Справа № 758/12134/23
Категорія 62
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 січня 2024 року місто Київ
Подільський районний суд м. Києва в складі:
головуючого - судді Ларіонової Н.М.,
при секретарі судового зсідання Волошиній А.М.,
за участю: представника позивачів - адвоката Негода К.О.,
представника відповідача - ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну в залі районного суду в місті Києві в порядку загального позовного провадження справу за позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Подільської районної в м. Києві державної адміністрації про визнання права користування житловим приміщенням, зустрічним позовом Подільської районної в м. Києві державної адміністрації до ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про виселення без надання іншого житлового приміщення, -
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2023 року позивачі ОСОБА_2 (позивач -1), ОСОБА_3 (позивач - 2), ОСОБА_4 (позивач - 3), ОСОБА_2 (позивач - 4) звернулися до суду з позовом до Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, в якому просиливизнати за ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 право користування жилим приміщенням, а саме: кімнатою АДРЕСА_1 .
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач -1 ОСОБА_2 проходив службу в органах внутрішніх справ з 19.03.1993 року по 27.09.2010 рік, працював на різних посадах у Подільському районному правлінні Головного управління МВС України у м. Києві. Наказом № 927 о/с від 21.09.2010 щодо особового складу відповідно до Положення про походження служби рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ звільнений з органів внутрішніх справ у запас Збройних сил України (з постановкою на військовий облік) згідно п. «б» (через хворобу) п. 64. На даний час, є пенсіонером МВС України. З 1996 р. по теперішній час разом зі своєю сім`єю: дружиною - ОСОБА_3 та синами - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 проживають в кімнаті АДРЕСА_1 , так як іншого житла не мають. Листом від 20.07.2015 № 55/вх №5-1754 Подільське районне управління Головного управління МВС України у м. Києві повідомило, що поселення позивача -1 до гуртожитку по АДРЕСА_2 відбувалося за спільною згодою Подільської районної у місті Києві Державної адміністрації та Подільського районного управління ГУ МВС України в м. Києві. Будинок АДРЕСА_2 на протязі довгих років використовується, як гуртожиток для проживання та реєстрації працівників районного управління міліції. Порядок поселення до гуртожитку відбувався на підставі рапортів діючих працівників міліції, щодо надання вільної кімнати для проживання у гуртожитку та рішень Житлово-побутової комісії Подільського районного управління ГУ МВС України в м. Києві на поселення, яке підтверджувалось протоколом засідання комісії. Оскільки, частина документів, на підставі яких працівники міліції, проживали в гуртожитку до 2004 року у Подільському районному управлінні фактично втрачена, рапорт, рішення та протокол засідання Житлово-побутової комісії районного управління, щодо позивача-1 вселення до гуртожитку по АДРЕСА_2 разом з членами сім`ї не збереглися. Разом з тим, Подільське районне управління ГУ МВС України в м. Києві не заперечує та припускає факт того, що дані документи були в наявності і його поселення із сім`єю відбулось на законних підставах. Окрім того, довідкою від 15.12.2014 №2787 виданою на ім`я позивача-1 Комунальним підприємством «Центральний» підтверджується, що він та члени його родини зареєстровані та проживають в кімнаті АДРЕСА_1 , позивач-1 ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 з 06.08.1996 року, дружина (позивач -2) ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 з 05.08.1997 року, син (позивач -3) ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 29.08.1997 року, син (позивач -4) ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 з 11.08.2000 року. Довідкою від 11.03.2016 № 661 виданою на ім`я позивача-1 Комунальним концерном «Центр Комунального сервісу» підтверджується, що він та члени його родини зареєстровані та проживають в кімнаті АДРЕСА_1 , він - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 з 06.08.1996 року, дружина - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 з 05.08.1997 року, син - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 29.08.1997 року, син - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 з 11.08.2000 року. Довідкою від 29.09.2017 № 2284 виданою на ім`я позивача -1 Комунальним концерном «Центр Комунального сервісу» про склад сім`ї наймача квартири, в якій мешкають наймачі, та займані іншими приміщення вбачається, що ОСОБА_2 , займає 1 житлову кімнату площею 28,7, кількість інших закріплених приміщень та їх площа 10,9. Також, довідкою підтверджено кількість прописаних на жилій площі осіб, а саме: ОСОБА_2 - наймач, ІНФОРМАЦІЯ_3, прописаний з 30.03.2017, ОСОБА_3 - дружина, ІНФОРМАЦІЯ_4, прописана з 29.03.2017, ОСОБА_4 - син, ІНФОРМАЦІЯ_1, прописаний з 29.03.2017, ОСОБА_5 - син, ІНФОРМАЦІЯ_2, прописаний з 30.03.2017. Довідкою від 09.06.2017 № 1524 виданою на ім`я позивача -1 Комунальним концерном «Центр комунального сервісу» підтверджується, що він та члени його родини зареєстровані та проживають в кімнаті АДРЕСА_1 , - ОСОБА_2 наймач, ІНФОРМАЦІЯ_3 з 30.03.2017 року, дружина - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 з 30.03.2017 року, син - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 30.03.2017 року, син - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 з 30.03.2017 року. Окрім того, реєстрація підтверджується відмітками в паспортах громадян України ОСОБА_2 , ОСОБА_3 . Крім того, розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) від 10.12.2010 року № 1112 «Про питання організації управління районами місті Києві», житловий будинок АДРЕСА_2 , було передано до сфери управління Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та згідно з розпорядженням Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 08.02.2012 року № 60 передано та закріплено за Комунальним підприємством «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Подільського району» на праві оперативного управління та балансоутримувача. Відповідно до розпорядження від 29.01.2015 № 50 Подільської районної в місті Києві Державної адміністрації з балансу Комунального підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Подільського району міста Києва» передано на баланс Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» житловий та нежитловий фонд, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Києва та переданий до сфери управління Подільської районної в місті Києві державній адміністрації, та приватизований житловий фонд станом на 01.02.2015 року, згідно з додатком, з метою його подальшого обслуговування, в тому числі і будинок АДРЕСА_2 . Починаючи з 1996 року, позивач -1 та його родина постійно несла та продовжує нести витрати на утримання вказаного житлового приміщення, в якому він разом зі своєю сім`єю постійно проживав та продовжую проживати і на даний час, оскільки іншого житла ми не маємо. Довідкою Подільського районного управління ГУ МВС України в м. Києві від 22.07.2013 № 144, підтверджено, що протягом тривалого часу, а саме з липня 2002 по серпень 2010 з грошового забезпечення позиваача-1 регулярно щомісячно утримувались грошові кошти, за проживання в житловому приміщенні по АДРЕСА_2 . З вересня 2010 по лютий 2012 грошові кошти за проживання в гуртожитку ОСОБА_2 сплачував через касу Подільського районного управління ГУ МВС України в м. Києві. Окрім того, факт постійного користування та проживання позивачем-1 разом з сім`єю вищевказаному житловому приміщенні підтверджується договорами, які підтверджують, що він разом з сім`єю несе витрати по його утриманню. 07 червня 2013 року між ОСОБА_2 та Комунальним підприємством «Центральний» укладено договір № 5215 про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення. 19 серпня 2015 року між ОСОБА_2 та Публічним акціонерним товариством «Київенерго» укладено договір № 025023600040100 про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води населенню. 28 травня 2015 року між ОСОБА_2 та Публічним акціонерним товариством «Київгаз» укладено договір № Т-791800315 про надання населенню послуг з газопостачання. 03 листопада 2014 року між ОСОБА_2 та Комунальним підприємством «Центральний Подільського району м. Києва» укладено договір № 1/4/2 про забезпечення споживача електричною енергією. 07 червня 2013 року між ОСОБА_2 та Комунальним підприємством «Центральний» укладено договір № 5215 про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Всі вищевказані договори укладені строком на один рік з дня їх підписання і набирають чинності з дня їх укладення. Договори вважаються щороку продовженими, якщо за місяць до закінчення строку його дії однією із сторін не буде письмово заявлено про його розірвання або необхідність перегляду. Наміру, щодо розірвання вищевказаних договорів жодною зі сторін заявлено не було. Окрім того, з моменту укладення вищезазначених договорів позивач-1 регулярно сплачував та продовжую сплачувати за рахунками, які йому надходили за використані мною комунальні послуги, що підтверджується квитанціями про їх оплату. Тобто, позивач-1 протягом багатьох років разом зі своєю сім`єю ніс витрати по утриманню житлового приміщення, а саме кімнати № НОМЕР_1 квартири АДРЕСА_3 . У зв`язку з тим, що позивач-1 разом, зі своєю сім`єю протягом двадцяти семи років, проживаємо у кімнаті АДРЕСА_1 так, як іншого житла не має та враховуючи те, що починаючи з 27.12.1995, ОСОБА_2 разом із членами моєї родини перебував на квартирному обліку в Подільській районній в м. Києві державній адміністрації у складі сім`ї з 4 осіб, він звернувся до останньої із заявою до про видачу ордера на житлове приміщення, а саме вищевказану квартиру, однак отримав відмову. Довідкою Відділу обліку та розподілу житлової площі Подільської районної в м. Києві державної адміністрації від 07.08.2015 № 445 підтверджено, що ОСОБА_2 дійсно перебуває на квартирному обліку з 27.12.1995 у складі сім`ї з 4 осіб: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , дружина - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , син - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , син - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . Довідкою Відділу обліку та розподілу житлової площі Подільської районної в м. Києві державної адміністрації від 04.03.2016 №717 підтверджено, що ОСОБА_2 дійсно перебуває на квартирному обліку з 27.12.1995 у складі сім`ї з 4 осіб: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , дружина - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , син - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , син - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . Після чого, він звернувся до Подільського районного суду м. Києва з позовом про визнання трава користування жилим приміщення. Рішенням Подільського районного суду м. Києва від 14.07.2016 позов ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації-про визнання права користування жилим приміщення - задоволено. Визнано за ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 право користування жилим приміщенням, а саме: кімнатою АДРЕСА_4 . Після чого, ОСОБА_2 08.12.2017 звернувся із заявою до Подільської районної в місті Києві державної адміністрації щодо приватизації кімнати № 3 квартири АДРЕСА_3 . 22.12.2017 №106-10374 отримав відмову від Подільської районної в місті Києві державної адміністрації на заяву від 08.12.2017, якої вбачається, що відповідно до рішення Подільського районного суду м. Києва від 25.12.2015 визнано за ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 право користування жилими приміщеннями, а саме: кімнатами- площею 20,1 кв.м. під. № 2 та 14,9 під № 3 комунальної квартири АДРЕСА_3 . Також повідомлено, що 55/100 частини квартири спільного заселення № 4, кімнати АДРЕСА_5 приватизовані згідно розпорядження Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 28.03.2016 №57. Свідоцтво про право власності на вказані вище кімнати оформлено на ім`я ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 - в рівних долях. У зв`язку з подвійною нумерацією кімнати під № 3 комунальної квартири АДРЕСА_3 державна адміністрація не має правових підстав для оформлення приватизаційних документів на вказану вище кімнату. 28.07.2023 ОСОБА_2 , звернувся з листом до Подільської районної в м. Києві державної адміністрації стосовно видачі ордеру та щодо приватизації кімнати площею 28,7 під № 7, квартири по АДРЕСА_2 за мною та членами його родини. 08.08.2023 на його адресу надійшов лист 106-106/ОП/Б- 482-1269 Подільської районної в місті Києві держаної адміністрації, відповідно до якого його повідомлено, що він з родиною з 4 осіб (він, дружина, двоє синів) перебувають на квартирному обліку у Подільському районі м. Києва з 27.12.1995 на загальних підставах та з цієї ж дати по пільговій категорії «колишні працівники міліції» за № 33. Окрім того, його родині відмовлено у видачі ордера з подальшою приватизацією на вищевказане житлове приміщення у зв`язку з тим, що розпорядженням Подільської районної в м. Києві державної адміністрації від 27.09.2005 року № 917 будинок АДРЕСА_2 визнаний непридатним для проживання, а тому видати ордер на займане житлове приміщення немає законних підстав. Вважає, що вказаною відмовою у надані йому та його родині ордеру на жиле приміщення, а саме: кімнату АДРЕСА_1 , Подільською районною в місті Києві держаною адміністрацією порушено права його сім`ї та його особисто.
Ухвалою від 18.10.2023 р. відкрито провадження з призначенням розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
В листопаді 2023 р. Подільською районною в м. Києві державною адміністрацією подану зустрічну позовну заяву, в якій просять виселити ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 із кімнати №7 квартири АДРЕСА_3 . Мотивуючи тим, що повноваження щодо розпорядження квартирою АДРЕСА_3 (далі - спірна кімната) належать позивачу на підставі ст. 15 та ст. 30 Житлового кодексу України, якими визначено повноваження місцевих державних адміністрацій щодо надання у користування жилих приміщень в будинках, які віднесено до сфери управління відповідача на підставі положення 227 таблиці 6 додатку № 7 до Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 10.12.2010 № 1112 «Про питання організації управління районами в місті Києві» . Відповідно до розпорядження Подільської районної в місті Києві державної адміністрації №50 від 29.01.2015 «Про передачу на баланс та закріплення на праві господарського відання за комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» житлового та нежитлового фонду, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та приватизованого житлового фонду з метою подальшого обслуговування» даний будинок передано на баланс КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району и. Києва». Отже, із зазначеного вбачається, що будинок АДРЕСА_2 перебуває в управлінні позивача. За інформацією відділу з питань майна комунальної власності Подільської районної в місті Києві державної адміністрації кімната № 7 квартири АДРЕСА_3 не була приватизована. За інформацією відділу реєстрації місця проживання/перебування особи Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, згідно картотеки реєстраційного обліку місця проживання фізичних осіб та інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва», Відповідачі зазначають зареєстрованими в кімнаті АДРЕСА_5 . Як вбачається з позовної заяви, відповідачі вселились до спірної кімнати в 1996 році та до цього часу проживають в ній. Підставою для свого проживання у спірній кімнаті зазначають спільну згоду Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та Подільського районного управління ГУ МВС України з м. Києві. Порядок поселення до гуртожитку відбувався на підставі рапортів діючих працівників міліції щодо надання вільної кімнати для проживання у гуртожитку та рішень житлово-побутової комісії районного управління на поселення, яке підтверджувалось протоколом засідання комісії. Однак, документи, на підставі яких відповідачів було заселено до кімнати № НОМЕР_1 , квартири АДРЕСА_3 не збереглися. Отже, будь-які документи, підтверджуючі законність вселення відповідачів у спірну кімнату, відсутні. Ордер у відповідачів відсутній, відповідно і договір найму спірної кімнати позивачем з ними не було укладено. Зазначає, що документи, які надані позивачами стосуються кімнат № НОМЕР_2 , АДРЕСА_8 квартири АДРЕСА_3 , хоча в первісний позовній заяві мова предметом позову є визнання права користування кімнатою 7 квартири АДРЕСА_3 . Таким чином, надані документи не доводять законність проживання у спірній квартирі відповідачів і є неналежними доказами.
В судовому засіданні 28.11.2023 р., в зв`язку із подання зустрічного позову, на підставі ст.193 ч.4 ЦПК України здійснено перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та продовжено розгляд в підготовчому засіданні.
В грудні 2023 р. позивачами за первісним позовом та відповідачами за зустрічним позовом, подано відзив на зустрічну позовну заяву, в якому сторона відповідачів за зустрічним позовом просила відмовити в задоволенні зустрічного позову. Мотивуючи тим, що довідкою від 15.12.2014 № 2787 виданою Комунальним підприємством «Центральний» та довідкою від 11.03.2016 № 661 виданою Комунальним концерном «Центр Комунального сервісу» підтверджується, що ОСОБА_2 та члени його родини зареєстровані та проживають в кімнаті АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 з 06.08.1996 року, дружина - ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 з 05.08.1997 року, син - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 29.08.1997 року, син - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 з 11.08.2000 року. Окрім того, реєстрація місця проживання підтверджується відмітками в паспортах громадян країни та витягами з реєстру територіальної громади про зареєстроване місце проживання. Крім того, довідкою від 29.09.2017 № 2284 виданою на ім`я ОСОБА_2 , Комунальним концерном «Центр Комунального сервісу» про склад сім`ї наймача квартири, в якій втікають наймачі, та займані ними приміщення вбачається та підтверджується, факт того, що саме ОСОБА_2 , займає 1 житлову кімнату площею 28,7 кв м кількість інших закріплених приміщень та їх площа 10,9 кв м. Разом з тим, даною довідкою підтверджено, що ОСОБА_6 займає 2 житлові кімнати площею 35,0 кв м кількість інших закріплених приміщень та їх площа 13.1 кв м. Площа підсобних приміщень квартири спільного користування складає 87,7 кв м. Також, довідкою підтверджено кількість прописаних на жилій площі осіб, а саме: ОСОБА_2 - наймач, ІНФОРМАЦІЯ_3, прописаний з 30.03.2017, ОСОБА_3 - дружина, ІНФОРМАЦІЯ_4, прописана з 29.03.2017, ОСОБА_4 - син, ІНФОРМАЦІЯ_1, прописаний з 29.03.2017, ОСОБА_5 - син, ІНФОРМАЦІЯ_2, прописаний з 30.03.2017. Тобто вищевказаною довідкою підтверджується, що в квартирі під АДРЕСА_3 , лише 3 житлові кімнати, ОСОБА_2 займає 1 житлову кімнату площею 28,7, кількість інших закріплених приміщень та їх площа 10,9. ОСОБА_6 займає 2 житлові кімнати площею 35,0, кількість інших закріплених приміщень та їх площа 13,1. Довідкою від 09.06.2017 № 1524 виданою ім`я ОСОБА_2 Комунальним концерном «Центр Комунального сервісу» підтверджується, що він та члени його родини зареєстровані та проживають у квартирі АДРЕСА_3 , ОСОБА_2 наймач, ІНФОРМАЦІЯ_3 з 30.03.2017 року, дружина - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 з 30.03.2017 року, син - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 30.03.2017 року, син - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 з 30.03.2017 року. Крім того, позивач за зустрічним позовом, договори укладені між виконавцями та споживачем ОСОБА_2 стосуються інших кімнат саме кімнат АДРЕСА_5 не відповідає дійсності та спростовується інформацією зазначеною у самих договорах, а тому підтверджує законність проживання та заселення ОСОБА_2 та членів його родини, а отже із договору від 07 червня 2013 року № 5215 про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій укладеного між ОСОБА_2 та Комунальним підприємством «Центральний» укладено договір № 5215 про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення. 19 серпня 2015 року між ОСОБА_2 та Публічним акціонерним товариством «Київенерго» укладено договір № 025023600040100 про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води населенню. Особовий рахунок на вищевказану квартиру та кімнату було оформлено на ім`я ОСОБА_2 . Позивач за зустрічним позовом зазначає, що за інформацією відділу, з питань майна комунальної власності Подільської районної в місті Києві державної адміністрації кімната № 7 квартири АДРЕСА_3 не приватизована, звертає увагу суду що саме зазначеній кімнаті з 1996 року проживає ОСОБА_2 зі своєю родиною, який з неодноразово звертався до позивача за зустрічним позовом з листами, стосовно отримання ордера приватизаційних документів. Також, за інформацією відділу реєстрації місця проживання/перебування особи Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, згідно картотеки реєстраційного обліку місця проживання фізичних осіб та інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва» ОСОБА_2 та члени його родини значаться зареєстрованими в кімнаті АДРЕСА_5 . Як зазначає позивач за зустрічним позовом, що документи, які підтверджують законність вселення ОСОБА_2 та членів його родини, відсутні не відповідає дійсності та ґрунтується лише на припущеннях. Рішенням Подільського районного суду м. Києва від 14.07.2016, позов ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації про надання права користування жилим приміщення - задоволено. Визнано за ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 право користування жилим приміщенням, а саме: кімнатою АДРЕСА_4 . Після чого, ОСОБА_2 08.12.2017 звернувся із заявою до Подільської районної в місті Києві державної адміністрації щодо приватизації кімнати № 3 квартири АДРЕСА_3 в дієві. Однак, 22.12.2017 № 106-10374 ОСОБА_2 отримав відмову Подільської районної в місті Києві державної адміністрації на заяву від 08.12.2017. З якої гається та підтверджено, що відповідно до рішення Подільського районного суду м. Києва від 2.2015 визнано за ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 право користування жилим приміщеннями, а саме: кімнатами - площею 20,1 кв.м. під № 2 та 14,9 під № 3 комунальної квартири АДРЕСА_3 . Також повідомлено, що 55/100 частини квартири спільного заселення № 4, кімнати АДРЕСА_5 приватизовані згідно розпорядження Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 28.03.2016 №57. Свідоцтво про право власності на вказані вище кімнати оформлено на ім`я ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 - в рівних долях. У зв`язку з подвійною нумерацією кімнати під № 3 комунальної квартири АДРЕСА_3 державна адміністрація не має правових підстав для оформлення приватизаційних документів на вказану вище кімнату за ОСОБА_2 . З цього слідує, що позивач за зустрічним позовом листом від 22.12.2017 № 106-10374 сам ствердив, що відбулася подвійна нумерація кімнати під № 3 комунальної квартири АДРЕСА_3 , тобто виникла помилка при нумерації квартири, а тому, вселення до казаної вище квартири та кімнати ОСОБА_2 відбулося на законних підставах. Це свідчить проте, що саме в кімнату під № 7 квартири АДРЕСА_3 був заселений позивач за первісним позовом разом зі своєю родиною.
Підготовчому засіданні 04.07.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивачів в судовому засіданні позовні вимоги за первісним позовом підтримала в повному обсязі та просила їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позові, проти зустрічного позову заперечувала в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на зустрічний позов.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення первісного позову в повному обсязі та надала пояснення, аналогічні викладеним у зустрічній позовній заяві і обставинам; зустрічний позов підтримала та просила його задовольнити в повному обсязі з підстав, наведених у ньому.
Суд, вислухавши пояснення учасників справи, допитавши свідків, встановивши обставини справи та перевіривши їх доказами, яким надана оцінка в їх сукупності, дійшов таких висновків.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 проходив службу в органах внутрішніх справ з 19.03.1993 року по 27.09.2010 рік, працював на різних посадах у Подільському районному правлінні Головного управління МВС України у м. Києві, що підтверджується копією трудової книжки серії НОМЕР_4 від 13.01.1968 р.
Згідно наказу № 927 о/с від 21.09.2010 щодо особового складу відповідно до Положення про походження служби рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ звільнений з органів внутрішніх справ у запас Збройних сил України (з постановкою на військовий облік) згідно п. «б» (через хворобу) п. 64.
Як вбачається з пенсійного посвідчення № НОМЕР_5 від 02.11.2010 р. ОСОБА_2 є пенсіонером МВС України.
Відповідно витягу з реєстру територіальної громади від 14.04.2023 р. ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_2 , гуртожиток з 29.03.2017 року.
Відповідно інформації про зареєстроване місце проживання особи від 17.07.2023 р. ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстрована за адресою АДРЕСА_2 , гуртожиток з 30.03.2017 року.
Відповідно витягу з реєстру територіальної громади від 14.07.2023 р. ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_2 , гуртожиток з 30.03.2017 року.
Відповідно витягу з реєстру територіальної громади від 14.07.2023 р. ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_2 , гуртожиток з 29.03.2017 року.
Рішенням Подільського районного суду міста Києва від 14.07.2016 р. (справа № 758/4856/16-ц) визнано за ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 право користування жилим приміщенням, а саме: кімнатою АДРЕСА_5 .
07 червня 2013 року між ОСОБА_2 та Комунальним підприємством «Центральний» укладено договір № 5215 про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
03 листопада 2014 року між ОСОБА_2 та Комунальним підприємством «Центральний Подільського району м. Києва» укладено договір № 1/4/2 про забезпечення споживача електричною енергією. 07 червня 2013 року між ОСОБА_2 та Комунальним підприємством «Центральний» укладено договір № 5215 про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
28 травня 2015 року між ОСОБА_2 та Публічним акціонерним товариством «Київгаз» укладено договір № Т-791800315 про надання населенню послуг з газопостачання.
19 серпня 2015 року між ОСОБА_2 та Публічним акціонерним товариством «Київенерго» укладено договір № 025023600040100 про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води населенню.
Згідно заяви від 08.12.2017 ОСОБА_2 звернувся до Подільської районної в місті Києві державної адміністрації щодо приватизації кімнати № 3 квартири АДРЕСА_3 .
Листом-відповіддю від 22.12.2017 №106-10374 вбачається про відмову від Подільської районної в місті Києві державної адміністрації на заяву від 08.12.2017, відповідно до рішення Подільського районного суду м. Києва від 25.12.2015 визнано за ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 право користування жилими приміщеннями, а саме: кімнатами- площею 20,1 кв.м. під. № 2 та 14,9 під № 3 комунальної квартири АДРЕСА_3 . Також повідомлено, що 55/100 частини квартири спільного заселення № 4, кімнати АДРЕСА_5 приватизовані згідно розпорядження Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 28.03.2016 №57. Свідоцтво про право власності на вказані вище кімнати оформлено на ім`я ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 - в рівних долях. У зв`язку з подвійною нумерацією кімнати під № 3 комунальної квартири АДРЕСА_3 державна адміністрація не має правових підстав для оформлення приватизаційних документів на вказану вище кімнату.
Довідкою Подільського районного управління ГУ МВС України в м. Києві від 22.07.2013 № 144, підтверджено, що протягом тривалого часу, а саме з липня 2002 по серпень 2010 з грошового забезпечення позиваача-1 регулярно щомісячно утримувались грошові кошти, за проживання в житловому приміщенні по АДРЕСА_2 .
Довідкою Відділу обліку та розподілу житлової площі Подільської районної в м. Києві державної адміністрації від 07.08.2015 № 445 підтверджено, що ОСОБА_2 дійсно перебуває на квартирному обліку з 27.12.1995 у складі сім`ї з 4 осіб: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , дружина - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , син - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , син - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Довідкою Відділу обліку та розподілу житлової площі Подільської районної в м. Києві державної адміністрації від 04.03.2016 №717 підтверджено, що ОСОБА_2 дійсно перебуває на квартирному обліку з 27.12.1995 у складі сім`ї з 4 осіб: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , дружина - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , син - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , син - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Відповідно до ст. 15 Житлового кодексу видача ордерів на зайняття житлової площі здійснюється до компетенції виконавчих комітетів районних, міських, районних у містах рад народних депутатів.
Як вбачається з довідок від 15.12.2014 №2787, від 11.03.2016 № 661 та від 09.06.2017 № 1524 виданих на ім`я ОСОБА_2 . Комунальним підприємством «Центральний» підтверджується, що він та члени його родини зареєстровані та проживають в кімнаті АДРЕСА_1 , а саме:
- ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 з 06.08.1996 року, (позивач-1);
- дружина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 з 05.08.1997 року, (позивач - 2) ;
- син ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 29.08.1997 року, (позивач -3);
- син ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 з 11.08.2000 року, (позивач - 4);
Крім того, реєстрація підтверджується відмітками в паспортах громадян України ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , що наявні в матеріалах справи.
Довідкою від 29.09.2017 № 2284 виданою на ім`я ОСОБА_2 . Комунальним концерном «Центр Комунального сервісу» про склад сім`ї наймача квартири, в якій мешкають наймачі, та займані іншими приміщення вбачається, що ОСОБА_2 , займає 1 житлову кімнату площею 28,7, кількість інших закріплених приміщень та їх площа 10,9. Також, довідкою підтверджено кількість прописаних на жилій площі осіб, а саме: ОСОБА_2 - наймач, ІНФОРМАЦІЯ_3, прописаний з 30.03.2017, ОСОБА_3 - дружина, ІНФОРМАЦІЯ_4, прописана з 29.03.2017, ОСОБА_4 - син, ІНФОРМАЦІЯ_1, прописаний з 29.03.2017, ОСОБА_5 - син, ІНФОРМАЦІЯ_2, прописаний з 30.03.2017.
Згідно з розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) від 10.12.2010 року № 1112 «Про питання організації управління районами місті Києві», житловий будинок АДРЕСА_2 , було передано до сфери управління Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та згідно з розпорядженням Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 08.02.2012 року № 60 передано та закріплено за Комунальним підприємством «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Подільського району» на праві оперативного управління та балансоутримувача.
Відповідно до розпорядження від 29.01.2015 № 50 Подільської районної в місті Києві Державної адміністрації з балансу Комунального підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Подільського району міста Києва» передано на баланс Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» житловий та нежитловий фонд, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Києва та переданий до сфери управління Подільської районної в місті Києві державній адміністрації, та приватизований житловий фонд станом на 01.02.2015 року, згідно з додатком, з метою його подальшого обслуговування, в тому числі і будинок АДРЕСА_2 .
Як вбачається з матеріалів справи, починаючи з 1996 року, позивач -1 та його родина постійно несла та продовжує нести витрати на утримання вказаного житлового приміщення, в якому він разом зі своєю сім`єю постійно проживав та проживає, оскільки іншого житла ми не маємо, що підтверджується квитанціями про сплату житлово-комунальних послуг.
Згідно з листом від 20.07.2015 № 55/вх №5-1754 Подільське районне управління Головного управління МВС України у м. Києві повідомило, що поселення ОСОБА_5 до гуртожитку по АДРЕСА_2 відбувалося за спільною згодою Подільської районної у місті Києві Державної адміністрації та Подільського районного управління ГУ МВС України в м. Києві. Будинок АДРЕСА_2 на протязі довгих років використовується, як гуртожиток для проживання та реєстрації працівників районного управління міліції. Порядок поселення до гуртожитку відбувався на підставі рапортів діючих працівників міліції, щодо надання вільної кімнати для проживання у гуртожитку та рішень Житлово-побутової комісії Подільського районного управління ГУ МВС України в м. Києві на поселення, яке підтверджувалось протоколом засідання комісії. Оскільки, частина документів, пов`язаних з проживанням в гуртожитку працівників міліції до 2004 р. у Подільському районному управлінні фактично втрачена, рапорт, рішення та протокол засідання Житлово-побутової комісії районного управління, щодо вселення ОСОБА_2 до гуртожитку по АДРЕСА_2 разом з членами сім`ї не збереглися. Однак, Подільське районне управління ГУ МВС України в м. Києві не заперечує та припускає факт того, що дані документи були в наявності і його поселення із сім`єю відбулось на законних підставах.
Відповідно листа від 28.07.2023 № 106/оп/Б-482 ОСОБА_2 , звернувся з листом до Подільської районної в м. Києві державної адміністрації стосовно видачі ордеру та щодо приватизації кімнати площею 28,7 під № 7, квартири по АДРЕСА_2 за мною та членами його родини.
Згідно відповіді від 08.08.2023 № 106-106/ОП/Б- 482-1269 Подільської районної в місті Києві держаної адміністрації, вбачається, що відповідно до якого його повідомлено, що він з родиною з 4 осіб (він, дружина, двоє синів) перебувають на квартирному обліку у Подільському районі м. Києва з 27.12.1995 на загальних підставах та з цієї ж дати по пільговій категорії «колишні працівники міліції» за № 33. Окрім того, родині відмовлено у видачі ордера з подальшою приватизацією на вищевказане житлове приміщення у зв`язку з тим, що розпорядженням Подільської районної в м. Києві державної адміністрації від 27.09.2005 року № 917 будинок АДРЕСА_2 визнаний непридатним для проживання, а тому видати ордер на займане житлове приміщення немає законних підстав.
Допитані в судовому засіданні свідки ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , які є сусідами, підтвердили факт приживання позивача -1 разом з сім`єю вищевказаному житловому приміщенні протягом тривалого часу.
Згідно з правовим актом № 5464-Х від 30.06.1983 та відповідно до ст. 127 ЖК Української РСР для проживання робітників, службовців, студентів, учнів, а також інших громадян у період роботи або навчання можуть використовуватись гуртожитки. Під гуртожитки надаються спеціально споруджені або переобладнані для цієї мети жилі будинки. Жилі будинки реєструються як гуртожитки у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів.
Згідно з п. 7 Примірного положення про гуртожитки, затвердженого Постановою Ради Міністрів УРСР від 03.06.1986 № 208 користування жилою площею здійснюється: у гуртожитках державної та комунальної форми власності - виключно за договором найму жилого приміщення, укладеним на підставі ордера; у гуртожитках, що були включені до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації та корпоратизації, - за договором найму жилого приміщення, укладеним на підставі ордера, або на підставі договору оренди житла.
За змістом частин першої та четвертої статті 1 Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» сфера дії цього забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків; нормативно-правовий акт № 500-VІ від 04.09.2008" закону поширюється на громадян та членів їхніх сімей, одиноких громадян, які не мають власного житла, не використали траво на безоплатну приватизацію державного житлового фонду, на правових підставах, визначених цим Законом, вселені у гуртожиток та фактично проживають у гуртожитку протягом тривалого часу.
Згідно з частиною другою статті 4 Закону України «Про забезпечення реалізації житлових трав мешканців гуртожитків» громадяни, які на законних підставах проживають у гуртожитках державної форми власності, гуртожитках, що було включено до статутних капіталів товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), набувають право на приватизацію житлових приміщень у таких гуртожитках після їх передачі у власність відповідної територіальної громади.
Відповідно до п. З Прикінцевих положень Закону України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків" 3 метою захисту житлових прав мешканців гуртожитків, недопущення їх незаконного виселення із займаних ними на визначених цим Законом правових підставах жилих приміщень, недопущення відчуження гуртожитків, що будувалися за радянських часів (до 1 грудня 1991 року) за загальнодержавні кошти, запроваджується мораторій на виселення з гуртожитків мешканців (крім виселення мешканців гуртожитків за рішенням суду) та відчуження (крім передачі у комунальну власність відповідних міських, селищних, сільських рад відповідно до цього Закону) гуртожитків, що перебувають у повному господарському віданні або оперативному управлінні підприємств, організацій, установ незалежно від форми власності або увійшли до статутних фондів чи капіталів акціонерних чи колективних товариств (організацій), створених у процесі приватизації чи корпоратизації (у тому числі тих, що в подальшому були передані до статутних капіталів (фондів) інших юридичних осіб або відчужені в інший спосіб), з дня опублікування цього Закону до завершення виконання Загальнодержавної цільової програми передачі гуртожитків у власність територіальних громад.
Органам місцевого самоврядування під час дії зазначеного мораторію вжити заходів до видачі власниками гуртожитків ордерів усім мешканцям гуртожитків, яких на визначених цим Законом правових підставах було вселено в гуртожиток і які фактично проживають у гуртожитку більше п`яти років, які не отримали ордери (або у яких ордери було вилучено) з незалежних від них причин.
Органам місцевого самоврядування під час дії зазначеного мораторію вжити заходів до видачі власниками гуртожитків ордерів усім мешканцям гуртожитків, яких на визначених цим Законом правових підставах було вселено в гуртожиток і які фактично проживають у гуртожитку більше п`яти років, які не отримали ордери (або у яких ордери було вилучено) з незалежних від них причин.
Згідно п. 2-1 ч.1 ст. 18 цього Закону, органи місцевого самоврядування у житловій сфері щодо приватизації громадянами житла у гуртожитках, на які поширюється дія цього Закону, після передачі гуртожитків у комунальну власність відповідно до цього Закону приймають рішення відповідно до глави 4 «Користування гуртожитками» Житлового кодексу Української РСР про надання жилої площі в гуртожитку з укладенням договору найму жилого приміщення в гуртожитку мешканцям таких гуртожитків, на яких поширюється дія цього Закону, та видають їм спеціальні ордери на право вселення на відповідну жилу площу в гуртожитку.
Отже, на відповідача покладався обов`язок після передачі гуртожитку у комунальну власність відповідно до цього Закону прийняти рішення відповідно до глави 4 «Користування гуртожитками» Житлового кодексу Української РСР про надання жилої площі в гуртожитку з укладенням договору найму жилого приміщення в гуртожитку мешканцям таких гуртожитків, на яких поширюється дія цього Закону, та видати їм спеціальні ордери на право вселення на відповідну жилу площу в гуртожитку.
Відповідно до п. 11 вказаного Положення наймачі, які користуються жилою площею в гуртожитку, зобов`язані: своєчасно сплачувати за проживання в гуртожитку у> строки, встановлені договором або законом; підтримувати чистоту і порядок у жилих та допоміжних приміщеннях; дотримуватися вимог пожежної і газової безпеки, санітарних норм і правил; використовувати жилу площу в гуртожитку за призначенням, забезпечувати збереження технічного обладнання в гуртожитку; забезпечувати за власний рахунок проведення ремонту жилого приміщення у гуртожитку (наймач - згідно з договором найму (оренди); не перешкоджати іншим особам у правомірному користуванні допоміжними приміщеннями в гуртожитку; не допускати виконання робіт та інших дій, що викликають псування приміщень, приладів та обладнання гуртожитку, порушують умови проживання інших осіб; у разі виселення з гуртожитку та/або набуття у власність жилого приміщення передати організації, яка здійснює управління гуртожитком, усе майно, що було надано їм у користування згідно з договором найму (оренди).
Статтею 9 ЖК України визначено, що громадяни мають право на одержання у безстрокове користування у встановленому порядку жилого приміщення в будинках державного чи громадського житлового фонду, або на одержання за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення для категорій громадян, визначених законом, або в будинках житлово-будівельних кооперативів. Ніхто не може бути виселений із займаного жилого приміщення або обмежений у праві користування жилим приміщенням інакше як з підстав і в порядку, передбачених законом.
Згідно зі ст. 51 ЖК України жилі приміщення в будинках житлового фонду місцевих Рад народних депутатів надаються громадянам виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів за участю громадської комісії з житлових питань, створюваної при виконавчому комітеті з депутатів Рад, представників громадських організацій, трудових колективів.
У відповідності до ст. 53 ЖК України жилі приміщення в будинках громадського житлового фонду надаються громадянам за спільним рішенням органу відповідної організації та її профспілкового комітету з наступним повідомленням виконавчому комітетові відповідно районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів про надання жилих приміщень для заселення.
Відповідно до ст.ст. 58, 61 ЖК України на підставі рішення про надання жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду, виконавчий комітет районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів видає громадянинові ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення.
Користування жилим приміщенням у будинках державного і громадського житлового фонду здійснюється відповідно до договору найму жилого приміщення. Договір найму жилого приміщення в будинках державного і громадського житлового фонду укладається в письмовій формі на підставі ордера на жиле приміщення.
Користування жилим приміщенням у будинках державного і громадського житлового фонду здійснюється відповідно до договору найму жилого приміщення. Договір найму жилого приміщення в будинках державного і громадського житлового фонду укладається в письмовій формі на підставі ордера на жиле приміщення.
Згідно ст. 130 ЖК порядок користування жилою площею в гуртожитках визначається договором, що укладається перед вселенням на надану жилу площу в гуртожитку на підставі спеціального ордера відповідно до Примірного положення про користування жилою площею в гуртожитках, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
В той же час, вказаними вище нормами ЖК України передбачено, що єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення є ордер.
Наведене узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 06.07.2022 у справі №758/8680/17, у якій Верховний Суд, зокрема, зазначив, що ордер - правовстановлюючий документ індивідуального характеру, що видається виконавчим органом місцевої ради, до компетенції якого входить прийняття рішення про надання житла та видача документа, який є єдиною правовою підставою на вселення громадянина особисто або з його сім`єю у жиле приміщення.
На підставі спеціального ордера між наймодавцем (житлово-експлуатаційною організацією, а в разі її відсутності - відповідним підприємством, установою, організацією) і наймачем - громадянином, на ім`я якого виданий ордер, укладається договір найму службового жилого приміщення (пункт 26 Постанови Ради Міністрів Української РСР №37 від 04.02.1988 «Про службові жилі приміщення»).
Статтею 61 ЖК визначено, що користування жилим приміщенням у будинках державного і громадського житлового фонду здійснюється відповідно до договору найму жилого приміщення. Договір найму жилого приміщення в будинках державного і громадського житлового фонду укладається в письмовій формі на підставі ордера на жиле приміщення між наймодавцем - житлово- експлуатаційною організацією (а в разі її відсутності - відповідним підприємством, установою, організацією) і наймачем - громадянином, на ім`я якого видано ордер.
Статтею 310 ЦК України визначено, що фізична особа має право на місце проживання. Фізична особа має право на вільний вибір місця проживання та його зміну, крім випадків, встановлених законом.
Згідно положень ст. 47 Конституції України кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону.
Вимогами ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі та у межах повноважень та засобами, передбаченими Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Згідно з усталеною практикою ЄСПЛ, втручання держави в право на житло повинне відповідати критеріям правомірного втручання в право особи на мирне володіння майном у розумінні Конвенції.
Відповідно до статті 1 першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенції) кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права, відповідно до практики Європейського суду з прав людини під майном також розуміються майнові зава.
Згідно статті 8 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, кожен має право і повагу до свого приватного та сімейного життя, до свого житла та кореспонденції. Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини у справі «Кривіцька і Кривіцький проти України», в «тексті вказаної Конвенції поняття «житло» не обмежується приміщенням, в якому проживає на законних підставах, або яке було у законному порядку встановлено, а залежить від фактичних обставин, а саме існування достатніх і тривалих зв`язків з конкретним місцем. Втрата житла будь-якою особою є крайньою формою втручання у права на житло.
Згідно з Конвенцією поняття «житло» не обмежується приміщеннями; в яких законно мешкають або законно створені. Чи є конкретне місце проживання «житлом», яке підлягає захисту підставі пункту 1 статті 8 Конвенції, залежить від фактичних обставин, а саме - від наявності остатніх та триваючих зв`язків із конкретним місцем. Втрата житла є найбільш крайньою формою втручання у право на повагу до житла (рішення від 13 травня 2008 року у справі МакКенн проти Сполученого Королівства» (МсСаnn.v. the United Kingdom), заява № 19009/04, пункт 50).
Як зазначає Верховний Суд при вирішенні справ суди відповідно до пункту 1 статті 17 Закону раїни «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав цини» повинні застосовувати Конвенцію та практику цього Суду як джерело права ( справа 1/613/18-ц від 15.01.2020 року).
Вищезазначені правові позиції визначені в постановах Верховного Суду від 30 травня 8 року у справі № 591/6623/16-ц, від 20 червня 2018 року у справі № 200/18858/16-ц провадження № 14-165цс 18), від 09 жовтня 2019 року у справі № 750/2176/17 (провадження № 14- цс19).
Відповідно до ст. 52 ЖК України жилі приміщення в будинках відомчого житлового фонду надаються громадянам за спільним рішенням адміністрації і профспілкового комітету підприємства, установи, організації, затвердженим виконавчим комітетом районної, міської, районної у місті, селищної, сільської Ради народних депутатів.
Згідно із ст. ст. 127-129 ЖК України передбачено, що для проживання робітників у період роботи можуть використовуватися гуртожитки Під гуртожитки надаються спеціально споруджені бо переобладнані для цієї мети жилі будинки. Жилі будинки реєструються як гуртожитки у виконавчому комітеті районної, в місті ради.
Жила площа в гуртожитку надається за спільним рішенням адміністрації підприємства та оповідного профспілкового комітету. На підставі рішення про надання жилої площі в гуртожитку адміністрація підприємства видає громадянинові спеціальний ордер, який є єдиною підставою для населення на надану жилу площу.
Ордер на жиле приміщення видається громадянинові на вільне жиле приміщення на підставі рішення виконавчого комітету районної міської; районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів про надання жилого приміщення в будинку державного або громадського тактового фонду (ст. 58 ЖК України).
Ордер на жиле приміщення може бути визнаний недійсним у судовому порядку у випадках надання громадянами не відповідаючих дійсності відомостей про потребу в поліпшенні житлових умов, порушення прав інших громадян і організації на зазначене в ордері жиле приміщення, неправомірних дій службових осіб при вирішенні питання про надання жилого приміщення, а також в інших випадках порушення порядку і умов надання жилих приміщень.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2ст. 64 ЖК України члени сім`ї наймача, які проживають разом з ним користуються нарівні з наймачем усіма правами і несуть усі обов`язки, що випливають з договору зиму жилого приміщення. До членів сім`ї наймача належить дружина наймача, їх діти і батьки.
Згідно із ч. 2 ст. 65 ЖК України особи, що вселилися в жиле приміщення як члени сім`ї наймача набувають рівного з іншими членами сім`ї права користування жилим приміщенням.
Пунктом 15 постанови Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1996 № 9 «Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя» визначено, що при розгляді спорів гро право користування жилим приміщенням необхідно брати до уваги, що ст. 33 Конституції гарантує кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, свободу пересування а вільний вибір місця проживання. Це означає, що наявність чи відсутність прописки самі по собі е можуть бути підставою для визнання права користування жилим приміщенням за особою, яка там проживала чи вселилась туди як член сім`ї наймача (власника) приміщення, або ж для відмови й у цьому.
Відповідно до положень ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення часників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно до положень ст. 77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до положень ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на м вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Статтею 55 Конституції України, кожному громадянину України гарантується право на скарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого cсамоврядування, посадових і службових осіб.
З огляду на вказані положення та встановлені обставини, а також з урахуванням надання достатніх належних та допустимих доказів, суд вважає, що позовні вимоги за первісним позовом є обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Крім того, факт постійного користування та проживання позивачем-1 разом з сім`єю вищевказаному житловому приміщенні підтверджується договорами, які підтверджують, що він разом з сім`єю несе витрати по його утриманню. Всі вищевказані договори укладені строком на один рік з дня їх підписання і набирають чинності з дня їх укладення. Договори вважаються щороку продовженими, якщо за місяць до закінчення строку його дії однією із сторін не буде письмово заявлено про його розірвання або необхідність перегляду, наміру, щодо розірвання вищевказаних договорів жодною зі сторін заявлено не було. Окрім того, з моменту укладення вищезазначених договорів позивач-1 регулярно сплачував та продовжую сплачувати за рахунками, які йому надходили за використані мною комунальні послуги, що підтверджується квитанціями про їх оплату. Тобто, позивач-1 протягом багатьох років разом зі своєю сім`єю ніс витрати по утриманню житлового приміщення, а саме кімнати № НОМЕР_1 квартири АДРЕСА_3 . У зв`язку з тим, що позивач-1 разом, зі своєю сім`єю протягом тривалого часу, проживає у кімнаті АДРЕСА_1 так, як іншого житла не має та враховуючи те, що починаючи з 27.12.1995, ОСОБА_2 разом із членами моєї родини перебував на квартирному обліку, тому в зустрічному позові слід відмовити в повному обсязі.
З урахуванням вищевикладеного, на підставі ст.ст. 9, 51, 52, 53, 58, 61, 130 ЖК України, ст.ст.15, 310 ЦК України, Закону України «Про забезпечення реалізації житлових трав мешканців гуртожитків», керуючись ст.ст. 4,10, 12,13, 76-83, 89, 259, 263, 264, 265, 268, 352, 354 ЦПК України, -
В И Р І Ш И В :
Позов ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Подільської районної в м. Києві державної адміністрації про визнання права користування житловим приміщенням - задовольнити в повному обсязі.
Визнати за ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ), ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ), ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) та ОСОБА_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) право користування кімнатою № 7 квартири АДРЕСА_3 .
В зустрічному позові Подільської районної в м. Києві державної адміністрації до ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про виселення без надання іншого житлового приміщення - відмовити в повному обсязі.
Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Учасник справи, якому копія повного судового рішення не була вручена в день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом 30 днів з дня вручення йому копії повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне найменування сторін у справі:
Позивач-1 (за первісним позовом) - ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_5 );
Позивач-2 (за первісним позовом) - ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_6 );
Позивач-3 (за первісним позовом) - ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_7 );
Позивач-4 (за первісним позовом) - ОСОБА_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_8 ).
Відповідач (за первісним позовом) - Подільська районна в м. Києві державна адміністрація (місцезнаходження: 04070, м.Київ, Контрактова площа, буд.2; код ЄДРПОУ 37333608).
Суддя Н. М. Ларіонова
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2024 |
Оприлюднено | 27.05.2025 |
Номер документу | 127568908 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них |
Цивільне
Подільський районний суд міста Києва
Ларіонова Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні