Герб України

Ухвала від 26.03.2025 по справі 760/7206/25

Солом'янський районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа №760/7206/25

1-кс/760/4381/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2025 року слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 ,, адвоката ОСОБА_4 , підозрюваної ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого слідчого відділу Солом`янського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 , яке погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 на підставі матеріалів досудового розслідування №42023102090000231, дані щодо якого внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.10.2023, про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно підозрюваної:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Малин Житомирської обл., громадянки України, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,

яка підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.4 т.358 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

слідчий звернувся до суду з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_5 , яка підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.4 т.358 КК України.

В обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що СВ Солом`янського УП ГУНП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023102090000231 від 27.10.2023 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.4 т.358 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що у невстановлений досудовим розслідуванням місці та часі, але не пізніше 10.10.2023 ОСОБА_7 , як фактичний власник товариства з обмеженою відповідальністю «Трініті-груп» (код ЄДРПОУ 40203200) та товариства з обмеженою відповідальністю «АБЗ 1» (код ЄДРПОУ 44583855) керуючись метою протиправного збагачення шляхом заволодіння майном територіальної громади міста Києва вступив у злочину змову з директором ТОВ «АБЗ 1» ОСОБА_8 , який уповноважений діяти від імені товариства, операційним директором ТОВ «Трініті-груп» ОСОБА_9 , який здійснює контроль за діяльністю підконтрольних підприємств ТОВ «Трініті-груп», а саме ТОВ «АБЗ 1», та начальником тендерного відділу ТОВ «Трініті-груп» ОСОБА_5 , яка наділена функціями з документального оформлення злочинних дій, а саме готування відповідної тендерної документації вказаних вище товариств, в яких внесені недостовірні відомості щодо вартості товарно-матеріальних цінностей та наявність атестату виробництва.

Для цього, ОСОБА_8 від імені ТОВ «АБЗ 1» приймає участь в тендерних закупівлях щодо продажу асфальтобетонних сумішей комунальним підприємствам міста Києва за вартістю, що перевищує середньо-ринкову.

З метою гарантійної перемоги ТОВ «АБЗ 1» на відповідних тендерних закупівлях ОСОБА_5 погоджує та складає відповідні тендерні умови до договорів та погоджує їх з відповідними службовими особами комунальних підприємств.

Крім того, ОСОБА_7 та ОСОБА_9 , здійснюють та забезпечують контроль за роботою ОСОБА_5 та ОСОБА_8 та користуючись наявними особистими зв`язками з власниками інших суб`єктів підприємницької діяльності, забезпечують надання та формальну участь таких підприємств в процедурах закупівель з метою перемоги ТОВ «АБЗ 1».

З цією метою, ОСОБА_7 у невстановлений досудовим розслідуванням місці та часі, але не пізніше 10.10.2023 з метою виконання свого злочинного плану разом з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 вступив у злочину змову з керівництвом ряду комунальних підприємств міста Києва.

Таким чином, до оголошення відповідної тендерної закупівлі, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 та залучивши начальника комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом`янського району міста Києва (ЄДРПОУ 31806946) ОСОБА_10 та головного інженера КП «ШЕУ Солом`янського району міста Києва» ОСОБА_11 , сформували спільний злочинний план спрямований на заволодіння бюджетними коштами під час проведення зазначених закупівель, який полягав у наступному.

Так, ОСОБА_7 діючи за попередньою змовою із ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , залучили ОСОБА_8 як особу, яку 01 лютого 2023 року обрано директором ТОВ «АБЗ 1», уповноважену без доручення на вчинення дій від імені товариства, тобто як службову особу, яка постійно обіймає на підприємстві посаду, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих функцій.

Таким чином у невстановлений досудовим розслідуванням місці та часі, але не пізніше 10.10.2023, у ОСОБА_7 , спільно з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , начальником КП «ШЕУ Солом`янського району міста Києва» ОСОБА_10 та головним інженером КП «ШЕУ Солом`янського району міста Києва» ОСОБА_11 винник злочинний умисел на розтрату коштів територіальної громади міста Києва, в умовах воєнного стану, під час проведення закупівель асфальтобетонних сумішей.

Для цього, ОСОБА_7 , за попередньою змовою з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 розробили злочинний план, згідно якого КП «ШЕУ Солом`янського району міста Києва» здійснить закупівлю асфальтобетонних сумішей за завищеною вартістю без проведення належного вивчення середньо-ринкових цін на відповідні товари в ході проведення процедури закупівлі, для якої ОСОБА_10 та ОСОБА_11 були надані вказівки підпорядкованим працівникам, які не були обізнані у злочинних діях останніх, щодо підготовки спеціальних тендерних умов, згідно яких ТОВ «АБЗ 1» матиме переваги над іншими можливими учасниками торгів.

Також, для реалізації спільного злочинного умислу, ОСОБА_7 , за попередньою змовою з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , залучив службових осіб інших суб`єктів підприємницької діяльності приватного сектору економіки, які також реалізують асфальтобетонні суміші, для того щоб останні скерували комерційні пропозиції службовим особам КП «ШЕУ Солом`янського району міста Києва» для формування очікуваної вартості закупівель. Таку ж комерційну пропозицію скерував й ОСОБА_8 . Встановлено, що відомості щодо вартості асфальтобетонних сумішей містили недостовірні відомості, адже вартість у них була навмисно завищена для встановлення більшої очікуваної вартості майбутніх закупівель.

Крім того, встановлено, що ОСОБА_7 , за попередньою змовою з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , для можливості прийняття участі в процедурі тендерної закупівлі та перемоги у ній, використовував завідомо підроблений документ, а саме атестат виробництва, який посвідчував, що стан виробництва асфальтобетонних сумішей забезпечує можливість виробництва матеріалів відповідно до вимог ДСТУ.

При цьому, начальник КП «ШЕУ Солом`янського району міста Києва» ОСОБА_10 , не маючи наміру погоджувати укладання договорів щодо закупівлі асфальтобетонних сумішей по завищеній вартості з органом управління, а саме з Департаментом транспортної інфраструктури Київської міської державної адміністрації - код ЄДРПОУ 37405284, доручив підписання цих договорів підлеглому працівнику ОСОБА_11 .

В подальшому, ОСОБА_11 діючи на виконання раніше розробленого злочинного плану, за попередньою змовою з ОСОБА_10 , не маючи на те відповідних повноважень, достовірно знаючи про відсутність належного моніторингу цін та завищення вартості товарів, підписав договір № 274 від 10.10.2023 (та в подальшому додаткові угод до нього), на суму 16 696 000 гривень (з ПДВ), з ТОВ «АБЗ 1» в особі директора ОСОБА_8 про закупівлю асфальтобетонних сумішей, а саме:

«Асфальтобетонна суміш тип А, марка А-20, АСГ.Др.Щ.А.НП.І.БНД 70/100», у кількості 2000 тон, за ціною 4 500 (без ПДВ) гривень за 1 тону;

«Асфальтобетонна суміш тип А1, марка А-40, АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І.БНД», у кількості 250 тон, за ціною 2573, 33 гривні (без ПДВ) за 1 тону;

«Асфальтобетонна суміш тип В, марка В-10, АСГ.Др.Щ.В.НП.І.БНД», у кількості 1000 тон, за ціною 4270 гривень (без ПДВ) за 1 тону.

При цьому, ОСОБА_10 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_11 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 для реалізації свого злочинного плану, як керівник підприємства не організував належну та законну процедуру закупівлі, не вжив реальних заходів з належного вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, пошук інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто вчиняв умисні дії всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).

Після цього, ОСОБА_11 , діючи на виконання раніше розробленого злочинного плану, за попередньою змовою з ОСОБА_10 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 не маючи на те відповідних повноважень, без попереднього узгодження з органом управління майном (Департаментом транспортної інфраструктури Київської міської державної адміністрації - код ЄДРПОУ 37405284), достовірно знаючи про відсутність належного моніторингу цін та завищення вартості товарів, підписав договір № 275 від 13.10.2023 (та в подальшому додаткові угод до нього), на суму 17 946 000 гривень (з ПДВ), з ТОВ «АБЗ 1» в особі директора ОСОБА_8 про закупівлю асфальтобетонних сумішей, а саме: «Асфальтобетонна суміш тип А, марка А-20, МКА з енергозберігаючою добавкою, АБбмп.Др.Щ.А.НП.БМПП 50/70-65», у кількості 3000 тон, за ціною 4985, 00 гривень (без ПДВ) за 1 тону.

В подальшому, у період часу з 27.10.2023 по 23.12.2023, ОСОБА_10 на виконання раніше розробленого злочинного плану підписав відповідні платіжні інструкції на виконання умов договорів № 274 від 10.10.2023 та № 275 від 13.10.2023, згідно яких КП «ШЕУ Солом`янського району міста Києва» здійснено перерахунок грошових коштів на рахунок ТОВ «АБЗ 1» № НОМЕР_1 по договору № 274 від 10.10.2023 на загальну суму 7 111 265, 31 гривень (з ПДВ) та 17 946 000 гривень (з ПДВ) по договору № 275 від 13.10.2023, якими вищевказана група осіб розпорядилася на власний розсуд.

Завищення вартості асфальтобетонних сумішей підтверджено в ході проведення товарознавчого дослідження, під час якого встановлено ринкову вартість товарно-матеріальних цінностей, що були предметом договорів № 274 від 10.10.2023 та № 275 від 13.10.2023, а саме:

Асфальтобетонна суміш А-20, за ціною 5024, 22 гривень (з ПДВ) за 1 тону, а по договору - 5320, 16 гривень (з ПДВ) за 1 тону;

Асфальтобетонна суміш А-40 за ціною 3400, 56 гривні (з ПДВ) за 1 тону - не поставлено;

Асфальтобетонна суміш В-10 за ціною 4794, 65 гривень (з ПДВ) за 1 тону, а по договору - 5124 гривень (з ПДВ) за 1 тону;

Асфальтобетонна суміш А-20 МКА за ціною 5697, 66 гривень (з ПДВ) за 1 тону, а по договору - 5982 гривень (з ПДВ) за 1 тону.

Крім цього, встановлено, що ТОВ «АБЗ 1» за аналогічний період здійснювало поставку аналогічних товарно-матеріальних цінностей за значною нижчою ціною в діапазоні від 2800 гривень (без ПДВ) за 1 тону до 4125 гривень (без ПДВ) за 1 тону.

Крім того, встановлено, що КП «ШЕУ Солом`янського району міста Києва» та інші комунальні підприємства у вказаний період придбавали аналогічні товарно-матеріальні цінності за ціною в діапазоні 4900 гривень (з ПДВ) за 1 тону.

В ході проведення комплексних судово-товарознавчих та економічних експертиз, встановлено, що при укладанні та виконанні договорів № 274 від 10.10.2023 та № 275 від 13.10.2023, укладених між КП «ШЕУ Солом`янського району міста Києва» та ТОВ «АБЗ 1» щодо закупівлі асфальтобетонних сумішей, місцевому бюджету міста Києва, з урахуванням фактично поставленого товару, завдано матеріальної шкоди (збитків) у сумі 764 900, 85 гривень (без ПДВ).

Крім того, з цією ж метою ОСОБА_7 у невстановлений досудовим розслідуванням місці та часі, але не пізніше 20.05.2023 з метою виконання свого злочинного плану разом з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 вступив у злочину змову з невстановленими особами комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Деснянського району міста Києва» (ЄДРПОУ 04590234).

Вказана група осіб, до оголошення тендерної закупівлі вступила в змову з невстановленими в ході досудового розслідування співробітниками КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва», які повідомили про виділення бюджетних коштів для проведення закупівлі асфальтобетонної суміші для ремонту та утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності).

У подальшому, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 та залучивши невстановлених досудовим розслідуванням службових осіб КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва», сформували спільний злочинний план спрямований на заволодіння бюджетними коштами під час проведення зазначених закупівель, який полягав у наступному.

Так, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , залучили ОСОБА_8 як особу, яку 01 лютого 2023 року обрано директором ТОВ «АБЗ 1», уповноважену без доручення на вчинення дій від імені товариства, тобто як службову особу, яка постійно обіймає на підприємстві посаду, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих функцій.

Таким чином у невстановлений досудовим розслідуванням місці та часі, але не пізніше 20.05.2023, у ОСОБА_7 , спільно з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , та невстановленими досудовим розслідуванням службовими особами КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва» винник злочинний умисел на розтрату коштів територіальної громади міста Києва, в умовах воєнного стану, під час проведення закупівель асфальтобетонних сумішей.

Для цього, ОСОБА_7 , за попередньою змовою з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 та невстановленими службовими особами КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва» розробили злочинний план, згідно якого КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва» здійснить закупівлю асфальтобетонних сумішей за завищеною вартістю без проведення належного вивчення середньо-ринкових цін на відповідні товари в ході проведення процедури закупівлі, для якої невстановленими досудовим розслідуванням особами були підготовлені спеціальні тендерні умови, згідно яких ТОВ «АБЗ 1» матиме переваги над іншими можливими учасниками торгів.

Крім того, встановлено, що ОСОБА_8 , для можливості прийняття участі в процедурі тендерної закупівлі та перемоги у ній, використовував завідомо підроблений документ, а саме атестат виробництва, який посвідчував, що стан виробництва асфальтобетонних сумішей забезпечує можливість виробництва матеріалів відповідно до вимог ДСТУ.

В подальшому, службовою особою КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва» достовірно знаючи про відсутність належного моніторингу цін та завищення вартості товарів, підписано договір № 65-05/23 від 26 травня 2023 року (та в подальшому додаткові угод до нього), на суму 3 442 320 гривень (з ПДВ), з ТОВ «АБЗ 1» в особі директора ОСОБА_8 про закупівлю асфальтобетонних сумішей, а саме:

Асфальтобетонна суміш тип Б, марки Б-10, класу - щільна, групи - дрібнозерниста, у кількості 700 тон, за ціною 4 917 (з ПДВ) гривень за 1 тону;

Після цього, службовою особою КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва», достовірно знаючи про відсутність належного моніторингу цін та завищення вартості товарів, підписано договір № 02-01/24 від 23 січня 2024 року (та в подальшому додаткові угод до нього), на суму 3 140 151,84 гривень (з ПДВ), з ТОВ «АБЗ 1» в особі директора ОСОБА_8 про закупівлю асфальтобетонних сумішей, а саме:

Суміш а/б АЛІТ-Щ АБС лита, піщано-щебенева, марки - І, класу - АБС-лита, групи - щільний, типу - АЛІТ-Щ, у кількості 60 тон, за ціною 10 335,864 (з ПДВ) гривень за 1 тону;

Суміш а/б АСГ, дрібнозерниста, щільна, тип Б (Б-20), марки - І, класу - АСГ гаряча, групи - щільний, типу - Б, у кількості 300 тон, за ціною 4 200 (з ПДВ) гривень за 1 тону;

Суміш а/б АСГ, дрібнозерниста, щільна, тип В (В-10), марки - І, класу - АСГ гаряча, групи - щільний, типу - В, у кількості 300 тон, за ціною 4 200 (з ПДВ) гривень за 1 тону;

Після цього, службовою особою КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва», достовірно знаючи про відсутність належного моніторингу цін та завищення вартості товарів, підписано договір № 85-08/24 від 12 серпня 2024 року (та в подальшому додаткові угод до нього), на суму 3 490 000 гривень (з ПДВ), з ТОВ «АБЗ 1» в особі директора ОСОБА_8 про закупівлю асфальтобетонних сумішей, а саме:

Суміш а/б дрібнозерниста, марки - І, класу АСГ, групи-щільна, типу Б-20, у кількості 1000 тон, за ціною 3 490 (з ПДВ) гривень за 1 тону;

При цьому, невстановлені досудовим розслідуванням особи КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва» діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 та з метою реалізації свого злочинного плану, не організували належну та законну процедуру закупівлі, не вжили реальних заходів з належного вивчення середньо-ринкових цін на відповідні товари, пошук інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто вчинили умисні дії всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).

В подальшому, у період часу з 15 червня 2023 по 11 вересня 2024 року, службові особи КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва» підписали відповідні платіжні інструкції на виконання умов договорів № 65-05/23 від 26 травня 2023 року, № 02-01/24 від 23 січня 2024 року та № 85-08/24 від 12 серпня 2024 року згідно яких КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва» здійснено перерахунок грошових коштів на рахунки ТОВ «АБЗ 1» № НОМЕР_1 та НОМЕР_2 по вказаним договорам на загальну суму 10 072 471,8 гривень (з ПДВ), якими вищевказана група осіб розпорядилася на власний розсуд.

Завищення вартості асфальтобетонних сумішей підтверджено в ході проведення товарознавчого дослідження, під час якого встановлено ринкову вартість товарно-матеріальних цінностей, що були предметом договорів № 65-05/23 від 26 травня 2023 року, № 02-01/24 від 23 січня 2024 року та № 85-08/24 від 12 серпня 2024 року, а саме:

Асфальтобетонна суміш тип Б, марки Б-10, за ціною 4363,71 (з ПДВ) гривень за 1 тону, а по договору 4 917 гривень (з ПДВ) за 1 тону;

Суміш а/б АЛІТ-Щ АБС лита, піщано-щебенева, за ціною 9 251,41 (з ПДВ) гривень за 1 тону, а по договору 10 335,864гривень (з ПДВ) за 1 тону;

Суміш а/б АСГ, дрібнозерниста, щільна, тип Б (Б-20), за ціною 4163,54 (з ПДВ) гривень за 1 тону, а по договору 4 200 гривень (з ПДВ) за 1 тону;

Суміш а/б АСГ, дрібнозерниста, щільна, тип В (В-10), за ціною 3821,16 (з ПДВ) гривень за 1 тону, а по договору 4 200 гривень (з ПДВ) за 1 тону;

Суміш а/б дрібнозерниста, марки - І, класу АСГ, групи-щільна, типу Б-20, за ціною 3 460,88 (з ПДВ) гривень за 1 тону, а по договору 3 490 гривень (з ПДВ) за 1 тону;

В ході проведення комплексних судово-товарознавчих та економічних експертиз, встановлено, що при укладанні та виконанні договорів № 65-05/23 від 26 травня 2023 року, № 02-01/24 від 23 січня 2024 року та № 85-08/24 від 12 серпня 2024 року, укладених між КП «ШЕУ Деснянського району міста Києва» та ТОВ «АБЗ 1» щодо закупівлі асфальтобетонних сумішей, місцевому бюджету міста Києва, з урахуванням фактично поставленого товару, завдано матеріальної шкоди (збитків) у сумі 504 663,04 гривень (без ПДВ).

Крім того, з цією ж метою ОСОБА_7 у невстановлений досудовим розслідуванням місці та часі, але не пізніше 20 березня 2024 з метою виконання свого злочинного плану разом з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 вступив у злочину змову з невстановленими особами приватного акціонерного товариства «Акціонерна компанія «Київводоканал» (код ЄДРПОУ 03327664).

Таким чином, вказана група осіб, до оголошення тендерної закупівлі вступила в змову з невстановленими в ході досудового розслідування співробітниками ПрАТ «АК «Київводоканал», які повідомили про виділення бюджетних коштів для проведення закупівлі асфальтобетонної суміші для ремонту та утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності).

У подальшому, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 та залучивши невстановлених досудовим розслідуванням службових осіб ПрАТ «АК «Київводоканал», сформували спільний злочинний план спрямований на заволодіння бюджетними коштами під час проведення зазначених закупівель, який полягав у наступному.

Так, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , залучили ОСОБА_8 як особу, яку 01 лютого 2023 року обрано директором ТОВ «АБЗ 1», уповноважену без доручення на вчинення дій від імені товариства, тобто як службову особу, яка постійно обіймає на підприємстві посаду, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих функцій.

Таким чином, у невстановлений досудовим розслідуванням місці та часі, але не пізніше 20 березня 2024, у ОСОБА_7 , спільно з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , та невстановленими досудовим розслідуванням особами ПрАТ «АК «Київводоканал» винник злочинний умисел на розтрату коштів територіальної громади міста Києва, в умовах воєнного стану, під час проведення закупівель асфальтобетонних сумішей.

Для цього, ОСОБА_7 , за попередньою змовою з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 та невстановленими службовими особами ПрАТ «АК «Київводоканал» розробили злочинний план, згідно якого ПрАТ «АК «Київводоканал» здійснить закупівлю асфальтобетонних сумішей за завищеною вартістю без проведення належного вивчення середньо-ринкових цін на відповідні товари в ході проведення процедури закупівлі, для якої невстановленими досудовим розслідуванням особами були підготовлені спеціальні тендерні умови, згідно яких ТОВ «АБЗ 1» матиме переваги над іншими можливими учасниками торгів.

Крім того, встановлено, що ОСОБА_8 , для можливості прийняття участі в процедурі тендерної закупівлі та перемоги у ній, використовував завідомо підроблений документ, а саме атестат виробництва, який посвідчував, що стан виробництва асфальтобетонних сумішей забезпечує можливість виробництва матеріалів відповідно до вимог ДСТУ.

В подальшому, службовою особою ПрАТ «АК «Київводоканал» достовірно знаючи про відсутність належного моніторингу цін та завищення вартості товарів, підписано договір № 628/24/16-24 від 18.04.2024 року (та в подальшому додаткові угод до нього), на суму 8 028 960 гривень (з ПДВ), з ТОВ «АБЗ 1» в особі директора ОСОБА_8 про закупівлю асфальтобетонних сумішей, а саме:

Асфальт В-10 у кількості 2 000 тон, за ціною 3 345,40 (без ПДВ) гривень за 1 тону;

При цьому, невстановлені досудовим розслідуванням ПрАТ «АК «Київводоканал» діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 та з метою реалізації свого злочинного плану, не організували належну та законну процедуру закупівлі, не вжили реальних заходів з належного вивчення середньо-ринкових цін на відповідні товари, пошук інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто вчинили умисні дії всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).

В подальшому, у період часу з 18.06.2024 по 28.11.2024, службові особи ПрАТ «АК «Київводоканал» підписали відповідні платіжні інструкції на виконання умов договору № 628/24/16-24 від 18.04.2024, згідно яких ПрАТ «АК «Київводоканал» здійснено перерахунок грошових коштів на рахунки ТОВ «АБЗ 1» № НОМЕР_1 та НОМЕР_2 по вказаному договором на загальну суму 8 028 960 гривень (з ПДВ), якими вищевказана група осіб розпорядилися на власний розсуд.

Завищення вартості асфальтобетонної суміші підтверджено в ході проведення товарознавчого дослідження, під час якого встановлено ринкову вартість товарно-матеріальних цінностей, що були предметом договору № 628/24/16-24 від 18.04.2024, а саме:

Асфальт В-10 у кількості 2 000 тон, за ціною 2 910 (без ПДВ) гривень за 1 тону, а по договору 3 345,40 (без ПДВ) гривень за 1 тону;

В ході проведення комплексних судово-товарознавчих та економічних експертиз, встановлено, що при укладанні та виконанні договору № 628/24/16-24 від 18.04.2024, укладеному між ПрАТ «АК «Київводоканал» та ТОВ «АБЗ 1» щодо закупівлі асфальтобетонних сумішей, місцевому бюджету міста Києва, з урахуванням фактично поставленого товару, завдано матеріальної шкоди (збитків) у сумі 453 783,30 гривень (без ПДВ).

Таким чином, за період часу з 20.05.2023 по 28.11.2024, ОСОБА_7 , за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 та службовими особами відповідних комунальних підприємств, при закупівлі асфальтобетонних сумішей завдав матеріальної шкоди місцевому бюджету міста Києва на загальну суму 1 723 347,19 гривень (без ПДВ).

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого за попередньою змовою групою осіб у великих розмірах в умовах воєнного стану, а також у використання завідомо підробленого документа, тобто у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.4 т.358 КК України.

Своє клопотання слідчий обґрунтовує тим, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.4 т.358 КК України, які відповідно до ст.12 КК України віднесено до тяжкого злочину та проступку. Тому, з метою забезпечення виконання підозрюваною покладених на неї процесуальних обов`язків, яка раніше не судима, вчинила кримінальні правопорушення в умовах воєнного стану, а тому може переховуватись від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на потерпілих та свідків, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, вчиняти інші кримінальні правопорушення.

У судовому засіданні прокурор просив задовольнити клопотання та вказав на недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризикам, зазначеним у клопотанні.

Захисник, думку якої підтримала підозрювана, заперечували проти задоволення клопотання, просили обрати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

Заслухавши думку сторін провадження, вивчивши матеріали, якими обґрунтовується необхідність застосування запобіжного заходу, суд встановив наступне.

Згідно з витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань вбачається, що 27.10.2023 внесено відомості про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.4 т.358 КК України.

23.05.2024 року ОСОБА_5 , було складено і вручено повідомлення про підозру у вчиненні ним кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.4 т.358 КК України.

З матеріалів, якими обґрунтовується необхідність застосування запобіжного заходу, вбачається наявність обґрунтованої підозри за вчинення ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.4 т.358 КК України.

Згідно ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Враховуючи, що слідчий суддя на даному етапі кримінального провадження не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї обмежувального заходу, то з огляду на наведені у клопотанні слідчого та доданих до нього матеріалах дані, слідчий суддя приходить для висновку про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.4 т.358 КК України.

Відповідно до ст. 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження з метою досягнення його дієвості є запобіжні заходи.

Згідно ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 178 КПК України, слідчий суддя, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується; 3) вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого; міцність соціальних зв`язків підозрюваного, обвинуваченого в місці його постійного проживання, у тому числі наявність в нього родини й утриманців; наявність у підозрюваного, обвинуваченого постійного місця роботи або навчання; репутацію підозрюваного, обвинуваченого; майновий стан підозрюваного, обвинуваченого; наявність судимостей у підозрюваного, обвинуваченого; дотримання підозрюваним, обвинуваченим умов застосованих запобіжних заходів, якщо вони застосовувалися до нього раніше; наявність повідомлення особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення; розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, обвинувачується особа, або розмір доходу, в отриманні якого внаслідок вчинення кримінального правопорушення підозрюється, обвинувачується особа, а також вагомість наявних доказів, якими обґрунтовуються відповідні обставини.

В ході судового розгляду клопотання, слідчий суддя вважає доведеним існування ризику переховування від органів досудового розслідування, оскільки ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, які відносяться до тяжкого злочину та проступку, максимальна санкція за який передбачено покарання від п`яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, та з моменту повідомлення про підозру пройшов незначний проміжок часу, тому є обґрунтовані підстави вважати про існування ризику переховування її від органів досудового розслідування.

Відповідно до ч. 4 ст. 182 КПК України розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо неправомірним для нього.

Згідно п. 1 ч. 5 ст. 182 КПК України розмір застави визначається щодо особи, підозрюваної чи обвинуваченої у вчиненні нетяжкого злочину, - від одного до двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

На підставі вищевикладеного слідчий суддя вважає законним і обґрунтованим застосування до підозрюваної ОСОБА_5 , запобіжний захід у вигляді застави в розмірі 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що в сумі становить 242 240 (двісті сорок дві тисячі двісті сорок ) грн., а також покласти на підозрювану обов`язки, передбачені ч.5 ст.194 КПК України, а саме прибувати до слідчого Солом`янського УП ГУНП у м. Києві або прокурора Солом`янської окружної прокуратури за першою вимогою.

За таких обставин, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст. 29 Конституції України, ст.ст. 177, 178, 182, 183, 184, 185, 193, 194, 196, 197, 199, 202, 205, 309, 376, 395 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

клопотання слідчого слідчого відділу Солом`янського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 , яке погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 - задовольнити частково.

Обрати щодо підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді застави в розмірі 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 242 240 (двісті сорок дві тисячі двісті сорок ) грн., яка може бути внесена як самою підозрюваною так і іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем) на депозитний рахунок Солом`янського районного суду м. Києва:

- банк отримувача - Державна казначейська служба України м. Київ;

- код ЄДРПОУ - 26268059;

- МФО - 820172;

- депозитний рахунок № UA128201720355259002001012089;

Підозрювана або заставодавець мають право у будь-який момент внести заставу у розмірі, визначеному в ухвалі про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, протягом її дії.

Покласти на підозрювану ОСОБА_5 наступні обов`язки, передбачені ч.5 ст.194 КПК України, а саме:

- прибувати до слідчого Солом`янського УП ГУНП у м. Києві або прокурора Солом`янської окружної прокуратури за першою вимогою.

Термін дії обов`язків, покладених слідчим суддею на підозрювану, у разі внесення застави, визначити у 60 днів з моменту внесення застави.

В іншій частині клопотання відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення, а підозрюваним - в цей же строк з моменту вручення йому копії даної ухвали.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.03.2025
Оприлюднено22.05.2025
Номер документу127471060
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава

Судовий реєстр по справі —760/7206/25

Ухвала від 26.03.2025

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Криворот О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні