Єдиний унікальний номер № 728/1255/25
Номер провадження 2-а/728/33/25
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
19 травня 2025 року суддя Бахмацького районного суду Чернігівської області Лобода Н.В., ознайомившись з позовною заявою ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 про скасування постанови про адміністративне правопорушення,-
В С Т А Н О В И Л А :
16.05.2025 до Бахмацького районного суду Чернігівської області через систему «Електронний суд» надійшла позовна заява ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 про скасування постанови про адміністративне правопорушення.
Вказана позовна заява підлягає залишенню без руху з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно з п.5 ч.1ст.171 КАС України,суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Згідно з ч.2 ст.286 КАС України, позовну заяву щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови).
Таким чином, строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. При цьому перебіг такого строку починається з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
У постанові Верховного Суду від 31.03.2021 у справі №240/12017/19 вказано, що для визначення початку перебігу строку для звернення до суду необхідно встановити час коли позивач дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав, свобод та інтересів. Позивачу недостатньо лише послатись на необізнаність про порушення його прав, свобод та інтересів; при зверненні до суду він повинен довести той факт, що він не міг дізнатися про порушення свого права й саме із цієї причини не звернувся за його захистом до суду протягом шести місяців від дати порушення його прав, свобод чи інтересів чи в інший визначений законом строк звернення до суду. В той же час, триваюча пасивна поведінка такої особи не свідчить про дотримання строку звернення до суду з урахуванням наявної у неї можливості знати про стан своїх прав, свобод та інтересів.
Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків.
У даному позові ОСОБА_1 оскаржує постанову про притягнення його до адміністративної відповідальності, яка винесена 03.02.2025 та, у разі необхідності, просить поновити йому строк звернення до суду. Разом з тим, у позовній заяві не зазначено коли саме Позивачу стало відомо про наявність вказаної постанови та не додано доказів у підтвердження даної обставини.
Згідно з ч.6 ст.161 КАС України, у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Згідно з ч.1 ст.123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому, протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
У даному випадку позовна заява ОСОБА_1 не містить належних доказів, які підтверджують факт отримання Позивачем оскаржуваної постанови, або доказів того, коли саме йому стало відомо про її наявність. Вказані обставини позбавляють суд можливості надати оцінку поважності пропуску строку звернення до суду.
Таким чином, відповідно до положень ст.123 КАС України, позовну заяву слід залишити без руху, надавши Позивачу строк протягом десяти днів з дня отримання ухвали для зазначення підстав пропуску строку звернення до суду та надання доказів поважності причин його пропуску.
На підставі викладеного, та керуючись ст.ст.123, 248, 256, 286 КАС України, суддя,-
П О С Т А Н О В И Л А :
Позовну заяву ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 про скасування постанови про адміністративне правопорушення - залишити без руху.
Надати позивачу та його представнику десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху протягом якого слід звернутися до суду з заявою, в якій вказати підстави для поновлення строку звернення до суду з даним позовом та докази поважності причин його пропуску і роз`яснити, що якщо заяву не буде подано в зазначений строк або вказані підстави для поновлення строку звернення до суду будуть визнані неповажними, позовна заява буде повернута без розгляду.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Бахмацького районного суду Н.В.Лобода
Суд | Бобровицький районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2025 |
Оприлюднено | 21.05.2025 |
Номер документу | 127433993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бахмацький районний суд Чернігівської області
Лобода Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні