Чемеровецький районний суд хмельницької області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 560/4518/25
РІШЕННЯ
іменем України
22 травня 2025 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Гнап Д.Д. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Чорноострівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Чорноострівської селищної ради, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Чорноострівської селищної ради № 3 від 26 грудня 2024 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 26 грудня 2024 року рішенням виконавчого комітету Чорноострівської селищної ради № 3 визнано такими, що не відбулися громадські слухання щодо врахування громадських інтересів при розроблені містобудівної документації «Детальний план території під будівництво житлової забудови з подальшою зміною цільового призначення земельних ділянок "02.07 - для іншої житлової забудови" землі житлової та громадської забудови загальною площею 19.4260 га за межами населених пунктів на території Чорноострівської селищної ради, Хмельницького району Хмельницької області" від 04.09.2024. Вважає, що при прийнятті оскаржуваного рішення суб`єкт владних повноважень діяв не порядку та не у спосіб, визначений законом. Просив позов задовольнити.
Копія ухвали про відкриття провадження від 25.03.2025 року вручена відповідачу 26.03.2025 року, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.
Відзиву на позов від відповідача не надходило.
Оскільки відповідач не подав до суду відзив на позовну заяву, керуючись положеннями частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе вирішити справу за наявними у ній матеріалами.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 25 березня 2025 року відкрито провадження у цій справі, вирішено розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, витребувано докази по справі.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 30 квітня 2025 року повторно витребувано у Чорноострівської селищної ради докази.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
ОСОБА_1 належать на праві власності земельні ділянки загальною площею 19,4260 га (кадастрові номери: 6825082200:04:010:0415, площею 1,7468 га; 6825082200:05:003:1370, площею 0,8735 га; 6825082200:05:003:1373, площею 0,8734 га; 6825082200:05:003:0236, площею 1,7468 га; 6825082200:04:010:0942, площею 1,7468 га; 6825082200:04:010:0941, площею 1,7467 га; 6825082200:04:010:0990, площею 1,0 га; 6825082200:04:010:0989, площею 1,2223 га; 6825082200:04:010:1002, площею 1,4328 га; 6825082200:04:010:1000, площею 1,2947 га; 6825082200:04:010:0999, площею 1,2729 га; 6825082200:04:010:0648, площею 0,1225 га; 6825082200:04:010:0645, площею 0,1661 га; 6825082200:04:010:1001, площею 1,8339 га; 6825082200:04:010:0998, площею 0,6 га; 6825082200:05:003:1372, площею 0,8734 га; 6825082200:05:003:1374, площею 0,8735 га), які знаходяться за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, територія Чорноострівської селищної ради.
Також, ОСОБА_1 належать на праві власності земельні ділянки загальною площею 5,2389 га (кадастрові номери: 6825082200:05:002:1294, площею 0,55 га; 6825082200:05:002:2294, площею 1,1968 га; 6825082200:05:002:2348, площею 1,7468 га; 6825082200:05:002:0296, площею 1,7453 га), які знаходяться за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, територія Чорноострівської селищної ради.
ОСОБА_1 сформував два звернення до Чорноострівської селищної ради про надання дозволів на розроблення двох детальних планів території для розміщення окремих об`єктів будівництва з подальшою зміною цільового призначення земельних ділянок.
12 червня 2024 року рішеннями тридцять першої сесії Чорноострівської селищної ради № 21 та № 22 надано дозвіл на розроблення детального плану території для розміщення окремого об`єкта будівництва з подальшою зміною цільового призначення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення «01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» та «01.03 ведення особистого селянського господарства» на «02.07 для іншої житлової забудови» землі житлової та громадської забудови загальною площею 19,4260 га (кадастровий номер: 6825082200:04:010:0415 площею 1,7468 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:0999 площею 1,2769 га, кадастровий номер: 6825082200:05:003:1370 площею 0,8735 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:1002 площею 1,4328 га, кадастровий номер: 6825082200:05:003:1373 площею 0,8734 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:0941 площею 1,7467 га, кадастровий номер: 6825082200:05:003:1374 площею 0,8735 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:0990 площею 1,00 га, кадастровий номер: 6825082200:05:003:1372 площею 0,8734 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:1001 площею 1,8339 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:0998 площею 0,6 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:0989 площею 1,2223 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:0648 площею 0,1225 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:0942 площею 1,7468 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:1000 площею 1,2947 га, кадастровий номер: 6825082200:05:003:0236 площею 1,7468 га, кадастровий номер: 6825082200:04:010:0645 площею 0,1661 га) (рішення № 21). Надано дозвіл на розроблення детального плану території для розміщення окремого об`єкта будівництва, під будівництво торгівельно-бізнесового центру з подальшою зміною цільового призначення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення «01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» на «03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови» землі громадської забудови, загальною площею 5,2389 га (кадастрові номери: 6825082200:05:002:0296 площею 1,7453 га, 6825082200:05:002:2348 площею 1,7468 га, 6825082200:05:002:2294 площею 1,1968 га, кадастровий номер 6825082200:05:002:1294 площею 0,55 га) (рішення № 22).
На підставі вказаних рішень розроблено:
- детальний план території для розміщення окремого об`єкта будівництва з подальшою зміною цільового призначення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення «01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» та «01.03 ведення особистого селянського господарства» на «02.07 для іншої житлової забудови» землі житлової та громадської забудови загальною площею 19,4260 га;
- детальний план території для розміщення окремого об`єкта будівництва, під будівництво торгівельно-бізнесового центру з подальшою зміною цільового призначення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення «01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» на «03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови» землі громадської забудови, загальною площею 5,2389 га.
05 серпня 2024 року на веб-сайті Чорноострівської селищної ради розміщено повідомлення про оприлюднення проектів містобудівної документації та проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів, за змістом якого Чорноострівською селищною радою оприлюднено проекти містобудівної документації:
- детальний план території під будівництво житлової забудови з подальшою зміною цільового призначення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та для ведення особистого селянського господарства) на землі житлової та громадської забудови (для іншої житлової забудови) на території Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області;
- детальний план території під будівництво торгівельно-бізнесового центру з подальшою зміною цільового призначення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва) на землі житлової та громадської забудови (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови) на території Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, які були розроблені на підставі рішень Чорноострівської селищної ради № 21 та № 22 від 12 червня 2024 року.
04 вересня 2024 року відбулись вказані вище громадські слухання щодо врахування громадських інтересів при розроблені зазначеної містобудівної документації.
26 грудня 2024 року рішенням виконавчого комітету Чорноострівської селищної ради № 3 визнано такими, що не відбулися громадські слухання щодо врахування громадських інтересів при розроблені містобудівної документації "Детальний план території під будівництво житлової забудови з подальшою зміною цільового призначення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та для ведення особистого селянського господарства) на землі житлової та громадської забудови (для іншої житлової забудови) на території Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області" від "04" вересня 2024 року.
Не погоджуючись з цим рішенням, позивач звернувся до суду.
IV. ОЦІНКА СУДУ
Засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено нормами Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі Закон №280/97, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Частинами 1, 2 і 10 статті 59 Закону 280/97 передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Суд встановив, що рішенням виконавчого комітету Чорноострівської селищної ради № 3 визнано такими, що не відбулися, громадські слухання щодо врахування громадських інтересів при розроблені містобудівної документації "Детальний план території під будівництво житлової забудови з подальшою зміною цільового призначення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та для ведення особистого селянського господарства) на землі житлової та громадської забудови (для іншої житлової забудови) на території Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області" від "04" вересня 2024 року.
При прийнятті зазначеного рішення відповідач керувався п. 10 ст. 31 Закону № 280/97; ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності; п. 17 постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 555 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» (далі - Порядок 555), а також на наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації» від 16.11.2011 № 290.
Так, згідно п. 10 ч. 1 ст. 31 Закону № 280/97 до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать проведення громадського обговорення містобудівної документації.
Стаття 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає загальні засади громадського обговорення та порядок їх проведення, зокрема те, що громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому законодавством порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні.
Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.
Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації» від 16.11.2011 № 290 визначає механізм розроблення або внесення змін до містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України та містобудівної документації з планування території на регіональному і місцевому рівнях.
Відповідно до п. 17 Порядку №555, громадські слухання можуть бути визнані такими, що не відбулися, у разі порушень вимог цього Порядку та законодавства, зокрема через: неоприлюднення, невчасне оприлюднення чи оприлюднення не в повному обсязі документів, передбачених для оприлюднення, під час громадських слухань; інші дії чи бездіяльність, що порушують вимоги законодавства про проведення громадських слухань.
Громадські слухання можуть бути визнані такими, що не відбулися, у судовому порядку.
Суд зауважує, що жоден із зазначених нормативно-правових актів не визначає повноважень органу місцевого самоврядування на прийняття рішення про визнання громадських слухань такими, що не відбулися.
Більше того, Порядок № 555 чітко визначав можливість визнання громадських слухань такими, що не відбулися, лише у судовому порядку.
Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Згідно частин 1, 2 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи те, що у виконавчого комітету Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області не було повноважень на прийняття рішення про визнання громадських слухань такими, що не відбулися від 26.12.2024 року № 3, тобто він діяв не на підставі, не у межах повноважень, що визначені Конституцією та законами України, рішення виконавчого комітету Чорноострівської селищної ради № 3 від 26 грудня 2024 року слід визнати протиправним та скасувати.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи те, що відповідачем не доведено правомірності оскаржуваного рішення, позов підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до вимог ст.139 КАС України судовий збір підлягає стягненню на користь позивача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Чорноострівської селищної ради № 3 від 26 грудня 2024 року.
Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір в розмірі 968 (дев`ятсот шістдесят вісім) гривень 96 коп. за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого комітету Чорноострівської селищної ради.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Виконавчий комітет Чорноострівської селищної ради (вул. Незалежності, 13,с-ще Чорний Острів,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,31310 , код ЄДРПОУ - 04403901) Головуюча суддя Д.Д. Гнап
Суд | Чемеровецький районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2025 |
Оприлюднено | 26.05.2025 |
Номер документу | 127550819 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Гнап Д.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні