Герб України

Ухвала від 14.05.2025 по справі 916/389/25

Господарський суд одеської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про розгляд вимог кредитора

"14" травня 2025 р.м. ОдесаСправа № 916/389/25Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,

за участі секретаря судового засідання Васильєвої К.О.,

дослідивши матеріали заяви (вх. №3-204/25 від 13.03.2025 р.) Головного управління ДПС у Харківській області про визнання грошових вимог до Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" у справі,

за заявою кредитора: Товариства з обмеженою відповідальністю "СДН-ПОЛІТРЕЙД" (62433, Харківська область, м. Люботин, вул. Шмідта, буд. 63; код ЄДРПОУ: 43884586),

до боржника: Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" (65009, м. Одеса, Французький бульвар, 60-Д, оф. 702; код ЄДРПОУ: 24486154),

про визнання банкрутом,

у відкритому судовому засіданні за участю представників сторін та учасників:

від заявників: Акціонерного товариства Східно-Український Банк „ГРАНТ Іваненко Євген Володимирович (приймав участь у судовому засіданні поза межами приміщення суду); Головного управління ДПС в Харківській області Лященко Таїсія Іванівна (приймала участь у судовому засіданні поза межами приміщення суду); Товариства з обмеженою відповідальністю ОВІС ТРЕЙД - Бевзюк Оксана Олександрівна (приймала участь у судовому засіданні поза межами приміщення суду);

розпорядник майном боржника: арбітражний керуючий Ратушний Андрій Іванович,

Судове засідання 14.05.2025 р. проведено в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.02.2025 р. відкрито провадження у справі №916/389/25 про банкрутство Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ"; визнано вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "СДН-ПОЛІТРЕЙД" до Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" в сумі 8 497 378,20 грн. із задоволенням у четверту чергу вимог кредиторів; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" строком на 170 календарних днів до 01 серпня 2025 року; розпорядником майна боржника Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" призначено арбітражного керуючого Ратушного Андрія Івановича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №88 від 08.02.2013 р.

12.02.2025 р. на офіційному веб-порталі судової влади України опубліковано повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" (публікація №75277 від 12.02.2025 р.).

Протягом 30 (тридцяти) денного строку, встановленого ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, до господарського суду надійшла заява (вх. №3-204/25 від 13.03.2025 р.; т. 3 а.с. 80-150; т. 4 а.с. 1-105) Головного управління ДПС у Харківській області про визнання грошових вимог до Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ", у якій заявник просить суд визнати грошові вимоги до боржника у загальному розмірі 4 524 791,08 грн., які складаються з:

3 876 067,10 грн. сума основної заборгованості по податкам на нерухоме майно, земельному податку, орендній платі з юридичних осіб за договорами, укладеними з Нововодолазькою та Харківською територіальними громадами;

365 600,00 грн. штрафні санкції згідно податкових повідомлень-рішень;

283 123,98 грн. пеня, нарахована згідно ст. 129 Податкового кодексу України.

До заяви надано копії: інтегрованих карток щодо боржника; розрахунку суми податкового боргу; податкових декларацій боржника з додатками до них; податкових повідомлень-рішень; рішень про застосування фінансових санкцій щодо боржника; висновку щодо несвоєчасного подання звіту про обсяги виробницства та/або облігу спирту, алкогольних напоїв за формою 1-ОА; рішення Харківського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 р. по справі №520/28350/21; податкової звітності боржника.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 14.03.2025 р. прийнято до розгляду заяву (вх. №3-204/25 від 13.03.2025 р.) Головного управління ДПС в Харківській області про визнання грошових вимог до Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" у загальному розмірі 4 524 791,08 грн.

Керівником Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" надано суду відзив (вх. №10813/25 від 04.04.2025 р.) на заяву Головного управління ДПС в Харківській області з грошовими вимогами, у якому боржником повністю не визнаються вимоги вказаного кредитора, однак підстав відмови у визнанні вимог ГУ ДПС в Харківській області боржником не вказано.

У відзиві боржник зазначає, що починаючи з 24.02.2022 р., у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, здійснення господарської на території України значно ускладнено; боржник має адресу реєстрації та фактично розташоване на території Харківської області, де воєнні дії та постійні обстріли з боку Російської Федерації є доволі інтенсивними; підприємство на даний час не має можливості здійснювати нормальну господарську діяльність та виконувати прийняті на себе зобов`язання, що пов`язано із нехваткою фахівців, частина з яких переселилась на більш безпечні території, частина захищає країну на фронті; частина постачальників та замовників також зупинили свою господарську діяльність через пошкодження логістичних шляхів; внаслідок постійних обстрілів майно підприємства було частково пошкоджено; вказані обставини унеможливлюють нормальне функціонування боржника як суб`єкта господарювання, та обмежують можливості підприємства в частині захисту своїх прав та оскарження рішень контролюючих органів; нараховані з боку Головного Управління ДПС у Харківській області грошові вимоги до боржника в сумі 4 524 791,08 грн. не були узгоджені та визнані боржником до моменту відкриття процедури банкрутства, в результаті чого, боржник не визнає вимоги податкового органу.

Розпорядником майна боржника арбітражним керуючим Ратушним Андрієм Івановичем подано відзив (вх. №10998/25 від 07.04.2025 р.; т. 12 а.с. 53-57) на заяву Головного управління ДПС в Харківській області з грошовими вимогами, відповідно до якого вимоги заявника визнаються в сумі 2 364 396,52 грн., із задоволенням у 2 (другу) чергу вимог кредиторів; 1 519 013,55 грн., із задоволенням у 3 (третю) чергу вимог кредиторів та 365 600,00 грн. із задоволенням у 6 (шосту) чергу вимог кредиторів. Решта вимог Головного управління ДПС в Харківській області, яка складається із пені, розпорядником майна боржника відхилена.

Головним управлінням ДПС в Харківській області подано додаткові письмові пояснення (вх. №12580/25 від 18.04.2025 р.; т. 13 а.с. 107-125) щодо заявлених до визнання грошових вимог та наявності доказів, що підтверджують вимоги податкового органу по пені на загальну сумі 275 781,01 грн.

Розглянувши матеріали справи, заяву кредитора, відзив розпорядника майном боржника та письмові заперечення/пояснення з доданими до них документами/доказами, заслухавши сторін, суд встановив:

ПАТ "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" було зареєстроване як юридична особа 18.11.1996 р. та перебувало на обліку в Головному управлінні ДПС в Харківській області.

Станом на 13.03.2025 р. у ПАТ "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" наявна заборгованість перед бюджетом у загальному розмірі 4 524 791,08 грн., яка складається із 3 876 067,10 грн. основний платіж по податкам; 365 600,00 грн. штрафні санкції; 283 123,98 грн. пеня, а саме:

податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 48 254,51 грн (основний платіж 38 951,42 грн., пеня 9 473,09 грн):

- залишок основного платежу згідно податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9034955943 від 18.02.2022, термін сплати 31.10.2022 р. 425,81 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9034955943 від 18.02.2022, термін сплати 30.01.2023 р. 7 520,02 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9023747219 від 14.02.2023 р., термін сплати 01.05.2023 р. 7 751,40 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9023747219 від 14.02.2023 р., термін сплати 31.07.2023 р. - 7 751,40 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9023747219 від 14.02.2023 р., термін сплати 30.10.2023 р. 7 751,40 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9023747219 від 14.02.2023 р., термін сплати 29.01.2024 р. 7 751,39 грн.;

- пеня нарахована згідно ст. 129 Податкового кодексу України 9 473,09 грн.;

земельний податок в розмірі 1 212 092,52 грн. (основний платіж 1 046 240,61 грн., пеня 165 851,91 грн.), що виникла на підставі самостійно поданих боржником декларацій та визначених контролюючим органом грошових зобов`язань:

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №90289959190 від 18.02.2021 р., термін сплати з 30.08.2021 р. по 31.01.2022 р. 127 827,46 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9034954439 від 18.02.2022 р., термін сплати з 02.03.2022 р. по 30.01.2023 р. 265 485,18 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9017649547 від 08.02.2023 р., термін сплати з 02.03.2023 р. по 30.01.2024 р. 305 308,35 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9017546539 від 05.02.2024 р., термін сплати з 01.03.2024 р. по 30.01.2025 р. 320 879,65 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9038958264 від 20.02.2025 р., термін сплати 03.03.2025 р. 26 739,97 грн.;

- пеня нарахована згідно ст. 129 Податкового кодексу України 165 581,91 грн.

пеня, нарахованої згідно ст. 129 Податкового кодексу України по сплаті орендної плати з юридичних осіб (на території Нововодолазької територіальної громади) у розмірі 155,91 грн. (пеня);

орендна плата з юридичних осіб (на території Харківської територіальної громади) в розмірі 483 040,85 грн. (основний платіж 427 328,70 грн., пеня 55 712,15 грн.):

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9077539357 від 09.04.2021 р., термін сплати з 30.09.2021 р. по 31.01.2022 р. 79 555,62 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9031100857 від 19.02.2021 р., термін сплати з 01.11.2021 р. по 31.01.2022 р. 12 941,28 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9034955236 від 18.02.2021 р., термін сплати з 02.03.2022 р. по 30.01.2023 р. 28 470,76 грн.

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9023743358 від 14.02.2023 р., термін сплати з 02.03.2023 р. по 30.01.2024 р. 32 741,38 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9379711586 від 01.02.2024 р., термін сплати 01.02.2024 р. 110 512,83 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9018704649 від 06.02.2024 р., термін сплати з 01.03.2024 р. по 30.01.2025 р. 150 560,15 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації з плати за землю №9038958461 від 20.02.2025 р., термін сплати 03.03.2025 р. 12 546,68 грн.;

- пеня нарахована згідно ст. 129 Податкового кодексу України 55 712,44 грн.

надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів у розмірі 1 799,54 грн. (основний платіж 1 729,70 грн.; пеня 69,84 грн.):

- залишок основного платежу згідно податкової декларації екологічного податку №9377508520 від 24.01.2024 р., термін сплати 19.02.2024 р. 6,55 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації екологічного податку №9102398286 від 23.04.2024 р., термін сплати 20.05.2024 р. 424,60 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації екологічного податку №9201569072 від 19.07.2024 р., термін сплати 19.08.2024 р. 432,85 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації екологічного податку №93337771594 від 07.11.2024 р., термін сплати 19.11.2024 р. 432,85 грн.;

- основний платіж згідно податкової декларації екологічного податку №9416379453 від 16.01.2025 р., термін сплати 19.02.2025 р. 432,85 грн.;

- пеня нарахована згідно ст. 129 Податкового кодексу України 69,84 грн.

адміністративний штраф та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну у розмірі 406 930,15 грн. (штрафні санкції 365 600,00 грн., пеня 41 330,15 грн.):

- штрафна санкція згідно рішення про застосування фінансових санкцій №0074340901 від 07.04.2023 р., яка отримано платником 13.04.2022 р. 17 000,00 грн.;

- штрафна санкція згідно податкового повідомлення-рішення №00044070101 від 30.03.2021 р. 306 000,00 грн.;

податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості (на території Люботинської територіальної громади) в розмірі 7 951,08 грн. (основний платіж - 4 763,12 грн., пеня - 3 187,96 грн.):

- основний платіж згідно розрахунку у частині об`єктів нежитлової нерухомості до податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9017649673 від 08.02.2023 р., термін сплати 29.01.2024 р. 3 544,05 грн.;

- основний платіж згідно розрахунку у частині об`єктів нежитлової нерухомості до податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки №9017548431 від 05.02.2024 р., термін сплати 29.01.2025 р. 1 219, 07 грн.;

- пеня нарахована згідно ст. 129 Податкового кодексу України 3 187, 96 грн.

єдиний внесок, нарахованим роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності (КБК 71010000) у сумі 2 364 396,52 грн. (основний платіж), яка виникла на підставі самостійно поданих декларацій:

- залишок від сплати основного платежу згідно нарахування єдиного внеску №9370594790 від 26.01.2021 р., термін сплати 26.01.2021 р. 71 836,56 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9111157314 від 06.05.2021 р., термін сплати 11.05.2021 р. 367 286,92 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9215483861 від 31.07.2021 р., термін сплати 09.08.2021 р. 389 624,69 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9327378092 від 02.11.2021 р., термін сплати 09.11.2021 р. 381 111,07 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9425895483 від 29.01.2022 р., термін сплати 09.02.2022 р. 386 672, 47 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9115902746 від 08.07.2022 р., термін сплати 08.07.2022 р. 127 002, 88 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9304296364 від 03.02.2023 р., термін сплати 09.02.2023 р. 264 246,93 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9087561236 від 21.04.2023 р., термін сплати 10.05.2023 р. 18 005,31 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9282650777 від 25.10.2023 р., термін сплати 09.11.2023 р. 21 774,10 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9377267391 від 23.01.2024 р., термін сплати 09.02.2024 р. 28 123,99 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9079129802 від 03.04.2024 р., термін сплати 10.05.2024 р. 21 195,33 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9204984487 від 23.07.2024 р., термін сплати 09.08.2024 р. 45 909,72 грн.;

- нарахування єдиного внеску №9311870817 від 21.10.2024 р., термін сплати 11.11.2024 р. 241 606,55 грн.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 р., що залишене без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 19.06.2024 р. по справі №520/28350/21 стягнуто з рахунків ПАТ "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" у банках, обслуговуючих такого платника податків, у дохід Державного бюджету України податковий борг в сумі 422 207,73 грн.

Норми права, що підлягають застосуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Кодексу України з процедур банкрутства, Закону України "Про міжнародне приватне право", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Ч. 6 ст. 12 ГПК України передбачено, що Господарські суди розглядають справи про банкрутство (неплатоспроможність) у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Кодексом України з процедур банкрутства.

Ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що Провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до абз. 13 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Грошове зобов`язання (борг), згідно абз. 5 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства це зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви.

Ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Адміністратор за випуском облігацій, який діє як конкурсний кредитор, подає заяву з вимогами до боржника з урахуванням вимог статті 93-1 цього Кодексу. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства кредитор має право отримувати від розпорядника майна інформацію щодо вимог інших кредиторів. Такий кредитор може подати розпоряднику майна, боржнику та суду заперечення щодо визнання вимог інших кредиторів. Заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, подані в межах строку, визначеного частиною першою цієї статті, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні суду. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, розглядаються господарським судом у порядку черговості їх отримання у судовому засіданні, яке проводиться після попереднього засідання господарського суду. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів. Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення, може бути оскаржена у встановленому цим Кодексом порядку та є підставою для внесення відомостей про таких кредиторів до реєстру вимог кредиторів.

Ч. 1.1. Податкового кодексу України визначено, що податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 41.1.1. ч. 41.1. ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є, зокрема, податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (ч. 41.4. ст. 41 Податкового кодексу України).

Згідно п. 15.1. п. 15.2. ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.

Відповідно до п.п. 16.1.3., 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний, зокрема подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

П. 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно п. 36.5. ст. 36 Податкового кодексу України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

П. 61.1. ст. 61 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

П. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п.п.14.1.175. п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 57.1., 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

П. 129.4 статті 129 ПК України визначено, що на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, якщо її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

У відповідності до п. 129.4 статті 129 ПК України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Ст. 73 ГПК України визначено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

У відповідності до ч.ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідно до ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Ст. 77 ГПК України визначено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Згідно ч. 1 ст. 80 ГПК України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Положеннями ч.ч. 1, 2 ст. 91 ГПК України визначено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

Суд враховує усталені правові висновки Верховного Суду стосовно порядку розгляду кредиторських вимог у справі про банкрутство, ролі та обов`язків суду на цій стадії провадження за якими: - заявник сам визначає докази, які на його думку підтверджують заявлені вимоги (постанови Верховного Суду від 24.10.2019 у справі №910/10542/18, від 07.11.2019 у справі №904/9024/16); - обов`язок здійснення правового аналізу заявлених у справі кредиторських вимог, підстав виникнення грошових вимог кредиторів до боржника, їх характеру, встановлення розміру та моменту виникнення цих грошових вимог покладений на господарський суд, в провадженні якого перебуває справа про банкрутство (постанови Верховного Суду від 24.10.2019 у справі №910/10542/18, від 07.11.2019 у справі №904/9024/16); - під час розгляду заявлених грошових вимог суд користується правами та повноваженнями, наданими йому процесуальним законом; суд самостійно розглядає кожну заявлену грошову вимогу, перевіряє її відповідність чинному законодавству та за результатами такого розгляду визнає або відхиляє частково чи повністю грошові вимоги кредитора (постанови Верховного Суду від 24.10.2019 у справі №910/10542/18, від 07.11.2019 у справі №904/9024/16); - у попередньому засіданні господарський суд зобов`язаний перевірити та надати правову оцінку усім вимогам кредиторів до боржника незалежно від факту їх визнання чи відхилення боржником (постанови Верховного Суду від 15.10.2019 у справі №908/2189/17, від 24.10.2019 у справі №910/10542/18); - завданням господарського суду у попередньому засіданні є перевірка заявлених до боржника грошових вимог конкурсних кредиторів на підставі поданих заявниками доказів існування та обґрунтованості цих вимог (подібний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 15.10.2019 у справі №908/2189/17, від 24.10.2019 у справі №910/10542/18, від 07.11.2019 у справі №904/9024/16). Сутність підвищеного стандарту доказування у справах про банкрутство полягає, зокрема, в такому: - перевірка обґрунтованості та розміру вимог кредиторів здійснюється судом незалежно від наявності розбіжностей щодо цих вимог між боржником та особами, які мають право заявляти відповідні заперечення, з одного боку, та кредитором, що заявив грошові вимоги до боржника, з іншого боку; - при визнанні вимог кредиторів у справі про банкрутство слід виходити з того, що визнаними можуть бути лише вимоги, щодо яких подано достатні докази наявності та розміру заборгованості; - під час розгляду заяви кредитора з грошовими вимогами до боржника у справі про банкрутство визнання боржником або арбітражним керуючим обставин, якими кредитор обґрунтовує свої вимоги (ч. 1 ст. 75 ГПК України), саме по собі не звільняє іншу сторону від необхідності доведення таких обставин в загальному порядку.

Заявлені у справі про банкрутство грошові вимоги можуть підтверджуватися первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт тощо), що свідчать про цивільно-правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору (висновки наведені у постановах Верховного Суду від 20.06.2019 у справі №915/535/17, від 25.06.2019 у справі №922/116/18, від 15.10.2019 у справі №908/2189/17, від 10.02.2020 у справі №909/146/19, від 27.02.2020 у справі №918/99/19).

Розглядаючи кредиторські вимоги суд в силу приписів статей 45 - 47 КУзПБ має належним чином дослідити сукупність поданих заявником доказів (договори, накладні, акти, судові рішення, якими вирішено відповідний спір тощо), перевірити їх, надати оцінку наявним у них невідповідностям (за їх наявності), та аргументам, запереченням щодо цих вимог з урахуванням чого з`ясувати чи є відповідні докази підставою для виникнення у боржника грошового зобов`язання (див. висновок, викладений у постановах Верховного Суду від 10.02.2020 у справі №909/146/19, від 27.02.2020 у справі №918/99/19, від 29.03.2021 у справі №913/479/18).

Системний аналіз цих приписів засвідчує, що законодавцем у справах про банкрутство обов`язок доказування обґрунтованості вимог кредитора певними доказами покладено на заявника грошових вимог, а предметом розгляду в цьому випадку є вирішення питання про належне документальне підтвердження цих вимог кредитором-заявником. Запроваджений законодавцем підвищений стандарт доказування у справах про банкрутство для кредиторів приводить у випадку ненадання заявником-кредитором сукупності необхідних документів на обґрунтування своїх вимог до прийняття рішення судом про відмову у визнанні таких вимог та включенні їх до реєстру вимог кредиторів. Надані кредитором докази мають відповідати засадам належності (ст. 76 ГПК України), допустимості (ст. 77 ГПК України), достовірності (ст.78 ГПК України) та вірогідності (ст. 79 ГПК України).

Висновки суду.

Заборгованість ПАТ "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" підтверджується наданими ГУ ДПС в Харківській області документами, а саме самостійно визначеними боржником податковими деклараціями з додатками до них; рішеннями про застосування фінансових санкцій щодо боржника; висновками щодо несвоєчасного подання звіту про обсяги виробництва та/або облігу спирту, алкогольних напоїв за формою 1-ОА; рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 р. по справі №520/28350/21 та наданої боржником податкової звітності.

Враховуючи вищевикладене, господарський суд визнає грошові вимоги Головного управління ДПС в Харківській області до Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" в сумі 2 364 396,52 грн., із задоволенням у 2 (другу) чергу вимог кредиторів; 1 519 013,55 грн. із задоволенням у 3 (третю) чергу вимог кредиторів та 641 381,01 грн., із задоволенням в 6 (шосту) чергу вимог кредиторів

Викладені боржником у відзиві (вх. №10813/25 від 04.04.2025 р.) обставини не спростовують наявність податкового боргу, тому не приймаються судом до уваги.

Заперечення розпорядника майном боржника арбітражного керуючого Ратушного А.І. щодо грошових вимог ГУ ДПС в Харківській області до боржника, в частині відхилення вимог по пені на загальну сумі 275 781,01 грн., як такі що не підтверджені належним та допустимими доказами не знайшли свого підтвердження в матеріалах справи та спростовані.

П. 1 ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді, підлягають задоволенню у першу чергу вимог кредиторів.

Таким чином, витрати кредитора, пов`язанні зі сплатою судового збору за подання до суду заяви з грошовими вимогами у розмірі 4 844,80 грн. враховуються у першу чергу задоволення вимог кредиторів.

Щодо клопотання ГУ ДПС у Харківській області (вх. №11355/25 від 08.04.2025р.) про недопущення передчасної ліквідації з повідомленням про те, що на теперішній час ГУ ДПС позбавлена можливості достовірно визначити стан розрахунків боржника з бюджетом і провести перевірку дотримання боржником вимог податкового законодавства, обов`язок проведення якої передбачено Кодексом України з процедур банкрутства та Податковим кодексом України, в якому викладено прохання врахувати вищенаведену інформацію в межах розгляду даної справи; при наявності процесуальних підстав посприяти у виконанні посадовими особами законодавчого обов`язку щодо надання до контролюючого органу для проведення перевірки всіх документів, пов`язаних з веденням бухгалтерського та податкового обліку; у разі неможливості надання документів, пов`язаних з веденням бухгалтерського та податкового обліку директором ПАТ "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" Какоріним Олександром Івановичем та/або арбітражним керуючим Ратушним Андрієм Іванович, повідомити ГУ ДПС з яких привидів цього неможливо зробити; не допустити ліквідацію боржника без проведення перевірки, оскільки під час її проведення контролюючий орган зможе достеменно перевірити дані (інформацію) про наявність у підприємства активів, дебіторської та/або кредиторської заборгованості, а також дійсний стан його платоспроможності, суд повідомляє наступне.

Стаття 78 ПК України визначає порядок та підстави проведення документальних позапланових перевірок. Відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Тобто, відкриття провадження у справі про банкрутство є безумовною підставою для проведення позапланової перевірки платника податків згідно із приписами підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України.

Суб`єктом документальної перевірки з боку контролюючого органу також може бути платник податку, щодо якого відкрито провадження у справі про банкрутство (підпункт 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України), за деякими особливостями у правовому регулюванні, що настають для такого платника податку з відкриттям провадження у справі про банкрутство та визнанням юридичної особи-боржника банкрутом.

У межах проведення такої перевірки у платника податку виникає обов`язок надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки; такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки (пункт 85.2 статті 85 ПК України).

При проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності); відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки (пункт 85.4 статті 85 ПК України).

Крім того, податковий орган має право звертатися до суду із заявою про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів у випадках, передбачених цим Кодексом (підпункт 20.1.38 пункту 20.1 статті 20 ПК України).

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

За змістом статті 1 КУзПБ грошовим зобов`язанням є зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України, зокрема до грошових зобов`язань належать зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.

Розгляд та визнання грошових вимог податкових органів у процедурах банкрутства здійснюється судами з врахуванням особливостей виникнення (припинення) податкових зобов`язань боржника згідно з вимогами Податкового кодексу України, які є спеціальними нормами права, що регулюють ці питання, якщо такі зобов`язання виникають до моменту відкриття провадження у справі про банкрутство.

Законодавцем у справах про банкрутство обов`язок доказування обґрунтованості вимог кредитора певними доказами покладено на заявника грошових вимог, а предметом розгляду в цьому випадку є вирішення питання про належне документальне підтвердження цих вимог кредитором-заявником; надані кредитором докази мають відповідати засадам належності (стаття 76 ГПК України), допустимості (стаття 77 ГПК України), достовірності (стаття 78 ГПК України) та вірогідності (стаття 79 ГПК України).

Відтак, кінцевою метою здійснення перевірки контролюючим органом в порядку підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України є, зокрема, повне та достовірне формування грошових вимог податкових органів до боржника, щодо якого відкрито провадження у справі про банкрутство.

Тобто, ГУ ДПС проводить перевірки платника податків щодо якого відкрито провадження у справі про банкрутство у загальному порядку, передбаченому ПК України.

Викладені ж у клопотанні прохання суду здійснити дії щодо сприяння у виконанні посадовими особами обов`язку надання документів контролюючому органу, повідомлення про причини не подання, не допущення ліквідації не ґрунтуються на нормах законодавства, та виходять за межі компетенції суду у справі про банкрутство у процедурі розпорядження майном боржника та викладені некоректно, тому судом не розглядаються.

Керуючись ст. ст. 1, 45, 46, 47, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 120, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС в Харківській області (61057, м. Харків, вул. Григорія Сковороди, буд. 46; код ЄДРПОУ: 43983495) до Приватного акціонерного товариства "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ" (65009, м. Одеса, Французький бульвар, 60-Д, оф. 702; код ЄДРПОУ: 24486154) в сумі 2 364 396,52 грн., із задоволенням у 2 (другу) чергу вимог кредиторів; 1 519 013,55 грн., із задоволенням у 3 (третю) чергу вимог кредиторів та 641 381,01 грн. із задоволенням у 6 (шосту) чергу вимог кредиторів.

Ухвала є підставою для внесення відомостей до реєстру вимог кредиторів у відповідності до ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства.

Ухвала набирає законної сили 14 травня 2025 року та не може бути оскаржена окремо від ухвали господарського суду, постановленої за результатами попереднього засідання.

Повну ухвалу складено 14 травня 2025 року.

Копію ухвали надіслати до електронного кабінету користувача підсистеми "Електронний суд": ПАТ "ЛЮБОТИНСЬКИЙ ЗАВОД" "ПРОДТОВАРІВ"; розпоряднику майном боржника арбітражному керуючому Ратушному А.І.; АТ Східно-Український Банк „ГРАНТ; представнику АТ Східно-Український Банк „ГРАНТ Іваненку Є.В.; ТОВ ОВІС ТРЕЙД; ГУ ДПС в Харківській області; ТОВ ОН Інвестмент; ТОВ АЛКО-СТАР; ТОВ САДІН ТОРГ; ТОВ САДІН.

Суддя Л.І. Грабован

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення14.05.2025
Оприлюднено16.05.2025
Номер документу127355406
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —916/389/25

Ухвала від 11.06.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 09.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні