Рішення
від 09.05.2025 по справі 640/7316/21
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

09 травня 2025 рокум. Ужгород№ 640/7316/21

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дору Ю.Ю. розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в м.Києві про зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві, у якому просить (з урахуванням змінених позовних вимог) зобов`язати відповідача прийняти рішення про призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності відповідно до листка тимчасової непрацездатності серія АДШ № 761353 за період з 10.10.2020 по 21.10.2020 та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в м.Києві відповідні заяви-розрахунки.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що на час звернення із даним позовом позивачка працювала на посаді провідного спеціаліста відділу дотримання права на доступ до публічної інформації Управління моніторингу прав на звернення та інформацію Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Проте, як вказала позивачка, Відповідач не сплатив їй допомогу по тимчасовій непрацездатності за листком з тимчасової непрацездатності серія АДШ №76135 за період з 10.10.2020 року по 21.10.2020 року, а оригінал лікарняного листа повернуто їй на руки 19.02.2021 року.

Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини відповідно до рішення комісії із соціального страхування не надав у повному обсязі допомогу по тимчасовій непрацездатності за листком із тимчасової непрацездатності серія АДШ №761353 за період 10.10.2020 по 21.10.2020 у зв`язку з прийняттям рішення про відмову і призначенні допомоги. Після отримання від Фонду соціального страхування України у м. Києві листа від 02.12.2020 № 7072-6 щодо перевірки такого було зазначено про встановлення факту необгрунтованого продовження листка непрацездатності серії АДШ№ 761353. За таких умов Комісія прийняла рішення про припинення виплати.

Вважаючи, що цим порушено права Позивачки ОСОБА_1 звернулася із відповідним позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Відповідач проти позову заперечив та вказав, що Позивачка у своїй заяві не оспорює жодних дій або бездіяльності Відповідача та не вимагає визнати їх протиправними.

Зокрема, заперечуючи щодо позовних вимог зазначив, що відповідно до пунктів 5, 6 частини першої статті 10 Закону №1105 «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», Фонд має право накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи передбачені законом за порушення вимог цього Закону; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.

Ураховуючи наведене вище, обов`язок з розгляду питання про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг застрахованим особам, а також перевірки підстав і правильності видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг, покладено на комісію із соціального страхування, що утворюється роботодавцем.

Наведений висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду що викладена у пункті 36 постанови від 29.04.2020 у справі №805/1376/16-а.

Комісія із соціального страхування Відповідача здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг

Комісією Відповідача було прийнято рішення звернутися до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у м. Києві для проведення перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності серії АДШ №759400 та серії АДШ № 761353 з метою забезпечення контролю за правильним нарахуванням матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду.

Після отримання від Фонду листа від 02.12.2020 № 7072-6 щодо перевірки стало відомо про встановлення факту необгрунтованого продовження листка непрацездатності серії АДШ№ 761353. За таких умов Комісія прийняла рішення про припинення виплати (копія листа Секретаріату від 10.12.2020 року № 10951.2/20/33 додається).

Отже, Відповідач вважає, що діяв правомірно відповідно до вимог законодавства щодо перевірки обґрунтованості видачі листка з тимчасової непрацездатності серія АДШ №761353, в задоволенні позову просив відмовити.

Третя особа пояснень щодо позову не надала.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.04.2021 року відкрито провадження в адміністративній справі.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 березня 2025 року прийнято справу до розгляду.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2025 року замінено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві (код ЄДРПОУ 41312290) на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в м.Києві (04053, м. Київ, вул. Бульварно - Кудрявська, буд. 16, код ЄДРПОУ 42098368).

Відповідно до положень ч.5 ст.262, ч.1 ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч.4 ст.243 КАС України, з врахуванням положень ст.263 КАС України.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 працювала на дату звернення із даним адміністративним позовом на посаді провідного спеціаліста відділу з дотримання права на доступ до публічної інформації Управління моніторингу прав на звернення та інформацію Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (а.с.15).

ОСОБА_1 була тимчасово непрацездатна, зокрема із 22.09.2020 р. по 09.10.2020 р. та із 10.10.2020 р. по 21.10.2020 р. Проте, на час звернення до суду ОСОБА_1 , Відповідач не здійснив дій щодо оплати листка непрацездатності ОСОБА_1 за період тимчасової непрацездатності із 10.10.2020 р. по 21.10.2020 р. за листком з тимчасової непрацездатності серія АДШ №76135. (а.с.16, 42-43).

02.12.2020 р. на адресу в.о. Голови комісії із соціального страхування Секретаріату Уповноваженого Верховної ради України з прав людини надійшов лист від Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у м. Києві, в якому зазначено про обгрунтованість видачі ОСОБА_1 листка непрацездатності АДШ №759400 за період із 22.09.2020 р. по 09.10.2020 р. та необгрунтованість видачі листка непрацездатності АДШ №761353 за період із 10.10.2020 р. по 21.10.2020 р., через порушення в останньому листку непрацездатності вимог п.п.1.0.3, 5.1.4, 5.1.5, 5.2.8 наказу №189, наказів 532,433,384,436,110 МОЗ України (а.с.43). Зокрема вказано, що і в листку непрацездатності АДШ №759400 (згідно якого здійснено виплати ) і в листку АДШ №761353, який є предметом розгляду, не вірно вказано місце роботи ОСОБА_1 , а саме, зазначено місце роботи: «Секретаріат Уповноваженого ВРУ з прав людини, вул. Інститутська, 21/8, м. Київ», замість «Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, вул. Інститутська, 21/8, м. Київ», що є порушенням п. 3.1. Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом МОЗ України від 03.11.2004 №532. (а.с.43).

10.12.2020 р. Відповідач надіслав на адресу Позивачки листа , згідно якого вказав, що листок непрацездатності АДШ №761353 виданий необгрунтовано та не буде оплачений та повертається до отримання пояснень Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у м. Києві та відповідного закладу охорони здоров`я (а.с.44).

05.01.2021 р. надійшла відповідь на звернення Позивачки від Відповідача, згідно якої зазначено, що Комісією зроблено повторний запит про перевірку обгрунтованості видачі листка непрацездатності (а.с.45-52).

11.02.2021 р. на адресу Відповідача надійшов лист Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у м. Києві з доданою довідкою (а.с.54). Згідно даної Довідки вбачається, що лікар, який заповнював лист тимчасової непрацездатності АДШ №759400 за період із 22.09.2020 р. по 09.10.2020 р. та АДШ №761353 із 10.10.2020 р. по 21.10.2020 р. допустився певних недоліків ведення медичної документації, не вказав усіх даних щодо ходу лікування, направлень, аналіз, процедур тощо (а.с.55-58)

Враховуючи це, 19.02.2021 р. Відповідач надіслав ОСОБА_1 листа, згідно якого вказано, що лікарняний листок АДШ №761353 повертається їй без призначення матеріального забезпечення по тимчасовій непрацездатності (а.с.53)

У зв`язку з чим позивачка звернулася із відповідним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Згідно ст. 1 Закону України «Про державну службу» (далі - Закон), державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави.

Згідно ст.3 Закону, цей Закон регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця.

Відповідно до ст.5 Закону правове регулювання державної служби здійснюється Конституцією України, цим та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, актами Кабінету Міністрів України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби. Відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом. Дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатністю, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я визначаються Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» №1105 (далі - Закон №1105).

Відповідно до статті 20 Закону №1105 надаються такі види матеріального забезпечення та соціальних послуг, зокрема, допомога по тимчасовій непрацездатності.

Статтею 22 Закону №1105 передбачено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу) у разі настання в неї одного з таких страхових випадків, зокрема тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов`язаної з нещасним випадком на виробництві.

Згідно статті 30 наведеного Закону рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб).

Комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

На підставі статті 31 Закону №1105 підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності. Тобто, для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності і необхідною умовою, що підтверджує юридичний факт наявності права на її отримання, є належним чином виданий та оформлений листок непрацездатності.

Порядок і умови видачі, продовження та обліку документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, здійснення контролю за правильністю їх видачі визначено Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров`я України від 13.11.2001 № 455, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.12.2001 за№ 1005/6196 (далі - Інструкція №455).

Згідно із пунктом 8.1 Інструкції № 455 контроль за виконанням цієї Інструкції закладами охорони здоров`я усіх відомств здійснюють у межах своєї компетенції Міністерство охорони здоров`я України, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, профспілки та їх об`єднання.

Відповідно до пункту 1.1. Інструкції № 455, тимчасова непрацездатність працівників засвідчується листком непрацездатності.

Єдиний порядок організації та проведення експертизи тимчасової непрацездатності установлено Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров`я України від 09.04.2008 № 189, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.07.2008 за № 589/152 (далі - Положення №189).

Згідно з пунктом 3.2. Положення № 189 організація експертизи тимчасової непрацездатності здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства, у тому числі Інструкції №455, та Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої спільним наказом Міністерства охорони здоров`я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.11.2004 за№ 1456/10055.

Згідно із пунктом 1.3. Положення №189 визначено поняття обґрунтування тимчасової непрацездатності в разі захворюваності та травми - як докладне і зрозуміле формулювання діагнозу відповідно до виявлених при обстеженні хворого нозологічної форми захворювання та травми, характеру та ступеня порушення функцій органів і систем, яке дає змогу визначити факт непрацездатності з урахуванням умов праці та можливості її виконувати, терміни непрацездатності, призначити амбулаторне або стаціонарне лікування, направити хворого на консультацію, обстеження, для огляду до МСЕК.

Згідно з пунктом 6 частини першої статті 9 Закону №1105 одним з основних завдань Фонду та його робочих органів є здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам.

Відповідно до пунктів 3,4 частини 1 статті 10 Закону №1105 Фонд має право:

-перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду;

-отримувати необхідні пояснення (у тому числі в письмовій формі) з питань, що виникають під час перевірки.

Згідно з частиною 1 статті 30 Закону України №1105 матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених законом, призначаються та надаються за основним місцем роботи (діяльності).

Відповідно до частини 3 статті 30 Закону №1105 рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб), або фізичною особою - підприємцем, особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Комісія із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Комісія із соціального страхування виконує свої функції відповідно до положення про комісію із страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, яке затверджується правлінням Фонду.

Повноваження такої Комісії встановлені Положенням про комісію із страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України №13 від 19.07.2018 (далі - Положення № 13).

Відповідно до пункту 2.2 Положення №13 Комісія із соціального страхування підприємства зобов`язана, приймати рішення про призначення матеріального забезпечення; приймати рішення про відмову в призначенні матеріального забезпечення, про припинення його виплати (повністю або частково), розглядати підставу і правильність видачі та заповнення листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення; здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення застрахованим особам роботодавцем за рахунок коштів Фонду як за власною ініціативою, так і у зв`язку із зверненням застрахованих осіб; вживати заходів по своєчасному наданню на підприємстві застрахованим особам матеріального забезпечення за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності; брати участь у перевірках, що здійснюються на підприємстві робочими органами виконавчої дирекції Фонду з питань правильності використання страхових коштів, надавати контролюючим органам необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок; здійснювати заходи по усуненню виявлених комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та контролюючими органами порушень з питань надання матеріального забезпечення, використання страхових коштів.

Згідно з пункту 3.1.2. Положення №13 до повноважень комісії із соціального страхування підприємства входить здійснення контролю за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення застрахованим особам.

Крім того, згідно з частиною третьою статті 15 Закону №1105 достовірність зазначених у документах даних перевіряється Фондом. У разі подання недостовірних відомостей, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.

Частиною шостою цієї статті визначено, що у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Відповідно до пунктів 5, 6 частини першої статті 10 Закону №1105, Фонд має право накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.

Отже, обов`язок з розгляду питання про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг застрахованим особам, а також перевірки підстав і правильності видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг, покладено на комісію із соціального страхування, що утворюється роботодавцем.

Статтею 22 Закону № 1105 (у редакції чинній станом на час розгляду справи) визначено порядок призначення та здійснення страхових виплат за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності.

Відповідно до частини 1 вказаної статті страхова виплата у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених законом, призначається та здійснюється за основним місцем роботи (діяльності).

Допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомога по вагітності та пологах застрахованим особам (у тому числі тим, які здійснюють підприємницьку чи іншу діяльність та одночасно працюють на умовах трудового договору) надається за основним місцем роботи (діяльності) та за місцем роботи за сумісництвом (наймом) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з урахуванням особливостей для страхових випадків, передбачених абзацом третім частини третьої статті 36 цього Закону.

Згідно матеріалів справи вбачається, що фонд мав зауваження до оформлення двох листків непрацездатності: серії АДШ №759400 з 22.09.2020 по 09.10.2020 та серії АДШ №761353 з 10.10.2020 по 21.10.2020. Зауваження були щодо назви місця роботи позивачки «Секретаріат Уповноваженого ВРУ з прав людини», проте, ідентифікувати працедавця можливо, що підтверджує оплата першого лікарняного листка серії АДШ №759400 з 22.09.2020 по 09.10.2020. Працедавець в обох листках непрацездатності вказаний лікарем однаково.

Щодо листа непрацездатності серії АДШ №761353 з 10.10.2020 по 21.10.2020, то окрім назви було зазначено у довідці Фонду від 09.02.2021 порушення ведення медичної картки та невнесення усіх заходів лікування.

Проте суд приходить до переконання, що, оскільки саме лікар несе відповідальність за видачу та оформлення листків непрацездатності, то жодна інша особа не може на це впливати, а тому Позивачка не могла і не була вправі вказувати лікарю на його функціональні обов`язки щодо оформлення листка непрацездатності. А можливе порушення лікарем ведення документації не може слугувати наслідком позбавлення особи на законне право відшкодування за тимчасову втрату непрацездатності.

Як вбачається із матеріалів справи протиправності дій Позивачки щодо подання листка непрацездатності АДШ №761353 за період із 10.10.2020 р. по 21.10.2020 р. виявлено не було. Окрім цього, суд приходить до висновку, що можливі недосконалі дії медичного працівника, який заповнює та видає листки непрацездатності не можуть бути підставою для не виплати Позивачці допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Отже, тимчасова непрацездатність позивачки підтверджена належними та допустимими доказами, а не здійснення оплати такої є протиправною.

В той же час, позивачем заявлено тільки вимогу про зобов`язання відповідача прийняти рішення про призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності відповідно до листка тимчасової непрацездатності серія АДШ № 761353 за період з 10.10.2020 по 21.10.2020 та направити до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у м.Києві відповідні заяви-розрахунки та не заявляє вимогу про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо неподання листка непрацездатності для відшкодування.

Відповідно ч. 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 4 ст. 245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Оскільки позовна вимога про зобов`язання призначити допомогу по тимчасовій непрацездатності відповідно до листка тимчасової непрацездатності серія АДШ № 761353 за період з 10.10.2020 по 21.10.2020 є похідною, то суд вважає за необхідне з метою захисту прав позивачки визнати протиправними дії Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо повернення листка тимчасової непрацездатності серія АДШ № 761353 за період з 10.10.2020 по 21.10.2020 без призначення матеріального забезпечення по тимчасовій непрацездатності та зобов`язати Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини прийняти рішення про призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності відповідно до листка тимчасової непрацездатності серія АДШ № 761353 за період з 10.10.2020 по 21.10.2020 та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в м.Києві листок тимчасової непрацездатності серія АДШ № 761353 за період з 10.10.2020 по 21.10.2020.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, встановлені обставини у справі, оцінивши належність, допустимість, достовірність доказів суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 908,00 грн, сплачений згідно з квитанцією за подання позовної заяви.

Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 139, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8, код ЄДРПОУ 21661556), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в м.Києві (03062, м.Київ, проспект Перемоги, буд.92/2, код ЄДРПОУ 41312290) про зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо повернення ОСОБА_1 листка тимчасової непрацездатності серії АДШ № 761353 за період з 10.10.2020 по 21.10.2020 без призначення матеріального забезпечення по тимчасовій непрацездатності.

Зобов`язати Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини прийняти рішення про призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності ОСОБА_1 відповідно до листка тимчасової непрацездатності серії АДШ № 761353 за період з 10.10.2020 по 21.10.2020 та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в м.Києві листок тимчасової непрацездатності серія АДШ № 761353 за період з 10.10.2020 по 21.10.2020.

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8, код ЄДРПОУ 21661556) судові витрати у сумі 908,00 грн (дев`ятсот вісім гривень).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяЮ.Ю.Дору

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.05.2025
Оприлюднено14.05.2025
Номер документу127262868
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —640/7316/21

Рішення від 09.05.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 16.04.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 07.03.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 26.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні