Рішення
від 28.04.2025 по справі 910/10982/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

28.04.2025Справа № 910/10982/24

Господарський суд міста Києва у складі судді Чебикіної С.О., при секретарі судового засідання Котиші П.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" до 1. Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична кампанія "Укренерго", 2. Державного підприємства "Гарантований покупець", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на стороні позивача 1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Мк-Рітейл", 2. Товариство з обмеженою відповідальністю "Нік", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на стороні відповідача 1. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 2. Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" про визнання одностороннього правочину недійсним та зобов`язання вчинити певні дії, за участю представників: позивача - Рябка Є.О., відповідача-1 - Мартьянової Л.В., відповідача-2 - Франюка А.В., третьої особи-1-3 - не з`явився, третьої особи-4 - Кучерявої В.Ф.,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до відповідачів, у якому просив:

- визнати недійсним односторонній правочин Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (ЄДРПОУ: 00100227) у вигляді коригування даних комерційного обліку у системі управління ринком (платформа Market Management System) Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" (ЄДРПОУ: 40877581) щодо ресурсного об`єкту ЕС-код типу ZV ТKО: 62ZV68951G184360; ЕС-код типу W/Y домену відпуску: 62W050458184527R; EIC-код типу X власника домену відпуску: 62X3574412007479, за липень 2022 року в загальному обсязі 2 279 188,000 кВт - відпуск та 4 446,000 кВт споживання; за серпень 2022 року в загальному обсязі 1 803 913,000 кВт - відпуск та 4 652,000 кВт споживання; за вересень 2022 року в загальному обсязі 1 260 689,000 кВт - відпуск та 4 863,000 кВт споживання; за жовтень 2022 року в загальному обсязі 1 044 002,000 кВт - відпуск та 5 774,000 кВт споживання; за листопад 2022 року в загальному обсязі 496 422,000 кВт - відпуск та 6 781,000 кВт споживання; за грудень 2022 року в загальному обсязі 427 279,000 кВт - відпуск та 6 896,000 кВт споживання; за січень 2023 року в загальному обсязі 491 688,000 кВт - відпуск та 2 589,000 кВт споживання; за 01 - 15 лютого включно 2023 року в загальному обсязі 322 290,000 кВт - відпуск до визначенням значення даних комерційного обліку на рівні 0 кВт*год та надання оновлених даних комерційного обліку електричної енергії на рівні 0 кВт*год Державному підприємству "Гарантований покупець" (ЄДРПОУ: 43068454);

- зобов`язати Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (ЄДРПОУ: 00100227) здійснити перерахунок (поновити) у системі управління ринком (платформа Market Management System) переданих даних комерційного обліку електричної енергії Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" (ЄДРПОУ: 40877581) щодо ресурсного об`єкту ЕС-код типу ZV ТKО: 62ZV68951184360; EIC-код типу W/Y домену відпуску: 62W050458184527R; EIC-код типу X власника домену відпуску: 62X3574412007479 відповідно до даних системи управління ринком (платформа Market Management System) станом до здійснення Приватним акціонерним товариством "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (ЄДРПОУ: 00100227) коригування даних комерційного обліку на платформі Market Management System із визначенням значення даних комерційного обліку на рівні 0 кВт*год, а саме до версії 2 за липень 2022 року в загальному обсязі 2 279 188,000 кВт - відпуск та 4 446,000 кВт споживання; за серпень 2022 року в загальному обсязі 1 803 913,000 кВт - відпуск та 4 652,000 кВт споживання; за вересень 2022 року в загальному обсязі 1 260 689,000 кВт - відпуск та 4 863,000 кВт споживання; за жовтень 2022 року в загальному обсязі 1 044 002,000 кВт - відпуск та 5 774,000 кВт споживання; за листопад 2022 року в загальному обсязі 496 422,000 кВт - відпуск та 6 781,000 кВт споживання; за грудень 2022 року в загальному обсязі 427 279,000 кВт - відпуск та 6 896,000 кВт споживання; за січень 2023 року в загальному обсязі 491 688,000 кВт - відпуск та 2 589,000 кВт споживання; за 01 - 15 лютого включно 2023 року в загальному обсязі 322 290,000 кВт - відпуск.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.09.2024 року відкрито провадження, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 16.10.2024 року, а також залучено до участі у справі в якості третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Мк-Рітейл" та Товариство з обмеженою відповідальністю "Нік".

30.09.2024 року відповідачем-1 до суду подано клопотання про продовження строків для надання відзиву на позовну заяву.

07.10.2024 року відповідачем-2 до суду подано відзив на позовну заяву.

09.10.2024 року відповідачем-1 до суду подано відзив на позовну заяву.

14.10.2024 року позивачем до суду подано відповідь на відзив відповідача-1.

15.10.2024 року позивачем до суду подано відповідь на відзив відповідача-2.

15.10.2024 року третьою особою-2 до суду подано пояснення щодо відзиву відповідача-1.

15.10.2024 року відповідачем-1 до суду подано клопотання про залучення третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів, а саме Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та Акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго".

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.10.2024 року залучено до участі у справі третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, а також Акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго" та відкладено підготовче засідання на 04.11.2024 року.

01.11.2024 року третьою особою-4 до суду подано пояснення у справі.

04.11.2024 року позивачем до суду подано клопотання про витребування доказів.

У судовому засіданні 04.11.2024 року судом оголошено перерву у справі на 18.11.2024 року.

05.11.2024 року позивачем до суду подано відповідь на пояснення третьої особи-4.

06.11.2024 року третьою особою-4 до суду подано пояснення у справі.

У судовому засіданні 18.11.2024 року судом протокольною ухвалою відмовлено у задоволенні клопотання позивача про витребування доказів, у зв`язку з його необґрунтованістю, оскільки заявником не вказано який саме доказ необхідно витребувати, що є порушенням пункту 1 частини 2 статті 81 Господарського процесуального кодексу України, та оголошено перерву у справі на 11.12.2024 року.

10.12.2024 року позивачем до суду подано клопотання про долучення доказів у справі, які прийнято судом до розгляду.

У судовому засіданні 11.12.2024 року судом оголошено перерву у справі на 22.01.2025 року.

15.01.2025 року третьою особою-4 до суду подано пояснення у справі.

У судовому засіданні 20.01.2025 року судом оголошено перерву у справі на 26.02.2025 року.

25.02.2025 року позивачем до суду подано письмові пояснення у справі.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.02.2025 року викликано представників сторін на 19.03.2025 року у зв`язку з тим, що судове засідання 26.02.2025 року не відбулось.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.03.2025 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 28.04.2025 року.

03.04.2025 року третьою особою-3 до суду подано пояснення у справі.

Судом враховано, що треті особи-1-3 були належним чином повідомлені про дати, час та місце кожного судового засідання, що відбувалися у межах цієї справи, проте процесуальним правом на подання заяв по суті справи не скористалися.

Заслухавши пояснення представників позивача, відповідачів та третьої особи-4, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги до відповідача-1 підлягають задоволенню, а до відповідача-2 не підлягають з наступних підстав.

Обґрунтовуючи позовні вимоги про зобов`язання відповідача-1 здійснити перерахунок (поновити) у системі управління ринком (платформа Market Management System) переданих даних комерційного обліку електричної енергії позивач посилається на те, що відповідач не мав жодних законних підстав для анулювання показників комерційного обліку, крім того, посилання на несихронну роботу генеруючої установики з ОЕС України є незаконним, оскільки сонячна електростанція у спірний період працювала у штатному режимі, щодо неї не прийнято жодного рішення уповноважених органів, а поняття "несинхронної" роботи з ОЕС України, як підстава для анулювання показників не передбачена законом, і у зв`язку з чим позивач просить відновити передані дані комерційного обліку електричної енергії до версії 2 за період з липень 2022 року по лютий 2023 року включно.

Судом встановлено, що Товариству з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" (позивач) належить сонячна електростанція, яка розташована у Запорізькій області, Василівському районі, місті Дніпрорудне, ЕІС кoд-62W050458184527R (Сонячна електростанція), позивач здійснює господарську діяльність з виробництва електричної енергії і така діяльність здійснюється на підставі ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, виданої на підставі постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 746 від 14.05.2019 року.

Відповідно до Договору № 1810-1726 про приєднання до електричних мереж (альтернативна енергетика) від 29.08.2018 року укладеного між позивачем та Публічним акціонерним товариством "Запоріжжяобленерго" (третя особа-4) сонячна електростанція позивача приєднана до електричних мереж третьої особи-4, що підтверджується довідкою Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" за вих. № 001-006/19816 від 22.12.2020 року.

Згідно з Договором № 1910-0169 про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу з проектуванням замовником лінійної частини від 22.02.2019 року укладеного між позивачем та третьою особою-4 сонячна електростанція позивача у частині зовнішнього електрозабезпечення (мережі третьої особи-4) приєднана до електричних мереж для власних потреб сонячної електростанції, що підтверджується довідкою Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" за вих. № 001-006/19409 від 16.12.2020 року.

25.06.2019 року між позивачем (користувач) та Державним підприємством "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (правонаступником якого є Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична кампанія "Укренерго", відповідач-1, виконавець) укладено Договір № 0382-03015 про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, у редакції Додаткової угоди від 22.12.2022 року, відповідно до умов пункту 1.1 та 1.2 якого відповідач-1 зобов`язується надавати послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління об`єктами користувача у складі об`єднаної енергетичної системи ОЕС України, а саме забезпечити надійне та ефективне функціонування ОЕС України, зокрема безперебійне постачання електричної енергії споживачам з додержанням вимог операційної безпеки (послуга), а користувач зобов`язується здійснювати оплату за надану послугу відповідно до умов цього Договору.

Додатковою угодою № 6 від 30.12.2020 року до Договору № 0382-03015 сонячну електростанцію позивача додано до переліку об`єктів електроенергетики виробника електричної енергії.

Відповідач-1 надавав позивачу послуги з диспетчерського (оперативно- технологічного) управління, що підтверджується актами надання послуги від 31.07.2022 року, від 31.08.2022 року, від 30.09.2022 року, від 31.10.2022 року, від 30.11.2022 року, від 31.12.2022 року, від 31.01.2023 року, від 28.02.2023 року, а також диспетчерськими журналами виконання команд диспетчерів Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична кампанія "Укренерго".

Крім того, 25.06.2019 року між позивачем та відповідачем-1 укладено Договір № 0382-02015 про надання послуг з передачі електричної енергії, у редакції Додаткової угоди від 22.12.2022 року, відповідно до умов пункту 1.1 та 1.2 якого відповідач-1 зобов`язується надавати послугу з передачі електричної енергії (послуга) відповідно до умов цього договору, а користувач зобов`язується здійснювати оплату за послугу відповідно до умов цього Договору. Сторони здійснюють свою діяльність відповідно до чинного законодавства України, Правил ринку, Кодексу системи передачі, Кодексу систем розподілу, Кодексу комерційного обліку, ліцензій, відповідно до яких сторони здійснюють господарську діяльність, інших нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії України.

Додатковою угодою № 5 від 30.12.2020 року до Договору № 0382-02015 сонячну електростанцію позивача додано до переліку об`єктів електроенергетики виробника електричної енергії.

Згідно до умов Договору № 63 споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії від 25.06.2019 року укладеного між позивачем та третьою особою-4 остання у якості оператора системи надає споживачу (позивачу) послуги з розподілу (передачі) електричної енергії, параметри якої відповідають показникам, визначеним Кодексом системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 309, та кодексу систем розподілу затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 310 (КСР), за об`єктом, технічні параметри якого фіксуються в "Паспорті точки розподілу" за об`єктом споживача, який є Додатком № 2 до цього Договору, та в особовому рахунку споживача, облікових базах даних Оператора системи (пункт 2.1 Договору).

Відповідно до Договору виробника про надання послуг з розподілу електричної енергії від 01.07.2019 року укладеного між позивачем та третьою особою-4 остання у якості оператора системи надає виробнику (позивачу) послуги з розподілу електричної енергії в точках розподілу електричної енергії, зазначених в Додатку № 1 "Паспорт точки розподілу", та в обсягах відповідно до Додатка № 2 "Обсяги відпуску електричної енергії виробником в мережі Оператора системи". Облік електричної енергії, що відпускається виробником в мережі оператора системи на межах балансової належності електричних мереж здійснюється відповідно до вимог ККО та з урахуванням умов цього Договору. За розрахункову одиницю відпущеного та розподіленого обсягу електричної енергії за договором приймається одна кіловат година (кВт*год). Для визначення обсягів відпуску і споживання електричної енергії за звітний місяць виробник фіксує покази розрахункових лічильників електричної енергії, зазначених у додатку № 3 "Відомості про комерційні засоби обліку електричної енергії виробника", станом на 24 годину останньої доби кожного місяця. Оформлює у відповідності до форми додатка № 5 "Акт відпуску та споживання електричної енергії за розрахунковий період", завіряє його підписом уповноваженого керівника та накладення печатки, та направляє не пізніше 9-00 години 1 числа місяця, наступного за розрахунковим, на електрону адресу оператора системи (пункти 2.1, 3.1, 3.5 Договору).

У період з липня 2022 року по лютий 2023 року включно третя особа-4 надавала позивачу послуги з розподілу електричної енергії, згідно яких позивачем фактично відпущено у мережу: у липні 2022 року 2 274 742 кВт*год; у серпні 2022 року 1 799 261 кВт*год; у вересні 2022 року 1 255 826 кВт*год; у жовтні 2022 року 1 038 228 кВт*год; у листопаді 2022 року 489 641 кВт*год; у грудні 2022 року 420 383 кВт*год; у січні 2023 року 489 099 кВт*год; у лютому 2023 року 322 290 кВт*год, що підтверджується актами звірки загальної кількості відпущеної (отриманої) електроенергії між суміжними ліцензіатами позивача та третьої особи-4 за липень 2022 року, серпень 2022 року, вересень 2022 року, жовтень 2022 року, листопад 2022 року, грудень 2022 року, січень 2023 року, лютий 2023 року.

Крім того, 25.08.2019 року між позивачем (продавець) та Державним підприємством "Гарантований покупець" (покупець, відповідач-2) укладено Договір № 872/01, відповідно до пункту 1.1 якого продавець за "зеленим" тарифом зобов`язався продавати, а відповідач-2 зобов`язався купувати всю відпущену електричну енергію, вироблену продавцем за "зеленим" тарифом, та здійснювати її оплату відповідно до умов цього Договору та законодавства України, у тому числі Порядку купівлі електричної енергії за "зеленим" тарифом, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.04.2019 року № 641 (Порядок), або Порядку продажу та обліку електричної енергії, виробленої споживачами, а також розрахунків за неї, затвердженого постановою НКРЕКП від 13.12.2019 року № 2804 (Порядок продажу електричної енергії споживачами).

Відповідно до Договору № 8/01-12/2020 про експлуатацію та технічне обслуговування сонячної енергогенеруючої електричної станції, ТОВ "ВЕЗ" (CEEC ТОВ "Відновлювальна енергія Запоріжжя" м. Дніпрорудне) від 30.12.2020 року укладеного між позивачем (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Мк-Рітейл" (виконавець, третя особа-1) останнє зобов`язується надавати послуги з експлуатації та технічного обслуговування сонячної електростанції позивача. Обсяг експлуатації та технічного обслуговування сонячної електростанції, що регулюється цим Договором, включає: експлуатацію Сонячної електростанції, включаючи дистанційний контроль та цілодобове (двадцять чотири години на добу) оперативно-диспетчерське управління Сонячною електростанцією та періодичне звітування; планово-попереджувальне обслуговування Сонячної електростанції, передбачене цим Договором включаючи персонал та витратні матеріали, АСКУЄ (макети), підстригання газону та рослинності, очищення від пилу та снігу, забезпечення виконання вимог з пожежної безпеки, управління запасами запасених частин Замовника та звітність щодо послуг з експлуатації та технічного обслуговування; усі послуги з технічного обслуговування Сонячної електростанції, передбачені цим Договором, з використанням виключно належним чином кваліфікованого та підготовленого персоналу та відповідно до специфікацій обладнання та інструкцій виробника.

Виконавець може покладати на третіх осіб надання (виконання) частини послуг з експлуатації та обслуговування за умови, що таке залучення третіх осіб не звільняє виконавця від зобов`язань та відповідальності за договором та виконавець залишається відповідальним перед замовником за дії невиконання зобов`язань будь-яким з субпідрядників, їх агентів чи працівників, що вважатимуться діями та невиконанням зобов`язань виконавця (пункт 2.1, 2.2, 2.5 Договору).

Крім того, для надання (виконання) частини послуг з експлуатації та обслуговування сонячної електростанції, між третьою особою-1 (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Нік" (виконавець, третя особа-2) 01.05.2020 року укладено Договір № 01/05-2020 про надання послуг, відповідно до умов пункту 1.1 якого за завданням замовника виконавець зобов`язується надати замовнику послуги дистанційного збору даних із АСКОЄ з формуванням, обробкою та передачею даних комерційного обліку (Послуги) в обсязі та на умовах, визначних цим Договором до ДП "Гарантований покупець" та суміжним ліцензіатам по об`єктам, у тому числі СЕС № 2 ТОВ "Відновлювальна енергія Запоріжжя", а замовник прийняти надані послуги та сплатити виконавцю їх вартість.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Нік" в систему управління ринком (платформа Market Management System) завантажено (сформовані та передані) дані комерційного обліку за період липень 2022 року - лютий 2023 року відповідно до показів лічильників точок комерційного обліку позивача.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 07.10.2024 року у справі № 908/2034/24, яке набрало законної сили 29.11.2024 року за Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" до Держава Російська Федерація в особі Генеральної прокуратури Російської Федерації про відшкодування майнової шкоди, завданої у зв`язку зі збройною агресією російської федерації позов задоволено, стягнуто з Держави Російська Федерація в особі Генеральної прокуратури Російської Федерації на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" майнову шкоду, завдану у зв`язку зі збройною агресією російської федерації, що складається з реальних збитків у розмірі 12 169 219,36 дол. США, що є еквівалентом 445 011 315,93 грн. за офіційним курсом НБУ станом на дату оцінки, а також з упущеної вигоди у розмірі 1 535 900,00 дол. США, що є еквівалентом 62 274 294,00 грн. за офіційним курсом НБУ станом на дату оцінки, а загалом 13 705 119,36 дол. США, що є еквівалентом 507 285 609,93 грн.

Вищезазначеним рішенням суду, яке 29.11.2024 року набрало законної сили, встановлено, зокрема, факт того, що 01.05.2023 року внаслідок противоправних дій РФ та окупації військами останньої м. Дніпрорудне позивачем був втрачений повний зв`язок, тобто після отримання даних комерційного обліку електричної енергії (за період з липень 2022 року по лютий 2023 року включно). Позивач не мав можливості вільно володіти та розпоряджатися та користуватись своїм майном - сонячною електростанцією, що розташована за адресою: Запорізька область, Василівський район, місто Дніпрорудне, вулиця 50 років Перемоги, будинок 8. Вказані вище події (вторгнення та окупація Російською Федерацією частини території України) також позбавляють позивача можливості отримувати дохід від здійснення підприємницької діяльності генерації електричної енергії за адресою: Запорізька область, Василівський район, місто Дніпрорудне, вулиця 50 років Перемоги, будинок 8.

Відповідно до частини 4 статті 75 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Однак, сонячна електростанція позивача на дату звернення з цим позовом до суду перебуваючи на території, що знаходиться під тимчасовою окупацією, була приєднаною до об`єднаних електричних мереж України до кінця квітня 2023 року, поки з нею не втратився зв`язок, про що свідчить заява позивача про вчинення кримінального правопорушення № 02/06/2023-1 від 02.06.2023 року та акти звірки загальної кількості відпущеної (отриманої) електроенергії між суміжними ліцензіатами позивача та третьої особи-4 за березень 2023 року, квітень 2023 року, травень 2023 року на рівні "0".

Проте, наприкінці 2023 року відповідачем-1 як адміністратором комерційного обліку дані комерційного обліку відпущеної та спожитої електричної енергії (версія 2) за липень 2022 року в загальному обсязі 2 279 188,000 кВт - відпуск та 4 446,000 кВт споживання; за серпень 2022 року в загальному обсязі 1803 913,000 кВт - відпуск та 4 652,000 кВт споживання; за вересень 2022 року в загальному обсязі 1 260 689,000 кВт - відпуск та 4 863,000 кВт споживання; за жовтень 2022 року в загальному обсязі 1044 002,000 кВт - відпуск та 5 774,000 кВт споживання; за листопад 2022 року в загальному обсязі 496 422,000 кВт - відпуск та 6 781,000 кВт споживання; за грудень 2022 року в загальному обсязі 427 279,000 кВт - відпуск та 6 896,000 кВт споживання; за січень 2023 року в загальному обсязі 491 688,000 кВт - відпуск та 2 589,000 кВт споживання; за 01-15 лютого включно 2023 року в загальному обсязі 322 290,000 кВт - відпуск, були скореговані на нульові "0" показники (версія 3), що вбачається із відомостей особистого кабінету позивача на платформі відповідача-1 Market Management System (MMS).

Після того, як дані комерційного обліку відпущеної та спожитої електричної енергії були скореговані на нульові "0" показники позивач 08.09.2023 року звернувся до відповідача-1 з листом за вих. № 08/09/2023-01 щодо отримання роз`яснень та з`ясування підстав коригування до нульових "0" показників даних комерційного обліку електричної енергії за зазначений період сонячної електростанції позивача.

На підставі вищевказаного листа позивача відповідачем-1 направлено на адресу позивача лист за вих. № 01/52472 від 13.10.2023 року, в якому зазначив, що третя особа-4 повідомила АКО про несинхронну роботу позивача з ОЕС України, починаючи з 01.07.2022 року. Керуючись роз`ясненнями, наданими НКРЕКП в рамках наради, що зазначено у відповідному протоколі щодо сертифікації даних комерційного обліку (протокол від 03.07.2023 року № 48-п) по електроустановках, що приєднані до елементів систем передачі/розподілу, які працюють (працювали) несинхронно з ОЕС України, та вимогами Кодексу в частині заборони передачі даних комерційного обліку, які не пройшли валідацію/сертифікацію, АКО сертифікує та передає дані комерційного обліку для проведення розрахунків між учасниками ринку за умови наявності перевіреної інформації, яка підтверджує роботу відповідних електроустановок у синхронному з ОЕС України режимі. В зв`язку з продовженням надання ППКО ненульових ДКО по об`єктах генерації, які не здійснюють синхронну роботу з ОЕС України, керуючись пунктом 1.1.2 Правил ринку, та враховуючи інформацію від ОС з зазначенням переліку об`єктів електроенергетики, які не здійснюють синхронну роботу з ОЕС України та датами настання таких обставин, ДКО по наданим ОС ТКО не можуть бути враховані як обсяг надходження в область обліку торгової зони ОЕС України. Значення сертифікованих ДКО в MMS для кожної ТКО об`єктів генерації, що не здійснюють синхронну роботу з ОЕС України відповідно до переліку, наданого третьою особою-4, за липень 2022 року - травень 2023 року (версія 2) визначені АКО на рівні 0 кВт.год. З 14.06.2023 року ДКО, які завантажуються до ПК Датахаб за об`єктами електроенергетики, що не працюють синхронно з ОЕС України, не передаються в систему MMS до моменту надання ОС інформації щодо відновлення синхронної роботи об`єктами генерації.

Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична кампанія "Укренерго" направило на адресу позивача лист за вих. № 01/30450 від 21.05.2024 року, в якому повідомило про те, що за результатами спільної наради представників ОСП, ДП "Гарантований Покупець" та Міненерго під головуванням НКРЕКП, що зафіксована Протоколом від 03.07.2023 № 48-п (Протокол), Регулятором було надано роз`яснення щодо сертифікації даних комерційного обліку по електроустановках, що приєднані до елементів систем передачі/розподілу, які працюють (працювали) несинхронно з ОЕС України для подальшого врахування в роботі. Відповідно до зазначеного роз`яснення Регулятора АКО сертифікує та передає дані комерційного обліку для проведення розрахунків між учасниками ринку за умови наявності перевіреної інформації, яка підтверджує роботу відповідних електроустановок у синхронному з ОЕС України режимі. Інформація щодо синхронності роботи конкретних електроустановок надається відповідними операторами систем.

Листом за вих. № 007-63/3069 від 30.05.2023 року третя особа-4 надала перелік виробників, які працюють несинхронно з ОЕС України, до якого, зокрема, включено сонячну електростанцію позивача, та зазначено про втрату контролю з липня 2022 року.

Тоді як відповідно до рішення Господарського суду Запорізької області від 07.10.2024 року у справі № 908/2034/24, яке набрало законної сили 29.11.2024 року та заяви позивача про вчинення кримінального правопорушення № 02/06/2023-1 від 02.06.2023 року сонячна електростанція була приєднана до об`єднаних електричних мереж України до кінця квітня 2023 року, поки з нею не втратився зв`язок.

Правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії визначає Закон України "Про ринок електричної енергії" (Закон), який регулює відносини, пов`язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище.

Під комерційним обліком електричної енергії Закон розуміє сукупність процесів та процедур із забезпечення формування даних щодо обсягів виробленої, відпущеної, переданої, розподіленої, спожитої, імпортованої та експортованої електричної енергії у визначений проміжок часу з метою використання таких даних для здійснення розрахунків між учасниками ринку.

Стаття 2 Закону визначає основні умови діяльності учасників ринку електричної енергії та взаємовідносин між ними визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють впровадження цього Закону, зокрема кодексом комерційного обліку.

Кодекс комерційного обліку визначає, зокрема, основні положення щодо організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії, права та обов`язки учасників ринку, постачальників послуг комерційного обліку та адміністратора комерційного обліку щодо забезпечення комерційного обліку електричної енергії, отримання точних і достовірних даних комерційного обліку та їх агрегації (об`єднання), порядок проведення реєстрації постачальників послуг комерційного обліку, точок комерційного обліку та реєстрації автоматизованих систем, що використовуються для комерційного обліку електричної енергії (частина 7 статті 2 Закону).

Відповідальність учасників ринку за недотримання кодексу комерційного обліку є одним із принципів функціонування ринку електричної енергії (стаття 3 Закону).

Товариство з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" є виробником електричної енергії, виробленої на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, продаж якої здійснює суб`єкту господарювання державного сектору економіки для виконання функцій гарантованого покупця електричної енергії, визначено Кабінетом Міністрів України на підставі частини 1 статті 65 Закону.

Гарантований покупець зобов`язаний купувати у суб`єктів господарювання, яким встановлено "зелений" тариф, всю відпущену електричну енергію, вироблену на включених до складу балансуючої групи гарантованого покупця об`єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах) з альтернативних джерел енергії (а з використанням гідроенергії - виробленої лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), у тому числі відпущену з установки зберігання енергії у складі таких об`єктів (у разі якщо електрична енергія, що відбирається, зберігається і відпускається такою установкою, вироблена з альтернативних джерел енергії), за встановленим їм "зеленим" тарифом з урахуванням надбавки до нього протягом всього строку застосування "зеленого" тарифу, обсяг якої не перевищує обсяг електричної енергії, який може бути відпущений відповідним об`єктом електроенергетики або чергою його будівництва (пусковим комплексом) у кожному розрахунковому періоді (годині) згідно із встановленою потужністю електрогенеруючого обладнання, зазначеною в ліцензії на виробництво електричної енергії. При цьому в кожному розрахунковому періоді (місяці) обсяг відпуску електричної енергії, виробленої на об`єкті електроенергетики або черзі його будівництва (пусковому комплексі) з альтернативних джерел енергії (а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), визначається за вирахуванням обсягу витрат електричної енергії на власні потреби в електричній енергії відповідного об`єкта згідно з показниками приладів обліку на власні потреби (частина 2 статті 65 Закону).

Гарантований покупець здійснює оплату вартості електричної енергії, купленої за "зеленим" тарифом, з урахуванням вимог частини другої цієї статті, на підставі даних комерційного обліку, отриманих від адміністратора комерційного обліку, у порядку та строки, визначені відповідними договорами (частина 5 статті 65 Закон).

Організація комерційного обліку на ринку електричної енергії є предметом регулювання статті 74 Закону, за якою комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку та здійснюється постачальниками послуг комерційного обліку відповідно до вимог цього Закону, кодексу комерційного обліку та правил ринку (частина 1). Метою організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії є надання учасникам ринку повної та достовірної інформації про обсяги виробленої, відпущеної, переданої, розподіленої, імпортованої та експортованої, а також спожитої електричної енергії у певний проміжок часу з метою її подальшого використання для здійснення розрахунків між учасниками ринку (частина 2).

Кодекс комерційного обліку електричної енергії затверджений 14.03.2018 року постановою № 311 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. За ККОЕЕ автоматизована система - це система, що складається з персоналу і комплексу засобів автоматизації його діяльності, що реалізує інформаційну технологію виконання встановлених функцій. Упорядкування та об`єднання даних комерційного обліку електричної енергії окремих площадок та/або областей комерційного обліку агрегацією , що здійснюється АКО з метою подальшого їх використання при здійсненні розрахунків між учасниками ринку та/або формуванні статистичної звітності. Функцію агрегатора даних комерційного обліку виконує АКО у процесі агрегації даних комерційного обліку, яким є акціонерне товариство "Національна енергетична компанія "Укренерго", що виконує функції адміністратора комерційного обліку як оператор системи передачі (стаття 53 Закону).

За приписами пункту 5.3 розділу V ККОЕЕ (улаштування автоматизованих систем) автоматизована система має створюватися на принципах відкритої системи для забезпечення можливості електронного обміну інформацією на ринку відповідно до встановлених правил та регламентів. У залежності від обсягу виконуваних задач і функцій автоматизована система може забезпечувати автоматизацію одного, декількох або всіх процесів комерційного обліку електричної енергії. Створення, установлення, налаштування, заміна або модернізація автоматизованих систем, що використовуються для комерційного обліку (зокрема в оператора мережі, ППКО та споживачів), здійснюються відповідно до нормативних документів, у яких зазначаються процедури та стадії створення автоматизованих систем. Автоматизована система, що забезпечує комерційний облік електричної енергії, приймається в експлуатацію у порядку, встановленому технічною документацією на її створення, де мають бути передбачені вимоги до складу і змісту робіт з підготовки системи до введення в експлуатацію, а також порядок контролю та приймання її в експлуатацію.

Порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків визначають Правила ринку, що затверджені 14.03.2018 року постановою № 307 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (Правила ринку). За Правилами ринку система управління ринком - це програмно-інформаційний комплекс, що складається з окремих систем та підсистем, які забезпечують автоматичне управління даними та процесами, а також виконання розрахунків, передбачених цими Правилами, з урахуванням інтеграції з іншими програмно-інформаційними комплексами, які забезпечують необхідні функції. За допомогою системи управління ринком (СУР) здійснюється управління процесами, зокрема проведенням необхідних розрахунків, реєстрацією ринкових даних і результатів діяльності на ринку електричної енергії згідно з цими Правилами.

11.10.2022 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (Постанова № 1299) погодила Інструкцію щодо подання та публікації даних на ринку електричної енергії, затверджену протоколом засідання правління "НЕК "Укренерго" від 19.09.2022 року № 41/2022. За цією Інструкцією (пункт 4.1) автоматизований збір та обробка даних від власників первинних даних (уповноважених осіб) здійснюється через вебслужбу ОСП в форматі XML. У разі передачі даних власниками первинних даних, а саме виробниками та операторами установок зберігання енергії в систему управління ринком ОСП відповідно до Правил ринку, Опису інтерфейсу для учасників ринку та Інструкції щодо формування та завантаження до платформи MMS графіків фізичного відпуску, ОСП забезпечує можливість публікації даних на платформу прозорості ENTSO-E через модуль публікації системи управління ринком ОСП.

Порядком підготовки та надання даних комерційного обліку постачальниками послуг комерційного обліку електричної енергії на останнього покладено обов`язок забезпечити щоденне завантаження даних комерційного обліку електричної енергії в систему MMS.

Згідно з пунктом 10.1.1 ККО будь-яка суперечка між двома або більше сторонами, яка виникає у зв`язку з виконанням цього Кодексу та нормативних документів, що розроблені АКО, повинна бути розглянута керівництвом або уповноваженими представниками сторін після отримання письмової вимоги будь-якої зі сторін.

Відповідно до пункту 10.1.4 ККО у разі недосягнення сторонами згоди вирішення зазначених суперечок проводиться АКО, Регулятором або в судовому порядку.

Приписами пункту 10.2.1. ККО встановлено, що АКО розглядаються суперечки, що попередньо розглядались сторонами та щодо яких не було досягнуто згоди.

Згідно з пунктом 10.2.2. ККО розгляд такої суперечки може бути ініційовано будь-якою зі сторін шляхом відповідного звернення до АКО.

Отже, законодавством не встановлений обов`язковий порядок розгляду суперечок відповідно до розділу X ККО, а вирішення спорів у даному порядку є виключно правом сторін, та одним зі способів врегулювання суперечок, альтернативою якого є звернення до суду, що прямо передбачено в пункті 10.1.4 ККО.

Водночас наявність/відсутність окремого провадження з врегулювання суперечки, зокрема, щодо питання законності зміни сертифікованих даних комерційного обліку, не позбавляє особу права доводити протиправність зміни цих даних у спорі, де на підставі указаних змінених даних до особи заявляються грошові вимоги. Попри це, до предмету спору та предмету доказування у справі входить необхідність на підставі належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів встановлення чи спростування правомірності зміни фактичної вартості проданої електроенергії при подальшій зміні показників обліку на "0".

Аналогічна правова позиція, викладена в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 12.02.2025 року у справі № 910/19641/23.

Отже, незгода зі зміною сертифікованих даних комерційного обліку може бути предметом позову в самостійній судовій справі і допускається окреме судове провадження з врегулювання суперечки, зокрема, щодо питання законності зміни сертифікованих даних комерційного обліку.

Позивач в позовній заяві зазначає, що корегування даних комерційного обліку відпуску електричної енергії в системі MMS, яке здійснене відповідачем-1, є незаконним та таким, що порушує його право на отримання оплати за вироблену та відпущену електричну енергію за Договором № 872/01 від 25.10.2019 року, та водночас зобов`язує повернути вже частково отримані авансові платежі за вироблену та відпущену електричну енергію, про що свідчить лист відповідача-2 за вих. № 41/3389 від 13.06.2024 року, а також зобов`язує повернути оплату за послуги з відшкодування частки вартості врегулювання небалансу Гарантованого покупця, послуги з відшкодування вартості відхилення та/або спожиту електричну енергію на власні потреби.

Коригування даних є частиною звичайного процесу комерційного обліку електричної енергії. Підпунктом 10.2.26 пункту 10.2 розділу X ККОЕЕ прямо передбачено, якщо вирішення суперечки передбачає зміну даних, АКО (НЕК "Укренерго") повинен провести нове формування сертифікованих даних для відповідних учасників ринку та передати ці дані АР (ДП "Гарантований покупець") та учасникам ринку для здійснення перерахунку платежів.

Таким чином, чинним законодавством України передбачена можливість здійснення перерахунку даних комерційного обліку адміністратором даних комерційного обліку (НЕК "Укренерго"), у результаті чого останнє формує нові дані комерційного обліку та надає їх ДП "Гарантований покупець" для здійснення грошової виплати (матеріального відшкодування), зокрема, позивачу та відповідно анулює обов`язок позивача повернути ДП "Гарантований Покупець" сплачені авансові внески, тобто захищає позивача, у тому числі, від необґрунтованих майнових втрат.

Підсумовуючи наведене суд пригодить до висновку, що оскільки метою комерційного обліку електричної енергії є забезпечення повної та достовірної інформації про обсяги виробленої, відібраної, відпущеної, переданої, спожитої тощо електричної енергії у визначений проміжок часу для її подальшого використання та здійснення розрахунків між учасниками ринку, і такий облік здійснюється, у тому числі, шляхом внесення даних комерційного обліку електричної енергії в систему управління ринком (MMS), що, в свою чергу, забезпечує принципи функціонування ринку електричної енергії, зокрема і принципу рівності права на продаж електричної енергії, дії АКО щодо зміни даних комерційного обліку електричної енергії Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" унеможливлюють проведення оплати Гарантованим покупцем вартості електричної енергії, а тому є такими, що порушують права позивача. З огляду на це поновлення в системі Market Management System даних комерційного обліку електричної енергії Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" має наслідком поновлення прав позивача, а тому вимога про покладення на відповідача такого обов`язку є вимогою про примусове виконання обов`язку в натурі (пункт 5 частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України) та є належним та ефективним способом захисту прав позивача.

З вищезазначеного вбачається, що у спірний період (липень 2022 року - лютий 2023 року включно) врегульовуваний порядок організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії, свідчить про неправомірність дій Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична кампанія "Укренерго" щодо корегування у системі MMS даних комерційного обліку електричної енергії Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя".

Такий висновок суду ґрунтується на основоположних принципах правопорядку в Україні, зафіксованих статтею 19 Конституції України, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як зазначено вище, комерційний облік електричної енергії - це сукупність процесів та процедур із забезпечення формування даних щодо обсягів виробленої, відпущеної, переданої, розподіленої, спожитої, імпортованої та експортованої електричної енергії у визначений проміжок часу з метою використання таких даних для здійснення розрахунків між учасниками ринку.

Основні положення щодо організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії, права та обов`язки учасників ринку, постачальників послуг комерційного обліку та адміністратора комерційного обліку щодо забезпечення комерційного обліку електричної енергії, отримання точних і достовірних даних комерційного обліку та їх агрегації (об`єднання), порядок проведення реєстрації постачальників послуг комерційного обліку, точок комерційного обліку та реєстрації автоматизованих систем, що використовуються для комерційного обліку електричної енергії визначає Кодекс комерційного обліку електричної енергії.

Послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії надає постачальник послуг комерційного обліку (ППКО). Закон (пункт 20 частина 1 статті 33) покладає на оператора систем передачі обов`язок забезпечити комерційний облік електричної енергії та обмін даними комерційного обліку відповідно до цього Закону, правил ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії. У спірних правовідносинах оператором систем передачі є Публічне акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго".

За приписами підпункту 8.1.1 розділу VIII ККОЕЕ постачальник послуг комерційного обліку (у ролі ОЗД) повинен у межах регламентів, встановлених АКО, провести збір (або забезпечити прийом) результатів вимірювання та даних про стан з лічильників для всіх точок комерційного обліку (ТКО), за які він несе відповідальність, та передати їх ППКО (у ролі ОДКО).

Дані комерційного обліку формуються на основі результатів вимірювання або визначаються розрахунковим шляхом за встановленими правилами (підпункт 9.5.3 розділу ІХ ККОЕЕ).

Обмін даними комерційного обліку електричної енергії між АКО, ППКО та учасниками ринку здійснюється на договірних засадах у вигляді електронних документів (підпункт 9.1.1 розділу ІХ ККОЕЕ).

Підпункт 9.2.1 розділу ІХ ККОЕЕ забороняє передачу даних комерційного обліку електричної енергії, які не пройшли валідацію/сертифікацію.

Перевірка результатів вимірювання є предметом регулювання пункту 9.6 розділу ІХ ККОЕЕ. Перевірка даних здійснюється відповідними ППКО на етапах збору результатів вимірювання, формування первинних даних комерційного обліку, формування валідованих даних комерційного обліку (підпункт 9.6.1). За результатами цих перевірок ППКО (у ролі ОДКО) формує валідовані дані комерційного обліку та передає їх AKO та заінтересованим сторонам (підпункт 9.6.2). Перевірка результатів вимірювання електричної енергії здійснюється відповідно до встановленого АКО порядку з метою узгодження та визначення достовірності кожного значення вимірювання або групи значень вимірювання. У випадку звернення споживача, електропостачальника чи іншого заінтересованого учасника ринку щодо недостовірності результатів вимірювання електричної енергії ППКО зобов`язаний здійснити повторну перевірку (підпункт 9.6.3). Перевірки мають виконуватися для всіх значень результатів вимірювання незалежно від того, яким чином вони були отримані (підпункт 9.6.4). ППКО (у ролі ОЗД) повинен провести початкову перевірку адекватності та цілісності даних, зібраних з кожної ТКО (підпункт 9.6.6).

Порядок валідації даних комерційного обліку електричної енергії визначено пунктом 9.9 розділу ІХ ККОЕЕ. За ним перевірка даних комерційного обліку здійснюється на рівні ППКО (у ролі ОДКО) після отримання результатів вимірювання та формування даних комерційного обліку (підпункт 9.9.1). ППКО (у ролі ОДКО) після отримання від ППКО (у ролі ОЗД) результатів вимірювання з лічильників має провести обробку, перевірку, валідацію цих даних та, у разі потреби, їх заміну оціночними даними, а також забезпечити зберігання, архівування, передачу валідованих даних АКО та іншим заінтересованим сторонам, зокрема електропостачальникам, відповідно до вимог цього Кодексу (підпункт 9.9.2). ППКО (у ролі ОДКО) повинен здійснити валідацію сформованих даних комерційного обліку перед тим, як додати ці дані до своїх баз даних комерційного обліку електричної енергії та передати їх АКО (підпункт 9.9.3). Якщо сформовані дані не проходять валідацію, то вони не вносяться до бази даних комерційного обліку електричної енергії та не передаються АКО. ППКО (у ролі ОДКО), що здійснює валідацію даних комерційного обліку, має негайно повідомити ППКО (у ролі ОЗД), від якого він їх отримав, про необхідність виправлення виявлених недоліків у даних комерційного обліку в найкоротші терміни. Повідомлення повинне містити інформацію щодо ТКО, дані з яких не пройшли перевірку достовірності, а також про перевірки, що не були пройдені (підпункт 9.9.4).

Порядок підготовки та надання даних комерційного обліку постачальниками послуг комерційного обліку електричної енергії, який є регламентом, встановленим акціонерним товариством "Національна енергетична компанія "Укренерго" як АКО відповідно до підпункту 8.1.1 розділу VIII ККОЕЕ, зобов`язує оператора обліку (ППКО) завантажувати у систему MMS погодинні валідовані дані комерційного обліку електричної енергії.

За цим Порядком дані комерційного обліку в системі MMS в залежності від дати надання та цільового призначення класифікуються по наступним версіям та релізам: Версія 1 останнього релізу - використовуються для щодекадних розрахунків з АР за небаланси, щомісячних розрахунків з ОСП за послуги передачі та диспетчеризації, щомісячних розрахунків з ОСР за послуги розподілу; Версія 2 останнього релізу - використовується для щомісячних та квартальних розрахунків врегулювання з АР за небаланси, коригувальних розрахунків з ОСП за послуги передачі та диспетчеризації, коригувальних розрахунків з ОСР за послуги розподілу.

Регламент, що зафіксований у Порядку підготовки та надання даних комерційного обліку постачальниками послуг комерційного обліку електричної енергії, передбачає таку послідовність дій: до 24:00 дня М1+12 всі без виключень Оператори обліку (оператори мереж та виробники електроенергії) обов`язково завантажують в систему MMS погодинні валідовані дані комерційного обліку електричної енергії як черговий реліз версії 2 за всі дні розрахункового місяця. Дані завантажуються для всіх ТКО, включаючи ТКО для яких вже було надано остаточні дані комерційного обліку за версією 1; о 24:00 дня М1+12 в системі MMS зачиняються ворота для прийняття від Операторів обліку даних комерційного обліку за розрахунковий місяць М за версією 2; о 10:00 дня М1+13 в АКО запускається процедура балансування декад розрахункового місяця М; до 13:30 дня М1+15 Учасники ринку здійснюють контроль завантажених даних комерційного обліку версії 2. У разі відсутності або некоректності даних комерційного обліку Учасники ринку мають зконтактувати з відповідними Операторами обліку та врегулювати проблемні питання; оператори обліку, у разі виявлення значних відхилень, мають можливість звернутись до АКО щодо завантаження скоригованих даних комерційного обліку версії 2 за вибраними ТКО; о 13:30 дня М1+15 в АКО запускається остаточна процедура балансування розрахунковго місяця М; з 15:00 до 16:00 дня М1+15 АКО здійснює контроль в системі MMS: наявності даних комерційного обліку по точкам обміну між суміжними ліцензіатами та даних по об`єктам виробників електроенергії; коректності розрахунку ТВЕ по областям комерційного обліку; о 16:00 дня М1+15 АКО закриває щоденні перерахунки процедури балансування декад розрахункового місця і повідомляє Адміністратора Розрахунків щодо стану готовності даних комерційного обліку для формування рахунків врегулювання; в день М1+16 оператори обліку вивантажують з MMS дані комерційного обліку версії 2 останнього релізу та на їх основі формують: виробники - акт про виробіток та відпуск електричної енергії; оператори мереж - звіт про фізичний баланс області обліку за розрахунковий місяць М.

Отже, оскільки внесення до бази даних комерційного обліку електричної енергії є наслідком їх валідації, чому передує їх перевірка, і не валідовані дані не передаються АКО, внесення Публічним акціонерним товариством "Запоріжжяобленерго" до системи управління ринком Market Management System (MMS) даних комерційного обліку електричної енергії Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" за період липень 2022 року - лютий 2023 року свідчить про їх обробку, перевірку та валідацію.

Відповідачем-1 до суду не надано доказів повідомлення ППКО про необхідність виправлення виявлених недоліків у даних комерційного обліку в розумінні підпункт 9.9.4 розділу ІХ ККОЕЕ.

Отже, відповідно до пунктом 9.9 розділу ІХ ККОЕЕ данні комерційного обліку електричної енергії пройшли перевірку достовірності.

Станом на лютий 2023 року забезпечення комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії здійснювалось з урахуванням особливостей, запроваджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 31.05.2022 року № 555, і ці особливості пов`язані з воєнним станом в Україні.

Вищевказана постанова передбачає створення операторами систем, територія ліцензованої діяльності яких частково знаходиться на тимчасово окупованій території України, додаткових областей комерційного обліку електричної енергії та їх реєстрацію в Адміністратора комерційного обліку, та визначає алгоритм дій ППКО при формуванні даних комерційного обліку електричної енергії за даними, які отримані із засобів комерційного обліку, розташованих на тимчасово окупованій території України. Зокрема, за пункту 6 постанови формування даних комерційного здійснюється у такій пріоритетності: дані комерційного обліку, сформовані на підставі показів основних та дублюючих лічильників; дані комерційного обліку, сформовані на підставі показів верифікаційних лічильників; дані комерційного обліку, сформовані на підставі показів лічильників технічного обліку, з обов`язковим подальшим їх включенням у відповідний перелік ТКО та алгоритм розрахунку; дані комерційного обліку, сформовані на підставі графіків навантаження за даними телевимірювань.

У разі відсутності у ППКО можливості отримати покази основного, дублюючого, верифікаційного лічильників, лічильників технічного обліку та/або даних телевимірювань для формування даних комерційного обліку в ТКО (у межах його відповідальності) власними силами ППКО звертається до відповідних сторін, зокрема оператора системи, іншого ППКО, сторони, приєднаної до мережі або електропостачальника для отримання даних комерційного обліку електричної енергії з найближчих суміжних ТКО (у межах їх відповідальності).

Після отримання офіційного звернення ППКО відповідні сторони невідкладно мають надати йому відповідні дані (у разі їх наявності), на підставі яких ППКО формує дані комерційного обліку в ТКО. ППКО має право приймати рішення щодо подальшого використання цих даних для формування валідованих даних комерційного обліку.

Після отримання фактичних показів лічильників ППКО повинен скоригувати відповідні оціночні дані комерційного обліку за всі періоди їх формування та протягом трьох днів надати скориговані дані АКО та іншим заінтересованим сторонам.

У разі незгоди з сформованими ППКО даними комерційного обліку учасник ринку має право ініціювати розгляд суперечки у порядку, встановленому ККОЕЕ.

До дати врегулювання суперечки пріоритет для поточних розрахунків мають дані комерційного обліку, сформовані оператором системи, на території ліцензованої діяльності якого знаходиться відповідна ТКО.

У разі систематичних порушень (більше трьох виявлених/зафіксованих АКО випадків порушень протягом 20 днів) зі сторони ППКО (у ролі ОДКО) у частині формування та передачі даних комерційного обліку до АКО, а саме ненадання даних, надання їх з порушенням встановлених АКО термінів та/або надання недостовірних даних, АКО має право призначити іншого ППКО (у ролі ОДКО) для відповідних ТКО з попереднім письмовим повідомленням усіх заінтересованих сторін не пізніше ніж за 3 робочих дні до дати призначення іншого ППКО.

У такому випадку призначений ППКО (у ролі ОДКО) повинен провести нове формування даних комерційного обліку для відповідних ТКО за періоди, коли ці дані були визнані АКО такими, що сформовані з порушенням, та продовжувати виконувати функції ОДКО для цих ТКО протягом періоду часу, визначеного АКО.

У разі систематичних порушень (більше трьох виявлених/зафіксованих АКО випадків порушень протягом 30 днів) зі сторони оператора системи в частині формування та передачі даних комерційного обліку до АКО, що призводить до некоректного формування складових балансу по області обліку, а саме ненадання даних, надання їх з порушенням встановлених АКО термінів та/або надання недостовірних даних, АКО повинен забезпечити формування балансу по відповідній області комерційного обліку цього оператора системи з використання даних комерційного обліку, отриманих від інших заінтересованих сторін (зокрема суміжних ОС, інших ППКО).

Обсяги прийому/віддачі електричної енергії за розрахунковий місяць у цілому по областях комерційного обліку операторів системи на межі з суміжними учасниками ринку, а також на адміністративній межі та/або лінії зіткнення між тимчасово окупованою територією та іншою територією України, мають оформлюватися окремими актами за підписом оператора системи, які оператором системи надаються АКО на його запит. Акти щодо обсягів прийому/віддачі електричної енергії за розрахунковий місяць на межі з суміжними учасниками ринку підписуються відповідними суміжними учасниками ринку (пункт 7 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 31.05.2022 № 555).

Суду не надано доказів вчинення дій щодо корегування даних комерційного обліку відповідно до наведеного вище порядку, наявності суперечок між позивачем та ППКО при формуванні даних комерційного обліку протягом липня 2022 року - лютого 2023 року, та застосування механізму вирішення суперечок, врегульованого розділом Х ККОЕЕ.

З метою забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії на період дії в Україні воєнного стану, 25.02.2022 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, винесено постанову № 332, якою передбачено можливість передачі показників засобів обліку всіма способами, передбаченими операторами систем розподілу та електропостачальниками, погоджено визначену НЕК "Укренерго" одну торгову зону "ОЕС України" в межах України.

Станом на лютий 2023 року редакція постанови № 332 не передбачала можливості АКО визначати дані комерційного обліку електроустановок на тимчасово окупованих територіях на рівні нуля. Також жоден інший законодавчий та нормативно-правовий акт України не наділяв відповідача-1 відповідними повноваженнями.

Тільки, починаючи з 19.04.2024 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, винесено постанову № 759, якою викладено у новій редакції підпункт 5 підпункт 1 постанови № 332, якою передбачено, що у разі неможливості реалізації оператором мережі свого права доступу до вузлів обліку та засобів комерційного обліку електричної енергії (ЗКО) електроустановок на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях, відповідно до переліку, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, та які працюють (працювали) несинхронно (асинхронно) з ОЕС України, для проведення періодичного та позачергового контрольного огляду, технічної перевірки вузлів обліку та ЗКО, схем їх підключення та зчитування інформації, адміністратору комерційного обліку керуватись положеннями, зокрема, підпункту 6 пункту 9.2.1 глави 9.2, а також пункту 9.9.4 глави 9.9, пункту 9.13.1 глави 9.13 та пунктів 9.14.1 та 9.14.3 глави 9.14 розділу IX ККОЕЕ та під час визначення значень сертифікованих даних комерційного обліку, тимчасово, до отримання доступу до вузлів обліку та ЗКО відповідних електроустановок, визначати такі дані на рівні нуля та забезпечити передачу таких даних адміністратору розрахунків та учасникам ринку електричної енергії.

Отже, підсумовуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що станом на лютий 2023 року внесені до системи управління ринком Market Management System (MMS) дані комерційного обліку електричної енергії Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" за період липня 2022 року - лютого 2023 року є такими, що оброблені, перевірені та валідовані, крім того до цих даних не вчинялись дії стосовно їх корегування, відсутні суперечки між позивачем та ППКО при формуванні даних комерційного обліку протягом спірного періода, не застосовувався механізм вирішення суперечок відповідно до ККОЕЕ, також законодавство України не наділяло Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична кампанія "Укренерго" повноваженнями на вчинення дій щодо зміни у системі управління ринком Market Management System внесених даних комерційного обліку електричної енергії.

Відповідно до частини 1, 2 статті 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3, 5, 6 статті 203 цього Кодексу. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна зі сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним оспорюваний правочин) (стаття 215 Цивільного кодексу України).

Таким чином, коригування даних комерційного обліку електричної енергії в системі Market Management System (MMS) здійснене відповідачем-1 всупереч положенням ККОЕЕ та з порушенням вимог статті 203 Цивільного кодексу України.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що вимога позивача щодо визнання недійсним одностороннього правочину Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (ЄДРПОУ: 00100227) у вигляді коригування даних комерційного обліку у системі управління ринком (платформа Market Management System) Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" (ЄДРПОУ: 40877581) щодо ресурсного об`єкту ЕС-код типу ZV ТKО: 62ZV68951G184360; ЕС-код типу W/Y домену відпуску: 62W050458184527R; EIC-код типу X власника домену відпуску: 62X3574412007479, за липень 2022 року в загальному обсязі 2 279 188,000 кВт - відпуск та 4 446,000 кВт споживання; за серпень 2022 року в загальному обсязі 1 803 913,000 кВт - відпуск та 4 652,000 кВт споживання; за вересень 2022 року в загальному обсязі 1 260 689,000 кВт - відпуск та 4 863,000 кВт споживання; за жовтень 2022 року в загальному обсязі 1 044 002,000 кВт - відпуск та 5 774,000 кВт споживання; за листопад 2022 року в загальному обсязі 496 422,000 кВт - відпуск та 6 781,000 кВт споживання; за грудень 2022 року в загальному обсязі 427 279,000 кВт - відпуск та 6 896,000 кВт споживання; за січень 2023 року в загальному обсязі 491 688,000 кВт - відпуск та 2 589,000 кВт споживання; за 01 - 15 лютого включно 2023 року в загальному обсязі 322 290,000 кВт - відпуск до визначенням значення даних комерційного обліку на рівні 0 кВт*год та надання оновлених даних комерційного обліку електричної енергії на рівні 0 кВт*год Державному підприємству "Гарантований покупець" (ЄДРПОУ: 43068454) є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Крім того, щодо посилання відповідача-1 на протокол № 48-п від 03.07.2023 як акт, що встановлював для відповідача-1 юридичне (легальне) право на вчинення дій щодо зміни даних комерційного обліку електричної енергії є хибним, оскільки цей протокол складено 03.07.2023 року за результатами наради за участю представників Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Кабінету Міністрів України, акціонерного товариства "Національна енергетична компанія "Укренерго" та державного підприємства "Гарантований покупець", а тому цей протокок не є рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у розумінні статті 14 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг". За цією нормою формою роботи Регулятора (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), який є колегіальним органом (до складу входять сім членів, Кабінет Міністрів України, акціонерне товариство "Національна енергетична компанія "Укренерго" та державне підприємство "Гарантований покупець" не є його членами), є засідання, засідання Регулятора проводяться у формі відкритих слухань (а не наради), рішення Регулятора оформлюються постановами, крім рішень щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення контролю, які оформлюються розпорядженнями. Протокол не є формою рішення Регулятора, а документом, яким оформлюються результати засідання Регулятора.

Аналогічна правова позиція, викладена в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 12.02.2025 року у справі № 910/19641/23 (пункти 111-116 зазначеної постанови Верховного Суду).

З огляду на те, що протокол № 48-п від 03.07.2023 року не рішенням Регулятора, він не набуває категорії обов`язковості відповідно до частини 9 статті 14 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг".

Крім того, посилання сторін на відсутність доказів спроможності виробляти позивачем електричну енергію та її наявності у позивача є повністю не обґрунтованими, з огляду на наступне.

Товариству з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" належить сонячна електростанція, воно здійснює господарську діяльність з виробництва електричної енергії на підставі ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, і факт валідації ППКО даних комерційного обліку засвідчує таку діяльність у спірний період. Електрична енергія - це вид енергії, що існує у вигляді потенціальної енергії електричного й магнітних полів та енергії електричного струму. Електрична енергія, яка вироблена позивачем за період липня 2022 року - лютого 2023 року, була відпущена у ОЕС України, та, в силу законів фізики, не може бути наявна у позивача на цей час.

Відпуск позивачем електричної енергії у ОЕС України не суперечить Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", відповідно до якого (стаття 13-1) на період тимчасової окупації переміщення товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію усіма видами транспорту, в тому числі автомобільним, залізничним, повітряним та трубопровідним транспортом, а також лініями електропередач та гідротехнічними спорудами, заборонено.

Зокрема, об`єднана енергетична система України (ОЕС України) - це сукупність електростанцій, електричних мереж, інших об`єктів електроенергетики, що об`єднані спільним режимом виробництва, передачі та розподілу електричної енергії при централізованому управлінні цим режимом.

Як зазначено вище, відповідно до постанови від 25.02.2022 року № 332 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ОЕС України визначена в межах України. Отже, тимчасово окуповані території входять до складу ОЕС України, і спеціальне законодавство, що регулює відносини, пов`язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії, не встановлює заборони щодо такого відпуску.

З огляду на вищевикладене, позовна вимога в частині зобов`язання Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (ЄДРПОУ: 00100227) здійснити перерахунок (поновити) у системі управління ринком (платформа Market Management System) переданих даних комерційного обліку електричної енергії Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" (ЄДРПОУ: 40877581) щодо ресурсного об`єкту ЕС-код типу ZV ТKО: 62ZV68951184360; EIC-код типу W/Y домену відпуску: 62W050458184527R; EIC-код типу X власника домену відпуску: 62X3574412007479 відповідно до даних системи управління ринком (платформа Market Management System) станом до здійснення Приватним акціонерним товариством "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (ЄДРПОУ: 00100227) коригування даних комерційного обліку на платформі Market Management System із визначенням значення даних комерційного обліку на рівні 0 кВт*год, а саме до версії 2 за липень 2022 року в загальному обсязі 2 279 188,000 кВт - відпуск та 4 446,000 кВт споживання; за серпень 2022 року в загальному обсязі 1 803 913,000 кВт - відпуск та 4 652,000 кВт споживання; за вересень 2022 року в загальному обсязі 1 260 689,000 кВт - відпуск та 4 863,000 кВт споживання; за жовтень 2022 року в загальному обсязі 1 044 002,000 кВт - відпуск та 5 774,000 кВт споживання; за листопад 2022 року в загальному обсязі 496 422,000 кВт - відпуск та 6 781,000 кВт споживання; за грудень 2022 року в загальному обсязі 427 279,000 кВт - відпуск та 6 896,000 кВт споживання; за січень 2023 року в загальному обсязі 491 688,000 кВт - відпуск та 2 589,000 кВт споживання; за 01 - 15 лютого включно 2023 року в загальному обсязі 322 290,000 кВт - відпуск є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, порушено відповідачем-1, а тому позовні вимоги до відповідача-1 про визнання одностороннього правочину недійсним та зобов`язання вчинити певні дії є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Позивачем не надано суду доказів порушення відповідачем-2 прав та інтересів позивача, таким чином, позивачем не доведено тих обставин, на які він посилається як на підставу задоволення позовних вимог.

Отже, позов до відповідача-2 є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Інші доводи, на які посилалися сторони під час розгляду даної справи, залишені судом без задоволення та не прийняті до уваги, як необґрунтовані та такі, що не спростовують висновків суду щодо задоволення позовних вимог в частині до відповідача-1.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

При цьому, частина 9 статті 129 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.

На підставі викладеного, враховуючи положення статті 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача-1 - Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична кампанія "Укренерго", оскільки саме його неправомірні дії призвели до виникнення спору.

Керуючись статтями 86, 129, 232, 233, 236 - 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов до відповідача-1 - Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична кампанія "Укренерго" задовольнити повністю.

Визнати недійсним односторонній правочин Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (01032, місто Київ, вулиця Симона Петлюри, будинок 25; ЄДРПОУ: 00100227) у вигляді коригування даних комерційного обліку у системі управління ринком (платформа Market Management System) Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" (69018, місто Запоріжжя, вулиця Перемоги, будинок 35А; ЄДРПОУ: 40877581) щодо ресурсного об`єкту ЕІС-код типу ZV ТКО: 62ZV68951G184360; ЕІС-код типу W/Y домену відпуску: 62W050458184527R; ЕІС-код типу X власника домену відпуску: 62X3574412007479, за липень 2022 року в загальному обсязі 2 279 188,000 кВт -відпуск та 4 446,000 кВт споживання; за серпень 2022 року в загальному обсязі 1 803 913,000 кВт - відпуск та 4 652,000 кВт споживання; за вересень 2022 року в загальному обсязі 1260 689,000 кВт - відпуск та 4 863,000 кВт споживання; за жовтень 2022 року в загальному обсязі 1044 002,000 кВт - відпуск та 5 774,000 кВт споживання; за листопад 2022 року в загальному обсязі 496 422,000 кВт -відпуск та 6 781,000 кВт споживання; за грудень 2022 року в загальному обсязі 427 279,000 кВт - відпуск та 6 896,000 кВт споживання; за січень 2023 року в загальному обсязі 491 688,000 кВт - відпуск та 2 589,000 кВт споживання; за 01-15 лютого включно 2023 року в загальному обсязі 322 290,000 кВт - відпуск до визначенням значення даних комерційного обліку на рівні 0 кВт*год та надання оновлених даних комерційного обліку електричної енергії на рівні 0 кВт*год - Державного підприємства "Гарантований покупець" (01032, місто Київ, вулиця Симона Петлюри, будинок 27; ЄДРПОУ: 43068454).

3обов`язати Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (01032, місто Київ, вулиця Симона Петлюри, будинок 25; ЄДРПОУ: 00100227) здійснити перерахунок (поновити) у системі управління ринком (платформа Market Management System) переданих даних комерційного обліку електричної енергії Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" (69018, місто Запоріжжя, вулиця Перемоги, будинок 35А; ЄДРПОУ: 40877581) щодо ресурсного об`єкту ЕІС-код типу ZV ТКО: 62ZV68951G184360; ЕІС-код типу W/Y домену відпуску: 62W050458184527R; ЕІС-код типу X власника домену відпуску: 62X3574412007479 відповідно до даних системи управління ринком (платформа Market Management System) станом до здійснення Приватним акціонерним товариством "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (01032, місто Київ, вулиця Симона Петлюри, будинок 25; ЄДРПОУ: 00100227) коригування даних комерційного обліку на платформі Market Management System із визначенням значення даних комерційного обліку на рівні 0 кВт*год, а саме до версії 2 за липень 2022 року в загальному обсязі 2 279 188,000 кВт - відпуск та 4 446,000 кВт споживання; за серпень 2022 року в загальному обсязі 1 803 913,000 кВт - відпуск та 4 652,000 кВт споживання; за вересень 2022 року в загальному обсязі 1 260 689,000 кВт - відпуск та 4 863,000 кВт споживання; за жовтень 2022 року в загальному обсязі 1 044 002,000 кВт - відпуск та 5 774,000 кВт споживання; за листопад 2022 року в загальному обсязі 496 422,000 кВт - відпуск та 6 781,000 кВт споживання; за грудень 2022 року в загальному обсязі 427 279,000 кВт - відпуск та 6 896,000 кВт споживання; за січень 2023 року в загальному обсязі 491 688,000 кВт - відпуск та 2 589,000 кВт споживання; за 01-15 лютого включно 2023 року в загальному обсязі 322 290,000 кВт - відпуск.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична кампанія "Укренерго" (01032, місто Київ, вулиця Симона Петлюри, будинок 25; ЄДРПОУ: 00100227) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Відновлювальна енергія Запоріжжя" (69018, місто Запоріжжя, вулиця Перемоги, будинок 35А; ЄДРПОУ: 40877581) 6 056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн. 00 коп. судового збору.

В позові до відповідача-2 - Державного підприємства "Гарантований покупець" відмовити повністю.

Після вступу рішення в законну силу видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 241 ГПК України та підлягає оскарженню в порядку та у строк, які визначені розділом IV ГПК України.

Повний текст рішення складено 08.05.2025.

Суддя С.О. Чебикіна

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.04.2025
Оприлюднено13.05.2025
Номер документу127224073
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі купівлі-продажу, з них поставки товарів, робіт, послуг, з них енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —910/10982/24

Рішення від 28.04.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Рішення від 28.04.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 19.03.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 28.02.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 22.01.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 11.12.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 18.11.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 18.11.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 04.11.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 29.10.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні