Рішення
від 12.05.2025 по справі 640/12726/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 травня 2025 року Справа№640/12726/22

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зінченка О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в якій просить суд:

- визнати протиправними дії Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо повернення Товариству з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" документів, доданих до заяви №72049-006708908-031-03 від 10.02.2022 для прийняття рішення Київською міською ради про передачу в користування (оренду) земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:91:151:0009, площею 0,1211 га для експлуатації та обслуговування комплексу нежилих приміщень на вул. Миколи Пимоненка, 8- а у Шевченківському районі м. Києва;

- зобов`язати Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за результатами повторного подання Товариством з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" документів, доданих до заяви №72049- 006708908-031-03 від 10.02.2022 , вчинити дії, передбачені п. 3.15. Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затвердженого Рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №241/2463 для підготовки документів з метою прийняття Київською міською радою рішення про передачу в користування (оренду) Товариству з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП"земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:91:151:0009, площею 0,1211 га для експлуатації обслуговування комплексу нежилих приміщень на вул. Миколи Пимоненка, 8-а у Шевченківському районі м. Києва, а саме: підгогувати висновок щодо надання в установленому законом порядку земельної ділянки відповідно до статтіі 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в України»; занести відповідну інформацію до міського земельного кадастру (за необхідності); підготували проект рішення Київської міської ради про передачу (надання) вказаної земельної ділянки в користування (оренду); підготувати пояснювальну записку до проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) вказаної земельної ділянки в користування (оренду).

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що неодноразово звертався через Центр надання адміністративних послуг (далі ЦНАП) до Київської міської ради із заявами про підготовку проєкту рішення Київської міської ради про передачу йому в оренду земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:91:151:0009 за адресою: вул. Пимоненка Миколи, 8А у Шевченківському районі м. Києва. Відповідач листами від 25.06.2021, 07.10.2021, 15.06.2022 повертав додані до заяв документи для опрацювання.

На думку позивача, відповідачем як суб`єктом владних повноважень, який згідно чинного законодавства безпосередньо відповідає за впорядкування земельних відносин на території м. Києва, вчинено протиправні дії щодо безпідставної відмови позивачу у прийнятті документів, які необхідні для прийняття рішення про надання земельної ділянки в оренду позивачу, у зв`язку з чим звернувся до суду за захистом своїх прав.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.08.2022 відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення учасників справи.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 жовтня 2022 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" залишено без руху після відкриття провадження у справі та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду оригіналу документу про сплату судового збору.

На виконання вимог вказаної вище ухвали, позивачем було усунуто недоліки позовної заяви.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 листопада 2022 року (суддя Клочкова Н.В.) продовжено розгляд адміністративної справи № 640/12726/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення учасників справи.

На виконання вимог пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону положень № 2825-IX та Порядку №399 на підставі Акту приймання-передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва від 15.01.2025, згідно супровідного листа КОАС від 15.01.2025 №01-19/474/25 до Донецького окружного адміністративного суду передано 4132 судові справи, у тому числі адміністративну справу № 640/12726/22.

В результаті автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено суддю Зінченка О.В. для розгляду адміністративної справи №640/12726/22.

Ухвалою суду від 24 лютого 2025 року прийнято до свого провадження адміністративну справу № 640/12726/22 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти позовних вимог, просить у задоволенні позову відмовити. В обґрунтування відзиву зазначив, що за результатами розгляду документів про передачу позивачу в оренду земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:91:151:0009 за адресою: вул. Пимоненка Миколи, 8А у Шевченківському районі м. Києва листами від 25.06.2021, 07.10.2021, 15.06.2022 повертав додані до заяв документи для опрацювання.

Разом із цим, позивач не усунув зазначені у листах Департаменту зауваження, що унеможливило вирішити питання по суті відповідно до Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 № 241/2463.

Зазначив, що після приведення позивачем документів у відповідність до чинного законодавства і подачі їх повторно, Департаментом подані документи розглядатимуться згідно із законодавством та з прийняттям відповідного рішення.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд установив наступне.

Між позивачем та Публічним акціонерним товариством «БАНК «Софійський» 14.09.2017 укладено договір купівлі-продажу нерухомого майна, згідно з яким ТОВ «ТАМПЛІЯ ГРУП» набуло права власності на наступне майно: комплекс будівель (літ. «А», «Б»), загальною площею 746,6 кв.м., що знаходиться за адресою: вул. Пимоненка Миколи, 8А у Шевченківському районі м. Києва, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 231075980000 (далі Нерухоме майно).

Відповідно до клопотання позивача від 26.02.2020 № 370115011 та листа-повідомлення про використання мовчазної згоди від 08.04.2020 № 777067355 Приватним підприємством «КИЇВЗЕМРЕСУРС» розроблено проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування комплексу нежитлових будівель на вул. Пимоненка Миколи, 8А у Шевченківському районі м. Києва.

Позивач 14.05.2021 звернувся через Центр надання адміністративних послуг (далі ЦНАП) до Київської міської ради із заявою № 72361-005753254-031-03 (кадастрова справа 353999473) про підготовку проєкту рішення Київської міської ради про передачу йому в оренду земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:91:151:0009 за адресою: вул. Пимоненка Миколи, 8А у Шевченківському районі м. Києва (далі Земельна ділянка).

Департамент листом від 24.05.2021 № 05716-10765 надав зауваження, а саме: обґрунтувати правомірність зміни фізичних параметрів об`єкту нерухомості та відповідно доопрацювати документацію із землеустрою, оскільки відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 14.09.2017, наявного в матеріалах кадастрової справи № 353999473, площа будівлі (літ. А) складає 631,2 кв.м., а відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно загальна площа майна складає 990,00 кв.м.

В подальшому позивач 02.06.2021 звернувся до Київської міської ради через ЦНАП із заявою № 72046-005827445-031-03 (кадастрова справа 576639758) про підготовку проєкту рішення Київської міської ради про передачу йому в оренду Земельної ділянки, за результатами опрацювання якої Департамент листом від 25.06.2021 № 0570202/2-15628 повідомив позивача, що оскільки Земельна ділянка розташована в Центральному історичному ареалі міста Києва, документацію із землеустрою необхідно доповнити інформацією про наявність у межах земельної ділянки режимоутворюючих об`єктів культурної спадщини та обмеження у використанні земельної ділянки, наданої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини.

Позивачем 07.10.2021 подано до Київської міської ради через ЦНАП заяву № 72104-006289466-031-03 (кадастрова справа 728818398) про підготовку проєкту рішення Київської міської ради про передачу в оренду Земельної ділянки.

У відповідь на вказану заяву, Департамент листом від 20.10.2021 № 0570202/2-28581 поінформував позивача про не врахування останнім попередніх зауважень Департаменту, з огляду на що повернув додані до заяви від 07.10.2021 № 72104-006289466-031-03 документи для доопрацювання.

10.02.2022 позивачем через ЦНАП до Київської міської ради подано заяву № 72049-006708908-031-03 (кадастрова справа 702583392) про підготовку проєкту рішення Київської міської ради про передачу в оренду Земельної ділянки.

Департаментом розглянуто вищевказану заяву позивача та листом від 15.06.2022 № 0570202/2-7833 повідомлено про невідповідність фактичного використання Земельної ділянки запроектованому документацією із землеустрою цільовому призначенню та повернуто для опрацювання позивачу документи.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Земельного кодексу України земельне законодавство включає цей Кодекс, інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин.

Згідно з положеннями статті 5 Земельного кодексу України земельне законодавство базується на таких принципах: а) поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; б) забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; в) невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом; г) забезпечення раціонального використання та охорони земель; ґ) забезпечення гарантій прав на землю; д) пріоритету вимог екологічної безпеки.

Статтею 12 Земельного кодексу України встановлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до приписів частин 1, 2 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Частиною 11 статті 120 Земельного кодексу України визначено, що якщо об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), інша будівля або споруда), об`єкт незавершеного будівництва розміщений на земельній ділянці державної або комунальної власності, що не перебуває у користуванні, набувач такого об`єкта нерухомого майна зобов`язаний протягом 30 днів з дня державної реєстрації права власності на такий об`єкт звернутися до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування із заявою про передачу йому у власність або користування земельної ділянки, на якій розміщений такий об`єкт, що належить йому на праві власності, у порядку, передбаченому статтями 118, 123 або 128 цього Кодексу.

Відповідно до приписів статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за документацією із землеустрою, звертається з заявою про надання дозволу на розробку документації із землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає заяву і дає дозвіл на розроблення документації із землеустрою або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації заяви Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, і якій належить право власності на об`єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Підставою відмови у затвердженні документації із землеустрою може бути лише її невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Згідно із частиною першою статті 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.

З метою врегулювання процедури реалізації прав на землю фізичними та юридичними особами із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 № 241/2463 затверджено Порядок набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві (далі - Порядок), що визначає особливості землекористування у місті Києві як столиці України у відповідності до Конституції України, ЗК України, законів України «Про Державний земельний кадастр», «Про оренду землі», «Про землеустрій» «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про столицю України - місто-герой Київ» та інших нормативно-правових актів, що регулюють земельні правовідносини, а також участь Департаменту в процедурі набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві

Відповідно до пункту 3.9 Порядку після державної реєстрації земельної ділянки (внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру про документацію із землеустрою) зацікавлена особа з метою прийняття Київською міською радою відповідного рішення щодо розпорядження земельною ділянкою звертається в установленому порядку до центру надання адміністративних послуг з заявою на отримання адміністративної послуги.

Згідно із підпунктом 3.10.3 пункту 3.10 Порядку у разі надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право комунальної власності на яку зареєстровано у встановленому порядку, без зміни її меж та цільового призначення:

- посвідчені в установленому порядку копії документів щодо правового статусу об`єктів нерухомого майна, розташованих на земельній ділянці;

- витяг з Державного земельного кадастру;

- нотаріально посвідчена письмова згода землекористувача на припинення права користування земельною ділянкою, у разі ненадання чи відмови у наданні такої згоди - рішення суду про вирішення цього питання, окрім випадків, передбачених статтею 31 Закону України "Про оренду землі", а також згода на розірвання договору оренди земельної ділянки;

- засвідчені печаткою (за наявності) та підписом керівника зацікавленої особи копії установчих документів (для юридичних осіб), витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (для юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців), копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України) (для фізичних осіб - підприємців), а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу, та копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України);

- довіреність або засвідчена в установленому порядку її копія, на підставі якої інтереси заявника представляє уповноважена ним особа (у разі якщо клопотання подається представником).

Пунктами 3.14 3.15 Порядку передбачено, що адміністратор центру надання адміністративних послуг у день реєстрації заяви на отримання адміністративної послуги або протягом наступного робочого дня передає заяву з доданими до неї документами до приймальні Київради з земельних питань.

Приймальня Київради з земельних питань у день надходження заяви на отримання адміністративної послуги або протягом наступного робочого дня формує кадастрову справу, присвоює їй реєстраційний номер та надсилає разом з доданими до неї документами до Департаменту для:

- підготовки висновку щодо надання в установленому законом порядку земельної ділянки відповідно до статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в України»;

- занесення відповідної інформації до міського земельного кадастру (за необхідності);

- підготовки проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність);

- підготовки пояснювальної записки до проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність). Пояснювальна записка до проекту рішення Київської міської ради обов`язково має містити інформацію щодо:

- правового статусу земельної ділянки;

- правового статусу об`єкта нерухомого майна (за наявності);

- особи заявника та іншу наявну інформацію, що має значення для прийняття рішення Київської міської ради.

До кадастрової справи обов`язково додаються:

- витяг з містобудівного кадастру та чергового кадастрового плану з ПК "Кадастр" про земельну ділянку;

- матеріали супутникової зйомки земельної ділянки, зробленої не пізніше ніж за один рік до дня реєстрації проекту рішення в секретаріаті Київської міської ради;

- матеріали актуальної фотофіксації, зробленої не пізніше ніж за тридцять календарних днів до дня реєстрації проекту рішення в секретаріаті Київської міської ради.

Департамент несе відповідальність за достовірність і повноту інформації, зазначеної вище.

Як вбачається з матеріалів справи, всупереч приписам Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 № 241/2463, відповідач не підготував відповідний проект рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність) та пояснювальну записку до проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність). Доказів підготовки такого проекта рішення відповідач суду не надав.

Разом з тим, оформлення Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листів із поверненням документів Порядком не передбачено.

Отже, з урахуванням установлених обставин у справі, суд приходить до висновку, що дії Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адмінісграції) щодо повернення Товариству з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" документів, доданих до заяви №72049-006708908-031-03 від 10.02.2022 для прийняття рішення Київською міською ради про передачу в користування (оренду) земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:91:151:0009, площею 0,1211 га для експлуатації та обслуговування комплексу нежилих приміщень на вул. Миколи Пимоненка, 8- а у Шевченківському районі м. Києва є протиправними, отже, позовні вимоги позивача в цій частині є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо зобов`язання відповідача за результатами повторного подання Товариством з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" документів, доданих до заяви №72049- 006708908-031-03 від 10.02.2022, вчинити дії, передбачені п. 3.15. Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затвердженого Рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №241/2463, для підготовки документів з метою прийняття Київською міською радою рішення про передачу в користування (оренду) Товариству з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:91:151:0009, площею 0,1211 га для експлуатації обслуговування комплексу нежилих приміщень на вул. Миколи Пимоненка, 8-а у Шевченківському районі м. Києва, а саме: підгогувати висновок щодо надання в установленому законом порядку земельної ділянки відповідно до статтіі 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в України»; занести відповідну інформацію до міського земельного кадастру (за необхідності); підготували проект рішення Київської міської ради про передачу (надання) вказаної земельної ділянки в користування (оренду); підготувати пояснювальну записку до проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) вказаної земельної ділянки в користування (оренду), суд зазначає наступне.

Як установлено судом, документи, додані до заяви №72049- 006708908-031-03 від 10.02.2022 відповідачем повернуто позивачеві. На час прийняття судом рішення вказані документи у відповідача відсутні, що виключає можливість для зобов`язання відповідача вчинити дії стосовно їх розгляду та підготовки проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність) та пояснювальну записку до проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність), згідно із Порядком набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затвердженого Рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №241/2463, оскільки висновок суду про задоволення позову чи про відмову в позові повністю або частково щодо кожної із заявлених вимог не може залежати від настання або ненастання певних обставин (умовне рішення). Позивачем доказів того, що документи, додані до заяви №72049-006708908-031-03 від 10.02.2022 для прийняття рішення Київською міською ради про передачу в користування (оренду) земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:91:151:0009, площею 0,1211 га для експлуатації та обслуговування комплексу нежилих приміщень на вул. Миколи Пимоненка, 8- а у Шевченківському районі м. Києвайого, перебувають у відповідача до суду не надано, а судом такі обставини не встановлено.

Таким чином, у розглядуваному випадку позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Зважаючи на те, що позивачем при поданні позову сплачено судовий збір у сумі 4962,00 грн., на його користь відповідно до положень ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача підлягають стягненню судові витрати у розмірі 2481,00 грн., за рахунок його бюджетних асигнувань, що є пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 2-17, 19, 20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо повернення Товариству з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" документів, доданих до заяви №72049-006708908-031-03 від 10.02.2022 для прийняття рішення Київською міською ради про передачу в користування (оренду) земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:91:151:0009, площею 0,1211 га для експлуатації та обслуговування комплексу нежилих приміщень на вул. Миколи Пимоненка, 8- а у Шевченківському районі м. Києва.

В частині інших позовних вимог,- відмовити.

Стягнути з Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (юридична адреса: 01001, місто Київ, вул. Хрещатик 32-А, код ЄДРПОУ 26199097) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАМПЛІЯ ГРУП" (юридична адреса: 04050, місто Київ, вулиця Миколи Пимоненка, 8-А, код ЄДРПОУ 41496641) витрати по сплаті судового збору у розмірі 2481,00 грн (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня 00 копійок).

Повний текст рішення складено та підписано 12 травня 2025 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.В. Зінченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2025
Оприлюднено15.05.2025
Номер документу127300355
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —640/12726/22

Рішення від 12.05.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Ухвала від 24.02.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Ухвала від 09.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 31.10.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 16.08.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні