Герб України

Ухвала від 23.05.2025 по справі 821/394/13-а

Приморський районний суд м.одеси

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 821/394/13

УХВАЛА

23 травня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тарасишиної О.М., за участю секретаря судового засідання Лебедь В.Є., розглянувши в порядку письмового провадження заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про видачу дублікату виконавчого листа та поновлення строку для його повторного пред`явлення до виконання в адміністративній справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (місцезнаходження: 73036, м. Херсон, вул. Валентини Крицак, 6; код ЄДРПОУ 21295057) до Відкритого акціонерного товариства Херсонський бавовняний комбінат (місцезнаходження: 73008, м. Херсон, вул. Павла Дубинди, 1; місцезнаходження: 00306710) про стягнення за боргованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, -

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшли заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про видачу дублікату виконавчого листа та поновлення строку для його повторного пред`явлення до виконання в адміністративній справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (місцезнаходження: 73036, м. Херсон, вул. Валентини Крицак, 6; код ЄДРПОУ 21295057) до Відкритого акціонерного товариства Херсонський бавовняний комбінат (місцезнаходження: 73008, м. Херсон, вул. Павла Дубинди, 1; місцезнаходження: 00306710) про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій.

Ухвалою суду від 19.05.2025 року прийнято до провадження заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про видачу дублікату виконавчого листа та поновлення строку для його повторного пред`явлення до виконання в адміністративній справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (місцезнаходження: 73036, м. Херсон, вул. Валентини Крицак, 6; код ЄДРПОУ 21295057) до Відкритого акціонерного товариства Херсонський бавовняний комбінат (місцезнаходження: 73008, м. Херсон, вул. Павла Дубинди, 1; місцезнаходження: 00306710) про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій.

В судове засідання 22.05.2025 року сторони по справі не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлялись належним чином.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду заяв в порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 22.02.2013 по справі № 821/394/13-а задоволено позов Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні до Акціонерного товариства Херсонський бавовняний комбінат щодо стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за грудень 2012 - січень 2013 року у сумі 211 199,92 грн.

Херсонським окружним адміністративним судом 11.04.2013 видано виконавчий лист по справі № 821/394/13-а, який було направлено для примусового виконання до Дніпровського ВДВС.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 09.05.2025 замінено сторону виконавчого провадження, а саме - стягувача, з Херсонського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Херсонської області на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області.

Відповідно до інформації Дніпровського ВДВС від 21.04.2025 №26526 виконавчий лист по справі № 821/394/13-а на примусовому виконанні не перебуває. Слід зазначити, що Дніпровський ВДВС на даний час виконує свої повноваження за адресою м.Одеса, вул. Є. Танцюри, буд. 42, а отже, надати більш детальну інформацію не має можливості.

Відповідно до п.18.4 ч. 1 Перехідних положень КАС України (в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.2017 р.) у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви.

Частиною 6 ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 № 1404-VIII, передбачено, що стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Згідно зі ст.12 Закону України Про виконавче провадження виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Відповідно до положень ст.9 Конституції України, ст. 6 КАС України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.

Відповідно до ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Юрій Миколайович Іванов проти України", від 15 жовтня 2009 року, заява N 40450/04, відповідно до п. 73-74 якого суд зазначає, що ця справа стосується існуючої проблеми, яка постійно нагадує про себе, породжуючи порушення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, які найчастіше виявляє Суд у справах проти України; більше ніж половина рішень, винесених Судом у справах проти України, стосуються питання тривалого невиконання остаточних судових рішень, відповідальність за які несуть органи влади України. Суд зауважує, що одне з перших таких рішень, яке було винесено в 2004 році, ґрунтувалося на фактах, подібних до фактів у цій справі (див. згадане вище рішення у справі Войтенка). Зокрема, у справі Войтенка ( 980_223 ) заявник не міг одержати суми грошової компенсації, призначеної йому у зв`язку з його звільненням з військової служби, протягом чотирьох років. У справі Войтенка, окрім висновку про наявність порушення пункту 1 статті 6 Конвенції та статті 1 Першого протоколу ( 994_535 ) у зв`язку із затримкою у виплаті присудженої національним судом компенсації, Суд дійшов також висновку, що правова система України не надає ефективного засобу юридичного захисту, як цього вимагає стаття 13 Конвенції, спроможного запобігти затримкам у виконанні судових рішень або забезпечити відшкодування шкоди, завданої такими затримками. Справа, що розглядається, свідчить про те, що питання тривалого невиконання остаточних рішень та відсутності ефективних засобів юридичного захисту в правовій системі України залишаються невирішеними попри той факт, що існують відповідні рішення Суду з чіткими закликами до Уряду вжити необхідних заходів для вирішення таких питань.

Згідно п. 88 рішення ЄСПЛ у справі "Юрій Миколайович Іванов проти України", суд доходить висновку, що порушення, зазначені в цьому рішенні, не пов`язані з якимсь поодиноким випадком чи особливим поворотом подій у цій справі, але є наслідком недоліків регуляторної та адміністративної практики органів влади держави з виконання рішень національних судів, за які вони несуть відповідальність. Отже, ситуацію у цій справі слід кваліфікувати як таку, що є результатом практики, несумісної з положеннями Конвенції (див. рішення у справі "Боттацці проти Італії" (Bottazzi v. Italy) [GC], N 34884/97, п. 22, ECHR 1999-V, і згадане вище рішення у справі Бурдова (N 2), пп. 134-135).

Якщо йдеться саме про справи стосовно тривалості проваджень, найефективнішим рішенням є запровадження засобу, який би прискорював провадження і не допускав би надмірно тривалого провадження у справі (див. рішення у справі "Скордіно проти Італії" (N 1) (Scordino v. Italy) (no. 1) [GC], N 36813/97, п. 183, ECHR 2006-...). Так само й у справах про невиконання судових рішень будь-який засіб юридичного захисту, який дозволяє запобігти порушенню шляхом забезпечення вчасного виконання рішення, є в принципі найціннішим. Однак, якщо судове рішення винесене проти держави і на користь фізичної особи, від такої особи в принципі не слід вимагати використання таких засобів (див. згадане вище рішення у справі "Метаксас проти Греції", п. 19): тягар виконання такого рішення покладається головним чином на органи влади, яким слід використати всі засоби, передбачені в національній правовій системі, щоб прискорити процес виконання рішення і не допустити таким чином порушення Конвенції ( 995_004 ) (див. згадане вище рішення у справі Акашева, пп. 21-22).

Згідно рішення ЄСПЛ у справі Войтенко проти України від 29 червня 2004 року, заява 18966/02, зокрема п.п. 30, 31 якого уряд посилався на існування у заявника можливості оскаржити бездіяльність або помилку виконавчої служби чи Державного казначейства, а також вимагати компенсацію завданої йому майнової і немайнової шкоди. Проте у цій справі боржником є державний орган, і виконання щодо нього, як свідчать матеріали справи, може бути здійснене лише в тому випадку, якщо державою передбачені та визначені асигнування на відповідні видатки Державного бюджету України шляхом здійснення відповідних законодавчих заходів. Факти справи свідчать про те, що протягом періоду, що розглядається, виконанню відповідного судового рішення перешкоджала саме відсутність законодавчих заходів, а не неналежне виконання своїх обов`язків державними виконавцями. Тому заявнику не можна докорити за те, що він не ініціював провадження проти державного виконавця (див. "Шестаков проти Росії", ухвала від 18 червня 2002 року, заява N 48757/99). Більше того, Суд зазначає, що Уряд наполягав на тому, що Державною виконавчою службою та Державним казначейством не було допущено помилок при виконанні рішення.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку щодо наявності поважності причин пропуску Одеським міським центром зайнятості строку для пред`явлення виконавчого листа у справі № 815/4774/15 до виконання.

Відтак, суд дійшов висновку, що заяви Одеського міського центру зайнятості про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі та видачу дубліката виконавчого листа підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 246, 248, 256, 295, 297, 376, п.18.4 Перехідних положень КАС України, Законом України «Про виконавче провадження» суд,-

УХВАЛИВ:

Заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про видачу дублікату виконавчого листа та поновлення строку для його повторного пред`явлення до виконання в адміністративній справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (місцезнаходження: 73036, м. Херсон, вул. Валентини Крицак, 6; код ЄДРПОУ 21295057) до Відкритого акціонерного товариства Херсонський бавовняний комбінат (місцезнаходження: 73008, м. Херсон, вул. Павла Дубинди, 1; місцезнаходження: 00306710) про стягнення за боргованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій задовольнити.

Поновити Головному управлінню Пенсійного фонду України в Херсонській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа Херсонського окружного адміністративного суду по справі № 821/394/13-а.

Видати дублікат виконавчого листа Головному управлінню Пенсійного фонду України в Херсонській області на підставі Постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 22.02.2013 року по справі № 821/394/13-а.

Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України, та може бути оскаржена у відповідності до ст. 295, 297 КАС України.

Суддя О.М. Тарасишина

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення23.05.2025
Оприлюднено26.05.2025
Номер документу127584330
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —821/394/13-а

Ухвала від 23.05.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 19.05.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 09.05.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 30.04.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні