Приморський районний суд м.одеси
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 420/9152/25
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Потоцької Н.В.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку ст. 262 КАС України) адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства «ОДЕСЬКА ТЕЦ» до Південного офісу Держаудитслужби про визнання протиправною та скасування вимоги,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Акціонерного товариства «ОДЕСЬКА ТЕЦ» до Південного офісу Держаудитслужби, в якому позивач просить:
визнати протиправним та скасувати пункт 1 Вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025, що видана Південним офісом Держаудитслужби.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що враховуючи вимоги Особливостей, умов Договору №86, зміна істотних умов договору щодо погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю, у разі коливання ціни такого товару, має відбуватися за сукупності наступних умов:
1. Коливання ціни товару на ринку має відбутися або з моменту укладення договору про закупівлю, або з останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Тобто, розрахунок коливання ціни здійснюється порівняно або з ціною в договорі на час укладення, або з ціною, що була встановлена відповідно до останніх змін у договорі про закупівлю.
2. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку та відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку.
3. Наявність документального підтвердження такого коливання.
4. Зміна ціни за одиницю товару не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
У Вимозі щодо усунення виявлених порушень законодавства від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025 вказується, що без належного документального та обґрунтованого підтвердження коливання ціни електричної енергії на ринку було змінено ціну за 1 кВт*год електричної енергії, але ДП «Держзовнішінформ» довідкою від 01.09.2023 року №121/147 підтверджує факт коливання ціни на електричну енергію, що містить чітке порівняння середньозважених цін на електричну енергію на РДН ОЕС липня 2023 року (порівняно з середньозваженою ціною за цей місяць встановлено коливання ціни, та у зв`язку з коливанням середньозваженої ціни відносно цього місяця, було встановлено останні зміни щодо ціни електроенергії у договорі №86) та серпня 2023 року та наводить висновок про наявність коливання ціни в бік збільшення на 13,42%, та вказано, що середньозважені ціни на електричну енергію на ОЕС за липень 2023 року та за серпень 2023 року взяті з сайту АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (https://www.oree.com.ua/).
Підпункт 2 п. 19 Особливостей, пункт 14.6.2 Договору, про порушення яких вказано у Вимозі щодо усунення виявлених порушень законодавства від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025, не містять положень, що для внесення змін до Договору щодо ціни за одиницю товару, Сторони мають брати за основу середньозважену ціну такого товару за 1 день, або станом на день укладання додаткової угоди щодо збільшення ціни товару, або станом на день, з якого ціна за товар збільшується, або станом на місяць, в якому укладається додаткова угода.
Акт перевірки містить твердження про порушення, з урахуванням даних про середньозважені ціни електричної енергії з іншого періоду та дат, які не були підставою для внесення змін до договору про збільшення ціни та, які не повинні були взяті АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» разом з постачальником.
Той факт, що додатковою угодою №5 від 11.09.2023 року підвищується ціна за одиницю електричної енергії з 1 вересня 2023 року, не означає, що факт коливання середньозваженої ціни електричної енергії має бути підтверджений у порівнянні з місяцем, в якому збільшується ціна, тобто за вересень 2023 року. Такі твердження в Акті перевірки Відповідача не ґрунтуються на нормах Особливостей, та на умовах Договору №86.
Процесуальні дії
Ухвалою суду від 04.04.2025 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження (відповідно до ст. 262 КАСУ) без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
17.04.2025 року за вхід.№ЕС/36859/25 надійшов відзив на позов, в якому, наголошено на тому, що під час проведення перевірки встановлено, що за результатами проведеної закупівлі (оголошення за номером ID: UA-2023-02-08-008571-a) між Акціонерним товариством «ОДЕСЬКА ТЕЦ» (Споживач) (далі - АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» та ТОВ «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (Постачальник) укладено договір про постачання/закупівлю електричної енергії Споживачу від 28.02.2023 №86 з очікуваним договірним обсягом закупівлі електричної енергії 4 135 000 кВт*год на суму 17715828,60 грн, до якого внесені зміни відповідно до додаткових угод від 28.02.2023 №1, від 15.05.2023 №2, від 07.07.2023 №3, від 03.08.2023 №4 та від 11.09.2023 №5.
Згідно з додатковою угодою від 03.08.2023 №4 до Договору №86 ціна за 1 кВт*год електричної енергії з 01 серпня 2023 року збільшена та становить 4,12170 грн без ПДВ та 4,94604 грн з ПДВ, що на 12,15% більше за попередню ціну.
На підтвердження обґрунтованості підвищення ціни на електричну енергію за 1 кВт*год надано лист ТОВ «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» від 01.08.2023 №105, згідно з яким повідомлено АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» про зміну середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (РДН) в торгівельній зоні Об`єднаної енергетичної системи (ОЕС) за липень 2023 року у порівнянні до середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на РДН по ОЕС за лютий 2023 року відповідно до інформації, розміщеної на сайті Державного підприємства «Оператор ринку» до якого додана довідка Державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» (ДП «ДЕРЖЗОВНІШІНФОРМ») від 01.08.2023 №121/119.
Згідно з додатковою угодою від 11.09.2023 №5 до Договору №86 ціна за 1 кВт*год електричної енергії з 01 вересня 2023 року збільшена та становить 4,59446 грн без ПДВ та 5,513352 грн з ПДВ, що на 11,47% більше за попередню ціну.
На підтвердження обґрунтованості підвищення ціни на електричну енергію за 1 кВт*год надано лист ТОВ «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» від 01.09.2023 №121, яким повідомлено про зміну середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (РДН) в торгівельній зоні Об`єднаної енергетичної системи (ОЕС) за серпень 2023 року у порівнянні до середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на РДН по ОЕС за липень 2023 року відповідно до інформації, розміщеної на сайті Державного підприємства «Оператор ринку» на 13,42%, із доданням довідки Державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» (ДП «ДЕРЖЗОВНІШІНФОРМ») від 01.09.2023 №121/147.
У довідці Державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» (ДП «ДЕРЖЗОВНІШІНФОРМ») від 01.09.2023 №121/147 зазначено, що вона носить виключно інформативний характер і не враховує умов договорів та контрактів.
Відповідно до п. 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару.
Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Відповідно до додаткової угоди від 03.08.2023 №4 на підставі частини 1 статті 188 Господарського кодексу України, частини 3 статті 631, частини 1 статті 652 Цивільного кодексу України, пункту 14.6.2 Договору №86 та листа ТОВ «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» від 01.08.2023 №105 ціна електричної енергії змінена з 01 серпня 2023 року.
Відповідно до додаткової угоди від 11.09.2023 №5 до Договору №86 на підставі частини 1 статті 188 Господарського кодексу України, частиною 3 статті 631, частини 1 статті 652 Цивільного кодексу України, пункту 14.6.2 Договору №86 та листа ТОВ «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» від 01.09.2023 №121 ціна електричної енергії змінена з 01 вересня 2023 року.
До вищезазначеного листа додана довідка Державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» (ДП «ДЕРЖЗОВНІШІНФОРМ») від 01.09.2023 №121/147, згідно з яким надана інформація щодо середньозваженої ціни на РДН ОЕС за період 01-31 липня 2023 року (3 669,87 грн/МВт.год) та за період 01-31 серпня 2023 року (4 162,23 грн/МВт. год).
Таким чином, без наявності документального підтвердження факту коливання (збільшення) ціни на електричну енергію з моменту останнього внесення змін до договору про закупівлю безпідставно з 01 вересня 2023 року змінена ціна за одиницю товару, що призвело до проведення зайвих виплат за спожиту протягом періоду з вересня по грудень 2023 року на загальну суму 548208,90 гривень.
25.04.2025 року за вхід.№ЕС/39931/25 надійшли додаткові пояснення позивача, в яких окремо наголошено на тому, що з приводу вказаного у відзиві на позов, що «АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» могло б укласти додаткову угоду про зміну ціни після 29.09.2023 року, при наявності документального підтвердження факту коливання ціни на електричну енергію та враховуючи принцип максимальної економії, ефективності і пропорційності, які передбачені пунктом 2 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки середньозважена ціна електричної енергії за вересень 2023 року була нижчою за ціну серпня 2023 року на 6,13% і склала 3 906, 93 грн/МВт.год» слід зазначити, що Закон України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, умови Договору від 28.02.2023 №86 не встановлюють обов`язку сторонам договору, після зміни ціни за одиницю товару в більший бік, обов`язково змінювати ціну за одиницю товару в менший бік, якщо відбулось коливання такої ціни в бік зменшення.
Також необгрунтованим вважає позивач посилання відповідача на відсутність порушеного права Позивача оскаржуваною Вимогою щодо усунення виявлених порушень законодавства від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025, та як наслідок, відсутність права Позивача на звернення з таким позовом до суду.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Відповідно до підпункту 1 пункту 4 «Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №631 (далі - Порядок №631) було проведено перевірку закупівель АТ«ОДЕСЬКА ТЕЦ» при плануванні, проведенні процедур закупівель, укладанні договорів про закупівлю та їх виконання за номерами ID: UA-2024-07-29-006437-a, UA-2024-07-16-000869-a, UA-2024-06-25-007453-a, UA-2023-02-08-008571-a, за результатами якої складено Акт перевірки від 27.02.2025 року №151505-13/33.
Актом перевірки від 27.02.2025 року встановлено порушення під час перевірки закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями згідно з ДК 021:2015:09310000-5 - Електрична енергія, за результатами якої було укладено Договір №86 від 28.02.2023 року.
Відповідно до п. 27 Порядку №631, п. 42 Порядку проведення інспектування, АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» надало Заперечення на Акт перевірки №151505-13/33 від 27.02.2025 року.
Заперечення на Акт перевірки №№151505-13/33 від 27.02.2025 року було відхилено згідно Висновку на заперечення (зауваження) до акта перевірки закупівель від 27.02.2025 №151505-13/33, направленого листом від 17.03.2025 за №151505-14/1123-2025.
Південним офісом Держаудитслужби було складено «Вимогу щодо усунення виявлених порушень законодавства від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025».
Згідно Вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025 вказано, що перевіркою закупівель установлено, що АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» на порушення вимог ч. 2 ст. 632 Цивільного кодексу України, ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, підпункту 2) пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, підпункту 14.6.2 пункту 14.6. розділу 14 та п. 2 Порядку визначення та зміни ціни постачання електричної енергії Договору від 28.02.2023 №86, АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» безпідставно з 01 вересня 2023 року змінено ціну за 1 кВт*год електричної енергії з 4,94604 грн із ПДВ до 5,513352 грн із ПДВ без належного документального та обґрунтованого підтвердження наявності коливання ціни електричної енергії на ринку, необґрунтовано протягом періоду з вересня 2023 року по січень 2024 року сплачено коштів на рахунок ТОВ «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» за спожиту електричну енергію протягом періоду з вересня по грудень 2023 року на загальну суму 548208, 90 грн. з ПДВ, що призвело до втрат Товариством фінансових ресурсів на зазначену суму, у зв`язку з чим, Південний офіс Держаудитслужби вимагає в п. 1 забезпечити відшкодування відповідно до статей 199, 216-229 Господарського кодексу України та статей 610-625 Цивільного кодексу України товариством з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» на користь АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» втрат завданих внаслідок безпідставної зміни ціни за одиницю товару (електричної енергії) з 4,94604 грн з ПДВ до 5,513352 грн із ПДВ (Договір про постачання/закупівлю електричної енергії споживачу від 28.02.2023 №86, Додаткова угода від 11.09.2023 №5, що призвело до завищення вартості спожитої електричної енергії з вересня 2023 року по січень 2024 року на загальну суму 548208, 90 грн із ПДВ.
Також судом встановлено наступне.
На підставі проведеної закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями було укладено договір про постачання/закупівлю електричної енергії між АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» та ТОВ «Південна енергопостачальна компанія» №86 від 28.02.2023 року.
Відповідно до п. 5.1. Договору №86, загальна вартість договору становить 17715828,60 грн. з ПДВ.
Відповідно до Додатку №1 до Договору №86, очікувані договірні обсяги закупівлі електричної енергії визначено на 2023 рік всього 4 135 000 кВт*год.
Відповідно до п. 1 Додатку №2 до Договору №86, порядок визначення та зміни ціни постачання електричної енергії, встановлено, що ціна за одиницю Товару ґрунтується на всіх фактичних складових ціни електроенергії та включає в себе: закупівельну ціну/середньозакупівельну ціну електроенергії на відповідному сегменті ринку; тариф, встановлений Регулятором для оператора системи передачі за передачу електричної енергії; платіж за здійснення операцій купівлі-продажу на відповідному сегменті ринку відповідно до його правил, у тому числі, затверджений Регулятором; середньозважені ціни на небаланси електричної енергії; ставку внеску на регулювання, згідно з рішенням Регулятора; ставку податку на підакцизний товар; витрати Постачальника за послуги з постачання електричної енергії; витрати на сплату податків і зборів (обов`язкових платежів) та інших платежів, усі інші витрати, необхідні для належної поставки Товару.
Відповідно до п. 2 Додатку №2 до Договору №86, Порядку визначення та зміни ціни постачання електричної енергії, зміна ціни за одиницю товару здійснюється шляхом укладання додаткової угоди, з урахуванням пункту 1 цього Додатку. В такому випадку Постачальник письмово звертається до Споживача щодо зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни на ринку «на добу наперед» підтверджується інформацією з сайту Оператора ринку https://www.oree.com.ua/. Зміна регульованих цін тарифів на послуги з розподілу та/або передачі електричної енергії підтверджується постановами Регулятора, що затверджені у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до п. 5.4. Договору №86, розрахунок за спожиту електричну енергію (визначену на підставі приладів обліку електричної енергії) по відповідному розрахунковому періоду (місяцю) Споживач здійснює протягом 90 банківських днів з дати підписання акту приймання-передачі електричної енергії Сторонами, шляхом перерахування грошових кошів на поточний рахунок Постачальника.
Відповідно до абзацу 1 п. 14.6.2. Договору №86, істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених п. 19 Особливостей погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулось з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладання.
Відповідно до абзацу 2 п. 14.6.2. Договору №86, сторони протягом дії цього договору вносять зміни у Договорі в частині ціни за одиницю товару у разі коливання ціни товару на ринку. В такому випадку Постачальник письмово звертається до Споживача щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою компетентного органу Торгово-промислової палати України та/або її регіональних представництв або ДП «Держзовнішінформ», або ДП «Укрпромзовнішекспертиза», або Довідкою щодо офіційних даних про середньозважені ціни електричної енергії, які оприлюднює ДП «Оператор ринку» чи іншого погодженого Сторонами органу щодо величини коливання. В письмовому зверненні Постачальник наводить посилання на зміни в нормативно-правових актах щодо формування ціни або умов постачання електричної енергії, на підставі яких вносяться зміни/доповнення в Порядок визначення та зміни ціни постачання електричної енергії.
Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (зі змінами), істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
По укладеному Договору №86 двічі змінювалась ціна за одиницю товару на підставі підпункту 2 пункту 19 Особливостей у зв`язку зі зміною середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед», на підставі додаткової угоди №4 від 03.08.2023 року та на підставі додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року.
Підстави для укладання додаткової угоди № 4 від 03.08.2023 року.
У зв`язку зі зміною середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» за липень 2023 року у порівнянні до середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на РДН по ОЕС за лютий 2023 року, відповідно до інформації на сайті ДП «Оператор ринку», на 14,2%, постачальник ТОВ «Південна енергопостачальна компанія» письмово звернувся до АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» з відповідним листом від 01.08.2023 року №105, в якому просив розглянути можливість збільшення ціни 1 кВт*год за Договором на 14%, починаючи з 1 серпня 2023 року.
На підтвердження коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН було надано довідку ДП «Держзовнішінформ» від 01.08.2023 року №121/119, що складено на підставі даних сайту ДП «Оператор ринку».
Під час укладання додаткової угоди №4 від 03.08.2023 року було дотримано у сукупності наступні умови.
1. Коливання ціни товару - електричної енергії на ринку, відбулось з моменту укладення договору про закупівлю, тобто з лютого 2023 року, порівняно з липнем 2023 року, за результатами постачання в якому, звернувся до Споживача АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» - постачальник ТОВ «ПЕК» з підтвердженням такого коливання ціни товару.
2. Зміна ціни на електричну енергію відповідно до додаткової угоди №4 від 03.08.2023 року була здійснена пропорційно відсотку коливання та не перевищила відсоток такого коливання на ринку. Відповідно до довідки ДП «Держзовнішінформ» відбулось коливання ціни в бік збільшення на 14,20%. В додатковій угоді №4 від 03.08.2023 року зафіксовано збільшення коливання ціни на 14%.
3. Документальним підтвердженням коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН є довідка ДП «Держзовнішінформ» від 01.08.2023 року №121/119, яка містила інформацію щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за період 1-28 лютого 2023 року та за період 01-31 липня 2023 року, їх порівняння та розрахунок відсотку коливання. Підтвердженням коливання ціни є також інформація, яка була викладена на сайті АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (https://www.oree.com.ua/?lang=ukr).
Довідка ДП «Держзовнішінформ» містила дані щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за період 1-28 лютого 2023 року та за період 01-31 липня 2023 року відповідно до інформації з сайту АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (це зазначено також в першому абзаці довідки), та вказані середньозважені ціни з довідки повністю відповідали середньозваженим цінам з сайту.
4. Зміна ціни за одиницю товару - електроенергію не призвела до збільшення визначеної в Договорі №86 суми на момент його укладання, адже загальна вартість договору становить 17 715 828,60 грн. з ПДВ. Всього за весь період дії договору було сплачено 8 567 835, 58 грн з ПДВ.
АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» дотримано вимоги підпункту 2 п. 19 Особливостей та умови Договору (п. 14.6.2 та Додатку №2 до Договору №86), тому було достатньо підстав для укладання додаткової угоди №4 про збільшення ціни на електричну енергію.
Підстави для укладання додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року.
У зв`язку зі зміною середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» за серпень 2023 року у порівнянні до середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на РДН по ОЕС за липень 2023 року, відповідно до інформації на сайті ДП «Оператор ринку», на 13,42%, постачальник ТОВ «Південна енергопостачальна компанія» письмово звернувся до АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» з відповідним листом від 01.09.2023 року №121, в якому просив розглянути можливість збільшення ціни 1 кВт*год за Договором на 13%, починаючи з 1 вересня 2023 року.
На підтвердження коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН було надано довідку ДП «Держзовнішінформ» від 01.09.2023 року №121/147, що складено на підставі даних сайту ДП «Оператор ринку».
Під час укладання додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року було дотримано у сукупності наступні умови.
1. Коливання ціни товару - електричної енергії на ринку, відбулось з моменту останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, тобто з липня 2023 року (середньозважена ціна на електричну енергію саме за цей місяць порівнювалась відповідно до останніх змін у договорі про закупівлю згідно з попередньою додатковою угодою №4), порівняно з серпнем 2023 року, за результатами постачання в якому, звернувся до Споживача АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» - постачальник ТОВ «ПЕК» з підтвердженням такого коливання ціни товару.
2. Зміна ціни на електричну енергію відповідно до додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року була здійснена пропорційно відсотку коливання та не перевищила відсоток такого коливання на ринку. Відповідно до довідки ДП «Держзовнішінформ» відбулось коливання ціни в бік збільшення на 13,42%. В додатковій угоді №5 від 11.09.2023 року зафіксовано збільшення коливання ціни на 13%.
3. Документальним підтвердженням коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН є довідка ДП «Держзовнішінформ» від 01.09.2023 року №121/147, яка містила інформацію щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за період 01-31 липня 2023 року та за період 01-31 серпня 2023 року, їх порівняння та розрахунок відсотку коливання. Підтвердженням коливання ціни є також інформація, яка була викладена на сайті АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (https://www.oree.com.ua/?lang=ukr).
Довідка ДП «Держзовнішінформ» містила дані щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за 01-31 липня 2023 року та за період 01-31 серпня 2023 року відповідно до інформації з сайту АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (це зазначено також в першому абзаці довідки), та вказані середньозважені ціни з довідки повністю відповідали середньозваженим цінам з сайту.
4. Зміна ціни за одиницю товару - електроенергію не призвела до збільшення визначеної в Договорі №86 суми на момент його укладання, адже загальна вартість договору становить 17 715 828, 60 грн. з ПДВ. Всього за весь період дії договору було сплачено 8 567 835, 58 грн з ПДВ.
АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» дотримано вимоги підпункту 2 п. 19 Особливостей та умови Договору (п. 14.6.2 та Додатку №2 до Договору №86), тому було достатньо підстав для укладання додаткової угоди №5 про збільшення ціни на електричну енергію.
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ
У ч. 2 ст. 19 Конституції України згадано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При цьому, у ч.1 ст.68 Конституції України також згадано, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Отже, усі без виключення суб`єкти права на території України зобов`язані дотримуватись існуючого у Державі правового порядку, а суб`єкти владних повноважень (органи публічної адміністрації) додатково обтяжені ще й обов`язком виконувати доведені законом завдання виключно за наявності приводів та способом, чітко обумовленими законом.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Судовий контроль не суперечить державному контролю, ці види контролю доповнюють один одного та забезпечують збалансовану систему стримувань і противаг.
Згідно з правовою позицією Конституційного Суду України, викладеною в Рішенні від 24 червня 1999 року у справі № 6-рп/99, метою функціонального поділу державної влади на законодавчу, виконавчу та судову є розмежування повноважень між різними органами державної влади та недопущення привласнення повноти державної влади однією з гілок влади.
Система «стримування і противаг» є основою демократичного політичного режиму, вона діє як цілісна система взаємопов`язаних елементів. Саме вона забезпечує демократичний, правовий характер держави та ефективність її функціонування, гарантуючи при цьому основні права і свободи людей. В різних країнах має свої особливості, залишаючи при цьому незмінним головний принцип: на будь-яку спробу будь-якої гілки влади перебрати на себе функції та повноваження іншої гілки остання має законодавчо закріплені механізми протидії.
У науково-практичному коментарі до Закону України «Про адміністративну процедуру» зазначено: принципи добросовісності та розсудливості корелюються насамперед з п.5 та п.6 частини 2 ст.2 КАС України як критеріями для оцінки правомірності рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до пункту «б» частини першої статті 2 Закону України від 17.02.2022 №2073-IX «Про адміністративну процедуру» (далі - Закон №2073-IX) публічний інтерес - інтерес держави, суспільства, територіальної громади, а також важливі для великої кількості осіб інтереси та потреби.
Згідно з положеннями пункту 1 частини першої статті 4 Закону №2073-IX принципами адміністративної процедури є, зокрема верховенство права, у тому числі законності та юридичної визначеності.
Частиною третьою статті 6 цього ж Закону визначено, що здійснення адміністративним органом дискреційного повноваження вважається законним у разі дотримання таких умов:
1) дискреційне повноваження передбачено законом;
2) дискреційне повноваження здійснюється у межах та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законом;
3) правомірний вибір здійснено адміністративним органом для досягнення мети, з якою йому надано дискреційне повноваження, і відповідає принципам адміністративної процедури, визначеним цим Законом;
4) вибір рішення адміністративного органу здійснюється без відступлення від попередніх рішень, прийнятих тим самим адміністративним органом в однакових чи подібних справах, крім обґрунтованих випадків.
Частиною другою статті 11 Закону №2073-IX передбачено, що адміністративний акт повинен прийматися з дотриманням необхідного балансу між несприятливими наслідками для права, свободи чи законного інтересу особи і цілями, на досягнення яких спрямований адміністративний акт. Негативні наслідки для особи та публічних інтересів повинні бути найменшими.
Спірні правовідносини в даній справі виникли в результаті винесення Південним офісом Держаудитслужби Вимоги від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025 про усунення виявлених порушень.
Згідно з імперативними вимогами статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та статті 242 КАС України висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права; при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду; органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи не можуть приймати рішення, які скасовують судові рішення або зупиняють їх виконання.
Таким чином, призначення Верховного Суду як найвищої судової установи в Україні - це, у першу чергу, сформувати обґрунтовану правову позицію стосовно застосування всіма судами у подальшій роботі конкретної норми матеріального права або дотримання норми процесуального права, що була неправильно використана судом і таким чином спрямувати судову практику в єдине і правильне правозастосування (вказати напрямок у якому слід здійснювати вибір правової норми); на прикладі конкретної справи роз`яснити зміст акта законодавства в аспекті його розуміння та реалізації на практиці в інших справах з вказівкою на обставини, що потрібно враховувати при застосуванні тієї чи іншої правової норми, але не нав`язуючи, при цьому, нижчестоящим судам результат вирішення конкретної судової справи.
Забезпечення єдності судової практики є реалізацією принципу правової визначеності, що є одним із фундаментальних аспектів верховенства права та гарантує розумну передбачуваність судового рішення. Крім того, саме така діяльність Верховного Суду забезпечує дотримання принципу рівності всіх громадян перед законом, який втілюється шляхом однакового застосування судом тієї самої норми закону в однакових справах щодо різних осіб.
Такий визначений законодавцем підхід до роботи Верховного Суду (формування в окремих справах конкретних правових висновків, що є обов`язковим для всіх судів та суб`єктів владних повноважень) є особливо актуальним у світлі положень частини п`ятої статті 125 Конституції України, згідно з якою адміністративні суди діють з метою захисту прав, свобод та інтересів особи у сфері публічно-правових відносин
Верховним Судом у постанові від 24.01.2024 року у справі №420/6625/21 сформовано наступні висновки щодо застосування норм права: «…вимога органу державного фінансового контролю, спрямована на коригування роботи підконтрольної організації та приведення її у відповідність із вимогами законодавства, є обов`язковою до виконання. Стосовно відшкодування виявлених збитків, завданих державі чи об`єкту контролю, то про їх наявність може бути зазначено у вимозі, але вони не можуть бути примусово стягнуті шляхом вимоги, оскільки такі збитки відшкодовуються у добровільному порядку або шляхом звернення до суду з відповідним позовом.
Отже, правова природа письмової вимоги контролюючого органу породжує правові наслідки, зокрема обов`язки для свого адресата, а відтак наділена рисами правового акту індивідуальної дії з урахуванням її змістовної складової, незалежно від форми документа, в якому вона міститься, і такий акт може бути предметом судового контролю в порядку адміністративного судочинства у разі звернення із відповідним позовом.
Спірна вимога контролюючого органу є індивідуально-правовим актом і в силу закону є обов`язковою до виконання підконтрольною установою, якому вона адресована.
За приписами статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір. У пункті 1 резолютивної частини Рішення від 14 грудня 2011 року № 19-рп/2011 Конституційний Суд України висловив позицію, що «конституційне право на оскарження в суді будь-яких рішень, дій чи бездіяльності всіх органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб гарантовано кожному. Реалізація цього права забезпечується у відповідному виді судочинства і в порядку, визначеному процесуальним законом».
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 21 листопада 2018 року у справі №820/3534/16 дійшла висновку, що спір про правомірність вимог контролюючих органів, скерованих на адресу підконтрольних суб`єктів, є публічно-правовим та підпадає під визначення справи адміністративної юрисдикції. У цій постанові Велика Палата Верховного Суду вказала, що такий висновок був сформульований Верховним Судом України у постанові від 23 лютого 2016 року по справі №818/1857/14, і Велика Палата Верховного Суду не знайшла підстав для відступу від цієї позиції.
Аналогічна правова позиція також підтримана і Верховним Судом, зокрема у постанові від 08 травня 2018 року у справі № 826/3350/17, у якій за наслідками проведеного аналізу сутності завдань і функцій органів фінансового контролю, в тому числі у їх співвідношенні із завданнями адміністративного судочинства (рішення суб`єкта владних повноважень як предмет судового контролю), сформульовано позицію, що рішення (дії, бездіяльність) органу фінансового контролю, прийняті в результаті реалізації їх окремо взятих завдань або функцій (пред`явлення обов`язкової до виконання вимоги як одна з них), є окремими предметами судового контролю.
У постанові від 08 травня 2018 року у справі № 826/3350/17 Верховний Суд зазначив, що під час вирішення справ, предметом яких є правомірність вимог контролюючих органів, скерованих на адресу підконтрольних суб`єктів, судам належить, виходячи із правової природи письмової вимоги контролюючого органу, враховувати чи прийнята вона на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством. З метою встановлення того, чи контролюючим органом при прийнятті спірної вимоги владні управлінські функції реалізовані у передбачений законом спосіб, суду належить надати правову оцінку змісту вимоги як індивідуально-правового акту.
Обґрунтованість, в силу статті 2 КАС України, є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, що підлягає встановленню адміністративним судом.
Отже, з метою дотримання завдань і основних засад адміністративного судочинства суди, які розглядали справу і наділені процесуальними повноваженнями встановлювати і оцінювати фактичні обставини справи, об`єктивно мали право перевірити обґрунтованість доводів позивача щодо дотримання органом фінансового контролю законності при прийнятті спірної вимоги, а також обґрунтованість доводів контролюючого органу щодо того, чи породжує спірна вимога права і обов`язки позивача.
Верховний Суд у постановах від 20 лютого 2018 року та від 08 травня 2018 року у справах №822/2087/17 та №826/3350/17 відповідно зазначив, що висновок суду про те, що збитки контролюючим органом можуть бути стягнуті лише в ході відповідного судового процесу (а не шляхом пред`явлення обов`язкової до виконання вимоги), не спростовує того, що «законна вимога» контролюючого органу, як індивідуально-правовий акт, повинна відповідати вимогам закону в частині її змісту і форми. Саме аналіз змісту вимоги контролюючого органу свідчить про те, чи такі вимоги дотримано та чи породжує така вимога права і обов`язки для підконтрольної установи.
З проведеного вище аналізу сутності завдань і функцій органів фінансового контролю, в тому числі у їх співвідношенні із завданнями адміністративного судочинства (рішення суб`єкта владних повноважень як предмет судового контролю), висновується, що рішення (дії, бездіяльність) органу фінансового контролю, прийняті в результаті реалізації їх окремо взятих завдань або функцій (пред`явлення обов`язкової до виконання вимоги як одна з них), є окремими предметами судового контролю.
Та обставина, що законодавство прямо передбачає порядок реалізації окремо взятого завдання чи функції контролюючого органу, зокрема стягнення збитків у судовому порядку на підставі пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 2939-XII, з чим кореспондується пункт 50 Порядку №550, жодним чином не відміняє чи спростовує того, що всі рішення, дії чи бездіяльність органів державного фінансового контролю, прийняті або здійснені при реалізації ними їх владних управлінських функцій, можуть бути окремим предметом судового розгляду при поданні відповідного адміністративного позову.
За своєю правовою природою реалізація контролюючим органом компетенції в частині пред`явлення обов`язкових до виконання вимог і в частині здійснення процедури стягнення заподіяних збитків передбачає наявність різних, окремих, незалежних процедур.
Таку ж саму правову позицію Верховний Суд застосував, зокрема у постановах від 12 травня 2022 року у справі №620/4169/20, від 22 жовтня 2020 року у справі №820/3089/17, від 31 травня 2021 року у справі №826/18686/16, від 31 серпня 2021 року у справі №160/5323/20, від 02 листопада 2021 року у справі №420/6808/19…».
Відтак, Вимога від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025 є предметом судового контролю.
Здійснюючи судовий контроль щодо вказаної вимоги, з урахуванням завдань адміністративного судочинства, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні врегульовано Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року №2939-XII.
Статтею 2 Закону №2939 визначено головні завдання органу державного фінансового контролю.
Згідно зі статтею 4 Закону №2939 інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.
Відповідно до частини 3 статті 2 Закону №2939 порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування установлюється Кабінетом Міністрів України.
Статтями 8, 10 Закону №2939 визначені основні функції органу державного фінансового контролю та його права.
За приписами статті 10 Закону №2939, органу державного фінансового контролю надається, зокрема, право пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Пунктом 15 статті 10 Закону №2939 унормовано право органу державного фінансового контролю порушувати перед керівниками відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях.
Частиною 2 статті 15 Закону №2939 визначено, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов`язковими для виконання службовими особами об`єктів, що контролюються.
Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України (постанова Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. №631 «Про затвердження Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами і внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України»).
Відповідно до Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року №23 «Про затвердження Положень про офіси Держаудитслужби та їх підрозділи» (далі - Положення №23), Південний офіс Держаудитслужби підпорядковується Державній аудиторській службі України та є її міжрегіональним територіальним органом. Підпунктом 2 пункту 4 Положення №23 Південний офіс Держаудитслужби відповідно до покладених на нього завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення, зокрема, перевірки закупівель.
Отже, Південний офіс Держаудитслужби має відповідні повноваження щодо здійснення такого заходу державного фінансового контролю, як перевірка закупівель.
Відповідно до підпункту 1 пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. №631, Південним офісом Держаудитслужби проведена перевірка закупівель акціонерного товариства «Одеська ТЕЦ» (далі також - АТ «Одеська ТЕЦ», Товариство, Замовник) при плануванні, проведенні процедур закупівель, укладанні договорів про закупівлю та їх виконання за номерами ID: UA-2024-07-29-006437-a, UA-2024-07-16-000869-a, UA-2024-06-25-007453-a, UA-2023-02-08-008571-a, за результатами якої складено акт від 27.02.2025 №151505-13/33, який підписано посадовими особами об`єкта контролю із запереченнями.
Згідно Вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025 вказано, що перевіркою закупівель установлено, що АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» на порушення вимог ч. 2 ст. 632 Цивільного кодексу України, ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, підпункту 2) пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, підпункту 14.6.2 пункту 14.6. розділу 14 та п. 2 Порядку визначення та зміни ціни постачання електричної енергії Договору від 28.02.2023 №86, АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» безпідставно з 01 вересня 2023 року змінено ціну за 1 кВт*год електричної енергії з 4,94604 грн із ПДВ до 5,513352 грн із ПДВ без належного документального та обґрунтованого підтвердження наявності коливання ціни електричної енергії на ринку, необґрунтовано протягом періоду з вересня 2023 року по січень 2024 року сплачено коштів на рахунок ТОВ «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» за спожиту електричну енергію протягом періоду з вересня по грудень 2023 року на загальну суму 548208,90 грн. з ПДВ, що призвело до втрат Товариством фінансових ресурсів на зазначену суму, у зв`язку з чим, Південний офіс Держаудитслужби вимагає в п. 1 забезпечити відшкодування відповідно до статей 199, 216-229 Господарського кодексу України та статей 610-625 Цивільного кодексу України товариством з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» на користь АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» втрат завданих внаслідок безпідставної зміни ціни за одиницю товару (електричної енергії) з 4,94604 грн з ПДВ до 5,513352 грн із ПДВ (Договір про постачання/закупівлю електричної енергії Споживачу від 28.02.2023 №86, Додаткова угода від 11.09.2023 №5, що призвело до завищення вартості спожитої електричної енергії з вересня 2023 року по січень 2024 року на загальну суму 548208,90 грн із ПДВ.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, на підставі проведеної закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями було укладено договір про постачання/закупівлю електричної енергії між АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» та ТОВ «Південна енергопостачальна компанія» №86 від 28.02.2023 року.
Відповідно до п. 5.1. Договору №86, загальна вартість договору становить 17715828,60 грн. з ПДВ.
Відповідно до Додатку №1 до Договору №86, очікувані договірні обсяги закупівлі електричної енергії визначено на 2023 рік всього 4 135 000 кВт*год.
Відповідно до п. 1 Додатку №2 до Договору №86, порядок визначення та зміни ціни постачання електричної енергії, встановлено, що ціна за одиницю Товару ґрунтується на всіх фактичних складових ціни електроенергії та включає в себе: закупівельну ціну/середньозакупівельну ціну електроенергії на відповідному сегменті ринку; тариф, встановлений Регулятором для оператора системи передачі за передачу електричної енергії; платіж за здійснення операцій купівлі-продажу на відповідному сегменті ринку відповідно до його правил, у тому числі, затверджений Регулятором; середньозважені ціни на небаланси електричної енергії; ставку внеску на регулювання, згідно з рішенням Регулятора; ставку податку на підакцизний товар; витрати Постачальника за послуги з постачання електричної енергії; витрати на сплату податків і зборів (обов`язкових платежів) та інших платежів, усі інші витрати, необхідні для належної поставки Товару.
Відповідно до п. 2 Додатку №2 до Договору №86, Порядку визначення та зміни ціни постачання електричної енергії, зміна ціни за одиницю товару здійснюється шляхом укладання додаткової угоди, з урахуванням пункту 1 цього Додатку. В такому випадку Постачальник письмово звертається до Споживача щодо зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни на ринку «на добу наперед» підтверджується інформацією з сайту Оператора ринку https://www.oree.com.ua/. Зміна регульованих цін тарифів на послуги з розподілу та/або передачі електричної енергії підтверджується постановами Регулятора, що затверджені у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до п. 5.4. Договору №86, розрахунок за спожиту електричну енергію (визначену на підставі приладів обліку електричної енергії) по відповідному розрахунковому періоду (місяцю) Споживач здійснює протягом 90 банківських днів з дати підписання акту приймання-передачі електричної енергії Сторонами, шляхом перерахування грошових кошів на поточний рахунок Постачальника.
Відповідно до абзацу 1 п. 14.6.2. Договору №86, істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених п. 19 Особливостей погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулось з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладання.
Відповідно до абзацу 2 п. 14.6.2. Договору №86, сторони протягом дії цього договору вносять зміни у Договорі в частині ціни за одиницю товару у разі коливання ціни товару на ринку. В такому випадку Постачальник письмово звертається до Споживача щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою компетентного органу Торгово-промислової палати України та/або її регіональних представництв або ДП «Держзовнішінформ», або ДП «Укрпромзовнішекспертиза», або Довідкою щодо офіційних даних про середньозважені ціни електричної енергії, які оприлюднює ДП «Оператор ринку» чи іншого погодженого Сторонами органу щодо величини коливання. В письмовому зверненні Постачальник наводить посилання на зміни в нормативно-правових актах щодо формування ціни або умов постачання електричної енергії, на підставі яких вносяться зміни/доповнення в Порядок визначення та зміни ціни постачання електричної енергії.
Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (зі змінами), істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
По укладеному Договору №86 двічі змінювалась ціна за одиницю товару на підставі підпункту 2 пункту 19 Особливостей у зв`язку зі зміною середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед», на підставі додаткової угоди №4 від 03.08.2023 року та на підставі додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року.
Підстави для укладання додаткової угоди № 4 від 03.08.2023 року.
У зв`язку зі зміною середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» за липень 2023 року у порівнянні до середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на РДН по ОЕС за лютий 2023 року, відповідно до інформації на сайті ДП «Оператор ринку», на 14,2%, постачальник ТОВ «Південна енергопостачальна компанія» письмово звернувся до АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» з відповідним листом від 01.08.2023 року №105, в якому просив розглянути можливість збільшення ціни 1 кВт*год за Договором на 14%, починаючи з 1 серпня 2023 року.
На підтвердження коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН було надано довідку ДП «Держзовнішінформ» від 01.08.2023 року №121/119, що складено на підставі даних сайту ДП «Оператор ринку».
Під час укладання додаткової угоди №4 від 03.08.2023 року було дотримано у сукупності наступні умови.
1. Коливання ціни товару - електричної енергії на ринку, відбулось з моменту укладення договору про закупівлю, тобто з лютого 2023 року, порівняно з липнем 2023 року, за результатами постачання в якому, звернувся до Споживача АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» - постачальник ТОВ «ПЕК» з підтвердженням такого коливання ціни товару.
2. Зміна ціни на електричну енергію відповідно до додаткової угоди №4 від 03.08.2023 року була здійснена пропорційно відсотку коливання та не перевищила відсоток такого коливання на ринку. Відповідно до довідки ДП «Держзовнішінформ» відбулось коливання ціни в бік збільшення на 14,20%. В додатковій угоді №4 від 03.08.2023 року зафіксовано збільшення коливання ціни на 14%.
3. Документальним підтвердженням коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН є довідка ДП «Держзовнішінформ» від 01.08.2023 року №121/119, яка містила інформацію щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за період 1-28 лютого 2023 року та за період 01-31 липня 2023 року, їх порівняння та розрахунок відсотку коливання. Підтвердженням коливання ціни є також інформація, яка була викладена на сайті АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (https://www.oree.com.ua/?lang=ukr).
Довідка ДП «Держзовнішінформ» містила дані щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за період 1-28 лютого 2023 року та за період 01-31 липня 2023 року відповідно до інформації з сайту АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (це зазначено також в першому абзаці довідки), та вказані середньозважені ціни з довідки повністю відповідали середньозваженим цінам з сайту.
4. Зміна ціни за одиницю товару - електроенергію не призвела до збільшення визначеної в Договорі №86 суми на момент його укладання, адже загальна вартість договору становить 17 715 828,60 грн. з ПДВ. Всього за весь період дії договору було сплачено 8 567 835, 58 грн з ПДВ.
АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» дотримано вимоги підпункту 2 п. 19 Особливостей та умови Договору (п. 14.6.2 та Додатку №2 до Договору №86), тому було достатньо підстав для укладання додаткової угоди №4 про збільшення ціни на електричну енергію.
Підстави для укладання додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року.
У зв`язку зі зміною середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» за серпень 2023 року у порівнянні до середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на РДН по ОЕС за липень 2023 року, відповідно до інформації на сайті ДП «Оператор ринку», на 13,42%, постачальник ТОВ «Південна енергопостачальна компанія» письмово звернувся до АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» з відповідним листом від 01.09.2023 року №121, в якому просив розглянути можливість збільшення ціни 1 кВт*год за Договором на 13%, починаючи з 1 вересня 2023 року.
На підтвердження коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН було надано довідку ДП «Держзовнішінформ» від 01.09.2023 року №121/147, що складено на підставі даних сайту ДП «Оператор ринку».
Під час укладання додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року було дотримано у сукупності наступні умови.
1. Коливання ціни товару - електричної енергії на ринку, відбулось з моменту останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, тобто з липня 2023 року (середньозважена ціна на електричну енергію саме за цей місяць порівнювалась відповідно до останніх змін у договорі про закупівлю згідно з попередньою додатковою угодою №4), порівняно з серпнем 2023 року, за результатами постачання в якому, звернувся до Споживача АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» - постачальник ТОВ «ПЕК» з підтвердженням такого коливання ціни товару.
2. Зміна ціни на електричну енергію відповідно до додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року була здійснена пропорційно відсотку коливання та не перевищила відсоток такого коливання на ринку. Відповідно до довідки ДП «Держзовнішінформ» відбулось коливання ціни в бік збільшення на 13,42%. В додатковій угоді №5 від 11.09.2023 року зафіксовано збільшення коливання ціни на 13%.
3. Документальним підтвердженням коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН є довідка ДП «Держзовнішінформ» від 01.09.2023 року №121/147, яка містила інформацію щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за період 01-31 липня 2023 року та за період 01-31 серпня 2023 року, їх порівняння та розрахунок відсотку коливання. Підтвердженням коливання ціни є також інформація, яка була викладена на сайті АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (https://www.oree.com.ua/?lang=ukr).
Довідка ДП «Держзовнішінформ» містила дані щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за 01-31 липня 2023 року та за період 01-31 серпня 2023 року відповідно до інформації з сайту АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (це зазначено також в першому абзаці довідки), та вказані середньозважені ціни з довідки повністю відповідали середньозваженим цінам з сайту.
4. Зміна ціни за одиницю товару - електроенергію не призвела до збільшення визначеної в Договорі №86 суми на момент його укладання, адже загальна вартість договору становить 17 715 828, 60 грн. з ПДВ. Всього за весь період дії договору було сплачено 8 567 835, 58 грн з ПДВ.
АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» дотримано вимоги підпункту 2 п. 19 Особливостей та умови Договору (п. 14.6.2 та Додатку №2 до Договору №86), тому було достатньо підстав для укладання додаткової угоди №5 про збільшення ціни на електричну енергію.
Враховуючи вимоги Особливостей, умов Договору №86, зміна істотних умов договору щодо погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю, у разі коливання ціни такого товару, має відбуватися за сукупності наступних умов:
1. Коливання ціни товару на ринку має відбутися або з моменту укладення договору про закупівлю, або з останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Тобто, розрахунок коливання ціни здійснюється порівняно або з ціною в договорі на час укладення, або з ціною, що була встановлена відповідно до останніх змін у договорі про закупівлю.
2. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку та відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку.
3. Наявність документального підтвердження такого коливання.
4. Зміна ціни за одиницю товару не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
По укладеному Договору №86 двічі змінювалась ціна за одиницю товару на підставі підпункту 2 пункту 19 Особливостей у зв`язку зі зміною середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед», на підставі додаткової угоди №4 від 03.08.2023 року та на підставі додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року.
Під час укладання додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року було дотримано у сукупності наступні умови.
1. Коливання ціни товару - електричної енергії на ринку, відбулось з моменту останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, тобто з липня 2023 року (середньозважена ціна на електричну енергію саме за цей місяць порівнювалась відповідно до останніх змін у договорі про закупівлю згідно з попередньою додатковою угодою №4), порівняно з серпнем 2023 року, за результатами постачання в якому, звернувся до Споживача АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» - постачальник ТОВ «ПЕК» з підтвердженням такого коливання ціни товару.
2. Зміна ціни на електричну енергію відповідно до додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року була здійснена пропорційно відсотку коливання та не перевищила відсоток такого коливання на ринку. Відповідно до довідки ДП «Держзовнішінформ» відбулось коливання ціни в бік збільшення на 13,42%. В додатковій угоді №5 від 11.09.2023 року зафіксовано збільшення коливання ціни на 13%.
3. Документальним підтвердженням коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН є довідка ДП «Держзовнішінформ» від 01.09.2023 року №121/147, яка містила інформацію щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за період 01-31 липня 2023 року та за період 01-31 серпня 2023 року, їх порівняння та розрахунок відсотку коливання. Підтвердженням коливання ціни є також інформація, яка була викладена на сайті АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (https://www.oree.com.ua/?lang=ukr).
Довідка ДП «Держзовнішінформ» містила дані щодо середньозваженої ціни РДН ОЕС за 01-31 липня 2023 року та за період 01-31 серпня 2023 року відповідно до інформації з сайту АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» (це зазначено також в першому абзаці довідки), та вказані середньозважені ціни з довідки повністю відповідали середньозваженим цінам з сайту.
4. Зміна ціни за одиницю товару - електроенергію не призвела до збільшення визначеної в Договорі №86 суми на момент його укладання, адже загальна вартість договору становить 17715828,60 грн. з ПДВ. Всього за весь період дії договору було сплачено 8567835,58 грн з ПДВ.
На переконання суду, АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» дотримано вимоги підпункту 2 п. 19 Особливостей та умови Договору (п. 14.6.2 та Додатку №2 до Договору №86), тому було достатньо підстав для укладання додаткової угоди №5 про збільшення ціни на електричну енергію.
Водночас, відповідач наголошує, що без наявності документального підтвердження факту коливання (збільшення) ціни на електричну енергію з моменту останнього внесення змін до договору про закупівлю безпідставно з 01 вересня 2023 року змінена ціна за одиницю товару, що призвело до проведення зайвих виплат за спожиту протягом періоду з вересня по грудень 2023 року на загальну суму 548208,90 гривень.
При цьому, відповідач зазначає, що позивачем надана довідка Державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» (ДП «ДЕРЖЗОВНІШІНФОРМ») від 01.09.2023 № 121/147, згідно з яким надана інформація щодо середньозваженої ціни на РДН ОЕС за період 01-31 липня 2023 року(3 669,87 грн/МВт.год) та за період 01-31 серпня 2023 року (4 162,23 грн/МВт. год). Проте, вона носить виключно інформативний характер і не враховує умов договорів та контрактів.
Натомість, взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачем (для власного споживання) регулюють Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 року №312 (із змінами) (далі - ПРР).
Пунктом 4.19 Розділу 4 ПРР визначено, що розрахунки споживача за електричну енергію здійснюються за розрахунковий період, який, як правило, становить календарний місяць відповідно до умов договору (обраної споживачем комерційної пропозиції), якому відповідає пункту 5.4 Договору.
Договором №86 (п. 5.4.) визначено розрахунковий період за спожиту електричну енергію - календарний місяць, тому для встановлення факту коливання ціни на електричну енергію береться середньозважена ціна електричної енергії за календарний місяць, що передує укладанню додаткової угоди про збільшення ціни за одиницю товару та, за результатами роботи в якому, встановлено збільшення середньозваженої ціни. Відтак, твердження в Акті перевірки на невідповідність ціни за одиницю електричної енергії середньозваженій ціні за 1 день, або станом на кінець місяця, в якому укладено додаткову угоду, є некоректним та таким, що не відповідає вимогам законодавства та Договору №86.
На момент укладання додаткової угоди №5 до Договору №86 було підтвердження факту коливання у бік збільшення середньозваженої ціни за одиницю електричної енергії, у порівнянні вартості за одиницю електричної енергію на РДН ОЕС за липень 2023 року (оскільки з середньозваженою ціною за цей місяць порівнювалась середньозважена ціна електричної енергії за лютий 2023 року та була укладена додаткова угода №4) та вартості за одиницю електричної енергію на РДН ОЕС за серпень 2023 року (місяць, за результатами роботи в якому, встановлено підвищення ціни за одиницю електричної енергії).
При цьому, що підставою для укладання додаткової угоди №4 від 03.08.2023 року також було документальне підтвердженням коливання ціни на організованому сегменту ринку РДН ОЕС аналогічною довідкою ДП «Держзовнішінформ», що містила відповідну інформацію, але за інший період з сайту ДП «Оператор ринку».
Умови, порядок та підстави укладання додаткової угоди №4 були аналогічними умовам, порядку та підставам укладання додатковї угоди №5, але згідно Акту перевірки зауважень до додаткової угоди №4, не було.
Твердження в Акті перевірки щодо середньозваженої ціни електричної енергії на РДН ОЕС вересня 2023 року є некоректним, оскільки за результатами роботи у вересні 2023 року не здійснювалось порівняння коливання середньозваженої ціни за одиницю електричної енергії та не укладались додаткові угоди про збільшення ціни за одиницю товару.
До того середньозважена ціна електричної енергії на РДН ОЕС вересня 2023 року стала відома лише 29.09.2023, тобто на час підписання додаткової угоди 11.09.2023 її взагалі не було.
Діюче законодавство, в т.ч. підпункт 2 п. 19 Особливостей, умови Договору №86, не містить положень, що в разі якщо після коливання ціни в бік збільшення та зміни ціни в Договорі на підставі додаткової угоди, відбулось коливання ціни в бік зменшення, Сторони такого договору зобов`язані підписати додаткову угоду про зменшення ціни за одиницю товару.
Таким чином, порушень вимог ч. 2 ст. 632 Цивільного кодексу України, ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, підпункту 2 пункту 19 Особливостей, пункту 14.6.2 Договору №86 та пункту 2 Порядку визначення та зміни ціни постачання електричної енергії Договору № 86, не було.
Підвищення ціни за одиницю електричної енергії на підставі додаткової угоди №5 від 11.09.2023 року до Договору №86 відбулось з дотриманням вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей, умов Договору №86.
Окремо суд зазначає, що вимога очевидно свідчить про непослідовність дій відповідача, порушення останнім принципу належного урядування, адже згідно Акту перевірки зауважень до додаткової угоди №4, не було.
У пунктах 70-71 рішення у справі «Рисовський проти України» (заява № 29979/04) Європейський Суд з прав людини, аналізуючи відповідність мотивування Конвенції, підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування», зазначивши, що цей принцип передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси.
Міжнародні стандарти, принципи та обмеження дискреційних повноважень СВП достатньо чітко сформульовані в Рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи від 11.03.1980р. №R(80)2.
Так, приймаючи конкретне рішення, адміністративний орган влади має:
прагнути досягнення мети, задля якої його наділено відповідними повноваженнями;
дотримуватися принципу об`єктивності та безсторонності, враховуючи лише ті чинники, які стосуються цієї конкретної справи;
дотримуватися принципу рівності перед законом, не допускати несправедливої дискримінації;
забезпечувати належну рівновагу (пропорційність) між метою рішення та його негативними наслідками для прав, свобод чи інтересів осіб;
приймати рішення в межах розумного строку, враховуючи характер справи;
послідовно та узгоджено застосовувати загальні адміністративні приписи, водночас враховуючи конкретні обставини кожної справи.
Наведене також свідчить про невідповідність пункту 1 Вимоги принципам обґрунтованості, чіткості та ясності, що є підставою для його скасування.
За наведеного правового регулювання та встановлених обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
При розв`язанні спору, суд зважає на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом - Конвенція; рішення від 21.01.1999 року у справі "Гарсія Руїз проти Іспанії", від 22.02.2007 року у справі "Красуля проти Росії", від 05.05.2011 року у справі "Ільяді проти Росії", від 28.10.2010 року у справі "Трофимчук проти України", від 09.12.1994 року у справі "Хіро Балані проти Іспанії", від 01.07.2003 року у справі "Суомінен проти Фінляндії", від 07.06.2008 року у справі "Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії") і тому надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору, та дослухався до усіх аргументів сторін, які ясно і чітко сформульовані та здатні вплинути на результат вирішення спору.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Так, з урахуванням вказаної норми КАС України на користь позивача належить стягнути 3028,00 грн. судових витрат, сплачених згідно платіжної інструкції №161 від 01.04.2025 року.
Керуючись ст.ст. 2-9, 139, 242, 246, 250, 251, 255, 262, 293-297 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Акціонерного товариства «ОДЕСЬКА ТЕЦ» до Південного офісу Держаудитслужби про визнання протиправною та скасування вимоги - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 Вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства від 17.03.2025 №151505-14/1130-2025, що видана Південним офісом Держаудитслужби.
Стягнути на користь Акціонерного товариства «ОДЕСЬКА ТЕЦ» (адреса: 65003, Одеська область, Одеський район, м. Одеса, вул. Церковна, буд. 29, ЄДРПОУ 05471158) судові витрати за сплату судового збору у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім гривень) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Південного офісу Держаудитслужби (адреса: 65012, Одеська область, Одеський район, м. Одеса, вул. Канатна, буд. 83, ЄДРПОУ 40477150).
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Акціонерне товариство «ОДЕСЬКА ТЕЦ» (адреса: 65003, Одеська область, Одеський район, м. Одеса, вул. Церковна, буд. 29, ЄДРПОУ 05471158, електронна пошта: office@otec.odessa.ua)
Південний офіс Держаудитслужби (адреса: 65012, Одеська область, Одеський район, м. Одеса, вул. Канатна, буд. 83, ЄДРПОУ 40477150, електронна пошта: 151500@dasu.gov.ua)
Головуючий суддя Нінель ПОТОЦЬКА
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2025 |
Оприлюднено | 22.05.2025 |
Номер документу | 127477171 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні