Третій апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
15 травня 2025 року м. Дніпросправа № 160/25172/24
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Чабаненко С.В., Юрко І.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.11.2024 року в адміністративній справі №160/25172/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод модульних споруд «Дніпро» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод модульних споруд «Дніпро» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якому просило:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 10.06.2024 №11199521/45247545 про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 11.04.2024р.;
зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ: 43005393; місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №10 від 11.04.2024р. датою подання на реєстрацію.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2024 року адміністративний позов задоволено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач 1 Головне управління ДПС у Дніпропетровській області подав апеляційну скаргу, в якій з посиланням на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що позивачем подано на реєстрацію податкову накладну від 11.04.2024 №10, яка виписана на користь ТОВ «Будівельна Компанія СДС-Груп» на надання монтажних робіт на загальну суму 305 916,0 грн., у тому числі ПДВ 50986,0 грн. ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» не включено до переліку ризикових суб`єктів господарювання. У зв`язку з зупиненням реєстрації податкової накладної позивачем подано пояснення та копі документів. Згідно наданих первинних документів встановлено, що ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» до вищезазначеної податкової накладної надані документи, а саме: до повідомлення прикріплено 18 документів (файли, принт скрин), серед яких договори, акти виконаних робіт, видаткові накладні, банківські платіжні документи, рахунки, КБ-2, КБ-3, договірна ціна, локальний кошторис, пояснення, штатний розпис, ОСВ та інше. При цьому, згідно наданих документів до податкової накладної від 11.04.2024 №10 встановлено, що податкова накладна складена на підставі передплати (платіжне доручення або банківська виписка не надано), недостатня кількість працівників, не детальний акт наданих послуг та інше. Слід зазначити, що 03.06.2024 ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» було надіслано Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11155922/45247545, якими було надано можливість додатково надати відсутні документи та додаткові пояснення, а саме: «надати документи що підтверджують операцію складання податкової накладної, відповідно до ст. 187 ПКУ, ліцензію на будівельні роботи, штатний розклад (скільки потрібно люд/год для виконання даних робіт), надати деталізацію щодо наданих будівельно монтажних робіт, пояснити придбання матеріалів згідно ЄРПН (меблі офісні), які не відповідають номенклатурі зазначених в акті наданих послуг». 06.06.2024 СГ скористалось наданою можливістю щодо надання додаткових документів та пояснень, але пояснення та документи надані не в повному обсязі. На підставі не наданням платником податку копій документів прийняті Рішення від 10.06.2024 №11199521/45247545 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 11.04.2024 №10. Підприємство подавало скаргу до Комісії ДПС України, яка залишилась без задоволення. Таким чином, позовнеі вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.
Позивач надав суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу, в якому просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, рішення суду без змін як законне та обґрунтоване.
Суд апеляційної інстанції розглянув справу відповідно до приписів статті 311 КАС України в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до частин першої та другої статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Колегія суддів, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод модульних споруд Дніпро» (код ЄДРПОУ 45247545) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 16.01.2024 року, про що зроблено відповідний запис №1002241020000104310, а також 16.01.2024 року взято на облік як платника податків ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Придніпровська ДПІ (Самарський район м. Дніпра) та є платником податку на додану вартість з 01.02.2024 року, індивідуальний податковий номер 452475404686 згідно із Витягом з реєстру платників податку на додану вартість від 01.03.2024 року №2404684500016, який наявний у матеріалах справи.
Відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» є: 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій (основний); 25.29 Виробництво інших металевих баків, резервуарів і контейнерів; 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали; 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; 27.12 Виробництво електророзподільчої та контрольної апаратури; 27.33 Виробництво електромонтажних пристроїв; 27.40 Виробництво електричного освітлювального устатковання; 31.01 Виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі; 31.02 Виробництво кухонних меблів; 31.09 Виробництво інших меблів; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; 33.19 Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устатковання; 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; 38.31 Демонтаж (розбирання) машин і устатковання; 41.10 Організація будівництва будівель; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 42.13 Будівництво мостів і тунелів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у. ; 43.11 Знесення; 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; 43.21 Електромонтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.31 Штукатурні роботи; 43.32 Установлення столярних виробів; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.34 Малярні роботи та скління; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.91 Покрівельні роботи; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. ; 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; 46.47 Оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами; 46.77 Оптова торгівля відходами та брухтом; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 55.20 Діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання; 55.30 Надання місць кемпінгами та стоянками для житлових автофургонів і причепів; 55.90 Діяльність інших засобів тимчасового розміщування; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у. ; 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво; 25.12 Виробництво металевих дверей і вікон; 25.21 Виробництво радіаторів і котлів центрального опалення; 25.30 Виробництво парових котлів, крім котлів центрального опалення; 25.91 Виробництво сталевих бочок і подібних контейнерів; 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у. ; 28.21 Виробництво духових шаф, печей і пічних пальників; 28.29 Виробництво інших машин і устатковання загального призначення, н.в.і.у. ; 29.10 Виробництво автотранспортних засобів; 29.20 Виробництво кузовів для автотранспортних засобів, причепів і напівпричепів; 30.20 Виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу; 16.23 Виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів.
Адреса місцезнаходження позивача: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вул. Гаванська, будинок 23 згідно із Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17.01.2024 року, яка наявна у матеріалах справи.
ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» отримано Ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) наслідками та Ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з значними (СС3) наслідками згідно із Декларацією про провадження господарської діяльності від 29.01.2024 року №063248/24, яка наявна в матеріалах справи.
Для здійснення господарської діяльності ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» орендує у ПАПП «М-САМАРА-М» відповідно до умов Договору від 25.03.2024 року №2 Ангар розміром 12х30 м за адресою: м. Дніпро, вул. Гаванська, 23 (п. 1.1 Договору), орендна плата відповідно із п. 2 Договору встановлюється у розмірі 4500,00 грн. (чотири тисячі п`ятсот грн. 00 коп.) на місяць, термін оренди становить 12 місяців, а саме початок дії 25.03.2024 року закінчення дії 25.03.2025 року (п. 1.2, 6.1 Договору). Відомості про основні засоби, через які проводиться діяльність, а саме: орендований ангар відображений у поданому 19.04.2024 року Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (формою 20-ОПП).
Для підтвердження провадження господарської діяльності надано Договір на виконання будівельно-монтажних робіт №0904-24 від 09.04.2024 року (далі Договір), між Товариством обмежено відповідальністю «Будівельна компанія СДС-груп» (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Завод модульних споруд Дніпро» (Виконавець) відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання своїми силами із своїх матеріалів та матеріалів Замовника, по виконанню будівельно монтажних робіт. (п. 1.1 Договору).
Пункти 1.2-1.4 Договору визначають, що Об`єкт Замовника розташований за адресою: м. Дніпро вул. Олександра Оцупа буд. 2г; договірна ціна, перелік, обсяг Робіт, матеріали та термін виконання Робіт визначений в Додатку №1, який є невід`ємною частиною цього Договору; Виконавець підтверджує, що він має усі необхідні дозволи (ліцензії), які вимагаються чинним законодавством України для виконання ним своїх обов`язків за цим Договором. Виконавець має право залучати до виконання «Субпідрядники» на умовах, викладених у цьому Договорі, при цьому Виконавець залишається повністю відповідальним перед Замовником за цим Договором (п.1.8 Договору).
Розділом 2 Договору передбачена вартість робіт: Орієнтовна вартість робіт за цим Договором визначається локальним кошторисом та договірною ціною. Кінцева вартість робіт буде визначена після виконання будівельно монтажних робіт актом виконаних робіт, довідкою про виконання будівельно-монтажних робіт (форма КБ-3), що додатково погоджується Сторонами відповідно до п.2.5. цього Договору (п.2.1 Договору). Перелік, обсяг, склад робіт, а також їх вартість визначається Сторонами до кошторисної документації і договірній ціні, яка є невід`ємною частиною цього Договору (п.2.2 Договору). Вартість робіт може бути змінена при внесенні Замовником змін в обсяги і зміст робіт (зміни технічних умов, технічного завдання) (п.2.4 Договору). Вартість робіт по Договору може бути змінена лише за згодою Сторін, шляхом укладання додаткових угод до даного Договору (п.2.5 Договору).
Відповідно до пункту 3.1 Договору до початку виконання робіт Замовник перераховує Виконавцю 100% передоплату у розмірі яка визначена в Додатку №1 цього Договору. Пунктом 3.2 Договору передбачено, що залишок згідно графіку фінансування (Додаток №2), Замовник сплачує Виконавцю після закінчення Виконавцем монтажних робіт та підписання Акту прийому-передачі робіт Замовнику (форма КБ-3) на умовах даного Договору протягом 5 (п`яти) банківських днів після його підписання Сторонами.
Згідно п. 5.1 Договору термін виконання робіт: роботи починають виконуватися з моменту укладання цього Договору та надходження передоплати згідно п. 3.1 цього Договору. Орієнтований строк виконання робіт 50 робочих днів. Пунктом 13.1 Договору передбачено строк дії Договору, а саме Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2024 року, але в будь-якому випадку до повного виконання робіт та прийнятих Сторонами на себе зобов`язань. Якщо за місяць до закінчення строку дії договору жодна із сторін не повідомила про припинення договору, то він вважається пролонгованим на один рік. Замовник та Виконавець є платником податку по загальній формі оподаткування, має статус платника податку на прибуток на загальних умовах, передбачених законодавством (п.13.2 Договору).
ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» для виконання будівельно-монтажних робіт згідно з Договором №0904-24 від 09.04.2024 року придбало у ТОВ «Сталь-Прокат Пром» за Договором поставки №010424 від 01.04.2024 року згідно із рахунком-фактурою №СФ-0000060 від 11.04.2024 р. сендвіч панель стінова (пінополістирол, 100 мм), а також підписано видаткову накладну №РН-0000064 від 22.04.2024 р. на загальну суму 96 664,94 грн. в т.ч. ПДВ 16 110,82 грн. ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» сплатило на рахунок ТОВ «Сталь-Прокат Пром» згідно із платіжною інструкцією №103 від 11.04.2024 р. - 96 664,94 грн. із призначенням платежу: рахунок сф 0000060 від 11.04.2024 р. у сумі 80554,12 грн., ПДВ-20% 16 110,82 грн. 22.04.2024 року позивачу згідно із товарно-транспортною накладною №0000064 від 22.04.2024 року було поставлено товар. ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» було укладено Договір підряду №01 від 10.04.2024 року з гр. ОСОБА_1 на виконання робіт з монтажу сендвіч панелей у кількості 150 шт. про що було укладено Акт надання послуг №2 від 09.05.2024 року на суму 10 400 грн. (без ПДВ) та Акт надання послуг №4 від 11.06.2024 року на суму 1 600 грн. (без ПДВ). Позивачем було сплачено на рахунок гр. ОСОБА_1 (з урахуванням обов`язкових платежів) згідно із платіжною інструкцією №231 від 12.06.2024 р. 9 660,00 грн. із призначенням платежу: винагорода за договором ГПД №01 від 10.04.2024 р. Без ПДВ. ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» було укладено Договір підряду №02 від 10.04.2024 року з гр. ОСОБА_2 на виконання робіт з монтажу сендвіч панелей у кількості 150 шт. загальною вартістю 12 000,00 грн. про що було укладено Акт надання послуг №1 від 09.05.2024 року на суму 10 400 грн. (без ПДВ) та Акт надання послуг №3 від 11.06.2024 року на суму 1 600 грн. (без ПДВ). Позивачем було сплачено на рахунок гр. ОСОБА_2 (з урахуванням обов`язкових платежів) згідно із платіжною інструкцією №227 від 12.06.2024 р. 9 660,00 грн. із призначенням платежу: винагорода за договором ГПД №02 від 10.04.2024 р. Без ПДВ. ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» було укладено Договір оренди обладнання №180424 від 18.04.2024 року з ФОП ОСОБА_3 , а саме: риштування, вишки тури, запчастини, матеріали, устаткування тощо, про що було укладено Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №1 з оренди вишок тур на загальну суму 12 000,24 грн. в т.ч. ПДВ 2 000,04 грн. та виписано рахунок на оплату №13 від 18.04.2024 р. Позивачем було сплачено на рахунок ФОП ОСОБА_3 згідно із платіжною інструкцією №123 від 20.04.2024 р. 12 000,24 грн. із призначенням платежу: рахунок 13 від 18.04.2024 р. у сумі 10 000,20 грн., ПДВ-20% 2000,04 грн. Додатково було придбано у ТОВ «Нормаізол» матеріал для виконання монтажних робіт: конькову стрічку, стрічку звукоізоляційну, шнур бутилкакаучуковий, відповідно до видаткових накладних від 16.04.2024 р. №ЦБ-4011 на загальну суму 1 602,42 в т.ч. ПДВ 267,07 грн. та №ЦБ-4014 на загальну суму 12 532,56 в т.ч. ПДВ 2 088,76 грн. позивачем було сплачено згідно із платіжними інструкціями №98 від 11.04.2024 р. 12 532,66 грн. в т.ч. ПДВ 2 088,78 грн. та №104 від 11.04.2024 р. 1 602,42 грн. в т.ч. ПДВ 267,07 грн. У ТОВ «БІ ЕМ ГРУП» було придбано професійний та універсальний клей для теплоізоляції відповідно до видаткової накладної від 11.04.2024 р. №123 та рахунку на оплату №125 від 11.04.2024 р. на загальну суму 32 015,64 грн. в т.ч. ПДВ 5 335,94 грн. позивачем було сплачено згідно із платіжною інструкцією №100 від 11.04.2024 р. 32 015,64 грн. в т.ч. ПДВ 5 335,94 грн. У ФОП ОСОБА_4 був придбаний ущільнувач згідно із рахунком-фактурою СФ-0000104 від 15.04.2024р. та видатковою накладною №РН-000090 від 16.04.2024 р. на загальну суму 1 151,04 грн. в т.ч. ПДВ 191,84 грн. позивачем було сплачено згідно із платіжною інструкцією №112 від 16.04.2024 р. 1 151,00 грн. в т.ч. ПДВ 191,83 грн. У ТОВ «Завода модульних споруд №1» було придбано будівельні матеріали згідно із рахунком-на оплату №12 від 18.03.2024 р. та видаткової накладної №12 від 18.03.2024 р. на загальну суму 4 930,00 грн. в т.ч. ПДВ 821,67 грн.
У відповідності із п.3.1 Договору на виконання будівельно-монтажних робіт №0904-24 від 09.04.2024 року, Сторонами було укладено Додаток №1 до Договору, а саме Договірна ціна №1 від 09.04.2024 року: будівельно-монтажні роботи, у кількості 1, на суму в т.ч. з ПДВ 305 916,00 грн.
Згідно із Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за травень 2024 року, складеною ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» та погодженою із ТОВ «Будівельна компанія СДС-груп», всього вартість виконаних робіт по об`єкту будівництва (без ПДВ) становить 254 930,00 грн., ПДВ 50 966,00 грн., всього з ПДВ 305 916,00 грн.
На виконання вимог Договору, складеною ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» на адресу свого контрагента було виписано рахунок на оплату №7 від 09.04.2024 р., на загальну вартість у сумі 305 916,00 грн. в т.ч. ПДВ 50 986,00 грн.
За виконані будівельно-монтажні роботи ТОВ «Будівельна компанія СДС-груп» сплатило на рахунок ТОВ «Завод модульних споруд Дніпро» - 305 916,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №861 від 11.04.2024 р. із призначенням платежу: оплата згідно рахунку №7 від 09.04.2024 р. за будівельно-монтажні роботи у сумі 254 930,00 грн., ПДВ-20% 50 986,00 грн.
На виконання вимог податкового законодавства позивачем було складено податкову накладну № 10 від 11.04.2024 року на загальну суму 305 916,00 грн., у т.ч. ПДВ 50 986,00 грн. та направлено для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних.
Контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено. У квитанції від 30.04.2024 року зазначено, що «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 11.04.2024 року №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.29, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D»=.0000%, «Рпоточ»=700. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
30.05.2024 року позивачем в установленому порядку подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують господарські операції та підстави складання податкової накладної, що, на думку позивача, було цілком достатньою підставою для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за конкретним критерієм, підтверджуючих господарську операцію та підстави її складання.
03.06.2024 року від Головного управління ДПУ у Дніпропетровській області позивачем було отримано повідомлення №11155922/45247545 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів. Додаткова інформація: надати документи що підтверджують операцію складання податкової накладної, відповідно до ст. 187 ПКУ, ліцензію на будівельні роботи, штатний розклад (скільки потрібно люд/год для виконання даних робіт), надати деталізацію щодо наданих будівельно-монтажних робіт, пояснити придбання матеріалів згідно СРПН (меблі офісні), які не відповідають номенклатурі зазначених в акті наданих послуг.
06.06.2024 року позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було прийнято рішення №11199521/45247545 від 10.06.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 11.04.2024 року.
Підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
18.06.2024 року позивач направив скаргу до Державної податкової служби України на рішення №11199521/45247545 від 10.06.2024 року разом із копіями документів у кількості 21 додатків, зазначивши про те, що Договір на виконання будівельно-монтажних робіт (а саме, монтаж сендвіч-панелей) укладено з ТОВ «Будівельна компанія «СДС-груп», ЄДРПОУ 44488668 №0904-24 від 09.04.2024р, отримано передоплату 11.04.2024 в сумі 305916.00 грн., в т.ч. ПДВ 20% 50 986.00 грн. Роботи виконані, акт виконаних робіт підписано 09.05.2024 р. За правилом першої події складена та відправлена на реєстрацію податкова накладна №10 від 11.04.2024 р. на суму 305 916,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% 50 986,00 але реєстрація її зупинена. За договорами ГПД для ТОВ «БК СДС ГРУП» роботи виконані, згідно актів №1 та №2 від 09.05.2024p.
25.06.2024 року ДПС України розглянуто скаргу позивача та за результатами розгляду вказаної скарги прийнято рішення №39404/45247545/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підставою для прийнятого рішення зазначено: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
Позивач вважає, що рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправними, оскільки не обґрунтовано яких саме документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 10 від 11.04.2024 року не вказано конкретного переліку документів, які б були достатніми для прийняття рішення про її реєстрацію. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Не погодившись із рішенням про відмову в реєстрації податкової накладної №11199521/45247545 від 10.06.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 11.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
За приписами абзаців а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:
постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
В абзаці першому пункту 201.1 статті 201 ПК України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами першим, другим пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня(абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Згідно з абзацами 9-11 пункту 201.1статті201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 13 пункту 201.1статті201 ПК України).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентований Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі Порядок №1246).
Відповідно до пунктів 12-15 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
В той же час, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).
Згідно з п. 10 та п. 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 10 від 11.04.2024 року.
Згідно із змісту Квитанції від 30.04.2024 до зазначеної накладної, вбачається, що контролюючим органом документ прийнято, проте реєстрацію податкової накладеної зупинено та сформовано висновки: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 11.04.2024 року №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.29, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).
Положеннями п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).
Згідно п. 1 додатку 3 Порядку № 1165 «Критерії ризиковості здійснення операцій» відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Слід зазначити, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої позивачем податкової накладної № 10 від 11.04.2024 року до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду у відзиві не надано.
Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), яким визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктами 2-7 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно пунктів 9-11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Отже, з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.
Тобто, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Також, аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Проте, в Квитанції відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
За твердження відповідача 1, позивачем не надано копій первинних документів, однак вказані обставини не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки вимоги щодо конкретності необхідних документів відсутні у Квитанції.
В силу положень частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Матеріалами справи встановлено та сторонами не заперечується, що позивачем подавались в електронному вигляді до контролюючого органу документи щодо наявності підстав реєстрації податкової накладної, реєстрації якої зупинена.
Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене прийнято оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 11.04.2024 року.
При цьому, в оскаржуваному рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11199521/45247545 від 10.06.2024 року не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної № 10 від 11.04.2024 року: не конкретизовано, яких саме документів із зазначеного в рішенні переліку не надано позивачем та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а зазначено лише загальне твердження про ненадання копій документів: «додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку».
Крім того, додатково у повідомленні про надання пояснень №11155922/45247545 від 03.06.2024 року та у відзиві на позовну заяву відповідачем 1 зазначено про відсутність документів що підтверджують операцію складання податкової накладної, відповідно до ст. 187 ПКУ, ліцензії на будівельні роботи, штатного розкладу (скільки потрібно люд/год для виконання даних робіт) та не надано деталізацію щодо наданих будівельно-монтажних робіт, пояснення придбання матеріалів згідно СРПН (меблі офісні), які не відповідають номенклатурі зазначених в акті наданих послуг, однак дані обставини в ході судового розгляду своє підтвердження не знайшли, оскільки позивачем надано докази на підтвердження реальності господарських операцій, у тому числі і довідку про те скільки потрібно люд/год для виконання даних робіт, підтвердження інформації про наявність ліцензії на будівельні роботи, а також документи що підтверджують операцію складання податкової накладної, що безпосередньо спростовує підстави зазначені у відзивах відповідачів.
Відтак, позиція відповідача-1 щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п. 201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою.
При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.
З огляду на зазначене, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11199521/45247545 від 10.06.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 11.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесено відповідачем-1 безпідставно, не у спосіб, передбачений законодавством, тому підлягає скасуванню як протиправне.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладених суд зазначає таке.
Положенням підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
За таких обставин та враховуючи встановлену судом протиправність рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11199521/45247545 від 10.06.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 11.04.2024 року, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку № 1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкову накладну № 10 від 11.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного отримання податковим органом.
Отже, відповідачами як суб`єктами владних повноважень не доведено правомірності своїх дій у спірних правовідносинах.
Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
З урахуванням викладеного, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про відсутність обґрунтованих підстав для задоволення адміністративного позову.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними тому підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду відсутні.
Згідно частини першої статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2024 року в адміністративній справі №160/25172/24 - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2024 року в адміністративній справі №160/25172/24 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня проголошення.
Головуючий - суддяС.В. Білак
суддяС.В. Чабаненко
суддяІ.В. Юрко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2025 |
Оприлюднено | 19.05.2025 |
Номер документу | 127373341 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Білак С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні