Герб України

Рішення від 09.05.2025 по справі 640/3961/21

Івано-франківський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" травня 2025 р. справа № 640/3961/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Григорука О.Б., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЗОНЕ» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу та додатку

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЗОНЕ» звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу від 10.02.2021 № 1223-п «Про поновлення термінів проведення документальних планових виїзних перевірок» та додатку №16 до даного наказу «Перелік суб`єктів господарювання для проведення документальних планових виїзних перевірок працівниками управління податкового аудиту у сфері торгівлі та послуг на підставі ст..ст. 20,77,82 та п44.5 ст. 44 Податкового кодексу України».

Позовні вимоги позивач мотивує протиправністю прийнятого наказу № 1223-п від 10.02.2021 про поновлення термінів проведення документальних планових виїзних перевірок суб`єктів господарювання, оскільки оскаржуваний наказ прийнято всупереч вимогам Податкового кодексу України під час дії мораторію на проведення документальних та фактичних перевірок.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.02.2021 у справі № 640/3961/21 позовну заяву залишено без руху (а.с.17).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.04.2021 у справі № 640/3961/21 відкрито провадження в адміністративній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі (а.с.24).

На виконання Закону України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення", Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 № 399, судові справи передано Івано-Франківському окружному адміністративному суду.

10.03.2025 дана справа надійшла до Івано-Франківського окружного адміністративного суду та здійснено автоматизований розподіл судової справи між суддями.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.03.2025 прийнято до провадження адміністративну справу № 640/3961/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЗОНЕ" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу від 10.02.2021 № 1223-п та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (а.с. 64,65).

Також вказаною ухвалою замінено відповідача - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011).

Ухвала суду направлена позивачу, однак поштова кореспонденція повернута суду, з зазначенням причини повернення «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 74,75).

Відповідач правом подання відзиву на адміністративний позов скористався. Згідно відзиву представник відповідача позовні вимоги не визнав та зазначив, що оскаржуваний наказ прийнято у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 89, згідно якої скорочено строк дії обмежень, встановлених пунктом 522 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, дозволено проведення таких видів перевірок юридичних осіб: тимчасово зупинених документальних та фактичних перевірок, що були розпочаті до 18 березня 2020 р. та не були завершеними; документальних перевірок, право на проведення яких надається з дотриманням вимог пункту 77.4 статті 77 ПК України. Також вказав, що оскільки Постанови КМУ є обов`язковими до виконання, тому наказ від 10.02.2021 № 1223-п про проведення планової перевірки є таким, що відповідає законодавству України. В задоволенні позовних вимог просить відмовити (а.с. 68-70).

Позивач правом подати відповідь на відзив не скористався.

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши та оцінивши докази, судом встановлено наступне.

Головним управлінням ДПС у м. Києві на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, статті 77 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) (далі - Кодекс), затвердженого ДПС України плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік та наказу від 28.11.2019 № 3721 з 20.12.2019 була розпочата документальна планова перевірка ТОВ «ОЗОНЕ» (код 37142268) тривалістю 20 робочих днів (а.с. 13).

Згідно наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 21.12.2019 № 5194 перенесено термін проведення розпочатої документальної планової перевірки ТОВ «ОЗОНЕ» (код 37142268) з 21.12.2019 до дати відновлення та надання документів у межах термінів, визначеним п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України (а.с. 53).

Документальна планова перевірка ТОВ «ОЗОНЕ» (код 37142268) на підставі пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України була зупинена на період з 18 березня по 31 травня 2020 року.

Наказом № 1223-п від 10.02.2021 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» поновлено з 12.02.2021 терміни проведення документальних планових виїзних перевірок суб`єктів господарювання, призначених згідно з наказами Головного управління ДПС у м. Києві: на підставі ст.ст.20, 77, 82 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, зі змінами та доповненнями п.2 частини 1 ст. 13 розділу IV, ст.25 розділу VI Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями; перенесено згідно з наказами Головного управління ДПС у м. Києві; на підставі пункту 44.5 ст.44, пункту 85.9 ст. 85 ПК України; зупинених згідно пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу (а.с. 50, 51).

12.02.2021 головними державними ревізор-інспекторами Головного управління ДПС у м. Києві, в особі Романа Чернова та Ксенії Лобової було вручено ТОВ «ОЗОНЕ» за довіреністю Проценко О.В. наказ за №1223-п від 10.02.2021 «Про поновлення термінів проведення документальних планових виїзних перевірок» та додаток №16 до даного наказу «Перелік суб`єктів господарювання для проведення документальних планових виїзних перевірок працівниками управління податкового аудиту у сфері торгівлі та послуг на підставі ст.ст.20, 77, 82 та п.55.5 ст.44 Податкового кодексу України.

12.02.2021 податковим органом за участі представника позивача складено акт про відмову в допуску до проведення документальної планової виїзної перевірки (а.с. 10,11).

Не погоджуючись із правомірністю наказу № 1223-п від 10.02.2021 позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

При вирішенні даного спору суд виходить з наступного нормативно-правового регулювання спірних правовідносин.

Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно п.75.1, ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Види документальних перевірок, порядок планування, проведення та оформлення їх результатів, що проводяться контролюючим органом, визначеним пп.41.1.2 п.41.1 ст.41 цього Кодексу, встановлюються Митним кодексом України.

Суд зазначає, що дослідженню у цій справі підлягають підстави поновлення термінів проведення документальної планової виїзної перевірки позивача, як суб`єкта господарювання та відповідні повноваження відповідача на видання оскаржуваного наказу.

Законом України від 17.03.2020 №533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID- 19)» підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України доповнено пунктом 52-2 наступного змісту «Установити мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року, крім документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу».

Законом України від 13.05.2020 № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» було продовжено дію мораторію на проведення документальних та фактичних перевірок на період 18.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

Постановою Кабінету Міністрів України № 89 від 03.02.2021 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірки» скорочено строк дії обмежень, встановлених пунктом 52-2 підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, дозоливши проведення, зокрема, тимчасово зупинених документальних та фактичних перевірок, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершені.

За вимогами пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що установлений мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID- 19), крім прямо передбачених випадків.

Тобто, вимоги пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України пов`язані та прямо відсилають до актів Кабінету Міністрів України, на підставі яких введений та продовжений у подальшому карантин.

Дію карантину введено постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Водночас, постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 № 104 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» продовжено дію карантину до 30.04.2021.

Відповідно до вимог п. 4 розділу II Закону України від 17.09.2020 № 909-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2020 рік»» на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, надано право Кабінету Міністрів України скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи.

Кабінетом Міністрів України прийнята постанова від 03 лютого 2021 року №89, якою скорочено строк дії обмежень, встановлених пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, дозволивши проведення таких видів перевірок юридичних осіб:

- тимчасово зупинених документальних та фактичних перевірок, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними;

- документальних перевірок, право на проведення яких надається з дотриманням вимог п.77.4 ст.77 Кодексу;

- документальних позапланових перевірок з підстав, визначених пп.78.1.1 та/або 78.1.4 п.78.1 ст.78 Кодексу, суб`єктів господарювання реального сектору економіки, які сформували податковий кредит за рахунок оформлення ризикових операцій з придбання товарів/послуг (із переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України, утвореної відповідно до Постанови Верховної Ради України від 24 квітня 2020 р. N 568-ІХ);

- документальних позапланових перевірок платників податків, за якими отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;

- документальних позапланових перевірок з підстав, визначених пп.78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16 п.78.1 ст.78 Кодексу.

Надалі рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.01.2022 у справі №640/18314/21 визнано протиправною та нечинною постанову КМУ від 03.02.2021 №89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок». Вказане рішення суду першої інстанції залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022 у справі №640/18314/21.

Водночас, постанова КМУ №89 від 03.02.2021 нечинна з дня ухвалення судом апеляційної інстанції відповідного судового рішення, тобто з 05.07.2022 року. При цьому, оскаржуваний наказ прийнято під час дії положень зазначеної постанови КМУ, до визнання її протиправною та нечинною, тобто у той час, коли було дозволено проведення документальних планових перевірок (після 09.02.2021 та до 05.07.2022).

Зважаючи на наведене, судом встановлено, що приймаючи оскаржуваний наказ, відповідач діяв у межах своїх повноважень та з урахуванням вимог чинного на час виникнення спірних правовідносин законодавства, тобто правомірно. Відтак, за наведених обставин оскаржуваний наказ відповідача скасуванню не підлягає.

Враховуючи зазначене, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЗОНЕ» (код ЄДРПОУ 37142268, вул.. Рогнідинська, буд. 4-А, прим. 10, м. Київ, 01024) до Головного управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 44116011, вул.Шолуденка, будинок 33/19 місто Київ, 04116) про визнання протиправним та скасування наказу від 10.02.2021 № 1223-п та додатку №16 до даного наказу відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Григорук О.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.05.2025
Оприлюднено12.05.2025
Номер документу127230259
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —640/3961/21

Рішення від 09.05.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 18.03.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 19.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні