Одеський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 420/2795/25
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2025 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за позовом дочірнього підприємства «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з даною позовною заявою до суду та просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Одеській області № 45362/15-32-04-06 від 21.10.2024 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 13 лютого 2007 року між Одеською міською радою і Дочірнім підприємством «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» укладено договір оренди землі (далі - Договір), відповідно до якого Одеська міська рада передала у строкове, платне володіння, користування Дочірньому підприємству «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» земельну ділянку площею 4252 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а, кадастровий номер 5110137500:44:001:0037, для завершення будівництва, експлуатації та обслуговування 5-ти поверхового гаражу-стоянки на 432 машино-місця. Договір укладено строком на 50 років. Дочірнє підприємство «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» здійснив будівництво та зареєстрував право власності гаражу-стоянки, розташованого за адресою м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а. 08 серпня 2002 року було зареєстровано юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс» (код ЄДРПОУ: 32086906). Протоколом № 2 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс» від 14 грудня 2016 року Дочірнє підприємство «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» було введено до складу учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс». Також Дочірнім підприємством «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» було здійснено внесок до статутного капіталу Товариства з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс» майном вартістю 184 000 гривень, що складається з об`єкта нежитлової нерухомості, місця загального користування у гаражу-стоянці, розташованому за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а, загальною площею 5761,6 кв.м. Цим же протоколом було затверджено акт оцінки та прийому-передавання майнових прав та майна від позивача до статутного капіталу Товариства з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс», затверджено статутний капітал та розподілено його частки між учасниками. Протоколом №1/18 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс» від 23 серпня 2018 року було внесено та затверджено зміни до акту оцінки та приймання-передавання матеріальних цінностей та майнових прав, що передаються до статутного капіталу ТОВ «Парінг Плюс» від 14 грудня 2016 року, та викладено його у новій редакції, а саме уточнено об`єкт що передається: будівля гаражу-стоянки, розташована за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а, з місцями загального користування загальною площею 5761,6 кв.м. 29 грудня 2016 року право власності на будівлю гаражу-стоянки з місцями загального користування, загальною площею 5761,6 кв.м., яка розташована на земельній ділянці за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, -а, було зареєстровано за ТОВ «Паркінг Плюс». Таким чином, з 29 грудня 2016 року власником будівлі гаражу-стоянки з місцями загального користування, загальною площею 5761,6 кв.м., яка розташована на земельній ділянці за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а, є ТОВ «Паркінг Плюс». Відповідно до ст. 377 ЦК України, ч. 4 ст. 120 Земельного кодексу України з 29 грудня 2016 року до ТОВ «Паркінг Плюс» перейшло право оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а, на тих самих умовах, що і були у позивача, в тому числі і щодо сплати орендної плати. Таким чином Дочірнє підприємство «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» більше не є орендарем земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а. Дочірнє підприємство «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» з 2017 по 2023 роки помилково подавало до контролюючого органу податкові декларації з плати за землю за відповідні роки та сплачувало грошові зобов`язання, які не повинно було сплачувати. Після виявлення факту помилкового подання податкових декларацій з плати за землю за попередні роки, позивач у 2024 році таку податкову декларацію вже не подавало. 15.02.2024 року Дочірнє підприємство «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» подало до ГУ ДПС в Одеській області уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2021, 2022, 2023 роки, якими анулювало раніше помилково подані декларації. Уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2021, 2022, 2023 роки були прийняті та зареєстровані ГУ ДПС в Одеській області без зауважень. Таким чином у контролюючого органу виникли зобов`язання щодо повернення Дочірньому підприємству «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» помилково сплачених ним грошових зобов`язань. У зв`язку з цим Дочірнє підприємство «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» не зобов`язано було сплачувати податкові зобов`язання щодо плати за землю, визначені у податкових деклараціях за 2021-2023 роки. Помилково визначені грошові зобов`язання, які визначалися в податкових деклараціях з плати за землю за 2022, 2023 роки не є узгодженими, оскільки 15.02.2024 року Дочірнє підприємство «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» подало до ГУ ДПС в Одеській області уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2021, 2022, 2023 роки, якими анулювало раніше помилково подані декларації. І на сьогодні у контролюючого органу виникли зобов`язання щодо повернення сплачених грошових зобов`язань за вказані періоди. Нарахування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату за землю за 2022, 2023 роки, є протиправним, оскільки Дочірнє підприємство «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» взагалі не повинно було сплачувати таку плату з 2017 року у зв`язку з переходом права власності на будівлю гаражу-стоянки з місцями загального користування до ТОВ «Паркінг Плюс» та те що позивачем було подано уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2021, 2022, 2023 роки, якими анулювало раніше помилково подані декларації.
Представником відповідача Головного управління ДПС в Одеській області до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що на виконання п. 288.1 ст. 288 ПКУ Одеською міською радою станом на 01.01.2022 01.01.2023, 01.01.2024 року надано до Головного управління ДПС в Одеській області переліки суб`єктів господарювання з якими укладено договори оренди землі. Відповідно до наданого Переліку, по Приморському району міста Одеси рахується договір оренди земельної ділянки по ДП «БУ-2» ВАТ «ОДЕСТРАНСБУД» (код ЄДРПОУ 22483602) від 13.02.2007 № 159, строком дії на 50 років, за адресою м. Одеса, вул. Маршала Говорова, буд. 7-А, кадастровим номером 5110137500:44:001:0037 загальною площею 0,4252 га. Уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2021, 2022, 2023 роки, які надані Товариством з порушенням норм ст.48 ПКУ, відповідно до п. 48.7 ст. 48 ПКУ не визнані, як податкова звітність. Лист з повідомленням про невизнання декларацій як податкова звітність, направлено засобами поштового зв`язку на податкову адресу Товариства в порядку, визначеному ст. 42 ПКУ. Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, лист отримано Товариством 26.02.2024. Крім того, заява щодо неможливості виконання платником податкових обов`язків, відповідно до Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225, від ДП «БУ-2» ВАТ «ОДЕСТРАНСБУД» (код ЄДРПОУ 22483602) до Головного управління ДПС в Одеській області, не надходила.
Ухвалою суду від 10 лютого 2025 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження по справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 26.04.1995 року проведено державну реєстрацію дочірнього підприємства «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» (код ЄДРПОУ 22483602).
10 вересня 2024 року Головним управлінням ДПС в Одеській області складено акт про результати камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів № 39090/15-32-04-06/22483602 (а.с. 111-117).
21 жовтня 2024 року Головним управлінням ДПС в Одеській області на підставі акту № 3909015-32-04-06/22483602 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 45362/15-32-04-06, яким застосовано до дочірнього підприємства «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» штраф у розмірі 55023,18 грн. (а.с. 22-25, 121-123).
Дочірнім підприємством «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» подано скаргу на податкове повідомлення-рішення № 45362/15-32-04-06 від 21.10.2024 року, яка рішенням ДПС України від 08.01.2025 року залишена без задоволення (а.с. 26-32, 125-130).
Згідно пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО. Предметом камеральної перевірки також можуть бути, зокрема, своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно ст. 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова. Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Згідно ст. 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Відповідно до ст. 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Згідно ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.
Згідно п. 124.1 ст. 124 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.
З матеріалів справи вбачається, що 13 лютого 2007 року між Одеською міською радою (орендодавець) і Дочірнім підприємством «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» (орендар) укладено договір оренди землі (далі - Договір), відповідно до якого орендодавець на підставі ЗУ «Про оренду землі» та рішень Одеської міської ради № 2241-XXIV від 04.02.2004 р. та № 5133-IV від 23.12.2005 року надає, а орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку, площею 4252 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а, згідно з планом земельної ділянки, який є невід`ємною частиною договору. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 4252 кв.м., у тому числі угіддя під капітальною забудовою 2200 кв.м., інші 2052 кв.м. Договір укладено терміном на 50 років, для завершення будівництва, експлуатації та обслуговування 5-ти поверхового гаражу-стоянки на 432 машино-місця (а.с. 34-47).
08 серпня 2002 року проведено державну реєстрацію юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс» (код ЄДРПОУ: 32086906).
Протоколом загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс» № 2 від 14 грудня 2016 року введено до складу учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс» - Дочірнє підприємство «Будівельне управління № 2» Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» з внеском до статутного капіталу майном вартістю 184 000 грнивень, що складається з об`єкта нежитлової нерухомості, місця загального користування у гаражу-стоянці, розташованому за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а, загальною площею 5761,6 кв.м. (а.с. 48-53)
Протоколом №1/18 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Паркінг Плюс» від 23 серпня 2018 року було внесено та затверджено зміни до акту оцінки та приймання-передавання матеріальних цінностей та майнових прав, що передаються до статутного капіталу ТОВ «Паркінг Плюс» від 14 грудня 2016 року, та викладено його у новій редакції, а саме уточнено об`єкт що передається: будівля гаражу-стоянки, розташована за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а, з місцями загального користування загальною площею 5761,6 кв.м. (а.с. 54-58).
Згідно даних з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, 29.12.2016 року внесено запис про право власності ТОВ «Паркінг Плюс» на будівлю гаражу-стоянки з місцями загального користування, загальною площею 5761,6 кв.м., яка розташована на земельній ділянці за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а (а.с. 59-60).
17 лютого 2022 року та 02 лютого 2023 року дочірнім підприємством «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» подано до контролюючого органу податкові декларації плати за землю за 2022 рік та 2023 рік.
15 лютого 2024 року дочірнім підприємством «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» подано до контролюючого органу уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2021, 2022, 2023 роки (а.с. 63-78).
Відповідно до підпунктів 269.1.1, 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. В силу вимог підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 ПК України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Таким чином обов`язок платника податку сплачувати плату за землю виникає у власників та землекористувачів з дня виникнення права власності або користування земельною ділянкою.
Згідно ст. 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Статтею 126 ЗК України визначено, що право власності та користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Питання переходу права власності на земельну ділянку у разі набуття права на житловий будинок, будівлю, споруду, що розміщені на ній, регулюються статтею 120 ЗК України і статтею 377 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України).
Вказаними нормами чітко встановлено, що до особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності або право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені.
При цьому власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році (пункт 287.1 статті 287 ПК України).
При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (пункт 287.6 статті 287 ПК України).
Тобто у розумінні вказаних положень платником земельного податку є власник земельної ділянки або землекористувач, якими може бути фізична чи юридична особа. Обов`язок сплати цього податку для його платника виникає з моменту набуття (переходу) в установленому законом порядку права власності на земельну ділянку чи права користування нею і триває до моменту припинення (переходу) цього права. Якщо певна фізична чи юридична особа набула право власності на будівлю або його частину, то до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача. Відповідно з моменту набуття права власності на об`єкт нерухомого майна (з дати державної реєстрації такого права), обов`язок зі сплати податку за земельну ділянку, на якій розміщений такий об`єкт, покладається на особу, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду. Користувач має сплачувати земельний податок за фактичне використання землі.
За таких обставин, незважаючи на те, що особа не зареєструвала право власності чи користування земельною ділянкою під належними їй на праві власності нежитловими приміщеннями (їх частинами), виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, обов`язок зі сплати земельного податку виникає з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Аналогічний правова позиція міститься в постановах Верховного Суду від 21 березня 2019 року по справі №826/15276/17, від 28 травня 2019 року у справі №816/352/17, від 03 серпня 2020 року у справі №826/13307/18, від 13 березня 2025 року по справі № 460/9560/23.
Верховний Суд в постанові від 13 березня 2025 року по справі № 460/9560/23 вказав, що приписи ж пункту 287.6 ПК України в редакції Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (набрав чинності 01 січня 2015 року), які визначають, що при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку, не спростовують наведених висновків. В силу вимог пункту 287.1 цієї ж статті землекористувачі сплачують плату за землю за фактичний період перебування землі у користуванні. Тобто обов`язок зі сплати земельного податку виникає у особи в силу фактичного використання земельної ділянки, незалежно від дотримання такою особою вимог земельного та цивільного законодавства щодо порядку оформлення права землекористувача та підстав набуття права користування.
Аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 30 вересня 2021 року у справі № 0440/4935/18, від 27 червня 2023 року по справі № 820/1667/18.
При цьому, посилання представника відповідача на те, що Одеською міською радою надано до Головного управління ДПС в Одеській області переліки суб`єктів господарювання з якими укладено договори оренди землі, відповідно до яких рахується договір оренди земельної ділянки по ДП «БУ-2» ВАТ «ОДЕСТРАНСБУД» (код ЄДРПОУ 22483602) від 13.02.2007 № 159, суд не приймає до уваги, оскільки будь-яких належних та допустимих доказів на підтвердження вказаних обставин матеріали справи не містять.
В той же час, з моменту набуття права власності ТОВ «Паркінг Плюс» на будівлю гаражу-стоянки з місцями загального користування, загальною площею 5761,6 кв.м., яка яка розташована на орендованій позивачем земельній ділянці за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7-а, для позивача така оренда землі вважається припиненою, що свідчить про відсутність у дочірнього підприємства «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» обов`язку щодо плати за землю з моменту державної реєстрації права власності на нерухоме майно за ТОВ «Паркінг Плюс».
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що при прийнятті податкового повідомлення-рішення № 45362/15-32-04-06 від 21.10.2024 року, Головне управління ДПС в Одеській області діяло необґрунтовано, тобто без врахування всіх обставин, які мають значення при прийнятті рішення, а відтак вказане рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених фактів, суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.
При цьому, відповідно до ст. 139 КАС України, з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь дочірнього підприємства «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву дочірнього підприємства «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» (код ЄДРПОУ 22483602, адреса місцезнаходження: 65102, м. Одеса, пров. Векслера, 3) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення, - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 45362/15-32-04-06 від 21.10.2024 року.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь дочірнього підприємства «Будівельне управління №2 «Відкритого акціонерного товариства транспортного будівництва «Одестрансбуд» (код ЄДРПОУ 22483602, адреса місцезнаходження: 65102, м. Одеса, пров. Векслера, 3) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).
Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.
Суддя О.А. Левчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2025 |
Оприлюднено | 22.05.2025 |
Номер документу | 127477128 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні