Постанова
від 19.03.2025 по справі 761/4894/25
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Резюме судової справи

Для доступу до отримання резюме судової справи необхідно зареєструватися або увійти в систему.

Реєстрація

Справа № 761/4894/25

Провадження № 3/761/1683/2025

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2025 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Антонюк М.С., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який працює керівником політичної партії «Народний рух України», зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП,

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «Народний рух України», всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон), порушив порядок подання звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.

Так, відповідно до статті 17 Закону Національне агентство здійснило аналіз Звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІІ та IV квартали 2020 року (далі - Звіти), поданих до Національного агентства політичною партією «Народний рух України» (ідентифікаційний код 00013209, далі - Партія) у паперовій формі.

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звітах Партії, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно- телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні відомостей про торговельну марку та відомостей щодо земельної ділянки, яка перебуває у користуванні.

У підпункті 1.3 «Відомості про нематеріальні активи політичної партії» пункту 1 розділу І Звітів Партії за ІІІ та IV квартали 2020 року відсутні відомості про наявну у власності Партії торговельну марку - свідоцтво України на торговельну марку № 239818, зареєстровану 26.03.2018, очікувана дата закінчення строку дії реєстрації 02.12.2026, інформація про яку розміщена у Спеціальній інформаційній системі «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій (УКРНОІВІ)» за посиланням https://sis.nipo.gov.ua/uk/search/advanced/ (відомості про торговельну марку та свідоцтво додаються).

Так, реєстрація символіки здійснюється на підставі статті 18 Закону України «Про громадські об`єднання», статті 23 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а також наказу Міністерства юстиції України від 09.02.2016 № 359/5 «Про затвердження Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи».

Громадське об`єднання зі статусом юридичної особи може мати власну символіку (емблему, прапор), що підлягають державній реєстрації. Символіка не повинна відтворювати державні символи України або інших держав, державних органів або органів місцевого самоврядування, а також інші символи і знаки, використання яких обмежено законом. А також має відрізнятися від зображення вже зареєстрованої символіки іншого громадського об`єднання.

Також необхідно звернути увагу, що громадське об`єднання має право на використання свого найменування та символіки з моменту реєстрації. Забороняється використання найменування та символіки громадської організації без згоди самої громадської організації в цілях, не пов`язаних з діяльністю цього громадського об`єднання.

Слід зауважити, що відповідно до пункту 14 частини 1 статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», суб`єктом державної реєстрації символіки громадських формувань є виключно Міністерство юстиції України.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно Косівській районній організації Народного руху України (ідентифікаційний код 25654978) належить на праві власності нежитлова будівля за адресою: АДРЕСА_2 , відомості про яку зазначено у пункті 1 «Відомості про майно, у тому числі за кордоном, що перебуває у власності політичної партії» розділу І Звіту Івано-Франківської крайової організації Народного Руху України (звіти Косівської районної організації Народного руху України та Івано-Франківської крайової організації Народного Руху України за ІІІ та IV квартали 2020 року, відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно додаються).

Водночас інформацію щодо земельної ділянки для обслуговування будівель офісу за вказаною адресою площею 0,0142 га (кадастровий номер 2623610100:01:005:0441), що перебуває у користуванні Косівської районної організації Народного Руху України на підставі додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки б/н від 23.03.2015, укладеної з Територіальною громадою м. Косів в особі Косівської міської Ради (ідентифікаційний код 04054228) на термін до 17.04.2064, у Звітах за ІІІ та IV квартали 2020 року не відображено.

Невідображення у Звітах за ІІІ та IV квартали 2020 року відомостей про торговельну марку, а також відомостей щодо земельної ділянки, яка перебуває у користуванні, є порушенням частин дев`ятої та дванадцятої статті 17 Закону.

До Звіту Партії за IV квартал 2020 року не додано висновок щорічного внутрішнього фінансового аудиту.

Неподання висновку щорічного внутрішнього фінансового аудиту є порушенням частин одинадцятої та дванадцятої статті 17 Закону, підпункту 2 пункту 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315.

Зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів відповідно до абзаців третього та дев`ятого пункту 3 розділу II Положення про аналіз Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 08.09.2016 № 26 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.09.2016 за № 1264/29394.

Листами від 19.11.2024 № 81 та від 18.12.2024 № 82 Партія повідомила про обставини невідображення зазначених вище відомостей (копії листів Партії додаються). Водночас зазначена в листі інформація не спростовує факту наявності складу адміністративного правопорушення.

Виявлені порушення зафіксовано у Актах про проведення аналізу Звітів про Партії за ІІІ та IV квартали 2020 року від 22.07.2024 Висновках про результати аналізу Звітів Партії за ІІІ та IV квартали 2020 року від 22.07.2024 № 901 та № 905, затверджених наказом Національного агентства від 23.07.2024 № 211/24, які опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.

Крім того, відповідно до статті 17 Закону Національне агентство здійснило перевірку Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року (далі - Звіт), поданого політичною партією «Народний рух України» (ідентифікаційний код 00013209 далі - Партія) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр).

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно- телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру всіх місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) станом на початок звітного періоду у Партії зареєстровано 307 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

У пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року зазначено інформацію про 291 місцеву організацію Партії, відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру яких додано до Звіту Партії (у т.ч. щодо 16 місцевих організацій, діяльність яких припинено з 05.04.2024 по 10.06.2024) (звіт Партії за ІІ квартал 2024 року додається).

Проте відомості про ще 16 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, до Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року не додано.

З них 3 місцеві організації знаходяться на тимчасово окупованих територіях, відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004 (Кримська крайова організація Народного Руху України (ідентифікаційний код 25135362), Алчевська міська організація Народного Руху України (ідентифікаційний код 13383818), Маріупольська міська організація партії Народного Руху України (ідентифікаційний код 26153729).

Відповідно до абзацу шостого пункту 8 розділу VI «Заключні положення» Закону політична партія звільняється від встановленої законом відповідальності за неподання до Національного агентства відомостей від її місцевих організацій, місцем знаходження яких є територія територіальних громад, що належить до тимчасово окупованих територій відповідно до Переліку.

Таким чином, до Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року не додано відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у вигляді додатків до Звіту від таких 13 місцевих організацій Партії:

1.Березанська міська організація Народного руху України, ідентифікаційний код 26426191;

2 .Білоцерківська міська партійна організація Народного руху України, ідентифікаційний код 35046138;

3.Володимирецька районна політична партія Народного руху України, ідентифікаційний код 22585863;

4.Краматорська міська організація Народного руху України, ідентифікаційний код 23984565;

5 .Млинівська районна організація Народного руху України, ідентифікаційний код 25316810;

6. Новоселицька районна організація політичної партії Народний рух України, ідентифікаційний код 41756005;

7 .Рокитнівська районна організація Народного руху України, ідентифікаційний код 22581026;

8.Сарненська районна організація Народного руху України, ідентифікаційний код 13982861;

9 .Тетіївська районна організація Народного руху України, ідентифікаційний код 34232369;

10.Черкаська міська організація Народного руху України, ідентифікаційний код 22788365;

11.Чернігівська міська організація політичної партії «Народний рух України», ідентифікаційний код 41851847;

12.Ямпільська (Сумська область) районна організація Народного руху України, ідентифікаційний код 40899338;

13.Яремчанська міська організація Народного руху України, ідентифікаційний код 26342790.

Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.

Під час формування Звітів політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звітів надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Отже, невідображення у пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року відомостей про 16 місцевих організацій, а також подання Партією Звіту за ІІ квартал 2024 року без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 13 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи та станом на дату подання Звіту не знаходилися на тимчасово окупованих територіях або територіях активних бойових дій, є порушенням частин дев`ятої, одинадцятої та тринадцятої статті 17 Закону.

Відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу ІІІ Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів.

Партія листом від 10.01.2025 № 85 повідомила про обставини, за яких відсутня можливість подання звітів 16 місцевих організацій зі статусом юридичної особи без їх документального підтвердження (копія листа Партії додається). Водночас зазначена в листі інформація не спростовує наявності складу адміністративного правопорушення.

Виявлене порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року від 04.10.2024 № 1512, затвердженого наказом Національного агентства від 04.10.2024 № 322/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.

ОСОБА_1 , будучи належним чином повідомленим про дату і час судового розгляду усіма можливими засобами зв`язку, інформація про які наявна у матеріалах провадження, на неодноразові виклики суду в судові засідання не прибув. Водночас жодних клопотань чи заяв, у тому числі й про відкладення, на адресу суду не скеровував.

За таких обставин, враховуючи, що ОСОБА_1 завчасно та належним чином був повідомленим про час та дату розгляду справи, жодних клопотань про відкладення судового розгляду не направляв, з метою дотримання вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка гарантує право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, а також беручи до уваги, що участь особи при розгляді справ за ст. 212-21 КУпАП не є обов`язковою, суддя вважає можливим розглянути справу за відсутності ОСОБА_1 .

Суддя, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю, прийшла до таких висновків.

Адміністративним правопорушенням (проступком) ч. 1 ст. 9 КУпАП визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Так, ст. 280 КУпАП закріплює, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, ст. 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

У свою чергу, згідно з ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП підтверджується зібраними матеріалами в їх сукупності, а саме: даними протоколів про адміністративні правопорушення №50-33/620 від 13.01.2025, №50-33/621 від 13.01.2025, складеними стосовно ОСОБА_1 ; звітами політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру; висновками про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру №901 від 22.07.2024 та №1512 від 04.10.2024, а також іншими наданими суду на дослідження доказами.

Відповідно до вимог ст. 17 Закону, політична партія зобов?язана подати до Національного агентства Звіт за відповідний квартал у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії, який повинен містити інформацію про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру від кожної місцевої організації політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Відповідно до п. 1 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 №2, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за №1185/29315 політичні партії щокварталу, але не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов?язані подати до Національного агентства Звіт (за підписами керівника політичної партії і головного бухгалтера (особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку), засвідченими печаткою політичної партії) у паперовій формі та в електронному вигляді.

У ст. 3 Закону визначено, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності, заборона політичної партії.

Слід зазначити, що повноваження ОСОБА_1 як керівника Партії підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Враховуючи норми ст. 19 Закону, а також приписи ст.ст. 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, є керівник Партії або його уповноважена особа.

Враховуючи, що невідображення відомостей про торговельну марку та відомостей щодо земельної ділянки, яка перебуває у користуванні у Звітах Партії за ІІІ та IV квартали 2020 року та неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру всіх місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, є порушенням вимог ст. 17 Закону, то ОСОБА_1 як керівник Партії підлягає адміністративній відповідальності за ст. 212-21 КУпАП.

Таким чином, суддя дійшла обґрунтованого висновку, що ОСОБА_1 всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» порушив порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІІ та IV квартали 2020 року, ІІ квартал 2024 року, а відтак, останній є винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення, суддею враховується характер вчиненого правопорушення та його наслідки, особу правопорушника, вік, майновий стан останнього.

Обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність ОСОБА_1 суддею не встановлено.

Разом з тим, відповідно до ч. 2 ст. 36 КУпАП у разі вчинення особою кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Таким чином, враховуючи викладене, приходжу до висновку про необхідність застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу у межах, визначених санкцією ст. 212-21 КУпАП.

Призначення саме такого адміністративного стягнення на переконання суду є необхідним і достатнім для виховання особи, яка вчинила адміністративні правопорушення, в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень.

Такий вид та розмір стягнення на переконання суду не є завідомо непомірним та сприятиме виконанню завдань Кодексу України про адміністративні правопорушення.

В порядку, визначеному ст. 40-1 КУпАП та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» суддя вважає за необхідне стягнути із ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у сумі 605 грн. 60 коп.

Враховуючи викладене та керуючись ст. 4 Закону України «Про судовий збір», ст.ст. 40-1, 9, 212-21, 245, 266, 280, 283-285, 294 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИЛА:

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та з урахуванням положень ст. 36 КУпАП, накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 300 (трьохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп., на користь держави.

Стягнути із ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що штраф має бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати правопорушником штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.

Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Суддя Шевченківського

районного суду міста Києва М.С. Антонюк

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.03.2025
Оприлюднено19.05.2025
Номер документу127396778
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —761/4894/25

Постанова від 19.03.2025

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Антонюк М. С.

Постанова від 05.02.2025

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Антонюк М. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні