Рішення
від 22.05.2025 по справі 640/37169/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2025 рокуСправа №640/37169/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

УСТАНОВИВ:

15.12.2021 року до Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення ШевченківськоЇ районної в місті Києві державної адміністрації, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Відповідача, в особі Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, щодо не виплати ОСОБА_1 , відшкодування за користування послугою «муніципальна няня» за грудень 2020 року, січень 2021 року та жовтень 2021 року, на підставі поданих квитанцій та скасувати рішення про відмову, у разі їх наявності;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації врахувати з листопада 2020 року як факт моєї зайнятості, що підлягає врахуванню при призначенні компенсації за послугу «муніципальна няня», роботу за сумісництвом на підставі трудового договору, укладеного із ТОВ «Сінево Україна»;

- зобов`язати Відповідача, в особі Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації повторно розглянути питання про призначення та виплату ОСОБА_1 , починаючи з грудня 2020 року компенсації за користування послугою «муніципальна няня», на підставі поданих документів та виплатити мені шляхом перерахування на надані мною разом із заявою банківські реквізити, всі належні до сплати суми компенсації, починаючи з грудня 2020 року, враховуючи правові висновки суду.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачка зазначила, що вона є неповно зайнятою особою в розумінні Закону України від 05.07.2012 №5067-VI "Про зайнятість населення". У зв`язку з цим вважає, що відповідач протиправно відмовив у компенсації послуг "муніципальна няня".

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 16.12.2021 року адміністративну справу №640/37169/21 передано на розгляд судді Аблову Є.В.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.12.2021 року справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

14 квітня 2022 року Управлінням соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації подано письмовий відзив проти позову, в якому відповідачем позовні вимоги заперечуються в повному обсязі.

Окрім відзиву проти позову відповідачем заявлено клопотання про залучення до участі у справі Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат.

На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України №2825-ІХ, матеріали адміністративної справи №640/37169/21 скеровано за належністю до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

13 лютого 2025 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшли матеріали справи №640/37169/21.

За результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями Дніпропетровського окружного адміністративного суду, справу передано для розгляду судді Рябчук О.С.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.02.2025 р. прийнято до провадження адміністративну справу № 640/37169/21 та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи у письмовому провадженні.

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.04.2025 р. залучено до участі у справі № 640/37169/21 відповідача-2 - Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (проспект Любомира Гузара, буд. 7, м. Київ, 03165, код ЄДРПОУ 22886300).

Цією ж ухвалою відповідачу-2 було надано строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

28.04.2025 року відповідачем-2, подано письмовий відзив проти позову, в якому відповідачем позовні вимоги заперечуються в повному обсязі, та зазначено, що постановою Кабінету Міністрів України №897 від 30.09.2020 "Про внесення змін до Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня" (далі - Постанова №897) внесені зміни до Порядку №68, яким передбачено, що протягом одного місяця з дня набрання чинності постанови, особи, які отримують відшкодування вартості послуги по догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня", повинні підтвердити право на отримання компенсації цієї послуги шляхом подання ряду документів. Змінами до Порядку передбачено, що компенсація послуги "муніципальна няня" не призначається батькам, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (абзац четвертий пункту 5 Порядку). Відповідно до пункту 2 Постанови №897 протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою батьки, опікуни дитини віком до трьох років, які отримують відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня", повинні підтвердити своє право на отримання компенсації послуги "муніципальна няня" шляхом подання документів, передбачених пунктами 5-7 змін. Так, позивачка перебувала у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Сам факт перебування в трудових відносинах позивачки не є достатньою підставою для призначення компенсації послуги муніципальна няня. А отже, центр діяв в межах своїх повноважень та відповідно до чинного законодавства, у зв`язку із чим позовна заява не підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

За змістом приписів п.8 ч.6 ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності, зокрема, є типові справи.

Частиною 4 статті 243 Кодексу адміністративного України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч.5 ст.250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Зважаючи на наведене та відповідно до вимог ст.ст.257, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Згідно з ч. 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , є матір?ю малолітніх дітей ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується відповідними свідоцтвами про народження.

02 червня 2020 року між ОСОБА_1 та ТОВ «ОДИН СВІТ НА ВСІХ», укладені 2 договори про надання послуг з догляду за дитиною до трьох років «Муніципальна няня» від 02.06.2020р. за №0206/2020-46 та №0206/2020-47 (у відношенні двох дітей - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 ).

01 жовтня 2021 року між ОСОБА_1 та ТОВ «ОДИН СВІТ НА ВСІХ», укладені 2 договори про надання послуг з догляду за дитиною до трьох років «Муніципальна няня» від 01.10.2021р. за №0110/2021-5 та №0110/2021-4 (у відношенні двох дітей - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 ).

Так, ОСОБА_1 звернулась до відповідача-1 із заявою щодо відшкодування вартості послуг "муніципальна няня" за грудень 2020 року, січень 2021 року та жовтень 2021 року.

Проте, листом від 30.09.2021 за №11/35-8651 та №11/35-7898 відповідачем повідомлено позивача, про те, що причиною припинення виплати компенсації послуги "муніципальна няня" є перебування позивача у відпустці по догляду за дитиною до досягненню нею трирічного віку, посилаючись при цьому на вимоги Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна мама", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2019 року № 68. Крім того, повідомлено, що згідно з поданих документів: а саме трудової книжки та наказу №47-к від 05.06.2020 року заявник, працює в спеціалізованій школі № 61 на посаді вчителя географії та на даний час знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до трьох років, а також згідно довідки від 17.08.2021 року № 357 заявник працює в ТОВ «Сінево Україна» за сумісництвом, що не дає право на призначення чи подовження виплати компенсації муніципальна няня.

Вважаючи такі дії протиправними, позивачка звернулась до суду з цим позовом.

Згідно ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 р. № 68 затверджено Порядок відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня" (далі - Порядок № 68).

Відповідно до пункту 2 Порядку №68, у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: послуга з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня" (далі - послуга "муніципальна няня") - послуга, що надається для підтримки батьків (усиновлювачів), опікунів дитини для забезпечення догляду за дитиною до трьох років; отримувач послуги "муніципальна няня" - батьки (усиновлювачі), опікуни дитини; муніципальна няня - будь-яка фізична особа - підприємець (КВЕД 97.00, КВЕД 88.91) / юридична особа, яка надає послугу з догляду за дітьми (КВЕД 78.20, КВЕД 85.10), крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 68, відшкодування вартості послуги "муніципальна няня" є щомісячною адресною компенсаційною виплатою одному з батьків (усиновлювачів), опікуну дитини до трьох років (далі - компенсація послуги "муніципальна няня").

Призначення та виплата компенсації послуги "муніципальна няня" здійснюються згідно з рішенням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської ради, ради об`єднаної територіальної громади (далі - місцевий структурний підрозділ з питань соціального захисту населення).

Пунктом 5 Порядку № 68 визначено, що право на отримання компенсації послуги "муніципальна няня" мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками, опікунами дитини до трьох років і на законних підставах проживають на території України та уклали договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років (далі - договір) з муніципальною нянею.

Компенсація послуги "муніципальна няня" надається отримувачам послуги "муніципальна няня" за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України "Про зайнятість населення", за винятком отримувачів послуги "муніципальна няня", які здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідність, а також отримувачів послуги "муніципальна няня", у яких одночасно народилося троє і більше дітей.

Компенсація послуги "муніципальна няня" не призначається батькам, які є батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства, отримувачам послуги "муніципальна няня", які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 68 для отримання компенсації послуги "муніципальна няня" отримувач послуги "муніципальна няня" подає заяву та документи/відомості у паперовій та електронній формі, зазначені в пунктах 8 і 9 цього Порядку.

До 1 січня 2021 р. заява разом з документами, необхідними для отримання компенсації послуги "муніципальна няня", приймається від отримувачів послуги "муніципальна няня" місцевими структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.

Згідно пунктів 8, 11 Порядку №68, у паперовій формі отримувач послуги "муніципальна няня" подає такі документи: заяву про надання компенсації послуги "муніципальна няня": заяву про перерахування коштів для компенсації послуги "муніципальна няня" із зазначенням рахунка в установі банку, вибраного отримувачем послуги "муніципальна няня" відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596; копію договору між отримувачем послуги "муніципальна няня" та муніципальною нянею; документи, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні вартості послуги "муніципальна няня", сплаченої отримувачем послуги "муніципальна няня" (виписка з банківського рахунка, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, оформлені відповідно до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21 січня 2016 р. № 13, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24 травня 1995 р. № 88, за місяць, в якому подано заяву.

До заяви додаються копії: свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органами державної реєстрації актів цивільного стану України, - копія виданого компетентним органом країни перебування та легалізованого в установленому порядку документа про народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, з перекладом на українську мову. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально; паспорта отримувача компенсації послуги "муніципальна няня" з даними про прізвище, ім`я та по батькові, дату його видачі та місце реєстрації; документа, що посвідчує проживання на території України (для іноземця та особи без громадянства); документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають про це відмітку в паспорті) отримувача компенсації послуги "муніципальна няня"; рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною); довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок ІV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги (у разі потреби); медичного висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність у дитини інвалідності (для дітей з інвалідністю); трудової книжки отримувача послуги "муніципальна няня" та документа з місця роботи, що підтверджує надання відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку/довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7) (для фізичних осіб - підприємців); довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення групи інвалідності (для осіб з інвалідністю).

Місцеві структурні підрозділи з питань соціального захисту населення:

розглядають подані документи;

перевіряють факт реєстрації фізичної особи - підприємця/юридичної особи, яка надає послугу з догляду за дітьми, з якою укладено договір на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

протягом десяти робочих днів з дати надходження документів приймають рішення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги "муніципальна няня";

протягом трьох робочих днів після прийняття рішення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги "муніципальна няня" письмово або в електронній формі інформують отримувача послуги "муніципальна няня" про прийняте рішення.

Отримувачу послуги "муніципальна няня" може бути відмовлено у призначенні компенсації послуги "муніципальна няня" у разі подання неповного пакета документів, передбаченого пунктами 8 і 9 цього Порядку, відсутності інформації про муніципальну няню в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та/або викладення недостовірної інформації в договорі.

Підставою для відмови в призначенні або для припинення виплати компенсації послуги "муніципальна няня" є також установлення факту порушення:

муніципальною нянею - вимог, передбачених абзацами третім і четвертим пункту 4 цього Порядку;

отримувачем послуги "муніципальна няня" - вимог, передбачених абзацами другим і третім пункту 5 цього Порядку.

Із процитованого видно, що компенсація послуги "муніципальна няня" надається отримувачам послуги "муніципальна няня" за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України "Про зайнятість населення".

Так, ОСОБА_1 звернулась до відповідача-1 із заявою, із заявою щодо відшкодування вартості послуг "муніципальна няня" за грудень 2020 року, січень 2021 року та жовтень 2021 року.

Проте, листом від 30.09.2021 за №11/35-8651 та №11/35-7898 відповідачем повідомлено позивача, про те, що причиною припинення виплати компенсації послуги "муніципальна няня" є перебування позивача у відпустці по догляду за дитиною до досягненню нею трирічного віку, посилаючись при цьому на вимоги Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна мама", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2019 року № 68. Крім того, повідомлено, що згідно з поданих документів: а саме трудової книжки та наказу №47-к від 05.06.2020 року заявник, працює в спеціалізованій школі № 61 на посаді вчителя географії та на даний час знаходитесь у відпустці по догляду за дитиною до трьох років, а також згідно довідки від 17.08.2021 року № 357 заявник працює в ТОВ «Сінево Україна» за сумісництвом, що не дає право на призначення чи подовження виплати компенсації муніципальна няня.

Оцінюючи мотиви відмови у компенсації вартості послуги "муніципальна няня", суд зазначає про таке.

Як зазначено вище, компенсація послуги "муніципальна няня" надається отримувачам послуги "муніципальна няня" за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України "Про зайнятість населення".

В свою чергу, в розумінні статті 1 Закону України "Про зайнятість населення", зайнятість - це не заборонена законодавством діяльність осіб, пов`язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім`ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб`єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно. Неповна зайнятість - зайнятість працівника на умовах робочого часу, що менший від норми часу, передбаченої законодавством, і може встановлюватися за договором між працівником і роботодавцем з оплатою праці пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку.

Згідно частини першої статті 4 Закону України "Про зайнятість населення" до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти та поєднують навчання з роботою.

Так, дійсно відповідно до Наказу № 47-к від 05.06.2020 позивач знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 07.06.2020 по 31.12.2023 (а.с.20).

Відповідно до витягу з наказу ТОВ "Сінево Україна" №к-520 про прийняття від 05.09.2027р. від 17.08.2021р. позивачка прийнята на роботу за сумісництвом на умовах неповного робочого дня з посадовим окладом згідно з штатного розпису (а.с.18).

Суд акцентує увагу на тому, що компенсація виплачується для підтримки батьків у зв`язку із їх зайнятістю.

Відповідно до довідки ТОВ «Оператор ГТС України» про підтвердження місця роботи, вбачається, що ОСОБА_4 працює на посаді інженера-дефектоскопіста І категорії лабораторії неруйнівного контролю Боярського ЛВУМГ із 17 вересня 2021 року (а.с.16).

При цьому, суд не приймає до уваги доводи відповідача відносно того, що позивач перебуває в декретній відпустці за основним місцем, відтак компенсація не має виплачуватись, оскільки законодавець не визначив, що особа має бути зайнята саме за основним місцем роботи, лише вказав, що компенсація виплачується за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України "Про зайнятість населення".

В свою чергу, позивач, яка є матір`ю дітей працює за сумісництвом на посаді адміністратор відділення у ТОВ «Сінево Україна», отже є зайнятою в розумінні Закону України "Про зайнятість населення".

Таким чином, ОСОБА_1 має право на отримання компенсації послуги "муніципальна няня" за грудень 2020 року, січень 2021 року та жовтень 2021 року.

Окрім того, суд встановив, що оплата послуг няні за грудень 2020 року, січень 2021 року та жовтень 2021 року проводилась позивачем щомісячно згідно умов договору, а відповідні докази надавались відповідачу та наявні в матеріалах справи.

За таких обставин, суд прийшов до висновку, що бездіяльність Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації щодо невиплати ОСОБА_1 компенсації послуги «муніципальна няня» за грудень 2020 року, січень 2021 року та жовтень 2021 року.

є протиправною.

А порушені права позивача підлягають відновленню, шляхом зобов`язання Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації повторно розглянути питання про призначення та виплати ОСОБА_1 , починаючи з грудня 2020 року компенсації за користування послугою «муніципальна няня», на підставі поданих документів, з урахуванням правових висновків викладених судом у цьому рішенні.

За приписами частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно із частинами 1, 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно дост. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

За таких обставин суд приходить до висновку задоволення позовних вимог.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на викладене, сплачений позивачем судовий збір за подачу даного позову до суду в сумі 908, 00 грн. підлягає стягненню з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. ст.2, 9, 72-74,77,241-246,250,260-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, щодо не виплати ОСОБА_1 , відшкодування за користування послугою «муніципальна няня» за грудень 2020 року, січень 2021 року та жовтень 2021 року.

Зобов`язати Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації повторно розглянути питання про призначення та виплати ОСОБА_1 , починаючи з грудня 2020 року компенсації за користування послугою «муніципальна няня», на підставі поданих документів, з урахуванням правових висновків викладених судом у цьому рішенні.

Стягнути з Управління соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (просп.Берестейський, 5, м.Київ, 01135, код ЄДРПОУ 37470057) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 908,00 грн. (дев`ятсот вісім гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Рябчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2025
Оприлюднено27.05.2025
Номер документу127547990
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —640/37169/21

Рішення від 22.05.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 14.04.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 19.02.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні