Недригайлівський районний суд сумської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 581/215/25
Провадження № 3/581/79/25
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
22 травня 2025 року сел. Липова Долина
Суддя Липоводолинського районного суду Сумської області Кузьмінський О.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Сумській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції відносно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , працюючої директором комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради, раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася,
про притягнення до адміністративної відповідальності за частинами 1, 2 статті 172-7 КУпАП
в с т а н о в и в :
1. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, які є дискреційними, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час визначення суб`єкта господарювання, укладення, погодження умов договору від 8 червня 2023 року №39 та його підписання з ФОП ОСОБА_2 , який є близькою особою Липоводолинського селищного голови ОСОБА_3 , чим порушила пункти 3, 4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
2. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, які є дискреційними, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час визначення суб`єкта господарювання, укладення, погодження умов договору від 23 серпня 2024 року №35 та його підписання з ФОП ОСОБА_2 , який є близькою особою Липоводолинського селищного голови ОСОБА_3 , чим порушила пункти 1, 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 1 статті 172-7 КУпАП.
3. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, які є дискреційними, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час визначення суб`єкта господарювання, укладення, погодження умов договору від 28 серпня 2023 року №64 та його підписання з ФОП ОСОБА_2 , який є близькою особою Липоводолинського селищного голови ОСОБА_3 , чим порушила пункти 3, 4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
4. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, які є дискреційними, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час визначення суб`єкта господарювання, укладення, погодження умов договору від 28 серпня 2023 року №64 та його підписання з ФОП ОСОБА_2 , який є близькою особою Липоводолинського селищного голови ОСОБА_3 , чим порушила пункти 1, 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 1 статті 172-7 КУпАП.
5. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а також не вжила заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 25 травня 2023 року № 138, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 3, 4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
6. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, які є дискреційними, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час визначення суб`єкта господарювання, укладення, погодження умов договору від 8 червня 2023 року №39 та його підписання з ФОП ОСОБА_2 , який є близькою особою Липоводолинського селищного голови ОСОБА_3 , чим порушила пункти 1, 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 1 статті 172-7 КУпАП.
7. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а також не вжила заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 23 червня 2023 року № 160, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 3, 4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
8. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникненню реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 25 березня 2024 року № 45, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 1, 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 1 статті 172-7 КУпАП.
9. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, які є дискреційними, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час визначення суб`єкта господарювання, укладення, погодження умов договору від 23 серпня 2024 року №35 та його підписання з ФОП ОСОБА_2 , який є близькою особою Липоводолинського селищного голови ОСОБА_3 , чим порушила пункти 3, 4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
10. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникненню реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 25 вересня 2023 року № 216, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 1, 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 1 статті 172-7 КУпАП.
11. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а також не вжила заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 25 жовтня 2023 року № 232, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 3, 4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
12. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникненню реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 25 травня 2023 року № 138, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 1, 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 1 статті 172-7 КУпАП.
13. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а також не вжила заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 25 вересня 2023 року № 216, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 3, 4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
14. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникненню реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 23 червня 2023 року № 160, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 1, 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 1 статті 172-7 КУпАП.
15. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а також не вжила заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 21 грудня 2023 року № 294, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 3, 4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
16. Директор КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради ОСОБА_1 , використовуючи свої повноваження, з приватним інтересом, вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а також не вжила заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів під час прийняття рішення в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотання від 29 січня 2024 року № 18, яке стосувалось останньої, чим порушила пункти 3, 4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинивши адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
Оскільки сформовані за протоколами справи про адміністративні правопорушення надійшли до суду, як окремі матеріали, враховуючи вимоги частини 2 статті 36 КУпАП, вважаю необхідним об`єднати їх в одне провадження.
Від ОСОБА_1 надійшли письмові пояснення, у яких вона не визнала своєї провини у вчиненні адміністративних правопорушень. Вказує, що будучи керівником установи, вона щомісячно готувала на ім`я селищного голови листи-клопотання про погодження відсотка надбавки до посадового окладу та премії в межах фонду заробітної плати, що узгоджується із положеннями спільного наказу Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я від 5 жовтня 2005 року №308/519 та колективного договору між адміністрацією та трудовим колективом КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради на 2024-2027 роки, схваленого загальними зборами колективу працівників цієї установи, яким затверджено Положення про оплату праці та матеріальне стимулювання працівників установи. Зазначений нею у клопотанні відсоток розміру виплати не завжди відповідав змісту розпорядження селищного голови. Особа, яка мала повноваження преміювати її, як керівника, самостійно встановлювала відсоток надбавки та премії, враховуючи результат її роботи на власний розсуд. Клопотання про погодження відсотка стимулюючих виплат носить виключно інформаційний характер і не може вважатися управлінським рішенням, оскільки воно не призводить до обов`язкових юридично значущих наслідків.
Щодо протоколів про здійснення закупівель матеріалів у ФОП « ОСОБА_2 » також заперечила свою провину, оскільки виконуючи свої посадові обов`язки підписувала велику кількість подібних договорів із різними суб`єктами господарювання виходячи з потреб Центру. Часто необхідний товар був у продажу лише у вказаного ФОП. Безпосередньо підготовкою документів для закупівлі товарів займається бухгалтер. Зазначення у протоколі про її особисту зацікавленість в укладенні договорів не відповідає дійсності.
В судовому засіданні ОСОБА_1 наполягала на відсутності своєї вини, посилаючись на доводи, що містяться в поясненнях.
Захисник Шульга О.С. клопотав про закриття провадження у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 події і складу адміністративних правопорушень, посилаючись на те, що лист-клопотання ОСОБА_1 на адресу селищного голови про встановлення надбавок не є управлінським рішенням, а його існування обумовлене лише вимогою засновника. Вимагаючи саме такого викладення листування з обов`язковим цифровим вираженням в стані конфлікту діяв саме засновник. Укладення ОСОБА_1 договорів про закупівлю обумовлювалося потребою установи, директором якої вона є.
ОСОБА_1 виконувала свою роботу неупереджено, в рамках законодавства, приймала зважені рішення, не переслідуючи жодних особистих мотивів чи інтересів, а тому не може нести адміністративну відповідальність.
Також захисник Шульга О.С. клопотав про об`єднання справ в одне провадження.
Прокурор Микитовський С.О. зазначив про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1, 2 статті 172-7 КУпАП, у зв`язку з чим вона підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення, суд вважає, що ОСОБА_1 вчинила адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена частинами 1 та 2 статті 172-7 КУпАП, оскільки використовуючи свої повноваження, які є дискреційними, з приватним інтересом, реалізувала управлінське рішення у письмовій формі, особисто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час визначення суб`єкта господарювання, укладення, погодження умов договорів та їх підписання з ФОП ОСОБА_2 , який є близькою особою Липоводолинського селищного голови ОСОБА_3 , а також з приватним інтересом вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а також не вжила заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів під час прийняття рішень в частині здійснення оцінки своєї роботи, внесення пропозицій щодо визначення собі конкретного розміру надбавки шляхом направлення клопотань, які стосувались останньої, виходячи з такого.
Частина 1 статті 172-7 КУпАП передбачає відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Частина 2 статті 172-7 КУпАП передбачає відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції»:
приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;
реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Підпункт «а» пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» вказує, що суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зокрема посадові особи юридичних осіб публічного права.
Частиною 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини 1 статті 3 цього Закону, зобов`язані:
1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;
3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Стаття 41 Закону України «Про запобігання корупції» передбачає, що особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.
Згідно статті 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до статті 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтею 252 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до розпоряджень селищного голови Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області від 11 березня 2021 року № 67-к, від 31 грудня 2021 року № 327-к, ОСОБА_1 з 24 березня 2021 року займає посаду директора КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради.
Таким чином, займаючи вказану посаду ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права і відповідно до положень підпункту «а» пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» є суб`єктом, на яку поширюється дія вказаного Закону та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією.
Для таких осіб Закон України «Про запобігання корупції» встановлює алгоритм дій для запобігання та врегулювання конфлікту приватних та службових інтересів, що має на меті недопущення втрати довіри до службової особи та органу, в якому вона працює.
Невиконання даних зобов`язань відповідним суб`єктом тягне відповідальність за частинами 1, 2 статті 172-7 КУпАП.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців та громадських формувань та положення про Комунальну установу «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради:
- комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради утворюється, реорганізується та ліквідується в порядку, передбаченому законодавством, за рішенням Липоводолинської селищної ради, з урахуванням потреб територіальної громади;
- засновником Центру є Липоводолинська селищна рада;
- Центр очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади селищний голова;
- директор Центру укладає договори та діє від імені Центру і представляє його інтереси;
- утримання Центру забезпечується за рахунок бюджетних коштів, передбачених місцевим бюджетом, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством;
- Центр є неприбутковою установою;
- Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із своїм найменуванням, штампи та бланки.
Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради є юридичною особою публічного права, підпорядкована, підзвітна та підконтрольна Липоводолинській селищній раді.
Відповідно до посадової інструкції директора КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради, затвердженої селищним головою Липоводолинської селищної ради 1 січня 2022 року, директор призначається і звільняється з посади розпорядженням голови Липоводолинської селищної ради. Директор видає відповідно до компетенції накази, організовує та контролює їх виконання, укладає договори, діє від імені Центру і представляє його інтереси, розпоряджається коштами центру у межах затвердженого кошторису, вживає заходів щодо поліпшення умов праці, забезпечення дотримання правил охорони праці, внутрішнього трудового розпорядку, санітарної та пожежної безпеки.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником Липоводолинської селищної ради 8 грудня 2020 року призначено ОСОБА_3 .
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_2 є фізичною особою підприємцем та здійснює роздрібну торгівлю залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах; роздрібну торгівлю меблями, освітлювальним приладдям та іншими товарами для дому в спеціалізованих магазинах.
Відповідно до витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження ОСОБА_3 є батьком ОСОБА_2 , а тому в розумінні статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» є його близькою особою.
КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради відповідно до річного плану закупівель без проведення процедури закупівлі відкриті торги за:
договором купівлі-продажу № 39, укладеного 8 червня 2023 року з ФОП ОСОБА_2 придбано кутник пластиковий 20 мм х 20 мм 2,7 м. в кількості 24 штуки на загальну суму 840 грн. за кодом ДК021:2015:44425500-0, (звіт про виконання договору про закупівлю UA-2023-06-12-004833-a, номер річного плану UA-P-2023-06-12-00797-b);
договором купівлі-продажу № 35, укладеного 23 серпня 2024 року з ФОП ОСОБА_2 придбано лампи LED в кількості 19 штук на загальну суму 691 грн. за кодом ДК021:2015:31510000-4, (звіт про виконання договору про закупівлю UA-2024-08-26-004833-5694-a, номер річного плану UA-P-2024-08-26-007051-а);
договором купівлі-продажу № 64, укладеного 28 серпня 2023 року з ФОП ОСОБА_2 придбано світлодіодний світильник стельовий в кількості 1 штука на загальну суму 1165 грн. за кодом ДК021:2015:31524120-2, (звіт про виконання договору про закупівлю UA-2023-08-29-008644-a, номер річного плану UA-P-2023-08-29-002567- b). Оплата за товар здійснюється післяплатою за рахунок місцевого бюджету.
Разом з тим, ОСОБА_1 в порушення вимог чинного законодавства, не вчинила дій щодо не прийняття рішень щодо укладення договору купівлі-продажу товарів з ФОП ОСОБА_2 , що є близькою особою Липоводолинського селищного голови ОСОБА_3 в умовах реального конфлікту інтересів та не вжила заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів та не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів у встановлений законом порядку.
Згідно із положеннями абзацу 1 Розділу ІІІ, абзацу 4 Розділу ІV Положення про оплату праці та матеріальне стимулювання працівників КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради, який є Додатком 2 до Колективного договору між адміністрацією та трудовим колективом КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради від 17 лютого 2022 року, преміювання керівника установи, встановлення надбавок та доплат до посадового окладу, надання матеріальної допомоги здійснюється за розпорядженням селищного голови Липоводолинської селищної ради.
Конфлікт інтересів виникає у випадку, коли керівник установи подає пропозицію щодо розміру стимулюючих виплат або премії для себе, не зважаючи на те, що безпосередньо рішення про їх встановлення та розмір приймає суб`єкт призначення чи керівник вищого рівня.
Пропозиції керівника установи є основою для прийняття керівником вищого рівня рішення про преміювання або призначення стимулюючих виплат. Однак приватний інтерес при реалізації цього повноваження стосовно себе пов`язаний з можливістю впливу на зміст рішення керівника вищого рівня про встановлення стимулюючих виплат або премії. Оскільки керівник установи не може об`єктивно оцінити власну роботу, при внесенні пропозицій щодо розміру стимулюючих виплат або премії для себе між його приватним інтересом, що полягає у бажанні отримати стимулюючу виплату у вищому розмірі, та службовим повноваженням виникає суперечність, яка впливає на його об`єктивність при вчиненні зазначених дій, що є реальним конфліктом інтересів.
Таким чином, директор КУ «Центр надання соціальних послуг» ОСОБА_1 відповідно до своїх повноважень не утрималася від здійснення оцінки своєї роботи і внесення пропозиції щодо визначення собі конкретного розміру надбавки та премії, не надавши відомостей про складність та напруженість у роботі, особистий внесок в загальні результати роботи установи, тобто допустила виникнення реального конфлікту інтересів, а також не повідомила про наявність такого конфлікту інтересів під час прийняття рішення про оцінку своєї роботи.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень доводиться такими доказами:
протоколами № 155/2025, № 150/2025, № 153/2025, № 152/2025, № 154/2025, № 151/2025, № 113/2025, № 115/2025, № 130/2025, № 109/2025, № 121/2025, № 112/2025, № 110/2025, № 114/2025, № 125/2025, № 127/2025 про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією від 28 березня 2025 року, передбачених частинами 1, 2 статті 172-7 КУпАП, в яких викладено зміст та всі обов`язкові елементи складу правопорушень, протоколи за своїм змістом відповідають вимогам статті 256 КУпАП і сумнівів не викликають;
витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в якому міститься інформація щодо Липоводолинської селищної ради (код ЄДРПОУ 04390972);
витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в якому міститься інформація щодо КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради (код ЄДРПОУ 211012992);
розпорядженням селищного голови №67-К від 11 березня 2021 року про призначення ОСОБА_1 ;
розпорядженням селищного голови №327-К від 31 грудня 2021 року про внесення змін до контракту ОСОБА_1 ;
положенням про КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради затверджене рішенням Липоводолинської селищної ради від 22 грудня 2022 року;
положенням про КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради затверджене рішенням Липоводолинської селищної ради від 21 грудня 2023 року;
посадовою інструкцією директора комунальної установи;
витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в якому міститься інформація щодо ФОП ОСОБА_2 ;
витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження ОСОБА_2 ;
договором купівлі-продажу № 39 від 8 червня 2023 року;
договором купівлі-продажу № 35, укладеного 23 серпня 2024 року;
договором купівлі-продажу № 64, укладеного 28 серпня 2023 року;
протоколами затвердження річного плану закупівель;
протоколами розкриття тендерних пропозицій;
звітами виконання договору про закупівлю;
колективним договором між адміністрацією та трудовим колективом КУ «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради від 17 лютого 2022 року з додатками;
положенням про оплату та матеріальне стимулювання працівників комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради;
клопотаннями ОСОБА_1 про погодження встановлення надбавки до посадового окладу та премії від 25 травня 2023 року №138, 23 червня 2023 року №160, 25 березня 2024 року №45, 25 вересня 2023 року №216, 25 жовтня 2023 року №232, 21 грудня 2023 року №294, 29 січня 2024 року №18;
розпорядженнями Липоводолинського селищного голови про встановлення надбавки до посадового окладу та преміювання ОСОБА_1 від 26 травня 2023 року №173-К, 27 червня 2023 року №211-К, 27 березня 2024 року №62-К, 26 вересня 2023 року №310-К, 26 жовтня 2023 року №356-К, 22 грудня 2023 року №422-К, 29 січня 2024 року №27-К;
зведеними відомостями по видам оплат за 2023, 2024 рр.
Отже, вина ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованих їй адміністративних правопорушень при встановлених судом обставинах доведена повністю, а її дії підлягають кваліфікації за частиною 1 статті 172-7 КУпАП - як неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, та за частиною 2 статті 172-7 КУпАП - як вчинення дій та прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Доводи ОСОБА_1 та її захисника є необґрунтованими та не спростовують висновків суду.
Враховуючи положення статті 33 КУпАП частини 2 статті 36 КУпАП та беручи до уваги характер вчинених правопорушень особу порушника, позитивну характеристику з місця роботи, ступінь її вини, майновий стан, відсутність обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, вважаю доцільним застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу.
Відповідно до статті 40-1 КУпАП стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави 605 грн. 60 коп. судового збору.
Керуючись ст. 36, ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 ст. 221, 245, 280, 283, 284 КУпАП,
п о с т а н о в и в :
Об`єднати в одне провадження матеріали справ про адміністративні правопорушення №581/215/25, №581/216/25, №581/217/25, №581/218/25, №581/219/25, №581/220/25, №581/221/25, №581/222/25, №581/223/25, №581/224/25, №581/225/25, №581/226/25, №581/227/25, №581/228/25, №581/229/25, №581/230/25, складені відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1, 2 статті 172-7 КУпАП.
Притягнути ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених частиною 1 статті 172-7, частиною 2 статті 172-7 КУпАП, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 5100 грн.
Стягнути із ОСОБА_1 судовий збір на користь держави в розмірі 605 грн. 60 коп., який підлягає зарахуванню до державного бюджету за наступними реквізитами: отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106.
Штраф має бути сплачений не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу і вноситься в установу банку України.
У разі несплати штрафу в установлений строк постанова надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання, роботи або за місцезнаходженням майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови стягується:
- подвійний розмір штрафу, зазначеного у постанові;
- витрати на облік правопорушення, розмір яких визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова судді може бути оскаржена до Сумського апеляційного суду через Липоводолинський районний суд Сумської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя О. В. Кузьмінський
Суд | Недригайлівський районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2025 |
Оприлюднено | 26.05.2025 |
Номер документу | 127552157 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Липоводолинський районний суд Сумської області
Кузьмінський О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні