Герб України

Рішення від 15.05.2025 по справі 912/3091/24

Господарський суд кіровоградської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25006,

тел. (0522) 30-10-22, 30-10-23, код ЄДРПОУ 03499951,

e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2025 рокуСправа № 912/3091/24

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Глушкова М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Національної служби здоров`я України (просп. Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073)

до відповідача: Комунального некомерційного підприємства "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради" (вул. Володимирська, 76, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Комунального некомерційного підприємства "Олександрійська психіатрична лікарня Кіровоградської обласної ради" (вул. Дружби Народів, 10, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28006)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Кіровоградська обласна рада (пл. Героїв Майдану, 1, м. Кропивницький, 25022)

про стягнення 329 630,14 грн

секретар судового засідання - Коваленко Т.А.

представники сторін:

від позивача - Сич О.А., самопредставництво, виписка з ЄДР, в режимі відеоконференції;

від відповідача - участі не брали;

від третьої особи (Кіровоградської обласної ради) - Назаренко Ю.В., самопредставництво, виписка з ЄДР, посвідчення №146 від 06.08.24;

від третьої особи (Комунального некомерційного підприємства "Олександрійська психіатрична лікарня Кіровоградської обласної ради") - участі не брали,

УСТАНОВИВ:

До Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява Національної служби здоров`я України (далі - НСЗУ) до Комунального некомерційного підприємства "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради та до Комунального некомерційного підприємства "Олександрійська психіатрична лікарня Кіровоградської обласної ради" про наступне:

- стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради на користь Національної служби здоров`я України грошові кошти в сумі 329 630,14 грн;

- всі судові витрати (сплата судового збору), понесені Національною службою здоров`я України при зверненні до суду, стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради.

В обґрунтування позовних вимог Національна служба здоров`я України зазначила, що у зв`язку з невиконанням відповідачами умов Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 0990-E123-P000 в частині надмірно сплачених коштів з відповідачів підлягає стягненню відповідна заборгованість.

Ухвалою суду від 17.12.2024 залишено позовну заяву без руху та встановлено строк для усунення виявлених при поданні позовної заяви недоліків (суддя Тимошевська В.В.).

23.12.2024 до суду подано клопотання позивача про усунення недоліків разом з уточненою редакцією позовної заяви, в якій було заявлено клопотання про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Комунального некомерційного підприємства "Олександрійська психіатрична лікарня" Кіровоградської обласної ради (вул. Дружби Народів, 10, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000), з тих мотивів, що Розпорядженням Голови обласної ради від 11.10.2023 № 265-гр "Про припинення юридичної особи КНП "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до КНП "Олександрійська психіатрична лікарня Кіровоградської обласної ради", Комунальне некомерційне підприємство "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради знаходиться в стадії ліквідації, тому доцільне юридичну особу, яка є його правонаступником, залучити стороною по справі у якості третьої особи на стороні відповідача.

Питання щодо залучення до участі у справі зазначеного підприємства в якості третьої особи судом при відкритті провадження у справі судом не вирішувалось

Ухвалою суду від 30.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 30.01.2025 та залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Кіровоградську обласну раду.

30.01.2025 оголошено перерву у підготовчому засіданні до 25.02.2025.

21.02.2025 до суду від Кіровоградської обласної ради надійшла заява про закриття провадження у справі.

24.02.2025 від позивача надійшли додаткові пояснення на заяву Кіровоградської обласної ради.

Ухвалою від 25.02.2025 господарським судом продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та оголошено перерву в підготовчому засіданні до 18.03.2025.

17.03.2025 до господарського суду від Комунального некомерційного підприємства "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради" надійшла заява, в якій підприємство зазначає, що не визнає позов.

У зв`язку із тимчасовою непрацездатністю судді, судове засідання 18.03.2025 не відбулося.

Ухвалою від 27.03.2025 господарським судом призначено підготовче засідання у справі на 01.04.2025.

Ухвалою від 01.04.2025 господарським судом відмовлено у задоволенні заяви Кіровоградської обласної ради про закриття провадження у справі, закрито підготовче провадження у справі та призначити справу до судового розгляду по суті на 15.04.2025.

15.04.2025 у судовому засіданні оголошено перерву до 06.05.2025.

06.05.2025 у судовому засіданні оголошено перерву до 08.05.2025.

08.05.2025 від позивача разом з доказами надійшли додаткові пояснення від 07.05.2025 у справі.

Ухвалою від 08.05.2025 господарським судом залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Комунальне некомерційне підприємство "Олександрійська психіатрична лікарня Кіровоградської обласної ради", постановлено повернути без розгляду докази подані разом з додатковими поясненнями Національної служби здоров`я України від 07.05.2025 та відкладено судове засідання до 15.05.2025.

Позивач в судовому засіданні підтримав позовні вимоги повністю.

Представники відповідача та представники третьої особи (Комунального некомерційного підприємства "Олександрійська психіатрична лікарня Кіровоградської обласної ради") участі в судовому засіданні 15.05.2025 не забезпечили, ухвала про відкладення розгляду справи від 08.05.2025 з повідомленням про дату, час та місце проведення судового засідання вручена учасникам справи через систему "Електронний суд", що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

Відповідно до ч. 1, п. 1 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

З огляду на викладене, господарський суд розглядає справу в судовому засіданні 15.05.2025 за відсутності представників відповідача та представників третьої особи (Комунального некомерційного підприємства "Олександрійська психіатрична лікарня Кіровоградської обласної ради").

У судовому засіданні 15.05.2025 досліджено докази у справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заслухавши пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд встановив таке.

Так, між Національною службою здоров`я України (далі Позивач/Замовник) та КНП Олександрійський онкологічний диспансер Кіровоградської обласної, ЄДРПОУ 24151755 (далі Відповідач/Надавач/КНП) в 2023 році було укладено договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 0990-E123-P000 (далі Договір) (т. 1 а.с. 69-102).

Згідно з п. 8 Договору надавач зобов`язувався надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник зобов`язувався оплачувати такі послуги відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів.

Пунктом 9 Договору передбачено, що медичні послуги та спеціальні умови їх надання визначаються у додатках до Договору. Умови закупівлі та специфікації, визначенні в оголошенні про укладення Договору, є невід`ємною частиною Договору.

Права і обов`язки сторін Договору, встановлені п. 16 - 20 Договору.

Так, зокрема, підп. 1 - 6 п. 16 Договору визначають наступні права замовника (НСЗУ):

1) вимагати від надавача належного, своєчасного та у повному обсязі виконання своїх зобов`язань згідно з Договором;

2) перевіряти відповідність надавача вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, умовам закупівлі;

3) здійснювати моніторинг шляхом:

- направлення запитів надавачу, що містять перелік документів та/або інформації, які необхідно подати замовнику;

- здійснення моніторингового візиту відповідно до внутрішніх процедур замовника;

- проведення аналізу даних в електронній системі охорони здоров`я (далі ЕСОЗ) та/або інших державних інформаційних системах (реєстрах);

4) у разі виявлення порушень умов Договору та/або факту надміру сплачених коштів, що не пов`язане безпосередньо з порушеннями умов Договору, проводити перерахунок сплачених коштів за надані медичні послуги надавачем та вживати інших заходів, що передбачені Договором;

5) зупиняти оплату за Договором у випадках, установлених законодавством та Договором;

6) відмовитися від Договору в односторонньому порядку у випадках, передбачених Договором.

Відповідно до підп. 2 п. 19 Договору надавач зобов`язується відповідати вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, умовам закупівлі.

Окрім того, підп. 17 п. 19 Договору визначено, що надавач зобов`язується забезпечувати внесення до системи (ЕСОЗ) достовірної інформації про надавача, його керівника, медичних працівників, підрядників та уповноважених осіб (у тому числі про припинення трудових відносин з працівником надавача або договірних відносин з підрядником) не пізніше наступного робочого дня з дня її зміни.

Згідно з п. 66 Договору сторони несуть повну відповідальність за повноту та достовірність інформації, зазначеної в Договорі і системі (ЕСОЗ), та ризик настання несприятливих наслідків у разі неповідомлення іншій стороні про зміну такої інформації.

Як зазначає позивач, за результатами здійсненого НСЗУ автоматичного моніторингу (т. 1 а.с. 27-44) виявлена невідповідність надавача умовам Договору, зокрема, вимогам до спеціалістів та кількості фахівців за пакетом "ХІРУРГІЧНІ ОПЕРАЦІЇ ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ У СТАЦІОНАРНИХ УМОВАХ", в результаті чого надавачу було надмірно сплачено кошти в сумі 329 630,14 грн (триста двадцять дев`ять тисяч шістсот тридцять гривень, 14 копійок).

Умовами закупівлі медичних послуг (т. 1 а.с. 78-102) за пакетом "ХІРУРГІЧНІ ОПЕРАЦІЇ ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ У СТАЦІОНАРНИХ УМОВАХ" передбачені вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах:

1. За місцем надання медичних послуг:

a. Лікар-акушер-гінеколог та/або лікар-гінеколог дитячого та підліткового віку, та/або лікар-гінеколог-онколог, та/або лікар-кардіолог інтервенційний, та/або лікар-комбустіолог, та/або лікар-нейрохірург, та/або лікар-нейрохірург дитячий, та/або лікар-онколог, та/або лікар-онколог дитячий, та/або лікар-ортопед-травматолог, та/або лікар-ортопед-травматолог дитячий, та/або лікар-отоларинголог, та/або лікар-отоларинголог дитячий, та/або лікаротоларинголог-онколог, та/або лікар-офтальмолог, та/або лікар-офтальмолог дитячий, та/або лікар-уролог, та/або лікар-уролог дитячий, та/або лікар-хірург, та/або лікар-хірург дитячий, та/або лікар-хірург-проктолог, та/або лікар-хірург-онколог, та/або лікар-хірург судинний, та/або лікар-хірург серцево-судинний, та/або лікар-хірург торакальний, лікар-стоматологхірург та/або лікар-хірург щелепно-лицевий щонайменше 4 особи із зазначеного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі охорони здоров`я (далі ЗОЗ).

b. Сестра медична щонайменше 8 осіб, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.

c. Сестра медична операційна щонайменше 4 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.

2. У ЗОЗ:

a. Лікар з ультразвукової діагностики щонайменше одна особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.

b. Лікар-рентгенолог щонайменше одна особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.

c. Лікар-епідеміолог щонайменше одна особа, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.

d. Лікар з фізичної та реабілітаційної медицини та/або лікар з лікувальної фізкультури, та/або лікар з лікувальної фізкультури і спортивної медицини, та/або лікар-фізіотерапевт, та/або фізичний терапевт, та/або ерготерапевт щонайменше одна особа із зазначеного переліку, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.

e. Рентгенолаборант щонайменше одна особа, яка працює за основним місцем роботи у цьому ЗОЗ або за сумісництвом.

2.1. У відділенні / палаті інтенсивної терапії:

a. Лікар-анестезіолог та/або лікар-анестезіолог дитячий (за умови надання допомоги дітям) щонайменше 2 особи із зазначеного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.

b. Сестра медична-анестезист щонайменше 4 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.

Відповідно до даних Реєстру медичних працівників ЕСОЗ невідповідність персоналу тривала у період з 01.01.2023 по 31.12.2023. Невідповідності вимогам до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах відповідно до умов Договору, були виявлені за результатом проведеної верифікації інформації про внесений в ЕСОЗ медичний персонал, на підставі первинних документів надавача (т. 1 а.с. 48 з об. -50).

Позивач зазначає, що надавач не надав підтверджуючі документи щодо працевлаштування за основним місцем роботи в цьому КНП або за сумісництвом: Лікар з лікувальної фізкультури та спортивної медицини.

На підставі вищевикладеного у надавача виникла невідповідність умовам закупівлі медичних послуг за пакетом "ХІРУРГІЧНІ ОПЕРАЦІЇ ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ У СТАЦІОНАРНИХ УМОВАХ" в частині вимог до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах відповідно до умов Договору, а саме: Лікар з фізичної та реабілітаційної медицини та/або лікар з лікувальної фізкультури, та/або лікар з лікувальної фізкультури і спортивної медицини, та/або лікар-фізіотерапевт, та/або фізичний терапевт, та/або ерготерапевт щонайменше одна особа із зазначеного переліку, яка працює за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ або за сумісництвом.

Зазначена невідповідність була наявна протягом періоду з 01.01.2023 по 20.06.2023.

Позивачем виявлено, що надавач не надав підтверджуючі документи щодо працевлаштування за основним місцем роботи в цьому КНП Сестри медичної операційної.

На підставі вищевикладеного у надавача виникла невідповідність умовам закупівлі медичних послуг за пакетом "ХІРУРГІЧНІ ОПЕРАЦІЇ ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ У СТАЦІОНАРНИХ УМОВАХ" в частині вимог до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах відповідно до умов Договору, а саме: Сестра медична операційна щонайменше 4 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.

Зазначена невідповідність була наявна протягом періоду 01.01.2023 по 31.12.2023.

Позивачем виявлено, що надавач не надав підтверджуючі документи щодо працевлаштування за основним місцем роботи в цьому КНП Сестри медичної анестезиста.

У зв`язку з чим у надавача виникла невідповідність умовам закупівлі медичних послуг за пакетом "ХІРУРГІЧНІ ОПЕРАЦІЇ ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ У СТАЦІОНАРНИХ УМОВАХ" в частині вимог до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах відповідно до умов Договору, а саме: Сестра медична-анестезист щонайменше 4 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому ЗОЗ.

Зазначена невідповідність була наявна протягом періоду 01.01.2023 по 31.12.2023.

У 2023 році НСЗУ надіслала надавачу повідомлення про виявлені порушення умов Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Зокрема надіслані листи: від 05.05.2023 №16259/1-15-23 (т. 1 а.с. 19-20), від 15.06.2023 №21426/11-15-23 (т. 1 а.с. 21-22), від 25.09.2023 №32904/11-15-23 (т. 1 а.с. 23-24), від 25.12.2023 №44419/11-15-23 (т. 1 а.с. 25-26). Зазначеними листами НСЗУ повідомляла надавача про наявність у нього невідповідності вимогам до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах відповідно до умов Договору за пакетами.

Позивач зазначає, що Розпорядженням Голови обласної ради від 11.10.2023 року № 265-гр "Про припинення юридичної особи КНП "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до КНП "Олександрійська психіатрична лікарня Кіровоградської обласної ради" ЄДРПОУ 23096089 Комунальне некомерційне підприємство "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради знаходиться в стадії ліквідації.

У листі позивачу № 43 від 21.03.2024 відповідач повідомив, що повернути борг у сумі 329630,14 грн не має можливості та просить відтермінувати повернення боргу (т. 1 а.с. 12).

04.06.2024 НСЗУ направлено на адресу відповідача та Кіровоградської обласної ради претензію № 18898/2-17-24 щодо повернення надмірно сплачених коштів на суму 329 630,14 грн (т. 1 а.с. 14-18).

У відповіді на претензію №76 від 19.07.2024 відповідач зазначив, що підприємство не має можливості погасити зазначений борг, а тому ним направлений лист до Кіровоградської обласної ради про допомогу у вирішенні даного питання (т. 1 а.с. 13).

На звернення КНП "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради третьою особою надано відповідь, відповідно до якої рекомендовано Кіровоградській обласній військовій адміністрації розглянути бюджетні звернення відповідача по справі щодо виділення коштів з обласного бюджету на 2024 рік (т. 1 а.с. 13 з об.)

04.06.2024 Кіровоградською обласною радою на претензію НСЗУ № 18898/2-17-24 від 04.06.2024 надано відповідь, відповідно до якої рада повідомила, що порушене питання планується до розгляду на засіданні постійної комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів та інвестицій (т. 1 а.с. 11), однак грошові кошти повернуті не були, що й стало підставою для звернення до суду з позовом.

Розглядаючи спір по суті, суд враховує таке.

Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Згідно з ч. 1 ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Статтею 16 ЦК України передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Нормами ст. 526 ЦК України визначено, що зобов`язання мають виконуватися сторонами належним чином згідно з умовами договору, вимогами кодексів та інших актів законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту чи інших вимог, які традиційно ставляться.

Кожна сторона повинна вжити усіх необхідних заходів для належного виконання нею зобов`язань.

Частиною 2 ст. 193 Господарського кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського кодексу України та ст. 599 ЦК України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Зважаючи на вищенаведене, закінчення строку дії Договору, виконання якого здійснено тільки однією стороною, не припиняє зобов`язальних правовідносин сторін та не звільняє другу сторону Договору від відповідальності за невиконання нею свого зобов`язання.

Правовідносини у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій регулюються, зокрема, Основами законодавства України про охорону здоров`я, Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" та прийнятими на їх основі актами Уряду, наказами Міністерства охорони здоров`я.

Відповідно до ст. 18 Основ законодавства України про охорону здоров`я медична допомога надається безоплатно за рахунок бюджетних коштів у закладах охорони здоров`я та фізичними особами - підприємцями, які зареєстровані та одержали в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, з якими головними розпорядниками бюджетних коштів укладені договори про медичне обслуговування населення.

Вимоги до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, порядок укладання таких договорів та типова форма договору затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Порядок укладення, зміни та припинення договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій а також типову форму договору затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 410.

Національна служба здоров`я України (Уповноважений орган) є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, однією з функцій якого є укладення, зміна та припинення договорів про медичне обслуговування населення.

Пунктом 6 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" та підп. 5 п. 4 Положення про Національну службу здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1101 на НСЗУ покладено обов`язок здійснювати заходи, що забезпечують цільове та ефективне використання коштів за програмою медичних гарантій.

До таких заходів належить, зокрема, проведення верифікації відповідно до п. 27 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 411 "Деякі питання електронної системи охорони здоров`я" (далі - Порядок), які спрямовані на забезпечення точності та достовірності інформації у центральній базі даних електронної системи охорони здоров`я.

Верифікації підлягають усі дані у всіх реєстрах центральної бази даних з метою забезпечення управління актуальністю даних у системі, зокрема виявлення дублювання записів, іншої недостовірної інформації чи неповної інформації. Верифікація даних у реєстрах центральної бази даних здійснюється відповідно до методик та рекомендацій, визначених НСЗУ.

Відповідно до підп. 3 п. 2 Порядку (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України № 348 від 15.04.2020) верифікація комплекс заходів з порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей, що містяться в реєстрах центральної бази даних, з відомостями, що містяться в тих самих або інших реєстрах центральної бази даних або інших державних інформаційних ресурсах, а також відомостями, одержаними, зокрема шляхом електронної взаємодії, від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які є володільцями та/або розпорядниками таких відомостей, відомостей, одержаних у результаті заходів з моніторингу виконання умов договорів та перевірки НСЗУ дотримання надавачами медичних послуг вимог, установлених Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення, і договорами про медичне обслуговування населення, іншими даними.

Згідно зі складеним позивачем коригувальним звіту про медичні послуги за період надання медичних послуг з 01.01.2023 по 31.12.2023 № 0024151755S23L2J, загальна вартість наданих послуг становить "мінус" 329630,14 грн (т. 1 а.с. 18-18 з об.).

У відповідності до п. 41 Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 0990-E123-P000 у разі надання надавачем медичних послуг, що не відповідають переліку, обсягу або якості медичних послуг, передбачених цим договором, надавач зобов`язаний повернути замовнику кошти, сплачені замовником за надання таких медичних послуг. Повернення замовнику коштів, сплачених за надання медичних послуг, що не відповідають переліку, обсягу або якості медичних послуг, передбачених цим договором, не звільняє надавача від відшкодування шкоди, заподіяної пацієнту.

04.06.2024 НСЗУ направлено на адресу відповідача та Кіровоградської обласної ради претензію № 18898/2-17-24 щодо повернення надмірно сплачених коштів на суму 329 630,14 грн, яка залишена без задоволення, оскільки відповідач повідомив листом №76 від 19.07.2024 про неможливість самостійно погасити вказаний борг (т. 1 а.с. 13).

Відповідач проти розміру стягуваної заборгованості не заперечив та доказів її оплати суду не подав.

За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги заявлено обґрунтовано та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст. 74, 76, 77, 129, 233, 236-241, 252, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Олександрійський онкологічний диспансер" Кіровоградської обласної ради" (вул. Володимирська, 76, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000, ідентифікаційний код 24151755) на користь Національної служби здоров`я України (просп. Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073, ідентифікаційний код 42032422) грошові кошти в сумі 329 630,14 грн, а також 4 944,45 грн судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Копії рішення надіслати учасникам справи до електронних кабінетів.

Повний текст рішення складено 23.05.2025.

Суддя М.С. Глушков

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення15.05.2025
Оприлюднено26.05.2025
Номер документу127570713
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі надання послуг

Судовий реєстр по справі —912/3091/24

Рішення від 15.05.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 08.05.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 06.05.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 05.05.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 15.04.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 01.04.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 31.03.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 27.03.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 25.02.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 24.02.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні