Рішення
від 07.05.2025 по справі 640/3829/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Резюме судової справи

Для доступу до отримання резюме судової справи необхідно зареєструватися або увійти в систему.

Реєстрація

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 травня 2025 року м.ЧернігівСправа № 640/3829/19

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Клопота С.Л.

розглянувши у спрощеному позовному провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕГІОН 2015" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Легіон 2015" (04053, м. Київ, вул. Артема, 49, код ЄДРПОУ 39775097) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.02.2019 № 0133381207.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.03.2019 відкрито провадження в адміністративній справі, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Законом України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 № 2825-IX (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 17.03.2025 прийнято справу № 640/3829/19 до провадження судді Клопота С.Л.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 06.05.2025 замінено відповідача у справі на правонаступника, а саме: на Головне управління ДПС у м. Києві (код ВП: 44116011).

Дослідивши матеріали справи, суд враховує таке.

Головним державним ревізором-інспектором відділу моніторингу камеральних перевірок податко вої звітності управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у м. Києві Харченко А.В. на підста ві п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 п. 75, в порядку п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України проведе но камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «ЛЕГІОН 2015», про що скла дено Акт камеральної перевірки № 379/26-15-12-07-20/39775097 від 29.01.2019 року. Акт камеральної перевірки від 29.01.2019 року отримано ТОВ «ЛЕГІОН 2015» 01.02.2019 року.

Перевіркою встановлено порушення ТОВ «ЛЕГІОН 2015» (податковий номер - 39775097) гранич них строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за березень 2017 року листопад 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201 ПК України від 02.12.2010 року № 2755-V зі змінами га доповненнями.

ТОВ «ЛЕГІОН 2015» 07.02.2019 року, в порядку п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України, було подано заперечення до Акту фактичної перевірки зі всіма підтверджуючими доказами, що спростовують встановлені в ході перевірки обставини.

22.02.2019 року разом із Податковим повідомленням-рішенням ТОВ «ЛЕГІОН 2015» отримано лист ТУ ДФС у м. Києві № 27605/10/26-15-12-07-18 від 15.02.2019 року, яким повідомлено, що ГУ ДФС у м. Києві, за результатами розгляду заперечення ТОВ «ЛЕГІОН 2015» від 07.02.2019 № 368 висновки акту перевірки від 29.01.2019 № 379/26-15-12-07-20/39775097 залишає без змін.

Того ж дня, 22.02.2019 року ТОВ «ЛЕГІОН 2015» отримано повідомлення рішення № 0133381207 від 19.02.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201.10 ст. 201, та згідно п. 120і.1 ст. 120і Податкового кодексу України: за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 156410,67 грн. застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 15 641,08 грн.

ТОВ «ЛЕГІОН 2015» не погодилось з висновками податкового повідомлення-рішення від 29.01.2019, в частині накладення штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної № 717 від 23.03.2017 року, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 28.04.2017 року та вважає її висновки передчасними, безпідставними, не обгрунтованими за не правомірними, а викладені в акті камеральної перевірки факти та дані такими, що відображені некоректно, що призвело до прийняття завідомо неправомірного та не обгрунтованого рішення та безпідставного накладення штрафу.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Актом фактичної перевірки від 29.01.2019 року встановлено порушення ТОВ «ЛЕГІОН 2015» граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за березень 2017 - листопад 2018 року, зокрема, податкова накладна № 717 від 23.03.2017 рок, зареєстрована в ЄРПН на суму 155 003,37 грн., нібито з порушенням граничних термінів реєстрації на 13 днів.

З поданих суду доказів убачається, що, на момент проведення перевірки, показники сум ПДВ у податковій накладній № 717 від 23.03.2019 року дорівнювали нулю, в результаті коригування кількісних і вартісних показників, що вбачається із Розрахунку коригування № 33 від 01.05.2017 року до податкової накладної № 717 від 23.03.2017 року.

Оскільки, на момент складення Акту, у контролюючого органу була відсутня база визначення розміру податку на додану вартість, в Акті невірно вказана сума ПДВ, зазначена в податковій накладній, має дорівнювати 0 (нулю) грн.

Враховуючи, що нормами податкового кодексу України чітко не врегульовано питання відповідальності за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, які в результаті коригування мають нульовий показник, за необхідне застосувати загальні положення Податкового кодексу України, зокрема п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Податкового кодексу, яким передбачено, що презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Пунктом 56.21 ст. 56 ІІКУ визначено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого с можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

З урахуванням викладеного та положень п.п. 4.1.4. п. 4.1. сг. 4 та п. 56.21 ст. 56 ПКУ Податкове повідомлення рішення № 0133381207 від 19.02.2019 року підлягає скасуванню, в частині зобов`язань за податковою накладною № 717 від 23.03.2017 року у зв`язку з нульовим показником податкового зобов`язання.

Головним державним ревізором-інспектором відділу моніторингу камеральних перевірок податкової звітності управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у м. Києві Харченко А.В., при проведенні камеральної перевірки, не враховано той факт, що податкова накладна № 717 від 23.03.2017 року складена за операцією з ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника податку, та у відповідності до п. 12 Порядку заповнення податкової накладної № 1307 в рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» зазначено умовний ІПН «400000000000».

Пунктом 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу визначено, що порушення платниками податку на дану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Отже, за порушення термінів реєстрації податкових накладних або розрахунків коригування в ЄРПН або відсутність реєстрації податкових накладних або розрахунків коригування в ЄРПН штрафні санкції, визначені Кодексом, до податкових накладних, що не видаються отримувачу (покупцю) та складені на постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування та оподаткування за нульовою ставкою, не застосовуються.

Таким чином, податкова накладна № 717 від 23.03.2017 року взагалі не повинна була враховуватися при перевірці, оскільки вона складена помилково та за операцією з ліквідації основних засобів, а тому не підлягає видачі отримувачу (покупцю), що є виключенням із загального правила пункту 120'.1 ст. 120-1 Податкового кодексу.

Враховуючи викладене та положення п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 та п. 56.21 ст. 56 ПКУ, висновки ППР від 19.02.2019 року є передчасними, безпідставними та не обгрунтованими, а викладені в акті камеральної перевірки факти та дані некоректними, що призвело до прийняття неправомірного рішення та передчасного і безпідставного накладення штрафу.

В результаті реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 33 від 01.05.2017 р., база оподаткування за ПН № 717 від 23.03.2017 року відсутня (дорівнює нулю), а тому Податкове повідомлення-рішення від 19.02.2019 року № 0133381207 підлягає скасуванню в частині накладення штрафу на ТОВ «ЛЕГІОН 2015» за порушення граничних строків реєстрації податкової накладної № 717 від 23.03.2017 року, окрім того, податкова накладна зареєстрована за операцією з ліквідації основних засобів відповідно до п. 12 Порядку № 1307, у зв`язку з чим, взагалі не мала бути предметом перевірки.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариство з обмеженою відповідальністю "Легіон 2015" (04053, м. Київ, вул. Артема, 49, код ЄДРПОУ 39775097) до Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 44116011) про визнання протиправною та скасування вимоги, задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 19.02.2019 № 0133381207.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "Легіон 2015" судовий збір у сумі 2 325,06 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 07 травня 2025 року.

Суддя Сергій КЛОПОТ

СудЧернігівський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення07.05.2025
Оприлюднено12.05.2025
Номер документу127199953
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —640/3829/19

Ухвала від 11.06.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 07.05.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 05.05.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 17.03.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні