Герб України

Рішення від 22.05.2025 по справі 750/3394/25

Деснянський районний суд м.чернігова

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 750/3394/25

Провадження № 2/750/1403/25

З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2025 року м. Чернігів

Деснянський районнийсуд м.Чернігова у складі:

суддіСупруна О.П.,секретаріЩибря Ю.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу № 750/3394/25 за позовом Заступника керівника Чернігівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Чернігівської обласної ради до ОСОБА_1 про відшкодування витрат на лікування потерпілого від злочину,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська обласна лікарня» Чернігівської обласної ради,

в с т а н о в и в :

11.03.2025 Заступник керівника Чернігівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Чернігівської обласної ради звернувся до Деснянського районного суду м. Чернігова з позовом, у якому просить стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі:

- Національної служби здоров`я України кошти, витрачені на лікування потерпілого від злочину ОСОБА_2 , у сумі 12944,56 грн, які перерахувати в дохід Державного бюджету України за реквізитами: UA978999980313080115000026011; одержувач ГУК у м. Києві/Шевченківський р-н/24060300, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Казначейство України (ел.адм.подат.);

- Чернігівської обласної ради кошти, витрачені на лікування потерпілого від злочину ОСОБА_2 , у сумі 370 грн 32 коп., які перерахувати в дохід обласного бюджету за реквізитами: UA458999980314030544000025001; отримувач ГУК у Чернігівській обл./тг м.Чернігів/24060300, код ЄДРПОУ 37972475, банк отримувача Казначейство України (ел.адм.подат.).

Ухвалою судді від 13.03.2025 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яку призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін на 11.04.2025.

11.04.2025 розгляд справи відкладено на 22.05.2025, у зв`язку з неявкою відповідача.

У судовезасідання 22.05.2025учасники справине з`явилися,про часі місцерозгляду оповіщалисяв установленомузаконом порядку. Прокурор подала через систему «Електронний суд» заяву, в якій позов підтримала та просила провести розгляд справи без її участі в порядку заочного провадження; представники Національної служби здоров`я України та Чернігівської обласної ради через систему «Електронний суд» подали заяви про розгляд справи без їхньої участі та підтримку позовних вимог; представник третьої особи подала заяву про розгляд справи без її участі. Відповідач відзиву не подав, причин неявки суду не повідомив.

На підставі частини другої статті 247 Цивільного процесуального кодексу України (далі ЦПК України) фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

За згодою прокурора суд постановив ухвалу про заочний розгляд справи, відповідно до статті 223 ЦПК України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.

Судом установлено, що ухвалою Новозаводського районного суду м.Чернігова від 01.07.2024 у справі № 751/4951/24 звільнено ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,від кримінальноївідповідальності зачастиною першоюстатті 286КК Україниу зв`язкуз примиреннямвинного зпотерпілими напідставі статті46КК України;закрито кримінальнепровадження,зареєстроване вЄдиному реєстрідосудових розслідувань№ 12023270340002425від 06.07.2023за обвинуваченням ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 17-18).

Указаною ухвалою суду встановлено, що до Новозаводського районного суду м. Чернігова надійшов обвинувальний акт у кримінальному провадженні, внесеному в Єдиний реєстр досудових розслідувань за № 12023270340002425 від 06.07.2023 за обвинуваченням ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , згідно якого ОСОБА_1 05.07.2023 близько 10:10, керуючи автомобілем марки «Nissan X-Trail», реєстраційний номер НОМЕР_1 , рухаючись вулицею Леоніда Пашина міста Чернігова в напрямку від перехрестя з вулицею Попова до перехрестя з вулицею Ціолковського, у порушення вимог пункту 10.1 (перед початком руху, перестроюванням та будь-якою зміною напрямку руху водій повинен переконатися, що це буде безпечним і не створить перешкод або небезпеки іншим учасникам руху) та абзацу 1 пункту 16.13 (перед поворотом ліворуч і розворотом водій нерейкового транспортного засобу зобов`язаний дати дорогу трамваю попутного напрямку,- а також транспортним засобам, що рухаються по рівнозначній дорозі в зустрічному напрямку прямо чи праворуч) з урахуванням визначення терміну «дати дорогу» пункту 1.10 (дати дорогу - вимога до учасника дорожнього руху не продовжувати або не відновлювати рух, не здійснювати будь-яких маневрів (за винятком вимоги звільнити займану смугу руху), якщо це може примусити інших учасників дорожнього руху, які мають перевагу, змінити напрямок руху або швидкість) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001, здійснюючи поворот ліворуч в напрямку перехрестя вулиць Ціолковського та Робітнича, на нерегульованому перехресті - вулиць Леоніда Пашина та Ціолковського, не дав дорогу водію мотоцикла марки «Lifan LF200-10B», реєстраційний номер НОМЕР_2 , який рухався рівнозначною дорогою, а саме вулицею Ціолковського, у зустрічному йому напрямку - від перехрестя з вулицею Світанкова прямо - на вулицю Леоніда Пашина, у результаті чого допустив зіткнення з вказаним транспортним засобом, унаслідок якого водій мотоцикла марки «Lifan LF200-10B», реєстраційний номер НОМЕР_2 , ОСОБА_2 отримав тілесні ушкодження у вигляді закритої черепно-мозкової травми з багатоуламковими переломами кісток носа, стінок решітчастих комірок решітчастої кістки, субфальксіальними кров`яними оболонковими нашаруваннями (субдуральна гематома), забоєм головного мозку середньої тяжкості, закритої травми грудної клітки з саднами на передній поверхні та розвитком ускладнень у вигляді двобічного травматичного пульмоніту з формуванням пневматоцеле, саден на передній черевній стінці, що згідно висновку експерта в сукупності, як наслідку єдиного травматичного процесу в умовах дорожньо-транспортної пригоди, відносяться до категорії середнього ступеню тяжкості.

Відповідно до частини шостої статті 82 ЦПК України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що вина ОСОБА_1 у порушенні правил безпеки дорожнього руху особою, що спричинило тілесні ушкодження середнього ступеню тяжкості потерпілому ОСОБА_2 , установлена ухвалою Новозаводського районного суду м. Чернігова від 01.07.2024 у справі №751/4951/24.

Як убачаєтьсяз інформаціїщодо вартостілікування потерпілогов КНП«Чернігівська обласналікарня» Чернігівськоїобласної радиза липень2023року від23.09.2024№ 4-15/06/1363,у зв`язкуз отриманимитілесними ушкодженнями,хворий ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , перебував на лікуванні у нейрохірургічному відділенні з 05.07.2023 по 13.07.2023 (8 ліжко-днів). Загальна сума витрачених бюджетних коштів за час лікування в нейрохірургічному відділенні у липня 2023 року становить 13314,88 грн, з яких: 12944,56 грн - за рахунок державного бюджету; 370,32 грн - за рахунок місцевого (обласного) бюджету (а.с. 19-21).

Цивільний позов про стягнення коштів на користь держави в особі Національної служби здоров`я України та Чернігівської обласної ради, витрачених на лікування потерпілого, в межах даного кримінального провадження не заявлявся.

Згідно частини третьої статті 128 Кримінально-процесуального кодексу України (далі КПК України) цивільний позов в інтересах держави пред`являється прокурором.

Відповідно до частини першої статті 1166 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Згідно з частиною другою статті 1191 ЦК України держава, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, юридичні особи мають право зворотної вимоги до фізичної особи, винної у вчиненні кримінального правопорушення, у розмірі коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від цього кримінального правопорушення.

Постановою Пленуму Верховного Суду України № 11 від 07.07.1995 «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину, та судових витрат», зокрема, пунктом 3 роз`яснено, що питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з "Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16.07.1993.

Пунктом 2 Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнення з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16.07.1993, передбачено, що сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі, та вартості витрат на його лікування в день. Кількість ліжко-днів визначається на підставі медичної картки стаціонарного хворого (форма 003/у) або інших документів, які підтверджують дату госпіталізації та виписки хворого із стаціонару лікувального закладу. Визначення суми витрат на лікування потерпілого за один ліжко-день провадиться виходячи з фактичної кількості ліжко-днів і загальної суми фактичних витрат за місяць (в якому проводилось лікування) на утримання лікувального закладу, за винятком витрат на капітальні вкладення, капітальний ремонт і придбання інвентаря та обладнання.

Згідно з пунктом 3, 4 Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнення з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16.07.1993, визначена сума коштів на лікування потерпілого стягується судом з обвинуваченого або фізичної чи юридичної особи, яка за законом несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, при ухваленні вироку за позовом закладу охорони здоров`яабопрокурора.У разі коли при ухваленні вироку сума коштів, витрачених на стаціонарне лікування потерпілого, ще не була визначена і рішення про їх відшкодування не було прийнято, стягнення провадиться в порядку цивільного судочинства за позовом вказаних юридичних осіб. У такому ж порядку відшкодовуються витрати на стаціонарне лікування особи, яка постраждала від злочину, в разі закриття кримінального провадження за нереабілітуючими обставинами. Стягнені в установленому порядку кошти залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я.

Фінансування КНП «Чернігівська обласна лікарня» здійснюється Національною службою здоров`я України за рахунок коштів Державного бюджету України шляхом оплати наданих лікарнею медичних послуг за програмами медичних гарантій відповідно до укладених між КНП «Чернігівська обласна лікарня» та Національною службою здоров`я України Договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 2140-Е123-Р000, №2438-Е123-Р000, № 3159-Е223-Р000, № 4359-Е523-Р000 та № 5218-Е923-Р000. Кошти перераховуються Національною службою здоров`я України безпосередньо на рахунок лікарні.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» закладом охорони здоров`я є юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників і фахівців з реабілітації.

Згідно статуту КНП «Чернігівська обласна лікарня» є багатопрофільним лікарняним закладом, комунальним унітарним некомерційним підприємством з наявними ресурсами та технологіями, орієнтованими на забезпечення медичного обслуговування у найбільш складних та/або рідкісних випадках захворювань населення всього госпітального округу за напрямами медичного обслуговування в стаціонарних умовах, що надає спеціалізовану медичну допомогу, паліативну медичну допомогу, екстрену (невідкладну) медичну допомогу та проводить реабілітаційну допомогу із застосуванням телемедицини будь-яким особам, в тому числі дітям до 16 років, а також забезпечує медичне обслуговування населення та або надання реабілітаційної допомоги на основі укладених договорів та ліцензій, в тому числі ліцензії на медичну практику та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом.

Засновником та власником КНП «Чернігівська обласна лікарня» є Чернігівська обласна рада. Підприємство є об?єктом комунальної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області в особі Чернігівської міської ради. Фінансування діяльності Підприємства здійснюється у встановленому порядку за рахунок обласного та державного бюджету, а також інших джерел, не заборонених законодавством у країни.

Відповідне до частини третьої статті 1206 ЦК України, якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, спільній власності територіальних громад, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету, за рахунок якого таке лікування фінансувалося. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, який за відповідні надані медичні послуги отримує кошти згідно з договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, такі кошти зараховуються до Державного бюджету України.

Медичні послуги надано КНП «Чернігівська обласна лікарня» на підставі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеного між НЗСУ (замовник) та КНП «Чернігівська обласна лікарня».

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.

Послуги КНП «Чернігівська обласна лікарня», пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних гарантій пацієнтам, оплачено НСЗУ як замовником медичних послуг за рахунок коштів Державного бюджету України.

Оскільки НСЗУ витратила державні (бюджетні) кошти при наданні медичних послуг лікування потерпілого ОСОБА_2 , котрий перебував на лікуванні у нейрохірургічному відділенні з вини ОСОБА_1 , на підставі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеного між НЗСУ (замовник) та КНП «Чернігівська обласна лікарня», дані кошти необхідно стягнути з ОСОБА_1 та зарахувати до Державного бюджету України.

Згідно з Положенням про Національну службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1101 (далі Положення), Національна служба здоров`я України (НСЗУ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров`я, який реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.

Основними завданнямиНСЗУ є: 1)реалізація державноїполітики усфері державнихфінансових гарантіймедичного обслуговуваннянаселення запрограмою державнихгарантій медичногообслуговування населення(програмамедичних гарантій); 2)виконання функційзамовника медичнихпослуг,лікарських засобівта медичнихвиробів запрограмою медичнихгарантій таза бюджетнимипрограмами,розпорядником якихє НСЗУ; 3)внесення нарозгляд Міністраохорони здоров`япропозицій щодозабезпечення формуваннядержавної політикиу сферідержавних фінансовихгарантій медичногообслуговування населення. НСЗУ відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: укладає, змінює та припиняє договори про медичне обслуговування населення та договори про реімбурсацію; здійснює заходи, що забезпечують цільове та ефективне використання коштів за програмою медичних гарантій, у тому числі заходи з перевірки дотримання надавачами медичних послуг вимог, установлених порядком використання коштів програми медичних гарантій, умов договорів про медичне обслуговування населення шляхом здійснення моніторингу у спосіб, передбачений уТиповій формі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій», а також моніторинг виконання договорів про реімбурсацію аптечними закладами; здійснює оплату згідно з тарифом за надані пацієнтам медичні послуги (включаючи медичні вироби) та лікарські засоби за договорами про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій та іншими договорами про медичне обслуговування населення.

Чернігівською окружною прокуратурою листом від 06.01.2025 № 55-77-149ВИХ-25 повідомлено Національну службу здоров`я України про виявлені порушення та тим самим надано можливість відреагувати на порушення інтересів держави (а.с. 22-24).

Однак, Національна служба здоров`я України, згідно листа від 04.02.2025 №990-25, підстав для вжиття заходів претензійно-позовного характеру, спрямованих на стягнення з ОСОБА_1 витрат на лікування ОСОБА_2 , не вбачає, зазначаючи, що відповідно до норм Положення про Національну службу здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1101, НСЗУ не наділена повноваженнями представляти інтереси держави у даних категоріях справ (а.с. 28-30).

Відсутність претензійно-позовної роботи з боку Національної служби здоров`я України свідчить про нездійснення уповноваженим державним органом покладеного на нього законом обов`язку із захисту державних інтересів у сфері раціонального використання бюджетних (державних) коштів, внаслідок, чого не надходять кошти до державного бюджету, порушуються інтереси держави в галузі охорони здоров`я та забезпечення пов`язаних з ними державних гарантій.

Чернігівською окружною прокуратурою листом від 06.01.2025 № 55-44-148ВИХ-25 повідомлено Чернігівську обласну раду про виявлені порушення та тим самим надано можливість відреагувати на порушення інтересів держави (а.с. 25-27).

Як убачається з листа Чернігівської обласної ради від 20.01.2025 № 504-25, останньою заходи, спрямовані на відшкодування витрат, понесених на стаціонарне лікування потерпілого від злочину ОСОБА_2 не вживалися та вживатись в подальшому не будуть (а.с. 31-32).

Відповідно до частини першої статті 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (частина перша статті 76 ЦПК України).

Витрати Комунального некомерційного підприємства «Чернігівська обласна лікарня» Чернігівської міської ради на лікування ОСОБА_2 у визначеному прокуратурою розмірі підтверджуються копією інформації КНП «Чернігівська обласна лікарня» Чернігівської міської ради (а.с. 19-21).

За такихобставин,ураховуючи,що сумакоштів,витрачених настаціонарне лікуванняпотерпілого,не була відшкодована на користь держави відповідачем у добровільному порядку, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Також, відповідно до статті 141ЦПК України з відповідача на користь Чернігівської обласної прокуратури необхідно стягнути судовий збір.

Ураховуючи викладене, керуючись статтями 12, 13, 81, 141, 258, 259, 263-265, 280-282, 289, 354 ЦПК України, суд

в и р і ш и в :

Позов Заступника керівникаЧернігівської окружноїпрокуратури вінтересах державив особіНаціональної службиздоров`я України,Чернігівської обласноїради до ОСОБА_1 провідшкодування витратна лікуванняпотерпілого відзлочину задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Національної служби здоров`я України кошти, витрачені на лікування потерпілого від злочину ОСОБА_2 , у сумі 12944,56 грн, які перерахувати в дохід Державного бюджету України за реквізитами: UA978999980313080115000026011; одержувач ГУК у м. Києві/Шевченківський р-н/24060300, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Казначейство України (ел.адм.подат.).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Чернігівської обласної ради кошти, витрачені на лікування потерпілого від злочину ОСОБА_2 , у сумі 370 грн 32 коп., які перерахувати в дохід обласного бюджету за реквізитами: UA458999980314030544000025001; отримувач ГУК у Чернігівській обл./тг м.Чернігів/24060300, код ЄДРПОУ 37972475, банк отримувача Казначейство України (ел.адм.подат.).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Чернігівської обласної прокуратури 3 028 грн 00 коп. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок) у відшкодування витрат по сплаті судового збору.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Позивач має право оскаржити заочне рішення до Чернігівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом встановлених строків, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Позивач: Заступник керівника Чернігівської окружної прокуратури, місцезнаходження: вул. Шевченка, 1, м. Чернігів, код ЄДРПОУ 0291011426.

Позивач: Національна служба здоров`я України, місцезнаходження: пр-т Степана Бандери, 19, м. Київ, код ЄДРПОУ 42032422.

Позивач: Чернігівська обласна рада, місцезнаходження: пр-т Миру, 43, м. Чернігів, код ЄДРПОУ 25618741.

Відповідач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 .

Третя особа: Комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська обласна лікарня» Чернігівської міської ради, місцезнаходження: вул. Волковича, 25, м. Чернігів, код ЄДРПОУ 02006113.

Суддя

СудДеснянський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення22.05.2025
Оприлюднено26.05.2025
Номер документу127552528
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них

Судовий реєстр по справі —750/3394/25

Рішення від 22.05.2025

Цивільне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Супрун О. П.

Ухвала від 13.03.2025

Цивільне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Супрун О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні