Ленінський районний суд м. запоріжжя
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяДата документу 12.05.2025
Справа № 334/1799/25
Провадження № 3/334/861/25
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 травня 2025 року Дніпровський районний суд м.Запоріжжя у складі головуючого судді Козлової Н.Ю., за участю секретаря судового засідання Александрової А.С., представника Запорізької митниці Держмитслужби Ткач В.В., представника ОСОБА_1 адвоката Рогозіна О.В.
розглянувши матеріали, які надійшли від Запорізької митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України № НОМЕР_1 виданий 06.11.2017 року Вознесенівським РВ УДМС України в Запорізькій області, паспорт для виїзду за кордон НОМЕР_2 від 10.10.2018 року, орган, який видав 1248, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , яка є керівником Благодійної Організації Благодійний Фонд «Біла Лілія» ( РНОКП: НОМЕР_3 , м.Запоріжжя, бул.Центральний 19Б,кв.78, код ЄДРПОУ: 45422147)
за порушення митних правил, передбаченихст. 485 Митного кодексу України
встановив:
До Ленінського районного суду м.Запоріжжя надійшли матеріали з Запорізької митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за порушення митних правил, передбаченихст. 485 Митного кодексу України.
На виконання Закону України № 4273-IX «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо зміни найменувань місцевих загальних судів» 30.04.2025 р. відбулася державна реєстрація змін до відомостей про Ленінський районний суд м. Запоріжжя, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, відповідно до яких назву Ленінський районний суд міста Запоріжжя змінено на Дніпровський районний суд міста Запоріжжя.
Згідно протоколу про порушення митних правил № 0022/UA112000/2025 від 06 лютого 2025 року, Запорізькою митницею під час перевірки законності ввезення на митну територію України транспортних засобів у якості гуманітарної допомоги зі звільненням від сплати обов`язкових митних платежів, отримувачами яких є суб`єкти, розташовані (зареєстровані) на території Запорізької області.
Під час перевірки встановлено, що одним з таких отримувачів гуманітарної допомоги є Благодійна організація Благодійний фонд «БІЛА ЛІЛІЯ», керівником якої є ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
З метою встановлення законності ввезення на митну територію України транспортних засобів у якості гуманітарної допомоги, Запорізькою митницею 20.11.2024 року було направлено запит за вих. № 7.20-4/20-01/14/3908 до БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» щодо транспортних засобів, ввезених в Україну у якості гуманітарної допомоги, отримувачем яких є зазначений Благодійний фонд.
17.12.2024 Запорізькою митницею отримано відповідь від Благодійної організації Благодійний фонд «БІЛА ЛІЛІЯ», за вих. № б/н від 17.12.2024, з долученням копій документів щодо цільового використання та передачі БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» транспортних засобів, ввезених в Україну у якості гуманітарної допомоги.
В надісланих копіях документів, а саме: актах приймання-передачі транспортних засобів, міститься інформація щодо передачі їх військовим частинам (військовослужбовцям) Збройних Сил України. Зокрема, в акті приймання-передачі транспортного засобу № б/н від 12.07.2024 зазначено, що БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» в особі керівника ОСОБА_1 передала транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 військовослужбовцю військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_2 , а військовослужбовець військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_3 прийняв такий транспортний засіб для виконання завдань підрозділами військової частини.
Згідно інформації, що міститься у базі даних АСМО «Інспектор», встановлено, що зазначений транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 , ввезено на митну територію України 02.07.2024 через міжнародний пункт пропуску «ІІІегині - Медика» митного посту «Мостиська» Львівської митниці, громадянкою України ОСОБА_4 та був оформлений у якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання та випущений на митну територію України.
В ході проведення перевірки, з метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України даного транспортного засобу, Запорізькою митницею направлено запит у Львівську митницю від 20.11.2024 № 7.20-4/20- 01 7 3905 з проханням надати копії документів, на підставі яких транспортні засоби, отримувачем яких зазначено БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» (м. Запоріжжя, бульвар Центральний, бул. 19Б. кв.78, код ЄДРПОУ 45422147), ввезено в Україну в якості гуманітарної допомоги.
У відповіді на запит, Львівська митниця надала письмові доказаи щодо перетену кордону транспортного засобу марки «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 .
Так, згідно поданої Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 02.07.2024, особою, що здійснює декларування - ОСОБА_1 , отримувачем товару зазначено БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» (код ЄДРПОУ 45422147), номер в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги - ЄР9487, унікальний код гуманітарної допомоги - 23974057.
З метою отримання інформації чи проходить або проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_6 зазначений в акті військовослужбовець ОСОБА_2 , який підписав акт прийому-передачи вищезазначеного транспортного засобу, Запорізькою митницею було направлено лист до військової частини НОМЕР_6 з доданням копії акту приймання-передачі вказаного вище транспортного засобу.
27.01.2025 Запорізькою митницею отримано письмові пояснення військовослужбовця ОСОБА_2 та копії наступних документів: копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ, копію митної декларації та роздруківку скріншотів квитанцій про перерахування грошових коштів.
Згідно пояснень, який надав ОСОБА_2 він, через свого знайомого дізнався про особу на ім`я ОСОБА_5 , який займається продажом транспортних засобів.
04.07.2024 року, ОСОБА_2 у м. Дніпро придбав транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 за власні кошти 2650 доларів США. Кошти у сумі 2100 доларів США було передано особисто продавцю, кошти в сумі 16 000 грн. та 6 000 грн. було перераховано через додаток «Приват 24» двома транзакціями на один рахунок. Акт прийому-передачі транспортного засобу «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 він не підписував.
26.07.2024 року, особа на ім`я ОСОБА_5 запропонував громадянину ОСОБА_2 обміняти транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, YIN - WVWZZZ3BZ1E112233, держ. № НОМЕР_5 (вартістю 2650 доларів США) на транспортний засіб «SKODA SUPERB», 2007 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 (вартістю 2950 доларів США) та доплатити ще 12 000 гривень, на що ОСОБА_2 погодився та 10.08.024 року, перерахував 12 000 грн. через додаток «Приват 24» однією транзакцією.
Таким чином, достеменно встановлено, що транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 у порушення вимог Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192-XIV керівником БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» ОСОБА_1 використано не за цільовим призначенням та не сплачені митні платежі, які б підлягали сплаті у разі митного оформлення даного транспортного засобу у вільний обіг.
З метою визначення суми несплачених митних платежів, управлінням боротьби з контробандою та порушеннями митних правил направлено службову записку від 27.01.2025 на адресу управління контролю та адміністрування митних платежів.
Згідно службової записки управління контролю та адміністрування митних платежів Запорізької митниці від 29.01.2025 № 15/15-01/612 розрахунок митних платежів на дату ввезення на митну територію України 02.07.2024 транспортного засобу «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 становить 118 806,54 грн.
На думкупредставника Запорізькоїмитниці, ОСОБА_1 ,як керівникБО БФ«БІЛА ЛІЛІЯ» вчинила протиправні дії шляхом використання товару - транспортного засобу «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, що призвело до ухилення від сплати митних платежів на загальну суму 118 806,54гривень. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого статтею 485 Митного кодексу України.
З вищенаведених підстав, представник Запорізької митниці просив суд розглянути протокол про порушення митних правил № 0023/UA112000/2025 від 06 лютого 2025 року та ухвалити відповідне рішення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності.
ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилася.
ЇЇ представник адвокат Рогозін О.В. у судовому засіданні заявив клопотання про закриття адміністративного провадження відносно ОСОБА_1 оскільки вважає, що в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення, тому справа підлягає закриттю.
Обґрунтовуючи своє клопотання адвокат зазначав, що встановлені Запорізькою митницею факти, що невідома особа на ім`я ОСОБА_5 взяв кошти за транспортний засіб, який був гуманітарною допомогою є підставою для притягнення зазначеного громадянина до відповідальності. Даний громадянин не має ніякого відношення до БО «БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» та безпосередньо до ОСОБА_1 .
Розрахунковий рахунок, на який громадянин на ім`я ОСОБА_5 отримував кошти по-перше не є рахунком БО «БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» та ОСОБА_6 особисто, no-друге, у платіжних дорученнях не зазначено, що кошти сплачені за купівлю автомобілю на користь БО «БФ «БІЛА ЛІЛІЯ», можуть бути предметом розгляду окремого цивільного спору між ОСОБА_2 та вищевказаним громадянином.
Отриманні кошти невстановленою особою, без призначення платежу на її особистий рахунок не спростовують того, що транспортний засіб є гуманітарною допомогою.
На переконання представника ОСОБА_1 , ОСОБА_2 був обізнаний з наслідками підписання акту прийому-передачи транспортного засобу та не надав жодних зауважень. Крім того, він достеменно знав, що даний транспортний засіб є гуманітарною допомогою та передається на нужди ЗСУ.
Також, на думку представника Ничик Д.В. вважає, що митним органом не надано доказів, що громадянин на ім`я ОСОБА_5 має відношення до БО «БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» та безпосередньо ОСОБА_1 .
Вислухавши пояснення представника Запорізької митниці, представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали адміністративної справи, керуючись законом і правосвідомістю, суд дійшов висновку про доведеність провини ОСОБА_1 у порушені митних правил, яке полягає у заявлені в митній декларації неправдивих відомостейз метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів, за що предбачена відповідальність за ст.485 Митного Кодексу.
Висновок суду ґрунтується наступним:
Згідност.487 МК Українипровадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідност.2 КУпАПзаконодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.
Відповідност.7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Відповідно ч.1ст.9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідност.245 КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідност.251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.
Відповідност.252 КУпАПорган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Згідност.486МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідност.489 МК Українипосадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідност.494 МК Українипро кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно ч.1ст.495 МК Українидоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;2) поясненнями свідків;3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;4) висновком експерта;5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Статтею 458МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідност.459 МК Українисуб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Відповідно дост.485 МК Українисклад цього адміністративного правопорушення полягає у заявленні в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги і такі дії тягнуть за собою накладення штрафу.
З об`єктивної сторони склад правопорушення митних правил, передбаченогост.485 МК України, характеризується наявністю дій, а з суб`єктивної у формі умислу та спеціальної мети неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.
Відповідно до ст.1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV гуманітарна допомогацільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.
Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимогст.3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
Згідно зі ст.3 ЗУ «Про гуманітарну допомогу», підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.
При цьому, зміна отримувача гуманітарної допомоги можлива лише за письмовим погодженням з донором такої допомоги, крім випадків, якщо таке погодження було надано донором під час його пропозиції про надання гуманітарної допомоги або передбачено правочином щодо здійснення гуманітарної допомоги.
У відповідності зі ст.6 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) гуманітарної допомоги здійснюється в порядку, встановленомуПодатковим кодексом УкраїнитаМитним кодексом України.
Згідно з ч.1ст.287 Митного кодексу Українита п.197.11 ст.197, п.213.3.9 ст.213 Податкового кодексу України, при ввезенні на митну територію України вантажі гуманітарної допомоги, звільняються від оподаткування, а саме сплати ввізного мита, акцизного податку та податку на додану вартість.
Пунктом 1постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
Як вбачається з матеріалів справи, транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 , ввезено на митну територію України 02.07.2024 через міжнародний пункт пропуску «ІІІегині - Медика» митного посту «Мостиська» Львівської митниці, громадянкою України ОСОБА_4 та був оформлений у якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання та випущений на митну територію України. Дана декларація (а.с.12) стала підставою для пропуску на митну територію України вказаного транспортного засобу як гуманітарної допомоги для В/Ч, та є документом, без якого неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон.
Згідно з ч.1ст.257 Митного кодексу Українидекларування здійснюється шляхом заявлена за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбаченоМитним кодексом України, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу. Митна деклараціяце заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури (п.20ст.4 Митного кодексу України).
Відповідно до п.30.1 ст.30 Податкового кодексу Україниподаткова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов`язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі.
Згідно з ч.1ст.292 Митного кодексу Українимитні платежі не сплачуються у разі, якщо відповідно до цьогоКодексу, Податковогокодексу України, інших законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України щодо товарів надано звільнення або повне умовне звільнення від сплати митних платежів - у період дії такого звільнення і при дотриманні умов, у зв`язку з якими його надано.
Використання гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням або з метою отримання прибутку є порушенням законодавства про гуманітарну допомогу, що тягне за собою кримінальну або адміністративну відповідальність (ст. 12 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу»).
Приймаючи рішення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ознаками порушення митних правил, передбаченихст.485 МК України, суд виходить з того, що вина останньої у вчиненні вищевказаного правопорушення підтверджена зібраними та дослідженими при розгляді матеріалу доказами, а саме:
- відомостями з протоколу про адміністративне правопорушення №0022/UA112000/2025, в якому зафіксовані обставини вчинення правопорушення ОСОБА_1 ;
- відповіддю Львівської митниці від 02.12.2024 №7.4-5/20-03/7/32733 відповідно до якої 24.07.2024 громадянкою України ОСОБА_4 було ввезено на митну територію України автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 , через пропуску «Шегені-Медика» митного поста «Мостиська» Львівської області в якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану.
- актом приймання-передачі транспортного засобу, у яких міститься інформація щодо передачі транспортного засобу військовим частинам (військовослужбовцям) Збройних Сил України. Зокрема, в акті приймання-передачі транспортного засобу № б/н від 12.07.2024 зазначено, що БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» в особі керівника ОСОБА_1 передала транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 військовослужбовцю військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_2 , а військовослужбовець військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_3 прийняв такий транспортний засіб для виконання завдань підрозділами військової частини.
- декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 02.07.2024, особою, що здійснює декларування - ОСОБА_1 , отримувачем товару зазначено БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» (код ЄДРПОУ 45422147), номер в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги - ЄР9487, унікальний код гуманітарної допомоги - 23974057.
- письмовими поясненнями ОСОБА_2 , згідно яких 04.07.2024 року, він придбав транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 за власні кошти 2650 доларів США. Кошти у сумі 2100 доларів США було передано особисто продавцю, кошти в сумі 16 000 грн. та 6 000 грн. було перераховано через додаток «Приват 24» двома транзакціями на один рахунок. Акт прийому-передачі транспортного засобу «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 він не підписував. Після чого, він обміняв транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, YIN - WVWZZZ3BZ1E112233, держ. № НОМЕР_5 (вартістю 2650 доларів США) на транспортний засіб «SKODA SUPERB», 2007 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 (вартістю 2950 доларів США) та доплатив ще 12 000 гривень, через додаток «Приват 24» однією транзакцією.
Отже, зібрані письмові докази та пояснення представника Запорізької митниці доводять, що транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 в порушення вимог Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192-ХІV громадянкою ОСОБА_1 використано не за цільовим призначенням та не сплачені митні платежі, які б підлягали сплаті у разі митного оформлення даного транспортного засобу у вільний обіг.
Посилання на те, що ОСОБА_1 передала ввезений транспортний засіб військовослужбовцю який в подальшому передав його невідомій особі на ім`я ОСОБА_5 і не знає де зараз перебуває даний транспортний засіб, не є підставою для звільнення її від адміністративної відповідальності, оскільки, як було зазначене раніше відповідно дост.3 ЗУ «Про гуманітарну допомогу», підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.
При цьому, зміна отримувача гуманітарної допомоги можлива лише за письмовим погодженням з донором такої допомоги, крім випадків, якщо таке погодження було надано донором під час його пропозиції про надання гуманітарної допомоги або передбачено правочином щодо здійснення гуманітарної допомоги. Таких документів суду не надано.
Згідно службової записки управління контролю та адміністрування митних платежів Запорізької митниці розрахунок митних платежів на дату ввезення на митну територію України від 02.07.2024 транспортного засобу «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_4 становить 118 806,54 грн. (з яких ввізне мито 9401,55 гривень; акциз 95492,92 грн.; ПДВ 39782 грн.)
Вищенаведені досліджені судом докази підтверджують, що ОСОБА_1 вчинила дії, що призвели до несплати митних платежів у сумі 144676,47 гривень шляхом використання товару - транспортного засобу, ввезеного нею на митну територію України в умовах воєнного стану у якості гуманітарної допомоги, щодо яких було надано пільги зі сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Тобто, ОСОБА_1 вчинила порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ст.485 МК України, а саме дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів.
Відповідност.23 КУпАПадміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Відповідност.33 КУпАПпри накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність…
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, ОСОБА_1 слід притягнути до відповідальності за порушення митних правил, передбаченихст.485 МК України, та застосувати стягнення, передбачене санкцієюст.485 МК України, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Згідност.40-1 КУпАПсудовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Відповідност.4 Закону України «Про судовий збір»у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, стягується судовий збір.
Керуючись ст. ст. 483, 495, 522, 526, 527, 528, 529 МК України, ст. ст.7, 245, 251, 252, 276, 278, 289, 294 КУпАП, суд
постановив:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 визнати винуватою, у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.485 Митного Кодексу України та застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу в дохід держави в розмірі 100відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 144676,47 гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в дохід держави судовий збір в сумі 605,60 грн.
Строк пред`явлення до виконання три місяці.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі.
Апеляційна скарга подається до Запорізького апеляційного суду протягом десяти днів.
Суддя: Козлова Н. Ю.
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2025 |
Оприлюднено | 16.05.2025 |
Номер документу | 127347883 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Козлова Н. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні