Для доступу до отримання резюме судової справи необхідно зареєструватися або увійти в систему.
РеєстраціяЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
16 травня 2025 рокум. ДніпроСправа № 640/14637/22
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисіль С. В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великим платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» (далі позивач ПІІ «Амік Україна») до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великим платниками податків (далі відповідач, ЦМУ ДПС по роботі з великим платниками податків), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24 листопада 2021 року № 0008010703.
Позовні вимоги ПІІ «Амік Україна» мотивовані тим, що 29 листопада 2021 року позивачем отримано податкове повідомлення-рішення від 24 листопада 2021 року № 0008010703, прийняте відповідачем згідно з актом перевірки від 22 жовтня 2021 року № 22963/15-32-09-02/30603572, на АЗС № 16-49, Одеська область, Любашівський район, смт Любашівка, вул. Київська, 31, яким встановлено порушення підпункту 230.1.3 статті 230 Податкового кодексу України, сума штрафу 5000,00 грн.
Не погодившись із висновками акту перевірки, підприємство звернулося до Головного управління ДПС в Одеській області із запереченнями від 01 листопада 2021 року за вих. № 2070.
Розглянувши вказані заперечення, Головне управління ДПС в Одеській області листом від 18 листопада 2021 року № 15582/КПР/15-32-09-02-06 повідомив про часткове задоволення заперечень позивача.
Крім того, позивач звернувся зі скаргою від 22 листопада 2021 року за вих. № 2299 до ДПС України.
Рішенням ДПС України від 12 серпня 2022 року № 9122/6/99-00-06-03-02-06 скаргу підприємства залишило без задоволення, а податкове повідомлення-рішення без змін.
З урахуванням рішення про результати розгляду заперечень від 18 листопада 2021 року № 15582/КПР/15-32-09-02-06 на Акт перевірки, штраф у розмірі 5000,00 грн було застосовано за несвоєчасну подачу довідок за 18 грудня 2020 року, 31 грудня 2020 року, 01 січня 2021 року, 02 січня 2021 року, 25 серпня 2021 року, однак вказане не відповідає дійсності, оскільки позивач виконав свої зобов`язання та вчасно направив довідки на реєстрацію, а тому просить задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 вересня 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та визначено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Заперечуючи проти задоволення позовних вимог ПІІ «Амік Україна», ЦМУ ДПС по роботі з великим платниками податків у листопаді 2022 року подало відзив на позовну заяву, вказуючи на те, що Головним управлінням ДПС в Одеській області було проведено фактичну перевірку підприємства АЗС «Амік Україна» розташованої за адресою: Одеська область, Любашівський район, смт Любашівка, вул. Київська, 31.
За результатом перевірки АЗС складено акт від 22 жовтня 2021 року № 22963/15-32-09-02/30603572 та встановлено порушення вимог чинного законодавства, а саме: підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу щоденного формування та подання даних про добові фактичні залишки пального та обсяги обігу пального з урахуванням довідок про дні, в які акцизний склад не працює за 5 днів, відповідальність за це порушення згідно з пунктом 128.3 статті 128 Податкового кодексу України тягне за собою накладення штрафу у розмірі 1000,00 грн за кожен неподаний електронний документ (1000,00 грн х 5 кількість неподаних електронних документів = 5000,00 грн).
З урахуванням вказаного ЦМУ ДПС по роботі з великим платниками податків просить відмовити у задоволенні позовних вимог ПІІ «Амік Україна».
У листопаді 2022 року ПІІ «Амік Україна» подало до суду відповідь на відзив, в якій просить задовольнити позов з підстав зазначених у позовній заяві.
На виконання положень Закону України від 13 грудня 2022 року № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16 вересня 2024 року № 399 справу передано на розгляд до Луганського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2025 року справу прийнято до провадження, розгляд справи продовжено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Після прийняття справи до провадження Луганським окружним адміністративним судом, сторонами у справі подані додаткові пояснення, в яких вони наполягають на своїх попередніх позиціях.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2025 року відмовлено у задоволенні клопотання ЦМУ ДПС по роботі з великим платниками податків про залучення третьої особи.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 КАС України, судом встановлено наступне.
ПІІ «Амік Україна» (ідентифікаційний код 30603572, місцезнаходження: м. Київ, вул. Верхній Вал, 68) здійснює діяльність виробництва продуктів нафтоперероблення, оптової торгівлі іншими товарами господарського призначення, професійно-технічної освіти, роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах, роздрібної торгівлі напоями в спеціалізованих магазинах, роздрібної торгівлі пальним, вантажним автомобільним транспортом, наданням послуг перевезення речей (переїзду), складського господарства, діяльність у сфері права, діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування, дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки.
З 12 жовтня 2021 року по 21 жовтня 2021 року головними державними ревізорами Головного управління ДПС в Одеській області на підставі направлень від 08 жовтня 2021 року №№ 13883, 13884, проведено фактичну перевірку на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 29 вересня 2021 року № 7146-п, проведено фактичну перевірку АЗС позивача № 16-49 за адресою: Одеська область, Любашівський район, смт Любашівка, вул. Київська, 31, з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, контроль за виконанням яких покладений на органи ДПС у частині:
- наявності передбачених законодавством ліцензій, необхідних для здійснення діяльності з роздрібної торгівлі тютюновими виробами, алкогольними напоями та пальним;
- фактів здійснення діяльності із виробництва, зберігання та реалізації пального без отримання відповідних ліцензій за період перевірки;
- повноти обліку операцій з пальним на місцях його виробництва, зберігання та реалізації та його організації у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів;
- дотримання порядку обладнання акцизних складів передбаченими законодавством засобами вимірювальної техніки;
- проведення інвентаризації залишків пального.
За результатами фактичної перевірки складено Акт про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи ДПС від 22 жовтня 2021 року № 22963/15-32-09-02/30603572 (далі Акт).
Згідно з висновками Акту встановлено порушення підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України, відповідальність передбачена пунктом 128.3 статті 128 цього Кодексу.
В Акті зазначено, що ПІІ «Амік Україна» несвоєчасно передані до реєстру дані, передбачені Податковим кодексом України і Порядком ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівномірів-лічильників рівня пального в резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 (щоденні дані обігу пального), з витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу (уніфікований номер 1003479), а саме за 18 грудня 2020 року, 31 грудня 2020 року, 01 січня 2021 року, 02 січня 2021 року, 08 січня 2021 року, 05 червня 2021 року, 25 серпня 2021 року.
Позивачем подано заперечення на Акт від 01 листопада 2021 року за вих. № 2070.
ГУ ДПС в Одеській області листом від 18 листопада 2021 року № 15582/КПР/15-32-09-02-06 повідомило позивача про часткове задоволення заперечень, оскільки у зв`язку з наданням ПІІ «Амік Україна» до заперечень квитанцій стосовно відправки щоденних довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального, відповідно яких сформовані фактичні залишки пального за 08 січня 2021 року і 05 червня 2021 року вважаються подані своєчасно.
29 листопада 2021 року позивач отримав податкове повідомлення-рішення від 24 листопада 2021 року № 0008010703 (далі ППР), прийняте ЦМУ ДПС по роботі з великими платниками податків на підставі акту перевірки від 22 жовтня 2021 року № 22963/15-32-09-02/30603572 з урахуванням висновку ГУ ДПС в Одеській області від 18 листопада 2021 року, за порушення пункту 230.1.3 статті 230 ПК України, нараховано штраф у розмірі 5000,00 грн (несвоєчасно подання/передання щоденних довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (18 грудня 2020 року, 31 грудня 2020 року, 01 січня 2021 року, 02 січня 2021 року, 25 серпня 2021 року).
Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 18 грудня 2020 року сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України: 19 грудня 2020 року о 17:35:19; 19 грудня 2020 року о 23:23:09; 20 грудня 2020 року о 15:37:44 та доставлена до серверу ДПС України 20 грудня 2020 року о 15:38:22, до Центрального рівня ДПС України 20 грудня 2020 року о 15:548:00.
Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 31 грудня 2020 року сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України: 01 січня 2021 року о 16:26:41; 01 січня 2021 року о 18:15:39; 01 січня 2021 року о 23:03:49, доставлена до серверу ДПС України 01 січня 2021 року о 16:26:13 та до Центрального рівня ДПС України 04 січня 2021 року о 09:02:49.
Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 01 січня 2021 року сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України 02 січня 2021 року о 16:43:15 та доставлена до серверу ДПС України 02 січня 2021 року о 16:42:54 та до Центрального рівня ДПС України 04 січня 2021 року о 09:13:24.
Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 02 січня 2021 року сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України 03 січня 2021 року о 17:56:46 та доставлена до серверу ДПС України 03 січня 2021 року о 17:56:26 та до Центрального рівня ДПС України 04 січня 2021 року о 09:08:46.
Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 25 серпня 2021 року сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України 26 серпня 2021 року о 16:27:04, 26 серпня 2021 року о 19:05:37 та доставлена до серверу ДПС України 27 серпня 2021 року о 03:13:18 та до Центрального рівня ДПС України 27 серпня 2021 року о 03:14:12.
08 грудня 2021 року ПІІ «Амік Україна» до ДПС України подано скаргу на податкове повідомлення-рішення від 24 листопада 2021 року № 0008010703.
Рішенням про результату розгляду скарги ДПС України від 12 серпня 2022 року № 9122/6/99-00-06-03-02-06 відмовлено у задоволенні скарги ПІІ «Амік Україна».
06 січня 2021 року ПІІ «Амік Україна» звернувся до ДПС України зі скаргою № 25.
Листом від 05 лютого 2021 року № 2788/6/99-00-09-02-03-06 ДПС України повідомила, що за неподання або несвоєчасне подання до ДПС розпорядником акцизного складу довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі у зв`язку з неможливістю вчасно відправити документ до ДПС внаслідок тимчасового обмеження роботи електронних сервісів та інформаційно - телекомунікаційних систем ДПС відповідальність до такого розпорядника акцизного складу не застосовується.
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України).
Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
У розумінні підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно із підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Порядок проведення фактичної перевірки врегульований статтею 80 ПК України.
Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) (пункт 80.1 статті 80 ПК України).
Відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема (1) у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, (2) а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України передбачено, що розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.
На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про:
- обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, складі; встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі;
- добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі;
- добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 128-1.3 статті 128-1 ПК України незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.
Процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів визначає Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 (далі Порядок).
Згідно з підпунктом 5 пункту 5 зазначеного Порядку електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема: зведені за добу підсумкові облікові дані щодо: обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту; добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне).
Пунктом 6 Порядку встановлено, електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 5 і 6 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює).
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.
Відповідно до підпункту 2 пункту 7 Порядку інформація, зазначена в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, вноситься до електронних документів для наповнення Реєстру: автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів та рівнемірів починаючи з граничних строків, зазначених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу ХХ Перехідні положення Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів рівнемірами та витратомірами; відповідальною особою розпорядника акцизного складу під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра або витратоміра, а також у період з 01 червня 2019 року до граничних строків, передбачених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів витратомірами та рівнемірами.
Наказом Міністерства фінансів від 27 листопада 2018 року № 944 затверджено формат даних, структури та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі Наказ № 944).
Відповідно до пункту 1 розділу І Наказу № 944 єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі Реєстр) це електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів.
Згідно з пунктом 1 розділу II Наказу № 944 реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються у вигляді таких форм: довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі Довідка 1); довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального.
Відповідно до пункту 5 розділу II Наказу № 944 надсилання довідок до Реєстру: основна Довідка 1 надсилається окремо щодо кожного акцизного складу пального одноразово; основна Довідка 2 формується після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та надсилається не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою; коригуюча довідка подається не частіше одного разу на добу; коригуючі довідки формуються і надсилаються протягом трьох календарних днів з дати виявлення помилки (помилок) у наданій у довідках інформації.
Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального містить таблицю 6 в якій відображається інформація про обсяги залишків пального, що знаходиться на акцизному складі в трубопроводах, тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг отриманого та реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці за кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД на акцизному складі (літри, приведені до температури 15° С).
З указаного вбачається, що відповідальність розпорядника акцизного складу за несвоєчасне подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального наступає виключно за умови наявності вини такого розпорядника акцизного складу.
Довідками про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 18 грудня 2020 року сформована позивачем та відповідно до протоколу руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій направлялася до ДПС України: 19 грудня 2020 року о 17:35:19; 19 грудня 2020 року о 23:23:09; 20 грудня 2020 року о 15:37:44 та доставлена до серверу ДПС України 2020 грудня 2020 року о 15:38:22, до Центрального рівня ДПС України 20 грудня 2020 року о 15:548:00; за 31 грудня 2020 року сформована позивачем та направлялася до ДПС України: 01 січня 2021 року о 16:26:41; 01 січня 2021 року о 18:15:39; 01 січня 2021 року о 23:03:49, доставлена до серверу ДПС України 01 січня 2021 року о 16:26:13 та до Центрального рівня ДПС України 04 січня 2021 року о 09:02:49; за 01 січня 2021 року та направлялася до ДПС України 02 січня 2021 року о 16:43:15 та доставлена до серверу ДПС України 02 січня 2021 року о 16:42:54 та до Центрального рівня ДПС України 04 січня 2021 року о 09:13:24; за 02 січня 2021 року направлялася до ДПС України 03 січня 2021 року о 17:56:46 та доставлена до серверу ДПС України 03 січня 2021 року о 17:56:26 та до Центрального рівня ДПС України 04 січня 2021 року о 09:08:46; за 25 серпня 2021 року направлялася до ДПС України 26 серпня 2021 року о 16:27:04, 26 серпня 2021 року о 19:05:37 та доставлена до серверу ДПС України 27 серпня 2021 року о 03:13:18 та до Центрального рівня ДПС України 27 серпня 2021 року о 03:14:12.
Викладені обставини підтверджуються наявними в матеріалах справи протоколами руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій до Довідок про зведені дані (обсяги пального), якими чітко зафіксовані дати та час направлення позивачем документів. Що, в свою чергу, спростовує доводи відповідача, що дані протоколи не підтверджують того факту, що довідки були надіслані вчасно.
Крім того матеріали справи містять докази того, що у зв`язку з неналежною роботою Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі у грудні 2020 року та у січні 2021 року, позивач 06 січня 2021 року (тобто до винесення спірного податкового повідомлення-рішення) звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою за вих. № 25 на бездіяльність у відновленні роботи Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів.
Листом ДПС України від 05 лютого 2021 року за № 2788/6/99-00-09-02-03-06 повідомила, що за неподання або несвоєчасне подання до ДПС розпорядником акцизного складу довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі у зв`язку з неможливістю вчасно відправити документ до ДПС внаслідок тимчасового обмеження роботи електронних сервісів та інформаційно - телекомунікаційних систем ДПС відповідальність до такого розпорядника акцизного складу не застосовується.
За наведених обставин у сукупності суд дійшов висновку, що підприємством було виконано зобов`язання, які покладені ПК України на розпорядника акцизного складу, а саме в поточну дату сформовані Довідки про зведені дані (обсяги пального) та у визначені Пунктом 6 Порядку строки (наступного дня) направлені засобами електронного зв`язку до ДПС України. Дані обставини підтверджені матеріалами справи та відповідачем не спростовані.
Разом з тим, відповідачем, як контролюючим органом, під час судового розгляду справи не надані докази на підтвердження несвоєчасного подання позивачем Довідок про зведені дані (обсяги пального) та/або неподання таких Довідок з вини платника податку.
У зв`язку із чим, факт вчинення правопорушення з боку позивача суд вважає таким, що не підтверджено фактичними обставинами справи та наявними в матеріалах справи доказами.
Положеннями пункту 109.1 статті 109 ПК України визначено, що податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом. Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Суд звертає увагу, що відповідачем не було надано належних і допустимих доказів, які б доводили факт протиправності дій позивача у зв`язку з поданням до контролюючого органу даних про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального, відповідальність за яке передбачена підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України, у тому числі вини позивача у несвоєчасному поданні таких документів в електронному вигляді.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 17 серпня 2022 року у справі № 520/11780/2020 та відповідно до частини 5 статті 242 КАС України, підлягає врахуванню судом при розгляді цієї справи.
З урахуванням вказаного суд дійшов висновку про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24 листопада 2021 року № 0008010703.
За наведених обставин у сукупності, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2481,00 грн належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 2-10, 47, 72-77, 94, 132, 139, 193, 241-246, 257-262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити адміністративний позов Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» (ідентифікаційний код 30603572, місцезнаходження: 04071, м. Київ, вул. Верхній Вал, 68) до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (ідентифікаційний код 44082145, місцезнаходження: 02068, м. Київ, вул. Кошиця, 3) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 24 листопада 2021 року № 0008010703.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» понесені ним судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2481,00 грн (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Згідно з пунктом 2 розділу ІІ Закону України від 13 грудня 2022 року № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» судом апеляційної інстанції щодо всіх справ, підсудних окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, та переданих на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України відповідно до цього Закону, є Шостий апеляційний адміністративний суд.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.В. Кисіль
Суд | Лутугинський районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2025 |
Оприлюднено | 19.05.2025 |
Номер документу | 127400732 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Кисіль
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні