Герб України

Рішення від 19.05.2025 по справі 640/28740/21

Харківський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

19 травня 2025 року № 640/28740/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " ДІСКУС ЛТД" (вул. Дениса Монастирського, буд. 3, кв.28,м. Київ,03035, код ЄДРПОУ14346162) до Головного управління ДПС у м. Києві (вул. Шолуденка, буд. 33/19,м. Київ,04116, код ЄДРПОУ44116011) визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом, в якому просить суд:

- визнати недійсними, та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у м. Києві № 49052/07- 03, від 25.06.2021 року.

-стягнути з відповідача на користь позивача кошти, затрачені на судові збори.

Ухвалою суду від 29.11.2021 року відкрито спрощене провадження у справі.

На виконання Закону України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399 передано до Харківського окружного адміністративного суду 742 (сімсот сорок дві) судові справи згідно з актом приймання-передачі від 31.01.2025, у тому числі і справа № 640/28740/21 .

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25.02.2025 року справа №640/28740/21 передана на розгляд судді Кухар М.Д.

Ухвалою суду від 27.02.2025 року справу прийнято до провадження.

Дослідивши надані матеріали справи, суд встановив наступне.

Працівниками Головного управління Державної податкової служби у м. Києві відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1- статті 78 Податкового кодексу України на підставі наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 19.05.2021 № 3960-п, проведена позапланова документальна виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІСКУС ЛТД» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2017 по 28.05.2021, валютного законодавству за період з 01.01.2017 по 28.05.2021, з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування законодавства за період з 01.01.2011 по 28.05.2021р.

За результатами перевірки 04.06.2021р. складено акт № 44329/Ж5/26-15-07-03-02 яким, встановлено порушення вимог пункту 184.7, статті 184, пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України.

25.06.2021 на підставі зазначеного акту було прийнято податкове повідомлення - рішення № 49052/07- 03, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 520475,00 грн. з яких 416 380,00 грн. за податковими зобов`язаннями і 104 095,00 грн. за штрафними санкціями.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІСКУС ЛТД» не погоджується з податковим повідомленням - рішенням № 49052/07- 03 від 25.06.2021 та вважає, його таким, що підлягає визнанню протиправним та касуванню, а тому звернулось до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Отже, усі без виключення суб`єкти права на території України зобов`язані дотримуватись існуючого у Державі правового порядку, а суб`єкти владних повноважень (органи публічної адміністрації) додатково обтяжені ще й обов`язком виконувати доведені законом завдання виключно за наявності приводів та способом, чітко обумовленими законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Однією із основних функцій контролюючих органів є податковий контроль, який в п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначений як система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (стаття 1 ПК України).

Статтею 19-1 ПК України визначено функції контролюючих органів, зокрема, передбачено, що контролюючі органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів, установлених ПК України ( пп.19-1.1.2 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України).

Способи здійснення податкового контролю визначені в п. 62.1 ст. 62 ПК України, серед яких проведення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин (пп. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 ПК України).

Пунктом 75.1 ст.75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ, із змінами та доповненнями, на підставі наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 19.05.2021 р.№ 3960-п, проведена позапланова документальна виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІСКУС ЛТД», код ЄДРПОУ 14346162 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2017 по 28.05.2021, валютного законодавства за період з 01.01.2017 по 28.05.2021, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування законодавства за період з 01.01.2011 по 28.05.2021, відповідно до затвердженого плану документальної перевірки.

Копію наказу контролюючого органу вручено особисто 24.05.2021 ліквідатору ТОВ «ДІСКУС ЛТД», ОСОБА_1 .

З направленнями від 24.05.2021 №9662/26-15-07-03-02, №9663/26-15-07-07-01, від 20.05.2021 № 8987/26-15-07-09-06 на право проведення перевірки ознайомлено під підпис 24.05.2021 р. ліквідатора ТОВ «ДІСКУС ЛТД», Борща Сергія Петровича.

Перевірку проведено з відома та в присутності ліквідатора ТОВ «ДІСКУС ЛТД», Борща Сергія Петровича.

Встановлено, що журнал реєстрації перевірок ТОВ «ДІСКУС ЛТД» до перевірки не надано.

З урахуванням вимог п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п. 85.2 ст. 85 ПК України, в ході проведення перевірки ТОВ «ДІСКУС ЛТД» ліквідатору Борщу С. П., вручено під розписку запит від 24.05.2021 щодо надання інформації та первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів.

В порушення п. 85.2 ст. 85 ПКУ до перевірки не надано документи, пов`язані із фінансово-господарською діяльністю підприємства, про що складено акти про відмову від надання або надання не в повному обсязі документів (їх копій), пояснень, довідок та інформації, від 26.05.2021 №2612/Ж6/26-15-07-03-02 та від 27.05.2021 №2657/Ж6/26-15-07-03- 02. зокрема:

Ідентифікаційні дані (копія паспорту та ідентифікаційного коду) осіб відповідальних за ведення фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2017 по дату завершення перевірки (директор, головний бухгалтер);

Первинні документи (договори, акти, накладні, ТТН), за період з 01.01.2017 по дату завершення перевірки тощо;

Загальні ОСВ в розрізі субрахунків но рокам за період з 01.01.2017 по дату завершення перевірки;

Розгорнуті ОСВ по всім рахункам та субрахункам б/о, які використовувалися;

Розгорнуті журнали ордери (обороти по рахунку) но всім рахункам та субрахункам б/о, які використовувалися;

Аналізи рахунків 7 та 9 (8) класів по рокам за період з 01.01.2017 по дату завершення перевірки;

Картки рахунків 311, 312, 361, 362, 371, 372, 377, 55, 631, 632, 681, 685, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 тощо;

Інші документи, які відсутні в переліку, але мають відношення до господарської діяльності СГД та є предметом перевірки.

Документи, що підтверджують формування статутного фонду.

Суд вказує, що відповідно до п.п. 16.1.12 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний забезпечувати збереження документів, пов`язаних з виконанням податкового обов`язку, протягом строків, установлених цим Кодексом;

Пунктом 44.1 ст. 44 ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно п. 44.2 ст. 44 ПК України, для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Відповідно до п. 44.3 ст. 44 ПК України платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Пунктом 44.6 ст. 44 ПК України визначено, що у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені у пункті 86.7 ст. 86 цього Кодексу платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи ('незалежно від причин такого ненадання. крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Згідно п.85.2 ст. 85 ПК України, платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Згідно з п. 2 ст. З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №N 996-XIV, зі змінами (далі по тексту ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»), бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до п. 1 ст. 8 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів (п. З ст. 8 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Статтею 4 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні») передбачено, що бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються на таких принципах:

повне висвітлення - фінансова звітність повинна містити всю інформацію про фактичні та потенційні наслідки господарських операцій та подій, здатних вплинути на рішення, що приймаються на її основі;

послідовність - постійне (з року в рік) застосування підприємством обраної облікової політики. Зміна облікової політики можлива лише у випадках, передбачених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, міжнародними стандартами фінансової звітності та національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку у державному секторі, і повинна бути обґрунтована та розкрита у фінансовій звітності;

нарахування - доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

Пунктом 1 ст. 9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Пунктом 7 ст. 9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що підприємство вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та забезпечує їх належне зберігання протягом встановленого строку.

Відповідно пункту 1 ст. 11 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підприємства зобов`язані складати фінансову звітність на підставі даних бухгалтерського обліку.

Судом встановлено, що ТОВ «ДІСКУС ЛТД» в порушення п.п. 16.1.12 п. 16.1 ст. 16, п. 44.1 п. 44.2 п. 44.3, п. 44.6 ст. 44, п.85.2 ст. 85 ПК України, п. З ст. 8, п. 7 ст. 9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» не надано до перевірки: загальні ОСВ в розрізі субрахунків по рокам за період з 01.01.2017 по дату завершення перевірки, розгорнуті ОСВ по всім рахункам та субрахункам б/о. які використовувалися, розгорнуті журнали ордери (обороти по рахунку) по всім рахункам та субрахункам б/о, які використовувалися, аналізи рахунків 7 та 9 (8) класів по рокам за період з 01.01.2017 по дату завершення перевірки, картки рахунків 311. 312. 361. 362, 371. 372, 377, 55, 631. 632. 681. 685. 91. 92. 93. 94, 95, 96. 97 тощо, інші документи, які відсутні в переліку, але мають відношення до господарської діяльності СГД та є предметом перевірки.

Запити ТОВ «ДІСКУС ЛТД» щодо надання окремих документів (копій документів), пояснень, довідок, інформації, не надавались (не направлялись).

Запити в ході проведення позапланової виїзної перевірки та результатів, проведених перевірок контрагентів щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з такими контрагентами, не направлялись.

Суд вказує, що при отриманні матеріалів, які не підтверджують дані обліку суб`єкта господарювання, який перевіряється, керівником податкового органу можуть бути вжиті заходи щодо:

проведення перевірки відповідно до Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями.

У періоді, за який здійснювалась перевірка, ТОВ «ДІСКУС ЛТД» інвентаризації основних фондів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, тощо, не проводились.

У відповідності з Положенням (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва», (в редакції наказу Мінфіну від 08.02.2014 №48), ТОВ «ДІСКУС ЛТД», у зв`язку з надходженням відомостей 01.04.2021 за № 1000731100022006883 від державного реєстратора про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо ліквідації ТОВ «ДІСКУС ЛТД».

До Головного управління ДПС у м. Києві ТОВ «ДІСКУС ЛТД» подано ліквідаційну декларацію з податку на прибуток за 2021 рік від 11.05.2021 № 22990847 та ліквідаційний баланс від 25.05.2021 № 24823428 з нульовими показниками:

За період з 01.01.2017 по 28.05.2021 ТОВ «ДІСКУС ЛТД» задекларовано в рядку 01 декларації «Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» у загальній сумі 160 900,00 грн., у тому числі за 2017 рік у сумі 9 250,00 грн., за 2018 рік - 151 650,00 грн., за 2019 рік-0 грн, за 2020 рік -0 грн.

Перевіркою відображених у рядку 01 декларацій «Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» показників за період з 01.01.2017 по 28.05.2021 встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій з надання послуг з інсталяції та мережевого тестування програмного забезпечення.

За період з 01.01.2016 по 12.06.2019 ДСД задекларовано податкових зобов`язань з податку на додану вартість у сумі 32180 грн.

Перевіркою повноти визначення податкових зобов`язань за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 встановлено заниження задекларованих податкових зобов`язань на загальну суму 416380 гри., в т.ч. по періодам: серпень 2019р. на суму 416380 гри.

Зведені дані щодо задекларованих платником податків та встановлених у ході проведення перевірки сум податкових зобов`язань, податкового кредиту, податку на додану вартість за період з 01.01.2017 по 31.08.2019.

В структурі податкового зобов`язання, задекларованого ДСД, згідно з поданими податковими деклараціями, найбільший вплив мали такі показники:

В структурі податкового зобов`язання, задекларованого ТОВ «ДІСКУС ЛТД» згідно з поданими податковими деклараціями, найбільший вплив мали такі показники:

Перевіркою достовірності відображених показників у поданих податкових деклараціях з податку на додану вартість у рядку 1.1 Декларацій «Операції на митній території України, що оподатковуються за ставкою 20%. крім імпорту товарів» показників за період з 01.01.2017 по 31.08.2021 у загальній сумі 32180 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив надання послуг з інсталяції та мережевого тестування програмного забезпечення.

Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 у сумі 32180 грн., на підставі таких документів: податкові накладні, виписки банку, реєстри виданих податкових накладних зареєстрованих в ЄДРПН не встановлено заниження/завищення задекларованих суб`єктом господарювання показників у рядку 1 Декларації «Операції на митній території України, що оподатковуються за ставкою 20 відсотків, крім імпорту товарів».

Перевіркою відображеної суми ПДВ у рядку 4.1 Б «Нараховано податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за операціями, що оподатковуються» показників за період з 01.01.2016 по 12.06.2019 року у загальній сумі 0 грн.

Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 у сумі 0 грн., на підставі таких документів: податкові накладні, виписки банку, актів прийому- передачі встановлено заниження задекларованих суб`єктом господарювання показників у рядку 4.1 Б «Нараховано податкових зобов`язань відповідно до пункту 184.7 статті 184, пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України (далі Кодекс) за операціями, що оподатковуються» на суму 416380 грн., в т.ч. по періодам: серпень 2019 р. на суму 416380 грн.

Перевіркою встановлено, що згідно даних Форми №1 «Баланс» в рядку 1030 «Довгострокові фінансові інвестиції» станом на 01.01.2017 обліковувались довгострокові фінансові інвестиції на загальну суму 1961200 грн. Станом на 01.01.2020, згідно даних Форми №1 «Баланс» довгострокові фінансові інвестиції були перенесені в рядок 1090 «Інші необоротні активи» на загальну суму 2081900 грн., в тому числі ПДВ 416380 грн. Станом на дату проведення перевірки інші необоротні активи відсутні. ТОВ «ДІСКУС ЛТД» ліквідатору Борщу С. П., вручено під розписку запит від 24.05.2021 щодо надання інформації та первинних фінансово- господарських, бухгалтерських та інших документів. Первинні документи, які підтверджують наявність, використання та списання необоротних активів до перевірки не надані.

Також, в порушення п. 85.2 ст. 85 ПКУ до перевірки не надано документи, пов`язані із фінансово-господарською діяльністю підприємства та походження нематеріальних активів, про що складено акти про відмову від надання або ненадання не в повному обсязі документів (їх копій), пояснень, довідок та інформації, від 26.05.2021 №2612/Ж6/26- 15-07-03-02 та від 27.05.2021 №2657/Ж6/26-15-07-03-02.

Відповідно пункту 184.7, статті 184 Податкового кодексу України якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов`язаний визначити податкові зобов`язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.

На підставі пункту 198.5 статті 198 ПКУ платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 ПКУ (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 ПКУ) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX ПКУ, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 ПКУ та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 ПКУ);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 ПКУ).

В порушення пункту 184.7, статті 184, пункту 198.5 статті 198 ПКУ ДСД не нараховані податкові зобов`язання на вартість не використаних у господарській діяльності інших необоротних активи на суму ПДВ 416380 грн. П

Донараховано податкові зобов`язання з ПДВ в сумі 416380 грн. за серпень 2019 року.

Крім того, на підставі п. 201.1 ст. 201 ПКУ на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Згідно п.п. 17.1.16 п.17.1 ст. 17 Кодексу, Платник податків має право надавати за власною ініціативою письмові пояснення та/або документи щодо обставин, які підтверджують відсутність його вини у вчиненому податковому правопорушенні, в порядку, встановленому Кодексом. А також відповідно до п. 17.1.6 ст. 17 Кодексу має право за власною ініціативою надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, та пояснення з питань, що не запитувалися контролюючим органом, а саме додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відповідно до Кодексу:

відсутність вини (п.421 .10 ст.42 Кодексу );

наявність пом`якшуючих обставин (ст.112і Кодексу);

обставин, що звільняють від фінансової відповідальності (п.112.8 ст.112 Кодексу).

Відповідно до п.1. ст.109 Кодексу податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п.2 ст. 112 Кодексу особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.

Судом також встановлено, що за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 ТОВ «ДІСКУС ЛТД» задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у загальній сумі 430635 три., а саме за 2017 рік у сумі 237489 гри., за 2018 рік у сумі 193146 гри., за 2019 рік у сумі 0 гривень.

Перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 не встановлено його заниження або завищення.

В структурі податкового кредиту, задекларованого ТОВ «ДІСКУС ЛТД», згідно з поданими податковими деклараціями, найбільший вплив мали такі показники:

Перевіркою відображених у рядку 10.1 Декларацій „придбання товарів, що підлягають оподаткуванню за ставкою 20% показників за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 у загальній сумі 19059 грн. встановлено, що на формування цього показника мало вплив придбання телекомунікаційних послуг, оренда приміщення, послуги інтернет тощо.

Проведеною перевіркою відображених показників за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 у загальній сумі 19059 грн., на підставі таких документів: договори, акти виконаних робіт, виписки банку з доданими до них документами, податкові накладні на отримання товарів (робіт, послуг), реєстри отриманих податкових накладних, банківських виписок, та іншими, не встановлено його завищення або заниження задекларованих ТОВ «ДІСКУС ЛТД» показників у рядку 10.1.Декларацій «Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України» з основною ставкою та зі ставкою 20 %.

Перевіркою відображених у рядку 16.1 колонка Б Декларації «Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 у загальній сумі 15330 грн. встановлено, що на Формування даного показника мало вплив від`ємних значень попередніх податкових періодів.

Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 в сумі 15330 грн. на підставі таких документів: виписок банку, отриманих податкових накладних, реєстрів отриманих податкових накладних не встановлено заниження або завищення задекларованих ТОВ «ДІСКУС ЛТД» показників у рядку 16 Декларацій „Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду».

Встановлено, що письмові пояснення щодо встановлених порушень посадовими особами в ході проведення перевірки не надавались.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Кодексу, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до .податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Пунктом 18 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі - Порядок № 1307), визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У разі якщо частка товару/послуги не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку 1 до податкової накладної і в повній вартості враховується у податковій накладній та загальних податкових зобов`язаннях.

Перевіркою реєстрації (відсутності реєстрації) податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або щодо виявлення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкових накладних за період з 01.01.2017 по 31.08.2019 встановлено не виписані та не зареєстровані податкові накладні на загальну суму 416380 грн., в т.ч. по періодам: серпень 2019 року.

Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «ДІСКУС ЛТД» у періоді, що перевіряється, з метою здійснення господарської діяльності користувалось на праві оренди (суборенди) приміщенням, а саме:

ТОВ «ДІСКУС ЛТД» (орендар) укладено договір оренди від 14.11.2017 №17-2018А з ПрАТ «Науково дослідний інститут автоматизації промисловості» (код 00233520) (орендодавець) .

Відповідно до умов договору орендодавець зобов`язується передати орендареві в тимчасове оплатне користування приміщення розташоване на 3-му поверсі будинку що знаходиться за адресою: 03150, м. Київ, вул. Предславинська, буд. 28. Загальна площа, що передається в оренду, складає 21,0 кв.м.

Цільове використання: Орендар має право використовувати надане приміщення для здійснення своєї господарської діяльності виключно для розташування офісу.

Приміщення передається орендареві на підставі акту здачі-приймання від 01.01.2018 року. Строк оренди приміщення до 31.12.2018 року.

На підставі листа від 30.04.2018 з проханням розірвати дію договору оренди від 14.11.2017 №17-2018А, орендар та орендодавець дійшли до взаємної згоди припинити дію даного договору з 30.04.2021, приміщення повернуто орендодавцю згідно з актом здачі- приймання (повернення) приміщення загальною площею 21,0 кв.м. за адресою: 03150, м. Київ, вул. Предславинська, буд. 28.

Суд вказує, що згідно з вимогами п.63.3 ст.63 Податкового кодексу України, платники податків з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу. Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі - повідомлення ф. № 20-ОПП) встановлено Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі - Порядок № 1588) та міститься у додатку №10 до Порядок № 1588.

Відповідно до п. 8.4. Порядку № 1588, повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У повідомленні за формою № 20-ОПП надається інформація про всі об`єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.

Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати повідомлення за формою № 20-ОПП засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

Судом встановлено, що ТОВ «ДІСКУС ЛТД» не подано до ДПІ у Солом`янському районі Головного управління ДПС у м. Києві повідомлення за формою № 20-ОПП.

Таким чином, перевіркою встановлено порушення ТОВ «ДІСКУС ЛТД» вимог п.63.3 ст.63 Податкового кодексу України та п.8.4, п.8.5 Порядку №1588 щодо неподання повідомлення за формою № 20-ОПП.

Отже, проаналізувавши наведене, суд приходить до висновку, що винесене рішення відповідає нормам податкового законодавства.

Відтак, при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, ГУ ДПС діяло у порядку, на підставі та в межах повноважень, визначених чинним законодавством України. Правових підстав вважати прийняте податкове повідомлення-рішення неправомірним у суду не має.

Суд вказує, що згідно з вимогами ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.

Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина,її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є не обґрунтованими, не підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю " ДІСКУС ЛТД" (вул. Дениса Монастирського, буд. 3, кв.28,м. Київ,03035, код ЄДРПОУ14346162) до Головного управління ДПС у м. Києві (вул. Шолуденка, буд. 33/19,м. Київ,04116, код ЄДРПОУ44116011) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2025
Оприлюднено21.05.2025
Номер документу127439443
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —640/28740/21

Рішення від 19.05.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 27.02.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні