Постанова
від 01.12.2010 по справі 2а-3128/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

< Копия >

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

01.12.10

о 11 год. 52 хв.

каб. № 3 Справа №2а-3128/1 0/2770

Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:

судді Єфременко О.О.,

при секретарі Авчиян К.Е.

за участю представників:

позивача - Стайкової Ірини Іванівни, довіреніс ть б/н від 21.10.2010;

відповідача - Бойко Іри ни Валеріївни, довіреність № 356/10-004 від 11.06.2010;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом Приватного під приємства “Укрсевтрейд”

до Державної податкової ін спекції у Ленінському районі м.Севастополя

про визнання дій незаконни ми та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Приватне підприємств о “Укрсевтрейд” (далі - ПП “У крсевтрейд”) звернулось із п озовною заявою до Державної податкової інспекції у Ленін ському районі м.Севастополя (ДПІ у Ленінському районі м.Се вастополя) про визнання неза конними дій щодо невизнання наданих податкових декларац ій з податку на додану вартіс ть за липень та серпень 2010 рок у як податкових декларацій т а зобов`язання відповідача в изнати надані податкові декл арації з податку на додану ва ртість за липень та серпень 2 010 року.

Позовні вимоги мотивован і порушенням відповідачем ви мог діючого законодавства, щ о виразилося у необґрунтован ому присвоєнні наданим подат ковим деклараціям статусу «н е визнано, як податкова декла рація».

В ході судового розгляду пр едставник позивача на позовн их вимогах наполягав.

Відповідач позовні вимоги не визнав з підстав, викладен их у запереченні за вих. № 7697/9/10-0 від 23.11.2010, вважає, що на м омент прийняття та досліджен ня декларацій з податку на до дану вартість ПП «Укрсевтрей д», у ДПІ у Ленінському районі м.Севастополя були усі підст ави вважати, що надані деклар ації не відповідають вимогам пункту 4.5 Методичних рекомен дацій щодо централізованог о приймання та комп'ютерної обробки податкової звітност і платників податків в орган ах державної податкової служ би України (а.с.40).

Ухвалою від 08.11.2010 відкрито пр овадження в адміністративні й справі.

Ухвалою від 08.11.2010, закінчено п ідготовче провадження, справ а призначена до судового роз гляду.

Відповідно до частини друг ої статті 150 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в розгляді справи оголошув алась перерва з 23.11.2010 по 01.12.2010.

Відповідно до статей 27, 49, 51, 130 К одексу адміністративного су дочинства України представн икам сторін роз'яснені проц есуальні права і обов'язки.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін дослідив ши інші докази в межах позовн их вимог, суд -

встановив

ПП “Укрсевтрейд” до Д ПІ у Ленінському районі м.Сев астополя надані податкові де кларації з податку на додану вартість за липень та серпен ь 2010 року, що не спростовано пре дставником відповідача в ход і судового розгляду.

Листом за вих.№ 6905/10/28-206 від 21.09.2010 Д ПІ у Ленінському районі м.Сев астополя повідомили позивач а, що деклараціям з податку на додану вартість за липень та серпень 2010 року присвоєно ста тус «Не визнано, як податкова декларація»(а.с.18).

Відповідно до положень ста тті 86 Кодексу адміністративн ого судочинства України, про вівши оцінку представленим д оказам, суд вважає вимоги поз ивача такими, що підлягають з адоволенню, виходячи з насту пного.

Преамбулою Закону України "Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181 -III (далі - Закон № 2181) пере дбачено, що цей Закон є спеціа льним законом з питань опода ткування, який установлює по рядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державним и цільовими фондами з податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів), включаючи збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування та внески на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролююч ими органами, у тому числі за п орушення у сфері зовнішньоек ономічної діяльності, та виз начає процедуру оскарження д ій органів стягнення.

Згідно п.1.11 ст. 1 Закону № 2181 под аткова декларація, розрахуно к - документ, що подається плат ником податків до контролююч ого органу у строки, встановл ені законодавством, на підст аві якого здійснюється нарах ування та/або сплата податку , збору (обов'язкового платежу );

П.п. 4.1.2 п. 4.1. ст. 4 Закону України № 2181 встановлено, що прийняття податкової декларації є обо в'язком контролюючого органу . Податкова декларація прийм ається без попередньої перев ірки зазначених у ній показн иків через канцелярію, чий ст атус визначається відповідн им нормативно-правовим актом . Відмова службової (посадово ї) особи контролюючого орган у прийняти податкову деклара цію з будь-яких причин або вис ування нею будь-яких передум ов щодо такого прийняття (вкл ючаючи зміну показників тако ї декларації, зменшення або с касування від'ємного значенн я об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, нез аконного збільшення податко вих зобов'язань тощо) заборон яється та розцінюється як пе ревищення службових повнова жень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та ма теріальну відповідальність у порядку, визначеному закон ом.

Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний стро к, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.

Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому випадку, якщо контролююч ий орган звертається до плат ника податків з письмовою пр опозицією надати нову податк ову декларацію з виправленим и показниками (із зазначення м підстав неприйняття попере дньої), то такий платник подат ків має право: надати таку нов у декларацію разом зі сплато ю відповідного штрафу; оскар жити рішення податкового орг ану в порядку апеляційного у згодження.

З наведених норм Закону № 2181 випливає, що невизнання декл арації контролюючим органом як податкової декларації є р ішенням такого контролюючог о органу - актом індивідуальн ої дії, що породжує права та об ов'язки платника податків, а п латник податків має право на оскарження такого рішення.

Положеннями пп. 4.1.4 Закону № 218 1 визначено, що податкові декл арації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює, зокрема, календар ному місяцю (у тому числі при с платі місячних авансових вне сків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім к алендарним днем звітного (по даткового) місяця.

Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість з атверджений наказом Державн ої податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997, зареєстро ваний в Міністерстві юстиції України 09.07.1992 за № 250/2054 (далі - Поря док № 166).

Пунктом 1.1 Порядку № 166 визнач ено, що подання податкової де кларації з податку на додану вартість (далі - декларація) п ередбачено пунктом 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами". Д екларація подається до подат кового органу за місцем реєс трації особою, яка зареєстро вана платником податку на до дану вартість згідно з вимог ами Закону України від 3 квітн я 1997 року № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (пунктом 1.2 По рядку № 166).

Відповідно до пункту 1.3 Поря дку № 166 декларація складаєтьс я із вступної частини, службо вих полів та чотирьох розділ ів, з них платником заповнюют ься перші три розділи, службо ві поля та вступна частина, че твертий розділ заповнюється працівниками податкової інс пекції (адміністрації) лише н а оригіналі декларації, який залишається в податковій ін спекції (адміністрації). Поря док заповнення декларації ок ремо за кожним розділом наво диться в розділі 5 цього Поряд ку.

Відповідно до пункту 3.1 Поря дку № 166 декларація до органів податкової служби може бути подана: на паперових носіях; н а магнітних носіях з роздрук ованими копіями файлів; засо бами електронної пошти E-mail; пош товими відправленнями.

Пунктом 3.4 Порядку № 166 встано влено, що платник податку сам остійно обчислює суму податк ового зобов'язання, яку зазна чає в декларації. Дані, наведе ні в декларації, мають відпов ідати даним бухгалтерського та податкового обліку платн ика, достовірність даних під тверджується: підписом платн ика, якщо платник - фізична осо ба, в інших випадках (особа, як а визначена як платник подат ку на додану вартість, крім фі зичних осіб) - підписами відпо відальних посадових осіб (ке рівника, головного бухгалтер а) та печаткою, а в разі поданн я декларації в електронній ф ормі - електронним підписом о сіб (які підписують декларац ію), зареєстрованим у порядку , визначеному законодавством .

Надані представником відп овідача копії декларацій з п одатку на додану вартість за липень та серпень 2010 року відп овідають вимогам Порядку № 166.

Відповідно до частини трет ьої 3 статті 2 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь адміністративні суди пере віряють, чи прийняті (вчинені ) вони: на підставі, у межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України; з використанням повноваження з метою, з якою ц е повноваження надано; обґру нтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значе ння для прийняття рішення (вч инення дії); безсторонньо (неу переджено); добросовісно; роз судливо; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації; пропорційно, з окрема з дотриманням необхід ного балансу між будь-якими н есприятливими наслідками дл я прав, свобод та інтересів ос оби і цілями, на досягнення як их спрямоване це рішення (дія ); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.

Отже, враховуючи зазначене , суд вважає, що відповідач при присвоєні наданим позивачем деклараціям статусу «Не виз нано, як податкова деклараці я»діяв з використанням повно важення не з метою, з якою це п овноваження надано та не обґ рунтовано, тобто без урахува ння усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії).

Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Згідно частини першої стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення, к рім випадків, встановлених с таттею 72 цього Кодексу.

Частиною другою статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльність суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Всупереч наведеним вимога м, ДПІ у Ленінському районі м.С евастополя не надано належни х та допустимих доказів прав омірності своїх дій при розг ляді наданих позивачем подат кових декларацій з податку н а додану вартість.

За таких обставин, суд прихо дить висновку, що позовні вим оги є обґрунтованими, підтве рджуються матеріалами справ и та підлягають задоволенню.

Як визначено положеннями частини першої статті 2 Кодек су адміністративного судочи нства України Завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень, ш ляхом справедливого, неупере дженого та своєчасного розгл яду адміністративних справ.

З наведеного випливає, що по зивач може обрати будь-який с посіб захисту свого порушено го права, якій не заборонено з аконом, а суд повинен захисти ти таке право, якщо буде встан овлено його порушення.

Матеріали справи свідчать про те, що позивач просив суд визнати незаконними дії ДПІ у Ленінському районі м.Севас тополя щодо невизнання надан их декларацій з податку на до дану вартість як податкових декларацій.

Відповідно до частини друг ої статті 162 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у разі задоволення адмініс тративного позову суд може п рийняти постанову про, зокре ма, визнання протиправними р ішення суб'єкта владних повн оважень чи окремих його поло жень, дій чи бездіяльності і п ро скасування або визнання н ечинним рішення чи окремих й ого положень, про поворот вик онання цього рішення чи окре мих його положень із зазначе нням способу його здійснення ; зобов'язання відповідача вч инити певні дії.

Тобто, належним способом за хисту права позивача на судо вий захист є саме визнання пр отиправними дії ДПІ у Ленінс ькому районі м.Севастополя щ одо невизнання наданих ПП “У крсевтрейд” декларацій з по датку на додану вартість як п одаткових декларацій.

З метою повного захисту пра в, свобод та інтересів позива ча, про захист яких він просит ь, відповідно до положень час тини другої статті 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд вважає за можл ивим вийти за межі заявлених позовних вимог та, поряд з інш им, зобов'язати відповідач а зареєструвати податкові де кларації з податку на додану вартість за липень та серпен ь 2010 року ПП “Укрсевтрейд” дат ою їх фактичного надходження до ДПІ у Ленінському районі м . Севастополя.

Відповідно до частини пер шої статті 94 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни якщо судове рішення ухвал ене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України.

Відповідно до частини друг ої статті 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у судовому засіданні прого лошені тільки вступна та рез олютивна частини постанови.

Постанова складена та підп исана в порядку частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни 06 грудня 2010 року о 15-00.

На підставі викладеного, к еруючись статтями 11, 94, 158-163, 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -

п о с т а н о в и в:

1. Адміністратив ний позов задовольнити повні стю.

2. Визнати протиправни ми дії Державної податкової інспекції у Ленінському райо ні м.Севастополя щодо невизн ання наданих податкових декл арацій з податку на додану ва ртість Приватного підприємс тва “Укрсевтрейд” за липень та серпень 2010 року як податков их декларацій.

3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Ленін ському районі м.Севастополя визнати надані Приватним під приємством “Укрсевтрейд” (99040 , м.Севастополь, вул.Лоцманс ька, 9 кв.18, код ЄДРПОУ 36127249) пода ткові декларації з податку н а додану вартість за липень т а серпень 2010 року та зареєстру вати їх датою фактичного над ходження до Державній податк овій інспекції у Ленінському районі міста Севастополя.

4. Стягнути з Державног о бюджету України (п/р 31113095700007 в ГУ ДКУ у м.Севастополі, одержува ч Державний бюджет Ленінсько го району м.Севастополя 22090200, МФ О 824509, ЄДРПОУ 24035598) на користь Прив атного підприємства “Укрсев трейд” (99040, м.Севастополь, вул .Лоцманська, 9 кв.18, код ЄДРПОУ 36127249) витрати по сплаті судовог о збору в сумі 3,40 грн. (три грн. 40 к оп.).

Постанова набирає за конної сили в порядку, встано вленому статтею 254 Кодексу адм іністративного судочинства України та може бути оскарже на в апеляційному порядку до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду через суд першої інстанції ш ляхом подачі апеляційної ска рги. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу апеляційна скарг а подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови. Якщо суб'єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених частино ю четвертою статті 167 цього Ко дексу, було повідомлено про м ожливість отримання копії по станови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Суддя < підпис > О.О. Єфременко

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення01.12.2010
Оприлюднено10.12.2010
Номер документу12721098
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3128/10/2770

Постанова від 01.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Єфременко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні