Герб України

Рішення від 22.05.2025 по справі 320/12786/23

Київський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2025 року Київ № 320/12786/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов від Товариства з обмеженою відповідальністю «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 19.12.2022 року № 51333000402 про застосування штрафу у сумі 15 156,29 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що висновки відповідача в акті камеральної перевірки позивача з питань дотримання термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) від 01.11.2022 року №298/33-00-04-02- 01/36866563, щодо порушення позивачем вимог п. 201.10 ст. 201 ПКУ, а саме: несвоєчасно зареєстровано в ЄРПН податкові накладні за червень, вересень 2022 року є необґрунтованими, і тому позивач вважає спірне рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05 травня 2023 року було відкрито спрощене провадження в адміністративній справі № 320/12786/23 без проведення судового засідання.

Вказаною ухвалою суду встановлено відповідачу 15-ти денний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

Відповідач у визначені судом строки подав відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнав та просив суд відмовити в задоволенні позову.

Заперечуючи проти заявлених позовних вимог відповідач, у наданому суду відзиві наголошує, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним податковим законодавством, посилаючись на обставини, викладені в акті перевірки, а саме встановлення несвоєчасної реєстрації позивачем в ЄРПН податкових накладних за червень, вересень 2022 року, що відповідно є порушенням вимог п. 201.10 ст. 201 ПКУ.

Крім того, на обґрунтування позицій по суті заявлених вимог сторонами було подано пояснення по справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків була проведена камеральна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» з питань дотримання термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), якою встановлено порушення вимог п. 201.10 ст. 201 ПКУ, а саме: несвоєчасно зареєстровано в ЄРПН податкові накладні за червень, вересень 2022 року, що викладено в акті перевірки від 01.11.2022 року №298/33-00-04-02- 01/36866563.

Проведеною перевіркою ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 36866563) відповідачем встановлено, шо відповідно до ст.192 та п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за червень, вересень 2022 року на загальну суму податку на додану вартість 277 320,96 грн., у тому числі:

порушення строку реєстрації до 15 календарних днів - на загальну суму податку на додану вартість - 277 317,30 грн.;

порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів - на загальну суму податку на додану вартість 3,66 гривень.

Не погоджуючись з висновками Акта перевірки ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» було подано заперечення на акт перевірки від 21.11.2022 року №257.

Згідно поданих до заперечення роздруківок електронних документів за 14.10.2022 року, щодо направлення ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» ПН/РК для реєстрації в ЄРПН, які зазначені в Додатку 1 до Акту та складені з 30.09.2022 до 18.10.2022, податковим органом було встановлено, що час направлення деяких документів складає 17:58 год.

Пунктом 69.18 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Отже, на підставі поданих до заперечення роздруківок електронних документів. Західним Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків було частково задоволено вимоги ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 36866563) на основі аргументів наведених в запереченнях в сумі штрафних санкцій 12 576,17 грн., та залишено в силі висновки акту перевірки від 01.11.2022 р. № 298/33-00-04-02- 01/36866563 в сумі штрафної санкції 15 156.29 гривень, оскільки час направлення позивачем до податкового органу відповідних ПН/РК від 15.07.2022 р. становить 18:12 год., 18:20 год., 18:21 год., тобто не в межах операційного дня: у робочі дні з 8 години до 18 години, що є порушенням ст.192 та п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, відповідно до п. 120. 1 ст 120 ПКУ, відповідачем було застосовано до позивача штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН та винесено податкове повідомлення-рішення від 19.12.2022 р. №51333000402 на суму 15 156,29 гривень.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПКУ, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з абзацом 14 п.201.10 ст.201 ПКУ, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, шо складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець мас право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2», із змінами та доповненнями, встановлено з 12.03.2020 року по 31.12.2022 року на всій території України карантин.

Відповідно до підпункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків: обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку:

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/22 «Про введення воєнного стану в Україні» із змінами та доповненнями введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.

Пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України встановлено, шо тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Відповідно п.п.69.1 п.69 Підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Згідно п.п.69.2 п.69 Підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України, у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються (набув чинності 27.05.2022 року).

За даними Єдиного реєстру податкових накладних за період червень, вересень 2022 року встановлено порушення ТОВ СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 36866563) граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

ІПННазва отримувачаПеріод№ ПН/РКДата виписки ПН/РКДата реєстрації ПН/РККількість днів затримкиОбсяг постачаннясума ПДВ та ПН/РК, грн.370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202227030.06.202218.07.2022 08:08348 541,013 397,87370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202226030.06.202218.07.2022 08:063243 754,8417 062,84370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202226630.06.202218.07.2022 08:063235 411,2116 478,79370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202226830.06.202218.07.2022 08:06345 875,483 211,28370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202226230.06.202218.07.2022 08:073238 775,7016 714,30370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202226430.06.202218.07.2022 08:073225 241,8215 766,93370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202226930.06.202218.07.2022 08:073357 036,3024 992,54370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06 202226530.06.202218.07.2022 08:073229 654,2116 075,79370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202226730.06.202218.07.2022 08:073119 697,468 378,82370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202226330.06.202218.07.2022 08:063177 467,1812 422,70370375426569ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"06.202226130.06.202218.07.2022 08:063243 625,6917 053,80368665626568ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СОКАР УКРАЇНА"09.202217601.09.202221.10.2022 08:582118,283,66Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 10 Порядку, ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246), до Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:

кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою.

Відповідно до п.11 Порядку, після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до п. 12. Порядку, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201 10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу, тощо.

Відповідно до п. 3 Порядку, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, Формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п. 14 Порядку, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є під твердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Відповідно до п. 15 Порядку, у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом МФУ від 06.06.2017 р. № 557, зареєстрованого в Мін`юсті України 03.08.2017 р. за № 959/30827, автор здійснює надсилання електронних документів з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для надання таких документів.

Відповідно до п.6 Порядку №557, автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня.

Згідно з підпунктом 69,18 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних, надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

ТОВ СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» долучено до позовної заяви копії документів з програмного забезпечення «М.Е.Dос», а саме: «Властивості документа», xml-файли та квитанції отримані від ДПС України.

У вищезазначених документах, чітко зазначено, що відправка Розрахунків коригувань відбувалася 15.07.2022 року, але після 18:00 год., тобто після завершення операційного дня, з порушенням вимог п.п. 69.18 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що дата та час направлення позивачем до податкового органу вказаних ПН/РК, та отримання таких документів (ПН/РК) податковим органом становить 15.07.2022 р. о 18:12 год., 18:20 год., 18:21 год., тобто після завершення операційного дня, що відповідно є порушенням вимог п.п. 69.18 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України.

Таким чином, фактичне подання позивачем зазначених ПН/РК для реєстрації в ЄРПН 15.07.2022 р. о 18:12 год., 18:20 год., 18:21 год. підтверджується наявними матеріалами справи та не було заперечено позивачем.

Посилання позивача на те, що приписами абз. 10 п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин, проте як жодної з вище перелічених квитанцій до позивача у встановленому порядку не надходило, а відтак у діях позивача, на його думку, відсутні ознаки правопорушення, зазначені в акті перевірки, - суд прийняти до уваги не може, оскільки в даному випадку, що підтверджується матеріалами справи, складені позивачем ПН/РК не були сформовані ним з порушенням вимог ПКУ, відповідно до чого квитанції про неприйняття відповідачем таких ПН/РК не надсилалися, проте як вказані ПН/РК були подані позивачем після 18:00 год., тобто після завершення операційного дня, а отже з порушенням вимог п.п. 69.18 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у своїй постанові від 18.12.2018 у справі № 805/2/18-А (провадження № К/9901/56458/18), який в силу приписів частини п`ятої статті 242 КАС України врахований судом у спірних правовідносинах.

Також суд звертає увагу на те, що формальні порушення щодо недотримання процедури прийняття рішення самі по собі не можуть бути достатньою підставою для визнання протиправним та скасування такого податкового повідомлення-рішення за обов`язкової умови доведеності фактів порушення.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що беручи до уваги у сукупності факти встановлених порушень, виявлені під час проведення камеральної перевірки, контролюючим органом, було правомірно винесене оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 19.12.2022 р. № 51333000402 на суму 15 156,29 гривень.

Як встановлено частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з вимогами частини третьої статті 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені у судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами частини другої статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані.

Згідно пункту 29 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 09.12.1994, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Відповідно до статті 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до положень чч. 1 та 2 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частинами 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання вимог частини другої статті 77 КАС України, відповідачем доведено належними та допустимими доказами правомірність його рішення.

Під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, довів правомірність свого рішення, в той час як позивачем не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи спростовані фактичними обставинами справи.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Враховуючи положення статті 139 КАС України, судові витрати не підлягають розподілу.

Керуючись статтями 9, 14, 73 - 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в:

В задоволенні адміністративного позову- відмовити повністю

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Я.В. Горобцова

Горобцова Я.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2025
Оприлюднено26.05.2025
Номер документу127583326
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —320/12786/23

Рішення від 22.05.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні