Герб України

Рішення від 23.05.2025 по справі 440/3236/25

Полтавський районний суд полтавської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

. 23 травня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/3236/25

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чеснокової А.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІС ГРУПП" до Ромоданівської селищної ради Миргородського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Ромоданівської селищної ради Миргородського району Полтавської області , в якій просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення 36-ї сесії Ромоданівської селищної ради Миргородського району Полтавської області 8-го скликання від 20.11.2024, яким товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП відмовлено у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП 38 земельних ділянок Ромоданівської територіальної громади під полезахисними лісовими смугами загальною площею 40,3407 га та передачу їх в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП;

зобов`язати Ромоданівську селищну раду Миргородського району Полтавської області на її найближчому пленарному засіданні (сесії) з моменту набрання чинності судового рішення у цій справі повторно розглянути питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП та передачу йому в оренду; прийняти рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП та передачу в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП наступних земельних ділянок Ромоданівської територіальної громади за межами населених пунктів під полезахисними лісовими смугами (код згідно КВЦПЗ-01.16):

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:001:0229 площею 0,2676 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:30:003:0240 площею 0,7320 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:005:0194 площею 1,0099 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:005:0196 площею 1,2496 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:004:0030 площею 1,0342 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:007:0160 площею 1,0861 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:001:0228 площею 1,3418 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:004:0029 площею 1,5429 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:003:0257 площею 0,7663 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:003:0258 площею 1,1844 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:30:003:0241 площею 2,0523 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:004:0031 площею 1,2693 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:001:0048 площею 0,7065 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:002:0126 площею 0,5796 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:002:0123 площею 0,8440 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:002:0125 площею 0,4651 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:003:0009 площею 3,3053 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:1223 площею 1,3239 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0020 площею 1,2063 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0024 площею 1,3398 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0021 площею 1,0910 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0022 площею 1,0356 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0020 площею 1,3000 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0047 площею 1,3527 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0049 площею 1,8736 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0044 площею 0,7723 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0045 площею 0,2667 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0050 площею 0,8871 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0046 площею 1,6973 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0012 площею 2,0506 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0015 площею 1,3918 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0013 площею 0,3053 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0011 площею 1,0723 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885201:01:001:0438 площею 0,9941 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885201:01:001:0439 площею 0,3645 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0023 площею 1,0625 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0016 площею 0,0990 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0014 площею 0,4174 га.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що відповідачем було протиправно прийняте оскаржуване рішення, оскільки не було належним чином вмотивоване, в зв`язку з чим вважає його необґрунтованим. Крім того, зазначає, що позивачем були здійснені всі необхідні дії, відповідно до норм чинного законодавства, що слугували б правомірними підставами для затвердження Ромоданівською Селищною радою Миргородського району Полтавської області проектів землеустрою щодо відведення в оренду позивачу 38-ми земельних ділянок.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17.03.2025 позов прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд якої призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

11.04.2025 до суду надійшов відзив відповідача, в якому останній з позовними вимогами ТОВ «ЛІС ГРУП» погодився.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини справи та відповідні правовідносини.

20.09.2023 створено та зареєстровано ТОВ «ЛІС ГРУПП», яке з моменту його створення по даний час відповідно до його статуту та видів діяльності, зазначених у ЄДРЮОФОПГФ, здійснює діяльність щодо утримання та збереження таких полезахисних лісових смуг і забезпечення виконання ними функцій агролісотехнічної меліорації за основним видом діяльності: лісівництво та інша діяльність у лісовому господарстві (код КВЕД-2010 02.10), а також супутніми видами діяльності: лісозаготівлі (код КВЕД-2010 - 02.20), лісопильне та стругацьке виробництво (код КВЕД-2010 - 16.10), виробництво інших виробів з деревини

(код КВЕД-2010 - 16.29), оптова торгівля деревиною (код КВЕД-2010 - 46.73), неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД-2010 - 46.90), вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД-2010 - 49.41), надання послуг перевезення речей (код КВЕД-2010 - 49.42).

ТОВ «ЛІС ГРУПП» у 2023 звернулося до Ромоданівської селищної ради із заявою про надання йому дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення йому в оренду 38-ми земельних ділянок

Ромоданівської територіальної громади під полезахисними лісовими смугами. Інші фізичні та юридичні особи не зверталися до Ромоданівської селищної ради з питання надання їм в оренду даних земельних ділянок для утримання та збереження таких смуг.

Рішенням 27-ї сесії Ромоданівської селищної ради 8-ro скликання «Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» від 22.11.2023 ТОВ «ЛІС ГРУПП» наданий дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення в оренду ТОВ «ЛІС ГРУПП» 38-ми земельних ділянок Ромоданівської територіальної громади під полезахисними лісовими смугами.

На виконання цього рішення ТОВ «ЛІС ГРУПП» протягом 11 - 16.12.2023 уклало з ФОП ОСОБА_1 ряд договорів на виконання землевпорядних робіт з розроблення проектів землеустрою щодо відведення в оренду ТОВ «ЛІС ГРУПП» земельних ділянок Ромоданівської територіальної громади за межами населених пунктів під полезахисними лісовими смугами (код згідно КВЦПЗ-01.16).

Протягом грудня 2023 - січня 2024 ФОП ОСОБА_1 на підставі вказаних договорів розробив проекти землеустрою щодо відведення в оренду ТОВ «ЛІС ГРУПП» земельних ділянок Ромоданівської територіальної громади за межами населених пунктів під полезахисними лісовими смугами (код згідно КВЦПЗ - 01.16), за наслідками чого були складені акти прийому-передачі виконаних робіт.

Відповідно до Закону «Про землеустрій» усі наведені проекти землеустрою складені у трьох примірниках, які надані Головному управлінню Держгеокадастру у Полтавській області, Ромоданівській селищній раді та ТОВ «ЛІС ГРУПП».

На підставі наданих примірників проектів землеустрою Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області відомості щодо перелічених земельних ділянок протягом 2024 внесені до Державного земельного кадастру з присвоєнням їм кадастрових.

07.10.2024 ТОВ "ЛІС ГРУПП" звернулося до Ромоданівської селищої ради із заявою про затвердження проектів землеустрою щодо відведення в оренду ТОВ «ЛІС ГРУПП» 38-х земельних ділянок Ромоданівської територіальної громади за межами населених пунктів під полезахисними лісовими смугами (код згідно КВЦПЗ - 01.16) та передачу їх в оренду ТОВ «ЛІС ГРУПП».

Рішенням 36-ї сесії Ромоданівської селищної ради 8-го скликання від 20.11.2024 ТОВ «ЛІС ГРУІІІІ» відмовлено у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення в оренду ТОВ «ЛІС ГРУІІІІ» 38-х земельних ділянок Ромоданівської територіальної громади за межами населених пунктів під полезахисними лісовими смугами (код згідно КВЦПЗ - 01.16) загальною площею 40,3407 га та передачу їх в оренду ТОВ «ЛІС ГРУПП».

Не погодившись з вищевказаним рішенням позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

10.07.2018 Верховною радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» від 10.07.2018 № 2498-VIII (далі - Закон № 2498- VIII), яким було внесено зміни до статті 5 Лісового кодексу України. Відповідно до цих змін з 01.01.2019 до земель лісогосподарського призначення більше не належать землі, на яких розташовані полезахисні лісові смуги.

Одночасно Законом №2498- VIII Земельний кодекс України (далі - ЗК) було доповнено частиною 7 статті 37-1, якою встановлено, що земельні ділянки під полезахисними лісовими смугами, які обмежують масив земель сільськогосподарського призначення, передаються у постійне користування державним або комунальним спеціалізованим підприємствам або в оренду фізичним та юридичним особам з обов`язковим включенням до договору оренди землі умов щодо утримання та збереження таких смуг і забезпечення виконання ними функцій агролісотехнічної меліорації.

Отже, земельні ділянки, на яких розташовані полезахисні лісові смуги, які обмежують масив земель сільськогосподарського призначення, не є землями лісного фонду, а є землями державної або комунальної власності.

Згідно зі статтею 22 Земельного Кодексу України до земель сільськогосподарського призначення належать несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель інших категорій, земель під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі під об`єктами виробництва біометану, які є складовими комплексів з виробництва, переробки та зберігання сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 650 затверджені Правила утримання та збереження полезахисних лісових смуг, розташованих на землях сільськогосподарського призначення (далі Правила № 650).

Правилами № 650 передбачаються обов`язковість їх виконання усіма власниками, орендарями та користувачами земельних ділянок, на яких розміщено полезахисні лісові смуги; заходи, які необхідно провести у полезахисних смугах, на основі матеріалів лісовпорядкування або результатів обстеження комісією; утворення комісії органом місцевого самоврядування або територіальним органом Держrеокадастру, до повноважень якого належить передача у власність або користування земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами; проведення рубок у полезахисних лісових смугах на підставі лісорубного квитка; заборона здійснювати діяльність, що може негативно впливати на збереження та використання полезахисних лісових смуг.

Зокрема, ці Правила визначають основні вимоги щодо утримання та збереження полезахисних лісових смуг, розташованих на землях сільськогосподарського призначення, проведення комплексу заходів з метою забезпечення виконання функцій з агролісотехнічної меліорації. Ці Правила є обов`язковими для виконання усіма власниками, орендарями та користувачами земельних ділянок, на яких розташовано полезахисні лісові смуги (далі - землекористувачі) (пункт 1 Правил №650).

У цих Правилах терміни вживаються у такому значенні: полезахисні лісові смуги - штучно створені насадження лінійного типу для захисту сільськогосподарських угідь від негативного впливу природних та антропогенних факторів; утримання полезахисних лісових смуг - комплекс лісівничих та агротехнічних заходів, спрямованих на поліпшення стану або складу насаджень, підтримання відповідних конструкцій; збереження полезахисних лісових смуг - комплекс заходів щодо організації охорони і захисту насаджень від пожеж, незаконних рубок, пошкоджень, ослаблення, захисту від шкідників і хвороб та іншого шкідливого впливу (пункт 2 Правил №650).

Землекористувачами проводяться заходи з утримання та збереження полезахисних і лісових смуг на підставі матеріалів лісовпорядкування або обстежень комісією з метою визначення необхідності проведення невідкладних заходів з поліпшення санітарного стану полезахисних лісових смуг, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (аварій, стихійного лиха тощо) у пошкоджених, малоефективних, зріджених, відмираючих насадженнях, які втрачають свої захисні функції. Матеріали лісовпорядкування затверджуються у порядку, визначеному статтею 48 Лісового кодексу України. Комісія утворюється органом місцевого самоврядування або територіальним органом Держгеокадастру, до повноважень якого належить передача у власність або користування земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами, протягом 14 календарних днів після отримання " клопотання землекористувача про необхідність проведення невідкладних заходів у насадженнях полезахисних лісових смуг (пункт З Правил № 650).

За результатами лісівничо-меліоративної оцінки полезахисних лісових смуг з метою поліпшення їх якісних показників, біологічної стійкості і меліоративної ефективності проводяться такі заходи: зріджування в процесі рубок догляду в насадженнях першого - третього вікових періодів; реконструктивні рубки; створення (відновлення), агротехнічний догляд та доповнення; збереження від пожеж, незаконних рубок, пошкодження, ослаблення та іншого шкідливого впливу; захист від шкідників і хвороб (пункт 4 Правил № 650).

Згідно з частиною 2 статті 134 ЗК передача земельної ділянки під полезахисними лісовими смугами, що обслуговують масив земель сільськогосподарського призначення, здійснюється без проведення земельних торгів.

За змістом статті 79-1 ЗК встановлено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок (частина 5 статті 79-1 ЗК).

Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування (частина 7 статті 79-1 ЗК).

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї (частина 9 статті 79-1 ЗК).

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі (частина 10 статті 79-1 ЗК).

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 затверджено Типову форму договору оренди землі, яка є обов`язковою для застосування при укладенні договорів оренди земельних ділянок комунальної власності.

Постановою КМУ № 650 внесені зміни до Типового договору оренди землі, які стосуються саме земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами, які обмежують масив земель сільськогосподарського призначення. У випадку оренди таких земель у розділі Договору ''Умови збереження стану об`єкта оренди'' зазначаються відповідні відомості щодо об`єкта оренди.

Відповідно до частини 7 статті 37-1 ЗК У країни до договору оренди землі також обов`язково включаються умови щодо утримання та збереження таких полезахисних лісових смуг і забезпечення виконання ними функцій агролісотехнічної меліорації.

За приписами частини 1 статті 124 ЗК передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.

Відповідно до частини 3 статті 124 ЗК передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 ЗК України, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Згідно з частиною 1 статті 123 ЗК надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі: проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі формування

нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання) та/або надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; технічних документацій із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок у разі поділу та/або об єднання земельних ділянок.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за документацією із землеустрою, звертається з заявою про надання дозволу на розробку документації із землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (частина 2 статті 123 ЗК).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає заяву і дає дозвіл на розроблення документації із землеустрою або надає мотивовану відмову у його наданні (частина 3 статті 123 ЗК).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання документації із землеустрою приймає рішення про надання земельної ділянки у користування (частина 6 статті 123 ЗК).

Рішенням про надання земельної ділянки у користування здійснюються: затвердження документації із землеустрою; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому , числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат лісогосподарського виробництва (частина 12 статті 123 ЗК).

Враховуючи норми ЗК України, зазначені вище, алгоритм надання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами передбачає такі етапи:

фізична/юридична особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель комунальної власності, звертається до сільської/селищної/міської ради з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо така земельна ділянка не сформована);

сільська/селищна/міська рада приймає відповідне рішення;

фізична/юридична особа укладає договір із землевпорядною організацією, яка розробляє документацію із землеустрою (проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки);

після розроблення документації із землеустрою фізична/юридична особа звертається до сільської/селищної/міської ради з клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду цієї земельної ділянки;

сільська/селищна/міська рада приймає рішення про затвердження документації із землеустрою та надання в оренду земельної ділянки;

укладення договору оренди земельної ділянки;

проведення державної реєстрації права оренди фізичної/юридичної особи.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем, ТОВ «ЛІС ГРУПП» було дотримано всіх необхідних етапів для надання їм в оренду 38-ми земельних ділянок в оренду.

Крім того, у постанові КАС ВС від 23.06.2023 у справі № 160/6214/21 (адміністративне провадження № К/990/6158/23) суд дійшов висновку, що право особи на затвердження проекту землеустрою охоплюється також гарантіями захисту права власності у формі майнових прав та легітимних очікувань на реалізацію права власності, а тому протиправна відмова у затвердженні проекту землеустрою є втручанням у право власності.

Суд враховує, що право особи на затвердження проекту землеустрою охоплюється також гарантіями захисту права власності у формі майнових прав та легітимних очікувань на реалізацію права власності. У свою чергу, протиправна відмова у затвердженні проекту землеустрою є втручанням у право власності (пункт 71 постанови КАС ВС від 23.06.2023 у справі № 160/6214/21).

Стосовно допустимості втручання у «право власності» необхідно звернути увагу, що відповідно до пунктів 21, 24 рішення у справі «Федоренко проти України» ( заява № 2592 l/02) ЄСПЛ, здійснюючи прецедентне тлумачення статті 1 Першого Протоколу до Конвенції, сформулював правову позицію про те, що право власності може бути «існуючим майном» або «виправданими очікуваннями» щодо отримання можливості ефективного використання: права власності чи «законними сподіваннями» отримання права власності. Аналогічна правова позиція сформульована ЄСПЛ у пункті 32 рішення по справі «Stretch v. the United Кingdom» (заява No 44277/98) (пункт 72 постанови КАС ВС від 23.06.2023 у справі No 160/6214/21).

Суд також враховує позицію ЄСПЛ, висловлену, зокрема, у справах «Moreno Diaz Реса and Others v. Portugal» (заява № 44262/10, пункти 60, 64 і 93), «Cachia and Others v. Malta» (заява № 72486/14, пункт 49) та «Hesz and others v. Hungary» (заява № 17884/12, пункт 28), яка передбачає, що в процесах позбавлення власності держава повинна суворо дотримуватися процедури; для примусового позбавлення цього права мають бути вагомі причини і держава, в особі своїх уповноважених органів, повинна це довести неспростовними доказами (пункт 76 постанови КАС ВС від 23.06.2023 у справі № 160/6214/21).

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що оскаржуване рішення 36-ї сесії Ромоданівської селищної ради Миргородського району Полтавської області 8-го скликання від 20.11.2024 не містить жодних конкретних підстав та обґрунтування причин, з яких позивачу було відмовлено у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення в оренду 38 земельних ділянок під полезахисними смугами загальною площею 40,3407 га та передачу їх в оренду позивачу.

Більше того, суд наголошує, що відповідач у відзиві на позовну заяву вказав на те, що він погоджується з позовними вимогами.

Відтак, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви та скасування рішення 36-ї сесії Ромоданівської селищної ради Миргородського району Полтавської області 8-го скликання від 20.11.2024.

Що стосується позовних вимог про зобов`язання відповідача прийняти рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП та передачу в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП, суд зазначає наступне.

За своєю правовою природою повноваження відповідача щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП та передачу в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Так, дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.

Отже, дискреційне право органу виконавчої влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях, у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.

Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному органу держави та особам уповноважених на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення.

Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Враховуючи вищевикладене, задоволення позовних вимог у частині зобов`язання затвердити проекти землеустрою щодо відведення в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП та передачу в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП призвело б до втручання суду в дискреційні повноваження відповідача, що виходить за межі завдань адміністративного судочинства.

Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Отже, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору загальному розмірі 3028,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІС ГРУПП" (вул. Київська, 50-а, м. Миргород, Полтавська область, 37600, код ЄДРПОУ 45401661) до Ромоданівської селищної ради Миргородського району Полтавської області (вул. Шевченка, 14, с-ще Ромодан, Миргородський район, Полтавська область, 37650, код ЄДРПОУ 26163604) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення 36-ї сесії Ромоданівської селищної ради Миргородського району Полтавської області 8-го скликання від 20.11.2024, яким товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП відмовлено у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП 38 земельних ділянок Ромоданівської територіальної громади під полезахисними лісовими смугами загальною площею 40,3407 га та передачу їх в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП.

Зобов`язати Ромоданівську селищну раду Миргородського району Полтавської області на її найближчому пленарному засіданні (сесії) з моменту набрання чинності судового рішення у цій справі повторно розглянути питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення в оренду товариству з обмеженою відповідальністю ЛІС ГРУПП та передачу йому в оренду наступних земельних ділянок Ромоданівської територіальної громади за межами населених пунктів під полезахисними лісовими смугами (код згідно КВЦПЗ-01.16):

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:001:0229 площею 0,2676 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:30:003:0240 площею 0,7320 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:005:0194 площею 1,0099 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:005:0196 площею 1,2496 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:004:0030 площею 1,0342 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:007:0160 площею 1,0861 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:001:0228 площею 1,3418 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:004:0029 площею 1,5429 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:003:0257 площею 0,7663 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:003:0258 площею 1,1844 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:30:003:0241 площею 2,0523 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5323255700:00:004:0031 площею 1,2693 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:001:0048 площею 0,7065 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:002:0126 площею 0,5796 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:002:0123 площею 0,8440 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:002:0125 площею 0,4651 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:02:003:0009 площею 3,3053 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:1223 площею 1,3239 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0020 площею 1,2063 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0024 площею 1,3398 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0021 площею 1,0910 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0022 площею 1,0356 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0020 площею 1,3000 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0047 площею 1,3527 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0049 площею 1,8736 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0044 площею 0,7723 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0045 площею 0,2667 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0050 площею 0,8871 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:003:0046 площею 1,6973 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0012 площею 2,0506 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0015 площею 1,3918 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0013 площею 0,3053 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0011 площею 1,0723 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885201:01:001:0438 площею 0,9941 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885201:01:001:0439 площею 0,3645 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:001:0023 площею 1,0625 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0016 площею 0,0990 га;

- земельної ділянки з кадастровим номером 5322885200:05:004:0014 площею 0,4174 га.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІС ГРУПП" (вул. Київська, 50-а, м. Миргород, Полтавська область, 37600, код ЄДРПОУ 45401661) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Ромоданівської селищної ради Миргородського району Полтавської області (вул. Шевченка, 14, с-ще Ромодан, Миргородський район, Полтавська область, 37650, код ЄДРПОУ 26163604).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя А.О. Чеснокова

СудПолтавський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення23.05.2025
Оприлюднено26.05.2025
Номер документу127584569
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —440/3236/25

Рішення від 23.05.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 17.03.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні