Рішення
від 19.05.2025 по справі 740/1296/25
НОВГОРОД-СІВЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Резюме судової справи

Для доступу до отримання резюме судової справи необхідно зареєструватися або увійти в систему.

Реєстрація

Справа № 740/1296/25

Провадження № 2-а/740/22/25

РІШЕННЯ

іменем України

19 травня 2025 року м.Ніжин

Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області в складі:

судді Олійника В.П., при секретарі судового засідання Пулинець Ю.О.,

розглянувши у судовому засіданні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування постанови в справі про притягнення до адміністративної відповідальності,

встановив:

14 березня 2025року ОСОБА_1 звернувся до суду із адміністративним позовомдо ІНФОРМАЦІЯ_2 провизнання протиправною та скасування постанови №326від 03 березня 2025року пройого притягненнядо адміністративноївідповідальності зач.3 ст.210-1КУпАП знакладенням адміністративного стягнення у виді 17000 грн штрафу. Позов обґрунтований тим, що оскаржуваною постановою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.210-1 КУпАП за те, що він, як військовозобов`язаний, своєчасно не оновив свої облікові дані по 18 липня 2024 року, чим порушив вимоги п.10 ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу», і накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 грн. Вважає, що постанова є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки його незаконно було притягнуто до адміністративної відповідальності, при винесенні постанови відповідач допустився помилкової оцінки ситуації, діяв суб`єктивно та грубо порушив його права. Стаття 210-1 КУпАП носить банкетний характер, а тому серед ознак суті такого правопорушення обов`язково має бути зазначено, які саме законодавство та правила військового обліку були порушені. Проте, відповідач не зазначив, яке конкретно порушення із 6 абзаців п.10 ч.1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» він фактично порушив. На обліку в ІНФОРМАЦІЯ_3 перебуває з квітня 2020 року, його особисті дані не змінювались, а саме місце проживання, укладення шлюбу, освіта, до кримінальної відповідальності не притягувався, тобто уточнювати свої дані необхідності не було. Крім того, зазначив, що з 17 липня 2024 року відповідач має доступ до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, звідки міг отримати всі необхідні дані про позивача, але, не звертаючи увагу на примітку до ст.210 КУпАП, відповідач незаконно притягнув позивача до відповідальності. Вважає, що його неправомірно притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.210-1 КУпАП, при цьому жодних доказів вини в оскаржуваній постанові не наведено.Представник позивача адвокат Гринь Л.В. просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 17 березня 2025 року позовну заяву прийнято до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, про що заперечення сторін під час судового розгляду відсутні.

У відзиві від 24 березня 2025 року, отриманого судом засобами поштового зв`язку 26 березня 202 року, начальник ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_2 просить відмовити у позові з посиланням на те, що позивач є військовозобов`язаним громадянином України, перебуває на загальному військовому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_3 . Відомості про позивача внесені до Єдиного державного реєстру військовозобов`язаних, призовників та резервістів. З невідомих відповідачу причин, у період з 24 лютого 2022 року по дату подання відзиву, позивач до ІНФОРМАЦІЯ_2 для оновлення військово-облікових даних, отримання направлення для проходження медичного обстеження військово-лікарською комісією, отримання військово-облікового документа встановленого зразка, особисто не прибув. Про причини свого неприбуття, у встановлені законом порядку та спосіб, ІНФОРМАЦІЯ_2 не повідомив. Інших активних дій, спрямованих на усунення допущених порушень правил військового обліку, у порядку та у спосіб, що визначені законом, не вжив. Тобто, в порушення норм чинного законодавства з питань оборони, військового обліку та військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, позивач, у термін до 15 липня 2024 року, добровільно не оновив в ЄДРВПР свої персональні військово-облікові дані, а саме: 1) про військово-облікову спеціальність ВОС (відсутні відомості про чинну ВОС та зміну ВОС позивача); 2) про ступінь придатності до проходження військової служби, в тому числі в особливий період (відсутні висновки щодо обстеження стану здоров`я позивача військово-лікарською комісією (ВЛК) за період 2022-2025 років); 3) про наявність актуального (оновленого) військово-облікового документа встановленого зразка замість військово-облікового документа, що втратив чинність). Таким чином, з 15 липня 2024 року по 02 березня 2025 року, за даними ЄДРВПР, позивач фактично перебував у категорії осіб, які розшукувались представниками Національної поліції України у якості військовозобов`язаних громадян України, які підлягають адміністративному доставленню до ІНФОРМАЦІЯ_2 для складання на них адміністративних протоколів за ч.3 ст.210-1 КУпАП. 02 березня 2025 року позивач був доставлений до Ніжинського РТЦК працівниками поліції Ніжинського РУП ГУНП в Чернігівській області, де на нього, після підтвердження відомостей про особу, у присутності свідків, було складено протокол про адміністративне правопорушення за №326 за ч.3 ст.210-1 КУпАП. Другий примірник протоколу, після його підписання, вручений особисто позивачу та було повідомлено про місце, дату та час розгляду справи про адміністративне правопорушення. Клопотань від позивача та його законних представників щодо відкладення розгляду адміністративної справи по суті відповідачу не надходило. Адміністративна справа стосовно позивача розглянута 03 березня 2025 року відповідно до вимог ст.268 КУпАП. За результатами розгляду зазначеної вище адміністративної справи винесено постанову №326 про накладення на позивача адміністративного стягнення у вигляді адміністративного штрафу в сумі 17000 грн, копія якої вручена позивачу особисто 03 березня 2025 року. За даними ЄДРВПР (АЇТС «Оберіг») єдина спроба оновлення військово-облікових даних позивачем за період з 2022-2025 роки була здійснена 16 січня 2025 року через електронний мобільний застосунок «Резерв плюс». При цьому, його військово-облікові дані оновлені так і не були через відсутність у нього актуального військово-облікового документа встановленого зразка, відсутність висновку військово-лікарської комісії про ступінь його придатності до військової служби, відсутність актуальних відомостей військово-облікову спеціальність позивача або її зміну. Тобто, позивач, з невстановлених причин, продовжує ігнорувати чинні Правила військового обліку та Обов`язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації, не вживає активних дій, спрямованих на негайне припинення ним порушень зазначених вище правил і норм, ухиляється від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період.

Відповідно ч.4ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Мотиви, з яких виходить суд, та застосовані норми права.

Оскаржуваною постановою за №326 від 03 березня 2025 року начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_2 притягнуто ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.210-1 КУпАП з накладенням 17000 грн штрафу. Зі змісту постанови вбачається, що ОСОБА_1 порушив правила військового обліку, а саме своєчасно не оновив свої облікові дані по 18 липня 2024 року, чим порушив вимоги п.10 ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу».

Частина 3 ст.210-1 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку в особливий період із стягненням у виді штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст.235 КУпАП територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (ст.ст.210, 210--1, 211 (крімправопорушень,вчинених військовозобов`язанимичи резервістами,які перебуваютьу запасіСлужби безпекиУкраїни абоСлужби зовнішньоїрозвідки України). Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Правила військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів-додаток 2 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1487 (далі-Правила).

Згідно з пп.10-1 п.1 Правил призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії правового режиму воєнного стану уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

Вказаний п.1 Правил доповнено підпунктом 10-1 згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 563 від 16 травня 2024 року, яка набрала чинності 18 травня 2024 року.

Указом Президента України «Про загальну мобілізацію» від 24 лютого 2022 року № 65/2022 в Україні введено воєнний стан, який в подальшому продовжувався та триває на даний час.

Підпунктом 1 п.2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року №3633-IX установлено, що під час дії Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» від 24 лютого 2022 року №65/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» від 03 березня 2022 року №2105-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв`язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані. Вказаний Закон набрав чинності 18 травня 2024 року.

Отже позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , як громадянин України і військовозобов"язаний, мав обов`язок у період з 18 травня 2024 року по 16 липня 2024 року (включно) уточнити свої персональні дані.

Проте, за матеріалами справи, у вказаний строк позивач свої персональні дані не уточнив, відповідні дані у резерв+ сфомовані лише 03 березня 2025 року (дата уточнення даних-16 січня 2025 року), тобто позивач порушив правила військового обліку, а тому його притягнення до відповідальності в особливий період згідно з ч.3 ст.210-1 КУпАП є правомірним.

Також судом враховується, що згідно з приміткою до ст.210 КУпАП положення ст.ст.210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов`язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

Суд наголошує на тому, що вказана примітка не скасовує обов`язок позивача уточнити свої персональні дані у період з 18 травня 2024 року по 16 липня 2024 року та не є такою, що звільняє його від відповідальності за порушення цього обов`язку.

За таких обставин позов задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст.77, 244, 286 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ухвалив:

У задоволен і позову ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування постанови в справі про притягнення до адміністративної відповідальності,-відмовити повністю.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційногоадміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя В.Олійник

СудНовгород-Сіверський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення19.05.2025
Оприлюднено21.05.2025
Номер документу127449480
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —740/1296/25

Ухвала від 12.06.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 02.06.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 19.05.2025

Адміністративне

Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області

Олійник В. П.

Ухвала від 17.03.2025

Адміністративне

Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області

Олійник В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні