Чернігівський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 травня 2025 року Чернігів Справа № 620/2539/25
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Тихоненко О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Керівник Козелецької окружної прокуратури в інтересах держави до Відділу освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Деснянський ліцей Деснянської селищної ради та Карпилівський ліцей Деснянської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Керівник Козелецької окружної прокуратури в інтересах держави (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Відділу освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Деснянський ліцей Деснянської селищної ради (далі третя особа 1) та Карпилівський ліцей Деснянської селищної ради (далі третя особа 2), в якому просить:
визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області щодо не нарахування та не виплати одноразової грошової допомоги, передбаченої ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, випускникам із числа дітей, позбавлених батьківського піклування Деснянського ліцею Деснянської селищної ради Іванову Максиму Сергійовичу, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та випускникам Карпилівського ліцею Деснянської селищної ради ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ;
зобов`язати Відділ освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області вчинити дії щодо нарахування одноразової грошової допомоги, передбаченої ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, виходячи з розміру встановленому Законом України Про Державний бюджет України на 2023 рік та виплатити її випускникам із числа дітей, позбавлених батьківського піклування Деснянського ліцею Деснянської селищної ради ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та випускникам Карпилівського ліцею Деснянської селищної ради ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у сумі 16998,00 грн кожному.
Свої вимоги мотивує тим, що за результатами вивчення встановлено факт неналежного виконання Відділом освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області вимог ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» щодо нарахування та виплати випускникам навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, зокрема ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 12.03.2025 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду сторонам надано термін для подачі відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив, заперечень та пояснень.
Відповідачем подано відзив на позов, в якому просить у задоволенні позовних вимог відмовити та зазначає, що випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на забезпечення за рахунок навчального закладу або відповідної установи мають право на одноразову грошову допомогу в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Дане право на таку допомогу, випускник повинен реалізувати шляхом написання відповідної заяви про виплату такої допомоги на ім`я навчального закладу чи відповідної установи, де такий випускних навчався чи перебував. При цьому, орган місцевого самоврядування, до повноважень якого відноситься нарахування та виплата такого виду допомоги, зобов`язаний виплатити цю допомогу на відповідний рахунок в банку, що зазначений у заяві заявником. Діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, що перебувають під опікою (піклуванням), на період навчання у закладі загальної середньої освіти забезпечуються безплатно шкільною і спортивною формами, обідами, у закладах фахової передвищої та вищої освіти і закладах професійної (професійно-технічної) освіти - обідами і гуртожитком. При працевлаштуванні після закінчення навчального закладу їм виплачується одноразова грошова допомога в розмірі шести прожиткових мінімумів Ключовим у цьому питанні є те, що: ця допомога є одноразовою, тобто її можна отримати лише один раз; вона може бути виплачена лише при працевлаштуванні випускника; особа, яка має право на цю допомогу, до моменту її отримання може навчатися у будь-якому закладі освіти, з приведених нижче: а) у закладі загальної середньої освіти; б) у закладах фахової передвищої; в) у закладах вищої освіти; г) у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Лише самі випускники можуть визначати, коли вони бажають працевлаштуватися і після закінчення якого закладу освіти, чи після закладу повної загальної середньої освіти чи після закладу вищої освіти отримати цю одноразову допомогу у розмірі шести прожиткових мінімумів, яке вони можуть реалізувати самостійно, без втручання органів прокуратури. Це право особи, яке може бути реалізовано після закінчення будь-якого із вище приведених закладів освіти, за бажанням випускника. І якщо це право не реалізовано після закінчення закладу повної загальної середньої освіти, воно може бути реалізовано після закінчення, до прикладу, закладу фахової передвищої освіти. Це право не зникає, «не згорає», воно продовжує існувати до моменту реалізації випускником свого законного права та інтересу в цьому праві. І при цьому, жодна посадова особа не має права втручатися у процес та час прийняття рішення щодо отримання такої допомоги випускником закладу освіти, ні прокурор, ні посадова особа органів місцевого самоврядування. Бо саме це буде порушенням прав дитини, а не її захистом.
Позивачем подана відповідь на відзив, в якій зазначено аналогічні обставини, викладені в позові.
Відповідачем подані заперечення, в яких зазначені аналогічні обставини, викладені у відзиві.
Третьою особою 1 подані пояснення, в яких остання заперечує проти позовних вимог та просить відмовити у їх задоволенні.
Третьою особою 2 подані пояснення, в яких остання заперечує проти позовних вимог та просить відмовити у їх задоволенні.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Як слідує з матеріалів справи, згідно з інформацією Відділу освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області від 23.01.2025 № 02-01/49, у 2023 році заклади освіти Деснянської об`єднаної територіальної громади закінчили 4 випускники із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а саме: 1) дитина, позбавлена батьківського піклування ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , закінчив у 2023 році 9-В клас Деснянського ліцею Деснянської селищної ради (наказ Деснянського ліцею Деснянської селищної ради №35 від 01.08.2023 «Про відрахування учнів Деснянського ліцею»); 2) дитина, позбавлена батьківського піклування ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , закінчив у 2023 році 11-Б клас Деснянського ліцею Деснянської селищної ради (наказ Деснянського ліцею Деснянської селищної ради №20 від 02.06.2023 «Про випуск учнів І 1-х класів»); 3) дитина, позбавлена батьківського піклування ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , закінчила у 2023 році 1 І клас Карнилівського закладу загальної середньої освіти 1-І 11 ступенів Деснянської селищної ради (наказ Карпилівського закладу загальної середньої освіти І-Ill ст. Деснянської селищної ради №9 від 05.06.2023 «Про відрахування із закладу здобувачів освіти 11 класів»); 4) дитина, позбавлена батьківського піклування ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , закінчив у 2023 році II клас Карпилівського закладу загальної середньої освіти 1-І 11 ступенів Деснянської селищної ради (наказ Карпилівського закладу загальної середньої освіти 1-111 ступенів Деснянської селищної ради №9 від 05.06.2023 «Про відрахування із закладу здобувачів освіти 11 класу»).
Відповідно до рішення 49 сесії 8 скликання Деснянської селищної ради від 04.07.2024 року № 18-49/8 «Про зміну найменування Карпилівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Деснянської селищної ради» змінено повне найменування Карпилівського закладу загальної середньої освіти Деснянської селищної ради на Карпилівський ліцей Деснянської селищної ради.
Як слідує з інформації Відділу освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області від 23.01.2025 №02-01/49, вказані випускники з числа дітей, позбавлених батьківського піклування, після закінчення Деснянського та Карпилівського ліцеїв продовжили своє навчання, а саме: ОСОБА_2 продовжив своє навчання в Київському фаховому коледжі ресторанного господарства; ОСОБА_3 - Козелецькому коледжі ветеринарної медицини; ОСОБА_1 -Національному авіаційному університеті; ОСОБА_4 -Кропивницькому інженерному фаховому коледжі.
Однак, після закінчення закладів освіти, вказаним вище випускникам з числа дітей, позбавлених батьківського піклування Відділом освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області не виплачено одноразову грошову допомогу, передбачену ст. 8 вказаного Закону № 2342-1V.
Як вбачається з інформації Відділу освіти Деснянської селищної ради від 23.01.2025 №02-01/49 та Деснянської селищної ради № 02-14/145 від 24.01.2025 - жодному випускнику закладів освіти, розташованих на території Деснянської селищної ради із числа дітей, позбавлених батьківського піклування, одноразова грошова допомога в розмірі не менше 6 прожиткових мінімумів, яка передбачена ч. 7 ст. 8 Закону № 2342-1V, не виплачувалась, у зв`язку з відсутністю коштів.
Вважаючи вказану бездіяльність відповідача протиправною, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи суд зазначає таке.
Відповідно до статті 131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді.
Право на звернення прокурора або його заступника до суду в інтересах держави передбачене статтями 2, 23 Закону України Про прокуратуру та статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до вимог статті 23 Закону України Про прокуратуру, представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави.
Обираючи форму представництва, прокурор визначає, у чому полягає порушення або загроза порушення інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту.
Згідно із частиною четвертою статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
В даному випадку, охоронюваний законом інтерес полягає в реалізації державних гарантій захисту прав і свобод дітей, у тому числі соціально вразливих категорій (дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування).
Зокрема, органом, який уповноважений здійснювати заходи щодо реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, не здійснюється належним чином захист вказаної категорії дітей.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 1 статті 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративним чи законодавчими органами, першочергова увага має приділятись якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.
Основним законом, який визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров`я, освіту, соціальний захист та всебічний розвиток, встановлює основні засади державної політики у цій сфері, є Закон України "Про охорону дитинства" від 26.04.2001 року №2402-ІІІ.
Згідно зі статтями5,8 Закону України "Про охорону дитинства" кожна дитина має право на рівень життя, достатній для її фізичного, інтелектуального, морального, культурного, духовного і соціального розвитку. Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції, визначеної законом, забезпечують, зокрема, проведення державної політики у сфері охорони дитинства, розроблення і здійснення галузевих та регіональних програм поліпшення становища дітей, підтримки сімей з дітьми, вирішення інших питань у цій сфері; вирішення питань щодо забезпечення прав дітей. встановлення опіки і піклування, створення інших передбачених законодавством умов для виховання дітей, які внаслідок смерті батьків, позбавлення батьків батьківських прав, хвороби батьків чи з інших причин залишилися без батьківського піклування, а також для захисту особистих і майнових прав та інтересів дітей.
Відповідно до статті 25 Закону України "Про охорону дитинства" діти, які внаслідок смерті батьків, позбавлення батьків батьківських прав, хвороби батьків чи з інших причин залишилися без батьківського піклування, мають право на особливий захист і допомогу з боку держави.
Статтями52,53 Конституції України передбачено, що утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.
02 лютого 2005 року набув чинності Закон України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" від 13.01.2005 року №2342-IV, який визначає правові, організаційні, соціальні засади та гарантії державної підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа, і є складовою частиною законодавства про охорону дитинства.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень цього Закону, закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
За змістом статті 3 Закону №2342-IVодним з основних принципів державної політики в частині соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, є захист майнових, житлових та інших прав і інтересів таких дітей, а також забезпечення соціально-правових гарантій.
Статтею 4 Закону №2342-IVпередбачено, що державні соціальні стандарти для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа встановлюються незалежно від того, де така дитина або особа перебуває на утриманні та вихованні, на рівні, не меншому за встановлений прожитковий мінімум для осіб відповідного віку.
Частиною 1статті 8 Закону №2342-IV встановлено, що держава здійснює повне забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа.
Частиною 2статті 9 Закону №2342-IVвстановлено, що витрати на фінансування заходів щодо соціального забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа передбачаються в Державному бюджеті України окремим рядком.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб в розмірі 2684 грн.
У силу частини 7 статті 8 Закону №2342-IVвипускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку.
Абзацом 16 статті 1 Закону №2342-IV передбачено, що випускники закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, - особи, які перебували на повному державному забезпеченні у закладі для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, і закінчили своє перебування у зазначеному закладі у зв`язку із закінченням навчання.
Отже випускникам Деснянського ліцею Деснянської селищної ради ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , випускникам Карпилівського ліцею Деснянської селищної ради ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , із числа дітей, позбавлених батьківського піклування, які закінчили навчання у вказаних закладах освіти у 2023 році мала бути нарахована та виплачена одноразова грошова допомога у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідно віку, а саме з розрахунку 2833 грн, тобто у сумі 16998 грн кожному.
У порушення вимог статті 8 Закону України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування", вказані кошти не були нараховані та виплачені ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 .
В постанові Верховного Суду від 26 травня 2020 року №303/5848/16-а при розгляді аналогічного спору зазначено, що частина 7 статті 8 Закону №2342-IV встановлює обов`язок з виплати грошової допомоги усім випускникам навчальних закладів, не розмежовуючи їх на окремі категорії - тих, хто продовжив навчання в іншому навчальному закладі, та тих, хто працевлаштувався та інші.
Таким чином, всі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, незалежно від форми їх утримання та виховання, гарантовано перебувають на повному державному утриманні.
Сам факт випуску з навчального закладу є підставою для виплати одноразової грошової допомоги в розмірі не менше 6 прожиткових мінімумів, встановлених законом.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 03.10.2019 року у справі № 303/5849/16-а, від 04.11.2020 року у справі № 303/5842/16-а, від 18.09.2019 року у справі № 493/407/16-а та враховується судом на підставі ч.5ст.242 КАС України.
Відповідно, ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 мають право на одержання одноразової грошової допомоги, у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку.
Суд також враховує, що відповідно до статті 1 Закону України "Про охорону дитинства" забезпечення найкращих інтересів дитини - дії та рішення, що спрямовані на задоволення індивідуальних потреб дитини відповідно до її віку, статі, стану здоров`я, особливостей розвитку, життєвого досвіду, родинної, культурної та етнічної належності та враховують думку дитини, якщо вона досягла такого віку і рівня розвитку, що може її висловити.
Охорона дитинства - система державних та громадських заходів, спрямованих на забезпечення повноцінного життя, всебічного виховання і розвитку дитини та захисту її прав.
У Преамбулі Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року (у редакції зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 року), яку ратифіковано Постановою Верховної Ради України від 27 лютого 1991 року №789-XII, зазначено, що дитина, внаслідок її фізичної і розумової незрілості, потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження. Статтею 3 Конвенції визначено, що в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.
Відповідно до статті 28 Конвенції про права дитини держави-учасниці визнають право дитини на освіту, і з метою поступового досягнення здійснення цього права на підставі рівних можливостей вони, зокрема: сприяють розвиткові різних форм середньої освіти, як загальної, так і професійної, забезпечують її доступність для всіх дітей.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що в порушення частини 7 статті 8 Закону України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо ненарахування та не виплати ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку.
Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У силу частини 3 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, суд робить висновок про наявність правових підстав для задоволення позову в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст.139, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Керівник Козелецької окружної прокуратури в інтересах держави до Відділу освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Деснянський ліцей Деснянської селищної ради та Карпилівський ліцей Деснянської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області щодо не нарахування та не виплати одноразової грошової допомоги, передбаченої ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, випускникам із числа дітей, позбавлених батьківського піклування Деснянського ліцею Деснянської селищної ради ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та випускникам Карпилівського ліцею Деснянської селищної ради ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Зобов`язати Відділ освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області вчинити дії щодо нарахування одноразової грошової допомоги, передбаченої ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, виходячи з розміру встановленому Законом України Про Державний бюджет України на 2023 рік та виплатити її випускникам із числа дітей, позбавлених батьківського піклування Деснянського ліцею Деснянської селищної ради Іванову Максиму Сергійовичу, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та випускникам Карпилівського ліцею Деснянської селищної ради ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у сумі 16998,00 грн кожному.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Керівник Козелецької окружної прокуратури в інтересах держави (вул. Євгенія Лоскота, 1,смт Козелець,Чернігівська обл., Чернігівський р-н,17000, код ЄДРПОУ 0291011421).
Відповідач: Відділ освіти Деснянської селищної ради Чернігівської області (вул. Ювілейна, 1А,с-ще Десна,Чернігівський р-н, Чернігівська обл.,17024, код ЄДРПОУ 40303657).
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Деснянський ліцей Деснянської селищної ради (17024, Чернігівська область, Чернігівський район, смт.Десна, вул.Довженка, 34, код ЄДРПОУ 41493298).
Карпилівський ліцей Деснянської селищної ради (17023, Чернігівська область, Чернігівський район, с. Карпилівка, вул.Центральна, 83, код ЄДРПОУ 33460966).
Повне судове рішення складено 07.05.2025.
Суддя Оксана ТИХОНЕНКО
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2025 |
Оприлюднено | 12.05.2025 |
Номер документу | 127199964 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Оксана ТИХОНЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні