Приморський районний суд м.одеси
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 420/21448/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 травня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПРЕС-МЕД» (код ЄДРПОУ 25025314, місце знаходження: 65023, м. Одеса, вул. Ніжинська, 47, прим. 103) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65011, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська пл., 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду 08 липня 2024 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПРЕС-МЕД» (код ЄДРПОУ 25025314, місце знаходження: 65023, м. Одеса, вул. Ніжинська, 47, прим. 103) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65011, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська пл., 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, в якій з урахуванням уточненої позовної заяви, представник просить:
1.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення від 26.03.2024 № 10789016/25025314 про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.02.2024 № 7 в ЄРПН;
2.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 13.02.2024 № 7 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання;
3.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення від 26.03.2024 № 10789015/25025314 про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.02.2024 № 8 в ЄРПН.
4.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 13.02.2024 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
Ухвалою від 07 серпня 2024 року після усунення виявлених недоліків, позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.
На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що оскаржувані позивачем рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, з огляду на таке.
ТОВ «ЕКСПРЕС-МЕД» є юридичною особою, зареєстрованою 24.06.1997, основний вид діяльності 47.73 роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах, є платником ПДВ, має ліцензію з роздрібної торгівлі лікарськими засобами серії АЕ 193775 від 21.01.2014, оперує 14 аптечними закладами, розташованими на території м. Одеси та Одеської області крім того Товариство має в штаті працівників за посадами маркетолог.
Під час здійснення своєї господарської діяльності, Товариством було укладено з ТОВ «ОМП МАРКЕТИНГ» договір про надання послуг № 13/01/17 від 13.01.2017 відповідно до п. 1.1. якого Товариство зобов`язалось виконати комплекс маркетингових та інформаційно-аналітичних (консультаційних) послуг.
На виконання договору Товариство надало ТОВ «ОМП МАРКЕТИНГ» послуги, перелік яких відображений у відповідних актах здачі-приймання (надання послуг) № ЄМ51 від 29.02.2024, загальна вартість послуги склала 78000,00 грн, у т.ч. ПДВ 13000,00 грн та № ЄМ-52 від 29.02.2024, загальна вартість послуги склала 13680,00 грн, у т.ч. ПДВ 2280,00 грн. На момент складання акту відповідний договір був чинним.
В подальшому Товариством було складено та направлено для реєстрації відповідні податкові накладні від 13.02.2024 № 7 та від 13.02.2024 № 8, проте їх реєстрацію зупинено та запропоновано надати додаткові документи.
Товариством було направлено на адресу ДПС України Повідомлення від 22.03.2024 № 58 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, зокрема, договір, акт здачі-приймання робіт, платіжне доручення та пояснення.
Однак, Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області від 26.03.2024 № 10789016/25025314 було відмовлено у реєстрації ПН від 13.02.2024 № 7 та Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області від 26.03.2024 № 10789015/25025314 було відмовлено у реєстрації ПН від 13.02.2024 № 8.
Позивачем були надані до контролюючого органу всі наявні у нього документи на підтвердження здійснених господарських операцій. Разом з цим, в оскаржуваних рішеннях про відмову в реєстрації податкової накладної Відповідачем 1 чітко не зазначено конкретного переліку документів, які на думку контролюючого органу були не надані чи частково надані разом з письмовими поясненнями, що позбавляє можливості позивача навести аргументи щодо неправомірності оскаржуваних рішень.
З наведених підстав представник позивача просить задовольнити позовні вимоги.
Через канцелярію суду 22.08.2024 року від Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до умов якого, представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні з огляду на таке.
Відповідно до фактичних обставин справи, ТОВ «ЕКСПРЕС-МЕД» направило на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 7 від 13.02.2024, № 8 від 13.02.2024, виписані на адресу ТОВ «ОМП МАРКЕТИНГ» (код ЄДРПОУ 34714878) на загальну суму з урахуванням ПДВ 91 680, 00 грн.
За отриманими Квитанціями №1 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена, оскільки: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)».
Також, даними Квитанціями №1 Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних.
На виконання п. 11 Порядків №1165 Позивачем було подане до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.
Разом з повідомленням № 58 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 22.03.2024 року, Позивачем надано 6 додатків.
Однак, Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області були прийняті рішення від 26.03.2024 № 10789016/25025314, від 26.03.2024 № 10789015/25025314 у зв`язку з тим, що документи були складені/ оформлені із порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
На думку Відповідачів, враховуючи висловлення законодавця у п. 5 порядку №520 з приводу того, що перелік документів необхідних для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної саме «може» включати вказані у цьому пункті документи, можна дійти висновку, що визначений у п. 5 Порядку 520 перелік є орієнтовним для платника.
Відповідь на відзив до суду не надходила.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКСПРЕС-МЕД» зареєстровано 23.06.1997 року.
Основний вид господарської діяльності: 47.73 Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах.
Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між позивачем (виконавець) та ТОВ «ОМП МАРКЕТИНГ» (замовник) укладено договір про надання послуг № 13/01/17 від 13.01.2017, предметом якого є виконання виконавцем за дорученням замовника комплексу маркетингових та інформаційно-аналітичних (консультаційних) послуг, перелік яких передбачений в додатку №1 до цього договору, щодо товарів під торговою маркою Гленмарк. Період надання послуг термін дії договору. Територія надання послуг ТОВ «Експрес-Мед». (п. 1.1-1.3 договору)
Вартість послуг за кожний календарний місяць залежить від обсягу наданих послуг і може коливатись. Вартість конкретних видів послуг визначається сторонами у відповідних додатках та додаткових угодах до цього договору. Виконавець визначає загальну вартість надання послуг за конкретний календарний місяць і зазначає їх в рахунка-фактурах, що виставляються замовнику. (п. 3.1 договору)
Судом встановлено, що відповідно до додатку №1 до вказаного договору сторонами визначено вартість конкретних послуг.
Судом встановлено, що на підставі виставлених рахунків замовником було сплачено кошти за надані виконавцем послуги, що підтверджується платіжними інструкціями № 250 та №255 від 13.02.2024 року.
Також, судом встановлено, що позивачем було надано відповідні послуги відображені в:
-Акті здачі приймання-послуг (надання послуг) № ЭМ-51 від 29.02.2024 року на суму 78 000,00 грн ( в т.ч. ПДВ 13000,00);
-Акті здачі приймання-послуг (надання послуг) № ЭМ-52 від 29.02.2024 року на суму 13 680,00 грн ( в т.ч. ПДВ 2280,00).
За фактом надання відповідних послуг позивачем були сформовані податкові накладні, які в подальшому були направлені на реєстрацію до ЄРПН: №7 та №8від 13.02.2024 року.
Відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрацію вказаний ПН було зупинено з однакових підстав, а саме:
«відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрації/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН».
На пропозицію податкового органу позивачем було подано повідомлення № 58 від 22.03.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо обох ПН, реєстрацію яких зупинено.
В графі «пояснення» зазначено, що наявна оплата по актам. Та до пояснень додано 6 додатків. Також, серед поданих додатків позивачем надано розгорнуті пояснення стосовно господарської діяльності підприємства.
Проте, за результатами розгляду вказаних пояснень, ГУ ДПС в Одеській області прийняли рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних:
-№ 10789016/25025314 від 26.03.2024 року;
-№ 10789015/25025314 від 26.03.2024 року.
Підставою для відмови у реєстрації вказаних податкових накладнихзазначено: надання платником податків копій документів, складенихіз порушенням законодавства.
Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
На думку позивача, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладнихє протиправними та підлягають скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.
Не погодившись із прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Крім того, судом досліджені всі надані до податкового органу первинні документи які були подані при реєстрації спірних податкових накладних на підтвердження реальності здійснення спірних господарських операційта докази сплати за надані послуги.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).
Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.
Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).
Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом надання послуг позивачем було сформовано податкові накладні №7 та №8 від 13.02.2024 року, які направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до отриманих квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена зпідстав:«відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрації/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН».
У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування (зокрема обсягом постачання за операціями з вивезення за межі митної території України товарів, до яких застосовується режим експортного забезпечення відповідно до вимог статті 19-2 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність), зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку».
При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих податкових накладних до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.
Сторонами не заперечується, що на пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення № 58 від 22.03.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо обох ПН, реєстрацію яких зупинено.
В графі «пояснення» зазначено, що наявна оплата по актам. Та до пояснень додано 6 додатків. Також, серед поданих додатків позивачем надано розгорнуті пояснення стосовно господарської діяльності підприємства.
Проте, за результатами розгляду вказаних пояснень, ГУ ДПС в Одеській області прийняли рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних:
-№ 10789016/25025314 від 26.03.2024 року;
-№ 10789015/25025314 від 26.03.2024 року.
Підставою для відмови у реєстрації вказаних податкових накладних зазначено: надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства.
Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основний вид господарської діяльності: 47.73 Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах.
Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між позивачем (виконавець) та ТОВ «ОМП МАРКЕТИНГ» (замовник) укладено договір про надання послуг № 13/01/17 від 13.01.2017, предметом якого є виконання виконавцем за дорученням замовника комплексу маркетингових та інформаційно-аналітичних (консультаційних) послуг, перелік яких передбачений в додатку №1 до цього договору, щодо товарів під торговою маркою Гленмарк. Період надання послуг термін дії договору. Територія надання послуг ТОВ «Експрес-Мед». (п. 1.1-1.3 договору)
Вартість послуг за кожний календарний місяць залежить від обсягу наданих послуг і може коливатись. Вартість конкретних видів послуг визначається сторонами у відповідних додатках та додаткових угодах до цього договору. Виконавець визначає загальну вартість надання послуг за конкретний календарний місяць і зазначає їх в рахунка-фактурах, що виставляються замовнику. (п. 3.1 договору)
Судом встановлено, що відповідно до додатку №1 до вказаного договору сторонами визначено вартість конкретних послуг.
Судом встановлено, що на підставі виставлених рахунків замовником було сплачено кошти за надані виконавцем послуги, що підтверджується платіжними інструкціями № 250 та №255 від 13.02.2024 року.
Також, судом встановлено, що позивачем було надано відповідні послуги відображені в:
-Акті здачі приймання-послуг (надання послуг) № ЭМ-51 від 29.02.2024 року на суму 78 000,00 грн ( в т.ч. ПДВ 13000,00);
-Акті здачі приймання-послуг (надання послуг) № ЭМ-52 від 29.02.2024 року на суму 13 680,00 грн ( в т.ч. ПДВ 2280,00).
Також, судом встановлено, що за надані послуги була здійснена оплата, що підтверджується платіжними інструкціями № 250 та 255 від 13.02.2025 року.
За фактами надання відповідних послуг були сформовані спірні податкові накладні та направлені на реєстрацію до ЄРПН.
Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем були надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарськихоперацій по зупиненим податковим накладним та розрахунку коригування тана розгляд Комісії було надано всі наявні у позивача документи, що сторонами не заперечується.
Аналіз умов договору та наданих копій первинних документів надає можливість встановити відповідність наданих послуг умовам договору та реальність дій позивача щодо надання такого виду послуг.
Своєю чергою, суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
В той же час, у квитанціях зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.
Суд відхиляє доводи представника відповідача викладені у відзиві, що позивач має орієнтуватись на визначений перелік документів, з підстав того, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.
Таким чином, зупинення податкових накладних виписаних позивачем не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.
Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.
Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваних рішеннях, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваних рішень, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих податкових накладних в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.
Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.
Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.
Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні та розрахунок коригування, суд зазначає таке.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні та розрахунок коригування є дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.
Таким чином, сплачений позивачем судовий збір підлягає поверненню на користь позивачав розмірі 6056,00 грн за основними вимогами,за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПРЕС-МЕД» (код ЄДРПОУ 25025314, місце знаходження: 65023, м. Одеса, вул. Ніжинська, 47, прим. 103) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65011, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська пл., 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування 10789016/25025314 від 26.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну 7 від 13.02.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування 10789015/25025314 від 26.03.2024 рокув Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 8 від 13.02.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПРЕС-МЕД» (код ЄДРПОУ 25025314, місце знаходження: 65023, м. Одеса, вул. Ніжинська, 47, прим. 103) сплачений судовий збір в розмірі 6056,00грн (шість тисяч п`ятдесят шість гривень 00 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2025 |
Оприлюднено | 22.05.2025 |
Номер документу | 127477404 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні