Одеський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 420/13295/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 травня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області», Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області, в якому просить:
- Визнати протиправними дії Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області щодо встановлення у довідці про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 №33/36-354 від 27.03.2023 премії у розмірі 51,06%.
- Зобов`язати Державну установу Територіальне медичне об єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області внести зміни у довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 №33/36-354 від 27.03.2023 р. щодо розміру премії, визначивши премію у розмірі 140% посадового окладу, та надати виправлену довідку про розмір грошового забезпечення до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області для проведення з 01.01.2022 року перерахунку її пенсії.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач проходила військову службу у внутрішніх військах МВС України з 01.06.1986 p. по 01.10.1998 р. Звільнена з військової служби у відставку згідно Наказу командира військової частини НОМЕР_1 № 226 від 06.10.1998 р. за п. 46 «В» за станом здоров`я. Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Одеській області та отримує пенсію по інвалідності на підставі Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Позивач вказала, що з 29.01.2020 року виникли підстави для визначення розмірів посадових окладів, окладів за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» з додатками 1, 12, 13, 14. Тому, починаючи з 29.01.2020 року у позивача виникло право на обчислення розміру посадового окладу та окладу за військовим званням шляхом застосування пункту 4 Постанови №704 в первинній редакції, а саме: множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року.
Проте, з 29.01.2020 року позивачці виплачується посадовий оклад та оклад за військовим званням, обчислений його розмір в порядку, визначеному п.4 Постанови № 704 в редакції, яка втратила чинність, чим допущено протиправну бездіяльність.
13.10.2022 року позивач звернулася до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області» з письмовим проханням виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідку про розмір грошового забезпечення, виходячи із розрахункової величини - прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом на 01.01.2022 року відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20.12.1991 № 2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», з визначення розмірів посадових окладів, окладів за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для перерахунку основного розміру пенсії із 01.01.2022 року.
25.10.2022 року позивачка отримала від ДУ ТМО МВС України по Одеській області лист-відповідь за № 33/36-Г-1945 про відмову виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідку про розмір грошового забезпечення.
02.02.2023 року рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі № 420/16375/22 було задоволено позовні вимоги до ДУ ТМО МВС України по Одеській області щодо виготовлення та направлення довідки до Головного управління ПФУ в Одеській області про грошове забезпечення для перерахунку пенсії.
ДУ ТМО МВС України по Одеській області відповідно до вищезазначеного рішення суду направило виготовлену довідку за № 33/36/6770 від 09.03.2023 року до Головного управління ПФУ в Одеській області для перерахунку пенсії позивачки.
Проте, у спірній довідці відповідач вказав розмір премії 51,06% замість розміру премії 140%.
У зв`язку з вищевикладеним позивачка звернулася до суду з вказаним позовом.
Ухвалою від 13.06.2023 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області.
20.05.2024 року до суду надійшло клопотання про заміну первісного відповідача з Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області" на Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях.
Ухвалою від 23.05.2024 року відмовлено у задоволенні клопотання Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області" про заміну неналежної сторони. Залучено до участі у справі в якості другого відповідача - Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях. Розгляд адміністративної справи №420/13295/23 розпочато спочатку.
27.06.2023 року від представника відповідача ДУ «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області» надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, зазначивши, зокрема, що відповідно до рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02.02.2023 по справі № 420/16375/22 було зобов`язано Державну установу Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку пенсії з 01.02.2022 року.
Тобто для виконання рішення суду, а саме в частині визначення посадового окладу та окладу за спеціальним військовим званням станом на 01.01.2022 року ДУ ТМО відповідно до ст.7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» установити у 2022 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня -2481 гривня.
Тому станом на 01.01.2022 року шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб 2481 грн. на визначений тарифний коефіцієнт 1.55 позивачу було встановлено оклад за посадою у розмірі 3846 грн., а шляхом множення на визначений тарифний коефіцієнт додатку 16 0.58 на прожитковий мінімум працездатних осіб було встановлено оклад за звання у розмірі 1439 грн. (довідка від 09.03.2023 № 33/36-6770).
Відповідно до складеної довідки станом на 01.01.2022 року ДУ ТМО № 33/36-6770 це грошове забезпечення було розраховано за віртуальним показником розрахункової величини прожиткового мінімуму для працездатної особи станом на 01.01.2022 року, діючий військовослужбовець станом на 01.01.2022 року у дійсності не отримував таких окладів за посадою та званням, адже при обчисленні розміру його грошового забезпечення використовувався показник розрахункової величини прожиткового мінімуму для працездатної особи станом на 01.01.2018 р.), а також до згаданої довідки було включено такі складові елементи грошового забезпечення діючого військовослужбовця як надбавка за особливості проходження служби у розмірі 50% та не включена премія у розмірі 190%.
У разі коли невключення до структури грошового забезпечення військовослужбовця премії у розмірі до 190% обумовлено тим, що діючий військовослужбовець за відповідною посадою таких платежів не отримував вчинене органом публічної адміністрації управлінське волевиявлення слід визнати правомірним та обгрунтованим.
09.08.2024 року від представника відповідача Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, зазначивши, зокрема, що при підготовці довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії необхідно враховувати розмір грошового забезпечення встановлений за відповідною (аналогічною) посадою. Такий розмір грошового забезпечення досягається за рахунок зменшення надбавки за особливості проходження (може бути менше 50%) та щомісячної премії (не може бути менше 10 відсотків). Відповідно до листа з Головного управління Національної Гвардії України від 24 січня 2023 року № 27/11/4-767/11, станом на 01.01.2021 на 01.01.2022 на 01.01.2023 посадові оклади та оклади за військовим званням військовослужбовців Національної гвардії України не змінювались.
ДУ ТМО до уваги приймалось те, що розмір грошового забезпечення працюючого на даній посаді, з однаковим званням та однаковою вислугою років станом на 01.01.2022 року складало у загальній сумі 13 062 грн., а тому, при складані довідки Позивачу також була встановлена загальна сума грошового забезпечення у розмірі 13 062,23, це було досягнуто шляхом проведення розрахунку, а саме: корегуванням відсотку премії.
Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 знаходиться на обліку в Головному управлінні Пенсійному фонду України в Одеській області та отримує пенсію по інвалідності відповідно до Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02.02.2023 року по справі № 420/16375/22 визнано протиправними дії Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області у відмові виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку пенсії з 01.02.2022 року; зобов`язано Державну установу Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку пенсії з 01.02.2022 року.
На виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02.02.2023 року по справі № 420/16375/22 Державною установою «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області» виготовлено та надіслано Головному управлінню Пенсійного фонду України в Одеській області оновлену довідку № 33/36-6770 від 09.03.2023 року про розмір грошового забезпечення позивача з урахуванням основних та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення станом на 01.01.2022 року (а.с. 35).
У вказаній довідці відповідач вказав, зокрема, розмір премії позивача 51,06%.
15.03.2023 позивач звернулася до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області» з інформаційним запитом щодо складових грошового забезпечення зазначених у довідці від 09.03.2023 № 33/36-6770, складеної Державною установою Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області (далі ДУ ТМО) за рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02.02.2023 по справі № 420/16375/22.
Відповідач листом від 20.03.2023 року повідомив позивача про те, що довідка була складено відповідно до рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02.02.2023 по справі № 420/16375/22, яким було зобов`язано Державну установу Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку пенсії з 01.02.2022 року. Тобто для виконання рішення суду, а саме в частині визначення посадового окладу та окладу за спеціальним військовим званням станом на 01.01.2022 року ДУ ТМО відповідно до ст.7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» установлено у 2022 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня - 2481 гривня. Тому станом на 01.01.2022 року шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб 2481 грн. на визначений тарифний коефіцієнт 1.55 позивачу було встановлено оклад за посадою у розмірі 3846 грн., а шляхом множення на визначений тарифний коефіцієнт додатку 16 0.58 на прожитковий мінімум працездатних осіб було встановлено оклад за звання у розмірі 1439 грн. (а.с. 17-21).
Не погоджуючись з розміром премії 51,06% замість розміру премії 140% у довідці від 09.03.2023 № 33/36-6770, позивач звернулася до суду з даним позовом.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію визначає Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Частиною першою статті 1 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» передбачено, що особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом, при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.
Відповідно до частини третьої статті 52 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.
За змістом частини четвертої статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Статтею 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.
До складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону.
Грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.
Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України.
30 серпня 2017 Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі - Постанова № 704), якою збільшив розмір грошового забезпечення військовослужбовців.
Отже, Кабінету Міністрів України делеговано право встановлювати умови і порядок перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для його проведення.
Пунктом 2 Постанови № 704 встановлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Відповідно до пункту 5 Постанови № 704 керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання надано право установлювати, зокрема надбавку за особливості проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової служби) та особам рядового і начальницького складу в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років, а також здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.
Порядок, умови та розміри виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Національної гвардії України (далі - військовослужбовці), які обіймають посади в Головному управлінні Національної гвардії України, територіальних управліннях, з`єднаннях, військових частинах (підрозділах), вищих військових навчальних закладах, навчальних військових частинах (центрах), базах, закладах охорони здоров`я та установах Національної гвардії України (далі - військові частини) визначає Інструкція «Про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні військовослужбовцям Національної гвардії України та іншим особам», затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15.03.2018 № 200.
Згідно пункту 1 Розділу XVII Інструкції, командири (начальники) військових частин Національної гвардії України мають право преміювати осіб офіцерського складу, осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, за їх особистий внесок у загальні результати служби.
Преміювання здійснюється відповідно до положення про преміювання, розробленого, враховуючи специфіку та особливості виконання покладених завдань на військову частину.
Пунктом 2 Розділу XVII Інструкції передбачено, що розміри премії встановлюються за рішенням командувача Національної гвардії України з урахуванням наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Національної гвардії України, та особливостей проходження служби.
Відповідачем не надано доказів, а саме: рішення командувача Національної гвардії України, яким визначено виплачувати премію у розмірі 51,06% діючим військовослужбовцям, які перебувають на тій посаді, з якої було звільнено позивачку.
Тому підстав для зменшення розміру премії зі 140% до 51,06% під час виготовлення довідки №33/36-354 від 27.03.2023 про грошове забезпечення для перерахунку пенсії позивачки у ДУ Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області не було.
За таких обставин, дії Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області щодо встановлення у довідці про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 №33/36-354 від 27.03.2023 премії у розмірі 51,06% слід визнати протиправними.
Вирішуючи вимогу позивача про зобов`язання вчинити певні дії щодо внесення змін у довідку та надання до ГУ ПФУ виправленої довідки, суд враховує таке.
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України "Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій" від 22.04.2024 р. № 259 уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій визначено Відділ координації пенсійних питань Міністерства внутрішніх справ.
З 01.05.2024 р. уповноважено Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС), визнано таким, що втратив чинність, наказ МВС України "Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій" (із змінами) від 25.02.2019 р. № 129.
Отже, беручи до уваги, що з 01.05.2024 року органом, уповноваженим на видачу довідок про розмір грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ є регіональні сервісні центри ГСЦ МВС, обов`язок щодо внесення змін у довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 №33/36-354 від 27.03.2023 р. щодо розміру премії, визначивши премію у розмірі 140% посадового окладу, та надання виправленої довідки про розмір грошового забезпечення до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області для проведення з 01.02.2022 року перерахунку її пенсії - слід покласти на Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.
Судові витрати позивачем не понесені, а тому розподілу між сторонами не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 139, 241-246, 262, 293 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_2 ) до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області» (адреса: пров. Каркашадзе, 3, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 08734546), Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях (адреса: вул. Академіка Корольова, буд. 5, м. Одеса, 65114, код ЄДРПОУ 45239068), третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (адреса: вул. Канатна, буд. 83, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 20987385) задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області щодо встановлення у довідці про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 №33/36-354 від 27.03.2023 премії у розмірі 51,06%.
Зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях внести зміни у довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 №33/36-354 від 27.03.2023 р. щодо розміру премії, визначивши премію у розмірі 140% посадового окладу, та надати виправлену довідку про розмір грошового забезпечення до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області для проведення з 01.02.2022 року перерахунку її пенсії.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2025 |
Оприлюднено | 23.05.2025 |
Номер документу | 127513583 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні