Герб України

Рішення від 01.04.2025 по справі 757/50626/24-ц

Печерський районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/50626/24

Пр. № 2-4116/25

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2025 року Печерський районний суд міста Києва в складі:

головуючого судді - Новака Р.В.

при секретарі судових засідань - Бурячок А.І.

учасники справи:

позивач - комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс»

відповідачі - ОСОБА_1 , ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в залі суду в м. Києві цивільну справу за позовом комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , в якому просив суд стягнути з відповідачів на свою користь заборгованість за послуги з вивезення побутових відходів у сумі 11992,55 грн; інфляційні втрати - 3805,86 грн; 3,0 % річних - 929,10 грн; судовий збір у розмірі 2422,40 грн. Свої позовні вимоги позивач обґрунтовував тим, що між комунальним підприємством виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» та фізичними особами ОСОБА_1 , ОСОБА_2 укладено публічний договір на надання послуг з вивезення твердих побутових відходів від 08.06.2018. Відповідно до довідки про нарахування та сплату по особовому рахунку № НОМЕР_1 ( НОМЕР_2 ), за адресою АДРЕСА_1 за період з 01.07.2018 по 01.10.2024 позивачем було надано відповідачу послуги на загальну суму 11992,55 грн. Проте відповідачами отримані послуги сплачено не було, про що свідчить заборгованість відповідача перед позивачем, що становить 11992,55 грн, за послуги надані за період з липня 2018 року по жовтень 2024 року. Неналежне виконання відповідачами зобов`язань по договору порушує право позивача на одержання плати за надані послуги з поводження з побутовими відходами в установлений законом та визначений договором строк, у зв`язку з чим, позивач вимушений був звернутись до суду з вказаним позовом.

Ухвалою суду від 05.11.2024 у справі відкрито провадження в порядку позовного спрощеного провадження з викликом сторін.

До судового засідання представником позивача було подано до суду заяву про розгляд справи у відсутність сторони позивача, заявлені позовні вимоги сторона позивача підтримує в повному обсязі, з підстав, зазначених в позові.

Відповідачі, про час та місце розгляду справи були повідомлені у встановленому законом порядку, в судове засідання не з`явилися, поважності причин неявки суду не повідомили, у встановлений судом строк відзив на позов відповідачами не подавався.

Оскільки, сторона позивача не заперечувала проти проведення заочного розгляду справи і відповідно до ст. ст. 280, 282 ЦПК України суд постановив ухвалу про заочний розгляд справи на підставі наявних у справі доказів.

Суд, розглянувши подані сторонами документи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Згідно зі ст. 13 ЦПК України, суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до положень ст. ст.12,81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками процесу. Доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», в редакції, яка діяла на час спірних правовідносин, житлово-комунальні послуги - це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.

Судом встановлено, що Рішенням Київської міської ради від 17.04.2018 за № 479/4543 «Про визначення послуги з вивезення побутових відходів окремою комунальною послугою, право на здійснення якої виборюються на конкурсних засадах» послугу з вивезення побутових відходів визначено окремою послугою. Спеціальним законом в сфері поводження з побутовими відходами до 09.07.2023 був Закон України «Про відходи», який втратив силу з набранням чинності Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-ІХ.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відходи», послуги з поводження з побутовими відходами - послуги з вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів, що надаються в населеному пункті згідно з правилами благоустрою території населеного пункту, розробленими з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту та затвердженими органом місцевого самоврядування. Відповідно до ст. 35-1 цього Закону, поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм і правил. Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів. Виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами із споживачами. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів зобов`язаний укласти договори про надання послуг з перероблення та захоронення побутових відходів із суб`єктами господарювання, що надають такі послуги відповідно до правил благоустрою території населеного пункту, розроблених з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту. Договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами мають містити інформацію про укладені договори між виконавцем послуг з вивезення побутових відходів та суб`єктами господарювання, що надають послуги з перероблення та/або захоронення побутових відходів.

Обов`язок споживача укласти договір передбачений п. 1 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Відповідно до ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживачі зобов`язані укласти договір про поводження з побутовими відходами з особою, визначеною у встановленому законодавством порядку. Якщо інше не визначено законом, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, управитель багатоквартирного будинку або інша уповноважена особа, яка укладає колективний договір про надання комунальних послуг, згідно з правилами благоустрою території населеного пункту, розробленими з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту та затвердженими органом місцевого самоврядування, має право на вибір серед визначених у встановленому законодавством порядку виконавців послуг з поводження з побутовими відходами. Одиницею виміру обсягу наданих послуг з поводження з побутовими відходами є кілограм, тонна, кубічний метр або інша одиниця, визначена правилами надання відповідної комунальної послуги, що затверджуються уповноваженим законом органом. Одиниця виміру обсягу наданих послуг з поводження з побутовими відходами встановлюється органом місцевого самоврядування. Критерієм якості послуг з вивезення побутових відходів є дотримання графіка вивезення побутових відходів, дотримання правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, дотримання вимог законодавства щодо надання послуг з вивезення побутових відходів. Послуга з поводження з побутовими відходами надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 18 грудня 2017р. за № 1589 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території м. Києва», Комунальне підприємство «Київкомунсервіс» визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у м. Києві.

Послуги з вивезення побутових відходів надаються підприємством в межах міста Києва, на підставі публічного договору від 08.06.2018, оферту до якого було опубліковано 08.06.2018 в газеті «Хрещатик» (далі - Договір) з 01.07.2018.

Між Комунальним підприємством виконавчого органу Київради та фізичною особою відповідачами укладено публічний договір на надання послуг з вивезення твердих побутових відходів від 08.06.2018 (далі - Договір, копія Договору додається).

Відповідно до ч. 2 ст. 205 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), правочин, для якого законом не встановлена обов`язкова письмова форма, вважається вчиненим, якщо поведінка сторін засвідчує їхню волю до настання відповідних правових наслідків.

Відповідно до положень абз. 3 ч. 4 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» якщо споживач (інша особа, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), який отримав проект договору (змін до нього) від виконавця комунальної послуги, не повідомив протягом 30 днів про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього, а вчинив дії, які засвідчують його волю до отримання (продовження отримання) відповідної комунальної послуги від цього виконавця (у тому числі здійснив оплату наданих послуг), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій виконавцем комунальної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом.

Відповідно до ч.5 ст.13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

Частиною 7, ст. 14 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», у разі якщо співвласниками багатоквартирного будинку самостійно не обрали одну з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою цієї статті, та/або досягнення згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування внутрішньо будинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником укладається публічний договір приєднання відповідно до вимог частини п`ятої статті 13 цього Закону з урахуванням таких особливостей: 1) виконавець забезпечує відповідність кількісних та якісних характеристик послуги встановленим нормативам на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку; 2) до плати виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором не включається плата за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги; 3) технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонти внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги, здійснюються співвласниками чи залученими ними уповноваженими на виконання таких робіт особами за рахунок співвласників.

Відповідно до вимог законодавства діючого на період виникнення правовідносин, статтею 25 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", визначено, що Споживачі зобов`язані укласти договір про поводження з побутовими відходами з особою, визначеною у встановленому законодавством порядку. Аналогічні норми містяться в ст.35-1 ЗУ «Про відходи».

Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону «Про житлово-комунальні послуги», виконавцем послуги з поводження з побутовими відходами є суб`єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 7 Закону «Про житлово-комунальні послуги» передбачене право споживача одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг, при цьому такому праву прямо відповідає визначений п. 5 ч. 2 ст. 7 цього ж Закону обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Відповідно до відповідей № 884341, № 884383 від 04.1.2024 з Єдиного державного демографічного реєстру ОСОБА_1 з 24.06.1993, а ОСОБА_2 з 27.04.1989 зареєтровані за адресою АДРЕСА_2

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 18.12.2017 № 1589 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території м. Києва», Комунальне підприємство «Київкомунсервіс» визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у м. Києві.

В газеті «Хрещатик» від 08.06.2018 №61 (5112) оприлюднено Оферту до Публічного Договору про надання послуг з вивезення побутових відходів, а також тарифи та норми на надання послуг з вивезення побутових відходів виконавця послуг (копія договору додається).

Публічний Договір від 08.06.2018 про надання послуг з вивезення побутових відходів (далі - Договір) опубліковано на сайті КП «Київкомунсервіс» (https://kks.kiev.ua/).

Відповідно до умов Договору, Позивач надає Відповідачу послуги з вивезення твердих побутових відходів (ТПВ), а Відповідач (за договором - Споживач) зобов`язується прийняти та своєчасно оплачувати послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, передбачених Договором (далі - Послуги). п. 2.1 Договору, передбачає що Позивач надає Відповідачу Послуги з вивезення твердих побутових відходів, в тому числі великогабаритних. Відповідно п.2.2 Надання послуг Позивачем проводиться за контейнерною та безконтейнерною схемою.

Так у відповідності до п. 2.3 для вивезення ТПВ здійснюється Позивачем відповідно до вимог законодавства про відходи, санітарних норм і правил, Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, умов цього договору, актів та графіка вивезення побутових відходів.

Згідно з розрахунком заборгованості за період часу з 01.07.2018 по 01.10.2024 відповідачі мають заборгованість у розмірі 11992,55 грн за послуги з вивезення побутових відходів.

Так згідно з п 4.1. Договору розрахунковим періодом є календарний місяць.

Разом з цим, відповідно п. 4.2 Договору, платежі вносяться не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим.

У п.4.3 плата за надані Послуги вноситься на розрахунковий рахунок Заявника на підставі рахунку-повідомлення, який щомісячно направляється Боржнику

Відповідно п. 4.5 Договору, Боржник, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати Послуг з вивезення побутових відходів повідомляє Заявника у письмовій заяві про своє право на пільгу з посиланням на відповідний нормативний акт, що регулює відповідні відносини. Пільгова оплата здійснюється з дня отримання Заявником заяви з повним пакетом підтверджуючих документів.

Додатково Боржником порушено своє зобов`язання щодо забезпечення оплати за Послуги згідно з п. 5.2.1 Договору.

Відповідно до 5.2.8 Договору Споживач зобов`язується письмово інформувати виконавця про зміну власника житла (іншого об`єкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача, протягом 30 календарних днів від дня настання такої події.

Відповідно до п.11 ч.2 ст.7 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», індивідуальний споживач зобов`язаний інформувати управителя, виконавців комунальних послуг про зміну власника житла (іншого об`єкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача, у випадках та порядку, передбачених договором.

Відповідно до п. 10 ст.1 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» норми споживання комунальних послуг (далі - норми споживання) - кількісні показники споживання комунальних послуг, які використовуються для розрахунків за спожиті комунальні послуги у випадках, передбачених законодавством;

Відповідно до Довідки про нарахування та сплату по особовому рахунку № НОМЕР_1 ( НОМЕР_2 ) за період з 01.07.2018 по 01.10.2024 вбачається, що в квартирі за адресою: АДРЕСА_1 станом на 01.10.2024 зареєстровано 7 осіб, тобто нарахування здійснюється із розрахунку на 7 осіб. За зазначеною адресою відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 ( НОМЕР_2 ) на ім`я ОСОБА_3 , позивачем було надано послуги на загальну суму 19031,46 грн, відповідачами отримані послуги було сплачено частково не в повному обсязі, а саме в розмірі 7038,91 грн, відтак за період з січня 2021 року по вересень 2024 року заборгованість за послугу вивезення ТПВ складає 11992,55 грн.

Крім того, судом встановлено, що позивачем вживались заходи досудового врегулювання спору, а саме: направлялась Претензія щодо сплати заборгованості на підставі публічного Договору про вивезення побутових відходів Оферта від 08.06.2018 вих. № 058/244-5-2918 від 30.04.2024.

Таким чином заборгованість відповідача перед позивачем згідно до публічного Договору про вивезення побутових відходів Оферта від 08.06.2018 станом на 01.10.2024, становить 11992,55 грн, яка додатково підтверджується даними бухгалтерії позивача, а саме Довідкою про нарахування по особовому рахунку № НОМЕР_1 ( НОМЕР_2 ).

Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов`язання мають виконуватись належним чином відповідно до умов Договору, вимог кодексу, інших правових актів, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться у певних умовах.

Відповідно до ч. 1 ст. 903 ЦК України передбачено, що якщо договором про надання послуг встановлено плату, Замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, в строки та в порядку, що встановлені договором

Зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку (ч. 1 ст. 509 ЦК України).

За змістом ст. 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

У прохальній частині позовної заяви позивач просив позивач просив суд також, на підставі положень ст. 625 ЦК Українистягнути з відповідачів інфляційні втрати у розмірі 3805,86 грн; 3,0 % річних - 929,10 грн.

Проте, згідно з розрахунком заборгованості, інфляційні втрати становлять 2281,75 грн; 3,0 % річних - 621,10 грн, станом на 22.10.2024 і тому загальна сума вимог - 14895,40 грн.

Тому, оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, а саме з відповідачів на користь позивача підлягає стягненню заборгованість за послуги з вивезення побутових відходів у загальному розмірі 14895,40 грн.

Згідно ст. 141 ЦПК України з відповідачки на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 2157,15 грн.

Керуючись ст. ст. 4, 5, 12,13, 76-81, 89, 133, 141, 223, 258, 259, 263-265, 268, 274, 280, 282, 352, 354, 355 ЦПК України; ст. ст. 322, 509, 525, 526, 610, 612, 625 ЦК України, ст. ст. 64, 66, 67, 68, 162 ЖК України; ст. ст. 20, 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», суд,

ВИРІШИВ:

Позов комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про стягнення заборгованості - задовольнити частково.

Стягнути солідарно з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 на користь комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» заборгованість за послуги з вивезення твердих побутових відходів у розмірі 11992 (одинадцять тисяч дев`ятсот дев`яносто дві) грн 55 коп., інфляційних втрат в розмірі - 2281 (дві тисячі двісті вісімдесят одна) грн 75 коп., 3% річних - 621 (шістсот двадцять одна) грн 10 коп.

Стягнути солідарно з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 на користь комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» витрати з оплати судового збору в розмірі 2157 (дві тисячі сто п`ятдесят сім) грн 15 коп.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подання апеляційної скарги через Печерський районний суд м. Києва до Київського апеляційного суду.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

позивач: комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс», 04053, м. Київ, вул. Кудрявська, буд. 23, код ЄДРПОУ 33745659

відповідач-1: ОСОБА_1 , АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3

відповідач-2: ОСОБА_2 , АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_4

Суддя: Р.В. Новак

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.04.2025
Оприлюднено16.05.2025
Номер документу127352900
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —757/50626/24-ц

Рішення від 01.04.2025

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

Ухвала від 05.11.2024

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні