Донецький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУкраїна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 травня 2025 року Справа№580/2567/22
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Олішевської В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРАСКЕЙП-ТЕХ-КОМПАНІ»
про стягнення штрафних санкцій у розмірі 68000 грн,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області, звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "САВ-ДІСТРИБЬЮШН" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 68000 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає наступне.
За результатами проведеної позапланової перевірки 30 листопада 2021 року складено протоколи про виявлені порушення вимог Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», а саме: п. 3 ч. 4 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» - неповне виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів для росповсюджувачів.
07.12.2021 заступником начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області винесено постанови про накладення штрафу у розмірі 34000 грн № 27 та у розмірі 34000 грн № 28.
Вищезазначені протоколи та постанови та акт перевірки було надіслано відповідачу.
Вказує, що відповідачем штраф не сплачено, у зв`язку із чим просить стягнути штрафні санкції у розмірі 68000 грн у судовому порядку.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 20 червня 2022 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2022 року справу передано за підсудністю до Окружного адміністративного суду м. Києва.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 жовтня 2022 року справу прийнято до провадження залишено позовну заяву без руху.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 грудня 2022 року продовжено розгляд адміністративної справи №580/2567/22 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 17 березня 2025 року справу прийнято до провадження за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Відповідач відзиву на позовну заяву не надав.
Щодо зміни найменування відповідача, суд зазначає наступне.
У відповідності до частин 1, 3 статті 90 Цивільного кодексу України юридична особи повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму та назву. Найменування юридичної особи вказується в її установчих документах і вноситься до єдиного державного реєстру.
Вимоги до написання найменування юридичної особи затверджені наказом Міністерства юстиції України № 368/5 від 05.03.2012 (з відповідними змінами).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - документ в електронній або у випадках, передбачених цим Законом, у паперовій формі, який формується за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, фізичну особу - підприємця (у тому числі про взяття на облік в органах державної статистики та податкових органах, видачу ліцензії та документів дозвільного характеру) або громадське формування, що не має статусу юридичної особи, а також про проведену реєстраційну дію.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: 1)найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності); 2) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України(ідентифікаційний код); 3) організаційно-правова форма; 3-1) вид релігійної організації; 3-2)віросповідна приналежність релігійної організації тощо.
Відповідно до пункту 12 постанови Верховного Суду від 06.10.2022 року в справі №910/18692/21 передбачено, що сама лише зміна найменування юридичної особи, її місцезнаходження не означають її реорганізації, якщо при цьому не змінюється організаційно-правова форма даної особи.
Згідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, який отримано судом під час розгляду даної справи вбачається, що за кодом ЄДРПОУ 35625082 вбачається, що відповідач змінив найменування з Товариства з обмеженою відповідальністю «САВ-ДІСТРИБЬЮШН» на Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕРРАСКЕЙП-ТЕХ-КОМПАНІ».
З урахування викладеного, суд під час винесення рішення по справі враховує нову назву(найменування) відповідача та допускає процесуальне правонаступництво Товариства з обмеженою відповідальністю «САВ-ДІСТРИБЬЮШН» на Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕРРАСКЕЙП-ТЕХ-КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 35625082).
Відповідно до ч. 6ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства Україниу разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
З огляду на те, що відповідачем не надано суду відзив на позовну заяву, суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними матеріалами.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Згідно статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
З огляду на вищевикладене справа розглядається судом в спрощеному позовному провадженні без виклику сторін.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач, Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області, місцезнаходження: 18000, Україна, Черкаська обл., місто Черкаси, вулиця Смілянська, будинок, 120, код ЄДРПОУ 40333440.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕРРАСКЕЙП-ТЕХ-КОМПАНІ», місцезнаходження: 69014, м. Запоріжжя, вул. Краснова Миколи, буд. 18, код ЄДРПОУ 35625082.
На підставі наказу Головного управління від 21.09.2021 № 1716-ОД та направлення від 21.09.2021 № 42 спеціалістами відділу ринкового та метрологічного нагляду Головного управління з 22.09.2021 по 27.09.2021 проведено планову виїзну перевірку характеристик продукції: електричного та електронного обладнання у тому числі низьковольтного, радіообладнання, електричних ламп та світильників, мийних засобів на дотримання вимог відповідних технічних регламентів в магазині «Фокстрот», що знаходиться за адресою: вул. Велика Фонтанна, 31, м. Умань, Черкаська область.
За результатами перевірки складено акт перевірки характеристики продукції від 22.09.2021 № 000037, в якому встановлено факт розповсюдження продукції, що не відповідає встановленим вимогам:
1. Робот-пилосос Roborock, Product Name: Robotic Vacuum Cleaner, Product Model: S5Max, Product ID: S5E02-00, Product tag1: White, Production Address: Boluo Country, Huizhou City, Guangdong Province, P.R. China, Made in China, Production Date: 03.2021, штp. коди: 6970995781922, R0517S11308950, 8572020000048572, код товару згідно цінника 6547737:
- на радіообладнанні, пакуванні чи в документі, що супроводжує таке радіообладнання не зазначено поштову адресу виробника, за якою з ним можна зв`язатися, відповідно до закону про порядок застосування мов;
- на радіообладнанні, пакуванні чи в документі, що супроводжує таке радіообладнання не зазначено найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку, контактну поштову адресу імпортера відповідно до закону про порядок застосування мов;
- на радіообладнання, пакування не нанесено знак відповідності технічним регламентам, який повинен супроводжуватися ідентифікаційним номером призначеного органу з оцінки відповідності, що є порушенням вимог п. 25, 35, 43, 60, 61, 62 Технічного регламенту радіообладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 №o 355.
2. Клавіатура MSI VIGOR GK20, Model: GK20, Rating: 5 V 500mA, Designed in Taiwan Made in China, Виробник: Мікро-Стар Інтернешнл Ко. ЛТД, Імпортер в Україні: ІП «ІАР-СІ», адреса імпортера: вул. Марка Вовчка, буд. І8-А, м. Київ, 04073, дата виробництва: 12/2020, штр. коди: 2000048572020000, S1104UA208CLA10052000484, 35720200000485720, код товару згідно цінника: 6660308:
- на електрообладнання, на пакування та супровідні документи не нанесено знак відповідності технічним регламентам, що є
порушенням вимог п. 14, 25, 32, 42, 43 Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. No 139;
3. Клавіатура RAZER Cynosa Lite, Model No: RZ03- 0274, Product No: RZ03-02741500-R3R1, Rating: 5V 500mA, на клавіатурі - Made in China, на етикетці - Виробник: Рейзер (ЕВРОПА) ГМБХ, адреса виробника: Эссенер Боген 23, D-22419, Гамбург, Німеччина, імпортер: ТОВ «НВФ «Електрик ЛТД», адреса імпортера: м. Київ, вул. Дегтярівська, 33а, дата виробництва: 12.2020, S/N: SI2050F38100384, штр. код 8886419345435, код товару згідно цінника: 6570525:
- на електрообладнання, на пакування та супровідні документи не нанесено знак відповідності технічним регламентам, що є порушенням вимог п. 14, 25, 32, 42, 43 Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139.
За результатами планової перевірки характеристик продукції, відповідно до частини 3 статті 29 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області винесено рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 27.09.2021 № 152, №153, № 154 щодо усунення формальної невідповідності продукції, зазначеної в акті, суб`єкт господарювання - Товариство з обмеженою відповідальністю САВ-Дістрибьюшн.
Термін виконання рішень 27 жовтня 2021 року.
Акт перевірки характеристик продукції від 22.09.2021 № 000037 та рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 27.09.2021 № 152, № 153, № 154 надіслані відповідачу рекомендованим листом з повідомленням та отримано ним 01.10.2021.
27 жовтня 2021 року до Головного управління від ТОВ «САВ-Дістрибьюшн» надійшли повідомлення про виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 27.09.2021№ 152, 153, 154.
Рішенням позивача від 19.11.2021 № 40 скасовано рішення від 27.09.2021 № 154.
Згідно з наказом позивача від 22.11.2021 № 2228-ОД «Про проведення позапланового заходу державного ринкового нагляду» та направлення на проведення перевірки від 23.11.2021 № 59, у період з 25.11.2021 по 30.11.2021 проведено позапланову перевірку стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів товариства з обмеженою відповідальністю ««САВ-Дістрибьюшн», магазин «ФОКСТРОТ» за адресою: вул. Велика Фонтанна, 31, місто Умань, Черкаська область.
За результатами перевірки складено акт перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 25 листопада 2021 року № 000050.
За результатами перевірки стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 27.09.2021 № 152, № 153 встановлено, що суб`єктом господарювання не виконано дії, пов`язані зі змістом обмежувального (корегувального) заходу, а його виконання не може бути визнане повним та результативним. Наданими документами не встановлений зв`язок між постачальником, виробником чи уповноваженим представником даної продукції. Також встановлено, що станом на 25.11.2021 за адресою: вул. Велика Фонтанна, 31, м. Умань, Черкаська область, магазин «Фокстрот» здійснює господарську діяльність ТОВ «ФТД-РИТЕЙЛ».
За результатами проведеної позапланової перевірки 30 листопада 2021 року складено протоколи № 000027, №000028 про виявлене(і) порушення вимог Закону та Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», а саме: п. 3 ч. 4 ст. 44 Закону неповне виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів для розповсюджувачів. Акт перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 25.11.2021 № 000050 та вищезазначені протоколи були надіслані 01.12.2021 за адресою: вул. Велика Фонтанна, 31, місто Умань, Черкаська область, магазин «ФОКСТРОТ» та які вручені 03.12.2021.
02.12.2021 першим заступником начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області винесено постанови про накладення штрафу № 27 у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі - 34000,00 грн (тридцять чотири тисячі гривень 00 коп.) та № 28 - у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі - 34000,00 грн. (тридцять чотири тисячі гривень 00 коп.).
Вищезазначені постанови були надіслані 03.12.2021 за адресою: вул. Велика Фонтанна, 31, місто Умань, Черкаська область, магазин «ФОКСТРОТ» Відправлення отримано 08.12.2021 особисто (за довіреністю).
10 грудня 2021 року на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від магазину «Фокстрот» TOB «ФТД-РИТЕЙЛ» надійшов лист в якому зазначено, що після відкриття поштового конверта встановлено, що отримане магазином «Фокстрот» TOB «ФТД-РИТЕЙЛ» потове відправлення № 1800106748802 містить інформацію про іншого суб`єкта господарювання - ТОВ«САВ-Дістрибьюшн», адресоване цьому товариству й не стосується діяльності TOB «ФТД-РИТЕЙЛ». Також зазначено, що TOB «ФТД-РИТЕЙЛ» не є правонаступником ТОВ«САВ-Дістрибьюшн» і не несе відповідальність за виконання чи не виконання цим суб`єктом господарюування рішень органів державного нагляду, в тому числі й ГУ Держпродспоживслужби в Черкаській області. З 21.10.2021 магазин «Фокстрот» за адресою: вул. Велика Фонтанна, 31, місто Умань, Черкаська область, належить TOB «ФТД- РИТЕЙЛ», а тому ГУ Держпродспоживслужби в Черкаській області помилково направлено на адресу магазину постанови про накладення штрафу на ТОВ«САВ-Дістрибьюшн».
14 грудня 2021 року позивачем підготовано лист «Про направлення документів» за № 07/4894-21 та разом з актом перевірки від 30.11.2021 № 000028, протоколами від 30.11.2021 № 000027, 000028, постановами від 02.12.2021 № 27, 28 і трекінг відправлень № 1800805097167 надіслано до виконання на юридичну адресу ТОВ «САВ-Дістрибьюшн»: вул. Дорогожицька, 1, м. Київ, 04119. Відправлення отримано 21.12.2021 особисто (за довіреністю).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 17.03.2025 у справі № 640/5777/22 визнано протиправною та скасовано постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від 02.12.2021 №27 про накладення на ТОВ «САВ-Дістрибьюшн» штрафу в сумі 34 000,00 (тридцять чотири тисячі гри. 00 коп.) гривень; визнано протиправною та скасовано постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від 02.12.2021 №28 про накладення на ТОВ «САВ-Дістрибьюшн» штрафу в сумі 34 000,00 (тридцять чотири тисячі гри. 00 коп.) гривень.
Вказане рішення набрало законної сили 17 квітня 2025 року.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667 (далі - Положення № 667), Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.
Основними завданнями Держпродспоживслужби, серед іншого, є здійснення ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності (підпункт 4 пункту 3 Положення №667).
За змістом пункту 7 цього ж Положення, Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції визначає Закон України від 02 грудня 2010 року № 2735-VI «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» (далі - Закон №2735) (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з частинами першою, другою статті 10 Закону № 2735, ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Органи ринкового нагляду становлять єдину систему. Сфери відповідальності органів ринкового нагляду включають види продукції, що є об`єктами технічних регламентів, і можуть включати види продукції, що не є об`єктами технічних регламентів.
Повноваження та порядок діяльності органів ринкового нагляду, права та обов`язки їх посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, встановлюються цим Законом та Законом України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" (частина п`ята статті 10 Закону № 2735).
Відповідно до ст. 11 Закону №2735 з метою здійснення ринкового нагляду органи ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності:
1) беруть участь у реалізації державної політики у сфері ринкового нагляду;
2) організовують розроблення проектів секторальних планів ринкового нагляду, затверджують секторальні плани ринкового нагляду, здійснюють моніторинг виконання та перегляд таких планів;
3) здійснюють у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, моніторинг причин і кількості звернень споживачів (користувачів) про захист їх права на безпечність продукції, причин і кількості нещасних випадків та випадків заподіяння шкоди здоров`ю людей внаслідок споживання продукції (користування нею);
4) проводять перевірки характеристик продукції, в тому числі відбирають зразки продукції та забезпечують проведення їх експертизи (випробування);
5) перевіряють додержання вимог щодо представлення продукції за місцем проведення ярмарки, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, яка не відповідає встановленим вимогам, а у визначених цим Законом випадках видають приписи про негайне усунення порушень вимог щодо представлення такої продукції та приймають рішення про негайне припинення представлення цієї продукції за місцем проведення відповідного ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, проводять перевірки виконання суб`єктами господарювання відповідних приписів та рішень;
6) приймають у випадках та порядку, визначених цим Законом, рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, здійснюють контроль стану виконання суб`єктами господарювання цих рішень;
7) здійснюють моніторинг дій суб`єктів господарювання щодо вилучення з обігу та/або відкликання продукції, щодо якої прийнято рішення про вилучення з обігу та/або відкликання;
8) приймають у передбачених цим Законом випадках рішення про знищення продукції або приведення її в інший спосіб у стан, який виключає використання цієї продукції;
9) вживають відповідних заходів щодо своєчасного попередження споживачів (користувачів) про виявлену органами ринкового нагляду небезпеку, яку становить продукція;
10) вживають заходів щодо налагодження співпраці із суб`єктами господарювання стосовно запобігання чи зменшення ризиків, які становить продукція, надана цими суб`єктами господарювання на ринку;
11) вживають у порядку, визначеному цим та іншими законами України, заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні порушень вимог цього Закону та встановлених вимог;
12) надсилають матеріали перевірок до правоохоронних органів для вирішення питань про притягнення до кримінальної відповідальності осіб, у діях яких містяться ознаки кримінального правопорушення;
13) узагальнюють практику застосування законодавства у сфері ринкового нагляду, розробляють пропозиції щодо вдосконалення відповідного законодавства і в установленому порядку вносять їх для розгляду Кабінетом Міністрів України;
14) узагальнюють результати здійснення ринкового нагляду, аналізують причини виявлених порушень, розробляють і вносять у встановленому порядку пропозиції щодо перегляду встановлених вимог, якщо вони не забезпечують належного рівня захисту суспільних інтересів;
15) забезпечують підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд;
16) розробляють і здійснюють заходи, спрямовані на підвищення ефективності своєї діяльності із здійснення ринкового нагляду;
17) інформують державні органи, органи місцевого самоврядування та громадськість про результати здійснення ринкового нагляду;
18) вживають заходів щодо адаптації національних нормативно-правових актів у сфері ринкового нагляду до відповідних актів законодавства Європейського Союзу;
19) здійснюють інші повноваження відповідно до цього Закону, Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" та інших законів України.
У разі якщо органи ринкового нагляду здійснюють повноваження, встановлені цим Законом та Законом України "Про загальну безпечність нехарчової продукції", також через свої територіальні органи, розподіл повноважень між органами ринкового нагляду та їх територіальними органами визначається законодавством.
Відповідно до частини першої статті 22 Закону № 2735 заходами ринкового нагляду є: перевірки характеристик продукції, у тому числі відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування); обмежувальні (корегувальні) заходи, що включають: обмеження надання продукції на ринку; заборону надання продукції на ринку; вилучення продукції з обігу; відкликання продукції; контроль стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів; попередження органами ринкового нагляду споживачів (користувачів) про виявлену цими органами небезпеку, що становить продукція.
Згідно з підпунктом «а» пункту 2 частини першої статті 24 Закону № 2735 органи ринкового нагляду проводять перевірки зокрема, позапланові за зверненнями споживачів (користувачів) відповідної продукції, а також органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об`єднань споживачів), об`єднань суб`єктів господарювання, у яких міститься інформація про розповсюдження продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, що можуть завдати такої шкоди, і відсутня інформація, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано, але міститься інформація, за якою може бути встановлено розповсюджувача, у якого було придбано (виявлено) таку продукцію.
Відповідно до п.3 ч.4 ст.44 Закону №2735-VI до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною третьою статті 29 цього Закону, - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів;
Частинами 5-7 ст. 44 Закону №2735-VI передбачено, що адміністративно-господарські санкції накладаються на особу, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, та/або на розповсюджувача за кожну модель, артикул чи партію продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, незалежно від кількості одиниць такої продукції та/або місць її реалізації.
Відповідальність за порушення інших вимог цього Закону встановлюється згідно із законом.
Справи про накладення штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються керівниками органів ринкового нагляду або їх заступниками відповідно до їх компетенції.
Суми штрафів, що накладаються органами ринкового нагляду, зараховуються до Державного бюджету України.
Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадові особи органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складають протокол на підставі документів, що містять інформацію про походження продукції та її обіг.
Протокол складається у двох примірниках, які підписуються посадовими особами органу ринкового нагляду та фізичною особою, у тому числі фізичною особою - підприємцем, чи керівником юридичної особи або уповноваженою ним особою.
У разі відмови фізичної особи, у тому числі фізичної особи - підприємця, чи керівника юридичної особи або уповноваженої ним особи підписати протокол посадова особа органу ринкового нагляду вносить до такого протоколу відповідний запис.
Один примірник протоколу вручається фізичній особі, у тому числі фізичній особі - підприємцю, чи керівнику юридичної особи або уповноваженій ним особі, а другий - зберігається в органі ринкового нагляду.
Протокол разом з актом перевірки, поясненнями фізичної особи, у тому числі фізичної особи - підприємця, чи керівника юридичної особи або уповноваженої ним особи (у разі їх наявності) та документами, що стосуються справи, не пізніше наступного робочого дня за днем його складання передається керівнику чи заступнику керівника органу ринкового нагляду, які розглядають справу протягом 15 календарних днів з дня отримання протоколу та відповідних документів і приймають рішення про накладення штрафу. Кожний штраф оформляється окремою постановою.
Постанова надсилається суб`єкту господарювання не пізніше наступного робочого дня за днем її оформлення.
Суб`єкт господарювання має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.
У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.
Суб`єкт господарювання має право оскаржити рішення органу ринкового нагляду про накладення штрафу до керівника органу ринкового нагляду, а також у судовому порядку. У разі оскарження рішення у суді суб`єкт господарювання сплачує штраф після прийняття відповідного рішення керівником органу ринкового нагляду або судом.
Крім того. ч.3 ст.12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено, що у разі несплати суб`єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абз.12 і 13 ч.9 ст.7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.
Разом з тим, як вже зазначалось судом вище, рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 17.03.2025 у справі № 640/5777/22 визнано протиправною та скасовано постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від 02.12.2021 №27 про накладення на ТОВ «САВ-Дістрибьюшн» штрафу в сумі 34000 грн.; визнано протиправною та скасовано постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від 02.12.2021 №28 про накладення на ТОВ «САВ-Дістрибьюшн» штрафу в сумі 34000 грн.
Вказане рішення набрало законної сили 17 квітня 2025 року.
Враховуючи, що розпорядчі документи які є підставою звернення до суду з даним позовом скасовано в судовому порядку, підстави для стягнення штрафу у цій справі відсутні.
Статтею 19 Конституції Українивстановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Відповідно достатті 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, суд доходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.
Чинним Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено повернення судового збору у разі відмови у задоволенні позову.
На підставі вищевикладеного, керуючисьКонституцією УкраїнитаКодексом адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовних вимог Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській областідо Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРАСКЕЙП-ТЕХ-КОМПАНІ» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 68000 грн - відмовити.
Повний текст рішення складено та підписано 16 травня 2025 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя В.В. Олішевська
| Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 16.05.2025 |
| Оприлюднено | 19.05.2025 |
| Номер документу | 127399510 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Олішевська В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні