Постанова
від 19.12.2007 по справі 11192.1-2007а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

11192.1-2007А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 317

ПОСТАНОВА

Іменем України

19.12.2007Справа №2-16/11192.1-2007А

За позовом – Фірми «Виробничо - комерційної організації «Крим» (95000, м. Сімферополь, вул. Бородіна,14, р/р 26009000030001  в КРУ  філія  ВАТ  КБ «Надра», ЗКПО 30689419, МФО 384823 )

До відповідача -  Пенсійного фонду  України в  Київському районі  м. Сімферополя (95013, м. Сімферополь, вул. Дм. Ульянова,6)

Про   визнання нечинним   рішення

                                                                      Суддя В.А.Омельченко

                                                                      Секретар судового засідання  Н.С.Хлебнікова                                                                                                      

ПРЕДСТАВНИКИ:

від позивача –   Юдаков  В.В. представник, дов.  б/н  від 26.03.2007  року

від відповідача –  Ніколаєв В.В., зав.  юр.  сектором, дов. № 12  від 05.10.2007  року

Суть спору -  Позивач  Фірма «Виробничо -  комерційна організація «Крим»  звернувся до господарського суду АРК з позовною заявою до відповідача  Управління  Пенсійного фонду України в Київському районі   м. Сімферополя  в якій  просить   визнати  недійсним  рішення № 777  від 18.11.2004  року, а також  просить   суму  сплачених  штрафних  санкцій  в сумі 9694,07  грн. зарахувати  в рахунок  майбутніх  платежів  до  Пенсійного фонду  України.

          Позовні вимоги мотивовані тим, що обчислення  страхових  внесків  територіальними  органами  Пенсійного фонду  України  у випадках, передбачених   Законом України «Про загальнообов'язкове  державне  пенсійне  страхування»  від 09.07.2003  року № 1058-IV, здійснюється на   підставі   складених  актів перевірки  правильності  нарахування  та   сплати  внесків, звітності, які  подаються    страховиком, бухгалтерських  та  інших  документів  які  підтверджують    суму заробітної  плати  (доходу) на  які згідно до Закону  нараховуються страхові  внески ( п.3  ст. 20  вказаного Закону). Спірне  рішення  № 777  від 18.11.2004  року  як  вважає  позивач, винесено  відповідачем  без законних  підстав, без  акту, всупереч  п. 3  ст. 20, п. 2 ст. 106  Закону України «Про загальнообов'язкове  державне  пенсійне  страхування».          

Відповідач проти  позову заперечує,  з наступних  підстав. Згідно до п.п. 2  9  ст. 106  Закону України «Про загальнообов'язкове  державне  пенсійне  страхування» за несплату  (не перерахування)  або  несвоєчасну  сплату   (несвоєчасне  перерахування)  страхувальниками   страхових  внесків ,  в тому  числі  донарахованих   страхувальниками  або  територіальними   органами  ПФУ , накладається  штраф в залежності  від  строку  затримки   платежу  у розмірі:  при  затримці  до 30  календарних днів, слідуючих  за останнім  днем  граничного    строку  сплати  узгодженої  суми  зобов'язання – у розмірі 10%  своєчасно  не   сплачених  вказаних  сум, при затримці  до 90  календарних  днів  включно – 20%  вказаних  сум, при затримці  більш ніж  90  календарних  днів – 50 %  вказаних  сум.

В зв'язку з виявленим порушенням   відповідачем  було прийнято рішення № 777  від 18.11.2004  року, яке направлено  поштою  та отримано  платником 22.11.2004 року  про що  свідчить  поштове  повідомлення № 369512.  Після  цього вказане   рішення та рішення № 117   від 14.02.2005  року  було  оскаржено  в ГУ  ПФУ в АРК, однак, скарга  залишена  без задоволення ( лист від 17.03.2005  року  № 1525/06-01-6). При цьому  позивач на думку  відповідача, змішав  два  різних  правопорушення, вважаючи, що за  одне  і теж  саме  порушення  було  двічі застосовано  фінансові санкції. Несвоєчасна   сплата  страхових  внесків  і несвоєчасна  сплата авансових  платежів  не є  одним і тим  же порушенням ,оскільки,  підприємство, що є  платником , несе  зобов'язання  своєчасно  і в повному  обсязі   сплачувати  і  авансові платежі  і страхові внески.   Відповідальність  за несвоєчасну   сплату  страхових  внесків  встановлена  п. 2  ч. 9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове  державне  пенсійне  страхування», а за  несвоєчасну   сплату  авансових  платежів  фінансова  відповідальність встановлена  п. 7 ч. 9  ст. 106  вказаного Закону.

Рішенням Господарського суду   АРК  від 26.05.2005  року  позов  фірми «Виробничо -  комерційна організація «Крим»  задоволено, визнано  недійсним  рішення  УПФУ  в Київському районі  м. Сімферополя  № 777 від 18.11.2004  року. Суму надмірно  сплачених  штрафних санкцій  у розмірі 9694,07 грн. зараховано  в рахунок  майбутніх  платежів  по внескам  на загальнообов'язкове  державне пенсійне страхування у  позивача  до Пенсійного фонду України.

Постановою  Севастопольського  апеляційного господарського суду  від 12.08.2005  року  рішення  господарського  суду АРК від 26.05.205  року залишено  без змін.

Ухвалені  по справі   судові  рішення   мотивовані тим, що  в порушення   вимог  ч. 3  ст. 20 Закону України «Про загальнообов'язкове  державне  пенсійне  страхування»   відповідачем не встановлена   сума недоїмки, а тому  штрафні санкції  і пеня застосовані та нараховані  неправомірно.

Не погоджуючись  з  ухваленими  у справі  судовими рішеннями  відповідач звернувся  з касаційною  скаргою , в якій  просить  скасувати   постанову  Севастопольського  апеляційного  господарського  суду  від 12.08.2005 року та прийняти  нове  рішення  по  справі.

Ухвалою  Вищого  адміністративного  суду України від 04.07.2007  року  касаційна  скарга  управлення ПФУ  України  в Київському районі   задоволена  частково, рішення господарського  суду АРК від 26.05.2005  року та постанова   Севастопольського апеляційного  господарського суду  від 12.08.2005  року  скасовані.  Справа направлена  на новий розгляд  до Господарського суду АРК.

Ухвалою  ГС АРК  від 10.09.2007  року  справа прийнята до провадження  суддею Омельченко В.А. та справа  була призначена до розгляду.

          В ході розгляду справи була оголошена перерва судового засідання в порядку ст. 150 КАС України, після закінчення якої  провадження по справі було  продовжено.

          Після  вияснення  усіх обставин справи, та перевірення доказів, суд перейшов до судових дебатів, які почалися в судовому засіданні, що відбулося  19.12.2007  року.

          Після закінчення дебатів  сторін, суд  віддалявся  для  ухвалення рішення по даній справі до нарадчої кімнати.

          Розглянувши  матеріали справи та дослідивши  письмові докази, а також заслухавши  представників сторін, суд, -

                                                         В С Т А Н О В И В :

          Позивач – фірма  «Виробничо – комерційна організація  «Крим» зареєстрований  як  платник  внесків  на  загальнообов'язкове  державне пенсійне  страхування  в ПФУ  05.01.2000  року  під № 14-03-7035.

          Відповідно  до п. 6  ст. 17 ЗУ № 1058-IV «Про загальнообов'язкове  державне пенсійне  страхування»  страхувальник  зобов'язаний  нараховувати,  обчислювати  й  сплачувати   у  встановлений  термін  й  у повному  обсязі   страхові внески.

          На думку відповідача   позивачем  порушувалися  строки   сплати  страхових  внесків  за  листопад 2003  року   та за період з (січня  по вересень 2004  року) (ст. справи 30), тому  на  підставі  п. 2  ч. 9  ст. 106  ЗУ «Про загальнообов'язкове  державне пенсійне  страхування»  до  позивача  були застосовані   фінансові  санкції , нарахована пеня  та  прийнято  рішення № 777  від 18.11.2004  року, яким застосовані  до  позивача   у вигляді  стягнення  суми  штрафу  у розмірі 23772,27  грн. ( 50%  суми  недоїмки  за затримку  її  сплати більш ніж  90 календарних дня) та  нарахована  пеня у розмірі 5960,61  грн. ( 0,15  на суму  недоїмки та фінансові  санкцій             ( ст. справи 21).

          Оскільки  рішення  № 777   від 18.11.2004  року  не  містить  відомостей  про  суму   недоїмки  по  штрафним  внескам  до Пенсійного   фонду  України,  за  який період  вона  виникла, а  містить  тільки   відомості  про  застосування  штрафних   санкцій  та  нарахування пені, то  відповідач  у відзиві на позовну  заяву ( ст. справи 30)  вказав, що  за результатами   аналізу  картки  особового   обліку  позивача  і звітних  даних,   в якої  враховуються   і відображаються   усі  платежі  фірми «Виробничо -  комерційна організація «Крим», проаналізована  своєчасність  перерахування  страхових  внесків  позивачем  до Пенсійного фонду  України.

          Вказаний  аналіз  своєчасності  перерахування  страхових   внесків  був  підставою  для прийняття  Управлінням  Пенсійного фонду України  в Київському районі  м. Сімферополя № 777  від 18.11.2004  року.

          Крім того, відповідач  у відзиві на позовну заяву ( ст. справи 30)  посилається  на   помилковість  висновків  позивача  про те, що  за одне і теж  порушення   були  двічі  застосовані   фінансові  санкції  по рішенню № 777   від 18.11.2004 року  на суму 23772,27  грн. за несплату  страхових  внесків  по рішенню  № 177  від 14.02.2005  року  на суму 20028,81  грн. за несплату  авансових  платежів,  оскільки  це  два різних правопорушення  та   відповідальність  за  несвоєчасну   сплату  страхових  внесків  встановлена  п. 2  ст. 106 ЗУ «Про загальнообов'язкове  державне пенсійне  страхування», а за несвоєчасну  сплату  авансових  платежів   фінансова  відповідальність встановлена  п. 7 ч.9  ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове  державне пенсійне  страхування».

          Однак, висновки   відповідача про те, що  позивачем  порушений  п. 6  ст. 20  ЗУ «Про загальнообов'язкове  державне пенсійне  страхування», а саме  строки   сплати   страхових  внесків  виходячи з  даних картки   особового рахунку  нарахованих  даних  являються помилковими та суперечать матеріалам  справи.

          Як вбачається з акту  № 35/6  від 14.02.205  року  перевірки   своєчасності, достовірності , повноти  нарахування та перерахування  страхових  внесків  на загальнообов'язкове  державне пенсійне  страхування  фірми «ВКО «Крим» ( ст. справи 47-59) одною з направлень  перевірки   явилося  своєчасність  перерахування   страхових  внесків   на загальнообов'язкове  держане пенсійне    страхування  та  збору  на загальнообов'язкове   державне   пенсійне страхування                (далі – страхові   внески)  до Пенсійного фонду  України  за період  з 01.06.2003  року по 26.01.2005  року.

          Відповідно  до  п.п.3  п. 9  акту «Результати перевірки»  - встановлено    порушення   повноти  та   своєчасності  перерахування  авансових   платежів  на суму 40057,53  грн., тобто  актом  перевірки  не встановлено  порушення  своєчасності   перерахування  страхових  внесків.

          Більш  того, на підставі   акту перевірки  № 35/6  від 14.05.2005  року   було  винесено  рішення  про застосування  фінансових  санкцій   від 14.02.2005  року № 117  у вигляді   стягнення  суми  штрафу  в розмірі 50 %  суми  перерахованих   або  несвоєчасно   несплачених  авансових  платежів  - 20028,81  грн. на  підставі  п. 7  ч. 9  ст. 106  ЗУ «Про загальнообов'язкове  державне пенсійне  страхування» ( ст. справи 24).

          До рішення №  117  від 14.02.2004  року  був наданий  розрахунок  фінансових  санкцій за несплату,  неповну  або несвоєчасну   сплату   авансових  платежів  по  страховим внескам ( ст. справи 25), де  розшифровано по  відповідним  графам :  підлягає  до  сплати ( дата, сума,  фактично перерараховано, сума   несплачених  авансових  платежів, штраф  в розмірі 50%, сума  застосованої  фінансової  санкції ( Всього 20028,81 грн.) (зворотна   сторона ст. справи 25).

          Що стосується  розрахунку   фінансових  санкцій  за несплату,  неповну  або несвоєчасну  сплату    страхових  внесків  на підставі  п. 2  ч. 9  ст. 106 ЗУ «Про загальнообов'язкове  державне пенсійне  страхування» у якості  додатку до рішення  № 777  від 18.11.2004  року, то такий  відповідачем  до суду не був наданий.

          В матеріалах  справи    є  лист  відповідача ( ст. справи 63)  про надання  інформації    від 28.04.2005   року  про надання  суду  інструкції № 21-1   із змінами , а також  карти  особового    рахунку  платника  та  відсутня  яка – либонь   вказівка  про   розрахунок   фінансової  санкції    та пені  у якості  додатка  до Рішення № 777  від 18.11.2004  року.

          Що  стосується   розрахунку   пені  та фінансових  санкцій  за несвоєчасні  страхові  внески  по     фірмі «ВКО «Крим»  за   підписом   провідного  спеціаліста  Т.А. Дергунової  ( ст. справи 22,23),  то  у вказаних   розрахунках   відсутнє  посилання  на додаток до рішення № 777 від 18.11.2004  року про стягнення   суми  штрафу  в розмірі 23772,27  грн. та нарахування  пені  в розмірі 5950,61  грн.

          Більш того,  у вказаних   розрахунках  відсутнє яке – либонь  відображення  суми   фінансових  санкцій  в розмірі 23 772,27  грн.  та нарахування  пені   5950,61  грн., а тим  більш  відсутній  звітний  період   як  листопад 2003  року  на  який  посилається  відповідач   у відзиві  на  позовну  заяву ( ст. справи 30).

Згідно  з п.п. 2.3  ст. 106  ЗУ «Про загальнообов'язкове   державне  пенсійне  страхування»  суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до п. 9.3.2  Інструкції  про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України   затвердженої  постановою правління Пенсійного фонду України  від 19 грудня 2003 р. № 21-1  та   зареєстрованої   в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за №  64/8663  у разі, коли страхувальник не сплачує (не перераховує) або несвоєчасно сплачує (несвоєчасно перераховує) страхові внески, у тому числі донараховані ним самостійно або органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: при затримці їх сплати у строк до 30 календарних днів включно, - 10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум;  при затримці їх сплати у строк до 90 календарних днів включно, - 20 відсотків зазначених сум; при затримці їх сплати понад 90 календарних днів, - 50 відсотків зазначених сум.

Рішення про застосування штрафів, зазначених у цьому підпункті, складається в залежності від терміну затримки сплати (погашення) страхових внесків: 1) при затримці до 30 календарних днів включно, на наступний день після закінчення зазначених 30 календарних днів рішення про застосування штрафу виноситься у розмірі десяти відсотків від суми фактично сплаченої (погашеної) за цей період недоїмки. Тобто, рішення виноситься одне на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки за період з 1 до 30 календарного дня незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період; 2) при затримці сплати страхових внесків до 90 календарних днів включно, на наступний день після закінчення зазначених 90 календарних днів рішення про застосування штрафу виноситься у розмірі двадцяти відсотків від суми фактично сплаченої (погашеної) за цей період недоїмки. Тобто, рішення приймається одне на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки за період з 31 до 90 календарного дня незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період; 3) при затримці сплати страхових внесків, що є більшою 90 календарних днів, рішення виноситься у розмірі п'ятдесяти відсотків від суми фактично сплаченої (погашеної) недоїмки.

Рішення приймається одне на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки за період від 91 календарного дня до дня фактичного погашення всієї суми недоїмки, незалежно від кількості випадків сплати за цей період. Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних картки особового рахунку платника. При  цьому  складається  рішення за формою згідно з додатком 14.

Таким  чином  розрахунок  фінансової  санкції   являється  обов'язковим   елементом  дій   відповідача по стягненню  фінансових  санкцій   та пені  за несвоєчасне  сплату або   переплату  страхових  внесків.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України  передбачено, що  рішення суб'єктів владних повноважень повинні бути  прийняті(вчинені):

- на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що  передбачені Конституцією та законами України;

- обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх  обставин, що мають значення для прийняття рішення( вчинення дії);

Таким  чином  дії  відповідача  по винесенню  рішення  № 777  від 18.11.2004  року  являються необґрунтованими  та не відповідають  вимогам   положень  п.п. 2.3  ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове  державне  пенсійне  страхування».

З матеріалів  справи, а саме  з платіжних  доручень № 1040  від 02.12.2004  року, № 1046  від 03.12.2004  року, № 1047  від 06.12.2004 року, № 1048  від 08.12.2004 року, № 1058  від  08.12.2004  року, № 1071  від 14.12.2004  року, № 1079  від 17.12.2004  року  вбачається, що  позивач перерахував  до Пенсійного фонду  України   застосовані  за рішенням № 777  від 18.11.2004  року санкції  на загальну суму 29 722,88  грн. За рішенням  УПФУ  в Київському районі  м. Сімферополь № 177  від 14.02. ( рік не вказаний)  до Фірми «Виробничо -   комерційна  організація «Крим»  за порушення  п. 7  ст. 9, ст. 106  Закону України «Про загальнообов'язкове  державне  пенсійне  страхування» за несплату, неповну  або  несвоєчасну  сплату  авансових  платежів  по страховим  внескам  застосовані  штрафні  фінансові санкції  у розмірі 20 028,81  грн.

Таким  чином, суд  дійшов  до висновку,  про  можливість  зарахування  різниці  штрафних  санкцій  в сумі 9694,07  грн.  сплачених  позивачем, в рахунок  його  майбутніх  платежів  до  Пенсійного фонду України,  оскільки  це  не суперечить  нормам  Закону України «Про загальнообов'язкове  державне  пенсійне  страхування».

          Вступна та резолютивна частина постанови оголошені в судовому засіданні  - 19.12.2007р.

           Постанова оформлена  та підписана відповідно до ст. 160 КАС України –27.12.2007 р.

На підставі викладеного, та керуючись ч.1 ст.94,  ч.ч 1-3 ст. ст.160,162, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

                                            П О С Т А Н О В И В:

1.          Позов  задовольнити

2.          Визнати недійсним   рішення   Управління  Пенсійного фонду  України в Київському районі  м. Сімферополь № 777 від 18.11.2004  року

3.          Суму надмірно  сплачених   штрафних  санкцій  в розмірі 9694,07  грн.   зарахувати   в рахунок  майбутніх  платежів  по внескам  на загальнообов'язкове   державне пенсійне  страхування   Фірми «Виробничо – комерційна  організація «Крим»  у  Пенсійний  фонд  України.

4.          Стягнути з Державного бюджету України (р/р № 31115095700002, отримувач Державний бюджет м. Сімферополя, код платежу 22090200, ЄДРПОУ 34740405, Банк ГУ ГКУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026)  на  користь  Фірми «Виробничо  - комерційної  організації  «Крим» (95000, м. Сімферополь, вул. Бородіна,14, р/р 26009000030001  в КРУ  філія  ВАТ  КБ «Надра», ЗКПО 30689419, МФО 384823 ) 03,40  грн. державного мита

          Постанова  може бути оскаржена  до Севастопольського апеляційного господарського суду через  господарський суд АР Крим шляхом  подачі заяви  про апеляційне оскарження постанови в  десятиденний строк з дня її проголошення, з  подальшим поданням апеляційної скарги на постанову протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження та в порядку передбаченому ч.5 ст. 186 КАС України.

          Постанова  набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, у разі не подання відповідної заяви ( ст. 254 КАС України)

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Омельченко В.А.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.12.2007
Оприлюднено17.01.2008
Номер документу1273303
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11192.1-2007а

Постанова від 19.12.2007

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Омельченко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні