Ухвала
від 19.05.2025 по справі 754/7662/25
ДЕСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Номер провадження 1-кс/754/1682/25

Справа № 754/7662/25

У Х В А Л А

Іменем України

19 травня 2025 року місто Київ

Слідчий суддя Деснянського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у судовому засіданні в місті Києві в приміщенні суду клопотання прокурора Деснянської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12025100030000483 від 17.02.2025 про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю,

в с т а н о в и в :

до слідчого судді Деснянського районного суду м. Києва 19.05.2025 надійшло клопотання прокурора Деснянської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 та зберігаються за адресою: АДРЕСА_2 , а саме до оригіналів реєстраційних справ №1305504280000 ( АДРЕСА_3 ), №1205524280000 ( АДРЕСА_4 ).

Клопотання подане прокурором в рамках кримінального провадження №12025100030000483 від 17.02.2025, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 364-1 ч. 2 КК України, де досудовим розслідуванням встановлено, що в результаті неправомірних дій державного реєстратора Київської філії комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області у м. Києві ОСОБА_4 та службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » під час проведення реєстрації права власності на об`єкти незавершеного будівництва, а саме: житловий будинок №3 - 8% готовності, об`єкт соціального призначення - 50% готовності по АДРЕСА_3 та житловий будинок АДРЕСА_5 - 34% готовності та житловий будинок №2 - 5% готовності по АДРЕСА_4 .

Так, відповідно до Наказу ІНФОРМАЦІЯ_5 №453 від 25.07.2006 «Про створення ІНФОРМАЦІЯ_6 » створено ІНФОРМАЦІЯ_7 та затверджено Положення управління.

Згідно п. 1 Загального положення ІНФОРМАЦІЯ_8 та призначене для забезпечення виконання завдань капітального будівництва житла для військовослужбовців та членів їх сімей затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.1999 за № 2166 та інших програм у ІНФОРМАЦІЯ_9 , пов`язаних з будівництвом житла для військовослужбовців, тому числі звільнених запас або відставку, Центральне управління виконує частину функцій замовника ІНФОРМАЦІЯ_9 на будівництво об`єктів житлово-комунального, соціального призначення. Діючи на підставі Положення, ІНФОРМАЦІЯ_7 13.10.2015 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » укладено договір «Про будівництво житлового комплексу».

Предметом, згідно п. 2.1, вказаного вище Договору є зобов`язання Сторін збудувати Об`єкт згідно з проектно-кошторисною документацією за згідно п. 6.4 Договору, до завершення будівництва та прийняття об`єкту в експлуатацію, майнові права на проектну та робочу документацію стосовно будівництва об`єкту, на використані в процесі будівництва матеріали та обладнання, на всі результати виконаних будівельних робіт, тому числі на незавершений будівництвом об`єкт в цілому або його частині належить ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Відповідно до п. 7.2 Договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » отримує майнові права, а після закінчення будівництва об`єкта, права власності на частину об`єкту будівництва, за виключенням належною ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Між ІНФОРМАЦІЯ_10 та ІНФОРМАЦІЯ_7 12.10.2016 укладено договір про поновлення договору оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:63:427:0005, 8000000000:63:389:0023.

У подальшому, 05.08.2020, між ІНФОРМАЦІЯ_7 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ІНФОРМАЦІЯ_9 та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » укладено Додатковий договір до «Договору про будівництво житлового комплексу від 13.10.2015», згідно умов якого, ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » приєдналось до Договору як Сторона 4. Відповідно до умов зазначеного Договору, ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » передані права в частині виконання функцій замовника - будівництво та проектування Об`єкту - житлового комплексу у м. Києві.

Пунктом 4 Договору передбачено, що ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » приймає на себе зобов`язання виконати функції замовника Будівництво Об`єкту, в тому числі фінансування Об`єкта будівництва, в обсязі, достатньому для завершення Будівництва Об`єкта та прийняття його в експлуатацію.

Таким чином, станом на 05.08.2020 зобов`язання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » з будівництва житлового комплексу не виконані, житлові комплекси у встановленому чинним законодавством порядку не введено в експлуатацію, що передбачає відсутність, згідно Договору, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » права на здійснення реєстрації права власності на нежитлові та житлові приміщення в вказаних недобудовах.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 05.09.2024 встановлено, що за кадастровим номером земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво (8000000000:63:427:0005) 20.07.2017 зареєстровано Об`єкт незавершеного будівництва; Житловий будинок №3 - 8% готовності; Об`єкт соціального призначення - 50% готовності на земельній ділянці з кадастровим номером: 8000000:63:427:0005.

Власником вказаного Об`єкту незавершеного будівництва зазначено ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 06.09.2024 встановлено, що за кадастровим номером земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво (8000000000:63:389:0023) 20.07.2017 зареєстровано Об`єкт незавершеного будівництва; Житловий будинок №1 - 34% готовності; Житловий будинок №2 - 5% готовності на земельній ділянці з кадастровим номером: 8000000:63:389:0023.

Власником вказаного Об`єкту незавершеного будівництва зазначено ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Таким чином, службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », діючи з корисних мотивів, всупереч укладеного з ІНФОРМАЦІЯ_12 здійснили привласнення нерухомого майна, чим завдали значної шкоди державним інтересам в особі ІНФОРМАЦІЯ_9 .

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Однак, дії державного реєстратора ОСОБА_4 щодо здійснення державної реєстрації на Об`єкт незавершеного будівництва, суперечать нормам законодавства, порушують вимоги чинного законодавства.

Відповідно до п. 1 частини 3 статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (надалі - Закон), діючої на момент державної реєстрації Об`єкта незавершеного будівництва було передбачено, що державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

- відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

- відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

- відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;

- наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

- наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації,

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення та інше.

Відповідно до п. 68 постанови Кабінету Міністрів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 25.12.2015 №1127 діючої на момент реєстрації визначено, що для державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва подаються:

1) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об`єктом;

2) документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт;

3) технічний паспорт на об`єкт незавершеного будівництва.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна одним із документів, які були подані державному реєстратору для здійснення такої реєстрації, був Договір про будівництво житлового від 13.10.2015.

Однак, згідно п. 3.3 Договору право користування земельною ділянкою в наслідок виконання цього договору не переходить до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Враховуючи викладене, внаслідок відсутності відповідного документу (договору на земельну ділянку) у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », який в силу положень Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та постанови Кабінету Міністрів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 25.12.2015, №1127 діючої на момент реєстрації, є необхідним для реєстрації прав на Об`єкт незавершеного будівництва, позбавляло права ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » набути та зареєструвати таке право на Об`єкт незавершеного будівництва.

В ході проведення досудового розслідування допитано свідка, колишнього директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_5 , який повідомив, що державного реєстратора Київської філії комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області у м. Києві ОСОБА_4 не знає та будучи директором товариства до нього не звертався з жодного питання.

Будь-яких доручень нікому не надавав для вчинення зазначених правочинів від його імені. Крім того, зазначив, що 20.07.2017 він вже не працював у товаристві на посаді директора, хоча й зазначено у інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, що саме він, як уповноважена особа звернулась до державного реєстратора ОСОБА_4 для проведення реєстраційних дій.

Згідно відкритої інформації ІНФОРМАЦІЯ_13 встановлено, що 18.02.2019 діяльність Київської філії комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області у м. Києві припинено.

Враховуючи викладене, скеровано запит до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) з метою отримання інформації чи передавались представниками Київської філії комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області реєстраційні справи щодо проведених реєстрацій на зазначене нерухоме майно (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 130550428000), (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 130552428000).

Згідно інформації ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) встановлено, що відповідно до відомостей, які внесені до Журналу обліку надходження (вибуття) реєстраційних справ, реєстраційна справа №1305504280000 ( АДРЕСА_3 ), а саме: заява про державну реєстрацію права власності від 20.07.2017 №23309689 та документи, сформовані державним реєстратором, перебувають на обліку в Департаменті ( АДРЕСА_2 ).

Реєстраційна справа №1205524280000 ( АДРЕСА_4 ), а саме: заява про державну реєстрацію права власності від 20.07.2017 №23310206 та документи, сформовані державним реєстратором, перебувають на обліку в Департаменті ( АДРЕСА_2 ).

У зв`язку з викладеним, для встановлення обставин у кримінальному провадженні виникла необхідність отримати тимчасовий доступ до документів, які мають важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як докази та перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 та зберігаються за адресою: АДРЕСА_2 , а саме до оригіналів реєстраційних справ №1305504280000 ( АДРЕСА_3 ), №1205524280000 ( АДРЕСА_4 ) з можливістю вилучення їх оригіналів з метою подальшого призначення та проведення судової почеркознавчої експертизи з метою усунення розбіжностей у кримінальному провадженні щодо ідентифікації особи, яка звернулась до державного реєстратора Київської філії комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області ОСОБА_4 .

Вказана інформація та документи мають значення для кримінального провадження, оскільки саме на підставі вказаних документів здійснювалася реєстрація права власності відчуження нерухомого майна. Отримання стороною обвинувачення документів забезпечить встановлення об`єктивної істини у кримінальному провадженні.

Прокурор в судове засідання не з`явився, до суду подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, клопотання підтримує та просить його задовольнити.

Відповідно до ст. 163 ч. 2 КПК України клопотання розглянуте без виклику осіб, у володінні яких знаходяться речі і документи - ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ), оскільки є підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей та документів.

Положеннями ст. 159 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ст. 160 ч. 1 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Клопотання прокурора відповідає вимогам ст. 160 ч. 2 КПК України.

Відповідно до ст. 162 ч. 1 п. 4 КПК України до охоронюваної законом таємниці, належить конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю.

Згідно до вимог ст. 163 ч. 6 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Прокурор в клопотанні довів наявність достатніх підстав вважати, що документи, про доступ до яких він клопоче, перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) та самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, відомості, які містяться в цих документах, можуть бути використані як докази, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, неможливо.

Враховуючи викладені обставини в їх сукупності, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання прокурора підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 159-164, 166, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя -

у х в а л и в :

клопотання прокурора - задовольнити.

Надати слідчому СВ Деснянського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 , слідчому СВ Деснянського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_7 , слідчому СВ Деснянського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_8 , слідчому СВ Деснянського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_9 та прокурору Деснянської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , дозвіл на проведення тимчасового доступу до речей та документів, що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 та зберігаються за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: до оригіналів реєстраційних справ №1305504280000 ( АДРЕСА_3 ), №1205524280000 ( АДРЕСА_4 ) з можливістю вилучення їх оригіналів, для подальшого проведення судових почеркознавчих експертиз.

Оригінал та копію ухвали надати слідчому та/або прокурору.

Строк дії ухвали два місяці з дня її постановлення.

Відповідно до ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудДеснянський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.05.2025
Оприлюднено21.05.2025
Номер документу127429877
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —754/7662/25

Ухвала від 19.05.2025

Кримінальне

Деснянський районний суд міста Києва

Татаурова І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні