 3 пункту 3 Постанови № 14 виконує завдання і функції Головного управління Держпраці в Одеській області, Управління Держпраці у Миколаївській області та Головного управління Держпраці у Херсонській області.
Згідно з наказом Державної служби України з питань праці № 237 від 07.12.2022 (далі Наказ № 237) Головне управління Держпрапі в Одеській області, Управління Держпраці у Миколаївській області та Головне управління Держпраці у Херсонській області з 08.12.2022 припинили здійснення повноважень та виконання функіцй з реалізації політики у відповідних сферах.
Наказом № 237 Державна служба України з питань праці погодила Південному міжрегіональному управлінню Державної служби з питань праці з 08.12.2022 забезпечення здійснення повноважень та функцій, визначених Положенням про Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, затвердженим наказом Державної служби України з питань праці від 23.09.2022 № 168 (далі Положення № 168), та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з абз. 1, 2 пункту 11 Положення № 168 Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується. Повноваження Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці поширюються па територію Одеської, Миколаївської, Херсонської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополь.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для заміни позивача - Управління Держпраці у Миколаївській області (54003, м.Миколаїв, вул.Маршала Василевського, буд.40/1, ідентифікаційний код 39787411) на Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (54003, м.Миколаїв, вул.Маршала Василевського, буд.40/1, ідентифікаційний код 44742194).
Відповідно до частини шостої статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Згідно із частиною 3 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно до частини 3 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Беручи до уваги викладене, з метою правильного вирішення справи, суд вважає за необхідне витребувати від залученого відповідача додаткові докази.
Керуючись статтями 48, 52, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Здійснити процесуальне правонаступництво позивача по справі №640/6752/21 Управління Держпраці у Миколаївській області (54003, м.Миколаїв, вул.Маршала Василевського, буд.40/1, ідентифікаційний код 39787411) на Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (54003, м.Миколаїв, вул.Маршала Василевського, буд.40/1, ідентифікаційний код 44742194).
Розгляд адміністративної справи почати спочатку.
Запропонувати позивачу надати суду письмові пояснення щодо актуальності цього спору, а відповідачу відзив на позовну заяву.
Витребувати у позивача відомості та докази на їх підтвердження чи проводились повторні перевірки на Філії товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ Україна в м. Миколаїв», за адресою: м. Миколаїв, проспект Героїв Сталінграда, буд. 9-д стосовно усунення встановлених в акті перевірки від 13.11.2020 №812 порушень.
Запропонувати сторонам у разі зміни фактичних обставин у даній справі, вибуття або заміни сторони у відносинах, щодо яких виник спір, повідомити суду про таке протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання цієї ухвали шляхом направлення додаткових пояснень через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (електронний кабінет ЄСІТС) або у паперовій формі.
Ухвала оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту постановлення.
СуддяІ.Г. Ясиновський
Суд | Полтавський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2025 |
Оприлюднено | 12.05.2025 |
Номер документу | 127199050 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні